Hoe komen ze aan deze data?quote:
@Kyran bestaat wel nog, maar je kan jezelf niet mentionen, kijk maar: @vosssquote:
We weten dat er tenminste 1 gezond was, die 29-jarige man uit Brabant.quote:Op zondag 12 april 2020 14:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar wat is de medische achtergrond van deze mensen? Zijn dit additionele sterftes, of vallen deze mensen onder de groep die onder normale omstandigheden ook al zou sterven? Daar valt gewoon weinig over te zeggen.
Niet dat ik tegen wake-up call ben overigens. Maar het overgrote deel van de jongeren heeft deze helemaal niet nodig. Niet meer/minder dan volwassenen.
Naja. Weer wat geleerd.quote:Op zondag 12 april 2020 14:44 schreef vosss het volgende:
[..]
@:kyran bestaat wel nog, maar je kan jezelf niet mentionen, kijk maar: @:vosss
Staat op het plaatje, een twitteraccount.quote:Op zondag 12 april 2020 14:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe komen ze aan deze data?
Ik vind hem niet op de RIVM site.
En waar kom jij aan deze plaatjes?
Geen idee. Het is zo moeilijk om dat in te schatten. Geen enkel land registreert op een zelfde manier, dus landen vergelijken is nooit echt zuiver.quote:Op zondag 12 april 2020 14:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zullen er nog maar zo weinig Covid hebben gehad?
Welk kaartje dan? Ik zie alleen die andere kaartjes met kleuren en niet met aantallen per gemeente?quote:Op zondag 12 april 2020 14:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Staat op het plaatje, een twitteraccount.
Dat zei ik je gisteren ook al 2 keer, druk op het pijltje rechtsonder het kaartje op de RIVM website.
Geeft niet jongen, het is al goedquote:Op zondag 12 april 2020 14:46 schreef phpmystyle het volgende:
Fuck, ik had de lapo.
Had het niet door
De oversterfte van eerste week april was ~2000. Laten we zeggen dat 75% daarvan expliciet door corona kwam. Dat betekent 1500 sterfgevallen. De oversterfte de week ervoor was 1200, ~900 corona-stergevallen.quote:Op zondag 12 april 2020 14:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zullen er nog maar zo weinig Covid hebben gehad?
Het enige kaartje van Nederland op gemeenteniveau met geel en blauwe kleurenquote:Op zondag 12 april 2020 14:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Welk kaartje dan? Ik zie alleen die andere kaartjes met kleuren en niet met aantallen per gemeente?
Ow daar staat alleen de data. Die vult een of andere Chinees dus zelf in op die kaartjes?quote:Op zondag 12 april 2020 14:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Staat op het plaatje, een twitteraccount.
Dat zei ik je gisteren ook al 2 keer, druk op het pijltje rechtsonder het kaartje op de RIVM website.
Denk dat als je de data in bijvoorbeeld PowerBI gooit, dat er wel een kaart van NL in zit die de data plot. Neem aan dat de beste persoon niet met een atlas zelf een kaartje aan het maken is.quote:Op zondag 12 april 2020 14:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow daar staat alleen de data. Die vult een of andere Chinees dus zelf in op die kaartjes?
Wel apart dattie alle gemeenten weet.
Ik kan ook wel een kaart met alle gemeenten in Australie regelen hoor. Dan is het alleen maar data koppelen met de gemeentenamen en dan kan je het al visualiseren.quote:Op zondag 12 april 2020 14:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow daar staat alleen de data. Die vult een of andere Chinees dus zelf in op die kaartjes?
Makkelijk te programmeren, er bestaan R en Python pakketten die dat zo koppelen in een kaartje.quote:Op zondag 12 april 2020 14:50 schreef vosss het volgende:
[..]
quote:Ouderen die zijn besmet met het coronavirus blijken niet altijd de bekende symptomen zoals hoesten en koorts te hebben. Vooral verwardheid en plotseling vallen kan wijzen op een besmetting met het coronavirus. Dat blijkt uit onderzoek onder een groot aantal oudere patiënten dat met Covid besmet bleek te zijn.
Het onderzoek werd uitgevoerd in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg. Onder de onderzochte patiënten was een 82-jarige man die zich eerst bij de huisarts meldde met hallucinaties en acute geheugenstoornissen.
Hij had geen last van hoesten of koorts en kreeg het advies thuis uit te zieken. Daar ging het echter snel slechter en viel de man soms plotseling uit z’n stoel. Ondanks dat hij geen coronaverschijnselen had werd hij, eenmaal in het ziekenhuis, getest. Daar bleek het toch om een coronabesmetting te gaan.
De onderzoekers waarschuwen huisartsen om bij oudere patiënten die zich met plotselinge klachten melden, goed op te letten op verwardheid en vallen. “Het is uiterst relevant om het ziektebeeld van deze patiënten vroeg te herkennen en snel passende begeleiding te starten,” aldus de onderzoekers.
Als er thans 1,4 mln besmet zijn geweest dan zou ik gelijk tekenen, mij klinkt dat helaas nog iets te rooskleurig. Wel is het zo dat het aantal geregistreerde doden waarschijnlijk niet aansluit met de werkelijke doden (werkelijkheid zal hoger liggen). Dat Duitse onderzoek ken ik ja, daar was een fatality rate van 0,37 berekend. Het blijven steekproeven natuurlijk, maar dat zou echt heel mooi zijn!quote:Op zondag 12 april 2020 14:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Geen idee. Het is zo moeilijk om dat in te schatten. Geen enkel land registreert op een zelfde manier, dus landen vergelijken is nooit echt zuiver.
Uit een Duits onderzoek bleek dat ongeveer 0.4% (even afgerond) komt te overlijden. In Nederland hebben wij nu ongeveer 2750 doden en dit aantal blijkt ongeveer twee keer zo hoger te liggen volgens de cijfers van CBS, dus dat zal dan 5500 zijn.
Dat zou dus betekenen dat er nu al bijna 1.4 miljoen mensen besmet zijn geraakt. Als dat het geval is zou het uiterst postief zijn in ieder geval.
... maar goed, aannames
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
.quote:China is accused of hiding the findings of a coronavirus expert - known as "Bat Woman" - after she quickly identified the genetic make-up of the new strain that has infected millions.
Wuhan-based virologist Shi Zhengli is one of the world's top researchers on coronaviruses and has discovered dozens of deadly SARS-like viruses in bat caves.
She studied samples taken from some of the first people to become infected with the new and then-mysterious respiratory illness in China in December and found it was similar to SARS.
It was identified as a novel coronavirus and within three days she completed its gene sequencing, finding that it was 96 per cent identical to a virus found in horseshoe bats in Yunnan.
But she was "muzzled" and her team was ordered not to reveal any information about the new disease, which was already spreading rapidly as China kept the world in the dark.
https://www.telegraph.co.(...)avirus-german-study/quote:Op zondag 12 april 2020 14:52 schreef Kyran het volgende:
Heeft iemand nog een linkje naar dat Duitse onderzoek?
Ik had 0.37% onthouden als sterftecijfer, maar weet het even niet meer zeker
Dat is toch ook raarquote:Op zondag 12 april 2020 14:57 schreef maily het volgende:
Sorry als iemand anders het al geplaatst heeft misschien ....
Artsen ontdekken: plotselingen verwardheid of omvallen bij ouderen signaal voor coronabesmetting
[..]
Lopen in het weekend achter met registreren?quote:Op zondag 12 april 2020 15:01 schreef Za het volgende:
Zweden halvering van aantal besmetting, 332 vandaag tov bijna 750 een paar dagen geleden:
[ afbeelding ]
Lockdown was dus niet nodig.quote:Op zondag 12 april 2020 15:01 schreef Za het volgende:
Zweden halvering van aantal besmetting, 332 vandaag tov bijna 750 een paar dagen geleden:
[ afbeelding ]
Is niet raar, ouderen krijgen vaak een delirium door ontstekingen, zoals bv blaasontsteking. Een bekend gegeven.quote:Op zondag 12 april 2020 15:02 schreef Jojoke het volgende:
Dat is toch ook raarZou het dan weer beter met de man gaan als hij de coronabesmetting overleeft of heeft hij iets anders onder de leden én toevallig ook een coronabesmetting?
-quote:Op zondag 12 april 2020 15:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lopen in het weekend achter met registreren?
Trend is van 4 dagen, en ze testen meer, dus ik denk het niet.quote:Op zondag 12 april 2020 15:04 schreef phpmystyle het volgende:
Lopen in het weekend achter met registreren?
Er is ook een ander onderzoek geweest dat de besmetting per land schatte per 31 maart. Daar kwamen ook dit soort getallen uit. Zou mooi zijn, en dan hopen dat milde cases ook echt immuun zijn of worden.quote:Op zondag 12 april 2020 15:05 schreef Kyran het volgende:
Aantal overleden patiënten volgens RIVM: 2737
CBS zegt ongeveer twee keer zoveel doden, dus 2 * 2737 = 5474 Bron: NOS)
Sterftecijfer volgens Duits onderzoek: 0.37% (Bron: Telegraph)
(100 * 5474) / 0.37% = 1.479.000 besmettingen
Aantal inwoners Nederland: 17.400.000, dus 8.5% van bevolking zou dan al besmet zijn geraakt.
Natuurlijk is het niet één op één over te nemen en zullen de daadwerkelijke getallen anders liggen. Onderzoek is gebaseerd op één stad/dorp in Duitsland met veel carnavalvierders, dus een relatief lage leeftijd. Dat zou wel een voor een vertekening van de sterftecijfers kunnen zorgen.
Toch hoop ik dat wij inderdaad veel meer besmettingen hebben gehad in Nederland en dat de sterftecijfers inderdaad laag liggen. Als immuniteit dan ook nog eens werkt kunnen wij ons leven redelijk snel weer oppakken.
To zover een iets positiever bericht van Kyran
Wellicht dat ik even wat simplistisch door de bocht ga, maar als je nu eens alle oversterfte pakt en daar 75% van, dat deel je door 0.5% en doe je x 200. Dan zit je toch ook redelijk in de buurt als je 0.5% als fatality rate accepteert?quote:Op zondag 12 april 2020 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De oversterfte van eerste week april was ~2000. Laten we zeggen dat 75% daarvan expliciet door corona kwam. Dat betekent 1500 sterfgevallen. De oversterfte de week ervoor was 1200, ~900 corona-stergevallen.
Dan zit je al op een totaal van 2400. Laten we het met de weken ervoor houden op 3000 sterfgevallen. Afhankelijk van het sterfpercentage zou je een ruwe schatting kunnen maken.
Uit Duits onderzoek kwam een sterfpercentage van 0,34% naar voren. Andere onderzoeken wijzen ook op ongeveer 0,5% (hoewel er ook onderzoeken zijn die richting de 2% of zelfs hoger gaan). 0,5% zou neerkomen op een totaal aantal besmettingen van 3000*200 = 600.000 besmetting.
Hoewel zelfs dat nog slechts 3,5% zou zijn.
edit: En daarbij zijn de slachtoffers van deze week dus nog niet meegenomen. Immers, de officiële teller gaat al richting de 3000.
Denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dan zeker 1 miljoen mensen besmet zijn (als die 0,37% klopt). Kunnen we dan niet de komende tijd wat vaker van die pieken doen en remmen waar nodig? Lijkt mij eenvoudiger dan die 1,5 meter poppenkast en hopen op een vaccin.quote:Op zondag 12 april 2020 15:05 schreef Kyran het volgende:
CBS zegt ongeveer twee keer zoveel doden: 2 * 2737 = 5474 (Bron: NOS)
Totaal aantal besmettingen in Nederland: (100 * 5474) / 0.37% = 1.479.000 besmettingen
Aantal inwoners Nederland: 17.400.000, dus 8.5% van bevolking zou dan al besmet zijn geraakt.
Natuurlijk is het niet één op één over te nemen en zullen de daadwerkelijke getallen anders liggen. Onderzoek is gebaseerd op één stad/dorp in Duitsland met veel carnavalvierders, dus een relatief lage leeftijd. Dat zou wel een voor een vertekening van de sterftecijfers kunnen zorgen.
Toch hoop ik dat wij inderdaad veel meer besmettingen hebben gehad in Nederland en dat de sterftecijfers inderdaad laag liggen. Als immuniteit dan ook nog eens werkt kunnen wij ons leven redelijk snel weer oppakken.
Ik ben in ieder geval benieuwd naar het immuniteitsonderzoek dat nu wordt uitgevoerd. Zou wel top zijn als blijkt dat een flink deel van de bevolking het al gehad heeft. Dat heb je toch een andere situatie.quote:Op zondag 12 april 2020 15:05 schreef Kyran het volgende:
CBS zegt ongeveer twee keer zoveel doden: 2 * 2737 = 5474 (Bron: NOS)
Totaal aantal besmettingen in Nederland: (100 * 5474) / 0.37% = 1.479.000 besmettingen
Niet iedereen zal immuun zijn, en immuniteit kan ook weer afnemen. Daarom, als dit waar is, moet je ook snel doorpakken zodat in relatief korte tijd veel mensen immuun zijn en er geen immuniteit verloren gaat.quote:Op zondag 12 april 2020 15:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Er is ook een ander onderzoek geweest dat de besmetting per land schatte per 31 maart. Daar kwamen ook dit soort getallen uit. Zou mooi zijn, en dan hopen dat milde cases ook echt immuun zijn of worden.
Wij moeten dan wel eerst zeker weten dat iedereen met lichte klachten ook immuun is geworden en het dus niet kan oplopen (of zo licht oploopt dat zij het niet kunnen verspreiden). Anders is het een te groot risico.quote:Op zondag 12 april 2020 15:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dan zeker 1 miljoen mensen besmet zijn (als die 0,37% klopt). Kunnen we dan niet de komende tijd wat vaker van die pieken doen en remmen waar nodig? Lijkt mij eenvoudiger dan die 1,5 meter poppenkast en hopen op een vaccin.
Ja ik prefereer ook de natuurliike weg naar immuniteit dan de ganze wereld gaan vaccineren (wat toch niet iedereen wil/doet/kan).quote:Op zondag 12 april 2020 15:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wij moeten dan wel eerst zeker weten dat iedereen met lichte klachten ook immuun is geworden en het dus niet kan oplopen (of zo licht oploopt dat zij het niet kunnen verspreiden). Anders is het een te groot risico.
Als blijkt dat immuniteit werkt dan is dit waarschijnlijk wel de beste optie ja.
Hoe is dit anders dan wat ik gedaan heb?quote:Op zondag 12 april 2020 15:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wellicht dat ik even wat simplistisch door de bocht ga, maar als je nu eens alle oversterfte pakt en daar 75% van, dat deel je door 0.5% en doe je x 200. Dan zit je toch ook redelijk in de buurt als je 0.5% als fatality rate accepteert?
Duidelijk verhaal, dank!quote:Op zondag 12 april 2020 13:31 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De laatste stappen zijn bij beide phase 1, 2, 3 clinical trials. Bij vaccins kunnen die misschien sneller verlopen, je kan de effectiviteit beoordelen door te meten hoeveel antilichamen aangemaakt worden, en de kans op onvoorziene bijwerkingen is kleiner:
- een medicijn is een nieuwe actieve stof, met mogelijk onvoorziene effecten.
- in een vaccin zijn enkel de adjuvants actieve stoffen, en die zijn al in andere vaccins gebruikt, de virus fragmenten zelf zijn inactief ("dood") genetisch materaal.
Bij een vaccin zijn normaal veel minder bijwerkingen acceptabel dan bij een medicijn, omdat het aan gezonde mensen toegediend wordt, maar in dit geval is er een hoog risico op besmetting, dus ligt de lat iets lager.
Hetzelfde, maar op het moment van schrijven had ik jouw post nog niet gezien.quote:Op zondag 12 april 2020 15:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe is dit anders dan wat ik gedaan heb?
De 1,5 meter zal blijven. En bedenk ook dat het zorgstelsel al zwaar overbelast is geraakt door nog geen 10% besmet over een periode van ca. 2 maanden.quote:Op zondag 12 april 2020 15:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dan zeker 1 miljoen mensen besmet zijn (als die 0,37% klopt). Kunnen we dan niet de komende tijd wat vaker van die pieken doen en remmen waar nodig? Lijkt mij eenvoudiger dan die 1,5 meter poppenkast en hopen op een vaccin.
Die 1,5 meter zal verdwijnen als er geen noodzaak meer is, en die 1,5 meter is een beleidsknop om meer of minder besmetting te genereren.quote:Op zondag 12 april 2020 15:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De 1,5 meter zal blijven. En bedenk ook dat het zorgstelsel al zwaar overbelast is geraakt door nog geen 10% besmet over een periode van ca. 2 maanden.
Je begrijpt niet dat we juist met jouw oplossing rondjes blijven draaien?quote:Op zondag 12 april 2020 15:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja ik prefereer ook de natuurliike weg naar immuniteit dan de ganze wereld gaan vaccineren (wat toch niet iedereen wil/doet/kan).
Maar je moet wel tempo maken, immuniteit kan ook weggaan had ik dus begrepen, of mensen zijn slechts partieel immuun. Als je dan járen gaat wachten dan gaat er weer immuniteit verloren en blijf je rondjes draaien.
En die "1,5 meter poppenkast" waar jij het over hebt zal nog wel even blijven. Totdat we niet meer hoeven te hopen op een vaccin (en hopelijk omdat die er dan ook daadwerkelijk isquote:Op zondag 12 april 2020 15:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die 1,5 meter zal verdwijnen als er geen noodzaak meer is, en die 1,5 meter is een beleidsknop om meer of minder besmetting te genereren.
Klopt, maar niet voor eeuwig. Tenminste de noodzaak daarvan.quote:Op zondag 12 april 2020 15:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En die "1,5 meter poppenkast" waar jij het over hebt zal nog wel even blijven. Totdat we niet meer hoeven te hopen op een vaccin (en hopelijk omdat die er dan ook daadwerkelijk is).
twitter:Remco_te_Kloese twitterde op zondag 12-04-2020 om 13:53:17Bewoners in de Bollenstreek nemen nu zelf aanvullende maatregelen om mensen buiten de bollenvelden te houden. Er worden linten gespannen #corona https://t.co/2l8IuB9yRg reageer retweet
Misschien hebben die hun beleid op ouderenzorg wel op orde.quote:Op zondag 12 april 2020 15:01 schreef Za het volgende:
[ afbeelding ]
te vroeg uit een lockdown komen kan ook slecht zijn, dus Macron kan ook goed gewoon voor meer zekerheid willen gaan nu, alleen die lockdown opheffen wanneer het echt weer veilig genoeg isquote:Op zondag 12 april 2020 15:40 schreef Adrie072 het volgende:
’Macron wil nog strengere maatregelen, mogelijk lockdown tot eind mei’
14 min geleden in BUITENLAND
PARIJS - De Franse president Emmanuel Macron wil volgens Franse media maandag de bevolking nog strengere maatregelen opleggen voor de bestrijding van het nieuwe coronavirus. Hij gaat dit volgens de Journal du Dimanche vertellen aan de Fransen die steeds minder vertrouwen in de aanpak van de regering hebben en die voor hun economisch bestaan vrezen. Volgens een opiniepeiling van deze krant heeft nog geen 40 procent van de ondervraagden vertrouwen in het beleid van Macron en zijn premier Philippe. Minder dan de helft (45 procent) gelooft nog dat de economische steunmaatregelen van de regering doeltreffend zullen blijken.
Het aantal mensen dat op de intensive care terechtkomt als gevolg van het virus daalt, maar de longaandoening blijft onophoudelijk erg dodelijk in het land dat al rond 14.000 sterfgevallen heeft en circa 130.000 besmettingen heeft geregistreerd.
Volgens bronnen rond de president zal hij maandag om precies 20.02 uur een bewogen toespraak houden om de verscherping van de maatregelen als noodzaak te presenteren. Het moet volgens de bronnen een toespraak worden die doet denken aan die van de Britse premier Churchill (1874-1965) in mei 1940. Die beloofde toen de bevolking enkel ’bloed, zwoegen, zweet en tranen’ in de destijds wanhopige strijd tegen nazi-Duitsland.
Macron zal om meer inspanningen vragen omdat het virus volgens hem nauwelijks zwakker wordt en het ergste nog moet komen. Het is maandag al de derde keer dat hij de natie over het coronavirus toespreekt. Franse media speculeren dat de president in ieder geval de lockdown verlengt tot ten minste 15 mei en mogelijk tot het einde van die maand. Ook wordt overwogen de onderwijsinstellingen dit schooljaar niet meer te openen. Hij zal ook de mensen moeten kalmeren die aandringen op een snelle versoepeling van de maatregelen, omdat ze menen economisch de crisis niet in een langere lockdown meer te boven kunnen komen.
bron https://www.telegraaf.nl/(...)ockdown-tot-eind-mei
Gaat Frankrijk zo slecht?
twitter:SamHvNL twitterde op zondag 12-04-2020 om 14:41:02De oproep om niet naar de bollenstreek te komen heeft niet gewerkt. Toeristen en dagjesmensen maken foto’s van de tuppenvelden en het lukt niet om 1,5 meter afstand te houden @HartvNL #Coronavirusnl #COVID2019 https://t.co/dPvxWDD512 reageer retweet
Huisarts heeft in samenwerking met een apotheker een succesvolle behandeling op basis van hydroxychloroquine in combinatie met zink en een antibioticum. Mag alleen niet van de inspectie want dit is in strijd met de officiële behandelingsrichtlijn.twitter:telegraaf twitterde op zondag 12-04-2020 om 13:43:51De Limburgse huisarts Rob Elens vond, naar eigen zeggen, een werkzame mix van medicijnen tegen corona. Toen greep de inspectie in: „Enorm frustrerend.” https://t.co/7BdP7XD4KU reageer retweet
Ah, Hart van Nederland komt weer stemming maken hoor.quote:Op zondag 12 april 2020 15:51 schreef RipCity het volgende:
twitter:SamHvNL twitterde op zondag 12-04-2020 om 14:41:02De oproep om niet naar de bollenstreek te komen heeft niet gewerkt. Toeristen en dagjesmensen maken foto’s van de tuppenvelden en het lukt niet om 1,5 meter afstand te houden @:HartvNL #Coronavirusnl #COVID2019 https://t.co/dPvxWDD512 reageer retweet
Hier heb ik dan wat moeite mee. Die man kent zijn patiënten en hij is op de hoogte van de bijwerkingen van de medicatie. Hoezo kan hij dan niet zelf beslissen wanneer hij dit kan kan voorschrijven ?quote:Op zondag 12 april 2020 15:52 schreef Gehrman het volgende:
Huisarts heeft in samenwerking met een apotheker een succesvolle behandeling op basis van hydroxychloroquine in combinatie met zink en een antibioticum. Mag alleen niet van de inspectie want dit is in strijd met de officiële behandelingsrichtlijn.twitter:telegraaf twitterde op zondag 12-04-2020 om 13:43:51De Limburgse huisarts Rob Elens vond, naar eigen zeggen, een werkzame mix van medicijnen tegen corona. Toen greep de inspectie in: „Enorm frustrerend.” https://t.co/7BdP7XD4KU reageer retweet
ze hebben iig alle hulp nodig die ze kunnen krijgen ala Spanje en Italiëquote:Op zondag 12 april 2020 15:40 schreef Adrie072 het volgende:
’Macron wil nog strengere maatregelen, mogelijk lockdown tot eind mei’
14 min geleden in BUITENLAND
PARIJS - De Franse president Emmanuel Macron wil volgens Franse media maandag de bevolking nog strengere maatregelen opleggen voor de bestrijding van het nieuwe coronavirus. Hij gaat dit volgens de Journal du Dimanche vertellen aan de Fransen die steeds minder vertrouwen in de aanpak van de regering hebben en die voor hun economisch bestaan vrezen. Volgens een opiniepeiling van deze krant heeft nog geen 40 procent van de ondervraagden vertrouwen in het beleid van Macron en zijn premier Philippe. Minder dan de helft (45 procent) gelooft nog dat de economische steunmaatregelen van de regering doeltreffend zullen blijken.
Het aantal mensen dat op de intensive care terechtkomt als gevolg van het virus daalt, maar de longaandoening blijft onophoudelijk erg dodelijk in het land dat al rond 14.000 sterfgevallen heeft en circa 130.000 besmettingen heeft geregistreerd.
Volgens bronnen rond de president zal hij maandag om precies 20.02 uur een bewogen toespraak houden om de verscherping van de maatregelen als noodzaak te presenteren. Het moet volgens de bronnen een toespraak worden die doet denken aan die van de Britse premier Churchill (1874-1965) in mei 1940. Die beloofde toen de bevolking enkel ’bloed, zwoegen, zweet en tranen’ in de destijds wanhopige strijd tegen nazi-Duitsland.
Macron zal om meer inspanningen vragen omdat het virus volgens hem nauwelijks zwakker wordt en het ergste nog moet komen. Het is maandag al de derde keer dat hij de natie over het coronavirus toespreekt. Franse media speculeren dat de president in ieder geval de lockdown verlengt tot ten minste 15 mei en mogelijk tot het einde van die maand. Ook wordt overwogen de onderwijsinstellingen dit schooljaar niet meer te openen. Hij zal ook de mensen moeten kalmeren die aandringen op een snelle versoepeling van de maatregelen, omdat ze menen economisch de crisis niet in een langere lockdown meer te boven kunnen komen.
bron https://www.telegraaf.nl/(...)ockdown-tot-eind-mei
Gaat Frankrijk zo slecht?
twitter:PiaVrijmoed twitterde op zondag 12-04-2020 om 15:36:43Dit geloof je toch niet !! #Bollenstreek #coronavirus #dagjesmensen 😲😲😡😡 https://t.co/74EPFyBgqm reageer retweet
je zou het bijna BNW noemen.quote:Op zondag 12 april 2020 15:52 schreef Gehrman het volgende:
Ik zie mensen allemaal netjes afstand houden. Zelfs de fietsers.quote:Op zondag 12 april 2020 16:15 schreef Markesh het volgende:
Wat een egoïsten. Ongelofelijk weertwitter:PiaVrijmoed twitterde op zondag 12-04-2020 om 15:36:43Dit geloof je toch niet !! #Bollenstreek #coronavirus #dagjesmensen 😲😲😡😡 https://t.co/74EPFyBgqm reageer retweet
En hij is niet de enige die er succes mee heeft:quote:Op zondag 12 april 2020 16:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hier heb ik dan wat moeite mee. Die man kent zijn patiënten en hij is op de hoogte van de bijwerkingen van de medicatie. Hoezo kan hij dan niet zelf beslissen wanneer hij dit kan kan voorschrijven ?![]()
Er is gewoon nog niet genoeg ervaring met covid-19 om zulke behandelingen te gaan verbieden als ze voorgeschreven worden door een arts en de patiënt goed voorgelicht is over eventuele risico's.
Frankrijk gaat net zo goed en slecht als de rest. Kwestie van hoe en wat men beoogd met cijfers (die zelf inhoudelijk niets duiden).quote:Op zondag 12 april 2020 15:45 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
te vroeg uit een lockdown komen kan ook slecht zijn, dus Macron kan ook goed gewoon voor meer zekerheid willen gaan nu, alleen die lockdown opheffen wanneer het echt weer veilig genoeg is
De kans dat die specifieke medicijnen niet meer te verkrijgen zijn voor mensen die ze wel echt nodig hebben. En dat allemaal voor een niet bewezen kuur.quote:Op zondag 12 april 2020 16:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hier heb ik dan wat moeite mee. Die man kent zijn patiënten en hij is op de hoogte van de bijwerkingen van de medicatie. Hoezo kan hij dan niet zelf beslissen wanneer hij dit kan kan voorschrijven ?![]()
Er is gewoon nog niet genoeg ervaring met covid-19 om zulke behandelingen te gaan verbieden als ze voorgeschreven worden door een arts en de patiënt goed voorgelicht is over eventuele risico's.
Gaat prima toch. Pia is ziedend.quote:Op zondag 12 april 2020 16:15 schreef Markesh het volgende:
Wat een egoïsten. Ongelofelijk weertwitter:PiaVrijmoed twitterde op zondag 12-04-2020 om 15:36:43Dit geloof je toch niet !! #Bollenstreek #coronavirus #dagjesmensen 😲😲😡😡 https://t.co/74EPFyBgqm reageer retweet
in een crisis mag alles om mensen beter te maken en er is geen tijd voor jaren lang onderzoek.quote:Op zondag 12 april 2020 16:18 schreef Caland het volgende:
[..]
De kans dat die specifieke medicijnen niet meer te verkrijgen zijn voor mensen die ze wel echt nodig hebben. En dat allemaal voor een niet bewezen kuur.
Jij snapt iets niet hè!quote:Op zondag 12 april 2020 16:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zie mensen allemaal netjes afstand houden. Zelfs de fietsers.
Hulde
Ja zoals bijvoorbeeld Iran (?) waar er tientallen doden vielen vanwege de fabel dat pure alcohol drinken zou werkenquote:Op zondag 12 april 2020 16:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
in een crisis mag alles om mensen beter te maken
Wat mij betreft is het prima zolang de patiënt ermee instemt en van objectieve informatie is voorzien. Persoonlijk zou ik er wel voor open staan.quote:Op zondag 12 april 2020 16:20 schreef Mortaxx het volgende:
Huisartsen die gaan experimenteren met medicijnen lijkt me niet zo handig
Ook de zoveelste keer dat er geclaimd wordt dat er een succesvolle behandeling is gevonden
Zeik toch niet zo. Als je gewoon 1.5m afstand houdt kan het allemaal prima.quote:Op zondag 12 april 2020 16:21 schreef Markesh het volgende:
[..]
Jij snapt iets niet hè!
Er is duidelijk gevraagd om niet te komen maar dat negeren ze massaal.
De regel is, Blijf Binnen.
Ga alleen naar buiten als het noodzakelijk is voor boodschap.
Wil je een frisse neus halen doe dat dichtbij huis.
Lastig he
Dat was ze toch niet toegediend door een arts?quote:Op zondag 12 april 2020 16:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja zoals bijvoorbeeld Iran (?) waar er tientallen doden vielen vanwege de fabel dat pure alcohol drinken zou werken
Alles geoorloofd
ach, die apotheek werkte net zo goed mee.quote:Op zondag 12 april 2020 16:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja zoals bijvoorbeeld Iran (?) waar er tientallen doden vielen vanwege de fabel dat pure alcohol drinken zou werken
Alles geoorloofd
Wie niet als alle hoop vergeven is.... en dat is precies de reden dat je uiterst terughoudend moet zijn.quote:Op zondag 12 april 2020 16:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het prima zolang de patiënt ermee instemt en van objectieve informatie is voorzien. Persoonlijk zou ik er wel voor open staan.
ik wou dat ik zo'n huisarts had, doet tenminste zijn best.quote:Op zondag 12 april 2020 16:20 schreef Mortaxx het volgende:
Huisartsen die gaan experimenteren met medicijnen lijkt me niet zo handig
Ook de zoveelste keer dat er geclaimd wordt dat er een succesvolle behandeling is gevonden
Wellicht je heil gaan zoeken in die alternatieve kwakzalvers danquote:Op zondag 12 april 2020 16:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik wou dat ik zo'n huisarts had, doet tenminste zijn best.
En dan kom je te overlijden aan een zinkvergiftigingquote:Op zondag 12 april 2020 16:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het prima zolang de patiënt ermee instemt en van objectieve informatie is voorzien. Persoonlijk zou ik er wel voor open staan.
Wat nou zeiken!?quote:Op zondag 12 april 2020 16:22 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Zeik toch niet zo. Als je gewoon 1.5m afstand houdt kan het allemaal prima.
Men lijkt te vergeten dat dit het advies was inderdaad.quote:Op zondag 12 april 2020 16:21 schreef Markesh het volgende:
[..]
Jij snapt iets niet hè!
Er is duidelijk gevraagd om niet te komen maar dat negeren ze massaal.
De regel is, Blijf Binnen.
Ga alleen naar buiten als het noodzakelijk is voor een boodschap.
Wil je een frisse neus halen doe dat dichtbij huis.
Dat was ook mijn gedachte!quote:Op zondag 12 april 2020 16:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik zou hem voor de tuchtraad slepen en dan ben ik weer blij dat een mening er hier niet toe doet.quote:Op zondag 12 april 2020 16:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
quote:Op zondag 12 april 2020 16:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Wellicht je heil gaan zoeken in die alternatieve kwakzalvers dan
At least you tried
Pia zit al 2 weken thuis. Gaat alleen nog maar boodschappen doen met stralingspak en drie lagen handschoenen. Volgt de hele dag de twittertijdlijn van Hart van Nederland, omdat ze verder niets te doen heeft. Gelukkig is daar iedere dag om 20.00 Lingo, dat breekt zo lekker de dag.quote:
Nou nee, als je er zelf mee ingestemd hebt was dat het risico.quote:Op zondag 12 april 2020 16:26 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
En dan kom je te overlijden aan een zinkvergiftiging
Dan is het zeker ook weer de schuld van de overheid
Hahaha en filmen aan een drukke doorgaande N208 die bijna altijd vast staat. Het ziet nog wel redelijk uit. Normaal is het drukkerquote:Op zondag 12 april 2020 15:51 schreef RipCity het volgende:
twitter:SamHvNL twitterde op zondag 12-04-2020 om 14:41:02De oproep om niet naar de bollenstreek te komen heeft niet gewerkt. Toeristen en dagjesmensen maken foto’s van de tuppenvelden en het lukt niet om 1,5 meter afstand te houden @:HartvNL #Coronavirusnl #COVID2019 https://t.co/dPvxWDD512 reageer retweet
Dat personen het gewoon hier goed praten is helemaal gestoord.quote:Op zondag 12 april 2020 16:27 schreef Confetti het volgende:
[..]
Men lijkt te vergeten dat dit het advies was inderdaad.
De 1,5 meter is dood.
Yep... vorige week nog je kwetsbare geliefde bezoeken voor het raam en omdat dat goed ging, mag je nu naar binnen.... toch ? Wel even je handen natmaken, zeuren over mondkapjes en probleem opgelostquote:Op zondag 12 april 2020 16:27 schreef Confetti het volgende:
[..]
Men lijkt te vergeten dat dit het advies was inderdaad.
De 1,5 meter is dood.
Mensen met covid-19 hebben ook medicatie nodig.quote:Op zondag 12 april 2020 16:18 schreef Caland het volgende:
[..]
De kans dat die specifieke medicijnen niet meer te verkrijgen zijn voor mensen die ze wel echt nodig hebben. En dat allemaal voor een niet bewezen kuur.
Caland is geen mod.quote:Op zondag 12 april 2020 16:31 schreef Markesh het volgende:
[..]
Kunnen jullie niet eens wat aan die trollen doen hier
Misschien kunnen ze dit proberenquote:Op zondag 12 april 2020 16:32 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mensen met covid-19 hebben ook medicatie nodig.
Het duurt heel erg lang voor iets officieel * bewezen * is. Intussen lijkt dit wel degelijk te werken, dus zie ik niet in waarom een arts het niet zou mogen voorschrijven.
Daar is een reden voor, hè. Dit is geen kwestie van 'baat het niet dan schaadt het niet'.quote:Op zondag 12 april 2020 16:32 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het duurt heel erg lang voor iets officieel * bewezen * is.
iets met bewezen werking......quote:Op zondag 12 april 2020 16:32 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mensen met covid-19 hebben ook medicatie nodig.
Het duurt heel erg lang voor iets officieel * bewezen * is. Intussen lijkt dit wel degelijk te werken, dus zie ik niet in waarom een arts het niet zou mogen voorschrijven.
Doet mij denken aan de conference van youp van hek van afgelopen vrijdag;quote:Op zondag 12 april 2020 16:15 schreef Markesh het volgende:
Die kuur heeft hij niet zelf verzonnen he. Zijn ook diverse artsen in andere landen die er succes mee hebben.quote:Op zondag 12 april 2020 16:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik zou hem voor de tuchtraad slepen en dan ben ik weer blij dat een mening er hier niet toe doet.
Hij handelt tegen de richtlijn, protocol en voorschriften in.
Als hij wil experimenteren of "baanbrekende" research wil doen, moet hij geen huisarts zijn.
quote:Op zondag 12 april 2020 16:15 schreef Markesh het volgende:
Mensen die niet meteen hysterisch reageren zijn trollenquote:Op zondag 12 april 2020 16:30 schreef Markesh het volgende:
Er is weer een blik trollen opengetrokken hier.
Triest
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |