Jij had het over negen van de tien. Je eigen bron spreekt je tegen:quote:Op zondag 12 april 2020 12:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://science.sciencemag.org/content/349/6251/aac4716
Daarnaast gaat dit alleen over psychologie, niet over sociale wetenschappen iha.quote:they find that about one-third to one-half of the original findings were also observed in the replication study.
Ja, er wordt nu op allerlei plekken in de VS aangevangen met antibodytesting, en de resultaten zijn snel bekend.quote:
Huh echt? Wat voor een zorgsysteem is dat nuquote:
Turkije kunnen we inderdaad een hoop van lerenquote:Op zondag 12 april 2020 12:23 schreef polderturk het volgende:
Turkije geeft al een tijdje hydroxychloquine aan Corona patiënten bij wie de ziekte in een vroeg stadium is.
Hierdoor zijn er veel minder zieken met longontsteking en veel minder zieken op de IC volgens de minister van volksgezondheid.
Misschien iets voor Nederland om dit te proberen.
https://www.middleeasteye(...)a-treatment-progress
Kanker vorig jaar had meer doden, en dit jaar weer.quote:Op zondag 12 april 2020 12:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
In Nederland heb ik het over. Daar vallen niet jaarlijks 250.000+ doden door de griep hoor.![]()
Dus ook qua dodental is dit gewoon de grootste ramp sinds de 2e Wereldoorlog.
Ja gek hè, als de risico's een beetje verlagen prima te doen is, maar compleet totaal niet en je werk om welke reden dan ook urgent kan zijn.quote:Op zondag 12 april 2020 12:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook al heel lang af. Het regent verhalen van werkgevers die hun werknemers en cliënten willens en wetens risico laten lopen op besmetting.
Ja, want Turkije is zo transparant met de cijfers ookquote:Op zondag 12 april 2020 12:23 schreef polderturk het volgende:
Turkije geeft al een tijdje hydroxychloquine aan Corona patiënten bij wie de ziekte in een vroeg stadium is.
Hierdoor zijn er veel minder zieken met longontsteking en veel minder zieken op de IC volgens de minister van volksgezondheid.
Ligt er aan met wat je wil vergelijken.quote:Op zondag 12 april 2020 12:25 schreef Daarnaast het volgende:
Jongens loop je meer risico als je op de kiosk op het station werkt?
Er komt toch bijna niemand op het stationquote:Op zondag 12 april 2020 12:25 schreef Daarnaast het volgende:
Jij wel.quote:Op zondag 12 april 2020 12:25 schreef Daarnaast het volgende:
Watersnood vergeten?quote:Op zondag 12 april 2020 12:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
In Nederland heb ik het over. Daar vallen niet jaarlijks 250.000+ doden door de griep hoor.![]()
Wat doen ze het goed he die turken!quote:Op zondag 12 april 2020 12:23 schreef polderturk het volgende:
Ligt aan de plaats.quote:Op zondag 12 april 2020 12:25 schreef Daarnaast het volgende:
Minder doden bij de Watersnoodramp dan nu.quote:Op zondag 12 april 2020 12:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Watersnood vergeten?
Twee jaar geleden trouwens zo'n 10.000 doden in NL door de griep.
Impact van de Watersnood was vele malen groter dan het aantal numerieke doden.quote:Op zondag 12 april 2020 12:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Minder doden bij de Watersnoodramp dan nu.
Ja ik overdrijf allicht who knows. Maar wat doet het ertoe, waarom moet een wetenschapper die bedreven is in de psychologie een steekhoudende mening vormen over economie en milieu?quote:Op zondag 12 april 2020 12:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Jij had het over negen van de tien. Je eigen bron spreekt je tegen:
[..]
Daarnaast gaat dit alleen over psychologie, niet over sociale wetenschappen iha.
quote:Op zondag 12 april 2020 12:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Er staat letterlijk qua dodenaantal.quote:Op zondag 12 april 2020 12:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Impact van de Watersnood was vele malen groter dan het aantal numerieke doden.
Er zijn er dan ook vaak die zich voor elke scheet ziekmelden. Met een verkoudheid wordt al vaak geroepen dat men een griepje te pakken heeft.quote:Op zondag 12 april 2020 12:23 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Huh echt? Wat voor een zorgsysteem is dat nu.
Dan zet iedereen zich gewoon 'ziek' thuis als men eens extra vakantie wenst.
Ik heb het over het zogenaamd niet kunnen thuiswerken, je personeel niet willen laten testen (gisteren nog in het nieuws) of zelfs mensen ziek verplichten te komen werken.quote:Op zondag 12 april 2020 12:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja gek hè, als de risico's een beetje verlagen prima te doen is, maar compleet totaal niet en je werk om welke reden dan ook urgent kan zijn.
Niet alleen in de zorg. Geldt voor zo'n beetje alle blue collars workers. Management en kantoorpersoneel die op het hysterische af niet op de zaak komen en in het magazijn/fabrieksvloer/whatever blijft het bij "afstand houden en handen wassen" wat vaak onmogelijk is.quote:Op zondag 12 april 2020 12:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook al heel lang af. Het regent verhalen van werkgevers die hun werknemers en cliënten willens en wetens risico laten lopen op besmetting.
Ja maar op die fiets kun je dus alle doden door kanker en andere aandoeningen jaarlijks ook een ramp noemen.quote:Op zondag 12 april 2020 12:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er staat letterlijk qua dodenaantal.
Dat klopt, ramp is ook geen goede term voor deze crisis. Maar goed, dat is een andere discussie.quote:Op zondag 12 april 2020 12:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja maar op die fiets kun je dus alle doden door kanker en andere aandoeningen jaarlijks ook een ramp noemen.
Ik heb zo de indruk dat jij niet helemaal doorhebt hoe bepaalde werkvelden met elkaar verweven zijn of elkaar aanvullen op facetten en vooral dat jij dingen graag indeelt in zwart en wit, rechts en links en met die bril op anderen motieven toedicht, terwijl er helemaal geen conflict hoeft te zijn.quote:Op zondag 12 april 2020 12:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja ik overdrijf allicht who knows. Maar wat doet het ertoe, waarom moet een wetenschapper die bedreven is in de psychologie een steekhoudende mening vormen over economie en milieu?
Ze beroepen zich op autoriteit die ze niet hebben, om hun "linkse" mening door te drukken in een niet passende tijd.
En daar heb ik zo mijn mening over ja.
Stel dit waren economen dan viel er wat voor te zeggen allicht. Maar ik heb zo de indruk dat deze "overwegend meer rechtse" wetenschappers de economie wel even urgenter vinden dan klimaat gedram.
Hoe moet je je personeel laten testen dan?quote:Op zondag 12 april 2020 12:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb het over het zogenaamd niet kunnen thuiswerken, je personeel niet willen laten testen (gisteren nog in het nieuws) of zelfs mensen ziek verplichten te komen werken.
Dat heeft niks te maken met risico's niet kunnen uitsluiten maar met schijt hebben aan de regelgeving, de volksgezondheid en je werknemers en cliënten.
Klopt, maar daar hoef je het land niet voor stil te leggen.quote:Op zondag 12 april 2020 12:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Kanker vorig jaar had meer doden, en dit jaar weer.
Crisis is gewoon een beter woord.quote:Op zondag 12 april 2020 12:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat klopt, ramp is ook geen goede term voor deze crisis. Maar goed, dat is een andere discussie.
Samen met Cempexo?quote:Op zondag 12 april 2020 12:36 schreef Zeroku het volgende:
Denemarken laat de teugels alweer vierenwij zitten in mei gewoon lekker op het terras hoor.
Ehhhh. Nee, ik blijf bij mijn punt.quote:Op zondag 12 april 2020 12:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb zo de indruk dat jij niet helemaal doorhebt hoe bepaalde werkvelden met elkaar verweven zijn of elkaar aanvullen op facetten en vooral dat jij dingen graag indeelt in zwart en wit, rechts en links en met die bril op anderen motieven toedicht, terwijl er helemaal geen conflict hoeft te zijn.
Turkije heeft deze grafiek gepubliceerd.quote:Op zondag 12 april 2020 12:24 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ja, want Turkije is zo transparant met de cijfers ook.
Dat weetje niet. Misschien was afstand houden wel genoeg als maatregel.quote:Op zondag 12 april 2020 12:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Klopt, maar daar hoef je het land niet voor stil te leggen.Als we deze maatregelen niet namen zouden de doden alleen in NL al over de honderduizenden gaan.
Watersnoodramp zitten we al ver overheen hoorquote:Op zondag 12 april 2020 12:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Watersnood vergeten?
Twee jaar geleden trouwens zo'n 10.000 doden in NL door de griep.
Zie de post van Sandman over het gebruik van het woord 'ramp'.quote:Op zondag 12 april 2020 12:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Watersnoodramp zitten we al ver overheen hoor![]()
En de oversterfte is nu al veel groter dan 2 jaar geleden door de griep. And rising.
Dus nog steeds: grootste ramp sinds 2 wereldoorlog en voortdurend.
De vergelijking willen maken is alleen behoorlijk kansloos.quote:Op zondag 12 april 2020 12:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Watersnoodramp zitten we al ver overheen hoor![]()
En de oversterfte is nu al veel groter dan 2 jaar geleden door de griep. And rising.
Dus nog steeds: grootste ramp sinds 2 wereldoorlog en voortdurend.
Ze geloven in turkije echt in sprookjes!quote:Op zondag 12 april 2020 12:37 schreef polderturk het volgende:
[..]
Turkije heeft deze grafiek gepubliceerd.
Op 24 maart had 60% van de Corona patiënten een longontsteking. Nu heeft 20% van de Coronapatiënten een longontsteking. Dit komt volgens Turkije door het vroeg toedienen van hydroxychloroquine.
[ afbeelding ]
Ook worden dagelijks onderstaande cijfers gepubliceerd.
Van de 52.000 Corona patiënten liggen er 1626 op de IC. 1021 patiënten worden beademd. Er zijn 95 patiënten overleden. In totaal zijner 2965 patiënten genezen. Vandaag zijn er 542 patiënten genezen.
[ afbeelding ]
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weet je dat wel. We zouden compleet overspoeld raken en de mortaliteit zou omhoog schieten. Mensen die nu het redden met een infuus en een paar dagen extra zuurstof zouden waarschijnlijk ook bij bosjes sterven dan, simpelweg omdat dat infuus en die zuurstof er niet zijn omdat er nog 2 miljoen wachtenden voor u zijn.quote:
Ik snap dat je het als de grootste ramp ziet als je er zo over nadenkt.quote:Op zondag 12 april 2020 12:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weet je dat wel. We zouden compleet overspoeld raken en de mortaliteit zou omhoog schieten. Mensen die nu het redden met een infuus en een paar dagen extra zuurstof zouden waarschijnlijk ook bij bosjes sterven dan, simpelweg omdat dat infuus en die zuurstof er niet zijn omdat er nog 2 miljoen wachtenden voor u zijn.
20% van de 80+ ers haalt het na behandeling op de IC.quote:Op zondag 12 april 2020 12:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weet je dat wel. We zouden compleet overspoeld raken en de mortaliteit zou omhoog schieten. Mensen die nu het redden met een infuus en een paar dagen extra zuurstof zouden waarschijnlijk ook bij bosjes sterven dan, simpelweg omdat dat infuus en die zuurstof er niet zijn omdat er nog 2 miljoen wachtenden voor u zijn.
Dat is gewoon het meest waarschijnlijke scenario als je niks doet.quote:Op zondag 12 april 2020 12:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik snap dat je het als de grootste ramp ziet als je er zo over nadenkt.
Volstrekte hysterie ditquote:Op zondag 12 april 2020 12:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zelfs onze Ab Osterhaus heeft het over 50-100k doden als je het los laat. Maar jij verzint wel ff 2miljoen ofzo.quote:Op zondag 12 april 2020 12:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is gewoon het meest waarschijnlijke scenario als je niks doet.
Misschien deze eens doorlezen?quote:Op zondag 12 april 2020 12:23 schreef polderturk het volgende:
In Nederland deed een huisarts dit ook en die werd ervoor op het matje geroepenquote:Op zondag 12 april 2020 12:37 schreef polderturk het volgende:
[..]
Op 24 maart had 60% van de Corona patiënten een longontsteking. Nu heeft 20% van de Coronapatiënten een longontsteking. Dit komt volgens Turkije door het vroeg toedienen van hydroxychloroquine.
[ afbeelding ]
Van de 52.000 Corona patiënten liggen er 1626 op de IC. 1021 patiënten worden beademd. Er zijn 95 patiënten overleden. In totaal zijner 2965 patiënten genezen. Vandaag zijn er 542 patiënten genezen.
[ afbeelding ]
Dat is het optimistische scenario.quote:Op zondag 12 april 2020 12:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zelfs onze Ab Osterhaus heeft het over 50-100k doden als je het los laat. Maar jij verzint wel ff 2miljoen ofzo.
Onderschat de kunde van de FOK!-virologen niet hoor.quote:Op zondag 12 april 2020 12:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zelfs onze Ab Osterhaus heeft het over 50-100k doden als je het los laat. Maar jij verzint wel ff 2miljoen ofzo.
Die zijn vast zeer accuraat.quote:Op zondag 12 april 2020 12:37 schreef polderturk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nos liveblog.quote:In Spanje is het aantal meldingen van de afgelopen 24 uur van nieuwe sterfgevallen aan de gevolgen van het coronavirus hoger dan in de afgelopen dagen. Sinds gisteren zijn er 619 nieuwe doden bijgekomen, zaterdag waren dat er 510 en vrijdag 605. Het vastgestelde dodental sinds de uitbraak bedraagt 16.972.
Het totale aantal bevestigde besmettingsgevallen steeg van 161.852 tot 166.019; een stijging van ruim 4100.
Er zijn de afgelopen dag ook minder genezen patiënten gemeld. Woensdag waren het er zo'n 4800, de afgelopen etmaal ging het om bijna 3300 personen die weer virusvrij zijn.
Ik heb het dus over functies waarbij je prima thuis kunt werken maar het management hun poot stijf houdt. Mijn oude afdeling is er zo een. Hoger management heeft moeten ingrijpen maar toen moest alles nog geregeld worden waaronder de middelen, waardoor bijna tweehonderd mensen onnodig bij elkaar opgehokt zaten met gemeenschappelijke telefoons etc.quote:Op zondag 12 april 2020 12:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoe moet je je personeel laten testen dan?
Waarom moet iedereen thuis kunnen werken? Dat kan vaak niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |