Dus niks aan de hand, want alle buitenlanders worden meteen in quarantaine gezet door de Chinezenquote:Op zondag 12 april 2020 13:32 schreef mazaru het volgende:
En daar gaan ze weer:
Aantal nieuwe besmettingen China verdrievoudigd sinds vrijdag
Het aantal nieuwe besmettingen in China is zondag verdrievoudigd ten opzichte van vrijdag. Vrijdag werden er nog 34 nieuwe besmettingen gemeld, zondag waren dat er 99. Zaterdag kwamen er nog 63 nieuwe besmettingen bij.
Vrijwel alle nieuw gemelde besmettingen zijn mensen die vanuit het buitenland China binnen zijn gekomen.
Nu.nl
Ja dat gaat ook echt gebeurenquote:Op zondag 12 april 2020 13:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De rijken kwamen nog rijker uit die crisis. Dus het is vooral een kwestie van regels en beter verdelen van geld onder de samenleving (ja eng he!)
In december riepen ze ook dat ze het in de hand hadden.quote:Op zondag 12 april 2020 13:32 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dus niks aan de hand, want alle buitenlanders worden meteen in quarantaine gezet door de Chinezen
Dus die hebben ze geïsoleerd? Want alles wat binnen komt daar wordt apart gezet.quote:Op zondag 12 april 2020 13:32 schreef mazaru het volgende:
En daar gaan ze weer:
Het aantal nieuwe besmettingen in China is zondag verdrievoudigd ten opzichte van vrijdag. Vrijdag werden er nog 34 nieuwe besmettingen gemeld, zondag waren dat er 99. Zaterdag kwamen er nog 63 nieuwe besmettingen bij.
Vrijwel alle nieuw gemelde besmettingen zijn mensen die vanuit het buitenland China binnen zijn gekomen.
Nu.nl
Precies volgens verwachting.quote:Op zondag 12 april 2020 13:32 schreef mazaru het volgende:
En daar gaan ze weer:
Nu.nl
Ik denk dat ze weer met 5G torens hebben lopen testen, ws van Samsung ofzoquote:Op zondag 12 april 2020 13:34 schreef mazaru het volgende:
[..]
In december riepen ze ook dat ze het in de hand hadden.
Ik denk dat het nog lang niet uitgeraasd is daar.quote:Op zondag 12 april 2020 13:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dus die hebben ze geïsoleerd? Want alles wat binnen komt daar wordt apart gezet.
Ik blijf het toch even zeggen om mensen te informerenquote:Op zondag 12 april 2020 13:30 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat geouwehoer moet je negeren joh. Mensen die zeggen dat begin februari veel Nederlanders al geïnfecteerd zouden zijn, zijn niet goed wijs.
Ik denk dat het zoveel op de wereld voorkomt nu dat de methode "virus compleet uitschakelen" met vluchten met mensen over de hele wereld niet echt een goede methode meer isquote:Op zondag 12 april 2020 13:35 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik denk dat het nog lang niet uitgeraasd is daar.
Bij allemaal import en dus in quarantaine.quote:Op zondag 12 april 2020 13:32 schreef mazaru het volgende:
En daar gaan ze weer:
Nu.nl
Zolang er geen vaccin is zal dit wereldwijd overal blijven gebeuren.quote:Op zondag 12 april 2020 13:35 schreef mazaru het volgende:
[..]
Vorige week zag ik berichtgeving voorbij komen dat ze weer in ontkenningsmodus zitten in China. Patiënten die zogenaamd overgeplaatst waren vanuit een ander ziekenhuis maar volgens het personeel gewoon nieuwe gevallen zijn.quote:Op zondag 12 april 2020 13:35 schreef mazaru het volgende:
[..]
100 besmettingen per dag. Dat is toch helemaal niks? Zeker als het allemaal mensen uit het buitenland zijn. Die worden gelijk vastgezet. Dat kan je wel aan ze overlaten.quote:Op zondag 12 april 2020 13:35 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ze lijken dan tóch allemaal op elkaar!quote:Op zondag 12 april 2020 13:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vorige week zag ik berichtgeving voorbij komen dat ze weer in ontkenningsmodus zitten in China. Patiënten die zogenaamd overgeplaatst waren vanuit een ander ziekenhuis maar volgens het personeel gewoon nieuwe gevallen zijn.
Zou ook dom zijn om te geloven dat ze er zo “makkelijk” van af komen.Er wonen ongeveer 1,4 miljard mensen , al zouden er elke week 1 miljoen besmet raken dan nog zou immuniteit ongeveer 6 a 7 jaar duren.Maargoed logisch nadenken doen we niet meer in Corona tijd .We zullen ons gewoon aan de regeltjes moeten blijven houden en bidden voor een medicijn .quote:Op zondag 12 april 2020 13:32 schreef mazaru het volgende:
En daar gaan ze weer:
Nu.nl
Dat doet me denken aan repatriatieperiode toen mensen zonder verdere controle gewoon naar huis mochten in Nederland.quote:Op zondag 12 april 2020 13:32 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dus niks aan de hand, want alle buitenlanders worden meteen in quarantaine gezet door de Chinezen
Ze worden helemaal niet meer geupdate heb ik begrepen. Verkeerd beleid naar mijn mening.quote:Op zondag 12 april 2020 13:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
2600 deaths... Daar zou je toch wel enigszins accuraat statistiek op kunnen loslaten. Het punt bij ons is alleen dat het aantal "recovered" nog erg laag staat. Lijkt er op dat die statistieken achterlopen? (hoop ik)
Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat bidden ook maar iets helpt.quote:Op zondag 12 april 2020 13:39 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
We zullen ons gewoon aan de regeltjes moeten blijven houden en bidden voor een medicijn .
De WHO gaat er ook vanuit dat het virus nu gewoon niet meer terug in de fles gaat.quote:Op zondag 12 april 2020 13:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik denk dat het zoveel op de wereld voorkomt nu dat de methode "virus compleet uitschakelen" met vluchten met mensen over de hele wereld niet echt een goede methode meer is
De data wordt bijgehouden via Osiris en die registreert dit dan weer niet. Puntje voor de volgende keer (die hopelijk niet snel komt).quote:Op zondag 12 april 2020 13:40 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ze worden helemaal niet meer geupdate heb ik begrepen. Verkeerd beleid naar mijn mening.
Het aantal ontslagen COVID patiënten staan wel in de informatie systemen van de ziekenhuizen. Ze kunnen het wel achterhalen.
Minder dan 100 besmettingen? Waar? Bron?quote:Op zondag 12 april 2020 13:41 schreef Jed1Gam het volgende:
Minder dan 100 besmetting en er is al weer een nieuwsbericht. Dat hysterie zaaien gaat zo nog eeuwig door, want de teller gaat niet naar 0.
Denk het niet. Maarja dan moeten ze dus ook niet op de zoveelste neo liberale president stemmen (links of rechts)quote:
Je moet openheid van zaken geven vind ik, dus onderzoeken naar survival rate op de IC per agegroup en andere statistics van de mensen die op de IC belanden lijkt me wel cruciaal. Ook om het aantal corresponderende doden te duiden als je voor triage moet kiezen.quote:Op zondag 12 april 2020 13:40 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ze worden helemaal niet meer geupdate heb ik begrepen. Verkeerd beleid naar mijn mening.
Het aantal ontslagen COVID patiënten staan wel in de informatie systemen van de ziekenhuizen. Ze kunnen het wel achterhalen.
Dit.quote:Op zondag 12 april 2020 13:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je moet openheid van zaken geven vind ik, dus onderzoeken naar survival rate op de IC per agegroup en andere statistics van de mensen die op de IC belanden lijkt me wel cruciaal. Ook om het aantal corresponderende doden te duiden als je voor triage moet kiezen.
In China, paar posts terugquote:Op zondag 12 april 2020 13:43 schreef polderturk het volgende:
[..]
Minder dan 100 besmettingen? Waar? Bron?
Maar je mag geen prijskaartje hangen aan een mensenleven!quote:
Net of dat wat uitmaakt, in het huidige tijdperk is geld hyperliquide. Verhoog je de belasting in de VS dan verhuizen de rijken massaal naar gebieden waar de belasting laag is. (Zie Monaco)quote:Op zondag 12 april 2020 13:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Denk het niet. Maarja dan moeten ze dus ook niet op de zoveelste neo liberale president stemmen (links of rechts)
Nee, maar als ik het dan toch moet doen dan is de mijne natuurlijk het meest waard.quote:Op zondag 12 april 2020 13:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar je mag geen prijskaartje hangen aan een mensenleven!
Dan bel je ff naar je G-7 landen toe of ze zin hebben om wat te vergaderen over belastingen en dan neuk je Monaco helemaal de moeder.quote:Op zondag 12 april 2020 13:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Net of dat wat uitmaakt, in het huidige tijdperk is geld hyperliquide. Verhoog je de belasting in de VS dan verhuizen de rijken massaal naar gebieden waar de belasting laag is. (Zie Monaco)
Lijkt me duidelijk dat dat niet waar is, mijn leven is namelijk meer waard dan de jouwe.quote:Op zondag 12 april 2020 13:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee, maar als ik het dan toch moet doen dan is de mijne natuurlijk het meest waard.
Ik ben het daar niet mee eensquote:Op zondag 12 april 2020 13:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk dat dat niet waar is, mijn leven is namelijk meer waard dan de jouwe.
Hebben ze een huiszoekingsbevel?quote:Op zondag 12 april 2020 13:53 schreef Ven1972 het volgende:
Een aantal hardleerse feestgangers heeft dit weekend twee keer een bon gehad voor het overtreden van de corona-regels. Ze waren vannacht bij een tuinfeestje in het Zuid-Hollandse Molenaarsgraaf. De dag ervoor waren ze al betrapt bij een feestje in Bleskensgraaf, meldt de politie op Instagram.
Toen agenten aanbelden bij de woning in Molenaarsgraaf, ontstond volgens de politie ineens veel paniek. Er bleken nog negen mensen aanwezig te zijn, die onvoldoende afstand van elkaar hielden. Alle negen kregen een boete van 390 euro. Een aantal van hen bleek volgens de politie erg hardleers, aangezien die de dag ervoor ook al waren betrapt in Bleskensgraaf. ,,Mensen denk na! Alleen samen kunnen het het corona-virus bestrijden", aldus de politie.
Bron: AD.nl
Niet zo mooi, maar cijfers van overledenen vallen best mee.quote:Op zondag 12 april 2020 13:54 schreef Zipportal het volgende:
Positief geteste personen
25.587* (+1.188)
Ziekenhuisopnames 8.582
(+203)
Overleden personen
2.737** (+94)
Nou denk ik niet, maar de politie kan zo maar binnenvallen, dat is bij een noodsituatie normaal.quote:
Welke noodsituatie?quote:Op zondag 12 april 2020 13:56 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nou denk ik niet, maar de politie kan zo maar binnenvallen, dat is bij een noodsituatie normaal.
quote:
Volgens mij de laagste cijfers sinds tijden.quote:Op zondag 12 april 2020 13:55 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Niet zo mooi, maar cijfers van overledenen vallen best mee.
Niet alleen jongeren, overal lijkt het drukker.quote:Op zondag 12 april 2020 13:58 schreef Ven1972 het volgende:
Gaat echt niet goed allemaal onder jongeren.
Amsterdam gisteren doodstil.quote:Op zondag 12 april 2020 13:59 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Niet alleen jongeren, overal lijkt het drukker.
Op een gegeven moment wordt het lastig cijfers lager te krijgen, dat plafond zie je in veel landen. Hier is de toename ook al een week stabiel met dagelijks tussen de 3 en 6% stijging van het aantal gevallen.quote:Op zondag 12 april 2020 13:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens mij de laagste cijfers sinds tijden.
Ow ik keek alleen naar nieuwe ziekenhuisopnames en aantal doden.quote:Op zondag 12 april 2020 14:01 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Op een gegeven moment wordt het lastig cijfers lager te krijgen, dat plafond zie je in veel landen. Hier is de toename ook al een week stabiel met dagelijks tussen de 3 en 6% stijging van het aantal gevallen.
Ziekenhuisopnames nemen toch af ?quote:Op zondag 12 april 2020 13:55 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Niet zo mooi, maar cijfers van overledenen vallen best mee.
Wat doen ze binnen die agenten? Lijkt me niet dat ze daar mogen komen zonder toestemming of wel?quote:Op zondag 12 april 2020 14:00 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Er staat toch niet dat ze het huis hebben doorzocht en voorwerpen in beslag hebben genomen?
Kennelijk zijn ze wel binnengetreden. De wet wordt nu erg ver opgerekt om deze razzia's te rechtvaardigen. Agenten hebben eigenlijk geen donder te vertellen over wat achter de voordeur plaatsvindt. Goed voorbeeld waarom burgerrechten zo belangrijk zijn. Hopelijk pakt een advocaat dit soort zaken opquote:Op zondag 12 april 2020 14:00 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Er staat toch niet dat ze het huis hebben doorzocht en voorwerpen in beslag hebben genomen?
Minder opnames en minder doden. Mogelijk vandaag weer minder IC opnames. Gaat de goede kant op.quote:Op zondag 12 april 2020 13:54 schreef Zipportal het volgende:
25.587* (+1.188)
Ziekenhuisopnames 8.582
(+203)
Overleden personen
2.737** (+94)
Volgens mij redelijk stabiel voor al een tijdje maar heb de laatste week de cijfers in NL niet heel hard in de vaten gehouden.quote:
quote:Op zondag 12 april 2020 14:03 schreef Confetti het volgende:
[..]
Kennelijk zijn ze wel binnengetreden. De wet wordt nu erg ver opgerekt om deze razzia's te rechtvaardigen. Agenten hebben eigenlijk geen donder te vertellen over wat achter de voordeur plaatsvindt. Goed voorbeeld waarom burgerrechten zo belangrijk zijn. Hopelijk pakt een advocaat dit soort zaken op
https://nl.wikipedia.org/wiki/Huiszoekingquote:Op zondag 12 april 2020 14:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat doen ze binnen die agenten? Lijkt me niet dat ze daar mogen komen zonder toestemming of wel?
Gevallen is inderdaad zinloos, nu testen met andere, ruimere criteria gedaan worden. Ziekenhuisopname geeft het meest betrouwbare (met de minste "achterstand" op de curve) beeld van de ontwikkeling van het aantal besmettingen.quote:Op zondag 12 april 2020 14:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow ik keek alleen naar nieuwe ziekenhuisopnames en aantal doden.
Denk dat de Corona nood-verordeningen dit wel afgedekt hebben, maar kan het mis hebben.quote:Op zondag 12 april 2020 14:03 schreef Confetti het volgende:
[..]
Kennelijk zijn ze wel binnengetreden. De wet wordt nu erg ver opgerekt om deze razzia's te rechtvaardigen. Agenten hebben eigenlijk geen donder te vertellen over wat achter de voordeur plaatsvindt. Goed voorbeeld waarom burgerrechten zo belangrijk zijn. Hopelijk pakt een advocaat dit soort zaken op
Nee, ze hebben dus toestemming nodig of zo een bevel, wat deden die agenten binnen? Hadden ze toestemming?quote:Op zondag 12 april 2020 14:05 schreef Snowpea het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Huiszoeking
Wie weet maakt dit het wat duidelijker.
Wow. Dat gaat veel te ver.quote:Op zondag 12 april 2020 14:07 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Denk dat de Corona nood-verordeningen dit wel afgedekt hebben, maar kan het mis hebben.
hopelijk zijn die domme boertjes een beetje geschrokkenquote:Op zondag 12 april 2020 14:03 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ze zullen zich wel beroepen op deze uitzondering:quote:Op zondag 12 april 2020 14:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, ze hebben dus toestemming nodig of zo een bevel, wat deden die agenten binnen? Hadden ze toestemming?
quote:
dit dekt de lading welquote:indien ter voorkoming of bestrijding van ernstig en onmiddellijk gevaar voor de veiligheid van personen of goederen terstond in de woning moet worden binnengetreden,
Nee, ze hebben toestemming nodig als ze het huis doorzoeken en voorwerpen meenemen. Dáár is een huiszoekingsbevel voor nodig. Huiszoekingsbevel is niet van toepassing in dit geval.quote:Op zondag 12 april 2020 14:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, ze hebben dus toestemming nodig of zo een bevel, wat deden die agenten binnen? Hadden ze toestemming?
Dit stuit waarschijnlijk af op art. 55 Wetboek van Strafvordering:quote:Op zondag 12 april 2020 14:03 schreef Confetti het volgende:
[..]
.quote:Zoowel in geval van ontdekking op heeter daad als buiten dat geval kan iedere opsporingsambtenaar, ter aanhouding van den verdachte, elke plaats betreden.
Het is alleen geen strafbaar feit. Maar zoals hierboven aangeveven misbruiken ze de uitzonderint in de algemen wet op het binnentreden. Ik had de deur in hun gezicht dichtgegooid, maar de meeste mensen schrikken zich een hoedje natuurlijk.quote:Op zondag 12 april 2020 14:12 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Dit stuit waarschijnlijk af op art. 55a Wetboek van Strafvordering:
[..]
Dus gewoon even OvJ bellen en naar binnen.
jij bent dan ook een toetsenbordheld, daar zijn er niet veel vanquote:Op zondag 12 april 2020 14:14 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is alleen geen strafbaar feit. Maar zoals hierboven aangeveven misbruiken ze de uitzonderint in de algemen wet op het binnentreden. Ik had de deur in hun gezicht dichtgegooid, maar de meeste mensen schrikken zich een hoedje natuurlijk.
Zie mijn ninja-edit. En overtreding van APV is in de regel een overtreding (en dus een strafbaar feit). Dat lijkt me ook hier.quote:Op zondag 12 april 2020 14:14 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is alleen geen strafbaar feit. Maar zoals hierboven aangeveven misbruiken ze de uitzonderint in de algemen wet op het binnentreden. Ik had de deur in hun gezicht dichtgegooid, maar de meeste mensen schrikken zich een hoedje natuurlijk.
Lijkt me toch dat je dit moet aanvechten bij een rechter maar okay.quote:Op zondag 12 april 2020 14:11 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ze zullen zich wel beroepen op deze uitzondering:
2Indien de naleving van de in het eerste lid bedoelde verplichtingen naar redelijke verwachting ernstig en onmiddellijk gevaar oplevert voor de veiligheid van personen of goederen, feitelijk onmogelijk is dan wel naar redelijke verwachting de strafvordering schaadt ten aanzien van misdrijven waarvoor voorlopige hechtenis is toegelaten, gelden deze verplichtingen slechts voor zover de naleving daarvan in die omstandigheden kan worden gevergd.
--------
Absurd natuurlijk dat een grondrecht zo geweld wordt aangedaan, via het oprekken van de wet. Straks gaan ze nog binnenvallen als ze vanuit het woonkamer-raam zien dat je geen 1,5 meter afstand houdt van je visite.
1742 geregistreerde covid-19 doden maar een oversterfte van 4154 in weken 12 tot 14; met die verhouding (2.39) zou de oversterfte nu 6526 bedragen.quote:Op zondag 12 april 2020 13:54 schreef Zipportal het volgende:
25.587* (+1.188)
Ziekenhuisopnames 8.582
(+203)
Overleden personen
2.737** (+94)
Ja leuk, maar ze mogen niet zomaar je privé betreden dunkt mij. Lijkt me logica.quote:Op zondag 12 april 2020 14:11 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Nee, ze hebben toestemming nodig als ze het huis doorzoeken en voorwerpen meenemen. Dáár is een huiszoekingsbevel voor nodig. Huiszoekingsbevel is niet van toepassing in dit geval.
Rutte zei toen in zijn persconferentie uitdrukkelijk dat het een advies was. Maar de cowboys van de politie slaan snel op hol. In het VK dreigde een politiekorps om je boodschappenmandje te doorzoeken om te kijken of je niet-essentiele dingen had gekocht.quote:Op zondag 12 april 2020 14:15 schreef _I het volgende:
Dacht dat ze achter de voordeur niet zouden handhaven.
Vinden we prima?
Een agent kan toch niet even de BRP (GBA) checken om te zien of dat je woning is? Dan kan iedere verdachte gewoon ergens naar binnen vluchten en dan houdt het op?quote:Op zondag 12 april 2020 14:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja leuk, maar ze mogen niet zomaar je privé betreden dunkt mij. Lijkt me logica.
I know. Daarom weet ik ook zeker dat als die app er is (klik-app deze keer..), dat het een zootje wordt.quote:Op zondag 12 april 2020 14:18 schreef Confetti het volgende:
[..]
Rutte zei toen in zijn persconferentie uitdrukkelijk dat het een advies was. Maar de cowboys van de politie slaan snel op hol. In het VK dreigde een politiekorps om je boodschappenmandje te doorzoeken om te kijken of je niet-essentiele dingen had gekocht.
630 zit ruim onder de 1000 die nagestreeft wordt.quote:Op zondag 12 april 2020 14:13 schreef Kyran het volgende:
Als 20% van de opgenomen patiënten op de IC komt dan zit je bij 150 opgenomen patiënten per dag nog steeds op 30 nieuwe IC patiënten per dag. In drie weken zou dit dan 630 IC patiënten geven en zou je dus met de huidige maatregelen niet onder de 630 coronapatiënten op de IC komen en dat is best een flink aantal. Echter denk ik dat het wel haalbaar is om de zorg op termijn zo in te richten dat je die 630 aan zou kunnen.
Probleem is alleen dat deze getallen alleen gelden met de huidige maatregelen. Iedere vorm van versoepeling gaat meer druk op de zorg veroorzaken. Geen idee hoe zij/wij dit gaan aanpakken.
Hopelijk daalt het aantal opgenomen patiënten nog veel verder de komende dagen.
Huisvredebreuk heb je ook als het een huurwoning is.quote:Op zondag 12 april 2020 14:19 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Een agent kan toch niet even de BRP (GBA) checken om te zien of dat je woning is? Dan kan iedere verdachte gewoon ergens naar binnen vluchten en dan houdt het op?
Stel er zijn nu 200.000 besmettingen in Nederland. Dat is dan net 1% van de bevolking en dat gaat echt geen groot effect hebben op verspreiding, dus onzin.quote:Op zondag 12 april 2020 14:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
630 zit ruim onder de 1000 die nagestreeft wordt.
Daarnaast: Meer immuum, dus aantal besmettingen neemt via die weg af....
Daarnaast: Effect via scholen valt allicht reuze mee.
Maar je kunt de app uitzetten!quote:Op zondag 12 april 2020 14:19 schreef _I het volgende:
[..]
I know. Daarom weet ik ook zeker dat als die app er is (klik-app deze keer..), dat het een zootje wordt.
Geef een man een hamer en hij ziet de hele wereld als een spijker.
Klik app. Wel lezen, he. Ze zijn ook aan het kijken of er een klikapp kan komen.quote:
België en Nederland verschil van testbeleid. En bovendien heb je te maken met rapportagevertraging.quote:Op zondag 12 april 2020 14:22 schreef Nia het volgende:
België begint nu toch wel erg uit te lopen op Nederland qua gevallen, nieuwe gevallen en doden. Die totale lockdown daar zien we niet terug in de cijfers:
Belgium 29,647 +1,629 3,600 +254
Netherlands 25,587 +1,174 2,737 +94
Nope, alleen chinezen mogen China in en moeten dan in quarantiane.quote:Op zondag 12 april 2020 13:32 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Confirmation bias.quote:Op zondag 12 april 2020 13:59 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Niet alleen jongeren, overal lijkt het drukker.
Ah, excuus. Zo'n app klinkt wel goed inderdaad. Müssert zou trots zijn.quote:Op zondag 12 april 2020 14:27 schreef _I het volgende:
[..]
Klik app. Wel lezen, he. Ze zijn ook aan het kijken of er een klikapp kan komen.
Gelderlander
Verkeerde link.. Moment
In twee dagen al 64 meldingen via 'corona verklik-app'
Dit is geen goede wiskunde. Denk bijvoorbeeld dat van die drie weken die 630 patiënten zouden opleveren, ook weer patiënten na 4, 5, 6, 7, 8 (enzovoort) dagen alweer uitstromen.quote:Op zondag 12 april 2020 14:13 schreef Kyran het volgende:
Als dit zo rond de 150-200 blijft dan hebben wij denk ik toch echt een probleem. De maatregelen zijn nu bijna vier weken oud, dus zouden in principe al volledig effect moeten hebben, toch?
Als 20% van de opgenomen patiënten op de IC komt dan zit je bij 150 opgenomen patiënten per dag nog steeds op 30 nieuwe IC patiënten per dag. In drie weken zou dit dan 630 IC patiënten geven en zou je dus met de huidige maatregelen niet onder de 630 coronapatiënten op de IC komen en dat is best een flink aantal. Echter denk ik dat het wel haalbaar is om de zorg op termijn zo in te richten dat je die 630 aan zou kunnen.
Gemiddeld sterft er iedere dag iemand uit die leeftijdscategorie. Het heeft vooralsnog geen enkele zin deze gevallen, hoe schrijnend ook, nu uit te vergroten.quote:
Als je dat toch eens kon combineren met die andere app. Dat je op je scherm ziet wie er in een straal van 50 meter is, en dat je mensen kan taggen. Ze laten zoveel mogelijkheden liggen.quote:Op zondag 12 april 2020 14:33 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ah, excuus. Zo'n app klinkt wel goed inderdaad. Müssert zou trots zijn.
Eens, maar misschien wel een wake up call voor mensen van mijn leeftijd die het niet zo nauw nemen met de regels.quote:Op zondag 12 april 2020 14:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Gemiddeld sterft er iedere dag iemand uit die leeftijdscategorie. Het heeft vooralsnog geen enkele zin deze gevallen, hoe schrijnend ook, nu uit te vergroten.
Met de wiskunde is niks mis. De aannames kan je aan twijfelen, want het blijven aannames.quote:Op zondag 12 april 2020 14:34 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Dit is geen goede wiskunde. Denk bijvoorbeeld dat van die drie weken die 630 patiënten zouden opleveren, ook weer patiënten na 4, 5, 6, 7, 8 (enzovoort) dagen alweer uitstromen.
Tevens is er geen enkele grond om aan te namen dat we niet verder dalen. Net zoals de exponentiële stijging een enorme druk gaf, zo zal een uitbraak ook blijven dalen als je je hetzelfde blijft gedragen (tot er een klein, constant gedeelte overblijft met een R(0) van 1,0).
Het aantal kan alleen eerder stabiliseren als de compliance zo laag wordt dat R(0) op precies 1 komt te liggen en dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Omdat het de opnames achterlopen op het moment van besmetting, is de (nieuwe) besmettingsgraad waarschijnlijk nog maar iets van 1/4 van het aantal tijdens de piek. Omdat het aantal opnames gehalveerd is in ongeveer twee weken, en deze zoals gezegd achterlopen op de besmettingen, zijn de besmettingen al verder gedaald.
Over twee weken zitten de opnames nog wellicht op iets van 100 per dag.
Op zich is dat niet een goed argument. Een dodelijk auto-ongeluk weerhoudt iemand er ook niet van om in de auto te stappen, en terecht. Het risico is gewoon laag.quote:Op zondag 12 april 2020 14:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Eens, maar misschien wel een wake up call voor mensen van mijn leeftijd die het niet zo nauw nemen met de regels.
Maar wat is de medische achtergrond van deze mensen? Zijn dit additionele sterftes, of vallen deze mensen onder de groep die onder normale omstandigheden ook al zou sterven? Daar valt gewoon weinig over te zeggen.quote:Op zondag 12 april 2020 14:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Eens, maar misschien wel een wake up call voor mensen van mijn leeftijd die het niet zo nauw nemen met de regels.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |