Die festivalbezoekers nemen een besmetting mee naar huis. Waar zij andere mensen zien. They carequote:Op zondag 12 april 2020 11:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat zijn geen risicogroepen dus who cares. Als de IC het aan kan dan moet dat kunnen.
En voor hoeveel % wordt die nou bezet door overwegend 30-?
Laat dit alu hoedjes maar niet zien.quote:Op zondag 12 april 2020 11:41 schreef THEFXR het volgende:
An Invisible Quantum Dot 'Tattoo' Could Be Used to ID Vaccinated Kids
[ afbeelding ]
.
https://www.sciencealert.(...)o-id-vaccinated-kids
Ben je echt zo bang voor een virus die praktisch alleen fatal is voor 65+ers? Die nu ook al griepprikken krijgen?quote:Op zondag 12 april 2020 11:27 schreef _I het volgende:
[..]
Snap wat wel wat je zegt, maar het is praktisch onhaalbaar.
die vaccins, als ze al snel komen, zijn niet gelijk in 8MLD aantallen te maken. Dus het duurt een flinke tijd voordat iedereen een vaccinatie zal krijgen.
Dan is het ook nog maar de vraag, of er een sluitend vaccin komt, of dat er elk jaar een soort griepvaccin moet komen voor de huidige mutatie.
De angst zit er nog goed in bij de meeste mensen, dus zal men niet snel terug willen.
Ongetwijfeld dat zaken weer normaliseren, maar terug gaat de tijd gewoon niet. Echt niet. Bedrijven gaan niet voor miljoenen hun bedrijfsvoering aanpassen, om dit een jaar later weer te wijzigen.
Als iets langer dan 6 maanden duurt, moet je of evolueren, of je bedrijf sterft uit. Terug evolueren doe je niet.
Maar, jij mag natuurlijk jouw mening hebben en ik de mijne. En geloof me, ik hoop met alles dat de jouwe waarheid wordt.
Lagere rente stuwt juist aandelenprijzen.quote:Op zondag 12 april 2020 11:28 schreef Arkai het volgende:
Door al dat geld wat in de economie wordt gestopt en rentes die naar de nul gaan is het wel zo dat de rijken minder snel nog rijker worden. Wat dat betreft heeft Corona wel een nivellerende werking op de welvaart en heeft dat wel een semi-permanente invloed voor het leven na Corona.
en vastgoedquote:Op zondag 12 april 2020 11:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lagere rente stuwt juist aandelenprijzen.
Mensen onder de 65 houden er ook longschade aan over he. Ik denk dat dat veel mensen daar op zitten te wachten, ookal gaan ze er niet dood aan.quote:Op zondag 12 april 2020 11:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ben je echt zo bang voor een virus die praktisch alleen fatal is voor 65+ers? Die nu ook al griepprikken krijgen?
Ik denk dat bijvoorbeeld in de gezondheidszorg men veel meer gaat voorbereiden op preventie, en dat ziekenhuizen technisch beter voorbereid gaan worden op een eventuele volgende uitbraak van het een of ander.. ik denk ook dat veel dingen die nu vanuit huis worden gedaan, wellicht ook in de toekomst zo zullen blijven gaan.. je hoeft niet altijd in een kantoor te zitten om kantoorwerk te doen, je moet alleen alleen stroomlijnen.. misschien gaan we ook wel 'afschakelen' op tweeverdiener vlak, zodat het opvangen van kids weer wat meer thuis gaat gebeuren, ipv naschoolse opvang enzo.. lijkt me ook prima te combineren met meer mensen die thuiswerken.quote:
Bang? Heb het niet over angst gehad.quote:Op zondag 12 april 2020 11:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ben je echt zo bang voor een virus die praktisch alleen fatal is voor 65+ers? Die nu ook al griepprikken krijgen?
Enkele posts geleden diskwalificeerde jij een groep van 170 sociale wetenschappers als "wetenschappers". Je weet dat wat jij hier roept tegen de consensus van heuse wetenschappers ingaat? Van die echte met die lange witte jassen en een exacte achtergrond die dingen met reageerbuisjes doen en zo.quote:Op zondag 12 april 2020 11:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nooit dus.quote:Op zondag 12 april 2020 11:32 schreef _I het volgende:
[..]
Nou dom zullen ze niet zijn. En er is ook wel wat voor te zeggen. Druk maakt de meeste zaken vloeibaar, dus nu of nooit.
mij gaat het niet om het virus of ziek worden, maar om de ziekenhuizen. Daar ben ik eerder bang voor.quote:Op zondag 12 april 2020 11:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
ok op die manier, ik geloof ook wel dat er bepaalde dingen zullen blijven hangen die niet onpraktisch of zelfs efficiënter gebleken zijn maar echt een andere mindset verwacht ik niet, 2 jaar verder en iedereen is het vergeten.quote:Op zondag 12 april 2020 11:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik denk dat bijvoorbeeld in de gezondheidszorg men veel meer gaat voorbereiden op preventie, en dat ziekenhuizen technisch beter voorbereid gaan worden op een eventuele volgende uitbraak van het een of ander.. ik denk ook dat veel dingen die nu vanuit huis worden gedaan, wellicht ook in de toekomst zo zullen blijven gaan.. je hoeft niet altijd in een kantoor te zitten om kantoorwerk te doen, je moet alleen alleen stroomlijnen.. misschien gaan we ook wel 'afschakelen' op tweeverdiener vlak, zodat het opvangen van kids weer wat meer thuis gaat gebeuren, ipv naschoolse opvang enzo.. lijkt me ook prima te combineren met meer mensen die thuiswerken.
Er worden nu heel veel dingen 'uitgevonden' die wellicht in de toekomst wel eens kunnen gaan blijven bestaan..
Of nu.quote:Op zondag 12 april 2020 11:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nooit dus.
En mwoah, ik heb niet zoveel met veel social studies, sorry hoor, 9/10 studies die worden herhaalt komen op andere uitkomsten.
Ondanks die griepprik, gaan er toch nog heel veel ouderen dood aan griepquote:Op zondag 12 april 2020 11:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Bron?quote:Op zondag 12 april 2020 11:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nooit dus.
En mwoah, ik heb niet zoveel met veel social studies, sorry hoor, 9/10 studies die worden herhaalt komen op andere uitkomsten.
De rente is al zo laag dat een verdere verlaging niet betekent dat de prijzen automatisch even hard meestijgen. Temeer omdat de risico's ook blijven oplopen. Daarnaast zijn hoge aandelenprijzen en lage bedrijfswinsten gewoon zeer slecht voor beleggers. Als je nu instapt kun je maximaal 3 á 4 procent rendement verwachten als je 20 jaar blijft vasthouden aan je posities en met de nieuwe box 3 heffingen in 2022 mag je daar jaarlijks 1,76% vanaf tikken.quote:Op zondag 12 april 2020 11:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lagere rente stuwt juist aandelenprijzen.
3 tot 4% is historisch gezien inderdaad correct.quote:Op zondag 12 april 2020 11:51 schreef Arkai het volgende:
[..]
De rente is al zo laag dat een verdere verlaging niet betekent dat de prijzen automatisch even hard meestijgen. Temeer omdat de risico's ook blijven oplopen. Daarnaast zijn hoge aandelenprijzen en lage bedrijfswinsten gewoon zeer slecht voor beleggers. Als je nu instapt kun je maximaal 3 á 4 procent rendement verwachten als je 20 jaar blijft vasthouden aan je posities en met de nieuwe box 3 heffingen in 2022 mag je daar jaarlijk 1,76% vanaf tikken.
Omdat het virus muteert en zo de griepprik omzeilt.. je krijgt niet elke keer hetzelfde vaccin als je de prik haalt, dat verandert mee.quote:Op zondag 12 april 2020 11:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ondanks die griepprik, gaan er toch nog heel veel ouderen dood aan griep
Als jij andere mensen ziet breng jij mensen in gevaar ja. Je moet geen risicogroepen zien totdat ze gevaccineerd zijn, daar zijn we het mee eens toch? Dus wie besmetten ze dan? En waarom doen ze dat?quote:Op zondag 12 april 2020 11:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die festivalbezoekers nemen een besmetting mee naar huis. Waar zij andere mensen zien. They care
Begrijp ik jou nu goed dat omdat jij een feestje wilt, de ander (oudere Nederlander) naar de IC kan?
Maybe, het is ook meer een taak van de overheid om de preparedness op te zetten en in stand te houden, maar bij een volgende uitbraak van het een of ander, gaan mensen zich dit verhaal echt wel weer herinneren, en dan gaan ze denk ik ook wat serieuzer om met 'verzoeken' van de overheid. ALS de overheid niet volgende keer gewoon meteen een verordening doen ipv eerst vriendelijk vragen.. want dat was echt een mistake van onze MP..quote:Op zondag 12 april 2020 11:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
ok op die manier, ik geloof ook wel dat er bepaalde dingen zullen blijven hangen die niet onpraktisch of zelfs efficiënter gebleken zijn maar echt een andere mindset verwacht ik niet, 2 jaar verder en iedereen is het vergeten.
Nooit geweten niet.quote:Op zondag 12 april 2020 11:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Omdat het virus muteert en zo de griepprik omzeilt.. je krijgt niet elke keer hetzelfde vaccin als je de prik haalt, dat verandert mee.
Goed punt.quote:Op zondag 12 april 2020 11:55 schreef StephanL het volgende:
[..]
Gelul over aandelen. Daar hebben we andere topics voor.
Een marginaal deel van de bevolking in niet risicogroepen zal inderdaad schade overhouden.quote:Op zondag 12 april 2020 11:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mensen onder de 65 houden er ook longschade aan over he. Ik denk dat dat veel mensen daar op zitten te wachten, ookal gaan ze er niet dood aan.
(trouwens 65+ is 18% van onze samenleving, dus best een grote groep)
Iedereen niet. Wel veel. Maar hoe langer dit duurt en hoe groter de schade, hoe dieper zich het in het collectieve geheugen zal nestelen. Het is wel de grootste ramp sinds de 2e Wereldoorlog.quote:Op zondag 12 april 2020 11:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
ok op die manier, ik geloof ook wel dat er bepaalde dingen zullen blijven hangen die niet onpraktisch of zelfs efficiënter gebleken zijn maar echt een andere mindset verwacht ik niet, 2 jaar verder en iedereen is het vergeten.
Mevrouw, dat artikel is samengesteld door wetenschappers "social studies" mensen die "genderstudies" doen enzo.quote:Op zondag 12 april 2020 11:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Enkele posts geleden diskwalificeerde jij een groep van 170 sociale wetenschappers als "wetenschappers". Je weet dat wat jij hier roept tegen de consensus van heuse wetenschappers ingaat? Van die echte met die lange witte jassen en een exacte achtergrond die dingen met reageerbuisjes doen en zo.
Qua economische schade misschien op termijn. Qua doden bij lange na niet.quote:Op zondag 12 april 2020 12:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Iedereen niet. Wel veel. Maar hoe langer dit duurt en hoe groter de schade, hoe dieper zich het in het collectieve geheugen zal nestelen. Het is wel de grootste ramp sinds de 2e Wereldoorlog.
Welke rampen kostten er sinds de 2e wereldoorlog dan meer levens?quote:Op zondag 12 april 2020 12:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Qua economische schade misschien. Qua doden bij lange na niet.
Alleen al de gewone griep eist jaarlijks 250.000 tot 650.000 levens. De economische schade van corona gaat veel erger zijn dan het aantal overledenen.quote:Op zondag 12 april 2020 12:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Welke rampen kostten er sinds de 2e wereldoorlog dan meer levens?
Kun je dit soort dingen niet ergens melden? Bij de arbeidsinspectie ofzo? Vind het van de pot gerukt.quote:Op zondag 12 april 2020 12:10 schreef Nielsch het volgende:
Schoonmoeder werkt in een verpleeghuis voor ouderen. 2,5 week geleden is een collega van haar ziek geworden en naar huis gegaan. Ze is 2 weken geleden positief getest. Nu worden ook de eerste bewoners ziek en is er een op de IC opgenomen. Het thuiswerkende management wil nu pas toegeven dat die collega corona had. Waar halen ze 't gore vuile lef vandaan? Ondertussen nog 0,0 geregeld qua mondkapjes en beschermende kleding. Wat een totale randmongolen.
Ik denk dat jullie hier drukker bezig zijn met de app dan hunquote:Op zondag 12 april 2020 12:14 schreef Jed1Gam het volgende:
Ze zijn drukker met die app, dan er voor te zorgen dat de risicogroepen de juiste middelen krijgen.
Dus kom je op hetzelfde sterfte cijfer uit straks nog voor Corona.quote:Op zondag 12 april 2020 11:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ondanks die griepprik, gaan er toch nog heel veel ouderen dood aan griep
Dan moet je ook een goede dokter hebben, die je een ziektebriefje voorschrijft.quote:Op zondag 12 april 2020 12:12 schreef vosss het volgende:
Ik zou weigeren te werken zonder de juiste beschermingsmiddelen.
Dat zal wel niet geaccepteerd worden, dus gewoon ziek melden.
Dat is goed nieuws.quote:Op zondag 12 april 2020 12:17 schreef Za het volgende:
Vroege antilichaamtest in Chicago: 30-50% van degenen die op COVID-19 zijn getest, hebben al antilichamen, zegt het rapport
https://www.dailywire.com(...)ibodies-report-says/
En als je gaat sparen dan?quote:Op zondag 12 april 2020 11:51 schreef Arkai het volgende:
[..]
De rente is al zo laag dat een verdere verlaging niet betekent dat de prijzen automatisch even hard meestijgen. Temeer omdat de risico's ook blijven oplopen. Daarnaast zijn hoge aandelenprijzen en lage bedrijfswinsten gewoon zeer slecht voor beleggers. Als je nu instapt kun je maximaal 3 á 4 procent rendement verwachten als je 20 jaar blijft vasthouden aan je posities en met de nieuwe box 3 heffingen in 2022 mag je daar jaarlijks 1,76% vanaf tikken.
wel met je eens, zou ik ook niet doenquote:Op zondag 12 april 2020 12:12 schreef vosss het volgende:
Ik zou weigeren te werken zonder de juiste beschermingsmiddelen.
Dat zal wel niet geaccepteerd worden, dus gewoon ziek melden.
Dat is wel behoorlijk schofterig ja.quote:Op zondag 12 april 2020 12:10 schreef Nielsch het volgende:
Schoonmoeder werkt in een verpleeghuis voor ouderen. 2,5 week geleden is een collega van haar ziek geworden en naar huis gegaan. Ze is 2 weken geleden positief getest. Nu worden ook de eerste bewoners ziek en is er een op de IC opgenomen. Het thuiswerkende management wil nu pas toegeven dat die collega corona had. Waar halen ze 't gore vuile lef vandaan? Ondertussen nog 0,0 geregeld qua mondkapjes en beschermende kleding. Wat een totale randmongolen.
Dat hebben we in Nederland niet nodig.quote:Op zondag 12 april 2020 12:16 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Dan moet je ook een goede dokter hebben, die je een ziektebriefje voorschrijft.
Dat vraag ik me ook al heel lang af. Het regent verhalen van werkgevers die hun werknemers en cliënten willens en wetens risico laten lopen op besmetting.quote:Op zondag 12 april 2020 12:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Kun je dit soort dingen niet ergens melden? Bij de arbeidsinspectie ofzo? Vind het van de pot gerukt.
In Nederland heb ik het over. Daar vallen niet jaarlijks 250.000+ doden door de griep hoor.quote:Op zondag 12 april 2020 12:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Alleen al de gewone griep eist jaarlijks 250.000 tot 650.000 levens.
De economische schade van corona gaat veel erger zijn dan het aantal overledenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |