abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 april 2020 @ 11:23:01 #1
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192579083

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Alle grafieken
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Blijf godverdomme thuis!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 12 april 2020 @ 11:23:14 #2
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192579085
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 11:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik ontken ook niet dat het een blijvertje wordt he. Maar ik denk alleen niet (gezien het dan op de achtergrond is net zoals andere griepjes en virussen) dat het dan nog de samenleving radicaal veranderd, that's it.
Nee, dat is al ongoing nu natuurlijk.. niet puur op het virus zelf, maar ik denk wel dat alles en iedereen nu even een heel harde les krijgt in 'niet zo gemakzuchtig doen'.. we krijgen nu even een demootje van wat er kán.... En dan nog steeds hebben we mazzel dat het 'maar' een dingetje als corona is... Stel je voor dat het fucking Ebola was geweest ofzo.. of nog gekker; iets nieuws wat net zo dodelijk en besmettelijk is.. een nieuwe Pest ofzo... dan gaat gewoon de halve wereldbevolking met gestrekte oortjes zonder dat iemand er ook maar en snippertje aan kan doen. -O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_192579094
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2020 11:19 schreef _I het volgende:
Na een verandering, ga je nooit terug naar hoe het was.
Vliegtuigmaatschappijen moeten nadenken hoe ze weer willen gaan opstarten in een 1,5 meter economie. Dus de helft van de stoelen, of cabines, of ..

In Trouw staat een stuk dat 170 wetenschappers oproepen dat het een "blunder" is als we niet groener uit de crisis komen.

Het is gewoon enorm naïef om te denken dat we terug gaan naar hoe het was. De hele wereld heeft getekend voor doelen als het verdelen van rijkdom en gezondheidszorg. En die doelen worden continue aangegrepen op dit moment, als leidraad om gelijk op de juiste manier op te starten.

Dream on..
Ik heb het er dan ook voornamelijk over dat de wereld niet radicaal veranderd zodra er een vaccin is. Niet over de komende maanden. In die maanden zullen er dingen anders moeten ja. Zodra de wereld weer opstart na het virus zullen we echter niet blijven hangen in die 1,5m samenleving. Misschien voor een poosje, maar daarna wordt de economie weer belangrijker en gaan we gewoon weer terug naar hoe het was, maar dat is uiteraard slechts een mening.
pi_192579097
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:18 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik vind Bill gates nogal eng, die bouwt nu nl al die fabrieken die het vaccin gaan produceren. Verder komt zijn naam wel erg veel voor mbt dit virus.
Het klinkt misschien stom maar Bill Gates heeft sinds hij Windows heeft gelanceerd enorm veel ervaring met (computer)virussen. De manier waarop die zich evolueren en verspreiden heeft veel parallellen met normale virussen. Het is ergens niet gek dat hij nu zijn zegje doet over een wereldwijde virusuitbraak. Vooralsnog lijkt hij er niet een commercieel belang bij te hebben.
One man's trash, another man's treasure.
pi_192579098
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Daar gaan we rap naartoe geloof ik gelukkig.

Maar stel dat halen we toch niet / het duurt een half jaar, dan moeten we dat ook los gaan laten. De schade aan de economie is niet okay, maar dan vraag je wel aan IC personeel om aan triage te doen, dat is voor niemand leuk, de economie totaal slopen echter ook niet.
daarom is men ook op zoek naar een tussenweg ipv deze 2 extremen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 12 april 2020 @ 11:24:54 #6
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192579105
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 11:23 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nee, dat is al ongoing nu natuurlijk.. niet puur op het virus zelf, maar ik denk wel dat alles en iedereen nu even een heel harde les krijgt in 'niet zo gemakzuchtig doen'.. we krijgen nu even een demootje van wat er kán.... En dan nog steeds hebben we mazzel dat het 'maar' een dingetje als corona is... Stel je voor dat het fucking Ebola was geweest ofzo.. of nog gekker; iets nieuws wat net zo dodelijk en besmettelijk is.. een nieuwe Pest ofzo... dan gaat gewoon de halve wereldbevolking met gestrekte oortjes zonder dat iemand er ook maar en snippertje aan kan doen. -O-
Mja, ik ben het wel met hem eens. Dit virus is eigenlijk niet erg genoeg (ja klinkt raar, ik weet het) om echte blijvende verandering met zich mee te brengen denk ik. in 2025 is iedereen dit allang vergeten.

Niet zulke veranderingen zoals de pest veroorzaakte bedoel ik dus.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 12 april 2020 @ 11:25:01 #7
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192579106
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:18 schreef THEFXR het volgende: [..] ik vind Bill gates nogal eng, die bouwt nu nl al die fabrieken die het vaccin gaan produceren. Verder komt zijn naam wel erg veel voor mbt dit virus.
Denk je serieus dat hij er geld aan wil verdienen? Die man heeft meer dan 100 miljard en geeft daarnaast miljarden per jaar weg. :{
  zondag 12 april 2020 @ 11:25:21 #8
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192579110
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat geloof ik zeker. Daarom ga ik ook volledig op de VS inzetten met aandelen als het voorbij is. Ze schieten namelijk net zo snel weer omhoog met een uitschieter erbij, zoals historisch al vaker is gebeurd.
Het zou fijn zijn als er op dat moment nog funds zijn om te investeren, want zonder kopers doet een aandeel ook niet veel.. Het zal wel weer een 'riches getting richer' verhaal worden.. same old same old.
  zondag 12 april 2020 @ 11:25:40 #9
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_192579113
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2020 11:19 schreef _I het volgende: Na een verandering, ga je nooit terug naar hoe het was. Vliegtuigmaatschappijen moeten nadenken hoe ze weer willen gaan opstarten in een 1,5 meter economie. Dus de helft van de stoelen, of cabines, of .. In Trouw staat een stuk dat 170 wetenschappers oproepen dat het een "blunder" is als we niet groener uit de crisis komen. Het is gewoon enorm naïef om te denken dat we terug gaan naar hoe het was. De hele wereld heeft getekend voor doelen als het verdelen van rijkdom en gezondheidszorg. En die doelen worden continue aangegrepen op dit moment, als leidraad om gelijk op de juiste manier op te starten. Dream on..
Denk niet dat we er in ons dagelijks leven bijster veel van gaan merken (na een vaccin en/of medicijn).
pi_192579117
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2020 11:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Mja, ik ben het wel met hem eens. Dit virus is eigenlijk niet erg genoeg (ja klinkt raar, ik weet het) om echte blijvende verandering met zich mee te brengen denk ik. in 2025 is iedereen dit allang vergeten.

ik denk nog sneller, zoals men ook sars sneller was vergeten.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192579120
quote:

[..]

Ik denk niet dat mensen na het virus opeens extreem anders gaan denken alleen. Moeder natuur probeert ons misschien te waarschuwen op deze manier, maar zodra de situatie stabiel is gaat iedereen gewoon weer terug naar zijn of haar eigen leven, met dezelfde verlangens als voorheen. Zullen echt wel wat dingen permanent anders gedaan worden, maar de mindset van de meeste mensen zal niet echt anders worden denk ik, maar we gaan het zien.
  zondag 12 april 2020 @ 11:27:02 #12
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192579126
Repost vanuit het eerdere topic.

Weet iemand eigenlijk het verschil tussen de ontwikkeling van een medicijn en dat van een vaccin? De ontwikkeling van een gemiddeld medicijn duurt 10 jaar en gaat allemaal (pre)klinische fases door. Gaat de ontwikkeling van een vaccin op dezelfde methode?
pi_192579129
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 11:25 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het zou fijn zijn als er op dat moment nog funds zijn om te investeren, want zonder kopers doet een aandeel ook niet veel.. Het zal wel weer een 'riches getting richer' verhaal worden.. same old same old.
we gaan het zien. En rijken worden rijker klopt omdat je met geld snel geld kan verdienen. Dat heb ik ook gemerkt de afgelopen 10 jaar sinds ik begonnen ben met beleggen.
pi_192579130
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 11:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik heb het er dan ook voornamelijk over dat de wereld niet radicaal veranderd zodra er een vaccin is. Niet over de komende maanden. In die maanden zullen er dingen anders moeten ja. Zodra de wereld weer opstart na het virus zullen we echter niet blijven hangen in die 1,5m samenleving. Misschien voor een poosje, maar daarna wordt de economie weer belangrijker en gaan we gewoon weer terug naar hoe het was, maar dat is uiteraard slechts een mening.
Volgens mij is de wereld ook niet radicaal veranderd na de Spaanse griep. Dus uiteindelijk zal het wel als hiervoor worden.

Misschien dat er een generatie zal zijn die standaard een stapeltje mondkapjes in huis zal hebben, voor het geval dat. Net als dat na de 2e wereld oorlog er een generatie was die een goed gevulde voorraadkast had.

Maar meer ook niet. Geef het een half jaartje na een eventuele oplossing en dingen worden weer zoals ze waren.
  zondag 12 april 2020 @ 11:27:36 #15
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_192579135
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 11:25 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Denk je serieus dat hij er geld aan wil verdienen? Die man heeft meer dan 100 miljard en geeft daarnaast miljarden per jaar weg. :{
In feite moet vrijwel elk bedrijf geld verdienen om overeind te blijven. Daarom is de negatieve connotatie daaraan meestal ook zo slap.
pi_192579136
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 11:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Snap wat wel wat je zegt, maar het is praktisch onhaalbaar.

die vaccins, als ze al snel komen, zijn niet gelijk in 8MLD aantallen te maken. Dus het duurt een flinke tijd voordat iedereen een vaccinatie zal krijgen.
Dan is het ook nog maar de vraag, of er een sluitend vaccin komt, of dat er elk jaar een soort griepvaccin moet komen voor de huidige mutatie.

De angst zit er nog goed in bij de meeste mensen, dus zal men niet snel terug willen.

Ongetwijfeld dat zaken weer normaliseren, maar terug gaat de tijd gewoon niet. Echt niet. Bedrijven gaan niet voor miljoenen hun bedrijfsvoering aanpassen, om dit een jaar later weer te wijzigen.

Als iets langer dan 6 maanden duurt, moet je of evolueren, of je bedrijf sterft uit. Terug evolueren doe je niet.

Maar, jij mag natuurlijk jouw mening hebben en ik de mijne. En geloof me, ik hoop met alles dat de jouwe waarheid wordt.
pi_192579145
Door al dat geld wat in de economie wordt gestopt en rentes die naar de nul gaan is het wel zo dat de rijken minder snel nog rijker worden. Wat dat betreft heeft Corona wel een nivellerende werking op de welvaart en heeft dat wel een semi-permanente invloed voor het leven na Corona.
pi_192579149
quote:

[..]

Bill Gates linken aan het virus is echt een BNW dingetje.

Die man heeft de wereld gewaarschuwd, keer op keer. En de wereld deed eigenlijk niks. Nu zet hij zich in voor de ontwikkeling van een vaccin en dan is het een "enge man" . Ronduit walgelijk dit soort figuren.
pi_192579150
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:27 schreef Toefjes het volgende:
Misschien dat er een generatie zal zijn die standaard een stapeltje mondkapjes in huis zal hebben, voor het geval dat. Net als dat na de 2e wereld oorlog er een generatie was die een goed gevulde voorraadkast had.
nu nog steeds zijn er mensen die geen eten willen weggooien, wat stamt uit de hongerwinter.
pi_192579154
quote:
14s.gif Op zondag 12 april 2020 11:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het is maar net hoe je zijn woorden interpreteert. Ik hoorde hem enkel zeggen dat de samenleving wat anders word totdat de situatie stabiliseert/er een vaccin is. Niks over de tijd erna. Realistisch gezien is het ook van de zotte om te denken dat we in een 1,5 meter samenleving blijven hangen als de situatie stabiel is. Dan gaat economie weer belangrijker worden. Andere virussen blijven op de achtergrond ook hangen en de wereld is ook gewoon doorgegaan. Maar hey, agree to disagree :)
Agree to disagree gaat niet werken als de helft van de mensen 1,5 meter nazi's worden ;)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192579155
quote:

[..]

Hij gaat ook een fabriek bouwen voor het maken van alu hoedjes. En die deelt hij daarna gratis uit
pi_192579156
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:25 schreef fetX het volgende:

[..]

Denk niet dat we er in ons dagelijks leven bijster veel van gaan merken (na een vaccin en/of medicijn).
Er vanuit gaande dat dit komt. En dan ook nog snel, voordat er permanente wijzigingen zijn doorgevoerd. Help het je hopen.
pi_192579159
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:25 schreef fetX het volgende:

[..]

Ligt natuurlijk ook een beetje aan hoe het zich verder ontwikkelt; als covid-19 gewoon het begin is van een serie van jaarlijkse verkoudheden die soms dodelijk zijn gaan er natuurlijk best dingen veranderen.
pi_192579160
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:28 schreef Arkai het volgende:
Door al dat geld wat in de economie wordt gestopt en rentes die naar de nul gaan is het wel zo dat de rijken minder snel nog rijker worden. Wat dat betreft heeft Corona wel een nivellerende werking op de welvaart en heeft dat wel een semi-permanente invloed voor het leven na Corona.
rentes naar nul betekent dat geld van arm naar rijk vloeit, wat bijna alle centrale bankiers hebbe bevestigd, maar er was/is geen andere methode volgens hun.
  zondag 12 april 2020 @ 11:29:45 #25
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192579161
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

we gaan het zien. En rijken worden rijker klopt omdat je met geld snel geld kan verdienen. Dat heb ik ook gemerkt de afgelopen 10 jaar sinds ik begonnen ben met beleggen.
het is ook zo weer weg.
Dat heb ik ook gemerkt de afgelopen 10 weken sinds ik begonnen ben met beleggen. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_192579162
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2020 11:19 schreef _I het volgende:
Na een verandering, ga je nooit terug naar hoe het was.
Vliegtuigmaatschappijen moeten nadenken hoe ze weer willen gaan opstarten in een 1,5 meter economie. Dus de helft van de stoelen, of cabines, of ..

In Trouw staat een stuk dat 170 wetenschappers oproepen dat het een "blunder" is als we niet groener uit de crisis komen.

Het is gewoon enorm naïef om te denken dat we terug gaan naar hoe het was. De hele wereld heeft getekend voor doelen als het verdelen van rijkdom en gezondheidszorg. En die doelen worden continue aangegrepen op dit moment, als leidraad om gelijk op de juiste manier op te starten.

Dream on..
Misplaatste "urgentie" van wat social studies "wetenschappers". Negeren is het slimste wat je kunt doen, stelletje domme drammers dat ze zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 12 april 2020 @ 11:30:08 #27
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192579165
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2020 11:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Als regeringen een klein beetje vestand hebben, zien ze dit als een heeeel duidelijke waarschuwing dat 'beiing prepared' wel degelijk een noodzaak is, en ik denk ook dat er niet één virologisch instutuut in de wereld gaat zijn die de volgende keer lichtzinning gaat reageren op een uitbraak.. En dat geldt ook voor mensen...
pi_192579168
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:29 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

het is ook zo weer weg.
Dat heb ik ook gemerkt de afgelopen 10 weken sinds ik begonnen ben met beleggen. :P
mijn winst is nog lang niet weg. Met mijn aandelen zit ik nu op september 2019 niveau
pi_192579186
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

rentes naar nul betekent dat geld van arm naar rijk vloeit, wat bijna alle centrale bankiers hebbe bevestigd, maar er was/is geen andere methode volgens hun.
Ik heb geen enkele centrale bankier dit horen bevestigen en ik check dit nieuws bijna 6x per dag.
pi_192579188
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2020 11:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Stoelen op 1,5 meter afstand in het vliegtuig zou trouwens wel een zegen zijn :D
Niet voor je portemonnee denk ik.
pi_192579193
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:32 schreef Arkai het volgende:

[..]

Ik heb geen enkele centrale bankier dit horen bevestigen en ik check dit nieuws bijna 6x per dag.
in het nieuws komt dit ook sporadisch, omdat de journalisten te stom zijn om hun kont te vegen.

In jip en janneke taal met wat chargering erbij
- lage rente betekent veel lenen, en daar heb je onderpand voor nodig, duis rijke mense lenen meer. Di geldt wordt geinvesteerd met winst. Dus rijke mensen profiteren daarvan
- lage rente betekent geen spaarrente meer, waar arme mensen meer last van krijgen, want die hebben naar ratio meer spaargeld
- lage rente is funest voor pensioenen, waar arme mensen meer last van hebben.

In NL noem ik in deze context arm onder de 100k per jaar aan inkomen. Maar deze definitie geldt voor mij alleen in deze context.
pi_192579196
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Misplaatste "urgentie" van wat social studies "wetenschappers". Negeren is het slimste wat je kunt doen, stelletje domme drammers dat ze zijn.
Nou dom zullen ze niet zijn. En er is ook wel wat voor te zeggen. Druk maakt de meeste zaken vloeibaar, dus nu of nooit.
  zondag 12 april 2020 @ 11:32:54 #33
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192579199
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 11:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik denk niet dat mensen na het virus opeens extreem anders gaan denken alleen. Moeder natuur probeert ons misschien te waarschuwen op deze manier, maar zodra de situatie stabiel is gaat iedereen gewoon weer terug naar zijn of haar eigen leven, met dezelfde verlangens als voorheen. Zullen echt wel wat dingen permanent anders gedaan worden, maar de mindset van de meeste mensen zal niet echt anders worden denk ik, maar we gaan het zien.
Als je uit deze crisis geen lering trekt, heb je echt een serieus bord voor je harses, en dat geldt voor alles en iedereen.
Tuurlijk gaat alles weer terug naar het oude op een gegeven moment, maar toch gaan er onderhuids echt dingen blijvend veranderen.. kan bijna niet anders.
pi_192579201
quote:
10s.gif Op zondag 12 april 2020 11:27 schreef _I het volgende:

[..]

die vaccins, als ze al snel komen, zijn niet gelijk in 8MLD aantallen te maken. Dus het duurt een flinke tijd voordat iedereen een vaccinatie zal krijgen.
Dan is het ook nog maar de vraag, of er een sluitend vaccin komt, of dat er elk jaar een soort griepvaccin moet komen voor de huidige mutatie.

De angst zit er nog goed in bij de meeste mensen, dus zal men niet snel terug willen.

Ongetwijfeld dat zaken weer normaliseren, maar terug gaat de tijd gewoon niet. Echt niet. Bedrijven gaan niet voor miljoenen hun bedrijfsvoering aanpassen, om dit een jaar later weer te wijzigen.

Als iets langer dan 6 maanden duurt, moet je of evolueren, of je bedrijf sterft uit. Terug evolueren doe je niet.

Maar, jij mag natuurlijk jouw mening hebben en ik de mijne. En geloof me, ik hoop met alles dat de jouwe waarheid wordt.
Ik heb juist het idee dat mensen staan te springen om gewoon terug te gaan naar hoe het was. Online lees ik inderdaad wat verhalen van mensen die je mening delen en sommigen daarvan hopen er zelfs op; maar heb het idee dat de grootste groep meteen weer terug zou willen naar hoe het was als ze de kans krijgen. Hoe stabieler de situatie word qua nummers hoe meer mensen ik hoor die gewoon terug willen naar de tijd zonder maatregelen. Komt vanzelf dus. Mensen gaan echt niet zomaar opgeven wat ze gewend zijn; al die vakanties bv. Daar is het virus gewoon niet ''erg genoeg'' voor (en je weet hopelijk dat ik daarmee niet zeg dat het virus niet erg is).

Maar inderdaad, ieder zo zijn of haar mening, helemaal prima ^O^
  zondag 12 april 2020 @ 11:33:14 #35
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192579203
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:27 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Volgens mij is de wereld ook niet radicaal veranderd na de Spaanse griep. Dus uiteindelijk zal het wel als hiervoor worden.

Maar meer ook niet. Geef het een half jaartje na een eventuele oplossing en dingen worden weer zoals ze waren.
Weet je wat de wereld pas echt veranderd heeft? De verregaande opkomst van internet en de smartphone.

Wie had 10 jaar geleden kunnen denken dat als je gezellig met wat vrienden afspreekt iedereen elkaar driekwart van de tijd zit te negeren omdat ze aan het rommelen zijn met hun telefoon. Tieners die als zombies over straat gaan. En dan maken wij ons druk over 1,5 meter afstand houden.
pi_192579222
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

in het nieuws komt dit ook sporadisch, omdat de journalisten te stom zijn om hun kont te vegen.
In het begin was dit met QE wel zo, maar nu alle assetprijzen zijn geëxplodeerd en een lagere rente niet automatisch betekent dat assetprijzen nog hoger worden, zijn het vooral de armeren die hiervan profiteren.
pi_192579229
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:35 schreef Arkai het volgende:

[..]

In het begin was dit met QE wel zo, maar nu alle assetprijzen zijn geëxplodeerd en een lagere rente niet automatisch betekent dat assetprijzen nog hoger worden, zijn het vooral de armeren die hiervan profiteren.
2019 vergeten?
pi_192579230
quote:

[..]

Ehhhhhhhh. ?

Je de halve wereld kan de pijp uit bij een gekke pest plaag. Dan heb je wel echte gekte ja.
pi_192579239
https://www.ad.nl/dossier(...)nderzoeken~af384073/ eind dit jaar al een vaccin?

quote:
Twee dagen geleden meldde CureVac dat er mogelijk al vroeg in de zomer kan worden begonnen met een klinische studie; testen met proefpersonen om de werkzaamheid en de veiligheid van het nieuwe middel tegen het coronavirus te kunnen aantonen. ,,Op zijn laatst in juli kunnen we daarmee beginnen. Met een groep van 100 mensen’’, aldus een zegsman. De eerste resultaten worden enkele weken later verwacht. Als die goed zijn, begint er een tweede klinische studie. Dit keer met enkele duizenden proefpersonen"
pi_192579240
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

- lage rente is funest voor pensioenen, waar arme mensen meer last van hebben.
Dit is natuurlijk wel zo. Daarom noem ik het effect ook semi-permanent. Daarnaast is het maar de vraag hoelang deze zeepbel stand houdt. Nivelleren van welvaart betekent ook in dit geval dat de risico's genivelleerd worden. Dat kan niet standhouden als de risico's blijven oplopen na COVID-19.
pi_192579241
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Weet je wat de wereld pas echt veranderd heeft? De verregaande opkomst van internet en de smartphone.

Wie had 10 jaar geleden kunnen denken dat als je gezellig met wat vrienden afspreekt iedereen elkaar driekwart van de tijd zit te negeren omdat ze aan het rommelen zijn met hun telefoon. Tieners die als zombies over straat gaan. En dan maken wij ons druk over 1,5 meter afstand houden.
social media heeft dit veroorzaakt.
  zondag 12 april 2020 @ 11:37:33 #42
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192579243
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 11:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als je uit deze crisis geen lering trekt, heb je echt een serieus bord voor je harses, en dat geldt voor alles en iedereen.
Tuurlijk gaat alles weer terug naar het oude op een gegeven moment, maar toch gaan er onderhuids echt dingen blijvend veranderen.. kan bijna niet anders.
waar denk je dan aan?
  zondag 12 april 2020 @ 11:37:51 #43
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192579245
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

social media heeft dit veroorzaakt.
Uiteraard. Dat bedoel ik ook. Niet zozeer de telefoon an sich.
  zondag 12 april 2020 @ 11:38:11 #44
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192579248
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Evolutie.. wat denk je van grootouders en overgrootouders van 90+, die nog stoomauto's door de 'straten' zagen rijden? Vliegen; van waaghals tot heel normaal om 'even' naar de andere kant van de wereld te vliegen voor een weekje.. Over 100 jaar lachen mensen zich een bult over die onbeholpen vervoersmiddelen van 'vroeger'...
pi_192579252
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:37 schreef Arkai het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk wel zo. Daarom noem ik het effect ook semi-permanent. Daarnaast is het maar de vraag hoelang deze zeepbel stand houdt. Nivelleren van welvaart betekent ook in dit geval dat de risico's genivelleerd worden. Dat kan niet standhouden als de risico's blijven oplopen na COVID-19.
risico's afschuiven op de gewone burger kan inderdaad niet 1x per 10 jaar plaatsvinden inderdaad. Dus daar geef ik je gelijk.
pi_192579255
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

daarom is men ook op zoek naar een tussenweg ipv deze 2 extremen.
Wat is die tussenweg dan? We zoeken helemaal niet naar een tussenweg, we gaan all in op "zorg niet overbelasten"
  zondag 12 april 2020 @ 11:39:42 #47
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192579261
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ehhhhhhhh. ?

Je de halve wereld kan de pijp uit bij een gekke pest plaag. Dan heb je wel echte gekte ja.
Het is maar net wat de natuur voor ons in elkaar knutselt..
pi_192579262
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat is die tussenweg dan? We zoeken helemaal niet naar een tussenweg, we gaan all in op "zorg niet overbelasten"
Ik ben daar geen expert in, maar er wordt massaal door heel veel mensen naar tussenwegen gezocht.
De zorg ontlasten is een eis van een tussenweg
pi_192579263
quote:
14s.gif Op zondag 12 april 2020 11:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik heb juist het idee dat mensen staan te springen om gewoon terug te gaan naar hoe het was. Online lees ik inderdaad wat verhalen van mensen die je mening delen en sommigen daarvan hopen er zelfs op; maar heb het idee dat de grootste groep meteen weer terug zou willen naar hoe het was als ze de kans krijgen. Hoe stabieler de situatie word qua nummers hoe meer mensen ik hoor die gewoon terug willen naar de tijd zonder maatregelen. Komt vanzelf dus. Mensen gaan echt niet zomaar opgeven wat ze gewend zijn; al die vakanties bv. Daar is het virus gewoon niet ''erg genoeg'' voor (en je weet hopelijk dat ik daarmee niet zeg dat het virus niet erg is).

Maar inderdaad, ieder zo zijn of haar mening, helemaal prima ^O^
Terug willen of durven zijn twee zaken. Ik zou ook heel graag vandaag naar de verjaardag van mijn neefje gaan, met de rest van de familie. Maar helaas, het bleef bij een telefoontje.

Ding is natuurlijk wel een beetje, dat demense dit wel kunnen willen, maar dat bedrijven enorme verliezen of investeringen hebben gedaan. Die verdienen zich niet zomaar terug.

Reizen zou de eerste jaren best wel een luxe product kunnen worden, of iets voor mensen die het voor hun werk moeten doen.

(Ik denk niet dat je het bagatelliseert, hoor. Verre van. Zie dat je gewoon enorm veel hield van je oude bestaan. Niets mis mee.)

Maar alles wat er nu verteld wordt door de experts, wijkt af van stabilisatie;

- Vaccin duurt lang
- Immuniteit is niet zeker
- Mutaties kunnen optreden
- RIVM die meldt dat dit langer dan een jaar kan duren

Sommige zaken komen wel weer, maar met 100 man in een (chloorvrij) zwembad liggen, douches delen met een hele camping of toiletten in een restaurant... Dat soort zaken maken het lastig om (ook bij een flinke stabilisatie) de boel weer op te starten.

Denk wel, dat als de scholen opengaan en de explosie blijft uit, dat dan de kans dat zaken terugkeren, vele malen groter zijn. Dus dat zou een goede indicator kunnen zijn.
  zondag 12 april 2020 @ 11:41:23 #50
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192579274
An Invisible Quantum Dot 'Tattoo' Could Be Used to ID Vaccinated Kids

.
https://www.sciencealert.(...)o-id-vaccinated-kids
pi_192579279
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat zijn geen risicogroepen dus who cares. Als de IC het aan kan dan moet dat kunnen.
En voor hoeveel % wordt die nou bezet door overwegend 30-?
Die festivalbezoekers nemen een besmetting mee naar huis. Waar zij andere mensen zien. They care

Begrijp ik jou nu goed dat omdat jij een feestje wilt, de ander (oudere Nederlander) naar de IC kan?
  zondag 12 april 2020 @ 11:43:05 #52
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192579287
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:41 schreef THEFXR het volgende:
An Invisible Quantum Dot 'Tattoo' Could Be Used to ID Vaccinated Kids
[ afbeelding ]

.
https://www.sciencealert.(...)o-id-vaccinated-kids
Laat dit alu hoedjes maar niet zien.
pi_192579288
quote:
10s.gif Op zondag 12 april 2020 11:27 schreef _I het volgende:

[..]

Ben je echt zo bang voor een virus die praktisch alleen fatal is voor 65+ers? Die nu ook al griepprikken krijgen?
pi_192579291
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:28 schreef Arkai het volgende:
Lagere rente stuwt juist aandelenprijzen.
pi_192579309
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

en vastgoed
en grondstoffen
en dividend
  zondag 12 april 2020 @ 11:45:46 #56
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192579320
quote:

[..]

Ben je echt zo bang voor een virus die praktisch alleen fatal is voor 65+ers? Die nu ook al griepprikken krijgen?
Mensen onder de 65 houden er ook longschade aan over he. Ik denk dat dat veel mensen daar op zitten te wachten, ookal gaan ze er niet dood aan.

(trouwens 65+ is 18% van onze samenleving, dus best een grote groep)
  zondag 12 april 2020 @ 11:45:49 #57
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192579321
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

waar denk je dan aan?
Ik denk dat bijvoorbeeld in de gezondheidszorg men veel meer gaat voorbereiden op preventie, en dat ziekenhuizen technisch beter voorbereid gaan worden op een eventuele volgende uitbraak van het een of ander.. ik denk ook dat veel dingen die nu vanuit huis worden gedaan, wellicht ook in de toekomst zo zullen blijven gaan.. je hoeft niet altijd in een kantoor te zitten om kantoorwerk te doen, je moet alleen alleen stroomlijnen.. misschien gaan we ook wel 'afschakelen' op tweeverdiener vlak, zodat het opvangen van kids weer wat meer thuis gaat gebeuren, ipv naschoolse opvang enzo.. lijkt me ook prima te combineren met meer mensen die thuiswerken.
Er worden nu heel veel dingen 'uitgevonden' die wellicht in de toekomst wel eens kunnen gaan blijven bestaan..
pi_192579337
quote:

[..]

Bang? Heb het niet over angst gehad.

Maar nee, het treft niet alleen 65+ ers. En al zou het alleen 65+ers treffen, als je 65 bent kan je ook nog 15 goede jaren hebben.

Het gaat niet om wat ik denk of wil, maar wat "de wereld" gaat doen. En ik denk dat de wereld dit niet snel vergeet.
  zondag 12 april 2020 @ 11:48:06 #59
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192579343
quote:

[..]

Enkele posts geleden diskwalificeerde jij een groep van 170 sociale wetenschappers als "wetenschappers". Je weet dat wat jij hier roept tegen de consensus van heuse wetenschappers ingaat? Van die echte met die lange witte jassen en een exacte achtergrond die dingen met reageerbuisjes doen en zo.
pi_192579345
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2020 11:32 schreef _I het volgende:

[..]

Nou dom zullen ze niet zijn. En er is ook wel wat voor te zeggen. Druk maakt de meeste zaken vloeibaar, dus nu of nooit.
Nooit dus.

En mwoah, ik heb niet zoveel met veel social studies, sorry hoor, 9/10 studies die worden herhaalt komen op andere uitkomsten.
pi_192579350
quote:

[..]

mij gaat het niet om het virus of ziek worden, maar om de ziekenhuizen. Daar ben ik eerder bang voor.
  zondag 12 april 2020 @ 11:50:24 #62
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192579378
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 11:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik denk dat bijvoorbeeld in de gezondheidszorg men veel meer gaat voorbereiden op preventie, en dat ziekenhuizen technisch beter voorbereid gaan worden op een eventuele volgende uitbraak van het een of ander.. ik denk ook dat veel dingen die nu vanuit huis worden gedaan, wellicht ook in de toekomst zo zullen blijven gaan.. je hoeft niet altijd in een kantoor te zitten om kantoorwerk te doen, je moet alleen alleen stroomlijnen.. misschien gaan we ook wel 'afschakelen' op tweeverdiener vlak, zodat het opvangen van kids weer wat meer thuis gaat gebeuren, ipv naschoolse opvang enzo.. lijkt me ook prima te combineren met meer mensen die thuiswerken.
Er worden nu heel veel dingen 'uitgevonden' die wellicht in de toekomst wel eens kunnen gaan blijven bestaan..
ok op die manier, ik geloof ook wel dat er bepaalde dingen zullen blijven hangen die niet onpraktisch of zelfs efficiënter gebleken zijn maar echt een andere mindset verwacht ik niet, 2 jaar verder en iedereen is het vergeten.
pi_192579379
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nooit dus.

En mwoah, ik heb niet zoveel met veel social studies, sorry hoor, 9/10 studies die worden herhaalt komen op andere uitkomsten.
Of nu. :P

Tja, als jij de keuzes zou maken, zou ik je geloven.
pi_192579382
quote:

[..]

Ondanks die griepprik, gaan er toch nog heel veel ouderen dood aan griep
  zondag 12 april 2020 @ 11:51:06 #65
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192579386
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nooit dus.

Bron?
pi_192579389
quote:

[..]

De rente is al zo laag dat een verdere verlaging niet betekent dat de prijzen automatisch even hard meestijgen. Temeer omdat de risico's ook blijven oplopen. Daarnaast zijn hoge aandelenprijzen en lage bedrijfswinsten gewoon zeer slecht voor beleggers. Als je nu instapt kun je maximaal 3 á 4 procent rendement verwachten als je 20 jaar blijft vasthouden aan je posities en met de nieuwe box 3 heffingen in 2022 mag je daar jaarlijks 1,76% vanaf tikken.
pi_192579407
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:51 schreef Arkai het volgende:

[..]

De rente is al zo laag dat een verdere verlaging niet betekent dat de prijzen automatisch even hard meestijgen. Temeer omdat de risico's ook blijven oplopen. Daarnaast zijn hoge aandelenprijzen en lage bedrijfswinsten gewoon zeer slecht voor beleggers. Als je nu instapt kun je maximaal 3 á 4 procent rendement verwachten als je 20 jaar blijft vasthouden aan je posities en met de nieuwe box 3 heffingen in 2022 mag je daar jaarlijk 1,76% vanaf tikken.
3 tot 4% is historisch gezien inderdaad correct.

Laatst een artikel gelezen van experts die zeiden dat omdat de winsten van bedrijven hoog zijn de aandelen daarbij vaak gewoon passend zijn.
pi_192579415
Ontopic aub
pi_192579423
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:53 schreef StephanL het volgende:
Ontopic aub
Waar?
  zondag 12 april 2020 @ 11:55:17 #70
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192579432
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 11:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ondanks die griepprik, gaan er toch nog heel veel ouderen dood aan griep
Omdat het virus muteert en zo de griepprik omzeilt.. je krijgt niet elke keer hetzelfde vaccin als je de prik haalt, dat verandert mee.
pi_192579433
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 11:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Waar?
Gelul over aandelen. Daar hebben we andere topics voor.
pi_192579472
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 11:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Die festivalbezoekers nemen een besmetting mee naar huis. Waar zij andere mensen zien. They care

Begrijp ik jou nu goed dat omdat jij een feestje wilt, de ander (oudere Nederlander) naar de IC kan?
Als jij andere mensen ziet breng jij mensen in gevaar ja. Je moet geen risicogroepen zien totdat ze gevaccineerd zijn, daar zijn we het mee eens toch? Dus wie besmetten ze dan? En waarom doen ze dat?

Als niet risicogroepen immuniteit kweken is dat goed voor de risico's voor de risico groepen.

Als je wilt zeggen dat de isolatie van ouderen zo lek is als een mandje dan stel je de dood ook alleen maar uit door het langzamer over de bevolking uit te laten smeren.

En dan moeten ze ook langer in isolatie wat lastiger zal gaan worden allicht, dus misschien vergroot je dan de risico's voor de risico groepen.
  zondag 12 april 2020 @ 12:00:34 #73
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192579480
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:50 schreef Tarado het volgende:

[..]

ok op die manier, ik geloof ook wel dat er bepaalde dingen zullen blijven hangen die niet onpraktisch of zelfs efficiënter gebleken zijn maar echt een andere mindset verwacht ik niet, 2 jaar verder en iedereen is het vergeten.
Maybe, het is ook meer een taak van de overheid om de preparedness op te zetten en in stand te houden, maar bij een volgende uitbraak van het een of ander, gaan mensen zich dit verhaal echt wel weer herinneren, en dan gaan ze denk ik ook wat serieuzer om met 'verzoeken' van de overheid. ALS de overheid niet volgende keer gewoon meteen een verordening doen ipv eerst vriendelijk vragen.. want dat was echt een mistake van onze MP..

'Het Nederlandse volk moet je niet vertellen wat ze moeten doen'

Ehm... jawel, dat moet wél, daar ben je overheid voor. Dat poldermodel-denken moet weg; op sommige momenten moet je gewoon op tafel slaan en de leiding nemen..
pi_192579487
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 11:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Omdat het virus muteert en zo de griepprik omzeilt.. je krijgt niet elke keer hetzelfde vaccin als je de prik haalt, dat verandert mee.
Nooit geweten niet.
  zondag 12 april 2020 @ 12:01:30 #75
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192579491
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:55 schreef StephanL het volgende:

[..]

Gelul over aandelen. Daar hebben we andere topics voor.
Goed punt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')