abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191957519
quote:
2s.gif Op woensdag 11 maart 2020 12:25 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

In welke sociale zekerheden wil Biden volgens jou precies gaan snijden dan? In zijn plannen staat voornamelijk dat hij het wil versterken namelijk.
Ik geloof niet blind in zijn plannen. Ik kijk liever naar track record. Zou jij ook moeten doen ik zou zeggen lees een artikeltje als dit
quote:
AS EARLY AS 1984 and as recently as 2018, former Vice President Joe Biden called for cuts to Social Security in the name of saving the program and balancing the federal budget. Last week, Sen. Bernie Sanders highlighted Biden’s record on Social Security in prosecuting the case that Biden isn’t the most electable candidate. The issue could be raised again in Tuesday night’s debate.

After a Sanders campaign newsletter continued the attack on Biden’s Social Security record, the Biden campaign complained to fact-checkers at Politifact that his comments were being taken out of context. Placed in context, however, Biden’s record on Social Security is far worse than one offhand remark. Indeed, Biden has been advocating for cuts to Social Security for roughly 40 years.
https://theintercept.com/2020/01/13/biden-cuts-social-security/

Daarbij zou je me op dezelfde manier counteren als ik zeg dat Trump gewoon graag vriendjes politiek bedrijft. Linken naar zijn campagne site waar hij zegt voor drain de swamp te staan.
pi_191957589
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 12:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neuh, daarvoor hoef je slechts een vlugge blik te werpen op de Twitterfeed van de huidige president, een van zijn speeches te bekijken of simpelweg in de gaten houden wat de man zoal uitkraamt.
Hetzelfde kan gezegd worden over Biden. Kijk een willekeurige speech van em en hij doet weer wat debiele uitspraken om vervolgens aan een kind te snuiven. Zijn geen conservatieve praatpunten voor nodig.
  woensdag 11 maart 2020 @ 12:39:44 #228
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191957596
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 12:33 schreef Ulx het volgende:
Hoe is het eigenlijk met de hartproblemen van Sanders?
hij doet nog steeds aan de campagnes mee. goed dus.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191957620
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 12:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik geloof niet blind in zijn plannen. Ik kijk liever naar track record. Zou jij ook moeten doen ik zou zeggen lees een artikeltje als dit
Maar uit zijn track record kun je toch ook niet halen dat hij dat 'dolgraag' doet en het 'geweldig vindt' om te doen?

Hij vond het een noodzaak.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_191957622
quote:
7s.gif Op woensdag 11 maart 2020 12:29 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Er is wat animo, maar niet genoeg om de echt linkse politiek als kandidaat naar voren te krijgen. Er is dus ook veel animo voor het beleid zoals dat was onder bijvoorbeeld Obama, dat wordt nog wel eens vergeten.
Vind ik onzin, met laten we zeggen 25% support (voorzichtige schatting) kun je eigenlijk nooit verwachten een presidentskandidaat naar voren te kunnen schuiven. Maar om te zeggen dat een partij met de support van zeg een VVD te weinig animo heeft om relevant te kunnen zijn lijkt me het andere uiterste. Het is ook niet voor niks dat kandidaten als Biden toch proberen progressieve/linkse stemmers over te halen, met centristen alleen redt hij het ook niet. Daarbij is het goed mogelijk dat als de demografische verandering doorzet en veel van de boomers en dergelijke dood zijn er veel meer animo is voor progressievere politiek. Je ziet nu dat ouderen vaker stemmen en dat die ouderen niet bepaald progressieve ideeën meer kunnen handelen.
pi_191957678
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 12:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Vind ik onzin, met laten we zeggen 25% support (voorzichtige schatting) kun je eigenlijk nooit verwachten een presidentskandidaat naar voren te kunnen schuiven. Maar om te zeggen dat een partij met de support van zeg een VVD te weinig animo heeft om relevant te kunnen zijn lijkt me het andere uiterste. Het is ook niet voor niks dat kandidaten als Biden toch proberen progressieve/linkse stemmers over te halen, met centristen alleen redt hij het ook niet. Daarbij is het goed mogelijk dat als de demografische verandering doorzet en veel van de boomers en dergelijke dood zijn er veel meer animo is voor progressievere politiek. Je ziet nu dat ouderen vaker stemmen en dat die ouderen niet bepaald progressieve ideeën meer kunnen handelen.
Ik zeg ook helemaal niet dat ze niet relevant zijn, ik zeg alleen dat de support voor Sanders misschien wat overschat wordt en de support voor een kandidaat als Biden onderschat.

Het klinkt meestal alsof heel Amerika eigenlijk zit te wachten op de linkse ideeën van Bernie, maar dat is gewoon niet het geval. Het is een stroming die weliswaar steeds groter wordt, maar nog altijd bepaald niet de meerderheid van de Democraten vertegenwoordigd.
pi_191957698
quote:
2s.gif Op woensdag 11 maart 2020 12:41 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Maar uit zijn track record kun je toch ook niet halen dat hij dat 'dolgraag' doet en het 'geweldig vindt' om te doen?

Hij vond het een noodzaak.
Ja en de heren politici vonden het ook noodzaak om Afghanistan en Irak binnen te vallen. Is het feit dat politici iets noodzaak vinden een geldige reden om iets te doen?
Het feit dat een van de eerste zaken waar Biden naar kijkt als er budget problemen zijn geeft aan waar zijn prioriteiten liggen. Er zijn zat andere posten waar hij eerst kan bezuinigen. Neem bijvoorbeeld het Amerikaanse leger, maar nee dan liever social security voor Biden.
  woensdag 11 maart 2020 @ 12:48:02 #233
384435 klappernootopreis
pi_191957755
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 12:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Als blijkt dat de flip-staten die in 2018 op de democraten hebben gestemd blijven hangen bij de democraten, dan is er sprake een permanente blue wave. Dan mag je van goede huize komen als republikeinse partij om die terug te winnen. De republikeinse partij is ingekapseld. de democratische partij niet. Vandaar dat we het hebben over progressieve stemmers en centristen. daar praten ze niet over bij de republikeinen. Die proberen te houden wat ze hebben.
pi_191957850
quote:
7s.gif Op woensdag 11 maart 2020 12:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik zeg ook helemaal niet dat ze niet relevant zijn, ik zeg alleen dat de support voor Sanders misschien wat overschat wordt en de support voor een kandidaat als Biden onderschat.
Ja dat staat je vrij en ik stel het tegenovergestelde. Ik denk dat er een groot echo kamer effect is als we het hebben over de Biden support. Hij had bepaald niet zoveel support als nu gesuggereert wordt. Ja als alle media en democratische politici achter hem staan scoort hij. Maar in die zin zou dit natuurlijk gelden voor elke democraat. Met zulke media en politieke support zou Bernie ook gehakt maken van Biden.

quote:
Het klinkt meestal alsof heel Amerika eigenlijk zit te wachten op de linkse ideeën van Bernie, maar dat is gewoon niet het geval. Het is een stroming die weliswaar steeds groter wordt, maar nog altijd bepaald niet de meerderheid van de Democraten vertegenwoordigd.
Amerika zit te wachten op die ideeën alleen de meeste mensen weten dat nog niet. Ik ben het helemaal eens met dat de stroming achter die ideeën nu geen meerderheid haalt.
pi_191957858
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 12:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ja en de heren politici vonden het ook noodzaak om Afghanistan en Irak binnen te vallen. Is het feit dat politici iets noodzaak vinden een geldige reden om iets te doen?
Nee, maar dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat hij het waarschijnlijk niet leuk vindt om te doen, terwijl jij dat wel suggereert.

quote:
Het feit dat een van de eerste zaken waar Biden naar kijkt als er budget problemen zijn geeft aan waar zijn prioriteiten liggen. Er zijn zat andere posten waar hij eerst kan bezuinigen. Neem bijvoorbeeld het Amerikaanse leger, maar nee dan liever social security voor Biden.
Dit is een beetje misleidend, want zoals ook in het artikel staat dat jij postte, het gaat niet alleen om social security. Hij wilde alle overheidsuitgaven bevriezen, en hij wilde daarbij ook snijden in de legeruitgaven.
pi_191957907
ryanstruyk twitterde op woensdag 11-03-2020 om 02:12:40 Dramatic swings among white men from 2016 to 2020 via @CNN exit polls:

White men in Michigan:
'16: Sanders 62%, Clinton 37%
'20: Sanders 49%, Biden 46%

White men in Missouri:
'16: Sanders 61%, Clinton 38%
'20: Biden 49%, Sanders 45% reageer retweet
pi_191957916
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 12:39 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Hetzelfde kan gezegd worden over Biden. Kijk een willekeurige speech van em en hij doet weer wat debiele uitspraken om vervolgens aan een kind te snuiven. Zijn geen conservatieve praatpunten voor nodig.
Lig persoonlijk niet wakker van hier en daar wat verhaspelingen en wat haarsnuiverij. Het is immers niet alsof de man een kinderverkrachter is.

Maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik in elke andere situatie niets van Biden had moeten weten. Hij heeft mijn voorkeur omdat Trump in het Witte Huis zit. En ik vind een platgestampte drol nog een betere president dan Trump.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191958028
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 12:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lig persoonlijk niet wakker van hier en daar wat verhaspelingen en wat haarsnuiverij. Het is immers niet alsof de man een kinderverkrachter is.

Maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik in elke andere situatie niets van Biden had moeten weten. Hij heeft mijn voorkeur omdat Trump in het Witte Huis zit. En ik vind een platgestampte drol nog een betere president dan Trump.
Je hebt de beelden duidelijk niet gezien anders zou je niet slechts spreken over "wat" en over "verhaspelingen".
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 maart 2020 @ 13:04:43 #239
426493 crew  PippenScottie
pi_191958061
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 12:56 schreef Ulx het volgende:
ryanstruyk twitterde op woensdag 11-03-2020 om 02:12:40 Dramatic swings among white men from 2016 to 2020 via @:CNN exit polls:

White men in Michigan:
'16: Sanders 62%, Clinton 37%
'20: Sanders 49%, Biden 46%

White men in Missouri:
'16: Sanders 61%, Clinton 38%
'20: Biden 49%, Sanders 45% reageer retweet
Ik ben toch wel benieuwd in hoeverre dit aan de impopulariteit van Clinton lag en in hoeverre dit misogynie is. Het zal deels van beide zijn.

Nederland is met de Verenigde Staten één van de laatste westerse landen waar een vrouw nog nooit premier/president is geweest.

In Nederland is er zelfs nog nooit een vrouw in de buurt van het premierschap geweest.
My friends all drive horses
  woensdag 11 maart 2020 @ 13:04:48 #240
384435 klappernootopreis
pi_191958062
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Je hebt de beelden duidelijk niet gezien anders zou je niet slechts spreken over "wat" en over "verhaspelingen".
waarom zou hij de beelden van zo'n vage link moeten bekijken?
pi_191958068
quote:
2s.gif Op woensdag 11 maart 2020 12:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, maar dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat hij het waarschijnlijk niet leuk vindt om te doen, terwijl jij dat wel suggereert.
[..]

Dit is een beetje misleidend, want zoals ook in het artikel staat dat jij postte, het gaat niet alleen om social security. Hij wilde alle overheidsuitgaven bevriezen, en hij wilde daarbij ook snijden in de legeruitgaven.
Ach het hele argument van hem dat Amerika het niet kan betalen slaat natuurlijk als een lul op een drumstel. 22 biljoen schuld maar een beetje bezuinigen op social security is hoogst nodig hoor dat zal het oplossen.
Daarbij je zal toch moeten toegeven dat alle overheids uitgaven bevriezen meer een libertarisch of republikeins idee is dan democratisch?
pi_191958086
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Sanders wint de nominatie waarschijnlijk niet. Leg je daar nou maar bij neer.

Het wordt dus kiezen tussen Trump en Biden. En dan gaat mijn voorkeur uit naar de laatste. Als Sanders wint, kies ik voor hem. En als Warren had gewonnen....Afijn, je snapt m'n punt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191958216
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:04 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
In Nederland is er zelfs nog nooit een vrouw in de buurt van het premierschap geweest.
Verdonk verloor maar net van Rutte, VVD was toen al de grootste in de peilingen. Verdonk was dus best dichtbij (maar gelukkig niet dichtbij genoeg, was dat even een verschrikking geweest...).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 11 maart 2020 @ 13:16:41 #244
384435 klappernootopreis
pi_191958255
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

Verdonk verloor maar net van Rutte, VVD was toen al de grootste in de peilingen. Verdonk was dus best dichtbij (maar gelukkig niet dichtbij genoeg, was dat even een verschrikking geweest...).
Ze probeerde het nog even zelf, was een tijdje mateloos populair hier, maar werd op tijd ontmaskerd als een charlatan.
pi_191958259
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sanders wint de nominatie waarschijnlijk niet. Leg je daar nou maar bij neer.

Het wordt dus kiezen tussen Trump en Biden. En dan gaat mijn voorkeur uit naar de laatste. Als Sanders wint, kies ik voor hem. En als Warren had gewonnen....Afijn, je snapt m'n punt.
Sanders wint waarschijnlijk niet maar waarom je nu opeens neerleggen. Zei je dit twee weken terug tegen mensen die liever Buttigieg of Biden zagen? Een groot deel van de kiezers beslist op het laatste moment dus er is gewoon nog een kans.
Ik bedoel stel het debat heeft zo'n moment als in Nederland waar Baudet Rutte vroeg wanneer hij voor het laatst gehuild had. Als dat vervolgens een week lang op alle kanalen herkauwd wordt is het de vraag of de zaken er nog hetzelfde uitzien.
  Moderator woensdag 11 maart 2020 @ 13:18:14 #246
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_191958283
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

[offtopic]In mei 2006 (de maand van de lijsttrekkersverkiezing) stond de VVD op 35 zetels, maar de PvdA onder Bos nog altijd op 49 zetels.[/offtopic]
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 11 maart 2020 @ 13:19:35 #247
384435 klappernootopreis
pi_191958304
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Sanders wint waarschijnlijk niet maar waarom je nu opeens neerleggen. Zei je dit twee weken terug tegen mensen die liever Buttigieg of Biden zagen? Een groot deel van de kiezers beslist op het laatste moment dus er is gewoon nog een kans.
Ik bedoel stel het debat heeft zo'n moment als in Nederland waar Baudet Rutte vroeg wanneer hij voor het laatst gehuild had. Als dat vervolgens een week lang op alle kanalen herkauwd wordt is het de vraag of de zaken er nog hetzelfde uitzien.
Als Rutte nu eens de vraag stelt: wanneer hebben wij voor het laatst de waarheid gesproken? Dan zal dit veel stof doen opwaaien...
  woensdag 11 maart 2020 @ 13:23:59 #248
384435 klappernootopreis
pi_191958381
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:18 schreef Mike het volgende:

[..]

[offtopic]In mei 2006 (de maand van de lijsttrekkersverkiezing) stond de VVD op 35 zetels, maar de PvdA onder Bos nog altijd op 49 zetels.[/offtopic]
PvdA heeft hun invloed verloren omdat de VVD satellietpartijen als PVV en FvD gebruikt om stemmen bij de Linkse partijen weg te halen. beide partijen staan in opdracht van Mark Rutte te razen en te tieren voor de bühne, maar stemmen slaafs mee met alle draconische besluiten van de VVD.
  woensdag 11 maart 2020 @ 13:25:08 #249
384435 klappernootopreis
pi_191958403
In de VS is er helaas geen coalitie mogelijk, anders had het presidentschap er veel anders uit gezien. Nu heeft het een Putin model.
pi_191958405
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:18 schreef Mike het volgende:

[..]

Excuus, daar zat mijn geheugen dus mis.

Maar goed, ik ben benieuwd naar de reactie van Sanders. Sanders heeft alleen AOC laten reageren, maar zelf niks gezegd. Aan het bepalen of hij er nog wel mee door gaat?
Als hij denkt in het belang van het land en de Democratische partij stopt hij er mee en schaart hij zich achter Biden, voor hem zelf is er echt geen route meer naar winst.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')