Hoezo mag je mensen niet aanspreken? Dat is niet verboden.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
Als er achter je ook mensen lopen ?
Mensen aanspreken mag niet, dan ben jij strafbaar
Wat mij betreft houden we deze maatregelen voor altijd.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:38 schreef Sapstengel het volgende:
Lijken mij prima maatregelen. Als ze het zo opleggen klinkt het heel dramatisch. Als ik dan bedenk "wat heeft het voor invloed op mijn leven" dan is het eigenlijk helemaal niks.
Blijf toch een echte fokker denk ik dan
Lekker polderen.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:40 schreef iBenny het volgende:
Er wordt echt een heeeeeeel grijs gebied gecreeerd
Aangifte doenquote:Op maandag 23 maart 2020 19:37 schreef osodevo het volgende: Wat als anderen geen afstand houden en jij wel?
Er zullen geheid kappers zijn die aanbieden thuis te komen kappen voor een flinke toeslagquote:Op maandag 23 maart 2020 19:35 schreef Drekkoning het volgende:
Niemand naar de kapper twee maanden lang
Grote klasse
Jep.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:40 schreef iBenny het volgende:
Ja dan school je toch samen en je houdt bewust geen afstand.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoezo mag je mensen niet aanspreken? Dat is niet verboden.
Sowieso ook de hele tijd dat emo-gelul. Ze zijn de hele tijd boos, bedroefd, bla bla bla. De hele tijd dat weke geneuzel. Dóe er wat aan. Zeikland.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze snappen het zelf ook niet. Ze waren voor de coronocrisis al in de war in die zin dat ze het verschil niet zien tussen de overheid besturen en individuele burgers aansturen.
Advies, dringend advies, gewenst gedrag, geboden, verboden, afspraken, ze halen het allemaal door elkaar.
Nee, tot 7 april. Maar zal waarschijnlijk later verlengd worden.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Zou graag wat willen horen over amateursport en sportscholen.. ook tot 1 juni geschrapt?
Valt wel mee uiteindelijk denk ik. Die noodverordeningen zullen heel concreet zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:40 schreef iBenny het volgende:
Zijn weer van een ander programma van een andere zender dus die willen even dat de eigen verslaggever de vraag stelt.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:38 schreef VacaLoca het volgende:
Jezus Christ die journalisten hebben echt stront in de oren he
Van anderhalve meter?quote:Op maandag 23 maart 2020 19:40 schreef iBenny het volgende:
50 Shades of Greyquote:Op maandag 23 maart 2020 19:40 schreef iBenny het volgende:
Als iemand die 1,5 meter niet in acht neemt kun je toch niets anders dan hem even aanspreken?quote:Op maandag 23 maart 2020 19:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja dan school je toch samen en je houdt bewust geen afstand.
Ja, maar vraag me ook wel af hoe dat zit. Kunnen ook allemaal mensen zijn die dachten: laten we lekker naar het strand gaan voor een frisse neus. En dat vervolgens 100 anderen hetzelfde dachten. Niet dat die mensen daadwerkelijk schijt hebben, maar omdat een wandeling maken natuurlijk wel gewoon mag.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:38 schreef Nattekat het volgende: [..] Dit is echt niet gedaan omdat de vorige maatregel niet het gewenste effect had. Dit is gedaan omdat de idiote medelanders lekker gezellig massaal naar het strand/bos/natuurgebied zijn gegaan afgelopen weekend en elke waarschuwing snoeihard genegeerd hebben, tot een NL-Alert aan toe.
Tot 7 april dicht. Maar wordt waarschijnlijk verlengd. Maar dat is een ander pakket maatregelen.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:42 schreef Vault-Boy het volgende:
Ik vind het nog steeds onduidelijk wat betreft de horeca. Daar heb je juist veel mensen en groepen.
Het is andersom, door het gebrek aan dwingende maatregelen ziet men de urgentie niet in. Dat samenscholingsverbod had je vorige week ook al kunnen doen, vervolgens gaan mensen dan kijken wat nog wel kan.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:39 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, maar denk je serieus dat mensen dat hadden gepikt? Dit moet geleidelijk gaan in Nederland. Je kunt niet draconische maatregelen nemen als men nog niet de urgentie inziet.
Dat doen ze voor de doelgroep. Ministers zijn glashelder en toch begrijpen mensen het hier nietquote:Op maandag 23 maart 2020 19:38 schreef VacaLoca het volgende:
Jezus Christ die journalisten hebben echt stront in de oren he
1,5 meter handhaven is lastig in de sportschool of niet...en dan de verspreiding via alle apparaten, dus die blijven dicht jaquote:Op maandag 23 maart 2020 19:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Zou graag wat willen horen over amateursport en sportscholen.. ook tot 1 juni geschrapt?
Eigenlijk vond ik het meer dan duidelijk.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:42 schreef Vault-Boy het volgende:
Ik vind het nog steeds onduidelijk wat betreft de horeca. Daar heb je juist veel mensen en groepen.
Jaquote:Op maandag 23 maart 2020 19:43 schreef Gehrman het volgende:
Mag je nou nog wel bij je vriend/vriendin langs?
En een muilpeer krijgen? Nee, dank je,dat risico neem ik niet hier in Den Haagquote:Op maandag 23 maart 2020 19:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als iemand die 1,5 meter niet in acht neemt kun je toch niets anders dan hem even aanspreken?
Maar in mijn supermarkt bijvoorbeeld kan ik geen 1,5 meter houden in het gangpad denk ik. Is smal. En dan? Moet je dan wachten tot iemand het gangpad uit is?quote:Op maandag 23 maart 2020 19:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als iemand die 1,5 meter niet in acht neemt kun je toch niets anders dan hem even aanspreken?
Ik denk dat ze de horeca mogelijk wel eerder vrijgeven als cijfers gunstig zouden zijnquote:Op maandag 23 maart 2020 19:42 schreef Vault-Boy het volgende:
als je maar op 1,5 meter afstand blijft, dus niet friemelenquote:Op maandag 23 maart 2020 19:43 schreef Gehrman het volgende:
Mag je nou nog wel bij je vriend/vriendin langs?
Niet aangezien die nu dicht zij. En tussen 7 april en 1 juni kunnen die geen scheet verdienen dus de hele kwestie is puur retorisch.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:42 schreef Vault-Boy het volgende:
jaquote:Op maandag 23 maart 2020 19:44 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Maar in mijn supermarkt bijvoorbeeld kan ik geen 1,5 meter houden in het gangpad denk ik. Is smal. En dan? Moet je dan wachten tot iemand het gangpad uit is?
Dat lijkt me wel ja. Maar we zullen voor de precieze uitwerking even op de schriftelijke besluiten moeten wachten.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:44 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Maar in mijn supermarkt bijvoorbeeld kan ik geen 1,5 meter houden in het gangpad denk ik. Is smal. En dan? Moet je dan wachten tot iemand het gangpad uit is?
Ja, indien van hetzelfde gezin.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:45 schreef summer2bird het volgende:
Mag je nog wel wandelen?
Ook met zijn tweeën?
Stok met speeltje erop.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:45 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
als je maar op 1,5 meter afstand blijft, dus niet friemelen
Tijd genoeg gehad om te hamsteren toch?quote:Op maandag 23 maart 2020 19:45 schreef crystal_meth het volgende:
Als 1 persoon besmet is moet heel het gezin thuisblijven.
Maw, de gezinnen moeten zorgen dat ze genoeg eten in huis hebben voor een maand of langer?
Of je vraagt de buren ofzo even de boodschappen bij je deur te zetten.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:45 schreef crystal_meth het volgende:
Maw, de gezinnen moeten zorgen dat ze genoeg eten in huis hebben voor een maand of langer?
dat heef te maken met verzekeringen....quote:Op maandag 23 maart 2020 19:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat ze de horeca mogelijk wel eerder vrijgeven als cijfers gunstig zouden zijn
1 juni geeft iig duidelijkheid voor organisatoren van events.
De dingen die ze naar voren hebben gebracht gelden tot 1 juni, de dingen die daar los van staan vw bijvoorbeeld een ander departement gelden tot 6 april totdat deze voor 6 april bijgesteld worden, anders heb je een persconferentie van 4 uur waarbij elk verantoordelijk persoon zelf zn zegje moet doen.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:43 schreef -Straw- het volgende:
Ik vind dit nog steeds niet heel duidelijk. Wat valt er nou allemaal onder die 1 juni? Alle maatregelen of alleen georganiseerde bijeenkomsten?
Ja want online bestellen zit vol.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:45 schreef crystal_meth het volgende:
Waarom zou je dan nog langsgaan.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:45 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
als je maar op 1,5 meter afstand blijft, dus niet friemelen
Dat was nog het meest duidelijke... Dat moet je de komende 10 weken nog doenquote:Op maandag 23 maart 2020 19:46 schreef Sucuk het volgende:
Hoe zit het met thuiswerken? Dat is mij onduidelijk nu..
Jawel maar ze willen dezelfde vraag voor hun eigen doelgroep stellen.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:45 schreef IkFok het volgende:
[..]
Ze luisteren niet half wat er gezegd word En daarna domme vragen stellen
Ik vraag me af of dat deel een dwingend advies is of een echte regel. Want in dat laatste geval voorzie ik handhavingsmoeilijkheden.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:45 schreef crystal_meth het volgende:
quote:Op maandag 23 maart 2020 19:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Precies, het is onderhand niet echt verstandig meer om van dag tot dag te leven.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:46 schreef Felixa het volgende:
[..]
Tijd genoeg gehad om te hamsteren toch?
Sterkte aan de medewerkers die dit mogen gaan handhavenquote:Op maandag 23 maart 2020 19:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel ja. Maar we zullen voor de precieze uitwerking even op de schriftelijke besluiten moeten wachten.
Je kunt toch gewoon leren alsof het doorgaat? En als het dan tentamenweek in juni word, lees je het dan nog een keertje door.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:46 schreef roos94 het volgende:
Mijn hele klassenapp barst uit zijn voegen. 7 april tentamenweek en dan ff 6 april horen of de boel doorgaat of niet.
De koning heeft mij dit jaar teleurgesteld dus dat kan mij gestolen wordenquote:Op maandag 23 maart 2020 19:46 schreef Sapstengel het volgende:
Straks goede beelden als iedereen half april de parken in trekt en er door de politie uit wordt geknuppeld.
Oja en RIP koningsdag 2020 natuurlijk.
Eenrichtings verkeer in gangpaden maken en verplicht allemaal achterelkaar blijven het je ipv file op de snelweg files in de super.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:44 schreef Mar_an het volgende:
[..]
1 juni of 1.5 meter afstandquote:Op maandag 23 maart 2020 19:46 schreef Sucuk het volgende:
Het was tot 6 april, maar is dat nu ook verlengd?
We willen allemaal snel uitsluitsel en duidelijkheid over allerlei zaken. Maar het verloop is nog een raadsel en de crisis is zo ongekend groot dat het ook tijd kost om alles nu zo goed als mogelijk te laten verlopen.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:43 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb best wel graag snel uitsluitsel over scholen. Heb de week van 6 april tentamens.
Ja.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:44 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Mensen vragen om boodschappen te doen, thuisbezorgd, etc.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:45 schreef crystal_meth het volgende:
Denk het ook.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:45 schreef -Straw- het volgende:
Denk dat we dit vooral morgen zien als duidelijkheid over dat festiviteiten als 5 mei niet doorgaan en andere georganiseerde evenementen.
En ter voorkoming van samenkomst van groepjes in parken en op stranden zoals afgelopen weekend.
Maar verder zijn de details me niet zo duidelijk.
Waarom geven ze gvd geen duidelijkheid met dit dan? Echt ongelooflijk, ik kan er met mn kop niet bij nou.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:47 schreef PippenScottie het volgende:
1 juni.. ik geloof er niets van dat scholen eerder wel open gaan.
Dag worden pittige maanden.
Succes allemaal!
Ja, want meer dan 3 personenquote:Op maandag 23 maart 2020 19:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Ieder nadeel heb zijn voordeel!quote:Op maandag 23 maart 2020 19:46 schreef Sapstengel het volgende:
Oja en RIP koningsdag 2020 natuurlijk.
Nog niet. Maar zal vast komen deze week.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:46 schreef Sucuk het volgende:
De gemiddelde vakkenvuller dus.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:47 schreef Lemsterr het volgende:
[..]
Sterkte aan de medewerkers die dit mogen gaan handhaven
JAMAAR ME HORECAquote:Op maandag 23 maart 2020 19:47 schreef Marsenal het volgende:
Echt schandalig domme kutvragen van die journalisten zeg. Echte Nederlanders ook, tot in detail willen weten wat je wel en niet mag, terwijl er gevraagd wordt om van je gezond verstand gebruik te maken. Wat de neuk begrijp je niet aan ‘zo min mogelijk’?
Man man man.
Wel kut dat het scherper moet allemaal.
Bezem + tape.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:47 schreef banaantjeEE het volgende:
Vraagje: waar kan ik dildo's van min 1,5m bestellen?
Wat begrijp je niet aan blijf thuis, tenzij het niet anders kan? Zo vaag is het echt niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:46 schreef Sucuk het volgende:
Precies dit. Gezond verstand is bij sommigen heel ver te zoeken.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:47 schreef Marsenal het volgende:
Echt schandalig domme kutvragen van die journalisten zeg. Echte Nederlanders ook, tot in detail willen weten wat je wel en niet mag, terwijl er gevraagd wordt om van je gezond verstand gebruik te maken. Wat de neuk begrijp je niet aan ‘zo min mogelijk’?
Man man man.
Ik zit ni één week thuis te werken en ik mis de gesprekken met de collega's wel.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:48 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik begin zelfs het woonwerk-verkeer te missen
Met wie had jij eigenlijk allemaal een weddenschap afgesloten?quote:Op maandag 23 maart 2020 19:48 schreef roos94 het volgende:
[..]
Waarom geven ze gvd geen duidelijkheid met dit dan? Echt ongelooflijk, ik kan er met mn kop niet bij nou.
Je kunt toch gewoon leren? Stel je niet zo aan met je non-issues.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:46 schreef roos94 het volgende:
Mijn hele klassenapp barst uit zijn voegen. 7 april tentamenweek en dan ff 6 april horen of de boel doorgaat of niet.
Omdat de impact daarvan gigantisch is. Als horeca sluit tot 1 juni gaan er echt nog veel meer faillissementen volgen.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:48 schreef Pvt.Webster het volgende:
Maatregelen zijn niet helemaal duidelijk eigenlijk. Omdat voor scholen weer iets aparts wordt bekeken (waarom, zijn net zo goed groepen). Horeca is ook niet direct tot 1 juni. Terwijl het daar best druk kan zijn dus dat hadden ze net zo goed mee kunnen pakken.
En hoe zit het met thuiswerken? In een klein bedrijf kun je je prima aan de regels houden.
Niet duidelijk? Je moet gewoon je gezonde verstand gebruiken, maar ik twijfel of sommigen dat wel hebben...quote:Op maandag 23 maart 2020 19:48 schreef Pvt.Webster het volgende:
Maatregelen zijn niet helemaal duidelijk eigenlijk. Omdat voor scholen weer iets aparts wordt bekeken (waarom, zijn net zo goed groepen). Horeca is ook niet direct tot 1 juni. Terwijl het daar best druk kan zijn dus dat hadden ze net zo goed mee kunnen pakken.
En hoe zit het met thuiswerken? In een klein bedrijf kun je je prima aan de regels houden.
Tuurlijk, ga je geloven dat honderden leerlingen gaan zwoegen met leren over meerdere tentamens (in mijn geval vijf grote tentamens met veel, heel veel theorie en stof) terwijl de kans er is dat ze een dag van te voren zeggen: joe, gaat niet door. Maar bedankt voor t leren.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:47 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Je kunt toch gewoon leren alsof het doorgaat? En als het dan tentamenweek in juni word, lees je het dan nog een keertje door.
Of misschien doen ze het wel digitaal.
In dit topic niet anders hoorquote:Op maandag 23 maart 2020 19:47 schreef Marsenal het volgende:
Man man man.
Heb de persco niet gezien.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan blijf thuis, tenzij het niet anders kan? Zo vaag is het echt niet.
Jetten.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:50 schreef Gehrman het volgende:
Jeroen Pauw: ’Huisarts had moeten vertellen dat ze besmet is’
![]()
![]()
kan je melden het is zo relaxed op de weg.. wel jammer van die 100 km pu maar het rijdt heel chillquote:Op maandag 23 maart 2020 19:48 schreef MissionPhailed het volgende:
Daarom ook:quote:Op maandag 23 maart 2020 19:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
Niet duidelijk? Je moet gewoon je gezonde verstand gebruiken, maar ik twijfel of sommigen die wel hebben...
Aangeven bij de FOK!knokploeg.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:51 schreef osodevo het volgende:
Afstand bewaren oké. Maar wat als anderen dat niet doen en als je er wat van zegt een grote mond terug krijgt?
Jesus fucking christ, is het nou echt zo moeilijk om een pyramide van maatregels te snappen? Ze zeggen allemaal 'blijf thuis tenzij'. Ze zeggen niet ga allemaal naar buiten om te zien of je anderhalve meter uit elkaar kunt blijven. Ze zeggen blijf thuis. Capice?quote:Op maandag 23 maart 2020 19:48 schreef Pvt.Webster het volgende:
Anderhalf uur in de file met een podcast.. heerlijk!quote:Op maandag 23 maart 2020 19:48 schreef MissionPhailed het volgende:
Dat is nogal lastig als nota bene de overheid zelf met allemaal uitzonderingen komt. Gezond verstand prima, maar wees dan verder ook gewoon duidelijk.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
Niet duidelijk? Je moet gewoon je gezonde verstand gebruiken, maar ik twijfel of sommigen die wel hebben...
Ik hou het misschien tot half april vol om mijn fulltime baan te combineren met mijn kind lesgeven en mijn peuter te entertainen, maar als ik dat tot 1 juni zou moeten doen dan ga ik even heel hard gillen. Dat kan ik niet aan.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:47 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
We willen allemaal snel uitsluitsel en duidelijkheid over allerlei zaken. Maar het verloop is nog een raadsel en de crisis is zo ongekend groot dat het ook tijd kost om alles nu zo goed als mogelijk te laten verlopen.
Zomaar vanalles beslissen wat nu misschien overdreven lijkt of straks misschien overdreven blijkt, werkt ook averechts voor wat betreft de draagkracht.
Gezien het samenscholingsverbod en bijeenkomst verbod tot 1 juni verwacht ik echter dat het gewone leven op 6 april nog niet wordt opgestart.
Inderdaad, puur genot.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:52 schreef MissHobje het volgende:
[..]
kan je melden het is zo relaxed op de weg.. wel jammer van die 100 km pu maar het rijdt heel chill
twitter:Folgore17805469 twitterde op maandag 23-03-2020 om 17:22:48Sassoli, note the flight path the russian plane had to take to get to Italy with urgent medical provision. It was denied air space over the EU. we MUST invoke art 50 and #itexit
The EU has confiscated masks (Germany and France) france is continuing to expel illegal immigrants https://t.co/rdxRIOY051 reageer retweet
Moest lachenquote:Op maandag 23 maart 2020 19:52 schreef Piles het volgende:
[..]
Daarom ook:
1. Ben je intelligent: gebruik je gezond verstand
2. Weet je niet of je intelligent bent: blijf binnen
Waterdicht systeem
Ik maakte vandaag mee dat iemand voorkroop bij de kassa en vervolgens met een overdreven gebaar duidelijk maakte dat ik niet bij haar in de buurt mocht komen!quote:Op maandag 23 maart 2020 19:51 schreef osodevo het volgende:
Afstand bewaren oké. Maar wat als anderen dat niet doen en als je er wat van zegt een grote mond terug krijgt?
Wat is dit dan weerquote:Op maandag 23 maart 2020 19:53 schreef Nikonlover het volgende:
twitter:Folgore17805469 twitterde op maandag 23-03-2020 om 17:22:48Sassoli, note the flight path the russian plane had to take to get to Italy with urgent medical provision. It was denied air space over the EU. we MUST invoke art 50 and #itexit
The EU has confiscated masks (Germany and France) france is continuing to expel illegal immigrants https://t.co/rdxRIOY051 reageer retweet![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik snap deze post nietquote:Op maandag 23 maart 2020 19:53 schreef Nikonlover het volgende:
The EU has confiscated masks (Germany and France) france is continuing to expel illegal immigrants https://t.co/rdxRIOY051 reageer retweet![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ha ja dat valt helemaal op.. ennne...vrachtwagens gaan zelfs in de 3e baan zonder problemen inhalenquote:Op maandag 23 maart 2020 19:53 schreef tralalala het volgende:
[..]
Inderdaad, puur genot.De asorijders lijken ook allemaal van de weg af te zijn.
Heb persco niet gezien. De kranten zijn niet zo duidelijk daarin.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:47 schreef iBenny het volgende:
[..]
Dat was nog het meest duidelijke... Dat moet je de komende 10 weken nog doen
Kabinet wil rapport rivm afwachtenquote:Op maandag 23 maart 2020 19:54 schreef roos94 het volgende:
Waarom is er in principe voor alles enigzins duidelijkheid behalve voor de scholen? Wat is de reden daarachter?
De genen de het als vakantie beschouwen zullen iig leren dat ze volgend jaar opnieuw examen mogen doen.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:51 schreef roos94 het volgende:
[..]
Tuurlijk, ga je geloven dat honderden leerlingen gaan zwoegen met leren over meerdere tentamens (in mijn geval vijf grote tentamens met veel, heel veel theorie en stof) terwijl de kans er is dat ze een dag van te voren zeggen: joe, gaat niet door. Maar bedankt voor t leren.
Niemand gaat leren. Gaat nergens over dit.
Gewoon lekker 2 maanden thuiswerkenquote:Op maandag 23 maart 2020 19:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoe werkt dit nou op de werkvloer? Wordt thuiswerken nu min of meer verplicht als je net als mij in een niet vitale sector werkt en wanneer dat niet mogelijk is (1-2 dagen per week), mag je dan dus bijvoorbeeld ook niet vergaderen met een clubje? Ik weet het, gezond verstand enzo, maar je hebt te maken met een baas die min of meer bepaalt..
Eens, hahaquote:Op maandag 23 maart 2020 19:53 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik hou het misschien tot half april vol om mijn fulltime baan te combineren met mijn kind lesgeven en mijn peuter te entertainen, maar als ik dat tot 1 juni zou moeten doen dan ga ik even heel hard gillen. Dat kan ik niet aan.
Prima lijkt me, beter dan de hele tijd doorgaan met nieuwe besmettingen.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:53 schreef crystal_meth het volgende:
Nu gaan er tienduizenden gezinnen thuisblijven omdat iemand een verkoudheid heeft, aangezien er niet meer getest wordt..
Gewoon doen joh, ik laat me m'n bier niet afnemen.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:54 schreef BlauweTijger het volgende:
Nog 2 maanden thuiswerken en geen bier drinken met mijn maten![]()
![]()
![]()
ik ben nu ook al bezig met het organiseren van mijn evenement bestaande uit 3 personen ja.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:54 schreef Blik het volgende:
Die 1 juni is om vooral duidelijkheid te geven aan alle organisatoren van evenementen. Is je evenement ergens in april/mei, dan kun je nu stoppen met organiseren. School en horeca is een ander besluit, dus wordt later voor verlenging op opschorting gekozen. Niet heel ingewikkeld volgens mij
Niks mis meequote:Op maandag 23 maart 2020 19:53 schreef crystal_meth het volgende:
Nu gaan er tienduizenden gezinnen thuisblijven omdat iemand een verkoudheid heeft, aangezien er niet meer getest wordt..
Inderdaadquote:Op maandag 23 maart 2020 19:54 schreef Blik het volgende:
Die 1 juni is om vooral duidelijkheid te geven aan alle organisatoren van evenementen. Is je evenement ergens in april/mei, dan kun je nu stoppen met organiseren. School en horeca is een ander besluit, dus wordt later voor verlenging op opschorting gekozen. Niet heel ingewikkeld volgens mij
precies waar ik ook mee zitquote:Op maandag 23 maart 2020 19:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoe werkt dit nou op de werkvloer? Wordt thuiswerken nu min of meer verplicht als je net als mij in een niet vitale sector werkt en wanneer dat niet mogelijk is (1-2 dagen per week), mag je dan dus bijvoorbeeld ook niet vergaderen met een clubje? Ik weet het, gezond verstand enzo, maar je hebt te maken met een baas die min of meer bepaalt..
Dat is wel heel kut. Ben je ziek en wil je graag slapen maar moet je je wekker zetten om een selfie naar de overheid te sturen. Maar ik verwacht niet dat zoiets in Nederland gaat gebeuren.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:54 schreef iBenny het volgende:
[ afbeelding ]
Lig je lekker tussen de dekens te rollenbollen, moet je een selfie sturen
Ze geven geen fuck om studenten. Daarom. Die moeten gewoon hun bek houden en meer lenen.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:54 schreef roos94 het volgende:
Waarom is er in principe voor alles enigzins duidelijkheid behalve voor de scholen? Wat is de reden daarachter?
Enge ontwikkelingen dit...quote:Op maandag 23 maart 2020 19:54 schreef iBenny het volgende:
[ afbeelding ]
Lig je lekker tussen de dekens te rollenbollen, moet je een selfie sturen
Hulp wordt tegengehouden, want corona.quote:
Tot 6 april dicht. Besluit of het hierna open of dicht is komt nogquote:Op maandag 23 maart 2020 19:54 schreef roos94 het volgende:
Ik had eind mei iets waar ik heel erg naar uit aan het kijken was, zeker gezien alles daarvoor van de baan is, maar zelfs als er geen donder meer aan de hand is dan ben ik dat nu kwijtquote:Op maandag 23 maart 2020 19:54 schreef Blik het volgende:
Ja, goede vraag. M’n ma is net boven de zestig en zit ook nog met iets van 30 man op één werkplek omdat haar baas het vertikt om thuiswerken te regelen. Dat vind ik toch ook wel onverantwoord.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Gouden tijden voor Thuisbezorgd.nlquote:18:03
Maaltijdbestelbedrijf Thuisbezorgd.nl gaat zijn eigen bezorgdienst Scoober versneld uitbreiden naar extra steden in Nederland. De onderneming wil vanwege de coronacrisis gesloten restaurants in staat stellen om ook over te gaan op bezorging van maaltijden, zonder dat ze daarvoor zelf bezorgers in dienst hoeven te nemen.
Bron: AD liveblog
Nee en neequote:Op maandag 23 maart 2020 19:58 schreef Fretwork het volgende:
Poh, ik zit toch wel met twee grote vragen:
- Kan ik morgen nog naar een al hevig ingeperkte begrafenis?
- Mag ik daarheen zn 4en in een auto?
Zit je met meer dan 3 personen op werk? Einde verhaal.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:59 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe zit het nou met thuiswerken? Moet dit nu als dat kan? Ze zijn erg onduidelijk hoor.
quote:
Omdat de scholen gesloten zijn omdat het publiek het wil, niet omdat het nut hiervan wetenschappelijk bewezen is.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:54 schreef roos94 het volgende:
Voor begrafenissen gelden specifieke maatregelen en uitzonderingen, waar ze net wegens tijdgebrek niet op in konden gaan.quote:
jaquote:Op maandag 23 maart 2020 19:59 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe zit het nou met thuiswerken? Moet dit nu als dat kan? Ze zijn erg onduidelijk hoor.
Ouch!quote:Op maandag 23 maart 2020 20:00 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Heel gevoelig lied werd ruw onderbroken door een technische fout
En die ook nog niet online staan...quote:Op maandag 23 maart 2020 20:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Voor begrafenissen gelden specifieke maatregelen en uitzonderingen, waar ze net wegens tijdgebrek niet op in konden gaan.
Thuiswerken tenzij je een essentieel beroep hebt of thuiswerken niet mogelijk isquote:Op maandag 23 maart 2020 19:59 schreef Sunri5e het volgende:
Dat kan jou baas heel goed zelf bedenken. Dat noemt Rutte een intelligente lockdown.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Blijf thuis is de hoofdregel. Als je dat niet begrijpt ben je te dom om je huis te verlaten.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:59 schreef Sunri5e het volgende:
quote:
Ah oke. Met 4 man in de auto mag in elk geval niet. Waar kan je al die uitzonderingen ergens vinden?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Voor begrafenissen gelden specifieke maatregelen en uitzonderingen, waar ze net wegens tijdgebrek niet op in konden gaan.
Medelijdenquote:Op maandag 23 maart 2020 20:01 schreef Nattekat het volgende:
Ik kijk wel uit naar de talloze boetes die geheid vallen als het zo mooi weer is. Hoppa, geen medeleiden met ze
Over jou had Rutte het niet toen hij de intelligente menigte toesprakquote:Op maandag 23 maart 2020 19:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wat is een activiteit, evenement, hoe wordt 1,5m gemeten, wat is noodxakelijk, hoe lang is een ommetje, wat is een klein ekring, etc.
Voor een tientje kun je je goddelijk lichaam in deze staat houden.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:00 schreef Anonymousz het volgende:
Tot 1 juni niet fitnessen rip mijn lichaam
Dat is nog wel het ergste ja.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:00 schreef Anonymousz het volgende:
Scheel weer in het begrotingstekort als gevolg van de steunmaatregelen.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:01 schreef Nattekat het volgende:
Ik kijk wel uit naar de talloze boetes die geheid vallen als het zo mooi weer is. Hoppa, geen medeleiden met ze
Ik word op FB doodgegooid met advertenties voor die fitnesselastieken.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:00 schreef Anonymousz het volgende:
En 4 gezinsleden?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:02 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
[..]
Ah oke. Met 4 man in de auto mag in elk geval niet. Waar kan je al die uitzonderingen ergens vinden?
MAAR......quote:Op maandag 23 maart 2020 20:01 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Thuiswerken tenzij je een essentieel beroep hebt of thuiswerken niet mogelijk is
Echt ontzettend duidelijk gezegd
Dus ik kan mijn baas aangevenquote:Op maandag 23 maart 2020 20:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zit je met meer dan 3 personen op werk? Einde verhaal.
Zo expliciet zeggen ze het dus niet, dus ben in enorme verwarring..quote:Op maandag 23 maart 2020 20:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zit je met meer dan 3 personen op werk? Einde verhaal.
Omdat ze hopen dat er nog een uitzondering voor examens komt.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:54 schreef roos94 het volgende:
Delft, Den Haag alsmede Leiden.quote:
twitter:EvelienBerkie twitterde op maandag 23-03-2020 om 19:59:35We onderbreken deze uitzending even voor een foutje. #dwdd https://t.co/EP28ypypqH reageer retweet
quote:Op maandag 23 maart 2020 20:00 schreef Anonymousz het volgende:
Oef. Inderdaad. K*tzooi.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:00 schreef Anonymousz het volgende:
Dan bel je toch de politie.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:58 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Ja, goede vraag. M’n ma is net boven de zestig en zit ook nog met iets van 30 man op één werkplek omdat haar baas het vertikt om thuiswerken te regelen. Dat vind ik toch ook wel onverantwoord.
Medeleiden @GGMMquote:Op maandag 23 maart 2020 20:01 schreef Nattekat het volgende:
quote:Op maandag 23 maart 2020 20:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik word op FB doodgegooid met advertenties voor die fitnesselastieken.
Want met CDA en CU in de regering kun je in dat opzicht rigoreuze beslissingen maken.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:01 schreef Fretwork het volgende:
[..]
En die ook nog niet online staan...
Nieuw soort economie. Kabinet heft boetes en geeft dat geld weer aan ondernemersquote:Op maandag 23 maart 2020 20:01 schreef Nattekat het volgende:
Die gaan naar een systeem van 1 of 2 dagen in de week les. 1,5m van elkaar, zonder pauzes enz.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:58 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Tot 6 april dicht. Besluit of het hierna open of dicht is komt nog
Daarnaast. De scholen zijn nu dicht. Het onderwijs gaat door. Ik vind het juist heel slim dat ze nog even wachten met het besluit bekend maken. Anders denkt iedere scholier dat ze per direct zomervakantie hebben
Dit leikt me niet goed.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:01 schreef Nattekat het volgende:
En nu het positieve nieuws van vandaag?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:01 schreef TLC het volgende:
Positief punt voor vandaag : Youp mocht naar huis !!!![]()
![]()
^ Dit!quote:Op maandag 23 maart 2020 20:04 schreef Fretwork het volgende:
De uitzondering voor snotterige kleuters zijn wel bizar btw
Niet je hele huis vol met Tel sell en Tommy Teleshopping fitnessapparatuur hebben staan.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:00 schreef Anonymousz het volgende:
minder dode vaders, meer konijnen.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:04 schreef Salina het volgende:
[..]
En nu het positieve nieuws van vandaag?
Ja dat mag Anton.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:04 schreef Sapstengel het volgende:
Gaan ze ook boetes uitdelen bij huisfeesten en verjaardagen waar er niet voldoende afstand is? En zo ja, kun je de politie inschakelen wanneer je vermoeden hebt dat deze regels worden overtreden?
Nee, als de maatregelen goed werken dan zullen ze dat wel afzwakken. Maar die evenementen kunnen gewoon van de agenda af.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:02 schreef Landgeld het volgende:
Alle samenkomsten en evenementen afgelast tot 1 juni.
Is dit ook voor kantooromgeving? Oftewel - thuiswerk tot 1 juni? En horeca?
Nee, dat is in de privé sfeer. Ze kunnen daarover alleen adviseren.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:04 schreef Sapstengel het volgende:
Gaan ze ook boetes uitdelen bij huisfeesten en verjaardagen waar er niet voldoende afstand is? En zo ja, kun je de politie inschakelen wanneer je vermoeden hebt dat deze regels worden overtreden?
Kan je flinke katapulten mee maken.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik word op FB doodgegooid met advertenties voor die fitnesselastieken.
De Ab Twister, Shake Weight, Orgasmatron, Tae Bo video's enz!quote:Op maandag 23 maart 2020 20:04 schreef tralalala het volgende:
[..]
Niet je hele huis vol met Tel sell en Tommy Teleshopping fitnessapparatuur hebben staan.
Dat betwijfel ik ten zeerste. Is juridisch lastig en Grapperhaus zei ook iets over een privezaak.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:04 schreef Sapstengel het volgende:
Het vreselijke egoisme van jou daargelaten om een ander een goede gezondheid te gunnen, dat ook hartpatienten kunnen herstellen van dit virusquote:Op maandag 23 maart 2020 20:04 schreef Salina het volgende:
[..]
En nu het positieve nieuws van vandaag?
Als je voor dat soort dingen de politie in gaat schakelen ben je wel een waanzinnige NSB'er.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:04 schreef Sapstengel het volgende:
quote:Op maandag 23 maart 2020 20:04 schreef ToT het volgende:
[..]
^ Dit!
Lekker samen spelen en dan oma een dikke knuffel geven!
quote:Op maandag 23 maart 2020 20:04 schreef ToT het volgende:
[..]
^ Dit!
Klein kind kun je geen boete gevenquote:Op maandag 23 maart 2020 20:04 schreef ToT het volgende:
[..]
^ Dit!
quote:Op maandag 23 maart 2020 20:03 schreef iBenny het volgende:
twitter:EvelienBerkie twitterde op maandag 23-03-2020 om 19:59:35We onderbreken deze uitzending even voor een foutje. #dwdd https://t.co/EP28ypypqH reageer retweet
twitter:JOR_ID twitterde op maandag 23-03-2020 om 19:57:49RADAAAAR ZIJN!
DAT WIL TOCH IEDEREEN!
#DWDD reageer retweet
Over trio's is gelukkig niks gezegd.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:04 schreef Fretwork het volgende:
Lijkt me beide in de privé sfeerquote:Op maandag 23 maart 2020 19:58 schreef Fretwork het volgende:
Poh, ik zit toch wel met twee grote vragen:
- Kan ik morgen nog naar een al hevig ingeperkte begrafenis?
- Mag ik daarheen zn 4en in een auto?
https://www.rijksoverheid(...)-controle-te-krijgenquote:Aangescherpte maatregelen om het coronavirus onder controle te krijgen
Nieuwsbericht | 23-03-2020 | 19:23
Maandag 23 maart heeft het kabinet aanvullende maatregelen genomen in de aanpak van het coronavirus. Minister-president Rutte en de ministers De Jonge, Grapperhaus en Van Rijn lichtten de maatregelen (gebaseerd op advies van het RIVM) maandag 23 maart 2020 toe tijdens een persbijeenkomst.
De aangescherpte en nieuwe maatregelen zijn:
Blijf zoveel mogelijk thuis. Ga alleen naar buiten voor werk wanneer u niet thuis kunt werken, voor boodschappen, of om voor anderen te zorgen. Een frisse neus halen kan, maar doe dit niet in een groep. Houd altijd afstand van anderen (minimaal 1,5 meter) en vermijd sociale activiteiten en groepen mensen. Ook thuis: maximaal drie mensen op bezoek en hou ook dan afstand tot elkaar.
Als u kucht, hoest en/of verkouden bent, gold al: blijf thuis. Krijgt u daar ook koorts bij, dan moet vanaf nu iedereen in het huishouden thuisblijven. Mensen in cruciale beroepen en vitale processen zijn hiervan uitgezonderd, tenzij zij zelf ziek worden.
Alle bijeenkomsten worden verboden tot 1 juni (in plaats van 1 april), ook met minder dan 100 mensen. Voor begrafenissen en kerkelijke bruiloften geldt een uitzondering, waarover later meer informatie komt.
Winkels en het openbaar vervoer worden verplicht om maatregelen te nemen om ervoor te zorgen dat mensen afstand houden, bijvoorbeeld via een deurbeleid.
Voor kappers, schoonheidsspecialisten en andere in zogenoemde contactberoepen op het gebied van uiterlijke verzorging geldt tot 6 april dat zij helaas hun vak niet meer mogen uitoefenen. Voor bijvoorbeeld fysiotherapeuten geldt: werk zoveel mogelijk via beeldbellen.
Casino’s vallen vanaf nu onder dezelfde maatregel als eet- en drinkgelegenheden en sluiten per 24 maart 2020.
Op locaties zoals vakantieparken gaat gelden dat men maatregelen moet treffen om mensen 1,5 meter afstand te laten houden. Als men hiertoe niet in staat is dan mogen gemeenten deze locaties sluiten.
Burgemeesters kunnen gebieden aanwijzen waar groepsvorming verboden is. Het kan gaan om parken, stranden of wijken. Bij groepen van 3 of meer die geen anderhalve meter afstand houden, wordt gehandhaafd. Personen in hetzelfde huishouden, zoals gezinnen, en kinderen zijn hiervan uitgezonderd.
Markten zijn hiervan uitgesloten omdat deze op sommige plekken in het land een essentieel onderdeel van de voedselketen zijn. Wel moeten gemeenten en marktmeesters kijken hoe ze ervoor kunnen zorgen dat voldoende afstand gewaarborgd is.
De bestaande maatregelen wil de overheid ook beter kunnen handhaven. Daarom krijgen burgemeesters de mogelijkheid om via een noodverordening makkelijker en sneller op te kunnen treden. Burgemeesters kunnen specifieke locaties sluiten, zoals parken, stranden en campings. Er kunnen ook boetes worden opgelegd.
Toegestaanquote:Op maandag 23 maart 2020 20:06 schreef Blik het volgende:
Ben nog wel benieuwd naar of buiten (alleen) sporten toegestaan blijft
Kan gewoon.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:06 schreef Blik het volgende:
Ben nog wel benieuwd naar of buiten (alleen) sporten toegestaan blijft
Bedankt. Nu krijg ik nog meer advertenties. Wel komisch dat het allemaal dezelfde goedkope Chinese troep is. Kreeg die in een paar minuten van vijf verschillende bedrijven. Wilde me allemaal wijsmaken dat ze normaal 80 euro zijn. Je kunt ze halen voor 5 euro op AliExpress.quote:
Ja dat geldt overal waar je niet thuis bent. Maar eigenlijk moet je dus gewoon thuisblijven.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:02 schreef Landgeld het volgende:
Alle samenkomsten en evenementen afgelast tot 1 juni.
Is dit ook voor kantooromgeving? Oftewel - thuiswerk tot 1 juni? En horeca?
Een light one wel.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:07 schreef MichaelScott het volgende:
Effectief een lockdown tot 1 juni dus.
Hij komt niet in de tuin natuurlijkquote:
Dat weet je nog niet. Als de horeca open mag, gaan sportscholen ook openquote:Op maandag 23 maart 2020 20:00 schreef Anonymousz het volgende:
Koningsdag en vrijmarkt is daarmee dus definitief van de baanquote:Op maandag 23 maart 2020 20:07 schreef MichaelScott het volgende:
Effectief een lockdown tot 1 juni dus.
Niet als drie van die personen, die toevallig van dat feestje wilden genieten, over een week al proestend door de supermarkt aan het rennen zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:06 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Als je voor dat soort dingen de politie in gaat schakelen ben je wel een waanzinnige NSB'er.
Maar veel mensen denken dat thuisblijven heel ingewikkeld is.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:04 schreef Kyran het volgende:
Voor iedereen die zich al netjes aan de maatregelen hield is er nauwelijks iets veranderd.
Ze adviseren eigenlijk wel om binnen te blijven, tenzij voor essentiële bewegingen als boodschappen doen. Dat vind ik wel heftig.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:04 schreef Kyran het volgende:
Voor iedereen die zich al netjes aan de maatregelen hield is er nauwelijks iets veranderd.
Heb alleen een springtouw en een fitness roller maar thuis trainen gaat niet lukken helaasquote:Op maandag 23 maart 2020 20:04 schreef tralalala het volgende:
[..]
Niet je hele huis vol met Tel sell en Tommy Teleshopping fitnessapparatuur hebben staan.
👍quote:Op maandag 23 maart 2020 20:09 schreef MrBadGuy het volgende:
Het wordt niet echt een "waar was jij toen..."-moment... het antwoord is gewoon "thuis".
Nee. Je moet er eentje thuislaten.quote:
Horeca gaat denk ik echt niet open terwijl de andere regels nog gelden. Maak je het jezelf wel heel moeilijk om te handhaven.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:08 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat weet je nog niet. Als de horeca open mag, gaan sportscholen ook open
Samenscholingsverbod geldt niet voor gezinsleden (als je 'een huishouden vormt')quote:Op maandag 23 maart 2020 20:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee. Je moet er eentje thuislaten.
En niet slim doen door twee keer te rijden want dat mag ook niet vanwege de stikstofuitstoot
Uit analyse van het RIVM blijkt dat kinderen het virus niet overdragen. Daarom ook de opmerking van Rutte afgelopen vrijdag dat experts zeiden dat scholen gewoon open kunnen blijven.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:04 schreef Fretwork het volgende:
Kan gewoon fietsen en hardlopen in je eentje hoor.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ze adviseren eigenlijk wel om binnen te blijven, tenzij voor essentiële bewegingen als boodschappen doen. Dat vind ik wel heftig.
De horeca kan dan niks verdienen dus blijft sowieso wel dicht.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:10 schreef Kyran het volgende:
[..]
Horeca gaat denk ik echt niet open terwijl de andere regels nog gelden. Maak je het jezelf wel heel moeilijk om te handhaven.
Oeh, mag ik dan wel in het park gaan liggen met mijn dinnetje?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:10 schreef Piles het volgende:
Samenscholingsverbod geldt niet voor gezinsleden.
Niet voor mensen uit hetzelfde huishouden en kinderen dacht ik.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:10 schreef nelsonwarm het volgende:
Geldt de 1,5m afstand ook als je met z'n 2en buiten bent?
Je kunt thuis ook met je smartphone kutten, hoef je niet buiten te doen.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Maar veel mensen denken dat thuisblijven heel ingewikkeld is.
Dus oma kan gewoon weer babysitten op de kleine?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Uit analyse van het RIVM blijkt dat kinderen het virus niet overdragen. Daarom ook de opmerking van Rutte afgelopen vrijdag dat experts zeiden dat scholen gewoon open kunnen blijven.
Al zou ik met snotterige kinderen alsnog oppassen en die gewoon binnen houden
twitter:marktraa twitterde op maandag 23-03-2020 om 20:01:51Wie had dat gedacht. 5 mei 2020: 75 jaar na de Bevrijding zit Nederland opgesloten in huis. reageer retweet
Wat zou je dan willen doen dan? Wat doe je in de sportschool? Cardio of kracht? Beiden kan thuis in principe gewoon.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:09 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
Heb alleen een springtouw en een fitness roller maar thuis trainen gaat niet lukken helaas
Onzin. 1 huishouden mag. Ookal vorm je met zn 8en een gezin.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee. Je moet er eentje thuislaten.
En niet slim doen door twee keer te rijden want dat mag ook niet vanwege de stikstofuitstoot
quote:Burgemeesters kunnen gebieden aanwijzen waar groepsvorming verboden is. Het kan gaan om parken, stranden of wijken. Bij groepen van 3 of meer die geen anderhalve meter afstand houden, wordt gehandhaafd. Personen in hetzelfde huishouden, zoals gezinnen, en kinderen zijn hiervan uitgezonderd.
Als je gaat samenwonen welquote:Op maandag 23 maart 2020 20:11 schreef Leonos het volgende:
[..]
Oeh, mag ik dan wel in het park gaan liggen met mijn dinnetje?
Advies wel handhaven nietquote:Op maandag 23 maart 2020 20:10 schreef nelsonwarm het volgende:
Geldt de 1,5m afstand ook als je met z'n 2en buiten bent?
Dwingend advies om zoveel mogelijk thuis te blijven, dus nee.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:11 schreef Leonos het volgende:
[..]
Alleen als je samenwoontquote:Op maandag 23 maart 2020 20:11 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ajax kampioenquote:Op maandag 23 maart 2020 20:12 schreef -XOR- het volgende:
Dat samenscholingsverbod tot 1 juni betekent in de praktijk natuurlijk ook dat de eredivisie niet wordt afgemaakt.
Die gaan nu toch niks verdienen dus blijven wel dicht tot 1 juni lijkt mequote:Op maandag 23 maart 2020 20:10 schreef Kyran het volgende:
[..]
Horeca gaat denk ik echt niet open terwijl de andere regels nog gelden. Maak je het jezelf wel heel moeilijk om te handhaven.
quote:
Ik woon samenquote:Op maandag 23 maart 2020 20:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Alleen als je samenwoont
Anders anderhalve meter er tussen
"Wat heb jij gedaan toen je eindelijk weer naar buiten mocht?"quote:Op maandag 23 maart 2020 20:09 schreef MrBadGuy het volgende:
Het wordt niet echt een "waar was jij toen..."-moment... het antwoord is gewoon "thuis".
Ja echt kutquote:Op maandag 23 maart 2020 20:00 schreef Anonymousz het volgende:
Sjaak Swart is het hiermee eens.quote:
Dit ja.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:10 schreef Kyran het volgende:
[..]
In Duitsland mogen gezinsleden wel. Ik verwacht dat ze dat in Nederland ook gaan doen.quote:
Als Liverpool niet tot kampioen wordt uitgeroepen zou het wel schandalig zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De meeste ander competities hebben geen kampioen.
Wat een bizar jaar dit. Lijkt wel een film.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:11 schreef iBenny het volgende:
twitter:marktraa twitterde op maandag 23-03-2020 om 20:01:51Wie had dat gedacht. 5 mei 2020: 75 jaar na de Bevrijding zit Nederland opgesloten in huis. reageer retweet
🙏Praying🙏quote:Op maandag 23 maart 2020 20:08 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat weet je nog niet. Als de horeca open mag, gaan sportscholen ook open
Geen horeca, geen openbaar vervoer, geen bijeenkomsten.quote:
quote:Op maandag 23 maart 2020 20:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die hebben geen knjbquote:Op maandag 23 maart 2020 20:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja uiteraard. In Nederland twee kampioenenquote:Op maandag 23 maart 2020 20:14 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Als Liverpool niet tot kampioen wordt uitgeroepen zou het wel schandalig zijn.
Wordt vast wel een keer verfilmd.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:14 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Wat een bizar jaar dit. Lijkt wel een film.
Ik doe beidequote:Op maandag 23 maart 2020 20:12 schreef Salina het volgende:
[..]
Wat zou je dan willen doen dan? Wat doe je in de sportschool? Cardio of kracht? Beiden kan thuis in principe gewoon.
Allemaal kampioen toch?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:15 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ja uiteraard. In Nederland twee kampioenen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |