Hoe komen ze aan deze data?quote:
@Kyran bestaat wel nog, maar je kan jezelf niet mentionen, kijk maar: @vosssquote:
We weten dat er tenminste 1 gezond was, die 29-jarige man uit Brabant.quote:Op zondag 12 april 2020 14:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar wat is de medische achtergrond van deze mensen? Zijn dit additionele sterftes, of vallen deze mensen onder de groep die onder normale omstandigheden ook al zou sterven? Daar valt gewoon weinig over te zeggen.
Niet dat ik tegen wake-up call ben overigens. Maar het overgrote deel van de jongeren heeft deze helemaal niet nodig. Niet meer/minder dan volwassenen.
Naja. Weer wat geleerd.quote:Op zondag 12 april 2020 14:44 schreef vosss het volgende:
[..]
@:kyran bestaat wel nog, maar je kan jezelf niet mentionen, kijk maar: @:vosss
Staat op het plaatje, een twitteraccount.quote:Op zondag 12 april 2020 14:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe komen ze aan deze data?
Ik vind hem niet op de RIVM site.
En waar kom jij aan deze plaatjes?
Geen idee. Het is zo moeilijk om dat in te schatten. Geen enkel land registreert op een zelfde manier, dus landen vergelijken is nooit echt zuiver.quote:Op zondag 12 april 2020 14:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zullen er nog maar zo weinig Covid hebben gehad?
Welk kaartje dan? Ik zie alleen die andere kaartjes met kleuren en niet met aantallen per gemeente?quote:Op zondag 12 april 2020 14:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Staat op het plaatje, een twitteraccount.
Dat zei ik je gisteren ook al 2 keer, druk op het pijltje rechtsonder het kaartje op de RIVM website.
Geeft niet jongen, het is al goedquote:Op zondag 12 april 2020 14:46 schreef phpmystyle het volgende:
Fuck, ik had de lapo.
Had het niet door
De oversterfte van eerste week april was ~2000. Laten we zeggen dat 75% daarvan expliciet door corona kwam. Dat betekent 1500 sterfgevallen. De oversterfte de week ervoor was 1200, ~900 corona-stergevallen.quote:Op zondag 12 april 2020 14:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zullen er nog maar zo weinig Covid hebben gehad?
Het enige kaartje van Nederland op gemeenteniveau met geel en blauwe kleurenquote:Op zondag 12 april 2020 14:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Welk kaartje dan? Ik zie alleen die andere kaartjes met kleuren en niet met aantallen per gemeente?
Ow daar staat alleen de data. Die vult een of andere Chinees dus zelf in op die kaartjes?quote:Op zondag 12 april 2020 14:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Staat op het plaatje, een twitteraccount.
Dat zei ik je gisteren ook al 2 keer, druk op het pijltje rechtsonder het kaartje op de RIVM website.
Denk dat als je de data in bijvoorbeeld PowerBI gooit, dat er wel een kaart van NL in zit die de data plot. Neem aan dat de beste persoon niet met een atlas zelf een kaartje aan het maken is.quote:Op zondag 12 april 2020 14:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow daar staat alleen de data. Die vult een of andere Chinees dus zelf in op die kaartjes?
Wel apart dattie alle gemeenten weet.
Ik kan ook wel een kaart met alle gemeenten in Australie regelen hoor. Dan is het alleen maar data koppelen met de gemeentenamen en dan kan je het al visualiseren.quote:Op zondag 12 april 2020 14:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow daar staat alleen de data. Die vult een of andere Chinees dus zelf in op die kaartjes?
Makkelijk te programmeren, er bestaan R en Python pakketten die dat zo koppelen in een kaartje.quote:Op zondag 12 april 2020 14:50 schreef vosss het volgende:
[..]
quote:Ouderen die zijn besmet met het coronavirus blijken niet altijd de bekende symptomen zoals hoesten en koorts te hebben. Vooral verwardheid en plotseling vallen kan wijzen op een besmetting met het coronavirus. Dat blijkt uit onderzoek onder een groot aantal oudere patiënten dat met Covid besmet bleek te zijn.
Het onderzoek werd uitgevoerd in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg. Onder de onderzochte patiënten was een 82-jarige man die zich eerst bij de huisarts meldde met hallucinaties en acute geheugenstoornissen.
Hij had geen last van hoesten of koorts en kreeg het advies thuis uit te zieken. Daar ging het echter snel slechter en viel de man soms plotseling uit z’n stoel. Ondanks dat hij geen coronaverschijnselen had werd hij, eenmaal in het ziekenhuis, getest. Daar bleek het toch om een coronabesmetting te gaan.
De onderzoekers waarschuwen huisartsen om bij oudere patiënten die zich met plotselinge klachten melden, goed op te letten op verwardheid en vallen. “Het is uiterst relevant om het ziektebeeld van deze patiënten vroeg te herkennen en snel passende begeleiding te starten,” aldus de onderzoekers.
Als er thans 1,4 mln besmet zijn geweest dan zou ik gelijk tekenen, mij klinkt dat helaas nog iets te rooskleurig. Wel is het zo dat het aantal geregistreerde doden waarschijnlijk niet aansluit met de werkelijke doden (werkelijkheid zal hoger liggen). Dat Duitse onderzoek ken ik ja, daar was een fatality rate van 0,37 berekend. Het blijven steekproeven natuurlijk, maar dat zou echt heel mooi zijn!quote:Op zondag 12 april 2020 14:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Geen idee. Het is zo moeilijk om dat in te schatten. Geen enkel land registreert op een zelfde manier, dus landen vergelijken is nooit echt zuiver.
Uit een Duits onderzoek bleek dat ongeveer 0.4% (even afgerond) komt te overlijden. In Nederland hebben wij nu ongeveer 2750 doden en dit aantal blijkt ongeveer twee keer zo hoger te liggen volgens de cijfers van CBS, dus dat zal dan 5500 zijn.
Dat zou dus betekenen dat er nu al bijna 1.4 miljoen mensen besmet zijn geraakt. Als dat het geval is zou het uiterst postief zijn in ieder geval.
... maar goed, aannames
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
.quote:China is accused of hiding the findings of a coronavirus expert - known as "Bat Woman" - after she quickly identified the genetic make-up of the new strain that has infected millions.
Wuhan-based virologist Shi Zhengli is one of the world's top researchers on coronaviruses and has discovered dozens of deadly SARS-like viruses in bat caves.
She studied samples taken from some of the first people to become infected with the new and then-mysterious respiratory illness in China in December and found it was similar to SARS.
It was identified as a novel coronavirus and within three days she completed its gene sequencing, finding that it was 96 per cent identical to a virus found in horseshoe bats in Yunnan.
But she was "muzzled" and her team was ordered not to reveal any information about the new disease, which was already spreading rapidly as China kept the world in the dark.
https://www.telegraph.co.(...)avirus-german-study/quote:Op zondag 12 april 2020 14:52 schreef Kyran het volgende:
Heeft iemand nog een linkje naar dat Duitse onderzoek?
Ik had 0.37% onthouden als sterftecijfer, maar weet het even niet meer zeker
Dat is toch ook raarquote:Op zondag 12 april 2020 14:57 schreef maily het volgende:
Sorry als iemand anders het al geplaatst heeft misschien ....
Artsen ontdekken: plotselingen verwardheid of omvallen bij ouderen signaal voor coronabesmetting
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |