Ze kunnen die coronacrisis en de impact daarvan op het bedrijfsleven eigenlijk duidelijk niet verwerken. Alles wat er de laatste 4 jaar is gebeurd was gebaseerd op, en had als basis de grote aandelen-gok. En daar is nu de bodem onder weg gevallen. Net als in de jaren 30 van de vorige eeuw. Het illustreert gelijk de enorme risicofactor die het kapitalisme met zich mee brengt. Ik denk dat de crisis het hardst zal aankomen in de verenigde staten. Ik had gisteravond een paniekerige neef uit Louisville aan de telefoon die een heleboel spaarcentjes kwijtraakte. Ik adviseerde hem om niet meer te gokken, en vooral niet op de beurs, want daar ga je all-in..quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:55 schreef AnneX het volgende:
Gisteravond was te horen dat óok de Amerikaanse ambassadeur nog steeds in zijn trump bubble zit, ondanks dat hij in nederland genoeg tegengas kan lezen.
Al was het maar op fok 🤪 en de man zal toch ook op twitter rondhangen?
Verbazend vond ik ook hóe de klm en de schipholman zorgelijk mee zaten te knikken met zijn verhaal. Alhoewel zij weer andere (bedrijfs) belangen hebben.
Misschien vanmiddag nog eens terugkijken.
Je krijgt op die manier ook aardig wat low-level info die direct uit de Amerikaanse samenleving weg komt. En wat de impact van het Trump-beleid voor ze betekent. Vanuit een andere bron dan gebruikelijk.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:10 schreef AnneX het volgende:
Aardig van je klappernoot om af en toe de familieperikelen te delen.
Nogal oud nieuws dit he.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:10 schreef AnneX het volgende:
Aardig van je klappernoot om af en toe de familieperikelen te delen.
Oh hoor...Katie Porter was een studente van Elizabeth Warren.
Echt, de moeite waard om Katie doordacht te zien redeneren. Daar is Sanders helemaal niks bij na 40 jaar Senaat. Zittie eigenlijk in een comité?
Gek dat ik dat nooit/zelden terughoor bij Rep’s. die gaan toch ook naar school, do the math en studeren law.
ze deed het gisteren nog even met (CDC baas)Robert Redfieldquote:
We komen nu in de fase dat zijn supporters een smak geld gaan verliezen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:55 schreef Vis1980 het volgende:
Het vreemde is dat Trump toch juist niet politiek correct zou zijn en het meest transparante administratie ooit is?
Trump is de grootste kneus uit de geschiedenis vd mensheid. Zijn supporters zijn dom, ik kan er niets anders van maken.
Dat was een sterk sterk staaltje vragen stellen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:55 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
ze deed het gisteren nog even met (CDC baas)Robert Redfield
https://www.rollingstone.(...)-coronavirus-966572/
Gotsamme, als ik een president; (republikein, independent of democraat, dat maakt me niks uit) zou zijn, zou ik haar per direct in de regering willen hebben.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:22 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat was een sterk sterk staaltje vragen stellen.
Men. Redfield sprak zijn compliment uit voor haar aanpak.
@:Lord..ik wilde haar aanpak duidelijk maken voor de mensen die haar nog niet kennen.
Na de laatste stuiptrekking van Chivaz zijn ze een stille dood gestorven.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:24 schreef Zwoerd het volgende:
Het lijkt erop dat zelfs de Trumpfans op Fok deze shitshow niet meer verdedigden.
Scott Adams, die populaire video's maakt voor Trumpfans, schrok zich vorige week een hoedje toen de president zei dat hij voor het eerst hoorde dat er elk jaar doden vielen door de griep.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:34 schreef The_End het volgende:
Ik denk dat zelfs dat soort mensen nu doorkrijgen wat een totale idioot Trump wel niet is.
En dat Trump en trawanten of hun geldschieters moeten gaan betalen OF gaan zorgen dat de kiezers niet ziek worden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:58 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
We komen nu in de fase dat zijn supporters een smak geld gaan verliezen.
nu worden er bubbels gepopt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:37 schreef Mike het volgende:
[..]
Scott Adams, die populaire video's maakt voor Trumpfans, schrok zich vorige week een hoedje toen de president zei dat hij voor het eerst hoorde dat er elk jaar doden vielen door de griep.
Zo zie je maar hoe groot de bubbles zijn waar we in leven, want als Scott iets beter had opgelet, had hij Trump de afgelopen vier jaar elke week wel zoiets doms horen zeggen.
twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 11:22:17For decades the @CDCgov looked at, and studied, its testing system, but did nothing about it. It would always be inadequate and slow for a large scale pandemic, but a pandemic would never happen, they hoped. President Obama made changes that only complicated things further..... reageer retweet
Het enige wat ik geloof na het lezen van deze tweets is dat Trump zwaar in paniek is.twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 11:22:19.... Their response to H1N1 Swine Flu was a full scale disaster, with thousands dying, and nothing meaningful done to fix the testing problem, until now. The changes have been made and testing will soon happen on a very large scale basis. All Red Tape has been cut, ready to go! reageer retweet
Wat een ontiegelijk trieste vent is het toch ook.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:50 schreef Ulx het volgende:
twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 11:22:17For decades the @:CDCgov looked at, and studied, its testing system, but did nothing about it. It would always be inadequate and slow for a large scale pandemic, but a pandemic would never happen, they hoped. President Obama made changes that only complicated things further..... reageer retweet
Het enige wat ik geloof na het lezen van deze tweets is dat Trump zwaar in paniek is.twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 11:22:19.... Their response to H1N1 Swine Flu was a full scale disaster, with thousands dying, and nothing meaningful done to fix the testing problem, until now. The changes have been made and testing will soon happen on a very large scale basis. All Red Tape has been cut, ready to go! reageer retweet
Roep het niet te hard de verkiezingen zijn nog ver weg en na 4 jaar Trump is een niets meer wat nog verbaasd.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:55 schreef Belabor het volgende:
Zoals al gezegd, Trump moet een vijand hebben. Dat is het enige wat Trump constant doet: vijanden creëren en de schuld daar op af schuiven, en de eigen gelederen vooral zo veel mogelijk schouderklopjes geven.
You're either with us or against us.
Maar deze keer lult hij zich hier niet uit.
Kortom, de eerste echte crisis en Trump gaat zwaar op zijn bek. Verassend.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 06:55 schreef Belabor het volgende:
Trump gaat dit deksel zo op zijn neus krijgen. De leugen dat alles onder controle is blijven volhouden terwijl elke lokale overheid nieuws verspreid dat dit echt niet het geval is.
Van alle riskante ondernemingen van Trump is dit misschien wel een van de grootste. Er hoeven maar een paar celebrities om te vallen van het virus en dan kan dit zich heel snel tegen hem keren.
Naast de economie, de vlag en sport zijn dat toch wel zo'n beetje de mensen die Amerikaanse cultuur belichamen.
Krugman doet dat goed duiden:quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kortom, de eerste echte crisis en Trump gaat zwaar op zijn bek. Verassend.
twitter:paulkrugman twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 12:02:29The remarkable thing here is that Nancy Pelosi has, for all practical purposes, become America's chief economic policymaker 1/ https://t.co/KggARY7bUK reageer retweet
twitter:paulkrugman twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 12:05:12Here's what we know about the contents of the bill. It's very much a Democratic agenda; Republican input seems to be little more than insisting that a few pieces be smaller and less effective 2/ https://t.co/se78rZGIP5 reageer retweet
twitter:paulkrugman twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 12:07:38Why is Pelosi in the driver's seat? It's not just that Dem control of the House gives her a lot of leverage: it's the intellectual bankruptcy of the GOP. Neither the WH nor Rs in the Senate can come up with anything beyond tax cuts and closing borders 3/ reageer retweet
twitter:paulkrugman twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 12:10:13So the job of crafting a response is all up to the Dems, who still have actual policy experts (and Pelosi herself is a pretty good wonk!). As a result, in terms of economics we're suddenly living under the Pelosi administration 4/ reageer retweet
twitter:paulkrugman twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 12:12:30And for what it's worth, futures markets like it. When the president speaks, markets plunge; when it looks as if the WH is giving in to Pelosi ... 5/ https://t.co/FwjU2qI7yu reageer retweet
twitter:nytimes twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 10:21:10Breaking News: An Australian official who met with Ivanka Trump and Attorney General William Barr in Washington last week tested positive for coronavirus https://t.co/IXURup8atn reageer retweet
twitter:nytimes twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 10:23:23Peter Dutton, Australia’s home minister, is the latest in a string of foreign dignitaries who have met with associates of President Trump in recent days, only to later learn they had been infected https://t.co/IJ7RzhWkqJ reageer retweet
Bizar inderdaad. Wat een loser. Ga nuttige dingen doen, zoals golfen alsjeblieft.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat een ontiegelijk trieste vent is het toch ook.
Trump is #CORONEDquote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:04 schreef Ulx het volgende:
twitter:nytimes twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 10:21:10Breaking News: An Australian official who met with Ivanka Trump and Attorney General William Barr in Washington last week tested positive for coronavirus https://t.co/IXURup8atn reageer retweet
twitter:nytimes twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 10:23:23Peter Dutton, Australia’s home minister, is the latest in a string of foreign dignitaries who have met with associates of President Trump in recent days, only to later learn they had been infected https://t.co/IJ7RzhWkqJ reageer retweet
Ik zou d'r niet daten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:39 schreef xpompompomx het volgende:
Het zou wel hilarisch zijn als Ieuwvanka zelf een besmettingshaard blijkt te zijn.
twitter:kylegriffin1 twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 13:30:03"According to a survey of epidemiologists released yesterday, the coronavirus outbreak probably won't peak before May. That doesn't mean it will be over by May, of course, but that it will be getting worse and worse and worse over the next two months." https://t.co/eXS6EAwIZZ reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |