Ik heb het over de nationale eer niet de internationale. Het kan simpelweg de typische achterland Amerikaan niet boeien wat er allemaal in een verre uithoek van de wereld gebeurt of zelfs aan de overkant van de grote plas, wat dat betreft. Veel hardwerkende Amerikanen willen juist een bepaalde mate van isolationisme en autonomie. Ze dragen ook niet als brave kippetjes geregeld af aan de Unie in Brussel zoals wij eh. En heb geen enkele inzage of zeggenschap hebben in wat er gebeurt en zodra een ramp om zich heen slaat (corona bijv) dan moet je dat natuurlijk zelf gaan oplossen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:41 schreef archito het volgende: [..] Trump heeft de VS in enkele jaren van trouwe bondgenoot tot paria gemaakt in de wereldwijde diplomatiek. Welke eer heb je het over? Handelsoorlogen hebben nog niets opgeleverd. Bring them home? Dacht het niet: https://www.foreignaffair(...)oad-he-expanded-them Wat heeft de grenzen sluiten opgeleverd? En welke grenzen zijn gesloten? Het defensiebudget verhogen, waarvoor is dat nodig geweest? https://en.wikipedia.org/(...)ilitary_expenditures
Tja, ik vind dat hopeloos naïef eerlijk gezegd. Als men zich nou enigszins in de man verdiept had, dan had je exact geweten dat je gekregen had wat je nu krijgt. Voor veel aanhangers is dat ook prima. Je krijgt een xenofobe, narcistische opportunist die echt geen zak geeft om mensen met een serveerstersbaantje of iets dergelijks. Universele zorg? Rijke mensen belasten? Natuurlijk niet.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:42 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Klopt dat beeld had ik ook van hem, buiten dat ik hem het voordeel van de twijfel gunde omdat hij daadwerkelijk anders was(of iig leek achteraf) dan altijd maar ongeveer dezelfde meuk.
Inmiddels ben ik daar wel behoorlijk op terug gekomen.
Amerikanen die de nationale eer niet zo belangrijk vinden werken niet hard ofzo?quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:48 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ik heb het over de nationale eer niet de internationale. Het kan simpelweg de typische achterland Amerikaan niet boeien wat er allemaal in een verre uithoek van de wereld gebeurt of zelfs aan de overkant van de grote plas, wat dat betreft. Veel hardwerkende Amerikanen willen juist een bepaalde mate van isolationisme en autonomie. Ze dragen ook niet als brave kippetjes geregeld af aan de Unie in Brussel zoals wij eh. En heb geen enkele inzage of zeggenschap hebben in wat er gebeurt en zodra een ramp om zich heen slaat (corona bijv) dan moet je dat natuurlijk zelf gaan oplossen.
Onzin. Trump heet zelfs veel dames met een arbeidsverleden in dienst genomen. Hope Hicks bijv nam zelf ontslag paar jaar geleden en nu is ze weer van de partij. Zonder vooroordelen of wraak of rancune aangenomen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, ik vind dat hopeloos naïef eerlijk gezegd. Als men zich nou enigszins in de man verdiept had, dan had je exact geweten dat je gekregen had wat je nu krijgt. Voor veel aanhangers is dat ook prima. Je krijgt een xenofobe, narcistische opportunist die echt geen zak geeft om mensen met een serveerstersbaantje of iets dergelijks. Universele zorg? Rijke mensen belasten? Natuurlijk niet.
Volgens mij snap je vrij weinig van mijn post.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:54 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Onzin. Trump heet zelfs veel dames met een arbeidsverleden in dienst genomen. Hope Hicks bijv nam zelf ontslag paar jaar geleden en nu is ze weer van de partij. Zonder vooroordelen of wraak of rancune aangenomen.
Welnee. Doorgaans zijn die van het niveautje 'ik heb recht op...' en daarbij te denken aan uitkering en bijstand e.d. Daar weten de dems alles van. Ze hebben liever dat hele stadsdelen uitkering trekken en in kampen wonen met een strafblad ipv dat ze hard werken en belasting afdragen. Prioriteit enzo.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Amerikanen die de nationale eer niet zo belangrijk vinden werken niet hard ofzo?
Ach, ik volg de Amerikaanse politiek nauwelijks en heb altijd een zwak voor de underdog...vandaar dat ik nu eigenlijk hoopte op Sanders als tegenstander.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, ik vind dat hopeloos naïef eerlijk gezegd. Als men zich nou enigszins in de man verdiept had, dan had je exact geweten dat je gekregen had wat je nu krijgt. Voor veel aanhangers is dat ook prima. Je krijgt een xenofobe, narcistische opportunist die echt geen zak geeft om mensen met een serveerstersbaantje of iets dergelijks. Universele zorg? Rijke mensen belasten? Natuurlijk niet.
Het zij toch echt 'democratische' staten als Californië, New York en Washington die 'republiekeinse' staten als Georgia, Alabama en Virginia subsidiëren.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:57 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Welnee. Doorgaans zijn die van het niveautje 'ik heb recht op...' en daarbij te denken aan uitkering en bijstand e.d. Daar weten de dems alles van. Ze hebben liever dat hele stadsdelen uitkering trekken en in kampen wonen met een strafblad ipv dat ze hard werken en belasting afdragen. Prioriteit enzo.
Hoezo vage link? Kan gewoon via Twitter of Youtube. De beelden zijn meestal van tv-zenders. Niks vaags aan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:04 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
waarom zou hij de beelden van zo'n vage link moeten bekijken?
Ja.. precies zoals de meeste Amerikaanse Democratische stemmers er in staan. Zolang Trump maar verliest. Vote blue no matter who. Het is legitiem en begrijpelijk. Maar tegelijkertijd ook doodzonde omdat m.i. Sanders een veel betere kandidaat is qua standpunten, qua integriteit, qua mentale gezondheid en qua debatten tegen Trump. Maar Biden it is.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het wordt dus kiezen tussen Trump en Biden. En dan gaat mijn voorkeur uit naar de laatste. Als Sanders wint, kies ik voor hem. En als Warren had gewonnen....Afijn, je snapt m'n punt.
DNC is een en al corrupte boel. Spreek je je uit tegen het establishment, ben je een paria. Hier noemen we dat kop boven het malieveld uitsteken. Dan kiezen ze partij en keren ze zich met zn allen tegen je, zoals Sanders daarvan kan getuigen. Ook al sta je goed in je recht en ben je een capabele mededinger.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hoezo vage link? Kan gewoon via Twitter of Youtube. De beelden zijn meestal van tv-zenders. Niks vaags aan.
[..]
Ja.. precies zoals de meeste Amerikaanse Democratische stemmers er in staan. Zolang Trump maar verliest. Vote blue no matter who. Het is legitiem en begrijpelijk. Maar tegelijkertijd ook doodzonde omdat m.i. Sanders een veel betere kandidaat is qua standpunten, qua integriteit, qua mentale gezondheid en qua debatten tegen Trump. Maar Biden it is.
Ik blijf het raar vinden dat de democraten nog een keer een gematigde kandidaat uit de gevestigde orde proberen tegen Trump. Leek me wel duidelijk dat dat niet werkt na vorige keer.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hoezo vage link? Kan gewoon via Twitter of Youtube. De beelden zijn meestal van tv-zenders. Niks vaags aan.
[..]
Ja.. precies zoals de meeste Amerikaanse Democratische stemmers er in staan. Zolang Trump maar verliest. Vote blue no matter who. Het is legitiem en begrijpelijk. Maar tegelijkertijd ook doodzonde omdat m.i. Sanders een veel betere kandidaat is qua standpunten, qua integriteit, qua mentale gezondheid en qua debatten tegen Trump. Maar Biden it is.
Waarom is dat precies corruptie?quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:33 schreef KI1234 het volgende:
[..]
DNC is een en al corrupte boel. Spreek je je uit tegen het establishment, ben je een paria
Soms denk ik juist dat ze tegen Trump willen verliezen. Een soort erkenning en bekentenis van hun zwaktebod. Ik zal wel weer moeten gaan rusten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:34 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Ik blijf het raar vinden dat de democraten nog een keer een gematigde kandidaat uit de gevestigde orde proberen tegen Trump. Leek me wel duidelijk dat dat niet werkt na vorige keer.
Trump is niet anti-establishment. Hij voerde alleen campagne alsof hij dat was. Dat riedeltje is 1 grote zwendel.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:33 schreef KI1234 het volgende:
[..]
DNC is een en al corrupte boel. Spreek je je uit tegen het establishment, ben je een paria. Hier noemen we dat kop boven het malieveld uitsteken. Dan kiezen ze partij en keren ze zich met zn allen tegen je, zoals Sanders daarvan kan getuigen. Ook al sta je goed in je recht en ben je een capabele mededinger.
Daarom heb ik liever iemand zoals Trump die anti-establishment is.
Moet je je wel bedenken dat Clinton echt heel erg impopulair was. En dan alnog maar nipt verloren.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:34 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Ik blijf het raar vinden dat de democraten nog een keer een gematigde kandidaat uit de gevestigde orde proberen tegen Trump. Leek me wel duidelijk dat dat niet werkt na vorige keer.
Trump ís etablissement. Al een dikke 3 jaar.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:33 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Daarom heb ik liever iemand zoals Trump die anti-establishment is.
De democraten kiezen hun favoriete kandidaat. Blijkbaar ligt Biden beter bij de kiezers dan Sanders. Verder is Biden natuurlijk niet Hillary en hebben we ook nog 4 jaar Trump gehad. Waarom zou de uitslag nu hetzelfde zijn?quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:34 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Ik vond de nederlaag van Clinton nou niet echt van het formaat dat duidelijk maakte dat een centrumkandidaat totaal geen kans maakt, eigenlijk. Paar duizend stemmen op cruciale plaatsen, ik sluit niet eens uit dat het feit dat Biden een man is dat verschil alleen al kan overbruggen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:34 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Zelfs Clinton won bijna (scheelde echt een paar duizend kiezers in diverse staten). En Clinton is nooit populair geweest. Een iets populairdere versie van Clinton had vorige keer al kunnen winnen. En Trump is niet bepaald populairder geworden afgelopen 4 jaar, integendeel.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:34 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Nationale eer kan niet bestaan zonder een buitenland, het gaat immers om trots zijn op de eigen natie ten opzichte van andere landen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:48 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ik heb het over de nationale eer niet de internationale. Het kan simpelweg de typische achterland Amerikaan niet boeien wat er allemaal in een verre uithoek van de wereld gebeurt of zelfs aan de overkant van de grote plas, wat dat betreft. Veel hardwerkende Amerikanen willen juist een bepaalde mate van isolationisme en autonomie. Ze dragen ook niet als brave kippetjes geregeld af aan de Unie in Brussel zoals wij eh. En heb geen enkele inzage of zeggenschap hebben in wat er gebeurt en zodra een ramp om zich heen slaat (corona bijv) dan moet je dat natuurlijk zelf gaan oplossen.
Dat het maar een paar duizend kiezers scheelde zegt toch juist dat de helft van het land redelijk zat was van de standaard politieke praatjes? Ze zijn gevallen voor een geluid waarvan ze dachten dat die dat soort volksmennerij wel zou stoppen. Natuurlijk is het gewoon een volgende vorm van volksmennerij en de helft van de stemmers wist dat. De rest begint daar nu pas langzamerhand achter te komen, op de harde kern van rode petjes na. Die vinden 'liberal tears' belangrijker dan constructieve beleidsvoering.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zelfs Clinton won bijna (scheelde echt een paar duizend kiezers in diverse staten). En Clinton is nooit populair geweest. Een iets populairdere versie van Clinton had vorige keer al kunnen winnen. En Trump is niet bepaald populairder geworden afgelopen 4 jaar, integendeel.
Ik geef Trump ook echt wel een hele grote kans om te winnen, maar nu de Democraten vrij snel een gematigde kandidaat hebben gekozen zie ik hun ook wel een echt goede kans.
Je wilt dus al het harde werk van Trump gewoon ontkennen onderuit halen? Koste wat het kost?quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:44 schreef archito het volgende:
[..]
Nationale eer kan niet bestaan zonder een buitenland, het gaat immers om trots zijn op de eigen natie ten opzichte van andere landen.
Daarnaast blijven mijn argumenten staan dat handelsoorlogen de VS niks hebben opgeleverd, dat er geen soldaten zijn thuisgebracht en dat het defensiebudget verhogen zeer onnodig is geweest en niets bijdraagt aan de 'nationale eer'.
En mijn vraag over welke grenzen zijn gesloten staat nog open.
Dat is waar maar Trump heeft dit keer het voordeel dat hij zittend president is, volgens mij zorgt dat meestal wel voor wat extra stemmen. Komt bij dat hij natuurlijk niet vies is om zijn positie te gebruiken om stennis te schoppen bijvoorbeeld met zijn marionett Barr. Niet dat het Oekraïne gebeuren met Biden Trump zoveel heeft geholpen maar echt geschaad lijkt het hem toch ook niet te hebben. De nieuwscycle is alweer bij andere zaken aangekomen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:39 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik vond de nederlaag van Clinton nou niet echt van het formaat dat duidelijk maakte dat een centrumkandidaat totaal geen kans maakt, eigenlijk. Paar duizend stemmen op cruciale plaatsen, ik sluit niet eens uit dat het feit dat Biden een man is dat verschil alleen al kan overbruggen.
Ik vind Biden ook niet erg sterk, maar ik heb absoluut geen vertrouwen dat Sanders het wel beter zou doen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is waar maar Trump heeft dit keer het voordeel dat hij zittend president is, volgens mij zorgt dat meestal wel voor wat extra stemmen. Komt bij dat hij natuurlijk niet vies is om zijn positie te gebruiken om stennis te schoppen bijvoorbeeld met zijn marionett Barr. Niet dat het Oekraïne gebeuren met Biden Trump zoveel heeft geholpen maar echt geschaad lijkt het hem toch ook niet te hebben. De nieuwscycle is alweer bij andere zaken aangekomen.
Overall blijft gewoon dat de democraten maar matig voor de dag komen. Vier jaar de tijd om je voor te bereiden op deze verkiezingen en dit is dan wat eruit komt rollen, misschien dat je licht favoriet bent. Een redelijke partij zou tegen Trump toch overweldigend favoriet moete zijn lijkt me.
Ik heb geen persoonlijke vete met Trump. Ik discussieer graag objectief met argumenten, dus doe niks 'koste wat het kost'.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:48 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Je wilt dus al het harde werk van Trump gewoon ontkennen onderuit halen? Koste wat het kost?
Snap ik, ik denk dat wel. Zeker als de democraten achter Sanders waren gaan staan zoals ze nu met zijn allen voor Biden gaan. Het is duidelijk dat voor veel democratische kiezers beleid tweede of derde viool speelt na Trump verslaan dus die maakt het geen fluit uit Sanders of Biden. Maar het lijkt me dat je een hoop mensen die Trump stemden eerder overhaalt met een overtuigend verhaal als Sanders dan met een return to normal van Biden. Je kunt zo zien dat veel Republikeinen meer respect hebben voor iemand met overtuiging als Sanders dan voor een carriere politicus als Biden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik vind Biden ook niet erg sterk, maar ik heb absoluut geen vertrouwen dat Sanders het wel beter zou doen.
1) de handelsoorlogen hebben veel industrie naar de VS teruggehaald of iig gezorgd dat corporaties minder snel geneigd zijn om de grenzen over te steken. Hebben ook bijgedragen aan de solidariteit en nationale trots.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:44 schreef archito het volgende:
[..]
Nationale eer kan niet bestaan zonder een buitenland, het gaat immers om trots zijn op de eigen natie ten opzichte van andere landen.
Daarnaast blijven mijn argumenten staan dat handelsoorlogen de VS niks hebben opgeleverd, dat er geen soldaten zijn thuisgebracht en dat het defensiebudget verhogen zeer onnodig is geweest en niets bijdraagt aan de 'nationale eer'.
En mijn vraag over welke grenzen zijn gesloten staat nog open.
Welk harde werk dan precies? Noem eens wat voorbeelden?quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:48 schreef KI1234 het volgende:
Je wilt dus al het harde werk van Trump gewoon ontkennen onderuit halen?
Dat gaat hem niet worden natuurlijk. 1 is onbewijsbaar, je zou hoogstens opinies kunnen vinden die dezelfde onzin spuien. 2 lijkt me in elk geval te vroeg om te zeggen. 3 nogmaals niet te bewijzen hiervoor kun je zeker opinies van haviken vinden. 4 het is maar wat je belangrijk vindt als Nederlandse kiezer. Daarbij ik neem aan dat de meeste illegalen eerder door een tunnel oid binnenkomen dan door als een atleet letterlijk over de muur te springenquote:Op woensdag 11 maart 2020 17:18 schreef Barbusse het volgende:
Waarom heb ik het idee dat 3 van de 4 wezenlijk onjuist zijn en 1 niks meer is dan een subjective observatie?
Wat betrouwbare bronnen zouden fijn zijn.
twitter:WHO twitterde op woensdag 11-03-2020 om 17:26:53🚨 BREAKING 🚨
"We have therefore made the assessment that #COVID19 can be characterized as a pandemic"-@DrTedros #coronavirus https://t.co/JqdsM2051A reageer retweet
3? Maak daar maar zijn hele leven van, met een gouden lepel in zijn mond geboren.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Trump ís etablissement. Al een dikke 3 jaar.
Graag, ja, Trump heeft er een teringzooi van gemaakt op werkelijk ieder denkbaar vlak.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:48 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Je wilt dus al het harde werk van Trump gewoon ontkennen onderuit halen? Koste wat het kost?
1. Leugen. Er zijn minder productie banen nu in de VS dan voor Trump aantrad.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:14 schreef KI1234 het volgende:
[..]
1) de handelsoorlogen hebben veel industrie naar de VS teruggehaald of iig gezorgd dat corporaties minder snel geneigd zijn om de grenzen over te steken. Hebben ook bijgedragen aan de solidariteit en nationale trots.
2) Trump heeft de oorlog in Afghanistan effectief beëindigd.
3) Defensie verhogen is juist cruciaal in deze tijd van ieder land voor zichzelf en gevaarlijke deugnieten als Kim, Putin, Iran, etc etc. Denkfout.
4) Het is veel moeilijker de zuidelijke grens als Mexicaan over te springen. Daarnaast worden veel meer illegalen uitgewezen.
Leugen impliceert opzet. Ik denk dat dit meer een gevalletje verkeerd geïnformeerd is. De desinformatie is dan wel opzet, die desinformatie geloven is dat niet.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
1. Leugen. Er zijn minder productie banen nu in de VS dan voor Trump aantrad.
2. Leugen. Er is nog steeds geen overeenkomst.
3. Leugen. Defensie van de VS behoeft geen verhoging en word door niemand bedreigd.
4. Leugen. Er zijn meer illegalen in de VS nu dan voor Trump aantrad, uitzetting gaat langzamer dan onder Obama.
twitter:axios twitterde op woensdag 11-03-2020 om 18:12:51Bernie Sanders to the Democratic establishment: "In order to win in the future, you need to win the voters who represent the future of our country, and you must speak to the issues of concern to them. You cannot simply be satisfied by winning the votes of people who are older." https://t.co/chF8e5JwMy reageer retweet
Dus.twitter:SykesCharlie twitterde op woensdag 11-03-2020 om 18:57:31In effect, Bernie is pushing Biden to alienate the voters who turned out for him, to appeal to the voters who failed to turn out for Bernie. reageer retweet
Eerlijk gezegd interesseert mij geen zak of de Amerikanen 'medicare-for-all' krijgen of dat de belastingen voor de rijken worden verhoogd, zoals Sanders wil. Sympathieke standpunten, maar als Nederlander heb ik daar verder geen boodschap aan. Ik ben al blij met een president die zich niet gedraagt als een halve mongool en die niet de EU ondermijnt, bondgenoten schoffeert en dictators legitimeert.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
1) Over de handelsoorlogen:quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:18 schreef Barbusse het volgende:
Waarom heb ik het idee dat 3 van de 4 wezenlijk onjuist zijn en 1 niks meer is dan een subjective observatie?
Wat betrouwbare bronnen zouden fijn zijn.
quote:Overall, we rate the Wall Street Journal Right-Center biased due to low biased news reporting in combination with a strongly right biased editorial stance. We also rate them Mostly Factual in reporting rather than High, due to anti-climate, anti-science stances and occasional misleading editorials.
Bron
Two can play at that game oftewelquote:
Dat is een economisch/financieel blad. Vrij reputabel en van oudsher welbekend, veel gelezen, en gevestigd. 👍 Dus helemaal geloofwaardig ongeacht aan welke kant van het spectrum ze zich zouden bevinden. (En daar verschillen de meningen over).quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:21 schreef Mike het volgende:
Noem jij de Wall Street Journal nou links liberaal, Kl1234?
Er is dan ook niemand die beweert dat CNN een rechtse bron is.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:34 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Two can play at that game oftewel
dat kan van twee kanten komen:
Overall, we rate CNN left biased based on editorial positions that consistently favors the left, while straight news reporting falls left-center through bias by omission. We also rate them Mixed for factual reporting due to several failed fact checks by TV hosts. However, news reporting on the website tends to be be properly sourced with minimal failed fact checks.
Het gaat me niet om de reputatie of geloofwaardigheid, dat zal allemaal best okay zijn, maar dat er natuurlijk helemaal niks links aan is. Deze krant is in handen van Murdoch, net als FOX News.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:36 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Dat is een economisch/financieel blad. Vrij reputabel en van oudsher welbekend, veel gelezen, en gevestigd. 👍 Dus helemaal geloofwaardig ongeacht aan welke kant van het spectrum ze zich zouden bevinden. (En daar verschillen de meningen over).
In mijn ogen zijn ze nog vrij links, ja.
Ik zou me drukker maken dat hij de Washington Times quote.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:21 schreef Mike het volgende:
Noem jij de Wall Street Journal nou links liberaal, Kl1234?
Zover was ik nog niet met lezen toen ik over de WSJ begon, maar inderdaad The Washington Times en The New York Post hebben niks met journalistiek te maken.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:40 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik zou me drukker maken dat hij de Washington Times quote.
Dat verdient het predikaat tabloid nog niet eens.
twitter:dandrezner twitterde op woensdag 11-03-2020 om 02:50:14With only three people in the race, Tulsi Gabbard is currently running sixth in the Michigan primary. reageer retweet
De democraten hebben een bredere basis, je moet geen republikeinen overtuigen, het is gewoon een kwestie van je eigen aanhang wel of niet naar de stembus te krijgen. In dat opzicht weet Biden blijkbaar wel de Obama-nostalgici te enthousiasmeren, terwijl de jeugd die zo gek zou zijn van Sanders, hem blijkbaar niet de moeite vindt om er ook effectief een inspanning voor te doen en het massaal laat afweten. Dat gaat in november niet anders zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Snap ik, ik denk dat wel. Zeker als de democraten achter Sanders waren gaan staan zoals ze nu met zijn allen voor Biden gaan. Het is duidelijk dat voor veel democratische kiezers beleid tweede of derde viool speelt na Trump verslaan dus die maakt het geen fluit uit Sanders of Biden. Maar het lijkt me dat je een hoop mensen die Trump stemden eerder overhaalt met een overtuigend verhaal als Sanders dan met een return to normal van Biden. Je kunt zo zien dat veel Republikeinen meer respect hebben voor iemand met overtuiging als Sanders dan voor een carriere politicus als Biden.
Goed de meeste democratische politici zijn achter Biden gaan staan dus Sanders heeft weinig tot geen kans meer. Daarbij zelfs als hij het nu nog wordt door een mirakel zal het voor hem nu wel moeilijk tot onmogelijk zijn om het narratief dat hij te extreem is om te verbinden nog bij te draaien. Ik vind dat een gemiste kans, als je nou een droomkandidaat had snap ik wel dat je voor een paar % meer kans om Trump te verslaan daarvoor gaat. Maar dat heb je niet, ik zie de keuze voor Biden als een gok met weinig voordeel misschien is hij inderdaad makkelijker te verkopen. Maar misschien loopt Trump ook rondjes om hem en wordt zoiets als Hunter Biden zijn emails. Met Sanders zie ik hetzelfde scenario niet gebeuren.
Het gaat natuurlijk om de democraten en de grote groep independents, als die naar de stembus komen omdat ze Trump zat zijn win je. Of independents op Sanders willen stemmen betwijfel ik, die staat toch wel erg ver van ze af.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De democraten hebben een bredere basis, je moet geen republikeinen overtuigen, het is gewoon een kwestie van je eigen aanhang wel of niet naar de stembus te krijgen. In dat opzicht weet Biden blijkbaar wel de Obama-nostalgici te enthousiasmeren, terwijl de jeugd die zo gek zou zijn van Sanders, hem blijkbaar niet de moeite vindt om er ook effectief een inspanning voor te doen en het massaal laat afweten. Dat gaat in november niet anders zijn.
Dat weet ik niet of jeugd in een general election even hard niet thuisgeeft. Ik kan me voorstellen dat jeugd in een voorverkiezing met een kleine kans te winnen geen uren in de rij gaat staan voor een stem. Waarom zou je? Sowieso leeft politiek minder onder de jeugd en voor jeugd is het vaak minder makkelijk even tijd vrij te maken. Van de andere kant zie je jeugd toch af en toe een mars of iets dergelijks fixen dus ik zou toch niet verwachten dat de nummers in een general election even slecht ouden zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De democraten hebben een bredere basis, je moet geen republikeinen overtuigen, het is gewoon een kwestie van je eigen aanhang wel of niet naar de stembus te krijgen. In dat opzicht weet Biden blijkbaar wel de Obama-nostalgici te enthousiasmeren, terwijl de jeugd die zo gek zou zijn van Sanders, hem blijkbaar niet de moeite vindt om er ook effectief een inspanning voor te doen en het massaal laat afweten. Dat gaat in november niet anders zijn.
Iemand die wsj als links betiteld en daarnaast met rioolnournalistiek aankomt gaat op de negeerlijstquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:12 schreef KI1234 het volgende:
[..]
1) Over de handelsoorlogen:
Bron:https://www.forbes.com/si(...)and-how-will-it-end/
Economic factors
Trump has the upper hand, for the moment. The U.S has greater geopolitical power and bigger GDP per capita. Only in terms of raw power is China rapidly closing the gap. The American economy remains strong, with expanding employment and a fast, though slowing growth rate of 2.1% in the most recent period.
By comparison, the Chinese economy is cooling. Growth has slowed to a 27-year low of 6.2%. Ominously for the country, foreign companies from America and elsewhere are looking outside China as they expand their sourcing, production and distribution activities. Of course, China’s growth rate still makes it among the fastest-expanding economies in the world, so the recent slowdown can hardly be termed a crisis. And the shift away from China, limited as it is began before the trade war, spurred on by rising prices and intellectual property theft. As too did the nation’s transition from reliance on cheap manufacturing to the production of higher value-added goods.
Er staat veel meer over de slotsom, ik wil niet allesciteren. Maar lees dus die bron, minimaal de eerste 4 alinea's.
2) de oorlog in Afghanistan.
Bron: https://www.wsj.com/artic(...)gest-war-11582977729
En dat is n.b. van een links liberale krant.🤣
3) ligt voor de hand dat hoe meer je aan het eigen militaire apparaat je uitgeeft hoe beter je je land kan verdedigen. Staat in directe verhouding. Hoef ik toch niet te staven?
4)Immigratie. Bron: https://m.washingtontimes(...)m_campaign=TWT+-+DSA
Trump is dus gewoon een baas die zijn woorden nakomt. En verstand van zaken heeft. En dat als politiekebuitenstaander.
Jottum. Slome Sjakie komt ook eens aankakken.twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 11-03-2020 om 20:18:35I am fully prepared to use the full power of the Federal Government to deal with our current challenge of the CoronaVirus! reageer retweet
Goed bezig..quote:WASHINGTON (Reuters) - The White House has ordered federal health officials to treat top-level coronavirus meetings as classified, an unusual step that has restricted information and hampered the U.S. government’s response to the contagion, according to four Trump administration officials.
Gabbard staat zelfs zevende, na Bloomberg op 3 met 7,73 x zoveel stemmen dan Gabbard, Warren op 4 (2,75 x zoveel), Buttigieg op 5 (2,36 x zoveel) en Klobuchar op 6 (1,16 x zoveel).quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:56 schreef Ulx het volgende:
twitter:dandrezner twitterde op woensdag 11-03-2020 om 02:50:14With only three people in the race, Tulsi Gabbard is currently running sixth in the Michigan primary. reageer retweet
Ach, het is nog geen John Ashcroft. Die verloor van een dooie.quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:29 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Gabbard staat zelfs zevende, na Bloomberg op 3 met 7,73 x zoveel stemmen dan Gabbard, Warren op 4 (2,75 x zoveel), Buttigieg op 5 (2,36 x zoveel) en Klobuchar op 6 (1,16 x zoveel).
Wat anderen al gezegd hebben en daarnaast:quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:12 schreef KI1234 het volgende:
[..]
2) de oorlog in Afghanistan.
Bron: https://www.wsj.com/artic(...)gest-war-11582977729
En dat is n.b. van een links liberale krant.🤣
3) ligt voor de hand dat hoe meer je aan het eigen militaire apparaat je uitgeeft hoe beter je je land kan verdedigen. Staat in directe verhouding. Hoef ik toch niet te staven?
Maar het is een SCHANDE dat ze niet mee mag debatteren...quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:56 schreef Ulx het volgende:
Factchecking uitspraken coronavirus:twitter:yashar twitterde op woensdag 11-03-2020 om 21:47:54CNN's Jim Acosta: "What do you say to Americans who are concerned that you're not taking this seriously enough and that some of your statements don't match what your health experts are saying?"
President Trump: "That’s CNN. Fake news." https://t.co/c9T3ZhRIcP reageer retweet
twitter:ddale8 twitterde op woensdag 11-03-2020 om 19:41:35New: We made a chronological list of 28 separate false, misleading or dubious claims Trump and his senior officials have made about the coronavirus. It's staggering to see them all in one place. https://t.co/CF7wgiAyHr reageer retweet
Dit wordt fantastischtwitter:maggieNYT twitterde op woensdag 11-03-2020 om 23:42:30Kushner has been working with Stephen Miller on drafting the speech, per two people briefed. https://t.co/N2SgIVnpBL reageer retweet
Laat mij raden, het gaat over buitenlanders.quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:59 schreef Szura het volgende:
Dit wordt fantastischtwitter:maggieNYT twitterde op woensdag 11-03-2020 om 23:42:30Kushner has been working with Stephen Miller on drafting the speech, per two people briefed. https://t.co/N2SgIVnpBL reageer retweet
Ze vinden vast een manier om die alle schuld van het virus te gevenquote:Op donderdag 12 maart 2020 01:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Laat mij raden, het gaat over buitenlanders.
quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:59 schreef Szura het volgende:
twitter:gtconway3d twitterde op donderdag 12-03-2020 om 01:35:37This is good. Jared will reach a comprehensive peace agreement with the virus. https://t.co/18t8ovpRgS reageer retweet
twitter:ianbremmer twitterde op woensdag 11-03-2020 om 23:41:21US vs Italy Coronavirus Cases
We’ve got a week.
(ht @elipariser) https://t.co/v9GZv7uTEP reageer retweet
twitter:washingtonpost twitterde op donderdag 12-03-2020 om 00:08:04Breaking: Furious over coronavirus fallout, Trump urged Mnuchin to push Fed chairman to do more to stimulate economy during explosive tirade https://t.co/VsoCogMTOu reageer retweet
quote:Op donderdag 12 maart 2020 01:55 schreef KI1234 het volgende:
De heer Trump praat live over een paar minuten:
https://www.whitehouse.gov/live/
En het speelt daar niet eens af.quote:Op donderdag 12 maart 2020 01:55 schreef KI1234 het volgende:
De heer Trump praat live over een paar minuten:
https://www.whitehouse.gov/live/
Nevermind dat het virus al lang in de VS is. Geen enkele maatregel om de verspreiding binnen de VS af te remmentwitter:kylegriffin1 twitterde op donderdag 12-03-2020 om 02:05:57Trump says he is suspending all travel from Europe to the United States starting Friday at midnight due to the coronavirus. The restriction will not apply to the United Kingdom. reageer retweet
En het VK heeft het virus ook en een verdacht hoog sterfte cijfer gegeven het aantal gevallen, hell, in het VK heeft de minister van gezondheid coronaquote:Op donderdag 12 maart 2020 02:08 schreef Kijkertje het volgende:
Nevermind dat het virus al lang in de VS istwitter:kylegriffin1 twitterde op donderdag 12-03-2020 om 02:05:57Trump says he is suspending all travel from Europe to the United States starting Friday at midnight due to the coronavirus. The restriction will not apply to the United Kingdom. reageer retweet
![]()
Nee, dat kan hij niet want ego. En dom.quote:Op donderdag 12 maart 2020 02:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Trump die ook echt blijft double downen dat het allemaal wel mee gaat vallen. Hij kan ook nooit toegeven dat hij iets verkeerd heeft ingeschat he.
Called it!quote:Op donderdag 12 maart 2020 01:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
quote:
twitter:RichardHaass twitterde op donderdag 12-03-2020 om 02:15:27The speech by @realDonaldTrump is most remarkable for its xenophobia, but it also failed to prepare Americans for what it is to come or for fixing the testing fiasco. We are about to prove the adage that things have to get worse before they get even worse. reageer retweet
twitter:rgoodlaw twitterde op donderdag 12-03-2020 om 02:30:56.@JeremyKonyndyk: "Travel bans are like locking the doors after the killer has already entered the house."
@LawrenceGostin: "conflates closed border & #COVID19 response ... germs don't respect borders. Most of Europe has = or < cases than US. Travel bans won't make US safer" reageer retweet
twitter:atrupar twitterde op donderdag 12-03-2020 om 01:31:38Can’t make it up https://t.co/HbPsmqTxtl reageer retweet
De wedstrijd is nu afgelast en de NBA zet het hele seizoen stop.twitter:atrupar twitterde op donderdag 12-03-2020 om 02:30:41Rudy Gobert has tested positive for coronavirus https://t.co/rmRt7qjyXw reageer retweet
Hij was gewoon bij de wedstrijd?twitter:kylegriffin1 twitterde op donderdag 12-03-2020 om 02:38:04NEW YORK (AP) -- NBA suspending season after Wednesday night's games until further notice because of the coronavirus concerns. reageer retweet
twitter:royceyoung twitterde op donderdag 12-03-2020 om 02:45:26Prior to tip-off as the game was delayed, Chris Paul ran over to the Utah bench and said "what's wrong with Rudy?" and they all yelled for him to get away. Now all the players are quarantined in their locker rooms, being tested for the virus. reageer retweet
twitter:kellymagsamen twitterde op donderdag 12-03-2020 om 02:18:19Things the President could have talked about:
1) DoD Building field hospitals
2) Surging health care capacity by calling up medical professionals from National Guard
3) Restoring full funding to CDC
4) Surging testing to states
Trump did none of this. NONE. reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 12-03-2020 om 02:39:04NEW: Trump cancels upcoming events in Colorado and Nevada due to coronavirus outbreak - NBC reageer retweet
twitter:sdonnan twitterde op donderdag 12-03-2020 om 02:47:32And trade and cargo... This will have a huge economic impact if he goes through with it... A bigger disruption, dare I say, than any tariffs... https://t.co/pyurIhXBwG reageer retweet
twitter:sdonnan twitterde op donderdag 12-03-2020 om 02:54:09It looks like he misspoke... White House officials being forced to clarify that restrictions will only apply to humans... https://t.co/Z0dDm2GW9R reageer retweet
Al die kleine, onbeduidende twee en derde klasse prijsvechters die sws altijd op het randje.quote:Op donderdag 12 maart 2020 02:49 schreef Tijger_m het volgende:
Ik ben benieuwd welke luchtvaartmaatschappijen dit niet gaat overleven.
Die vliegen maar zelden transatlantisch. We praten nu over Delta, United, KLM, British Airway en Lufthansa, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 12 maart 2020 03:07 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Al die kleine, onbeduidende twee en derde klasse prijsvechters die sws altijd op het randje.
Er wonen dan ook mega veel buitenlanders in de wereld.quote:Op donderdag 12 maart 2020 01:16 schreef Szura het volgende:
[..]
Ze vinden vast een manier om die alle schuld van het virus te geven
Amerika is niet vies van een beetje corporate socialism. Kwak er maar weer wat geld tegenaan om het verlies te compenseren. Ging net zo bij de boeren. Pleister er op.quote:Op donderdag 12 maart 2020 03:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die vliegen maar zelden transatlantisch. We praten nu over Delta, United, KLM, British Airway en Lufthansa, bijvoorbeeld.
Wat dacht je van Airberlin destijds? zelf een aantal keer meegereisd.quote:Op donderdag 12 maart 2020 03:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die vliegen maar zelden transatlantisch. We praten nu over Delta, United, KLM, British Airway en Lufthansa, bijvoorbeeld.
twitter:nataliewsj twitterde op donderdag 12-03-2020 om 03:09:59BREAKING: A staff member in Sen. Maria Cantwell’s Washington, D.C. office tested positive for coronavirus, the first positive test tied to Congress. The individual was symptomatic, Cantwell requested tests for other staffers reageer retweet
twitter:ddale8 twitterde op donderdag 12-03-2020 om 03:35:03A distinct possibility: Trump had one of his regular reading issues. He said the “prohibitions will not only apply” to cargo. Very possible the text said the prohibitions “will not apply” to cargo, he accidentally added the “only,” and then, as usual, tried to roll with it. reageer retweet
Nee, geldt blijkbaar voor iedereen die in de laatste twee weken in die landen geweest is.quote:Op donderdag 12 maart 2020 03:09 schreef Tijger_m het volgende:
Dus, ik kan naar Londen vliegen en van daar naar de VS zonder problemen maar niet vanaf Schiphol.
Volkomen logisch toch. Wat een fucking idioot is het toch.
Wat heb je liever? Wél naar de VS mogen reizen en daar onder dwang 2 weken in een quarantaine-omgeving (Amerikaans voor een soort gevangeniscelletje) worden opgenomen of niet ééns het land binnen mogen en afgewezen worden op het vliegveld van vertek? Ik heb dat laatste liever.quote:Op donderdag 12 maart 2020 04:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Nee, geldt blijkbaar voor iedereen die in de laatste twee weken in die landen geweest is.
twitter:owermohle twitterde op donderdag 12-03-2020 om 03:05:50Trump's claim tonight that health insurers "have agreed to waive all copayments for coronavirus treatments" seems to be news to them.
“For testing. Not for treatment.” a spokesperson for the major insurance lobby AHIP says. reageer retweet
Tuurlijk. Ze weten dat de economie niet meer te redden is, toch niet op tijd voor de verkiezingen. Dus nu gaat ie ze proberen te winnen met de aanpak van het virus. Europeanen bannen zal populair zijn bij z'n fans. Nu nog een illegaal vinden die een oud vrouwtje besmet heeft..quote:Op donderdag 12 maart 2020 01:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
twitter:politico twitterde op donderdag 12-03-2020 om 04:07:27House Democrats introduced a multi-billion dollar bill in response to the coronavirus outbreak, with emergency provisions that include paid sick leave and unemployment insurance
https://t.co/Yr3n3DElov reageer retweet
Godsamme en dan Biden bekritiseren om zijn blunderstwitter:CoreyCiorciari twitterde op donderdag 12-03-2020 om 03:38:17🚨The White House is currently walking back *three* false policy announcements Trump made during his nationally televised address. https://t.co/W1WbWCygGI reageer retweet
twitter:JamesFallows twitterde op donderdag 12-03-2020 om 04:13:06I've written several Oval Office addresses, and heard many over the decades
Not aware of *any* of them that required even one "actually, the President meant to say.." clarification immediately afterwards, let alone a string of them
These are usually carefully vetted statements reageer retweet
Goddank krijgen Amerikanen die in Europa zijn geweest geen COVID-19. Of zo.twitter:DavidLauter twitterde op donderdag 12-03-2020 om 02:52:24Europe travel ban that Trump announced applies to foreign nationals who have been in Europe within 14 days of arrival in US. Does not apply to permanent US residents, citizens or immediate family of citizens, per Dept of Homeland Security. reageer retweet
Pardon?quote:Op donderdag 12 maart 2020 06:09 schreef Szura het volgende:
De Democraten moeten de boel binnenlands dus weer redden
Achterlijke cheetoh
Op dit moment is het de taak van Trump en trawanten on de boel te redden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 06:24 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Pardon?![]()
De democraps kunnen nog geen brandende kartonnen doos redden, ook al stond er een pot met water ernaast.
🤣
Je eigen burgers terughalen is niet zo gek. Ze zullen wel niet getest worden of in quarantaine hoeven maar dat is weer een ander verhaal.quote:Op donderdag 12 maart 2020 05:47 schreef Ulx het volgende:
Goddank krijgen Amerikanen die in Europa zijn geweest geen COVID-19. Of zo.twitter:DavidLauter twitterde op donderdag 12-03-2020 om 02:52:24Europe travel ban that Trump announced applies to foreign nationals who have been in Europe within 14 days of arrival in US. Does not apply to permanent US residents, citizens or immediate family of citizens, per Dept of Homeland Security. reageer retweet
Is uit die vieze eu. En eu die economisch groter is dan de vs en dus een beloning voor brexitquote:Op donderdag 12 maart 2020 07:02 schreef Ludachrist het volgende:
Vrij opzichtig om het VK dan weer buiten het reisverbod te houden, terwijl je de EU wel aanpakt.
Niet testen is juist het verhaal.quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:08 schreef vipergts het volgende:
[..]
Je eigen burgers terughalen is niet zo gek. Ze zullen wel niet getest worden of in quarantaine hoeven maar dat is weer een ander verhaal.
Onlogisch ook, want er is nog geen grens tussen VK en EU, dus een uitzondering voor VK is niet gerechtvaardigd volgens dezelfde logica. Maar ja, logica.quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:02 schreef Ludachrist het volgende:
Vrij opzichtig om het VK dan weer buiten het reisverbod te houden
VK zat toch al niet bij Schengen? Heeft dus gewoon een grens?quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:57 schreef Arcee het volgende:
[..]
Onlogisch ook, want er is nog geen grens tussen VK en EU, dus een uitzondering voor VK is niet gerechtvaardigd volgens dezelfde logica. Maar ja, logica.
twitter:paulkrugman twitterde op donderdag 12-03-2020 om 02:42:53So Trump has refused to address the real issues, imposed a massive disruption of international business, and demonstrated his absolute cluelessness. Dow futures down 770 right now, but why aren't they down even more? reageer retweet
Trump address sparks chaos as coronavirus crisis deepenstwitter:paulkrugman twitterde op donderdag 12-03-2020 om 03:28:39Aha. Now down more than 1k and circuit breaker has stopped trading. But I’m sure Trump thinks his address was perfect reageer retweet
Ja, klopt. Maar er is wel vrij verkeer van personen, toch?quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
VK zat toch al niet bij Schengen? Heeft dus gewoon een grens?
Geen rationele vragen stellen svp.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, klopt. Maar er is wel vrij verkeer van personen, toch?
Ik heb niet het idee dat het Witte Huis zulke info over de Brexit weet. Die hebben waarschijnlijk zoiets van "Brexit is geweest, er is dus een grens". Dat blijkt hier inderdaad ook weer uit. Er is inderdaad helemaal nog geen grens tussen EU en VK.quote:Op donderdag 12 maart 2020 07:57 schreef Arcee het volgende:
[..]
Onlogisch ook, want er is nog geen grens tussen VK en EU, dus een uitzondering voor VK is niet gerechtvaardigd volgens dezelfde logica. Maar ja, logica.
Zeker.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
Klopt. het duurde me vorige week 2 uur om door de grenscontroles te komen. Het VK heeft een grensquote:Op donderdag 12 maart 2020 08:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
VK zat toch al niet bij Schengen? Heeft dus gewoon een grens?
Hoe vaak zou zijn woordvoerder al hebben voorgesteld om toespraken voortaan op te nemen en niet live uit te zenden?quote:Op donderdag 12 maart 2020 04:26 schreef Kijkertje het volgende:
En een derde foutje:Godsamme en dan Biden bekritiseren om zijn blunderstwitter:CoreyCiorciari twitterde op donderdag 12-03-2020 om 03:38:17🚨The White House is currently walking back *three* false policy announcements Trump made during his nationally televised address. https://t.co/W1WbWCygGI reageer retweet
twitter:JamesFallows twitterde op donderdag 12-03-2020 om 04:13:06I've written several Oval Office addresses, and heard many over the decades
Not aware of *any* of them that required even one "actually, the President meant to say.." clarification immediately afterwards, let alone a string of them
These are usually carefully vetted statements reageer retweet
Ja maar omdat er een grens is, is het voor de VK dus gemakkelijker om in het geval van zo'n virus als dit de grens te sluiten voor EU burgers dan het is voor bijvoorbeeld NL of DE. Op dit moment is er voor zover ik weet geen sprake van, dus inderdaad op dit moment lijkt het onzin om wel een travelban te geven aan Duitsers maar niet aan Engelsen maar helemaal uit de lucht gegrepen lijkt het me verder niet. Van de andere kant kun je op dit moment denk ik met een omweggetje via het VK dus toch gewoon nog in de VS komen lijkt me. Zo lijkt het meer een symboolmaatregel. Maargoed daar houd de godkeizer van natuurlijk.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
Volgens familie in Broward, Florida zijn daar al de eerste gevallen geregistreerd. Deze staat zit tjokvol bejaarden die een zwak gestel hebben. Als dit virus daar zwaar gaat huishouden dan heeft Trump die ziekte niet weten te voorkomen in de staat waar zijn eigen huis staat. Dat gaat zijn campagne niet goed doen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja maar omdat er een grens is, is het voor de VK dus gemakkelijker om in het geval van zo'n virus als dit de grens te sluiten voor EU burgers dan het is voor bijvoorbeeld NL of DE. Op dit moment is er voor zover ik weet geen sprake van, dus inderdaad op dit moment lijkt het onzin om wel een travelban te geven aan Duitsers maar niet aan Engelsen maar helemaal uit de lucht gegrepen lijkt het me verder niet. Van de andere kant kun je op dit moment denk ik met een omweggetje via het VK dus toch gewoon nog in de VS komen lijkt me. Zo lijkt het meer een symboolmaatregel. Maargoed daar houd de godkeizer van natuurlijk.
We gaan het zien, ik kan me voorstellen dat het een groot probleem is voor Trump die zijn reputatie ongeveer ophangt aan zijn geweldige prestaties. Waarvan een van de belangrijkste natuurlijk is hoe het gaat met de beurs. Van de andere kant is hij in ieder geval voor zichzelf geweldig in het afschuiven van enige verantwoordelijkheid voor dit soort zaken. Ik neem dus aan dat hij het in de schoenen van de Dems en health officials die hem niet bevestigen gaat proberen te schuiven.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:01 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Volgens familie in Broward, Florida zijn daar al de eerste gevallen geregistreerd. Deze staat zit tjokvol bejaarden die een zwak gestel hebben. Als dit virus daar zwaar gaat huishouden dan heeft Trump die ziekte niet weten te voorkomen in de staat waar zijn eigen huis staat. Dat gaat zijn campagne niet goed doen.
Corona in Nevada en Florida en beide staten zijn in 1 klap blauw.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:01 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Volgens familie in Broward, Florida zijn daar al de eerste gevallen geregistreerd. Deze staat zit tjokvol bejaarden die een zwak gestel hebben. Als dit virus daar zwaar gaat huishouden dan heeft Trump die ziekte niet weten te voorkomen in de staat waar zijn eigen huis staat. Dat gaat zijn campagne niet goed doen.
In hoeverre gaan ze hem geloven? Hij zit er nu al 4 jaar, dan zullen veel kiezers de ontwikkelingen op de markt onherroepelijk een gezicht geven. En dit is Trump. Wat er nu gebeurt valt onder zijn bewind. Trump wilde zelfs de AFA afschaffen. Was hem dat gelukt, dan zou de VS nu een NOG groter probleem hebben.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
We gaan het zien, ik kan me voorstellen dat het een groot probleem is voor Trump die zijn reputatie ongeveer ophangt aan zijn geweldige prestaties. Waarvan een van de belangrijkste natuurlijk is hoe het gaat met de beurs. Van de andere kant is hij in ieder geval voor zichzelf geweldig in het afschuiven van enige verantwoordelijkheid voor dit soort zaken. Ik neem dus aan dat hij het in de schoenen van de Dems en health officials die hem niet bevestigen gaat proberen te schuiven.
Dat is een beetje voorbarig. Maar dat er verschuivingen gaan plaatsvinden is zeker.quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:27 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Corona in Nevada en Florida en beide staten zijn in 1 klap blauw.
Niet te moeilijk denken.quote:Op donderdag 12 maart 2020 08:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat het Witte Huis zulke info over de Brexit weet. Die hebben waarschijnlijk zoiets van "Brexit is geweest, er is dus een grens". Dat blijkt hier inderdaad ook weer uit. Er is inderdaad helemaal nog geen grens tussen EU en VK.
En het VK heeft ook gewoon zo'n 450 besmettingen en al 8 doden door corona, wat dat betreft is de uitzondering helemaal opvallend.
Geloof me, ze zullen ze hem echt wel aan die uitspraak herinneren.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:15 schreef xpompompomx het volgende:
Vreemd dat Trump zo hysterisch reageert op iets dat volgens hem niet erger is dan een gewoon griepje.
De gebruikelijke Pavlov reflex dus.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:35 schreef Ulx het volgende:
En de Trumperts zullen gewoon HRC de schuld geven.
En hoe gaan ze dat controleren?quote:Op donderdag 12 maart 2020 04:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Nee, geldt blijkbaar voor iedereen die in de laatste twee weken in die landen geweest is.
Lol, goede vraag. Ik had het ergens gelezen, maar kan ook fout zijn.quote:
Ik denk dat de meeste mensen zichzelf moeten controleren en zich goed herinneren met wie ze zoal in aanraking zijn geweest. Ook het traceren van plekken waar je bent geweest kan helpen. Wat Trump doet is een na-reflex, dat zie je meer in de politiek. Het virus is al over de grenzen (alsof een fysieke barrière zou helpen tegen besmettingen) In China hebben ze de haard rigoureus ingekapseld. En ik moet zeggen; behoorlijk effectief. Het aantal infecties daar tov the dichtheid van de bevolking daar is tot nog toe redelijk binnen de perken gehouden. het virus zal door die actie zich nu langzaam muteren; in welke vorm en of het dan nog dodelijk is, valt nog te bezien.quote:
Natuurlijk, maar dan is het opeens fake news.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:29 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Geloof me, ze zullen ze hem echt wel aan die uitspraak herinneren.
Wat bedoel je hiermee?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:44 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
.... knip.....
...het virus zal door die actie zich nu langzaam muteren; in welke vorm en of het dan nog dodelijk is, valt nog te bezien.
nee. het gaat op gegeven moment muteren. dan kan het beide kanten op.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:32 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee?
Dat het virus straks minder dodelijk wordt?
Pence gaat ook maar een babbeltje houden.twitter:NewDay twitterde op donderdag 12-03-2020 om 12:15:00Tune in: Vice President Mike Pence will join us live on New Day to discuss the federal response to the coronavirus outbreak. https://t.co/4kTSuaHsQR reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:49 schreef Ulx het volgende:
Pence gaat ook maar een babbeltje houden.twitter:NewDay twitterde op donderdag 12-03-2020 om 12:15:00Tune in: Vice President Mike Pence will join us live on New Day to discuss the federal response to the coronavirus outbreak. https://t.co/4kTSuaHsQR reageer retweet
Als pence simpelweg de dems of wat voor tegenstander van Trump voor de uitbraak gaat beschuldigen, dan zal het wel flex gaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
allicht niet. Voor het zelfde is het virus meegekomen met Trump zèlf, toen die op bezoek in India was in februari, India ligt vrij dicht bij China, dus..quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Er zijn helemaal geen besmetting in de VS veroorzaakt door mensen uit de EU (en dus ook niet door mensen uit Schengenlanden)![]()
https://nextstrain.org/ncov?c=gt-ORF8_84
Wat zijn jullie scherp.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:58 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
allicht niet. Voor het zelfde is het virus meegekomen met Trump zèlf, toen die op bezoek in India was in februari, India ligt vrij dicht bij China, dus..
Te gek! Goed geregeld. Wel jammer dat Kushner een incompetente dweil is die de ballen verstand van pandemieën heeft, maar dat mag de pret niet drukken.twitter:Acosta twitterde op donderdag 12-03-2020 om 01:28:13Jared Kushner becoming more involved in Coronavirus response, as Mulvaney heads for the exits, sources @DanaBashCNN @JDiamond1 and me. Jared is "in total control," source tells us. reageer retweet
Ik snap het wel.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:28 schreef Ulx het volgende:
Te gek! Goed geregeld. Wel jammer dat Kushner een incompetente dweil is die de ballen verstand van pandemieën heeft, maar dat mag de pret niet drukken.twitter:Acosta twitterde op donderdag 12-03-2020 om 01:28:13Jared Kushner becoming more involved in Coronavirus response, as Mulvaney heads for the exits, sources @:DanaBashCNN @:JDiamond1 and me. Jared is "in total control," source tells us. reageer retweet
Vergeet de vrede tussen Israël en Palestina niet. Dat epische plan kwam ook uit zijn koker.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:41 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik snap het wel.
Die jongen verveelde zich maar sinds hij wereldvrede had gerealiseerd en de Qatari zijn gebouw op 5th Avenue hebben gekocht.
Oh, hij heeft de grenzen met Azie dicht gegooid? Wat ben je toch een enorme domme troll, he?quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:55 schreef Chivaz het volgende:
Die domme Trump grenzen dicht gooien voor landen waar het Coronavirus heerst.
Het is toch veel beter om die vluchten gewoon door te laten gaan, wie weet zit er wel iemand tussen die het vaccin bij zich draagt.
Een poging tot sarcasme?quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:55 schreef Chivaz het volgende:
Het is toch veel beter om die vluchten gewoon door te laten gaan, wie weet zit er wel iemand tussen die het vaccin bij zich draagt.
of Chivaz-jesquote:February 10: Trump says without evidence that the coronavirus “dies with the hotter weather”
February 24: Trump baselessly claims the situation is “under control”
February 25: A senior White House official falsely claims the virus has been “contained”
February 25: Trump falsely claims Ebola mortality was “a virtual 100%”
February 25: Trump falsely claims “nobody had ever even heard of Ebola” in 2014
February 26: Trump wrongly says the coronavirus “is a flu”
February 26: Trump baselessly predicts the number of US cases is “going very substantially down” to “close to zero”
February 26: Trump wrongly says the flu death rate is “much higher” than Dr. Sanjay Gupta said
February 27: Trump baselessly hints at a “miracle”
February 28: Trump baselessly hints at an immigration link to the virus
February 29: Trump exaggerates Tim Cook’s comments about Apple and China
March 1: Azar wrongly says 3,600 people have been tested
March 2: Trump falsely claims “nobody knew” the number of US flu deaths
March 2: Trump says a vaccine is coming “relatively soon”
March 4: Trump falsely claims Obama impeded testing
March 4: Trump wrongly says as many as 100,000 people died of the flu in 1990
March 4: Trump says “the borders are automatically shut down”
March 4: Trump says he believes there was a coronavirus death in New York, though there hadn’t been one
March 4: Trump falsely claims the Obama administration “didn’t do anything” about H1N1
March 5: Trump misleadingly describes a Gallup poll relating to his handling of the virus
March 5: Trump wrongly claims the virus only hit the US “three weeks ago”
March 6: Azar wrongly claims there is no test shortage
March 6: As the number of cases and deaths in Italy rises, Trump says the number is “getting much better”
March 6: Trump falsely claims anybody can get tested if they want
March 6: Trump exaggerates the number of people on the Grand Princess cruise ship
March 6: Trump falsely says US coronavirus numbers “are lower than just about anybody”
March 6: Trump baselessly muses that “maybe” the coronavirus improved US jobs numbers
March 9: Pence says Trump’s “priority” was getting Americans off the ship
Daily reminder there are still conservatives who would defend this as a competent response.
Je kunt je clownsschoenen wel weer aantrekken, maar daar gaat het natuurlijk niet om. Trump gooit helemaal niet 'de grenzen dicht voor landen waar het Coronavirus heerst'. Trump gooit 30 dagen de grenzen dicht voor buitenlanders die vanuit het Schengengebied naar de VS willen. Niet voor Amerikaanse burgers die terug willen of uit willen reizen, niet voor mensen die vanuit het VK of Ierland naar de VS willen reizen en ga zo maar door. Om nog maar te zwijgen over het gebrek aan daadkracht voor wat betreft de bredere aanpak van het virus waar zijn regering zwaar tekort schiet.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:55 schreef Chivaz het volgende:
Noem eens namen?twitter:kylegriffin1 twitterde op donderdag 12-03-2020 om 14:00:08Mike Pence said that there has been "irresponsible rhetoric" from people who have downplayed the seriousness of the U.S. coronavirus outbreak. https://t.co/OKR7pmkYGH reageer retweet
Dat is wel weer grappig. De grootste persoon die het virus downplayde was zijn baas meneer de presidentquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:21 schreef Ulx het volgende:
Noem eens namen?twitter:kylegriffin1 twitterde op donderdag 12-03-2020 om 14:00:08Mike Pence said that there has been "irresponsible rhetoric" from people who have downplayed the seriousness of the U.S. coronavirus outbreak. https://t.co/OKR7pmkYGH reageer retweet
Ik denk dat zelfs pence de ironie van dit alles niet in ziet. Als je 3 jaar lang de wethouder Hekking hebt uitgehangen in het Witte huis ontgaat je wel eens iets..quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:31 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat is wel weer grappig. De grootste persoon die het virus downplayde was zijn baas meneer de president
Je kunt de coronauitbraak natuurlijk niet toeschrijven aan Trump. Dat de beurzen de afgelopen dagen een duikeling maakten, valt hem in principe dan ook niet te verwijten.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:48 schreef Tijger_m het volgende:
Dow Jones open op 9:30 NY time, trading halted 9:37 nadat de beurs met 7% in 7 minuten omlaag ging.
Goed gedaan, jochie! Nog even volhouden tot November en je mag met pensioen.
Wat een grapquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:01 schreef AnneX het volgende:
Tuurlijk joh.
https://twitter.com/mikercarpenter/status/1237804024134602754
“ WHAT? Today, the Trump administration stood by a proposed cut of $9.5 billion to HHS, including a 15 percent cut of $1.2 billion to the CDC and a $35 million decrease to the Infectious Diseases Rapid Response Reserve Fund. Are you kidding?“
Eén ding kunnen hullie goed daar...met dollars schuiven.
Heel veel dollars.
Hoe hou je jezelf voor de gek. En het Amerikaanse volk.
Ik heb niet de indruk dat de markten Trump's paniekmaatregel waarderen.twitter:kylegriffin1 twitterde op donderdag 12-03-2020 om 14:40:47Breaking on @MSNBC: Wall Street suspends trading for the second time this week after the Dow drops almost 1700 points. reageer retweet
Ja en nee. Je kunt hem de uitbraak uiteraard niet verwijten. Wel de volstrekt inadequate wijze waarop er gereageerd is en nog steeds wordt door de huidige regering. Lekker hakken in de CDC en dan voor de bühne nog even heel daadkrachtig 30 dagen mensen uit de Schengenzone gaan weigeren als schijnmaatregel.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt de coronauitbraak natuurlijk niet toeschrijven aan Trump. Dat de beurzen de afgelopen dagen een duikeling maakten, valt hem in principe dan ook niet te verwijten.
Maar met zo'n idioot - en selectief - reisverbod gooit hij natuurlijk wel weer olie op het vuur. En dat kun je deze regering wel kwalijk nemen.
Je kunt hem rustig kwalijk nemen dat hij geen idee heeft wat hij moet doen. Dat hij geen experts meer heeft. Dat hij maar wat roeptoetert in tijden van crisis.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt de coronauitbraak natuurlijk niet toeschrijven aan Trump. Dat de beurzen de afgelopen dagen een duikeling maakten, valt hem in principe dan ook niet te verwijten.
Maar met zo'n idioot - en selectief - reisverbod gooit hij natuurlijk wel weer olie op het vuur. En dat kun je deze regering wel kwalijk nemen.
Wat is dit voor een incompetentie?twitter:ddale8 twitterde op donderdag 12-03-2020 om 13:13:44On CNN this morning, Alisyn Camerota explained that Trump isn't actually suspending "all travel" from Europe and asked Pence why the confusion.
Pence responded that there isn't confusion and praised Trump for his "historic" move to "suspend all travel from Europe." reageer retweet
twitter:TiffanyDCross twitterde op donderdag 12-03-2020 om 12:42:37Alisyn Camerota: how many tests have been done?
Pence: I’ll leave that up to the experts.
O. M. G. 🤦🏽♀️ reageer retweet
quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:49 schreef Ulx het volgende:
Hele weirde theorie die ik niet geloof, al geloof ik dat Trump gek genoeg is voor alles: Pence is benoemd in een onmogelijke situatie omdat Trump hem wil lozen, en hij is zelf verhuisd naar Florida om iemand die in New York woont als VP te kunnen benoemen, zonder dat dat kiesmannen kost.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja, getallen zijn lastig.quote:Op donderdag 12 maart 2020 15:16 schreef Ulx het volgende:
Als je de markt wil kalmeren moet de VP niet met dort soort nietszeggende nonsens aan komen kakken.twitter:TiffanyDCross twitterde op donderdag 12-03-2020 om 12:42:37Alisyn Camerota: how many tests have been done?
Pence: I’ll leave that up to the experts.
O. M. G. 🤦🏽♀️ reageer retweet
quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:17 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Hele weirde theorie die ik niet geloof, al geloof ik dat Trump gek genoeg is voor alles: Pence is benoemd in een onmogelijke situatie omdat Trump hem wil lozen, en hij is zelf verhuisd naar Florida om iemand die in New York woont als VP te kunnen benoemen, zonder dat dat kiesmannen kost.Dit is niet BNW.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
De assassins komen steeds dichterbij.quote:BREAKING A Brazilian official who met President Trump and Vice President Pence at Mar-a-Lago on Saturday has tested positive for coronavirus. Fabio Wajngarten, a spokesman for Brazilian President Jair Bolsonaro, tested positive for covid-19, Brazilian officials said. Wajngarten stood next to Trump and Pence, a photograph taken in Florida shows. Trump said he “isn’t concerned” about the development, according to a White House pool report
twitter:gabstargardter twitterde op donderdag 12-03-2020 om 16:03:50The guy standing to Trump’s left just tested positive for coronavirus, according to Brazilian media. Fabio Wajngarten posted this photo, taken during meetings at Mar-a-Lago, five days ago. https://t.co/qioU4qIlxl reageer retweet
Correctie: Hij had het over de retoriek eromheen, niet over het downplayen van het virus. Beetje fakenewstweet dusquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:31 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat is wel weer grappig. De grootste persoon die het virus downplayde was zijn baas meneer de president
Maar is dit nu incompetentie of een bewuste strategie?quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:36 schreef Tijger_m het volgende:
Ondanks dat Pence, de grote roerganger in de COVID19 crisis, niet wist hoeveel tests er zijn uitgevoerd heeft men een expert weten te vinden die het wel weet. Nog geen 11.000 in totaal in de hele VS, inwonertal 328 miljoen, waarvan 3000 opnieuw gedaan moesten worden vanwege foutieve test kits.
Ter vergelijking, de New South Wales provincie, inwonertal 8 miljoen, van Australie heeft er al net zoveel gedaaan
Ik vermoed incompetentie. Maar niet per se nieuwe of recente incompetentie. Texas heeft een nationaal lab wat maximaal 26 corona tests per dag kan doen, dat komt niet van Trump af maar van het bewuste verwaarlozen van overheidsdiensten in de VSquote:Op donderdag 12 maart 2020 17:43 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar is dit nu incompetentie of een bewuste strategie?
Maar blijkbaar zijn er nog steeds problemen met de autorisatie van ontwikkelde tests?quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vermoed incompetentie. Maar niet per se nieuwe of recente incompetentie. Texas heeft een nationaal lab wat maximaal 26 corona tests per dag kan doen, dat komt niet van Trump af maar van het bewuste verwaarlozen van overheidsdiensten in de VS
In twee staten, Washington en Connecticut doet men niet eens tests meer, als je daar belt en zegt dat je denkt dat je het virus hebt dan zegt men dat je dan maar moet zelf isoleren en aannemen dat je COVID hebt.
Aan die regeltjes kan iets gedaan worden maar dat gebeurt dus niet. Het komt op mij over over dat er onnodig veel belemmeringen qua regels in stand gehouden worden. Het houdt natuurlijk wel het aantal besmettingen kunstmatig laag als er niet getest wordt.quote:Some labs have spent weeks developing their own tests but remain frustrated with a federal approval process they say is too time-consuming and expensive.
"I could have tested over 1,000 patients by now instead of checking boxes," said Dr. Melissa Miller, director of the Clinical Microbiology Laboratory at UNC Medical Center in North Carolina. Miller says her lab had developed a test based on the World Health Organization's protocol before the state lab even had its own. But the UNC lab hasn't begun testing patients, as it is still in the process of meeting the requirements for expedited authorization by the Food and Drug Administration, which must sign off on all new tests.
"The necessary validations for the emergency authorization are time- and cost-prohibitive," Miller said. "We are way behind."
Bron
Tja, dat is in Nederland toch ook een beetje de standaard. Mijn vrouw heeft contact gehad met iemand (op haar werk, tussen zeer kwetsbare gehandicapten die bij een oudereninstelling in wonen) die een dag later koorts kreeg en ging hoesten, maar de huisarts weigerde te testen omdat hij niet met iemand die uit een risicogebied kwam in aanraking was gekomen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vermoed incompetentie. Maar niet per se nieuwe of recente incompetentie. Texas heeft een nationaal lab wat maximaal 26 corona tests per dag kan doen, dat komt niet van Trump af maar van het bewuste verwaarlozen van overheidsdiensten in de VS
In twee staten, Washington en Connecticut doet men niet eens tests meer, als je daar belt en zegt dat je denkt dat je het virus hebt dan zegt men dat je dan maar moet zelf isoleren en aannemen dat je COVID hebt.
Ik ga er meestal vanuit dat wat door incompetentie verklaard kan worden erg genoeg isquote:Op donderdag 12 maart 2020 18:09 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar blijkbaar zijn er nog steeds problemen met de autorisatie van ontwikkelde tests?
[..]
Aan die regeltjes kan iets gedaan worden maar dat gebeurt dus niet. Het komt op mij over over dat er onnodig veel belemmeringen qua regels in stand gehouden worden. Het houdt natuurlijk wel het aantal besmettingen kunstmatig laag als er niet getest wordt.
Waardeloos, het veroorzaakt onnodig veel stressquote:Op donderdag 12 maart 2020 18:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, dat is in Nederland toch ook een beetje de standaard. Mijn vrouw heeft contact gehad met iemand (op haar werk, tussen zeer kwetsbare gehandicapten die bij een oudereninstelling in wonen) die een dag later koorts kreeg en ging hoesten, maar de huisarts weigerde te testen omdat hij niet met iemand die uit een risicogebied kwam in aanraking was gekomen.
Ze zijn op haar werk nu heel bang voor een uitbraak, die daar zeker levens gaat kosten (er zijn er 2 met een zeer verminderde longcapaciteit). Dat is die huisarts gemeld.
twitter:Acosta twitterde op donderdag 12-03-2020 om 18:48:51WH statement on Trump interaction with Brazilian official testing positive for Coronavirus: "Both the President and Vice President had almost no interactions with the individual who tested positive and do not require being tested at this time." reageer retweet
Donald heeft de fed zojuist 1500 miljard naar Wallstreet overlaten maken.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:05 schreef Ulx het volgende:
De beurs staan nog ongeveer 2000 punten boven het niveau van januari 2017. Het was/is echt een slachting vandaag.
Waar krijgen ze datgeld bandaan? Lag het zomaar in een spaarpot?quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:09 schreef vipergts het volgende:
[..]
Donald heeft de fed zojuist 1500 miljard naar Wallstreet overlaten maken.
https://www.wsj.com/artic(...)rticle_copyURL_share
Spullen hebben we niet maar geld geen probleem.
Het zal wel geleend worden. Gewoon bij de staatsschuld. Who cares?quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:34 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Waar krijgen ze datgeld bandaan? Lag het zomaar in een spaarpot?
Hoezo zouden ze lenen? Ze kunnen het geld zelf er bij verzinnen met een druk op een computer. Zo te lezen in een statement van de NY Fed betreft het opkoopprogramma's om hun staatsschuld te kopen als ik goed begrijp wat ze schrijven.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het zal wel geleend worden. Gewoon bij de staatsschuld. Who cares?
Hoe kom je er toch bij dat dat miljonairszoontje anti establisment is? Omdat hij een crimineel is? Dat is redelijk doorsnee voor de vastgoedmarkt hoor.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:33 schreef KI1234 het volgende:
Om Trump te kunnen verslaan hadden de dems nu moeten komen met een anti establissement kandidaat want dat is Trump ook. Beetje vuur met vuur bestrijden om de beste kans te maken. En zo Saners moeten verkiezen. Nu zal Biden heylt verliezen van Trump om dezelfde groote reden - hij is een politieke ingewijde en Trump niet.
Budget voor CDC: -20%quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:09 schreef vipergts het volgende:
[..]
Donald heeft de fed zojuist 1500 miljard naar Wallstreet overlaten maken.
https://www.wsj.com/artic(...)rticle_copyURL_share
Spullen hebben we niet maar geld geen probleem.
Waar de neuk heeft die vent het over?twitter:realDonaldTrump twitterde op donderdag 12-03-2020 om 21:02:21108 countries are dealing with the CoronaVirus problem, some of which we are helping! reageer retweet
twitter:kylegriffin1 twitterde op donderdag 12-03-2020 om 21:05:06The Dow had its worst day since 1987, plunging about 10%, despite moves by the Fed and ECB to calm markets. https://t.co/VquWvWRb2H reageer retweet
Bizar he, ik snap ook totaal niet waarom beleggers zo in paniek zijn want de afgelopen jaren is er altijd geld genoeg geweest om ze te redden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Budget voor CDC: -20%
Budget voor publieke gezondheidszorg: $0
Budget voor rijke mensen +$1.500.000.000.000
Gewoon een opkoopprogramma doet de ECB ook maar mevrouw bruto/netto houdt het bij een beschaafde 120 miljard extra. Donald gaat meteen all in terwijl hij 2-7 gedeeld krijgt. Of ze zetten de pers een tijdje op standje 11.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:34 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Waar krijgen ze datgeld bandaan? Lag het zomaar in een spaarpot?
Hij leeft in een illusie. Laatst zei hij ook al 'the world is depending on us' toen het over corona ging.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:06 schreef Ulx het volgende:
Waar de neuk heeft die vent het over?twitter:realDonaldTrump twitterde op donderdag 12-03-2020 om 21:02:21108 countries are dealing with the CoronaVirus problem, some of which we are helping! reageer retweet
Inflatie is alleen gunstig als je schulden hebt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:30 schreef vipergts het volgende:
[..]
Gewoon een opkoopprogramma doet de ECB ook maar mevrouw bruto/netto houdt het bij een beschaafde 120 miljard extra. Donald gaat meteen all in terwijl hij 2-7 gedeeld krijgt. Of ze zetten de pers een tijdje op standje 11.
Niemand die het weet vermoedelijk.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:06 schreef Ulx het volgende:
twitter:kylegriffin1 twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 01:00:29After a Senate briefing with Dr. Fauci and other officials, Sen. James Lankford acknowledged that Trump's recent statement that anyone who wants to get tested can get tested is "not consistent right now" with what is actually happening. https://t.co/IUMQzUBp04 reageer retweet
De oorlogszuchtige Graham isoleren lijkt me een goede maatregel die tot in de eeuwigheid mag voortdurenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 01:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niemand die het weet vermoedelijk.
Oh, en Senator Graham gaat in quarantaine, mogelijk COVID19 opgelopen in Mar-a-Lago
quote:Democratic firebrand Rep. Katie Porter on Thursday extracted a commitment from Centers for Disease Control director Dr. Robert Redfield to use his authority under federal regulations to waive the cost of coronavirus testing for all Americans.
"I did the math," said Porter, holding up a whiteboard on which she wrote the associated costs to the total $1,331 bill.
"We live in a world where 40% of Americans can't even afford a $400 unexpected expense," said Porter. "We live in a world where 33% of Americans put off medical treatment last year, and we have $1,133 expense just for testing for the coronavirus."
Noting that the prohibitive expense of the test could discourage poorer Americans from getting tested, Porter demanded Redfield use his legal authority under the Code of Federal Regulations to waive the cost.After a back and forth in which Porter called Redfield's attempts to avoid committing to covering the cost "not good enough," the California Democrat finally got Redfield to commit to using his authority under 82 CFR 6975 to waive the costs of testing.twitter:mmcauliff twitterde op donderdag 12-03-2020 om 17:26:27Wow. Katie Porter cites law that lets CDC pay for costs of diagnostic testing for anyone when needed. Asks CDC's Redfield if he'll commit to invoke that authority to make it free of charge for anyone. Redfield ducks, but Porter badgers him into saying "Yes." reageer retweet
Watch the full exchange:Progressives praised the California Democrat's latest standoff with a Trump administration official and noted that Porter and Redfield's exchange had real-world, positive consequences for the country.twitter:RepKatiePorter twitterde op donderdag 12-03-2020 om 18:00:22I did the math: a full battery of coronavirus testing costs at minimum $1,331.
I also did the legal research: the Administration has the authority to make testing free for every American TODAY.
I secured a commitment from a high-level Trump official that they’d actually do it. https://t.co/RmolCtmNbG reageer retweet
"Representative Katie Porter just got CDC director Robert Redfield to commit to making coronavirus testing free for anyone regardless of insurance," tweeted the Atlantic's James Hamblin. "That's big."
Crooked Media's Priyanka Aribindi simply stated her admiration.
"Katie Porter is fucking phenomenal," said Aribindi.
twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 03:20:56Sleepy Joe Biden was in charge of the H1N1 Swine Flu epidemic which killed thousands of people. The response was one of the worst on record. Our response is one of the best, with fast action of border closings & a 78% Approval Rating, the highest on record. His was lowest! reageer retweet
De feiten:twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 03:33:48“The Obama White House had to immediately issue an apology for Joe Biden’s remarks, and any alarm that he might have caused, an alarm about a Swine Flu outbreak that took 6 months for President Obama to declare a National Emergency, and that killed 12,000 Americans.” @LouDobbs reageer retweet
Did Obama Declare Swine Flu an Emergency Only After ‘Millions’ Were Infected?twitter:RonaldKlain twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 03:56:01Facts: The Obama administration tested 1 million people for H1N1 in the first month after the first US diagnosed case.
The first US #coronavirus case was 50+ days ago. And we haven't event tested 10,000 people yet. https://t.co/LxRH62NIDw reageer retweet
quote:[..]
In sum, the PJ Media article claimed that Obama “waited” until millions of people were infected with H1N1 before he declared an “emergency.” But that isn’t the case. The Obama administration started to address H1N1 just as the disease emerged in April 2009. A public health emergency was declared on April 26, 2009, when there were about 20 confirmed cases in the United States. The Obama administration renewed this declaration twice in the ensuing months before declaring a national emergency in October 2009.
twitter:ddale8 twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 04:09:29Biden stuff aside, Trump does not have a “78% approval rating” over coronavirus. A Feb. Gallup poll that did not specifically ask about Trump, and was taken well before the first US death, found 77% had confidence in the “federal government” to handle a coronavirus outbreak. https://t.co/rdFsltL8ZW reageer retweet
twitter:ddale8 twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 04:12:18Polls asking specifically about Trump’s handling of the outbreak have given him ratings much lower than 78%. For example, Quinnipiac March 5-8 found 43% approved, 49% disapproved. (Conversely, 53% said they had confidence in the federal govt’s handling.) https://t.co/AZnOkFD54t reageer retweet
De beelden: Trump says coronavirus testing isn't a problem for UStwitter:ddale8 twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 03:20:43Asked today about people having problems getting coronavirus tests, Trump said, "Frankly, the testing has been going very smooth."
Egregious dishonesty: https://t.co/saSXEYBbwb reageer retweet
quote:During a White House briefing, President Trump reported that testing for the coronavirus was going smoothly, despite health officials saying otherwise. CNN's White House correspondent Kaitlin Collins has the story.
Pak van mijn hart. Iedereen kane weer rustig slapen. Kushner toe ze reskjoe!twitter:JoyAnnReid twitterde op donderdag 12-03-2020 om 16:36:52Report: Jared Kushner Is “Researching” the Coronavirus, Will Tell the Government What to Do Soon Vanity Fair 👍🏿 https://t.co/0ypepadZD3 reageer retweet
Een derdewereldland zou zich doodschamen als testen 1100 dollar kost. Het is meer het Romeinse Rijk op zijn eind iedereen ziet dat het wankelt. Behalve de VS zelf.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 04:18 schreef DonDruiper het volgende:
Wat is het toch ook een achtergesteld land in veel opzichten.
3e wereldland niveau.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet dat je er iets mee bereikt: gisteravond had Jinek wel wat scherper mogen zijn tegen de Amerikaanse ambassadeur, die Impotus de gebakken lucht inprees om de aanpak.
Maar ja, dan wordt het weer schofferen.
Tja, de ingekochte ambassadeur maakt geen reet uit voor het binnenlands beleid(?).nu wat suiker en misschien dat een volgend x Pieter terugkomt bij die aardige blonde mevrouw en is zij wat scherper en vileiner.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 07:19 schreef Ulx het volgende:
Als dit gekloot geen reden is om het Trump-regime te schofferen weet ik het ook niet meer.
Waarom POTUS deze geretweet heeft is me een raadsel. Het laat zien hoe Duitsland wél adequaat gereageerd heeft al maanden geleden:twitter:realDonaldTrump twitterde op donderdag 12-03-2020 om 21:02:21108 countries are dealing with the CoronaVirus problem, some of which we are helping! reageer retweet
twitter:BW twitterde op donderdag 12-03-2020 om 22:06:14This German biotech company has made kits with 4 million coronavirus tests since the outbreak began https://t.co/KQczW0srBr reageer retweet
https://www.nytimes.com/2(...)ronavirus-unity.htmlquote:One administration official said on Thursday that Mr. Kushner, his wife, Ivanka Trump, and Hope Hicks, a presidential adviser who has just returned to the White House, favored Mr. Trump giving Wednesday night’s prime-time address to calm the waters amid rampaging uncertainty and fear.
Ms. Trump, the president’s eldest daughter, in particular favored the address, according to three administration officials. But the subject quickly became contentious internally, according to several administration officials. Drafts were written and rewritten, beginning around 5 p.m., with Mr. Kushner seen as in charge as the president’s chief speechwriter, Stephen Miller, wrote, and the communications office of the West Wing left out of the discussions.
Er gingen onmiddelijk geruchten dat ze mss wel Pence ging vervangenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 07:41 schreef Szura het volgende:
Wacht even, Hope Hicks is weer terug?
Ruggengraatloze muts
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)ronavirus-unity.html
Wat een dream team ook
Shithole country met een maffiaclan aan het roerquote:Op vrijdag 13 maart 2020 07:45 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Er gingen onmiddelijk geruchten dat ze mss wel Pence ging vervangen
Pence die nu bij werkelijk iedere coronavirus-briefing POTUS de hemel inprijst![]()
Over Kushner gesproken, er was ook nog een artikel over hem gisteren. Er is gewoon teveel nieuws, iedere dag weerquote:Op vrijdag 13 maart 2020 06:51 schreef Ulx het volgende:
Pak van mijn hart. Iedereen kane weer rustig slapen. Kushner toe ze reskjoe!twitter:JoyAnnReid twitterde op donderdag 12-03-2020 om 16:36:52Report: Jared Kushner Is “Researching” the Coronavirus, Will Tell the Government What to Do Soon Vanity Fair 👍🏿 https://t.co/0ypepadZD3 reageer retweet
Timeline on Jared Kushner, Qatar, 666 Fifth Avenue, and White House Policytwitter:rgoodlaw twitterde op woensdag 11-03-2020 om 15:00:37Congress has asked Jared Kushner many questions about this.
We poured a lot of research into this new Timeline.
Me with @Julia1Brooks:
"Timeline on Jared Kushner, Qatar, 666 Fifth Avenue, and White House Policy"
#666FifthAve #Kushner
https://t.co/HC2uf0Ca0J reageer retweet
quote:The heart of the case involving President Donald J. Trump and Ukraine was the claim that the president pressured a U.S. ally, weakening the security of that country, to extract a personal benefit for himself. Several commentators have said that the president’s action toward Ukraine fit a pattern of his calling on foreign governments to interfere in US elections. But does it also fit a pattern of trading off the security interests of the United States and foreign partners for personal benefit to himself and his family? We don’t answer that question here. We instead provide a timeline of events surrounding an earlier incident at the Trump White House involving Qatar and the Kushner Companies. We leave it to readers and further investigation to reach any conclusions — whether this was a shakedown of a foreign partner motivated or clouded by personal financial interests or something quite innocent. At a minimum, we believe it raises important questions and concerns that deserve further scrutiny.
When the Kushner Companies purchased 666 Fifth Avenue in midtown Manhattan in early 2007 for a record-breaking price of $1.8 billion, it was supposed to be a center of their real estate portfolio. Instead, the Kushners have struggled to cover their debt on the troubled building since shortly after its purchase on the eve of the financial crisis. As Jared Kushner’s father-in-law, Donald J. Trump, was running for President, the Kushners were pitching Qatari investors to help bail out the building. And just weeks after his father Charles reportedly failed to reach a deal with Qatar’s minister of finance, Jared Kushner, in his capacity as a senior adviser to President Trump, reportedly played a central role in supporting a blockade of Qatar by Saudi Arabia and the United Arab Emirates. Kushner never disclosed his meeting with Saudi Arabia and the UAE on the blockade to Secretary of State Rex Tillerson at the time. Later, a financial company tied to Qatar brokered an especially valuable deal to rescue the Kushner Companies’ property at 666 Fifth Avenue.
The following is a timeline of events related to the Kushners’ pursuit of funding from Qatar for 666 Fifth Avenue and the Trump-Kushner support for the Saudi-UAE blockade of Qatar.
[..]
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 07:12 schreef AnneX het volgende:
Katie Porter![]()
als zij het white board tevoorschijn haalt en met rekenvoorbeelden komt! Berg je maar.
Ze begon aardig maar liet zich inpakken door alle drogredenen over Schengen en de verschillen in de Europese aanpak die Pietje ‘no go zones’ Hoekstra uitbraakte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet dat je er iets mee bereikt: gisteravond had Jinek wel wat scherper mogen zijn tegen de Amerikaanse ambassadeur, die Impotus de gebakken lucht inprees om de aanpak.
Maar ja, dan wordt het weer schofferen.Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
Kan het nieuws nergens vinden, maar het zou nogal wat zijn als het waar is.twitter:SethAbramson twitterde op donderdag 12-03-2020 om 22:33:31MAJOR BREAKING NEWS: NPR Source Says Trump Blocked Coronavirus Testing in January to Aid His Reelection Chances By Keeping US Infection Figures Low
NOTE: Please RETWEET this—America needs to know what this monster did. Thousands of future deaths will rightly be laid at his feet. https://t.co/FFGm5BDmIF reageer retweet
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 07:12 schreef AnneX het volgende:
Katie Porter![]()
als zij het white board tevoorschijn haalt en met rekenvoorbeelden komt! Berg je maar.
Ik ben absoluut fan van Katie Porter!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet dat je er iets mee bereikt: gisteravond had Jinek wel wat scherper mogen zijn tegen de Amerikaanse ambassadeur, die Impotus de gebakken lucht inprees om de aanpak.
Maar ja, dan wordt het weer schofferen.![]()
Ze heeft overduidelijk haar huiswerk goed gedaan en leert ze allemaal hoe je effectief met een sharpie om hoort te gaan!
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
twitter:mkeulemans twitterde op donderdag 12-03-2020 om 23:16:49Ik ontdekte iets leuks. Dat Amerikaanse coronavirus van Trump komt helemaal niet uit Europa... https://t.co/1OEyZPCuR8 @volkskrant https://t.co/972XVl2UVF reageer retweet
tripjes van en naar golfresorts uitgesloten zeker?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 07:37 schreef Ulx het volgende:
Trump heeft gezegd dat hij ook binnenlandse reisbeperkingen kan gaan instellen. (volgens NBC.)
Dat interesseert Trump dan ook helemaal niet. Zo'n kerel bij EenVandaag verwoordde het gisteren goed: Trump heeft in deze crisis een vijand nodig en daarom schildert hij Europa maar af als de grote boeman.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:46 schreef Szura het volgende:
twitter:mkeulemans twitterde op donderdag 12-03-2020 om 23:16:49Ik ontdekte iets leuks. Dat Amerikaanse coronavirus van Trump komt helemaal niet uit Europa... https://t.co/1OEyZPCuR8 @:volkskrant https://t.co/972XVl2UVF reageer retweet
Het lijkt niet bepaald een goede beslissing.twitter:nprfreshair twitterde op donderdag 12-03-2020 om 20:33:53@ddiamond A previous tweet of this quote did not make it adequately clear that it is Trump who did not push for adequate testing, not Secretary of Health and Human Services Azar. Here is the whole quote for context. @ddiamond https://t.co/ZZ2aPF53m6 reageer retweet
Trump floreert alleen maar wanneer hij iets of iemand ergens mee kan aanvallen. Op het moment ziet hij dat zijn campagne in rook opgaat. Hij moet het namelijk hebben van retoriek en uitroepen waar hij zijn fanbase mee kan laten klaarkomen. Biden en Sanders daartegen kunnen voor een lege zaal staan en dan zijn ze NOG in staat om een boodschap over te brengen. Trump moet nu uitleggen hoe hij de VS uit deze dubbele crisis laat komen. In China zijn de beurzen niet zo hard gevallen als nu sprake van is in de VS. Tegen de tijd dat het zwaartepunt van de coronavirus de VS helemaal lamlegt zal China opgekrabbeld en wel,waarschijnlijk ongehinderd de wereldmarkt opslokken. Dan komen de Amerikaanse kiezers er achter dat ze in 2016 hebben gegokt en verloren.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat interesseert Trump dan ook helemaal niet. Zo'n kerel bij EenVandaag verwoordde het gisteren goed: Trump heeft in deze crisis een vijand nodig en daarom schildert hij Europa maar af als de grote boeman.
Als dit niet meer genoeg is om hem af te schieten dan weet ik het ook niet meer.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 08:33 schreef KoosVogels het volgende:
Kan het nieuws nergens vinden, maar het zou nogal wat zijn als het waar is.twitter:SethAbramson twitterde op donderdag 12-03-2020 om 22:33:31MAJOR BREAKING NEWS: NPR Source Says Trump Blocked Coronavirus Testing in January to Aid His Reelection Chances By Keeping US Infection Figures Low
NOTE: Please RETWEET this—America needs to know what this monster did. Thousands of future deaths will rightly be laid at his feet. https://t.co/FFGm5BDmIF reageer retweet
Trump inhoudelijk verdedigen doen en kunnen ze toch al niet, het is enkel "Democraten en media stom!1" en "4 more years11!".quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:24 schreef Zwoerd het volgende:
Het lijkt erop dat zelfs de Trumpfans op Fok deze shitshow niet meer verdedigden.
Die liggen nog op bedquote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:24 schreef Zwoerd het volgende:
Het lijkt erop dat zelfs de Trumpfans op Fok deze shitshow niet meer verdedigden.
Ik zie ze hier ook niet meer.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:24 schreef Zwoerd het volgende:
waar zouden ze hun afgod nu mee kunnen ophemelen? Ik zeg opgeruimd staat netjes. in een paar uur komt er wel weer een ander groepje retards pruttelen hier. En het zal vast en zeker niet over de beurval of de handeling van de coronacrisis door trump gaan. Misschien diepen ze een gerucht op over Hunter Biden oid. Ik zou willen verzoeken er dan niet op in te gaan, hou het scherp!quote:
Ze kunnen die coronacrisis en de impact daarvan op het bedrijfsleven eigenlijk duidelijk niet verwerken. Alles wat er de laatste 4 jaar is gebeurd was gebaseerd op, en had als basis de grote aandelen-gok. En daar is nu de bodem onder weg gevallen. Net als in de jaren 30 van de vorige eeuw. Het illustreert gelijk de enorme risicofactor die het kapitalisme met zich mee brengt. Ik denk dat de crisis het hardst zal aankomen in de verenigde staten. Ik had gisteravond een paniekerige neef uit Louisville aan de telefoon die een heleboel spaarcentjes kwijtraakte. Ik adviseerde hem om niet meer te gokken, en vooral niet op de beurs, want daar ga je all-in..quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:55 schreef AnneX het volgende:
Gisteravond was te horen dat óok de Amerikaanse ambassadeur nog steeds in zijn trump bubble zit, ondanks dat hij in nederland genoeg tegengas kan lezen.
Al was het maar op fok 🤪 en de man zal toch ook op twitter rondhangen?
Verbazend vond ik ook hóe de klm en de schipholman zorgelijk mee zaten te knikken met zijn verhaal. Alhoewel zij weer andere (bedrijfs) belangen hebben.
Misschien vanmiddag nog eens terugkijken.
Je krijgt op die manier ook aardig wat low-level info die direct uit de Amerikaanse samenleving weg komt. En wat de impact van het Trump-beleid voor ze betekent. Vanuit een andere bron dan gebruikelijk.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:10 schreef AnneX het volgende:
Aardig van je klappernoot om af en toe de familieperikelen te delen.
Nogal oud nieuws dit he.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:10 schreef AnneX het volgende:
Aardig van je klappernoot om af en toe de familieperikelen te delen.
Oh hoor...Katie Porter was een studente van Elizabeth Warren.
Echt, de moeite waard om Katie doordacht te zien redeneren. Daar is Sanders helemaal niks bij na 40 jaar Senaat. Zittie eigenlijk in een comité?
Gek dat ik dat nooit/zelden terughoor bij Rep’s. die gaan toch ook naar school, do the math en studeren law.
ze deed het gisteren nog even met (CDC baas)Robert Redfieldquote:
We komen nu in de fase dat zijn supporters een smak geld gaan verliezen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:55 schreef Vis1980 het volgende:
Het vreemde is dat Trump toch juist niet politiek correct zou zijn en het meest transparante administratie ooit is?
Trump is de grootste kneus uit de geschiedenis vd mensheid. Zijn supporters zijn dom, ik kan er niets anders van maken.
Dat was een sterk sterk staaltje vragen stellen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:55 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
ze deed het gisteren nog even met (CDC baas)Robert Redfield
https://www.rollingstone.(...)-coronavirus-966572/
Gotsamme, als ik een president; (republikein, independent of democraat, dat maakt me niks uit) zou zijn, zou ik haar per direct in de regering willen hebben.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:22 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat was een sterk sterk staaltje vragen stellen.
Men. Redfield sprak zijn compliment uit voor haar aanpak.
@:Lord..ik wilde haar aanpak duidelijk maken voor de mensen die haar nog niet kennen.
Na de laatste stuiptrekking van Chivaz zijn ze een stille dood gestorven.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:24 schreef Zwoerd het volgende:
Scott Adams, die populaire video's maakt voor Trumpfans, schrok zich vorige week een hoedje toen de president zei dat hij voor het eerst hoorde dat er elk jaar doden vielen door de griep.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:34 schreef The_End het volgende:
Ik denk dat zelfs dat soort mensen nu doorkrijgen wat een totale idioot Trump wel niet is.
En dat Trump en trawanten of hun geldschieters moeten gaan betalen OF gaan zorgen dat de kiezers niet ziek worden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:58 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
We komen nu in de fase dat zijn supporters een smak geld gaan verliezen.
nu worden er bubbels gepopt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:37 schreef Mike het volgende:
[..]
Scott Adams, die populaire video's maakt voor Trumpfans, schrok zich vorige week een hoedje toen de president zei dat hij voor het eerst hoorde dat er elk jaar doden vielen door de griep.
Zo zie je maar hoe groot de bubbles zijn waar we in leven, want als Scott iets beter had opgelet, had hij Trump de afgelopen vier jaar elke week wel zoiets doms horen zeggen.
twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 11:22:17For decades the @CDCgov looked at, and studied, its testing system, but did nothing about it. It would always be inadequate and slow for a large scale pandemic, but a pandemic would never happen, they hoped. President Obama made changes that only complicated things further..... reageer retweet
Het enige wat ik geloof na het lezen van deze tweets is dat Trump zwaar in paniek is.twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 11:22:19.... Their response to H1N1 Swine Flu was a full scale disaster, with thousands dying, and nothing meaningful done to fix the testing problem, until now. The changes have been made and testing will soon happen on a very large scale basis. All Red Tape has been cut, ready to go! reageer retweet
Wat een ontiegelijk trieste vent is het toch ook.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:50 schreef Ulx het volgende:
twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 11:22:17For decades the @:CDCgov looked at, and studied, its testing system, but did nothing about it. It would always be inadequate and slow for a large scale pandemic, but a pandemic would never happen, they hoped. President Obama made changes that only complicated things further..... reageer retweet
Het enige wat ik geloof na het lezen van deze tweets is dat Trump zwaar in paniek is.twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 11:22:19.... Their response to H1N1 Swine Flu was a full scale disaster, with thousands dying, and nothing meaningful done to fix the testing problem, until now. The changes have been made and testing will soon happen on a very large scale basis. All Red Tape has been cut, ready to go! reageer retweet
Roep het niet te hard de verkiezingen zijn nog ver weg en na 4 jaar Trump is een niets meer wat nog verbaasd.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:55 schreef Belabor het volgende:
Zoals al gezegd, Trump moet een vijand hebben. Dat is het enige wat Trump constant doet: vijanden creëren en de schuld daar op af schuiven, en de eigen gelederen vooral zo veel mogelijk schouderklopjes geven.
You're either with us or against us.
Maar deze keer lult hij zich hier niet uit.
Kortom, de eerste echte crisis en Trump gaat zwaar op zijn bek. Verassend.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 06:55 schreef Belabor het volgende:
Trump gaat dit deksel zo op zijn neus krijgen. De leugen dat alles onder controle is blijven volhouden terwijl elke lokale overheid nieuws verspreid dat dit echt niet het geval is.
Van alle riskante ondernemingen van Trump is dit misschien wel een van de grootste. Er hoeven maar een paar celebrities om te vallen van het virus en dan kan dit zich heel snel tegen hem keren.
Naast de economie, de vlag en sport zijn dat toch wel zo'n beetje de mensen die Amerikaanse cultuur belichamen.
Krugman doet dat goed duiden:quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kortom, de eerste echte crisis en Trump gaat zwaar op zijn bek. Verassend.
twitter:paulkrugman twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 12:02:29The remarkable thing here is that Nancy Pelosi has, for all practical purposes, become America's chief economic policymaker 1/ https://t.co/KggARY7bUK reageer retweet
twitter:paulkrugman twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 12:05:12Here's what we know about the contents of the bill. It's very much a Democratic agenda; Republican input seems to be little more than insisting that a few pieces be smaller and less effective 2/ https://t.co/se78rZGIP5 reageer retweet
twitter:paulkrugman twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 12:07:38Why is Pelosi in the driver's seat? It's not just that Dem control of the House gives her a lot of leverage: it's the intellectual bankruptcy of the GOP. Neither the WH nor Rs in the Senate can come up with anything beyond tax cuts and closing borders 3/ reageer retweet
twitter:paulkrugman twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 12:10:13So the job of crafting a response is all up to the Dems, who still have actual policy experts (and Pelosi herself is a pretty good wonk!). As a result, in terms of economics we're suddenly living under the Pelosi administration 4/ reageer retweet
twitter:paulkrugman twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 12:12:30And for what it's worth, futures markets like it. When the president speaks, markets plunge; when it looks as if the WH is giving in to Pelosi ... 5/ https://t.co/FwjU2qI7yu reageer retweet
twitter:nytimes twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 10:21:10Breaking News: An Australian official who met with Ivanka Trump and Attorney General William Barr in Washington last week tested positive for coronavirus https://t.co/IXURup8atn reageer retweet
twitter:nytimes twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 10:23:23Peter Dutton, Australia’s home minister, is the latest in a string of foreign dignitaries who have met with associates of President Trump in recent days, only to later learn they had been infected https://t.co/IJ7RzhWkqJ reageer retweet
Bizar inderdaad. Wat een loser. Ga nuttige dingen doen, zoals golfen alsjeblieft.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat een ontiegelijk trieste vent is het toch ook.
Trump is #CORONEDquote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:04 schreef Ulx het volgende:
twitter:nytimes twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 10:21:10Breaking News: An Australian official who met with Ivanka Trump and Attorney General William Barr in Washington last week tested positive for coronavirus https://t.co/IXURup8atn reageer retweet
twitter:nytimes twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 10:23:23Peter Dutton, Australia’s home minister, is the latest in a string of foreign dignitaries who have met with associates of President Trump in recent days, only to later learn they had been infected https://t.co/IJ7RzhWkqJ reageer retweet
Ik zou d'r niet daten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:39 schreef xpompompomx het volgende:
Het zou wel hilarisch zijn als Ieuwvanka zelf een besmettingshaard blijkt te zijn.
twitter:kylegriffin1 twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 13:30:03"According to a survey of epidemiologists released yesterday, the coronavirus outbreak probably won't peak before May. That doesn't mean it will be over by May, of course, but that it will be getting worse and worse and worse over the next two months." https://t.co/eXS6EAwIZZ reageer retweet
Zo'n jaloerse pa die de hele tijd in je nek zit te hijgen lijkt me ook niks nee.quote:
Padum-tssjquote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:48 schreef klappernootopreis het volgende:
Hier in Nederland zijn populistische partijen een stuk slimmer dan in de VS:
De PVV heeft namelijk hun jaarlijkse ledendag afgelast...
Ik denk eerder dat Trump zelf de besmettinghaard kan zijn geweest. Wie heeft hij ontvangen en waar is hij geweest?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:39 schreef xpompompomx het volgende:
Het zou wel hilarisch zijn als Ieuwvanka zelf een besmettingshaard blijkt te zijn.
• 40-70% of the US population will be infected over the next 12-18 months. After that level you can start to get herd immunity. Unlike flu this is entirely novel to humans, so there is no latent immunity in the global population.twitter:ASlavitt twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 06:24:13@Mikel_Jollett Here is the best document you can find.
https://t.co/dwBCbcX3b4 reageer retweet
Zulke teksten zijn nog redelijk voorbarig: zoals gezegd in de tekst is de kans aanwezig dat het in de zomer mee gaat vallen. Dan komt het in de herfst wel terug, maar het geeft de wetenschappers wel maanden extra om aan medicijnen (en op termijn een vaccin, maar dat duurt wel een paar jaar) te werken en dan kun je dus niks zeggen over het aantal doden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:07 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
• 40-70% of the US population will be infected over the next 12-18 months. After that level you can start to get herd immunity. Unlike flu this is entirely novel to humans, so there is no latent immunity in the global population.twitter:ASlavitt twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 06:24:13@:Mikel_Jollett Here is the best document you can find.
https://t.co/dwBCbcX3b4 reageer retweet
• [We used their numbers to work out a guesstimate of deaths— indicating about 1.5 million Americans may die. The panelists did not disagree with our estimate. This compares to seasonal flu’s average of 50K Americans per year. Assume 50% of US population, that’s 160M people infected. With 1% mortality rate that's 1.6M Americans die over the next 12-18 months.]
• Don’t know whether COVID-19 is seasonal but if is and subsides over the summer, it is likely to roar back in fall as the 1918 flu did
twitter:NatashaBertrand twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 14:18:17Omg this @anitakumar01 story. Jared Kushner asked model Karlie Kloss’ dad (his brother’s father in law) for suggestions to fight coronavirus, so he turned to a Facebook group for ER doctors—telling them he had a “direct channel” to the WH. https://t.co/Vy4mWE1C3h reageer retweet
Ffstwitter:NatashaBertrand twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 14:22:06Asked why Pence was in charge of the coronavirus task force, Kloss replied to the 22,000-person forum: “The only thing that gave me any sense of confidence was that Dr. Anthony Faucci [sic] was on that stage.” reageer retweet
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:50 schreef Ulx het volgende:
twitter:NatashaBertrand twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 14:18:17Omg this @:anitakumar01 story. Jared Kushner asked model Karlie Kloss’ dad (his brother’s father in law) for suggestions to fight coronavirus, so he turned to a Facebook group for ER doctors—telling them he had a “direct channel” to the WH. https://t.co/Vy4mWE1C3h reageer retweet
Ffstwitter:NatashaBertrand twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 14:22:06Asked why Pence was in charge of the coronavirus task force, Kloss replied to the 22,000-person forum: “The only thing that gave me any sense of confidence was that Dr. Anthony Faucci [sic] was on that stage.” reageer retweet
Dat is precies wat Trump vandaag gaat doen, hij is op weg naar de golfbaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:11 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Bizar inderdaad. Wat een loser. Ga nuttige dingen doen, zoals golfen alsjeblieft.
Alsof Rutte nu opeens zou gaan roepen dat Balkenende de SARS of mexicaanse griep epidemie waardeloos heeft aangepakt. Daar heeft toch niemand wat aan?
Waarom laat die gast zich niet testen?twitter:kylegriffin1 twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 15:00:08Inbox: Sen. Ted Cruz announces decision to extend self-quarantine until March 17 out of abundance of caution.
"Unfortunately, last night I was informed I had a second interaction with an individual who yesterday tested positive for COVID-19." reageer retweet
Ik ben het ermee eens. Nuke NK ook maar.twitter:revrrlewis twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 13:48:58On Fox & Friends, Jerry Falwell Jr claims people are "overreacting" to coronavirus, the national response is "their next attempt to get Trump," and the virus itself is a North Korean bioweapon. https://t.co/2JPuNBW7C3 reageer retweet
Heeft ie symptomen dan?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:23 schreef Ulx het volgende:
Waarom laat die gast zich niet testen?twitter:kylegriffin1 twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 15:00:08Inbox: Sen. Ted Cruz announces decision to extend self-quarantine until March 17 out of abundance of caution.
"Unfortunately, last night I was informed I had a second interaction with an individual who yesterday tested positive for COVID-19." reageer retweet
Toch zou ik niet snel nee zeggen.quote:
Die de Impotus dan weer gaat proberen voor te lezen want voorbereiding is voor heaumeaux.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:19 schreef Szura het volgende:
Yes vanavond weer een door Schoonzoontje Kushner en KKK-Miller voorbereide persconferentie
Je mag 'r hebben. Heb je die puntige knieën gezien? 2/10 would not bang.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Toch zou ik niet snel nee zeggen.
En dan?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:34 schreef Szura het volgende:
Volgens Bloomberg zal hij een National Emergency uitroepen
Misschien opnieuw beloftes doen die hij niet kan waarmaken zoals de vorige keer?quote:
Alle scholen op slot behalve Trump University, alle horeca dicht behalve Trump hotels en alle grote evenementen gecanceld, behalve Maga rallies.quote:
Uitstekend ideequote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:08 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Alle scholen op slot behalve Trump University, alle horeca dicht behalve Trump hotels en alle grote evenementen gecanceld, behalve Maga rallies.
quote:When, in January 2016, I wrote that despite being a lifelong Republican who worked in the previous three GOP administrations, I would never vote for Donald Trump, even though his administration would align much more with my policy views than a Hillary Clinton presidency would, a lot of my Republican friends were befuddled. How could I not vote for a person who checked far more of my policy boxes than his opponent?
What I explained then, and what I have said many times since, is that Trump is fundamentally unfit—intellectually, morally, temperamentally, and psychologically—for office. For me, that is the paramount consideration in electing a president, in part because at some point it’s reasonable to expect that a president will face an unexpected crisis—and at that point, the president’s judgment and discernment, his character and leadership ability, will really matter.
David Frum: The worst outcome
“Mr. Trump has no desire to acquaint himself with most issues, let alone master them” is how I put it four years ago. “No major presidential candidate has ever been quite as disdainful of knowledge, as indifferent to facts, as untroubled by his benightedness.” I added this:
Mr. Trump’s virulent combination of ignorance, emotional instability, demagogy, solipsism and vindictiveness would do more than result in a failed presidency; it could very well lead to national catastrophe. The prospect of Donald Trump as commander in chief should send a chill down the spine of every American.
It took until the second half of Trump’s first term, but the crisis has arrived in the form of the coronavirus pandemic, and it’s hard to name a president who has been as overwhelmed by a crisis as the coronavirus has overwhelmed Donald Trump.
The Downfall of the Republican Party
To be sure, the president isn’t responsible for either the coronavirus or the disease it causes, COVID-19, and he couldn’t have stopped it from hitting our shores even if he had done everything right. Nor is it the case that the president hasn’t done anything right; in fact, his decision to implement a travel ban on China was prudent. And any narrative that attempts to pin all of the blame on Trump for the coronavirus is simply unfair. The temptation among the president’s critics to use the pandemic to get back at Trump for every bad thing he’s done should be resisted, and schadenfreude is never a good look.
That said, the president and his administration are responsible for grave, costly errors, most especially the epic manufacturing failures in diagnostic testing, the decision to test too few people, the delay in expanding testing to labs outside the Centers for Disease Control and Prevention, and problems in the supply chain. These mistakes have left us blind and badly behind the curve, and, for a few crucial weeks, they created a false sense of security. What we now know is that the coronavirus silently spread for several weeks, without us being aware of it and while we were doing nothing to stop it. Containment and mitigation efforts could have significantly slowed its spread at an early, critical point, but we frittered away that opportunity.
“They’ve simply lost time they can’t make up. You can’t get back six weeks of blindness,” Jeremy Konyndyk, who helped oversee the international response to Ebola during the Obama administration and is a senior policy fellow at the Center for Global Development, told The Washington Post. “To the extent that there’s someone to blame here, the blame is on poor, chaotic management from the White House and failure to acknowledge the big picture.”
Ben Rhodes: How Trump designed his White House to fail
Earlier this week, Anthony Fauci, the widely respected director of the National Institute of Allergy and Infectious Diseases whose reputation for honesty and integrity have been only enhanced during this crisis, admitted in congressional testimony that the United States is still not providing adequate testing for the coronavirus. “It is failing. Let’s admit it.” He added, “The idea of anybody getting [testing] easily, the way people in other countries are doing it, we’re not set up for that. I think it should be, but we’re not."
We also know the World Health Organization had working tests that the United States refused, and researchers at a project in Seattle tried to conduct early tests for the coronavirus but were prevented from doing so by federal officials. (Doctors at the research project eventually decided to perform coronavirus tests without federal approval.)
But that’s not all. The president reportedly ignored early warnings of the severity of the virus and grew angry at a CDC official who in February warned that an outbreak was inevitable. The Trump administration dismantled the National Security Council’s global-health office, whose purpose was to address global pandemics; we’re now paying the price for that. “We worked very well with that office,” Fauci told Congress. “It would be nice if the office was still there.” We may face a shortage of ventilators and medical supplies, and hospitals may soon be overwhelmed, certainly if the number of coronavirus cases increases at a rate anything like that in countries such as Italy. (This would cause not only needless coronavirus-related deaths, but deaths from those suffering from other ailments who won’t have ready access to hospital care.)
Some of these mistakes are less serious and more understandable than others. One has to take into account that in government, when people are forced to make important decisions based on incomplete information in a compressed period of time, things go wrong.
Yet in some respects, the avalanche of false information from the president has been most alarming of all. It’s been one rock slide after another, the likes of which we have never seen. Day after day after day he brazenly denied reality, in an effort to blunt the economic and political harm he faced. But Trump is in the process of discovering that he can’t spin or tweet his way out of a pandemic. There is no one who can do to the coronavirus what Attorney General William Barr did to the Mueller report: lie about it and get away with it.
The president’s misinformation and mendacity about the coronavirus are head-snapping. He claimed that it was contained in America when it was actually spreading. He claimed that we had “shut it down” when we had not. He claimed that testing was available when it wasn’t. He claimed that the coronavirus will one day disappear “like a miracle”; it won’t. He claimed that a vaccine would be available in months; Fauci says it will not be available for a year or more.
Trump falsely blamed the Obama administration for impeding coronavirus testing. He stated that the coronavirus first hit the United States later than it actually did. (He said that it was three weeks prior to the point at which he spoke; the actual figure was twice that.) The president claimed that the number of cases in Italy was getting “much better” when it was getting much worse. And in one of the more stunning statements an American president has ever made, Trump admitted that his preference was to keep a cruise ship off the California coast rather than allowing it to dock, because he wanted to keep the number of reported cases of the coronavirus artificially low.
Read: The dangerous delays in U.S. coronavirus testing haven’t stopped
“I like the numbers,” Trump said. “I would rather have the numbers stay where they are. But if they want to take them off, they’ll take them off. But if that happens, all of a sudden your 240 [cases] is obviously going to be a much higher number, and probably the 11 [deaths] will be a higher number too.” (Cooler heads prevailed, and over the president’s objections, the Grand Princess was allowed to dock at the Port of Oakland.)
On and on it goes.
To make matters worse, the president delivered an Oval Office address that was meant to reassure the nation and the markets but instead shook both. The president’s delivery was awkward and stilted; worse, at several points, the president, who decided to ad-lib the teleprompter speech, misstated his administration’s own policies, which the administration had to correct. Stock futures plunged even as the president was still delivering his speech. In his address, the president called for Americans to “unify together as one nation and one family,” despite having referred to Washington Governor Jay Inslee as a “snake” days before the speech and attacking Democrats the morning after it. As The Washington Post’s Dan Balz put it, “Almost everything that could have gone wrong with the speech did go wrong.”
Taken together, this is a massive failure in leadership that stems from a massive defect in character. Trump is such a habitual liar that he is incapable of being honest, even when being honest would serve his interests. He is so impulsive, shortsighted, and undisciplined that he is unable to plan or even think beyond the moment. He is such a divisive and polarizing figure that he long ago lost the ability to unite the nation under any circumstances and for any cause. And he is so narcissistic and unreflective that he is completely incapable of learning from his mistakes. The president’s disordered personality makes him as ill-equipped to deal with a crisis as any president has ever been. With few exceptions, what Trump has said is not just useless; it is downright injurious.
The nation is recognizing this, treating him as a bystander “as school superintendents, sports commissioners, college presidents, governors and business owners across the country take it upon themselves to shut down much of American life without clear guidance from the president,” in the words of Peter Baker and Maggie Haberman of The New York Times.
Donald Trump is shrinking before our eyes.
The coronavirus is quite likely to be the Trump presidency’s inflection point, when everything changed, when the bluster and ignorance and shallowness of America’s 45th president became undeniable, an empirical reality, as indisputable as the laws of science or a mathematical equation.
It has taken a good deal longer than it should have, but Americans have now seen the con man behind the curtain. The president, enraged for having been unmasked, will become more desperate, more embittered, more unhinged. He knows nothing will be the same. His administration may stagger on, but it will be only a hollow shell. The Trump presidency is over.
Bizar om te zien. Gewoon en weigeren simpele vragen te beantwoorden.twitter:adamwren twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 12:06:24.@SeemaCMS struggles to answer basic questions from @marthamaccallum. https://t.co/1dBFhcm3O8 reageer retweet
Weet niet of het hem de kop gaat kosten, maar de schrijver legt de vinger duidelijk op de zere plek. Al is 'plekken' wellicht meer van toepassing, want de wijze waarop het Witte Huis reageert op het coronavirus is een grote clusterfuck. Met als dieptepunt die achterlijke speech van woensdag.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:23 schreef Gehenna het volgende:
Leuk leesvoer: Deze republikein is er volledig van overtuigd dat deze epidemie Trump de kop gaat kosten in de verkiezingen. Omdat nu echt aan het licht gaat komen hoe incapabel die droplul is:
https://www.theatlantic.c(...)sidency-over/607969/
[..]
Verkiezingen canceledquote:
Als de gevolgen alleen voor de mensen in de VS zouden zijn zou het me aan m’n reet roesten, maar helaas verneukt deze mafkees al jaren de wereldeconomie met onnavolgbare acties.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet niet of het hem de kop gaat kosten, maar de schrijver legt de vinger duidelijk op de zere plek. Al is 'plekken' wellicht meer van toepassing, want de wijze waarop het Witte Huis reageert op het coronavirus is een grote clusterfuck. Met als dieptepunt die achterlijke speech van woensdag.
Dit krijg je dus als je een incompetente narcistische randdebiel kiest als president.
Mja, toch lijkt die incompetentie lang niet door iedereen zo ervaren te worden:quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:23 schreef Gehenna het volgende:
Leuk leesvoer: Deze republikein is er volledig van overtuigd dat deze epidemie Trump de kop gaat kosten in de verkiezingen. Omdat nu echt aan het licht gaat komen hoe incapabel die droplul is:
https://www.theatlantic.c(...)sidency-over/607969/
[..]
Heb je daar een bron van dat zou wel bizar zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is precies wat Trump vandaag gaat doen, hij is op weg naar de golfbaan.
Dergelijke cijfers kunnen natuurlijk snel veranderen, zeker als het aantal besmettingen snel oploopt. Dat zie je in ons land ook.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, toch lijkt die incompetentie lang niet door iedereen zo ervaren te worden:
https://fivethirtyeight.c(...)-coronavirus-so-far/
Klopt, als het echt ernstig wordt in de VS dan kan het wel kantelen. Bij dit soort pandemieën is het sociale stelsel in de VS een probleem. Tientallen miljoenen Amerikanen kunnen het zich niet veroorloven om zich ziek te melden, hebben geen adequate toegang tot zorg en ga zo maar door. Dat maakt het risico op verspreiding een stuk groter.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dergelijke cijfers kunnen natuurlijk snel veranderen, zeker als het aantal besmettingen snel oploopt. Dat zie je in ons land ook.
quote:House Republicans have grown skittish about a coronavirus package negotiated by Speaker Nancy Pelosi and Treasury Secretary Steven Mnuchin, and are hoping President Donald Trump openly embraces the bill to provide them political cover.
The last-minute nervousness has stalled the passage of the package through the House. As of noon on Friday, there were open questions about whether Trump will support the multibillion-dollar bill.
House Minority Leader Kevin McCarthy (R-Calif.) went to the White House to meet with Trump, GOP sources said.
A senior House Republican lawmaker, speaking on the condition of anonymity, said Trump's demand for a payroll tax cut as part of this legislative package — which could cost hundreds of billions of dollars — is the sticking point right now. Congressional leaders in both parties have been lukewarm to Trump's proposal at best, while also noting it would be something both chambers will take up in the next coronavirus initiative.
Trump will discuss the coronavirus crisis at a 3 p.m. news conference.
Without Trump's endorsement, Democrats are likely to pass the bill along partisan lines, which would signal that it will not get through the Senate and, thereby, is unlikely to become law. A number of top House Republicans huddled in House Minority Whip Steve Scalise's office on Friday morning even as copies of the legislative language began to circulate.
[..]
twitter:josh_wingrove twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 13:33:24Jerry Falwell Jr. is now on Fox speculating that there's a "political reason" for coverage of the virus.
He's also speculating that North Korea, having offered Trump a Christmas gift a few months ago, got together with China to create the virus. reageer retweet
twitter:josh_wingrove twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 13:35:25He's also advocating "Vexit", whereby right-wing Virginia counties would secede for West Virginia to flee the increasingly dominant Democratic base around Virginia's DC suburbs. reageer retweet
Jerry Falwell Jr is de christelijke fundie die Trump steunt omdat hij zo'n goede christen is. Het is ongelofelijk wat een wappies daar rond lopen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:19 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen is er bij Fox News natuurlijk wel ruimte voor complottheorietjes
twitter:josh_wingrove twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 13:33:24Jerry Falwell Jr. is now on Fox speculating that there's a "political reason" for coverage of the virus.
He's also speculating that North Korea, having offered Trump a Christmas gift a few months ago, got together with China to create the virus. reageer retweettwitter:josh_wingrove twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 13:35:25He's also advocating "Vexit", whereby right-wing Virginia counties would secede for West Virginia to flee the increasingly dominant Democratic base around Virginia's DC suburbs. reageer retweet
CNN beweerde gisteren van wel. Er zouden dertig bekende zaken zijn due uit Europa kwamen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:24 schreef Bluesdude het volgende:
Hoe kwam het virus in Amerika ?
Niet op de eerste plaats via Europa.
https://www.volkskrant.nl(...)l&utm_source=twitter
Op die duizenden dan wel tienduizenden die er in de VS nu zijn? Whatever.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:26 schreef KI1234 het volgende:
[..]
CNN beweerde gisteren van wel. Er zouden dertig bekende zaken zijn due uit Europa kwamen.
Nog zo'n wappie:quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jerry Falwell Jr is de christelijke fundie die Trump steunt omdat hij zo'n goede christen is. Het is ongelofelijk wat een wappies daar rond lopen.
twitter:mattsheffield twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 01:04:04NEW: Paula White, a top official in the White House Office of Public Liaison, is scheduled to be the featured speaker at a fraudulent April conference promising "supernatural protection from the #coronavirus now" #Covid_19 https://t.co/1GXHGQ1ze9 https://t.co/WouAYKXmJw reageer retweet
Beetje laat wel? In April kan je pas goddelijke bescherming kopen? Pfft.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:28 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nog zo'n wappie:twitter:mattsheffield twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 01:04:04NEW: Paula White, a top official in the White House Office of Public Liaison, is scheduled to be the featured speaker at a fraudulent April conference promising "supernatural protection from the #coronavirus now" #Covid_19 https://t.co/1GXHGQ1ze9 https://t.co/WouAYKXmJw reageer retweet
Zei CNN op de eerste plaats via Europa ?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:26 schreef KI1234 het volgende:
[..]
CNN beweerde gisteren van wel. Er zouden dertig bekende zaken zijn due uit Europa kwamen.
https://www.trouw.nl/buit(...)n-een-luxe~bdbe3fb4/quote:Het coronavirus verspreidt zich snel door de VS. Meer dan vijftienhonderd Amerikanen hebben een officiële diagnose: minstens veertig mensen overleefden het virus niet. In de noordwestelijke staat Washington overleden negentien ouderen in hetzelfde verzorgingstehuis.
President Trump nam donderdag een ingrijpende beslissing: de komende dertig dagen geldt een inreisverbod vanuit 26 Europese landen, om verspreiding van het virus te voorkomen.
Volgens Bert Hofman, hoogleraar en afdelingshoofd epidemiologie aan de Harvard T. H. Chan School of Public Health, is het aantal besmettingen waar de autoriteiten weet van hebben slechts het topje van de ijsberg. “Misschien is 20 procent boven water, de rest zie je niet. De meeste besmette Amerikanen lopen waarschijnlijk rond zonder iets te weten.”
Muh cnn.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:26 schreef KI1234 het volgende:
[..]
En hoe kwam het in Arizona? Via die open grenzen tussen de verschillende Staten zeker?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:24 schreef Bluesdude het volgende:
Hoe kwam het virus in Amerika ?
Niet op de eerste plaats via Europa.
https://www.volkskrant.nl(...)l&utm_source=twitter
En niet vergeten dat zijn pool boy om onduidelijke redenen flink veel geld van de Republikeinse partij heeft gekregen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jerry Falwell Jr is de christelijke fundie die Trump steunt omdat hij zo'n goede christen is. Het is ongelofelijk wat een wappies daar rond lopen.
twitter:TheDailyShow twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 15:10:34Trump's Oval Office address was a disaster, but the blooper reel that came with it? Comedy gold. https://t.co/oqgrqwA0kv reageer retweet
👌twitter:paulcshipley twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 15:11:25@TheDailyShow Is there anything more poetic that a Chinese Virus named after a Mexican beer taking Trump out. reageer retweet
twitter:rgoodlaw twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 20:03:47CNN's @Acosta says President Trump will be speaking on coronavirus extemporaneously, without teleprompters. https://t.co/zaZaqHQL4O reageer retweet
Spannend.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:08 schreef Szura het volgende:
twitter:rgoodlaw twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 20:03:47CNN's @:Acosta says President Trump will be speaking on coronavirus extemporaneously, without teleprompters. https://t.co/zaZaqHQL4O reageer retweet
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:11 schreef speknek het volgende:
Shit is er nog tijd om mijn aandelen te verkopen?
twitter:Acosta twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 20:06:04No teleprompter in the Rose Garden for Trump at this Coronavirus news conference. Doctor Anthony Fauci was alerted to make his way down to WH for the event, I’m told. reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |