Hoezo mag je mensen niet aanspreken? Dat is niet verboden.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
Als er achter je ook mensen lopen ?
Mensen aanspreken mag niet, dan ben jij strafbaar
Wat mij betreft houden we deze maatregelen voor altijd.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:38 schreef Sapstengel het volgende:
Lijken mij prima maatregelen. Als ze het zo opleggen klinkt het heel dramatisch. Als ik dan bedenk "wat heeft het voor invloed op mijn leven" dan is het eigenlijk helemaal niks.
Blijf toch een echte fokker denk ik dan
Lekker polderen.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:40 schreef iBenny het volgende:
Er wordt echt een heeeeeeel grijs gebied gecreeerd
Aangifte doenquote:Op maandag 23 maart 2020 19:37 schreef osodevo het volgende: Wat als anderen geen afstand houden en jij wel?
Er zullen geheid kappers zijn die aanbieden thuis te komen kappen voor een flinke toeslagquote:Op maandag 23 maart 2020 19:35 schreef Drekkoning het volgende:
Niemand naar de kapper twee maanden lang
Grote klasse
Jep.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:40 schreef iBenny het volgende:
Ja dan school je toch samen en je houdt bewust geen afstand.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoezo mag je mensen niet aanspreken? Dat is niet verboden.
Sowieso ook de hele tijd dat emo-gelul. Ze zijn de hele tijd boos, bedroefd, bla bla bla. De hele tijd dat weke geneuzel. Dóe er wat aan. Zeikland.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze snappen het zelf ook niet. Ze waren voor de coronocrisis al in de war in die zin dat ze het verschil niet zien tussen de overheid besturen en individuele burgers aansturen.
Advies, dringend advies, gewenst gedrag, geboden, verboden, afspraken, ze halen het allemaal door elkaar.
Nee, tot 7 april. Maar zal waarschijnlijk later verlengd worden.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Zou graag wat willen horen over amateursport en sportscholen.. ook tot 1 juni geschrapt?
Valt wel mee uiteindelijk denk ik. Die noodverordeningen zullen heel concreet zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:40 schreef iBenny het volgende:
Zijn weer van een ander programma van een andere zender dus die willen even dat de eigen verslaggever de vraag stelt.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:38 schreef VacaLoca het volgende:
Jezus Christ die journalisten hebben echt stront in de oren he
Van anderhalve meter?quote:Op maandag 23 maart 2020 19:40 schreef iBenny het volgende:
50 Shades of Greyquote:Op maandag 23 maart 2020 19:40 schreef iBenny het volgende:
Als iemand die 1,5 meter niet in acht neemt kun je toch niets anders dan hem even aanspreken?quote:Op maandag 23 maart 2020 19:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja dan school je toch samen en je houdt bewust geen afstand.
Ja, maar vraag me ook wel af hoe dat zit. Kunnen ook allemaal mensen zijn die dachten: laten we lekker naar het strand gaan voor een frisse neus. En dat vervolgens 100 anderen hetzelfde dachten. Niet dat die mensen daadwerkelijk schijt hebben, maar omdat een wandeling maken natuurlijk wel gewoon mag.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:38 schreef Nattekat het volgende: [..] Dit is echt niet gedaan omdat de vorige maatregel niet het gewenste effect had. Dit is gedaan omdat de idiote medelanders lekker gezellig massaal naar het strand/bos/natuurgebied zijn gegaan afgelopen weekend en elke waarschuwing snoeihard genegeerd hebben, tot een NL-Alert aan toe.
Tot 7 april dicht. Maar wordt waarschijnlijk verlengd. Maar dat is een ander pakket maatregelen.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:42 schreef Vault-Boy het volgende:
Ik vind het nog steeds onduidelijk wat betreft de horeca. Daar heb je juist veel mensen en groepen.
Het is andersom, door het gebrek aan dwingende maatregelen ziet men de urgentie niet in. Dat samenscholingsverbod had je vorige week ook al kunnen doen, vervolgens gaan mensen dan kijken wat nog wel kan.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:39 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, maar denk je serieus dat mensen dat hadden gepikt? Dit moet geleidelijk gaan in Nederland. Je kunt niet draconische maatregelen nemen als men nog niet de urgentie inziet.
Dat doen ze voor de doelgroep. Ministers zijn glashelder en toch begrijpen mensen het hier nietquote:Op maandag 23 maart 2020 19:38 schreef VacaLoca het volgende:
Jezus Christ die journalisten hebben echt stront in de oren he
1,5 meter handhaven is lastig in de sportschool of niet...en dan de verspreiding via alle apparaten, dus die blijven dicht jaquote:Op maandag 23 maart 2020 19:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Zou graag wat willen horen over amateursport en sportscholen.. ook tot 1 juni geschrapt?
Eigenlijk vond ik het meer dan duidelijk.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:42 schreef Vault-Boy het volgende:
Ik vind het nog steeds onduidelijk wat betreft de horeca. Daar heb je juist veel mensen en groepen.
Jaquote:Op maandag 23 maart 2020 19:43 schreef Gehrman het volgende:
Mag je nou nog wel bij je vriend/vriendin langs?
En een muilpeer krijgen? Nee, dank je,dat risico neem ik niet hier in Den Haagquote:Op maandag 23 maart 2020 19:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als iemand die 1,5 meter niet in acht neemt kun je toch niets anders dan hem even aanspreken?
Maar in mijn supermarkt bijvoorbeeld kan ik geen 1,5 meter houden in het gangpad denk ik. Is smal. En dan? Moet je dan wachten tot iemand het gangpad uit is?quote:Op maandag 23 maart 2020 19:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als iemand die 1,5 meter niet in acht neemt kun je toch niets anders dan hem even aanspreken?
Ik denk dat ze de horeca mogelijk wel eerder vrijgeven als cijfers gunstig zouden zijnquote:Op maandag 23 maart 2020 19:42 schreef Vault-Boy het volgende:
als je maar op 1,5 meter afstand blijft, dus niet friemelenquote:Op maandag 23 maart 2020 19:43 schreef Gehrman het volgende:
Mag je nou nog wel bij je vriend/vriendin langs?
Niet aangezien die nu dicht zij. En tussen 7 april en 1 juni kunnen die geen scheet verdienen dus de hele kwestie is puur retorisch.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:42 schreef Vault-Boy het volgende:
jaquote:Op maandag 23 maart 2020 19:44 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Maar in mijn supermarkt bijvoorbeeld kan ik geen 1,5 meter houden in het gangpad denk ik. Is smal. En dan? Moet je dan wachten tot iemand het gangpad uit is?
Dat lijkt me wel ja. Maar we zullen voor de precieze uitwerking even op de schriftelijke besluiten moeten wachten.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:44 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Maar in mijn supermarkt bijvoorbeeld kan ik geen 1,5 meter houden in het gangpad denk ik. Is smal. En dan? Moet je dan wachten tot iemand het gangpad uit is?
Ja, indien van hetzelfde gezin.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:45 schreef summer2bird het volgende:
Mag je nog wel wandelen?
Ook met zijn tweeën?
Stok met speeltje erop.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:45 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
als je maar op 1,5 meter afstand blijft, dus niet friemelen
Tijd genoeg gehad om te hamsteren toch?quote:Op maandag 23 maart 2020 19:45 schreef crystal_meth het volgende:
Als 1 persoon besmet is moet heel het gezin thuisblijven.
Maw, de gezinnen moeten zorgen dat ze genoeg eten in huis hebben voor een maand of langer?
Of je vraagt de buren ofzo even de boodschappen bij je deur te zetten.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:45 schreef crystal_meth het volgende:
Maw, de gezinnen moeten zorgen dat ze genoeg eten in huis hebben voor een maand of langer?
dat heef te maken met verzekeringen....quote:Op maandag 23 maart 2020 19:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat ze de horeca mogelijk wel eerder vrijgeven als cijfers gunstig zouden zijn
1 juni geeft iig duidelijkheid voor organisatoren van events.
De dingen die ze naar voren hebben gebracht gelden tot 1 juni, de dingen die daar los van staan vw bijvoorbeeld een ander departement gelden tot 6 april totdat deze voor 6 april bijgesteld worden, anders heb je een persconferentie van 4 uur waarbij elk verantoordelijk persoon zelf zn zegje moet doen.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:43 schreef -Straw- het volgende:
Ik vind dit nog steeds niet heel duidelijk. Wat valt er nou allemaal onder die 1 juni? Alle maatregelen of alleen georganiseerde bijeenkomsten?
Ja want online bestellen zit vol.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:45 schreef crystal_meth het volgende:
Waarom zou je dan nog langsgaan.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:45 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
als je maar op 1,5 meter afstand blijft, dus niet friemelen
Dat was nog het meest duidelijke... Dat moet je de komende 10 weken nog doenquote:Op maandag 23 maart 2020 19:46 schreef Sucuk het volgende:
Hoe zit het met thuiswerken? Dat is mij onduidelijk nu..
Jawel maar ze willen dezelfde vraag voor hun eigen doelgroep stellen.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:45 schreef IkFok het volgende:
[..]
Ze luisteren niet half wat er gezegd word En daarna domme vragen stellen
Ik vraag me af of dat deel een dwingend advies is of een echte regel. Want in dat laatste geval voorzie ik handhavingsmoeilijkheden.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:45 schreef crystal_meth het volgende:
quote:Op maandag 23 maart 2020 19:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Precies, het is onderhand niet echt verstandig meer om van dag tot dag te leven.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:46 schreef Felixa het volgende:
[..]
Tijd genoeg gehad om te hamsteren toch?
Sterkte aan de medewerkers die dit mogen gaan handhavenquote:Op maandag 23 maart 2020 19:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel ja. Maar we zullen voor de precieze uitwerking even op de schriftelijke besluiten moeten wachten.
Je kunt toch gewoon leren alsof het doorgaat? En als het dan tentamenweek in juni word, lees je het dan nog een keertje door.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:46 schreef roos94 het volgende:
Mijn hele klassenapp barst uit zijn voegen. 7 april tentamenweek en dan ff 6 april horen of de boel doorgaat of niet.
De koning heeft mij dit jaar teleurgesteld dus dat kan mij gestolen wordenquote:Op maandag 23 maart 2020 19:46 schreef Sapstengel het volgende:
Straks goede beelden als iedereen half april de parken in trekt en er door de politie uit wordt geknuppeld.
Oja en RIP koningsdag 2020 natuurlijk.
Eenrichtings verkeer in gangpaden maken en verplicht allemaal achterelkaar blijven het je ipv file op de snelweg files in de super.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:44 schreef Mar_an het volgende:
[..]
1 juni of 1.5 meter afstandquote:Op maandag 23 maart 2020 19:46 schreef Sucuk het volgende:
Hoe zit het met thuiswerken? Dat is mij onduidelijk nu..
Het was tot 6 april, maar is dat nu ook verlengd?
We willen allemaal snel uitsluitsel en duidelijkheid over allerlei zaken. Maar het verloop is nog een raadsel en de crisis is zo ongekend groot dat het ook tijd kost om alles nu zo goed als mogelijk te laten verlopen.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:43 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb best wel graag snel uitsluitsel over scholen. Heb de week van 6 april tentamens.
Ja.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:44 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Mensen vragen om boodschappen te doen, thuisbezorgd, etc.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:45 schreef crystal_meth het volgende:
Denk het ook.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:45 schreef -Straw- het volgende:
Denk dat we dit vooral morgen zien als duidelijkheid over dat festiviteiten als 5 mei niet doorgaan en andere georganiseerde evenementen.
En ter voorkoming van samenkomst van groepjes in parken en op stranden zoals afgelopen weekend.
Maar verder zijn de details me niet zo duidelijk.
Waarom geven ze gvd geen duidelijkheid met dit dan? Echt ongelooflijk, ik kan er met mn kop niet bij nou.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:47 schreef PippenScottie het volgende:
1 juni.. ik geloof er niets van dat scholen eerder wel open gaan.
Dag worden pittige maanden.
Succes allemaal!
Ja, want meer dan 3 personenquote:Op maandag 23 maart 2020 19:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Ieder nadeel heb zijn voordeel!quote:Op maandag 23 maart 2020 19:46 schreef Sapstengel het volgende:
Oja en RIP koningsdag 2020 natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |