Ja...... en dan mag het ? Omdat e.o.a. "Mengele" het deed, is dat geen reden het dan ook maar te doen.quote:Op zondag 12 april 2020 16:36 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Die kuur heeft hij niet zelf verzonnen he. Zijn ook diverse artsen in andere landen die er succes mee hebben.
Een arts mag medicatie voorschrijven, er is helemaal nog niks officieels voor covid-19. Dat is nog allemaal in onderzoek.quote:Op zondag 12 april 2020 16:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ja...... en dan mag het ? Omdat e.o.a. "Mengele" het deed, is dat geen reden het dan ook maar te doen.
Een huisarts mag geen experimentele behandeling uitvoeren, voorstellen of voorschrijven. Dat hij een eigen "mening" heeft of wil opvallen, is prima en dient hij voor zich(zelf) te houden.
Hear hear.quote:Op zondag 12 april 2020 16:45 schreef _I het volgende:
Net als dat ik heel blij ben dat er ziekenhuizen en huisartsen waren die toch zijn gaan testen. Die 2e vrouw was nooit gevonden als het aan het RIVM lag.
Leve echte artsen met kennis en lef!
Advies is blijf thuis!quote:Op zondag 12 april 2020 16:39 schreef Doublepain het volgende:
[..]![]()
Iedereen houdt zich aan de maatregelen
Jij begrijpt iets overduidelijk niet.quote:Op zondag 12 april 2020 16:40 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Mensen die niet meteen hysterisch reageren zijn trollen
Wat hij voorschrijft heeft relatief groot risico op de levensbedreige de hartritmestoor is Torsades des Points. Daarom mag het alleen in ziekenhuissetting.quote:Op zondag 12 april 2020 16:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik wou dat ik zo'n huisarts had, doet tenminste zijn best.
Exact, advies.quote:
Blijf jij lekker thuis, ik zit heerlijk in het zonnetje en ga zo lekker bbqen met wat maatjes.quote:
Maak mij nergens druk hoor hem. Moeten ze zelf weten, maar advies is ga alleen de deur uit als het moet, anders thuis blijven.quote:Op zondag 12 april 2020 16:48 schreef _I het volgende:
[..]
Exact, advies.
Blijf thuis, en als je het niet doet zijn er regels.
Ontspan. Mensen leven. Probeer het ook ipv je druk te maken om anderen.
Nee, maar wel huilen als er weer een grote toestroom komt in de ziekenhuizen en op de IC's over 2-3 weken.quote:Op zondag 12 april 2020 16:35 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Doet mij denken aan de conference van youp van hek van afgelopen vrijdag;
“We gaan door, we gaan door, we gaan door, ik weet niet waarom, ik niet waarvoor, we gaan door, we gaan door”.
De nederlander laat zich dus gewoon niet tegenhouden.
Ik blijf me erom verbazen, want als je naar de cijfers kijkt doet Nederland het gewoon goedquote:Op zondag 12 april 2020 16:48 schreef _I het volgende:
[..]
Exact, advies.
Blijf thuis, en als je het niet doet zijn er regels.
Ontspan. Mensen leven. Probeer het ook ipv je druk te maken om anderen.
Nou en! Zorg voor je naasten en jezelf, das druk zat.quote:Op zondag 12 april 2020 16:50 schreef StephanL het volgende:
[..]
Maak mij nergens druk hoor hem. Moeten ze zelf weten, maar advies is ga alleen de deur uit als het moet, anders thuis blijven.
Tuurlijk moet je bewegen, maar doe dat niet massaal op zondag
Dat is er alleen niet, en ik zie dagelijks dit soort angstige posts terwijl het blijft dalenquote:Op zondag 12 april 2020 16:50 schreef Markesh het volgende:
[..]
Nee, maar wel huilen als er weer een grote toestroom komt in de ziekenhuizen en op de IC's.
Dan is het "goh zeg, hoekandatnouwtog
Ja maar zijn die nou overleden of wat?quote:
We doen het fantastisch. En het weer speelt ook mee denk ik.quote:Op zondag 12 april 2020 16:51 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik blijf me erom verbazen, want als je naar de cijfers kijkt doet Nederland het gewoon goed
Stoer hoorquote:Op zondag 12 april 2020 16:50 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Blijf jij lekker thuis, ik zit heerlijk in het zonnetje en ga zo lekker bbqen met wat maatjes.
Dat is natuurlijk het verhaal uit context en verkeerd duiden.quote:Op zondag 12 april 2020 16:43 schreef _I het volgende:
Het zijn de huisartsen die eerste lijn zijn. Die horen alle mensen die niet naar het ziekenhuis mogen van het GGD. Of een test krijgen.
Als het RIVM een hele bevolking ziek wil hebben, voor een groepsimmuniteit die niet bewezen is bij een onbekend virus vinden we het prachtig. Maar als een arts iets doet wat velen met hem geprobeerd hebben, dan mag het niet en is het een kwakzalver.
Selectieve verontwaardiging much. 100 x liever een huisarts die mij kent en niets zou doen om mij kwaad te doen, dan die mengele-tiepes in de regering en bij het RIVM.
Je hebt altijd wel zeikerds zie je maar weerquote:Op zondag 12 april 2020 16:52 schreef _I het volgende:
[..]
We doen het fantastisch. En het weer speelt ook mee denk ik.
Misschien is buiten zijn wel veel beter dan allemaal binnen zitten. Gaat het straks 2 weken regenen, loopt de IC alsnog vol. Heb je lekker 3 weken binnen gezeten en foto's gezocht van mensen die leven.
Daar is ook een week of 3-4 voor nodig voor we dat gaan terugzien slimmerdquote:Op zondag 12 april 2020 16:51 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dat is er alleen niet, en ik zie dagelijks dit soort angstige posts terwijl het blijft dalen
Vreemd he
https://www.telegraaf.nl/(...)ockdown-tot-eind-meiquote:’Macron wil nog strengere maatregelen, mogelijk lockdown tot eind mei’
PARIJS - De Franse president Emmanuel Macron wil volgens Franse media maandag de bevolking nog strengere maatregelen opleggen voor de bestrijding van het nieuwe coronavirus. Hij gaat dit volgens de Journal du Dimanche vertellen aan de Fransen die steeds minder vertrouwen in de aanpak van de regering hebben en die voor hun economisch bestaan vrezen. Volgens een opiniepeiling van deze krant heeft nog geen 40 procent van de ondervraagden vertrouwen in het beleid van Macron en zijn premier Philippe. Minder dan de helft (45 procent) gelooft nog dat de economische steunmaatregelen van de regering doeltreffend zullen blijken.
Sommigen hier kunnen de dalende lijn nog niet accepteren.quote:Op zondag 12 april 2020 16:51 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dat is er alleen niet, en ik zie dagelijks dit soort angstige posts terwijl het blijft dalen
Vreemd he
Hou je jas aan dan: Coronavierende jongeren kunnen eigendommen op politiebureau ophalenquote:Op zondag 12 april 2020 16:50 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Blijf jij lekker thuis, ik zit heerlijk in het zonnetje en ga zo lekker bbqen met wat maatjes.
Ja leuk maar in crisistijd wachten op onderzoeken die nog maanden of misschien wel jaren op zich laten wachten is vragen om nog meer doden.quote:Op zondag 12 april 2020 16:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ja...... en dan mag het ? Omdat e.o.a. "Mengele" het deed, is dat geen reden het dan ook maar te doen.
Een huisarts mag geen experimentele behandeling uitvoeren, voorstellen of voorschrijven. Dat hij een eigen "mening" heeft of wil opvallen, is prima en dient hij voor zich(zelf) te houden.
In wat voor wereld denk jij te leven?quote:Op zondag 12 april 2020 16:48 schreef Markesh het volgende:
[..]
Jij begrijpt iets overduidelijk niet.
Er zijn maatregelen genomen waar iedereen zich aan heeft te houden.
De oproep is binnen blijven met Pasen.
Echter de trollen reageren hier massaal dat het allemaal moet kunnen want ze houden 1.5 meter afstand.
Nee, het kan niet wat hier gebeurd.
Als het geen probleem was zouden ze ook niet ingrijpen.
quote:Op zondag 12 april 2020 16:48 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Wat hij voorschrijft heeft relatief groot risico op de levensbedreige de hartritmestoor is Torsades des Points. Daarom mag het alleen in ziekenhuissetting.
En nu?quote:Op zondag 12 april 2020 16:43 schreef _I het volgende:
Het zijn de huisartsen die eerste lijn zijn. Die horen alle mensen die niet naar het ziekenhuis mogen van het GGD. Of een test krijgen.
Als het RIVM een hele bevolking ziek wil hebben, voor een groepsimmuniteit die niet bewezen is bij een onbekend virus vinden we het prachtig. Maar als een arts iets doet wat velen met hem geprobeerd hebben, dan mag het niet en is het een kwakzalver.
Selectieve verontwaardiging much. 100 x liever een huisarts die mij kent en niets zou doen om mij kwaad te doen, dan die mengele-tiepes in de regering en bij het RIVM.
Niets uit context. Je begrijpt niet wat flatten the curve betekent. Je kan mensen niets gecontroleerd laten ondergaan, dat is hetzelfde als de doden accepteren in een lang tijdsbestek.quote:Op zondag 12 april 2020 16:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk het verhaal uit context en verkeerd duiden.
Het RIVM wil(de) niets en men is zich terdege van bewust - en aantoonbaar - dat het aandoening door virus, met de kennis en middelen van nu niet te genezen en noch te voorkomen is.
Het is dan zaak de besmetting zo gecontroleerd mogelijk te ondergaan.
De wijze waarop, kun je dan (ver)werpen of desgewenst framen.
a) Ride The Hill
b) Flatten The Curve
c) Waiting For Cousteau.
Die huisarts (en andere charlatans) roepen dat zij het kunnen genezen.
Ik zou graag een erkende bron zien die dat met bewijs onderbouwd.
Dat soort miesgazzers moet gelijk voor de rest van hun leven verboden worden om ook maar in de buurt van hun zorgvak te komen. Zelfs als die arts inhoudelijk gelijk heeft, is de weg van rechtvaardiging niet via patiënten maar via de beroepsgroep.
Nederland laat zien dat het een volwassen en nuchter volkje isquote:Op zondag 12 april 2020 16:55 schreef Blueheeler het volgende:
Zo'n intelligente lockdown laat wel mooi zien wie er niet intelligent is
Hier gaat niemand mee akkoord. Dit kun je niet langer doortrekken.quote:Op zondag 12 april 2020 16:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ockdown-tot-eind-mei
De strengste maatregelen in Frankrijk en nog helpt het niet..
Iedereen de regering beu, geen vertrouwen meer in de aanpak en mensen vrezen voor hun economische toekomst..![]()
Dan doen wij het nog zo slecht niet hier.
Misschien zijn de regels het probleem? De WHO zei dat het gezin/thuis de grootste risicoplek is.quote:Op zondag 12 april 2020 16:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Iedereen de regering beu, geen vertrouwen meer in de aanpak en mensen vrezen voor hun economische toekomst..![]()
Nu niets. Als ik geen toegang krijg tot een ziekenhuis, want het GGD vindt het niet nodig en ik denk dat ik er in blijf, mag mijn huisarts alles erin stoppen wat ze wil.quote:
3 week geleden stonden er ook mega rijen bij de koffieshops, bouwmarkten propvol en supermarkten volquote:Op zondag 12 april 2020 16:54 schreef Markesh het volgende:
[..]
Daar is ook een week of 3-4 voor nodig voor we dat gaan terugzien slimmerd
Zullen wel weer gaan staken binnenkortquote:Op zondag 12 april 2020 16:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dit is er eentje uit de categorie 'bedden zijn gevaarlijk, want de meeste mensen overlijden in bed'.quote:Op zondag 12 april 2020 16:56 schreef _I het volgende:
[..]
De WHO zei dat het gezin/thuis de grootste risicoplek is.
1 en 1 is 2.
Minder Baywatch kijkenquote:Op zondag 12 april 2020 16:58 schreef _I het volgende:
[..]
(die dan niet meer reanimeren, want covid).
In wat voor wereld ik denk te leven?quote:Op zondag 12 april 2020 16:55 schreef ffono het volgende:
[..]
In wat voor wereld denk jij te leven?
Denk jij nou echt dat iedereen zich netjes aan alles gaat houden?
Een klinische wereld bestaat niet
Van stof krijg je nekkramp en van nekkramp kan je doodgaanquote:Op zondag 12 april 2020 17:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is er eentje uit de categorie 'bedden zijn gevaarlijk, want de meeste mensen overlijden in bed'.
quote:Op zondag 12 april 2020 16:58 schreef _I het volgende:
[..]
Liever dat, dan wachten tot ik een hartaanval krijg en eindelijk een ambulance mag bellen (die dan niet meer reanimeren, want covid).
De WHO zijn de grootste criminelen die er zijn. Die lopen de boel enorm te vertragen.quote:Op zondag 12 april 2020 17:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is er eentje uit de categorie 'bedden zijn gevaarlijk, want de meeste mensen overlijden in bed'.
Dit.quote:Op zondag 12 april 2020 16:43 schreef _I het volgende:
Aanscherping richtlijnen voor tijdens een reanimatiequote:
Niet zo raar praten.quote:Op zondag 12 april 2020 16:58 schreef Doublepain het volgende:
[..]
3 week geleden stonden er ook mega rijen bij de koffieshops, bouwmarkten propvol en supermarkten vol
We zien daar nu ook het effect ervan
Als je er niet langer over nadenkt wel.quote:Op zondag 12 april 2020 17:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Eerder dat Fransen wat meer ervaring hebben in negeren van overheid, vooral wanneer dat iemand net even beter uitkomt. Nederland doet het net zo slecht of goed.quote:Op zondag 12 april 2020 16:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dan nog steeds zijn het artsen met de minste opleiding (huisarts 9 jaar, internist 11 jaar, intensivist 13 jaar), die expirimenteren met mogelijk levensgevaarlijke medicijnen, in een patientenpopulatie die NIET al te ziek is. Cowboygeneeskunde.quote:
en dat weet jij omdat je een twitterplaatje gezien hebt?quote:Op zondag 12 april 2020 17:02 schreef Markesh het volgende:
[..]
Niet zo raar praten.
3 weken geleden werden de maatregelen heel wat beter opgevolgd dan nu
Ongetwijfeld maar laten we ook eerlijk, verreweg de meeste besmettingen vinden in mensenmassa's plaats. Dus het OV, werkplekken, voetbalstadions, concerten e.d. Het gaat echt spannend worden als we gaan proberen die te openen.quote:Op zondag 12 april 2020 17:02 schreef Markesh het volgende:
[..]
Niet zo raar praten.
3 weken geleden werden de maatregelen heel wat beter opgevolgd dan nu
Vind de overheid ook wel grossieren in onduidelijkheden. Mensen mogen naar buiten maar liever niet. We moeten een groepsimmuniteit creëren maar als het kan moet iedereen binnen blijven. Met die max 200 besmettingen per dag ga je het niet redden. Ja of we moeten 5 jaar ofzo willen wachten tot we op die 60% komen. Het zijn voornamelijk jongeren en gezinnen die naar buiten gaan. Misschien juist interessant om te zien wat de gevolgen hiervan zijn.quote:Op zondag 12 april 2020 17:01 schreef Markesh het volgende:
[..]
In wat voor wereld ik denk te leven?
Ik hoopte in een wereld te leven waar mensen verantwoording namen.
Dat mensen niet van die egoistische infantielen waren en zich net als ik gewoon aan de regels zouden houden en alles zouden doen en meewerken aan het verminderen van het aantal besmettingen
Dat de echte klap nog gaat komen dat klopt inderdaad. Als de bevolking nog massaler in opstand komt omdat de economie om zeep is. Zelfs in een goede periode krijg je het daar al amper voor elkaar normaal te hervormen. En straks is er weinig keuze.quote:Op zondag 12 april 2020 16:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
het gaat toch ook goed op heel veel plekken?quote:Op zondag 12 april 2020 17:01 schreef Markesh het volgende:
[..]
In wat voor wereld ik denk te leven?
Ik hoopte in een wereld te leven waar mensen verantwoording namen.
Dat mensen niet van die egoistische infantielen waren en zich net als ik gewoon aan de regels zouden houden en alles zouden doen en meewerken aan het verminderen van het aantal besmettingen
Trollen, en meestal geen recente foto's. Zo krijg je dus fake news.quote:Op zondag 12 april 2020 17:05 schreef ffono het volgende:
[..]
het gaat toch ook goed op heel veel plekken?
Er is ieder weekend wel een filmpje/foto te zien van een plek waar het op dat moment wat drukker is.
Doe eens rustig man
Het geven van chloroquine doen we massaal in het ziekenhuis, waar we crashkarren en reanimatieteams vlakbij hebben. En we maken voorafgaand een ECG om de kans in te schatten en een afweging te maken.quote:Op zondag 12 april 2020 17:04 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Dan nog steeds zijn het artsen met de minste opleiding (huisarts 9 jaar, internist 11 jaar, intensivist 13 jaar), die expirimenteren met mogelijk levensgevaarlijke medicijnen, in een patientenpopulatie die NIET al te ziek is. Cowboygeneeskunde.
Wat een intellect ben jij.quote:Op zondag 12 april 2020 17:04 schreef Doublepain het volgende:
[..]
en dat weet jij omdat je een twitterplaatje gezien hebt?
Dit is dan ook geen chloroquine. Waarom proberen jullie die mix niet, als daar geen crashkar bij nodig is. Heb je ook weer wat geleerd met je 125 jaar studie.quote:Op zondag 12 april 2020 17:06 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Het geven van chloroquine doen we massaal in het ziekenhuis, waar we crashkarren en reanimatieteams vlakbij hebben. En we maken voorafgaand een ECG om de kans in te schatten en een afweging te maken.
Je brengt een argument in dat niet bewezen kan worden en daarom vals.quote:Op zondag 12 april 2020 16:54 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ja leuk maar in crisistijd wachten op onderzoeken die nog maanden of misschien wel jaren op zich laten wachten is vragen om nog meer doden.
Hoe moeten mensen überhaupt binnen blijven als ze straks een voor een hun huis met restschuld verkocht zien worden.quote:Op zondag 12 april 2020 17:05 schreef OProg het volgende:
Ik
[..]
Dat de echte klap nog gaat komen dat klopt inderdaad. Als de bevolking nog massaler in opstand komt omdat de economie om zeep is. Zelfs in een goede periode krijg je het daar al amper voor elkaar normaal te hervormen. En straks is er weinig keuze.
Omdat ik feiten benoem?quote:Op zondag 12 april 2020 17:06 schreef Markesh het volgende:
[..]
Wat een intellect ben jij.
Verbijsterend gewoon
Ik hou niet van het aldoor goedpraten van het negeren van maatregelen waardoor er mensen op de IC's belanden.quote:Op zondag 12 april 2020 17:05 schreef ffono het volgende:
[..]
het gaat toch ook goed op heel veel plekken?
Er is ieder weekend wel een filmpje/foto te zien van een plek waar het op dat moment wat drukker is.
Doe eens rustig man
Niet opvolgen van adviezen is wat anders dan negeren van maatregelen.quote:Op zondag 12 april 2020 17:08 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik hou niet van het aldoor goedpraten van het negeren van maatregelen waardoor er mensen op de IC's belanden.
Man?
Hydroxychloroquine dan, net wat ander geneesmiddel, zelfde hartritmestoornissen.quote:Op zondag 12 april 2020 17:06 schreef _I het volgende:
[..]
Dit is dan ook geen chloroquine. Waarom proberen jullie die mix niet, als daar geen crashkar bij nodig is. Heb je ook weer wat geleerd met je 125 jaar studie.
Macron gokt erop dat de kosten van de lockdown met behulp van het ESM potje worden betaald.quote:Op zondag 12 april 2020 16:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft het een ander effect. Hoe zijn jullie erbij gekomen om chloroquine te proberen? Dat is toch ook een gok?quote:Op zondag 12 april 2020 17:11 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Hydroxychloroquine dan, net wat ander geneesmiddel, zelfde hartritmestoornissen.
Grote verschil is dat in een ziekenhuis iemand ter observatie ligt en alles in de gaten gehouden kan worden. De huisarts stuurt de patient gewoon naar huis, zonder observatie. Veel gevaarlijker.quote:Op zondag 12 april 2020 17:13 schreef _I het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft het een ander effect. Hoe zijn jullie erbij gekomen om chloroquine te proberen? Dat is toch ook een gok?
Dan kunnen huisartsen en apothekers toch ook een well educated guess maken? Opleidingsjaren zegt echt helemaal niets. Intelligentie en verbanden kunnen leggen,das relevant. Stom dingen uit een boekje leren maakt je arts, niet een goede arts.
Dat zeg jij. Misschien zit die huisarts wel thuis aan iemand zijn bed, omdat het GGD de ambulance niet wil laten komen.quote:Op zondag 12 april 2020 17:15 schreef Freudie het volgende:
[..]
Grote verschil is dat in een ziekenhuis iemand ter observatie ligt en alles in de gaten gehouden kan worden. De huisarts stuurt de patient gewoon naar huis, zonder observatie. Veel gevaarlijker.
Tjsah, Fransen en oorlogen.. We weten allemaal waar dat op eindigt.quote:Op zondag 12 april 2020 17:14 schreef freaky40 het volgende:
Frankrijk wilde met een soort van oorlogstaal dat virus wel 'even' indammen, maar dat lukt net zo goed als hier in Nederland waar maar weer uit blijkt dat een totale lockdown ook geen zin heeft. Dat moge duidelijk zijn. Beter gewoon weer geleidelijk afschalen waarvan grote steden nog wel wat strengere maatregelen blijven gelden maar de kleinere dorpen en steden weer back to normal gaan zo snel mogelijk.
Relatief mild zieke patiënten. Levensbedreigende hartritme stoorniss. Buiten het ziekenhuis.quote:Op zondag 12 april 2020 17:13 schreef _I het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft het een ander effect. Hoe zijn jullie erbij gekomen om chloroquine te proberen? Dat is toch ook een gok?
Dan kunnen huisartsen en apothekers toch ook een well educated guess maken? Opleidingsjaren zegt echt helemaal niets. Intelligentie en verbanden kunnen leggen,das relevant. Stom dingen uit een boekje leren maakt je arts, niet een goede arts.
Ik weet niet of deze mensen een keuze hadden om op de IC te komen.quote:Op zondag 12 april 2020 17:18 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Relatief mild zieke patiënten. Levensbedreigende hartritme stoorniss. Buiten het ziekenhuis.
Daar zit niks educatief guest bij. Geen enkele arts kan de lengte van de QT tijd (die we in het ziekenhuis wel kunnen meten met een ECG) gokken.
We gaan hier niet uitkomen.quote:Op zondag 12 april 2020 17:20 schreef _I het volgende:
[..]
Ik weet niet of deze mensen een keuze hadden om op de IC te komen.
Dan maakt het dus niet uit wat jullie doen. Het is mij veel te kort door de bocht als je weet dat op een gegeven moment 75% van de mensen doodging buiten een IC om.
Klopt, jij bekijkt het vanuit de gezondheidszorg, ik als zieke die niet naar het ziekenhuis mag van het RIVM.quote:
? Das heul niks.quote:Op zondag 12 april 2020 17:22 schreef Pumpalov het volgende:
14 nieuwe gevallen hier vandaag in totaal. Waarvan 9 terugkeerders uit buitenland die al in quarantaine zaten.
Gelukkig worden de maatregelen zwaarder en zwaarder
Perceptie. https://www.statista.com/(...)million-inhabitants/quote:Op zondag 12 april 2020 17:14 schreef freaky40 het volgende:
Frankrijk wilde met een soort van oorlogstaal dat virus wel 'even' indammen, maar dat lukt net zo goed als hier in Nederland waar maar weer uit blijkt dat een totale lockdown ook geen zin heeft. Dat moge duidelijk zijn. Beter gewoon weer geleidelijk afschalen waarvan grote steden nog wel wat strengere maatregelen blijven gelden maar de kleinere dorpen en steden weer back to normal gaan zo snel mogelijk.
quote:Op zondag 12 april 2020 17:14 schreef freaky40 het volgende:
Klopt. Van die 14 negen in de hoofdstad en de andere 5 over 2 andere provincies.quote:
Dat ligt niet aan het wansucces van onze "intelligente lock down" maar aan het wansucces van het isoleren van verpleeghuizen.quote:Op zondag 12 april 2020 17:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Perceptie. https://www.statista.com/(...)million-inhabitants/
We staan net achter Frankrijk relatief gezien. En dan tellen ze in Frankrijk wel de doden in de verpleeghuizen allemaal mee. Wij niet. Dus waarschijnlijk staan we er zelfs boven.
De hosannastemming hier over het beleid snap ik niet. De verpleeghuizen zijn een slachthuis geworden.
Het gaat juist om de mix met zink.quote:Op zondag 12 april 2020 17:11 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Hydroxychloroquine dan, net wat ander geneesmiddel, zelfde hartritmestoornissen.
Ongekend idioot als je het mij vraagt, dikke economisch schade voor niks.quote:Op zondag 12 april 2020 17:24 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Klopt. Van die 14 negen in de hoofdstad en de andere 5 over 2 andere provincies.
Nog steeds 3 provincies zonder een positief geval en bijna alle andere provincies zitten onder de tien. Toch overal even zware maatregelen.
Kerel accepteer gewoon dat je net maar wat riep zonder enige kennis, en dat er nu een "deskundig" iemand je vertelt heeft hoe het zit.quote:Op zondag 12 april 2020 17:20 schreef _I het volgende:
[..]
Ik weet niet of deze mensen een keuze hadden om op de IC te komen.
Dan maakt het dus niet uit wat jullie doen. Het is mij veel te kort door de bocht als je weet dat op een gegeven moment 75% van de mensen doodging buiten een IC om.
Precies dit. Liever een experimentele kuur met eventuele bijwerkingen dan doodgaan dankzij de starre richtlijnen.quote:Op zondag 12 april 2020 17:16 schreef _I het volgende:
[..]
Dat zeg jij. Misschien zit die huisarts wel thuis aan iemand zijn bed, omdat het GGD de ambulance niet wil laten komen.
Ik snap het gevaar wel. Maar zou toch nog steeds vertrouwen op mijn huisarts, die dagelijks tientallen patiënten ziet, heel veel verschillende medicijnen voorbij ziet komen en op dit moment zorg draagt voor ongeveer de helft van de stervende mensen.
Zat oudere mensen die weten dat ze geen kans maken op herstel van de IC, maar dit wel willen gokken. Het is hun goed recht, als de overheid denkt te kunnen beslissen over hun leven tijdens triage.
Hier in de stad 30 ICU-plaatsen, honderden normale bedden en net een veldhospitaal voor 400 man opgericht.quote:Op zondag 12 april 2020 17:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ongekend idioot als je het mij vraagt, dikke economisch schade voor niks.
Deze deskundige ziet wel succes met die behandeling. En nu?quote:Op zondag 12 april 2020 17:26 schreef koemleit het volgende:
[..]
Kerel accepteer gewoon dat je net maar wat riep zonder enige kennis, en dat er nu een "deskundig" iemand je vertelt heeft hoe het zit.
Neem je verlies, je bent geen dokter je bent een internetroeper die alles beter denkt te weten.
Niet naar het ziekenhuis mag? Waar heb je het over... Iedereen mag naar het ziekenhuis. Als je zo ziek bent dat je naar het ziekenhuis moet.. bel een ambulance, ze komen je halen en nemen je mee.quote:Op zondag 12 april 2020 17:22 schreef _I het volgende:
[..]
Klopt, jij bekijkt het vanuit de gezondheidszorg, ik als zieke die niet naar het ziekenhuis mag van het RIVM.
Haha, dat was de discussie niet. Ik zou kiezen voor de huisarts.quote:Op zondag 12 april 2020 17:26 schreef koemleit het volgende:
[..]
Kerel accepteer gewoon dat je net maar wat riep zonder enige kennis, en dat er nu een "deskundig" iemand je vertelt heeft hoe het zit.
Neem je verlies, je bent geen dokter je bent een internetroeper die alles beter denkt te weten.
Ik zeg niet dat de behandeling niet goed is, dat zegt de arts-assistent ook niet. Hij zegt dat zoiets zorgvuldig en gecontroleerd dient te gebeuren omdat er risico's aan zitten.quote:Op zondag 12 april 2020 17:28 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Deze deskundige ziet wel succes met die behandeling. En nu?
https://abc7.com/amp/coro(...)chloroquine/6079864/
Overigens heeft men in de VS wel toestemming om dergelijke behandeling toe te passen.
Exact dit vermoed ik ook. Hoewel ik een hekel heb aan complottheorien is het wel frappant te noemen dat Zuid Europese landen met enorme staatsschulden ondanks strengere maatregelen meer last hebben van dit virus. En dat ze ondankbaar zijn met het feit dat ze enkel geld krijgen om hun Corona crisis te bestrijden. Gek toch? Bijna onverklaarbaar toch?quote:Op zondag 12 april 2020 17:11 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Macron gokt erop dat de kosten van de lockdown met behulp van het ESM potje worden betaald.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |