Wat doen ze binnen die agenten? Lijkt me niet dat ze daar mogen komen zonder toestemming of wel?quote:Op zondag 12 april 2020 14:00 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Er staat toch niet dat ze het huis hebben doorzocht en voorwerpen in beslag hebben genomen?
Kennelijk zijn ze wel binnengetreden. De wet wordt nu erg ver opgerekt om deze razzia's te rechtvaardigen. Agenten hebben eigenlijk geen donder te vertellen over wat achter de voordeur plaatsvindt. Goed voorbeeld waarom burgerrechten zo belangrijk zijn. Hopelijk pakt een advocaat dit soort zaken opquote:Op zondag 12 april 2020 14:00 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Er staat toch niet dat ze het huis hebben doorzocht en voorwerpen in beslag hebben genomen?
Minder opnames en minder doden. Mogelijk vandaag weer minder IC opnames. Gaat de goede kant op.quote:Op zondag 12 april 2020 13:54 schreef Zipportal het volgende:
Positief geteste personen
25.587* (+1.188)
Ziekenhuisopnames 8.582
(+203)
Overleden personen
2.737** (+94)
Volgens mij redelijk stabiel voor al een tijdje maar heb de laatste week de cijfers in NL niet heel hard in de vaten gehouden.quote:
quote:Op zondag 12 april 2020 14:03 schreef Confetti het volgende:
[..]
Kennelijk zijn ze wel binnengetreden. De wet wordt nu erg ver opgerekt om deze razzia's te rechtvaardigen. Agenten hebben eigenlijk geen donder te vertellen over wat achter de voordeur plaatsvindt. Goed voorbeeld waarom burgerrechten zo belangrijk zijn. Hopelijk pakt een advocaat dit soort zaken op
https://nl.wikipedia.org/wiki/Huiszoekingquote:Op zondag 12 april 2020 14:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat doen ze binnen die agenten? Lijkt me niet dat ze daar mogen komen zonder toestemming of wel?
Gevallen is inderdaad zinloos, nu testen met andere, ruimere criteria gedaan worden. Ziekenhuisopname geeft het meest betrouwbare (met de minste "achterstand" op de curve) beeld van de ontwikkeling van het aantal besmettingen.quote:Op zondag 12 april 2020 14:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow ik keek alleen naar nieuwe ziekenhuisopnames en aantal doden.
Denk dat de Corona nood-verordeningen dit wel afgedekt hebben, maar kan het mis hebben.quote:Op zondag 12 april 2020 14:03 schreef Confetti het volgende:
[..]
Kennelijk zijn ze wel binnengetreden. De wet wordt nu erg ver opgerekt om deze razzia's te rechtvaardigen. Agenten hebben eigenlijk geen donder te vertellen over wat achter de voordeur plaatsvindt. Goed voorbeeld waarom burgerrechten zo belangrijk zijn. Hopelijk pakt een advocaat dit soort zaken op
Nee, ze hebben dus toestemming nodig of zo een bevel, wat deden die agenten binnen? Hadden ze toestemming?quote:Op zondag 12 april 2020 14:05 schreef Snowpea het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Huiszoeking
Wie weet maakt dit het wat duidelijker.
Wow. Dat gaat veel te ver.quote:Op zondag 12 april 2020 14:07 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Denk dat de Corona nood-verordeningen dit wel afgedekt hebben, maar kan het mis hebben.
hopelijk zijn die domme boertjes een beetje geschrokkenquote:Op zondag 12 april 2020 14:03 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ze zullen zich wel beroepen op deze uitzondering:quote:Op zondag 12 april 2020 14:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, ze hebben dus toestemming nodig of zo een bevel, wat deden die agenten binnen? Hadden ze toestemming?
quote:
dit dekt de lading welquote:indien ter voorkoming of bestrijding van ernstig en onmiddellijk gevaar voor de veiligheid van personen of goederen terstond in de woning moet worden binnengetreden,
Nee, ze hebben toestemming nodig als ze het huis doorzoeken en voorwerpen meenemen. Dáár is een huiszoekingsbevel voor nodig. Huiszoekingsbevel is niet van toepassing in dit geval.quote:Op zondag 12 april 2020 14:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, ze hebben dus toestemming nodig of zo een bevel, wat deden die agenten binnen? Hadden ze toestemming?
Dit stuit waarschijnlijk af op art. 55 Wetboek van Strafvordering:quote:Op zondag 12 april 2020 14:03 schreef Confetti het volgende:
[..]
.quote:Zoowel in geval van ontdekking op heeter daad als buiten dat geval kan iedere opsporingsambtenaar, ter aanhouding van den verdachte, elke plaats betreden.
Het is alleen geen strafbaar feit. Maar zoals hierboven aangeveven misbruiken ze de uitzonderint in de algemen wet op het binnentreden. Ik had de deur in hun gezicht dichtgegooid, maar de meeste mensen schrikken zich een hoedje natuurlijk.quote:Op zondag 12 april 2020 14:12 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Dit stuit waarschijnlijk af op art. 55a Wetboek van Strafvordering:
[..]
Dus gewoon even OvJ bellen en naar binnen.
jij bent dan ook een toetsenbordheld, daar zijn er niet veel vanquote:Op zondag 12 april 2020 14:14 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is alleen geen strafbaar feit. Maar zoals hierboven aangeveven misbruiken ze de uitzonderint in de algemen wet op het binnentreden. Ik had de deur in hun gezicht dichtgegooid, maar de meeste mensen schrikken zich een hoedje natuurlijk.
Zie mijn ninja-edit. En overtreding van APV is in de regel een overtreding (en dus een strafbaar feit). Dat lijkt me ook hier.quote:Op zondag 12 april 2020 14:14 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is alleen geen strafbaar feit. Maar zoals hierboven aangeveven misbruiken ze de uitzonderint in de algemen wet op het binnentreden. Ik had de deur in hun gezicht dichtgegooid, maar de meeste mensen schrikken zich een hoedje natuurlijk.
Lijkt me toch dat je dit moet aanvechten bij een rechter maar okay.quote:Op zondag 12 april 2020 14:11 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ze zullen zich wel beroepen op deze uitzondering:
2Indien de naleving van de in het eerste lid bedoelde verplichtingen naar redelijke verwachting ernstig en onmiddellijk gevaar oplevert voor de veiligheid van personen of goederen, feitelijk onmogelijk is dan wel naar redelijke verwachting de strafvordering schaadt ten aanzien van misdrijven waarvoor voorlopige hechtenis is toegelaten, gelden deze verplichtingen slechts voor zover de naleving daarvan in die omstandigheden kan worden gevergd.
--------
Absurd natuurlijk dat een grondrecht zo geweld wordt aangedaan, via het oprekken van de wet. Straks gaan ze nog binnenvallen als ze vanuit het woonkamer-raam zien dat je geen 1,5 meter afstand houdt van je visite.
1742 geregistreerde covid-19 doden maar een oversterfte van 4154 in weken 12 tot 14; met die verhouding (2.39) zou de oversterfte nu 6526 bedragen.quote:Op zondag 12 april 2020 13:54 schreef Zipportal het volgende:
Positief geteste personen
25.587* (+1.188)
Ziekenhuisopnames 8.582
(+203)
Overleden personen
2.737** (+94)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |