abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192583144
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2020 17:13 schreef _I het volgende:

[..]

Blijkbaar heeft het een ander effect. Hoe zijn jullie erbij gekomen om chloroquine te proberen? Dat is toch ook een gok?

Dan kunnen huisartsen en apothekers toch ook een well educated guess maken? Opleidingsjaren zegt echt helemaal niets. Intelligentie en verbanden kunnen leggen,das relevant. Stom dingen uit een boekje leren maakt je arts, niet een goede arts.
Grote verschil is dat in een ziekenhuis iemand ter observatie ligt en alles in de gaten gehouden kan worden. De huisarts stuurt de patient gewoon naar huis, zonder observatie. Veel gevaarlijker.
pi_192583168
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 17:15 schreef Freudie het volgende:

[..]

Grote verschil is dat in een ziekenhuis iemand ter observatie ligt en alles in de gaten gehouden kan worden. De huisarts stuurt de patient gewoon naar huis, zonder observatie. Veel gevaarlijker.
Dat zeg jij. Misschien zit die huisarts wel thuis aan iemand zijn bed, omdat het GGD de ambulance niet wil laten komen.

Ik snap het gevaar wel. Maar zou toch nog steeds vertrouwen op mijn huisarts, die dagelijks tientallen patiënten ziet, heel veel verschillende medicijnen voorbij ziet komen en op dit moment zorg draagt voor ongeveer de helft van de stervende mensen.

Zat oudere mensen die weten dat ze geen kans maken op herstel van de IC, maar dit wel willen gokken. Het is hun goed recht, als de overheid denkt te kunnen beslissen over hun leven tijdens triage.
pi_192583175
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 17:14 schreef freaky40 het volgende:
Frankrijk wilde met een soort van oorlogstaal dat virus wel 'even' indammen, maar dat lukt net zo goed als hier in Nederland waar maar weer uit blijkt dat een totale lockdown ook geen zin heeft. Dat moge duidelijk zijn. Beter gewoon weer geleidelijk afschalen waarvan grote steden nog wel wat strengere maatregelen blijven gelden maar de kleinere dorpen en steden weer back to normal gaan zo snel mogelijk.
Tjsah, Fransen en oorlogen.. We weten allemaal waar dat op eindigt.
pi_192583197
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2020 17:13 schreef _I het volgende:

[..]

Blijkbaar heeft het een ander effect. Hoe zijn jullie erbij gekomen om chloroquine te proberen? Dat is toch ook een gok?

Dan kunnen huisartsen en apothekers toch ook een well educated guess maken? Opleidingsjaren zegt echt helemaal niets. Intelligentie en verbanden kunnen leggen,das relevant. Stom dingen uit een boekje leren maakt je arts, niet een goede arts.
Relatief mild zieke patiënten. Levensbedreigende hartritme stoorniss. Buiten het ziekenhuis.

Daar zit niks educatief guest bij. Geen enkele arts kan de lengte van de QT tijd (die we in het ziekenhuis wel kunnen meten met een ECG) gokken.
pi_192583220
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 17:18 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Relatief mild zieke patiënten. Levensbedreigende hartritme stoorniss. Buiten het ziekenhuis.

Daar zit niks educatief guest bij. Geen enkele arts kan de lengte van de QT tijd (die we in het ziekenhuis wel kunnen meten met een ECG) gokken.
Ik weet niet of deze mensen een keuze hadden om op de IC te komen.

Dan maakt het dus niet uit wat jullie doen. Het is mij veel te kort door de bocht als je weet dat op een gegeven moment 75% van de mensen doodging buiten een IC om.
pi_192583229
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2020 17:20 schreef _I het volgende:

[..]

Dan maakt het dus niet uit wat jullie doen. Het is mij veel te kort door de bocht als je weet dat op een gegeven moment 75% van de mensen doodging buiten een IC om.
We gaan hier niet uitkomen.
  zondag 12 april 2020 @ 17:22:04 #182
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192583237
14 nieuwe gevallen hier vandaag in totaal. Waarvan 9 terugkeerders uit buitenland die al in quarantaine zaten.

Gelukkig worden de maatregelen zwaarder en zwaarder :'(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192583247
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 17:21 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

We gaan hier niet uitkomen.
Klopt, jij bekijkt het vanuit de gezondheidszorg, ik als zieke die niet naar het ziekenhuis mag van het RIVM.
pi_192583248
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 17:22 schreef Pumpalov het volgende:
14 nieuwe gevallen hier vandaag in totaal. Waarvan 9 terugkeerders uit buitenland die al in quarantaine zaten.

Gelukkig worden de maatregelen zwaarder en zwaarder :'(
? Das heul niks.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192583251
quote:
Frankrijk wilde met een soort van oorlogstaal dat virus wel 'even' indammen, maar dat lukt net zo goed als hier in Nederland waar maar weer uit blijkt dat een totale lockdown ook geen zin heeft. Dat moge duidelijk zijn. Beter gewoon weer geleidelijk afschalen waarvan grote steden nog wel wat strengere maatregelen blijven gelden maar de kleinere dorpen en steden weer back to normal gaan zo snel mogelijk.
Perceptie. https://www.statista.com/(...)million-inhabitants/

We staan net achter Frankrijk relatief gezien. En dan tellen ze in Frankrijk wel de doden in de verpleeghuizen allemaal mee. Wij niet. Dus waarschijnlijk staan we er zelfs boven.

De hosannastemming hier over het beleid snap ik niet. De verpleeghuizen zijn een slachthuis geworden.
pi_192583263
quote:
_O_
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 12 april 2020 @ 17:24:05 #187
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192583269
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 17:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

? Das heul niks.
Klopt. Van die 14 negen in de hoofdstad en de andere 5 over 2 andere provincies.

Nog steeds 3 provincies zonder een positief geval en bijna alle andere provincies zitten onder de tien. Toch overal even zware maatregelen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192583276
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 17:22 schreef Confetti het volgende:

[..]

Perceptie. https://www.statista.com/(...)million-inhabitants/

We staan net achter Frankrijk relatief gezien. En dan tellen ze in Frankrijk wel de doden in de verpleeghuizen allemaal mee. Wij niet. Dus waarschijnlijk staan we er zelfs boven.

De hosannastemming hier over het beleid snap ik niet. De verpleeghuizen zijn een slachthuis geworden.
Dat ligt niet aan het wansucces van onze "intelligente lock down" maar aan het wansucces van het isoleren van verpleeghuizen.
pi_192583281
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 17:11 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Hydroxychloroquine dan, net wat ander geneesmiddel, zelfde hartritmestoornissen.
Het gaat juist om de mix met zink.
pi_192583284
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 17:24 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Klopt. Van die 14 negen in de hoofdstad en de andere 5 over 2 andere provincies.

Nog steeds 3 provincies zonder een positief geval en bijna alle andere provincies zitten onder de tien. Toch overal even zware maatregelen.
Ongekend idioot als je het mij vraagt, dikke economisch schade voor niks.
pi_192583302
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2020 17:20 schreef _I het volgende:

[..]

Kerel accepteer gewoon dat je net maar wat riep zonder enige kennis, en dat er nu een "deskundig" iemand je vertelt heeft hoe het zit.
Neem je verlies, je bent geen dokter je bent een internetroeper die alles beter denkt te weten.
pi_192583314
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2020 17:16 schreef _I het volgende:

[..]

Dat zeg jij. Misschien zit die huisarts wel thuis aan iemand zijn bed, omdat het GGD de ambulance niet wil laten komen.

Ik snap het gevaar wel. Maar zou toch nog steeds vertrouwen op mijn huisarts, die dagelijks tientallen patiënten ziet, heel veel verschillende medicijnen voorbij ziet komen en op dit moment zorg draagt voor ongeveer de helft van de stervende mensen.

Zat oudere mensen die weten dat ze geen kans maken op herstel van de IC, maar dit wel willen gokken. Het is hun goed recht, als de overheid denkt te kunnen beslissen over hun leven tijdens triage.
Precies dit. Liever een experimentele kuur met eventuele bijwerkingen dan doodgaan dankzij de starre richtlijnen.
  zondag 12 april 2020 @ 17:28:02 #193
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192583328
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 17:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ongekend idioot als je het mij vraagt, dikke economisch schade voor niks.
Hier in de stad 30 ICU-plaatsen, honderden normale bedden en net een veldhospitaal voor 400 man opgericht.

Er zijn in de hele stad met bijna 80.000 inwoners 7 gevallen bekend waarvan 2 al genezen verklaard 8)7
pi_192583332
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 17:26 schreef koemleit het volgende:

[..]

Kerel accepteer gewoon dat je net maar wat riep zonder enige kennis, en dat er nu een "deskundig" iemand je vertelt heeft hoe het zit.
Neem je verlies, je bent geen dokter je bent een internetroeper die alles beter denkt te weten.
Deze deskundige ziet wel succes met die behandeling. En nu?
https://abc7.com/amp/coro(...)chloroquine/6079864/

Overigens heeft men in de VS wel toestemming om dergelijke behandeling toe te passen.
pi_192583334
quote:
10s.gif Op zondag 12 april 2020 17:22 schreef _I het volgende:

[..]

Klopt, jij bekijkt het vanuit de gezondheidszorg, ik als zieke die niet naar het ziekenhuis mag van het RIVM.
Niet naar het ziekenhuis mag? Waar heb je het over... Iedereen mag naar het ziekenhuis. Als je zo ziek bent dat je naar het ziekenhuis moet.. bel een ambulance, ze komen je halen en nemen je mee.
pi_192583340
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 17:26 schreef koemleit het volgende:

[..]

Haha, dat was de discussie niet. Ik zou kiezen voor de huisarts.

Das geen kwestie van winnen of verliezen, of het beter weten. We zitten niet in een normale tijd en huisartsen doen al het voorwerk. Als er mensen niet door mogen naar het ziekenhuis, mogen ze van mij alles proberen wat ze binnen hun macht kunnen. Ook dit.
pi_192583342
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 17:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

? Das heul niks.
Hij zit in een dictoriaal regime.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192583349
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 17:28 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Deze deskundige ziet wel succes met die behandeling. En nu?
https://abc7.com/amp/coro(...)chloroquine/6079864/

Overigens heeft men in de VS wel toestemming om dergelijke behandeling toe te passen.
Ik zeg niet dat de behandeling niet goed is, dat zegt de arts-assistent ook niet. Hij zegt dat zoiets zorgvuldig en gecontroleerd dient te gebeuren omdat er risico's aan zitten.
pi_192583350
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 17:11 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Macron gokt erop dat de kosten van de lockdown met behulp van het ESM potje worden betaald.
Exact dit vermoed ik ook. Hoewel ik een hekel heb aan complottheorien is het wel frappant te noemen dat Zuid Europese landen met enorme staatsschulden ondanks strengere maatregelen meer last hebben van dit virus. En dat ze ondankbaar zijn met het feit dat ze enkel geld krijgen om hun Corona crisis te bestrijden. Gek toch? Bijna onverklaarbaar toch?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  zondag 12 april 2020 @ 17:29:30 #200
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192583355
Stad vrijgeven. Interstedelijk verkeer verboden laten blijven. Blijven opvolgen en aan de hand daarvan eventueel maatregelen treffen maar zoals het nu is slaat het helemaal nergens meer op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')