abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191877708

SPOILER: Sigme-kampeermeet
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191877957
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 23:55 schreef Lucky_Strike het volgende: Terug van Bij Robèrt. Het was weer leuk en exact hetzelfde als vorige keer. Er stond te veel van al het eten op onze tafel en we zaten met veel te nette mensen aan tafel die niets extra namen. Wij hebben dus samen met twee meiden van alles 1,5 portie op :9
Leuk!

Hier stond van alles precies genoeg dus toen iemand per se naast haar maatje wilde zitten en dus een stoel aanschoof hadden we telkens eentje te weinig }:| Moesten we in het begin telkens aan de andere helft van de tafel vragen of zij over hadden (gelukkig wel) en konden doorgeven. Maar soms miste je daardoor het momentum (mensen die zijn geweest snappen wat ik bedoel).
Daarna de aanvoer van de andere kant geregeld (met hulp van andere gasten die de situatie doorhadden O+ ) zodat die extra zitter iets voor zichzelf moest regelen >:)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_191877978
Hahaha, wij hebben een kastje besteld bij kinderbeddenwinkel of zoiets. Dus nu staat er een busje met dat enorm groot op de bus voor de deur. Waarschijnlijk denken de buren nu dat we zwanger zijn. :D :D
pi_191877989
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 10:06 schreef Myraela het volgende:
Hahaha, wij hebben een kastje besteld bij kinderbeddenwinkel of zoiets. Dus nu staat er een busje met dat enorm groot op de bus voor de deur. Waarschijnlijk denken de buren nu dat we zwanger zijn. :D :D
_O-

Hoe lang laat je ze in de waan?
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_191877993
Beterschap Anne!
*meldt* voor babi ketjap battle :9

En vanavond ga ik naar Eindhoven :D Mondkapje mee gaat lastig worden, ik ga uit eten _O-
pi_191878034
Ach hier gaat 't normale leven gewoon door hoor, was niks rustiger op station. Wij hebben nu wel opeens allemaal thuiswerk inlogcodes gekregen voor het geval dat :'). Vandaag gewoon op het werk.
pi_191878053
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 09:36 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Er gaan ingrediënten in die er, traditioneel gezien, niet inhoren :s)
Wat dan :P
pi_191878061
En wat is eigenlijk het traditionele recept? Iedereen in mijn vaders familie, en zelfs binnen ons gezin, doet het namelijk sowieso al anders :D
pi_191878207
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 10:14 schreef Aure het volgende:

Wat dan :P
Erwtjes en aardappel
pi_191878244
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 10:14 schreef Aure het volgende:
En wat is eigenlijk het traditionele recept? Iedereen in mijn vaders familie, en zelfs binnen ons gezin, doet het namelijk sowieso al anders :D
'Het traditionele recept' bevat gember(poeder), ui en/of sjalot, knoflook en ketjap.
pi_191878273
Even nazoekend heb ik liefst 4 verschillende recepten, zelfs één met kemiri-noten en prei _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door Leintjeuh op 07-03-2020 10:37:16 ]
pi_191878525
Ja potver. Ik dacht in de loop van de ochtend: wat voel ik me toch meh. Thermometer in de bips: 38,2°. Vandaar. Efteling morgen maar even definitief afgezegd. :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_191878537
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 10:06 schreef Myraela het volgende:
:D!
pi_191878586
Mèh Mini en AX beterschap!

We hebben wel wat leuke plannetjes voor komende week:
Morgenmiddag Parasite in de filmschuur Haarlem + hapje eten daarna
Di t/m Do naar Oostende voor : https://www.wearetravellers.nl/europa/belgie/oostende-street-art/
quote:
Met street art de wereld (en Oostende) veranderen

The Crystal Ship heeft als motto dat kunst de mogelijkheid heeft om de wereld écht te veranderen en ik snap wel waarom ze dat zeggen. De tour kun je geheel zelfstandig wandelen, via deze site kun je een overzicht van alle locaties krijgen. Ze zijn ook echt helemaal van nu trouwens: je kunt de tour zelfs met een chatbot via Facebook doen
Ik heb de chatbot en de app en we willen niet wandelen met met de Ebike of Estep

Zondag eten bij collega, die ooit bij ons uitgebreid asperges had gegeten en ons nu terugvroeg.. dat had niet gehoeven maar ik kom er niet onderuit :D

[ Bericht 24% gewijzigd door Blues op 07-03-2020 11:02:59 ]
pi_191878595
https://iamafoodblog.com/vietnamese-caramelized-pork-belly-pasta/
Dit ziet er wel errug lekker uit zeg :9 /wijst g op het recept *) :9
pi_191878640
Oei @Bloes - dat klinkt een beetje alsof je matig eten verwacht. Succes! ;)

Ook wel benieuwd naar Parasite *O*
pi_191878647
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 10:58 schreef Blues het volgende:
En het smaakt nog beter dan dat het eruit ziet! O+
pi_191878670
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 11:02 schreef minilot het volgende:
Oei @:Bloes - dat klinkt een beetje alsof je matig eten verwacht. Succes! ;)

Ook wel benieuwd naar Parasite *O*
Ik ook *O*

Nou eh, ik zit er gewoon niet echt op te wachten. Ik zie haar al al mijn werkdagen en voor mij zou dat genoeg zijn, maar het is natuurlijk heel lief. Ze is geboren Siciliaanse, dus hopelijk zien we dat ook terug op het bord! Zij kijkt er erg naar uit, dat wel ;)
pi_191878695
Ah zo Bloes! Ik snap je. :)
En: kom je nóg niet helemaal los van je werk, verdorie! ;)
pi_191879076
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 10:28 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

'Het traditionele recept' bevat gember(poeder), ui en/of sjalot, knoflook en ketjap.
Ohja dat zit er bij ons allemaal sowieso wel in inderdaad. Ik gebruik nog kruidnagel en nootmuskaat en soms een beetje palmsuiker. En sambal als ik het toch ook wel pittig wil.
pi_191879081
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 11:07 schreef minilot het volgende:
Ah zo Bloes! Ik snap je. :)
En: kom je nóg niet helemaal los van je werk, verdorie! ;)
Is pas vlg week zondag en maandag ga ik weer werken, dus prima :+ ik ben er al 'overheen' :D
pi_191879085
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 10:25 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Erwtjes en aardappel
Oeh dat klinkt wel interessant :D
  zaterdag 7 maart 2020 @ 11:55:31 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191879273
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 10:58 schreef Blues het volgende:
Oké, maak ik vanavond. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_191880057
Op pad met een veganist die ook geen zout, suiker en vet eet.

Dat is best een uitdaging als je 1000km moet autorijden en degene nam geen eten mee :)
pi_191880078
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:03 schreef Uhmmpie het volgende:

Dat is best een uitdaging als je 1000km moet autorijden en degene nam geen eten mee :)
Dat is dan ook gewoon dom.
pi_191880138
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:06 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat is dan ook gewoon dom.
Mja stiekem niet mijn probleem denk ik dan :)
Volwassen vent... kan wel beetje voor zichzelf zorgen lijkt me.

Ik had broodjes mee..
en er ligt nog een rol koek.. en de eierkoeken zijn bijna op.
Maar dat eet ie dus niet.

Wel goed in zn principes.. hij eet het ECHT niet.
Alleen rond 7 uur vanochtend muesli ontbeten.

Ondertussen hap ik een prefab chococroissantje van het tankstation. Want lekker.
pi_191880213
Je gaat hartstikke dood als je daadwerkelijk strikt geen vet en zout binnenkrijgt. Gelukkig voor Uhmpp niet binnen duizend kilometer met de auto ;)
pi_191880270
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:20 schreef minilot het volgende:
Je gaat hartstikke dood als je daadwerkelijk strikt geen vet en zout binnenkrijgt. Gelukkig voor Uhmpp niet binnen duizend kilometer met de auto ;)
Nahja hij doet het al een aantal jaar. En wel nootjes en dergelijke.
pi_191880286
Je kunt natuurlijk niet tegelijkertijd beweren dat je én geen vet én geen nootjes eet. 8)7
pi_191880318
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:26 schreef minilot het volgende:
Je kunt natuurlijk niet tegelijkertijd beweren dat je én geen vet én geen nootjes eet. 8)7
Geen toegevoegd vet dan :)
Ondertussen toch druk in gesprek over eten..
en favorieten, verschillen en oplossingen/aanpassingen.

Leuk zo.

Hij bakt bijv dus zonder boter/olie oid...

[ Bericht 6% gewijzigd door Uhmmpie op 07-03-2020 13:37:40 ]
pi_191880513
Ik moet nog boodschappen halen voor vanavond en morgen op zijn minst. Maar heb totaal geen inspiratie om iets te koken zelf wat nog redelijk makkelijk te doen is?

Voor 1 persoon mezelf dus en het moet even in grote portie op 2 pit. Zodat ik er aantal dagen van kan eten evt met invriezen.

Iemand idee? ;)

Optie B is maar kant en klaar maaltijden halen (ook daarvoor btw tips graag). Maargoed ok wil er nog iets moeite voor doen.? Help?
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 7 maart 2020 @ 13:48:32 #33
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191880625
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:03 schreef Uhmmpie het volgende:

Garantie voor snel ziek worden en aftakelen.
Heeft ie al een goede levensverzekering met jou als begunstigde afgesloten?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_191880642
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:48 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja spuit elf: alleen geen toegevoegde shizzle dus. Dan ben je vooral een beetje onnodig mal, niet in levensgevaar ;)
pi_191880662
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:40 schreef kree het volgende:
Ik moet nog boodschappen halen voor vanavond en morgen op zijn minst. Maar heb totaal geen inspiratie om iets te koken zelf wat nog redelijk makkelijk te doen is?

Voor 1 persoon mezelf dus en het moet even in grote portie op 2 pit. Zodat ik er aantal dagen van kan eten evt met invriezen.

Iemand idee? ;)

Optie B is maar kant en klaar maaltijden halen (ook daarvoor btw tips graag). Maargoed ok wil er nog iets moeite voor doen.? Help?
Hoeveel tijd heb je om te koken? En wat voor dingen vind je lekker?
pi_191880917
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:48 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik vermoed dat als die verzekering er al is.. de begunstigden de vorm van vrouw en kinderen zijn :)
pi_191881254
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:51 schreef minilot het volgende:

[..]

Hoeveel tijd heb je om te koken? En wat voor dingen vind je lekker?
Opzich is er genoeg tijd nu in het weekend dan. Maar hou er rekening mee dat het in 2 pannen max moet kunnen.

Hoeveel tijd ik er aan wil besteden, nah zo min mogelijk eigenlijk. Heb geen groot aanrecht enzo. Dus het moet iets makkelijks zijn. Wat dus wel in grote hoeveelheid kan zodat ik de dagen erna niet hoef te koken. Want geen tijd. Ok nasi macaroni Chili concarne waren even de makkelijke opties die ik dus al gehad heb.

Weet even niet wat nu te doen als weer hetzelfde herhalen.

Lust btw zo goed als alles wel.
Maar voor iemand wat noemt denk even het is voor 1 persoon het moet nog beetje in de koelkast kunnen met latere porties.
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 7 maart 2020 @ 14:52:12 #38
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191881661
Ja, iemand naast ideeen voor kree nog een recept voor snel makkelijk en met flink wat groenten voor vanavond?

Geen zin om te koken :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_191881692
Gado gado
  zaterdag 7 maart 2020 @ 14:57:13 #40
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191881731
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 14:54 schreef Myraela het volgende:
Gado gado
Ik weet niet of ik dat erg gezond vind met ddiepindasaus :@
pi_191881967
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 14:52 schreef Barreltje het volgende:
Ja, iemand naast ideeen voor kree nog een recept voor snel makkelijk en met flink wat groenten voor vanavond?

Geen zin om te koken :+
Heel veel groenten, courgette, paprika, ui wortel, aardappels etc. in stukken snijden (desnoods gesneden kopen) omscheppen met wat olijfolie, peper, zout. Zo mogelijk verse rozemarijn, maar italiaanse kruiden kan ook en dat op 180;gr in de oven, ca 30 minuten (afhankelijk hoe groot de stukken zijn). Evt een kippendij kruiden en er bovenop, halverwege omdraaien. Veel groenten, weinig werk en lekker
We have far more in common than that which devides us..
pi_191882114
Zag net op Funda dat het huis van mijn schuin benedenbuurman te koop staat is begin september overleden). Bijna 2 ton en hij heeft er indertijd 145.000 gulden voor betaald :o
pi_191882213
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 14:57 schreef Barreltje het volgende:
Ik weet niet of ik dat erg gezond vind met ddiepindasaus :@
Los van dat pindasaus gewoon gezond is, hoef je het er ook niet in te verzuipen. :D Voor de rest is het alleen een bord groenten en een gekookt ei.
pi_191882356
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 15:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Zag net op Funda dat het huis van mijn schuin benedenbuurman te koop staat is begin september overleden). Bijna 2 ton en hij heeft er indertijd 145.000 gulden voor betaald :o
Fijn voor de erfgenamen *)
pi_191882552
Da's toch niet zo heel raar in minstens (bijna) 20 jaar?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 15:44:33 #46
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191882558
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 15:30 schreef Blues het volgende:

[..]

Fijn voor de erfgenamen *)
Het beste is - dat hebben we eens beredeneerd- als iemand in een vliegtuig crash overlijdt.. dan krijg je als nabestaande nog een soort van compensatie van de vliegmaatschappij
. De auto is nog heel en het huis kan ook nog verkocht worden.. dan wel samen tegelijkertijd in die crash want anders is er nog zoiets als een langstlevende contract .. :+

En ja.. mm ouders hielpen mee met de redenatie *)
pi_191882697
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 15:44 schreef Clubsoda het volgende:
Da's toch niet zo heel raar in minstens (bijna) 20 jaar?
Voor een flat van 83m2? Heeft wel een tuin, en ik denk dat die in het woonoppervlak is meegeteld want dit app is 72m2.
De meeste appartementen (die hoger liggen) gaan voor ca 175.000 weg
pi_191882765
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 15:44 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Het beste is - dat hebben we eens beredeneerd- als iemand in een vliegtuig crash overlijdt.. dan krijg je als nabestaande nog een soort van compensatie van de vliegmaatschappij
. De auto is nog heel en het huis kan ook nog verkocht worden.. dan wel samen tegelijkertijd in die crash want anders is er nog zoiets als een langstlevende contract .. :+

En ja.. mm ouders hielpen mee met de redenatie *)
Beredeneerd dus niet ervaren hoop ik :o
pi_191882831
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 15:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Tja mensen van wie wij dit huis hebben gekocht hebben er 112000 gulden voor betaald. Nu 29 jaar geleden. Waren op dat moment starterswoningen met een een of andere subsidie regeling. Wij hebben er nu in euro's meer dan het dubbele voor neergelegd. En dan moest het nog volledig opgeknapt worden.

Oftewel het is niet te vergelijken.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 7 maart 2020 @ 16:09:36 #50
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191882838
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 14:08 schreef Uhmmpie het volgende:

Ik vermoed dat als die verzekering er al is.. de begunstigden de vorm van vrouw en kinderen zijn :)
Oh? Hij is nog getrouwd?
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 7 maart 2020 @ 16:10:01 #51
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191882849
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 16:01 schreef Blues het volgende:

[..]

Beredeneerd dus niet ervaren hoop ik :o
Als ze het zelf mee beredeneerd hebben niet he :+
pi_191883763
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 10:30 schreef Leintjeuh het volgende:
Even nazoekend heb ik liefst 4 verschillende recepten, zelfs één met kemiri-noten en prei _O-
Ik maak het altijd met prei.
Ik las eens een recept waarin je het vlees, samen met ui, prei, Spaanse peper of sambal, gember (ik gebruik djahé), citroengras (sereh), een paar tenen knoflook, komijnzaad, kurkuma, zout, olie, ketjap en een scheutje azijn een poosje laat marineren, voordat je het in een braadpan aanbakt en met de marinade, water, wat maizena en een laurierblaadje een poosje laat pruttelen.
Beetje korianderblad, net voor het serveren.

Met een beetje basmatirijst is het precies godenvoer _O_ :Y)
  zaterdag 7 maart 2020 @ 17:31:23 #53
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191883987
Was gezellig dagje slopen; Bruynzeel keukens uit de jaren 70 zijn behoorlijk hardnekkige krengen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_191884324
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 15:57 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Voor een flat van 83m2? Heeft wel een tuin, en ik denk dat die in het woonoppervlak is meegeteld want dit app is 72m2.
De meeste appartementen (die hoger liggen) gaan voor ca 175.000 weg
Ik doelde meer op de omvang van de prijsstijging. Maar qua prijs vind ik het ook niet gek hoor, hier in het dorp staat ook geen enkel appartement van >75m2 te koop onder de 2 ton. En dan ook nog een tuin. (Ik ga er voor het gemak vanuit dat die 83m2 klopt, de meeteisen zijn streng tegenwoordig, je komt echt niet meer weg met tuinen of schuren meetellen. )
pi_191884418
Border onkruidvrij gemaakt, borderrandje erom heen gelegd, ruim 400 liter potgrond gestort (en nog niet genoeg....) de eerste dingen geplant, pad onkruidvrij gemaakt, wat kleine dingetjes geprutst.

Dus uh, druk geweest. Nu moe, schoon gedoucht en aan het wachten op m'n strata. Vanavond nog sociaal doen bij mensen. :O
Sterkheidsbaas van alles.
pi_191884487
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog zonder vis & mossels:

Eindresultaat:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 7 maart 2020 @ 18:04:13 #57
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191884530
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 18:01 schreef sigme het volgende:
SPOILER
[ afbeelding ]

Eindresultaat:
[ afbeelding ]
Zwaar, ellendig leven....
NOM!

Eetsmakelijk :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_191884553
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 18:01 schreef sigme het volgende:
SPOILER
[ afbeelding ]

Eindresultaat:
[ afbeelding ]
Heerlijk O+

Eet smakelijk!
pi_191884787
@sigme, ziet er goed uit! Eet smakelijk!

@Clubsoda, net even gekeken en in het buurgebouw staat zo’n appartement te koop op de 5e zonder zo’n mooie keuken en mooiere badkamer en balkon, geen tuin en daar vragen ze 192500 voor. Poeh ook.

Vanmiddag hier het balkon flink aangeveegd, halve vuilniszak vol met zooi. Hopelijk kan mijn hulp donderdag met meer kracht alles beter schoon krijgen. Bij intratuin een mooi kleed gezien, maar veel te klein, moet er 4 hebben en deels afknippen omdat her ook deels te breed is. Die stukken wil ik dan met extra sterk tape aan elkaar plakken.
Ook maar de muizenvallen gevuld en weer neergezet, uit 2 was het loketen uit maar geen muis.
pi_191884937
Leuke foto's sigme!

Ons hapje, mede mogelijk gemaakt door @minilot ik vond t lekker!

Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 maart 2020 @ 19:06:13 #61
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_191885616
Broodje Hamburger hier vandaag. :9.

Vanmorgen gesport en daarna een beetje wezen dwalen in Amsterdam. Wilde uiteindelijk van KNSM-Eiland naar de Hemhavens (relatief nieuw deel vd stad). Alleen besloot dan om het pontje naar Noord te pakken om vervolgens te wandelen door de parken en het centrum in Noord. winkelcentrum Over IJ is gewoon genieten. :Y. Het is wel uit de categorie Spuugmooi/treurtrips. :+.
Om vervolgens ook weer te constateren hoe snel Noord veranderd.

Gewoon een beetje dwalen in de stad. O+. Ik vind het fijn. En de Houthavens komen de volgende keer wel weer :P.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_191885710
Massieve hoofdpijn met misselijkheid gooit een beetje roet in mijn avondplannen :'(
pi_191885852
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:11 schreef Lonaa het volgende:
Massieve hoofdpijn met misselijkheid gooit een beetje roet in mijn avondplannen :'(
Da’s klote. Bed is denk ik een beter idee?
  zaterdag 7 maart 2020 @ 19:22:40 #64
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191885878
Hier toch geen zin om te koken en thais besteld :Y)

En dan laten bezorgen terwijl de Thai 50 m verderop zit.. :@
  zaterdag 7 maart 2020 @ 19:23:12 #65
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191885888
Voorzichtig kusje op loon dr hoofdje
  zaterdag 7 maart 2020 @ 19:39:02 #66
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191886137
Rode bietenblokjes met een gesnipperd rood uitje en champignons meegebakken, en met roomkaas gevulde rundvlees rolletjes
  zaterdag 7 maart 2020 @ 19:39:19 #67
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191886141
Beterschap @Lonaa aaaaa
pi_191886560
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 16:09 schreef golfer het volgende:

[..]

Oh? Hij is nog getrouwd?
Nee muts.. met zn 3en in de auto :)
pi_191887082
Ja, Lonaa blijft thuis. F is net weg. Zo lekker naar bed
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:19:44 #70
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191887133
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:22 schreef Barreltje het volgende:
Hier toch geen zin om te koken en thais besteld :Y)

En dan laten bezorgen terwijl de Thai 50 m verderop zit.. :@
Luie hond. ;)
Poef.....gone! ©golfer
pi_191888414
Hallo. We leven nog. Vandaag was leuk. Wel weer zwaar maar wel te doen.

Vanochtend:

We hebben een en ander gemeten en zijn toen gaan bedenken hoe de bakken het best pasten, ze zijn namelijk niet vierkant.
We hebben gisteren een reciprozaag gekocht en daarmee hebben we de onderkant van de kisten gezaagd.

Resultaat:

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 07-03-2020 21:06:30 ]
Spoilers!
pi_191888686
Ziet er netjes uit! Heb je voor hoge bakken gekozen om niet zoveel te hoeven bukken? Wael handig zo
pi_191888782
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Ziet er netjes uit! Heb je voor hoge bakken gekozen om niet zoveel te hoeven bukken? Wael handig zo
Ja, avsoluut. En ook omdat ik nog steeds bang ben voor padden. Niet meer zo bang als vroeger maar wel bang genoeg dat ik niet in mijn eentje in de volle grond durf met mijn handen. Als J in de buurt is om me te redden, doe ik het wel als het moet.
Spoilers!
pi_191888901
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja, avsoluut. En ook omdat ik nog steeds bang ben voor padden. Niet meer zo bang als vroeger maar wel bang genoeg dat ik niet in mijn eentje in de volle grond durf met mijn handen. Als J in de buurt is om me te redden, doe ik het wel als het moet.
Zo begrijpelijk, die padden wil je niet dichtbij tegenkomen. Kwam op het balkon ook zoveel pissebedden tegen en andere creepy crawlers. Brrr
pi_191889013
Zie toch leuke dingen terug van koot en bie. _O_

@Lucky..je had de kisten ‘gewoon’ op worteldoek kunnen plaatsen. Toch?
En jullie hadden toch houtsnippers “gemaakt”? die kunnen dan erop en ertussen als pad.
In ieder geval lekker makkelijk ‘moesen’ op deze manier. _O_
  zaterdag 7 maart 2020 @ 21:15:55 #76
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191889032
quote:
Kikkers en padden als bondgenoten

Padden en kikkers zijn héél nuttige dieren om in de moestuin te hebben. In de avondschemering en ’s nachts gaan padden op zoek naar voedsel. Zij eten uitsluitend levende bewegende prooi: wormen, larven, spinnen, naaktslakken, kevers, steekmuggen, mieren, vliegen en andere insecten. In een volledig groeiseizoen kan een enkele pad tot maar liefst 10.000 van die ongenode gasten opeten!

De Gewone pad is een nachtdier en de Bruine kikker is een dagdier. De kikkers en padden vullen elkaar daarmee mooi aan in de jacht op de naaktslakken en andere diertjes. Padden houden zich overdag het liefst schuil in een koele en donkere plaats, om ’s nachts op jacht te gaan. De Bruine kikker is vooral overdag actief, vandaar is dus meer kans dat we de kikkers zien dan de padden.
Padden en kikkers zijn vleeseters en zijn dus onze bondgenoten op de moestuin. Zij eten niet van onze groenten en fruit. En overigens: kikkers en padden zijn beschermde diersoorten!
pi_191889092
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:12 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Zo begrijpelijk, die padden wil je niet dichtbij tegenkomen. Kwam op het balkon ook zoveel pissebedden tegen en andere creepy crawlers. Brrr
Ik heb echt alleen last van kikkers en padden. En van die dikke zwarte spinnen in huis. Al het andere ongedierte vind ik helemaal prima (behalve slakken, duh). Ze zijn meestal erg belangrijk voor het bodemleven enzo dus meer dan welkom. Maar bij padden kan ik dat toch niet zo zien op een of andere manier :D

Ik heb vandaag nog wel een rattenhol dichtgestampt. Niet dat dat iets uitmaakt maar het voelde beter dan niets doen.
Spoilers!
pi_191889212
Kikkers horen wij heel veel in de polder. Hele concerten.
Padjes komen graag wel eens in huis.
Dan denk ik, omdat het koud is buiten.

“Ouwe lullen moeten weg...” 😂 “ staan alleen maar in de weg”
pi_191889251
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:15 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik weet het. Het zijn mijn vrienden. Maar nee, toch niet. Ik ben niet meer fobisch, dat scheelt.

Anne, we gaan worteldoek tussen de paden leggen, met houtsnippers inderdaad. Ivm het bodemleven hebben we liever dat het open is tussen het weiland en de aarde in de bak dus er komt geen doek onder de bakken. Dan hadden we ook de bodem niet van de bakken hoeven zagen trouwens.
Spoilers!
  zaterdag 7 maart 2020 @ 21:22:41 #80
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191889280
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik weet het. Het zijn mijn vrienden. Maar nee, toch niet. Ik ben niet meer fobisch, dat scheelt.

Anne, we gaan worteldoek tussen de paden leggen, met houtsnippers inderdaad. Ivm het bodemleven hebben we liever dat het open is tussen het weiland en de aarde in de bak dus er komt geen doek onder de bakken. Dan hadden we ook de bodem niet van de bakken hoeven zagen trouwens.
Ik probeer alleen even te illustreren dat ze, voor wat betreft slakken, echt aan jouw kant staan. Maar je hoeft ze niet te aaien, alleen maar laten leven.
pi_191889289
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ok. Ik had klok/klepel nog in mijn hoofd. w/
pi_191889310
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:22 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik probeer alleen even te illustreren dat ze, voor wat betreft slakken, echt aan jouw kant staan. Maar je hoeft ze niet te aaien, alleen maar laten leven.
Brr.
Spoilers!
pi_191889448
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:12 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Hmm wij hadden ooit pissebedden als huisdier. Grote pot in de keuken.. af en toe wat groenteafval bij en geen omkijken naar eigenlijk.
pi_191889495
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hallo. We leven nog. Vandaag was leuk. Wel weer zwaar maar wel te doen.

Vanochtend:
[ afbeelding ]

We hebben een en ander gemeten en zijn toen gaan bedenken hoe de bakken het best pasten, ze zijn namelijk niet vierkant.
We hebben gisteren een reciprozaag gekocht en daarmee hebben we de onderkant van de kisten gezaagd.

Resultaat:
[ afbeelding ]
Wat een klus weer _O_ zo benieuwd hoe het er straks in de zomer bijstaat *O*
pi_191889591
Avond allen :W

Welkom terug Mini, ik miste je al een tijdje, maar sommige mensen hebben natuurlijk nog gewoon een leven naast Fok! :P

Lekker bezig LS!

*Pakt tentje en gaat naar Sigme toe *

Geniet van je vrije weekje Blues!

En ik ben vast de helft vergeten..excuses :@

Vandaag een dag met workshops. Was heel interessant. Ik weet nu wie er (o.a.) verantwoordelijk waren voor de (bijna) lege pleinen bij de inauguratie van Trump :D
Buik ging alleen in de loop van de middag wel zeer doen, dat was even minder. Daarna nog wel lekker gegeten, iets met bami was het, geregeld door de organisatie. (Lunch hadden we zelf meegenomen, zoals altijd een zeer diverse en heerlijke potluck. Ik heb gisteravond laat nog pannenkoekjes staan bakken, waren geloof ik wel goed gelukt aan de snelheid waarmee de stapel op ging :9 )
pi_191890188
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:41 schreef Blues het volgende:
Vertel @:Candaasje @:Trump :o
Ze weet wel hoe ze ons nieuwsgierig maakt :D
Spoilers!
pi_191890228
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik zit ook op meer uitleg te wachten. En ook wat voor workshop het was
pi_191890585
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ik ben ook wel benieuwd!

En O+ @sigme
Het is misschien koud, maar niet minder mooi! En de paella ziet er lekker uit.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_191890954
Hahaha :D

Het was was een 'activisten-workshop' ;)
Maar wel heel tof, met veel gedachtenexperimenten. Zeer leerzaam.

SPOILER
pi_191891382
Topic geblokkeerd ;(

Enniewee:

Hm, misschien was een half pakje speculoos koekjes in één keer weg(vr)eten niet het meest verstandige plan....
pi_191891536
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 22:15 schreef Candaasje het volgende:
Topic geblokkeerd ;(

Enniewee:

Hm, misschien was een half pakje speculoos koekjes in één keer weg(vr)eten niet het meest verstandige plan....
Was ff andere dingen aan het doen (campari soda make, dan @Kreator)

Gave actie, die lege pleinen _O_
pi_191891868
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 22:19 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Was ff andere dingen aan het doen (campari soda make, dan @:Kreator)

Gave actie, die lege pleinen _O_
Wat is dat voor drankje, het komt steeds terug hier in de SC :D

Ja, ik vond het ook wel tof. Ik wist het niet, maar het was een voorbeeld van diverse groepen, met diverse idealen, die letterlijk de handen ineensloegen. Daar hou ik van O+
pi_191891944
Wist ik niet, dacht al die tijd dat het aan gebrek aan 'fans' voor Trump lag :D
pi_191891975
Ik had het leuker gevonden als er gewoon weinig mensen naar die inauguratie wilden.
Spoilers!
pi_191892005
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 22:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had het leuker gevonden als er gewoon weinig mensen naar die inauguratie wilden.
Dat zeker, maar in ieder geval weinig mensen, da’s al mooi
  zaterdag 7 maart 2020 @ 22:36:02 #97
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191892012
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 22:04 schreef Candaasje het volgende:

SPOILER
:D
Dat is wel 1 van de leukste 'broodje Aap-verhalen' van de laatste jaren.
Welk bewijs werd daarvoor aangevoerd?
Poef.....gone! ©golfer
pi_191892143
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 22:33 schreef Blues het volgende:
Wist ik niet, dacht al die tijd dat het aan gebrek aan 'fans' voor Trump lag :D
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 22:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het zal vast een combinatie van geweest zijn hoor. Maar ik wist heel niet dat er die dag dus blokkades waren opgeworpen door zoveel verschillende groepen.
pi_191892166
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 22:36 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat is wel 1 van de leukste 'broodje Aap-verhalen' van de laatste jaren.
Welk bewijs werd daarvoor aangevoerd?
Foto's, en dit waren geen 'onbekende' activisten.
Meer ga/kan ik er niet over zeggen ;)
  Moderator zaterdag 7 maart 2020 @ 22:44:10 #100
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191892244
Als dat al waar is, dan had Trump ze er vast flink van langs gegeven...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 7 maart 2020 @ 22:44:18 #101
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191892246
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 22:41 schreef Candaasje het volgende:

Foto's, en dit waren geen 'onbekende' activisten.
Meer ga/kan ik er niet over zeggen ;)
Diezelfde gemanipuleerde foto's die het kamp-Trump ook gebruikte om te bewijzen dat er wel veel meer mensen aanwezig waren? Net zo betrouwbaar?
Poef.....gone! ©golfer
pi_191892320
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 22:44 schreef golfer het volgende:

[..]

Diezelfde gemanipuleerde foto's die het kamp-Trump ook gebruikte om te bewijzen dat er wel veel meer mensen aanwezig waren? Net zo betrouwbaar?
Nee hoor, gewoon verslag van de actie.
Het ging trouwens niet om het succes of niet; het ging er gewoon puur om het type actie (blokkeeractie, wat XR ook veel gebruikt), en dat het dus met verschillende bewegingen samen was.

Er werden ook mislukte acties aangehaald hoor. Of acties met vervelende consequenties voor de deelnemers.
pi_191892637
Ik ga lekker een aflevering Altered Carbon 8-) kijken en dan naar bed. Althans, dan lig ik al in bed, want ik heb geen bank hier, maar dan ga ik slapen :P .

Ajuus! :W
pi_191893384
Slaap lekker. Ik duik er ook in, wat lezen en slapen
pi_191894162
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 22:44 schreef derLudolf het volgende:
Als dat al waar is, dan had Trump ze er vast flink van langs gegeven...
Ja, die had dat absoluut aangegrepen.

@Lonaa beterschap :* Niet tof, ziek zijn.

@Lucky ik vind het veelbelovend, al die houten bakken! Hier moet absoluut een maandelijkse update van komen *)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_191896418
Mogguh :O
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_191896537
Goedemorgen!

Ik kom hier rond 7u m’n bed uit, dan geef ik de honden een bak brokken, maak de kachel aan en zet een ketel water op de kachel. En dan terug in bed.
Een half uur later gaat de ketel zingen en sta ik op om koffie te zetten. We drinken nu koffie bij de kachel.
Op de kachel staat nu de koffie, een nieuwe ketel water, en een pan bonen. Die kan dan aan de kook komen en even doorkoken. Als straks de kachel uit is kan die dan in de hooikist.

Het is nu onder de 4 graden buiten, maar er wordt vanmiddag 19 graden verwacht.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 08-03-2020 08:21:44 ]
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 8 maart 2020 @ 08:08:22 #108
217702 Lonaa
Honger!
pi_191896560
Nog steeds een sluimerende hoofdpijn. }:|
pi_191896571
Mogge!

Dat ziet er allemaal cosy uit @sigme, -4 is wel wat frissig maar 19 is wel weel fijn.

Best vroeg wakker voor een vrije zondag (7 uur), er schijnt een heerlijk zonnetje, maar dat zal wel niet zo blijven
pi_191896594
@sigme : klinkt als een heerlijke dagelijkse routine.

@loona...pijnstiller erin? Hier nog steeds hoestaanvallen om de paar uur.
Herinner mij van een jaar of vier geleden, dat het toen 6 ZES weken aanhield en dat ik rechtopzittend sliep.
In deze barre coronatijden ook een aantal sociale dingen deze week.
Eens even bekijken hoe dat gaat dan. Of ik wel ga?

@P. Gaat het weer een beetje?
  zondag 8 maart 2020 @ 08:15:24 #111
217702 Lonaa
Honger!
pi_191896608
Ja, zo pijnstiller erin.
  Official ESF Kreviewer zondag 8 maart 2020 @ 08:19:23 #112
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191896639
Dat je belastingaangifte wil doen, maar dat de site van de belastingdienst het weer eens niet doet.
  Official ESF Kreviewer zondag 8 maart 2020 @ 08:21:15 #113
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191896647
quote:
14s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:19 schreef Kreator het volgende:
Dat je belastingaangifte wil doen, maar dat de site van de belastingdienst het weer eens niet doet.
Oh. Alleen op de pc. Raar.
pi_191896651
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:08 schreef Lonaa het volgende:
Beetje een rustig programma vandaag hoop ik?
  zondag 8 maart 2020 @ 08:30:02 #115
217702 Lonaa
Honger!
pi_191896698
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:21 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Beetje een rustig programma vandaag hoop ik?
Ik had wel allerlei plannen. :X Moet maar even kijken hoe of wat.
  zondag 8 maart 2020 @ 08:35:04 #116
221912 minilot
Nancy boy
pi_191896728
Lucky, wat een enorme hoeveelheid bakken! :D Wat gaat er als eerste geplant worden? *O*
  zondag 8 maart 2020 @ 08:37:58 #117
221912 minilot
Nancy boy
pi_191896742
Oeh, foto van @sigme met dat fantastische woeste haar én een fantastisch woeste paella! O+ Gaaf om te zien!
@sigme Eet je elke ochtend bonen als je daar bent? :)
  zondag 8 maart 2020 @ 08:41:37 #118
221912 minilot
Nancy boy
pi_191896758
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 22:04 schreef Candaasje het volgende:

SPOILER
Dank voor dit inkijkje in een wereld die - denk ik - nogal ver bij de rest van ons vandaan staat. :9 Heb je zelf momenteel eigenlijk een nabije actie in de planning, of te druk met studie en lamastallen schrobben? :)
  zondag 8 maart 2020 @ 08:49:21 #119
221912 minilot
Nancy boy
pi_191896815
In de categorie Niet Zo Tof: ik hoestte vanmorgen vroeg zó krachtig dat mijn volle tampon eruit schoot, op hevigste moment van menstruatie. }:|

Succes met de aangifte @Kreator en @Lonaa - sterkte met je hoofdje :*
  zondag 8 maart 2020 @ 08:49:58 #120
217702 Lonaa
Honger!
pi_191896820
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:49 schreef minilot het volgende:
In de categorie Niet Zo Tof: ik hoestte vanmorgen vroeg zó krachtig dat mijn volle tampon eruit schoot, op hevigste moment van menstruatie. }:|

Succes met de aangifte @:Kreator en @:Lonaa - sterkte met je hoofdje :*
Ik moet helaas bekennen dat ik dit herken :')
  zondag 8 maart 2020 @ 08:52:20 #121
221912 minilot
Nancy boy
pi_191896841
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:49 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik moet helaas bekennen dat ik dit herken :')
-O-
Alles zat onder. }:|
  Official ESF Kreviewer zondag 8 maart 2020 @ 08:54:29 #122
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
  Official ESF Kreviewer zondag 8 maart 2020 @ 08:55:44 #123
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191896863
Ik negeer de synchroon lopende periodes even.
  Official ESF Kreviewer zondag 8 maart 2020 @ 08:56:28 #124
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191896867
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:41 schreef minilot het volgende:

[..]

Dank voor dit inkijkje in een wereld die - denk ik - nogal ver bij de rest van ons vandaan staat. :9 Heb je zelf momenteel eigenlijk een nabije actie in de planning, of te druk met studie en lamastallen schrobben? :)
Het corona virus is een complot van vegans.
pi_191896903
quote:

:o dat is mij nog nooit overkomen :D maar lijkt mij inderdaad Niet Zo Tof.
  zondag 8 maart 2020 @ 09:05:02 #126
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191896937
Ohh mini! Niet tof! })
  zondag 8 maart 2020 @ 09:11:21 #127
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_191896979
Ik voelde een tampon wel bewegen bij hoesten maar hij is er nooit uit gekomen :o Ik voelde die krengen trouwens altijd wel.
Spoilers!
  zondag 8 maart 2020 @ 09:12:06 #128
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_191896986
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:35 schreef minilot het volgende:
Lucky, wat een enorme hoeveelheid bakken! :D Wat gaat er als eerste geplant worden? *O*
Erwten en aardappels :9
Spoilers!
pi_191897010
Hoe hoog zijn die bakken, want als je daar erwten in doet, die moeten toch de hoogte in, kan je die dan nog plukken
pi_191897048
quote:

Huh dat is knap :D

Sterkte Annex en Lonaa :*
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_191897082
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:37 schreef minilot het volgende:
Oeh, foto van @:Sigme met dat fantastische woeste haar én een fantastisch woeste paella! O+ Gaaf om te zien!
@:Sigme Eet je elke ochtend bonen als je daar bent? :)
Des ochtends eet ik geen bonen, momenteel. Ik kook ze nu, dan in de hooikist, en dan eten we ze ‘s middags. En morgenmiddag de 2e helft. En dan weer eens geen bonen.

Als ontbijt hebben we fruitsalade, met vette kwark, kaneel, lokale rozemarijnhoning, havermout en een flinke hand walnoten (gekocht -O- ) en een handje amandelen (van onze eigen bomen hier *O* ).

Pas je een beetje op met proesten en interne zaken? Straks lig je binnenstebuiten ofzo!
  zondag 8 maart 2020 @ 09:24:41 #132
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_191897118
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe hoog zijn die bakken, want als je daar erwten in doet, die moeten toch de hoogte in, kan je die dan nog plukken
Ik heb stamerwten, die worden zo'n 40 centimeter hoog. De bakken zijn 57 hoog.
Spoilers!
pi_191897159
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:24 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ah, handig dat die er zijn, da’s goed te doen dan. Fiets regelmatig langs volkstuinen en daar zijn die dingen best hoog, dacht dat je nog op een ladder moest.
  zondag 8 maart 2020 @ 09:40:47 #134
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_191897272
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:29 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ah, handig dat die er zijn, da’s goed te doen dan. Fiets regelmatig langs volkstuinen en daar zijn die dingen best hoog, dacht dat je nog op een ladder moest.
Veel moestuiniers hebben bonen. Die heb je ook als lage variant. Minder opbrengst maar de geringe hoogte heeft ook voordelen dus.
Spoilers!
  zondag 8 maart 2020 @ 09:43:16 #135
217702 Lonaa
Honger!
pi_191897292
quote:
9s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:55 schreef Kreator het volgende:
Niet synchroon, wel herkenbaar. :7
  zondag 8 maart 2020 @ 09:43:59 #136
217702 Lonaa
Honger!
pi_191897301
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:24 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoe hoog mijn peulen worden. Als ze opkomen. :7
  zondag 8 maart 2020 @ 09:52:55 #137
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_191897401
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:43 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoe hoog mijn peulen worden. Als ze opkomen. :7
Wel een leuk experiment :D
Spoilers!
  zondag 8 maart 2020 @ 09:58:36 #138
217702 Lonaa
Honger!
pi_191897455
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wel een leuk experiment :D
Ja. :D Ik moest ook wel grinniken om m'n eigen chaotischeid daarin. 2 doorzichtige zakjes, op beide 'peulen' en verder niks.

We gaan het zien. Ze staan in het kasje buiten. Als ze niet opkomen ben ik nog op tijd voor nieuwe. :7

Oh, er is straks zaden en miniplantjes ruildag. *O* Ik ga denk ik even loeren. :9 Wil nog wel wat dngen hebben die ik niet heb. :')

En dan van de week naar de kweker voor aalbessen en kers. Misschien nog even naar ander tuincentrum dan itnratuin. :')
  zondag 8 maart 2020 @ 09:59:57 #139
217702 Lonaa
Honger!
pi_191897470
wtf. Dikke windvlaag, kasje omgewaaid. wtf
pi_191897498
SPOILER
Naar beneden lukt duidelijk nog.
Maar dat sleepliftje... ben er serieus nog niet 1x rechtop uitgekomen. _O-

Straks wat verder omhoog.
Andere lift... verder naar beneden.

Verder mijn hielspoor-voet moppert een beetje..
wel onder de bal van mn voet dus ik vermoed vooraan.. iets te strak.
maar heb hem 1 tikje losse r gedaan want dat zit die andere ook zag ik..

zo nog eens proberen dus.
pi_191897866
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 10:01 schreef Uhmmpie het volgende:
SPOILER

Mooie blauwe lucht!

Doe je wel voorzichtig?
pi_191897871
Zo. De complete CD verzameling is zojuist opgehaald door een verzamelaar. Opgeruimd staat netjes :+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_191898120
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 10:32 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Mooie blauwe lucht!

Doe je wel voorzichtig?
Jazeker.. ik heb mezelf in de zon geparkeerd en mn schoenen even uit gedaan. Trekt nu snel weg dus denk dat ik zo nog wel een keertje kan.
Vrees dat het ook relatief snel terugkomt.. maar ben al boven dus dat scheelt :)
En al skiënde er veel minder last van maar in de skilift stonden de tranen bijna in mn ofen als ik mn voet bewoog.. dus beter even steeds rust dan morgen continu zere voeten.

De heren zijn ondertussen even stukje rood en blauw aan het doen.. en komen daarna weer hierheen.

Ik even bijkletsen, Kaffee met Sahne drinken en even exschoonpaps gemeld dat zn skiles in de kerstvakantie wel echt is blijven hangen. Beide mannen zijn onder de indruk voor een eerste keer in ieder geval.
(En doen het zelf nu 3 en 5 jaar dus hebben de eerste keer ook redelijk recent gedaan)

Vermaak me wel dus :)
pi_191898121
quote:
7s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:05 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!

Ik kom hier rond 7u m’n bed uit, dan geef ik de honden een bak brokken, maak de kachel aan en zet een ketel water op de kachel. En dan terug in bed.
Een half uur later gaat de ketel zingen en sta ik op om koffie te zetten. We drinken nu koffie bij de kachel.
Op de kachel staat nu de koffie, een nieuwe ketel water, en een pan bonen. Die kan dan aan de kook komen en even doorkoken. Als straks de kachel uit is kan die dan in de hooikist.

[ afbeelding ]

Het is nu onder de 4 graden buiten, maar er wordt vanmiddag 19 graden verwacht.
Dat ziet er heel knus uit O+

quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:08 schreef Lonaa het volgende:
Ah, shit :*

quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:41 schreef minilot het volgende:

[..]

Hm, ja niet alles staat ook even dicht bij mij hoor :D . Ik zie zeker het nut in van pressure campaigns (Iemand bekend met de naam Rosa Parks? Over de gescheiden plaatsen in de bussen. Dat was ook een heel langdurige pressure campaign vanuit de zwarte gemeenschap)
maar sommigen vind ik of niet heel constructief, en/of wel heel heftig (The Animal People; SHAC ging echt wel heel ver. Ook zaken die ik zelf nooit zou doen.)
Ook de Equal rights (vrouwen/mannen/geaardheid/etc.) maakt veel gebruik van verschillende vormen van pressure campaigns.

Maar interessant was het zeker. En de workshop was ook niet bedoeld om zoveel mogelijk acties op te zetten met zoveel mogelijk arrestaties. Juist niet :P . Maar wel te kijken dat als je gebruik maakt van 'civil disobedience', hoe je dat dan een beetje effectief doet. Anders verspil je een hoop energie, geld, tijd en mogelijke medestanders.

De boerenprotesten (tractoren in NL, bedreigen van trampersoneel in BE) waren overigens ook een vorm van pressure campaigning/ civil disobedience. Niet veel onderdoend voor wat SHAC deed op een aantal punten. Vrij effectief toch wel. Maar dus ook niet mijn 'cup of tea' . (Even los van hun standpunt.)

SPOILER
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:52 schreef minilot het volgende:

[..]

-O-
Alles zat onder. }:|
:o Nooit gehad, maar ik kan me de ravage voorstellen.

Oh en *boks* . Ik ging gisteren wel halverwege de dag bijna neer van de buikpijn. Goede timing }:|

quote:
9s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:55 schreef Kreator het volgende:
Al die hormonen en dat rondvliegende bloed. Sterkte de komende dagen Krea! :*

quote:
7s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Des ochtends eet ik geen bonen, momenteel. Ik kook ze nu, dan in de hooikist, en dan eten we ze ‘s middags. En morgenmiddag de 2e helft. En dan weer eens geen bonen.

Als ontbijt hebben we fruitsalade, met vette kwark, kaneel, lokale rozemarijnhoning, havermout en een flinke hand walnoten (gekocht -O- ) en een handje amandelen (van onze eigen bomen hier *O* ).

Pas je een beetje op met proesten en interne zaken? Straks lig je binnenstebuiten ofzo!
Baarmoederprolaps :X

quote:
14s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:56 schreef Kreator het volgende:

[..]

Het corona virus is een complot van vegans.
In samenwerking met de producenten van toiletpapier en hand sanitizers :Y :Y)
pi_191898130
Oh en veel plezier Uhmp! Mooi ski-weer! *O*
pi_191899292
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 10:49 schreef Candaasje het volgende:
Oh en veel plezier Uhmp! Mooi ski-weer! *O*
Ziet er altijd zo gaaf uit! Terwijl ik niet de behoefte voel om op skievakantie te gaan :)
  zondag 8 maart 2020 @ 12:08:34 #147
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191899320
Rosa Parks ben ik bekend mee. Die had zonder hulp en aandacht van M.L. King verder nooit iets bereikt.
Poef.....gone! ©golfer
pi_191899330
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 12:07 schreef Blues het volgende:

[..]

Ziet er altijd zo gaaf uit! Terwijl ik niet de behoefte voel om op skievakantie te gaan :)
Mijn ouders zijn dit jaar voor het eerst gaan langlaufen. Is ze heel goed bevallen, want wel heerlijk de natuur in, ook sportief bezig, maar geen hoogtevrees e.d. :)
  zondag 8 maart 2020 @ 12:12:49 #149
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191899378
Zondag...

pi_191899385
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 10:32 schreef PdeHoog het volgende:
Zo. De complete CD verzameling is zojuist opgehaald door een verzamelaar. Opgeruimd staat netjes :+
^O^
Hier staat ook nog een kast/plank vol in de tuinkamer. Met een nog hele nieuwe weinig gebruikte CD speler hier in de kamer.. gebruiken we nooit meer. Radio 2 staat altijd op en daarnaast gebruiken we alleen nog maar Spotify.
pi_191899413
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 12:09 schreef Candaasje het volgende:

Mijn ouders zijn dit jaar voor het eerst gaan langlaufen. Is ze heel goed bevallen, want wel heerlijk de natuur in, ook sportief bezig, maar geen hoogtevrees e.d. :)
Tuurlijk is ook lekker buiten in de natuur.

Ik ben 2x gaan langlaufen, jaren 70 een keer en een keer jaren 90 met mn werk.
Vond het wel oké maar mijn hartje ging er niet sneller van kloppen. Ik hou meer van eilandhoppen, verkennen, wandelen en warmte :)
pi_191899425
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 12:12 schreef fietsie het volgende:
Zondag...

[ afbeelding ]
Dat heb je knap gedaan fietsje :Y Koekje?
pi_191899432
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 12:08 schreef golfer het volgende:
Rosa Parks ben ik bekend mee. Die had zonder hulp en aandacht van M.L. King verder nooit iets bereikt.
Oh je hebt hulp en geluk van buitenaf nodig. En dat is niet altijd te voorspellen. En daarom lukken ook zeker niet alle acties. (Ik heb ook wel eens aan een behoorlijk mislukte actie meegedaan. Er was geen media-coverage. Veel risico voor... niks.)

Maar Rosa Parks stond niet op zichzelf, ze was ook niet een zielig oud vrouwje, Rosa Parks was al een doorgewinterde activist. Hier zat strategie achter. En het is uiteindelijk een heel lange periode van 'civil disobedience', (o.a. vanuit de noordelijke staten bussen laten rijden met mensen van verschillende komaf/huidskleur en weigeren in de southern te wisselen van plaats) met helaas ook veel geweld (molotov cocktails in deze bussen gegooid) dat ertoe heeft geleid dat uiteindelijk de verplichte segregatie in de bussen in de southern is opgeheven. En vandaar uit (met natuurlijk meer factoren) volgden ook uiteindelijk theaters e.d.

Wat ik probeer te zeggen; civil disobedience komt in vrijwel élke beweging voor die strijd voor bepaalde rechten. En het lijkt soms ver van ons af te staan, maar vaker is het dichterbij dan we denken. Vrouwenrechten hier is ook voor gevochten op niet altijd even 'legale' wijze.
pi_191899654
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 12:14 schreef Blues het volgende:

[..]

Tuurlijk is ook lekker buiten in de natuur.

Ik ben 2x gaan langlaufen, jaren 70 een keer en een keer jaren 90 met mn werk.
Vond het wel oké maar mijn hartje ging er niet sneller van kloppen. Ik hou meer van eilandhoppen, verkennen, wandelen en warmte :)
Ah nee, dan kun je beter gewoon van de foto's genieten :Y
Ik ben niet zo'n held op ski's, dus misschien dat ik het langlaufen nog wel eens probeer. (In april gaan we een weekje naar mijn zusje in Oostenrijk. Zij, haar vriend (Oostenrijker die belachelijk fantastisch kan skiën) en mijn vriend zullen wel de piste op willen.

Zo eens wat voorbereiden voor practicum morgen, wat mailtjes sturen/regelzaken... en nog even naar buiten als het wat droger is. Ik heb frisse lucht nodig merk ik. :)
  zondag 8 maart 2020 @ 12:31:53 #155
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191899723
  zondag 8 maart 2020 @ 12:43:55 #156
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191899936
Briljante Amerikaanse “Corona bier add”

https://9gag.com/gag/aL03Vdz?ref=ios
pi_191899946
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 12:27 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ah nee, dan kun je beter gewoon van de foto's genieten :Y
Ik ben niet zo'n held op ski's, dus misschien dat ik het langlaufen nog wel eens probeer. (In april gaan we een weekje naar mijn zusje in Oostenrijk. Zij, haar vriend (Oostenrijker die belachelijk fantastisch kan skiën) en mijn vriend zullen wel de piste op willen.

Zo eens wat voorbereiden voor practicum morgen, wat mailtjes sturen/regelzaken... en nog even naar buiten als het wat droger is. Ik heb frisse lucht nodig merk ik. :)
Waterskiën daarentegen kon ik en vond ik super! Toen ik een jong Bluesje was :+ Mijn ouders stonden met hun caravan in Heerewaarden aan de Maas en je mocht daar toen nog (jaren 70) met een speedboot op. En we hadden skies gekocht en dat was zo leuk *O*
pi_191899987
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 12:44 schreef Blues het volgende:

[..]

Waterskiën daarentegen kon ik en vond ik super! Toen ik een jong Bluesje was :+ Mijn ouders stonden met hun caravan in Heerewaarden aan de Maas en je mocht daar toen nog (jaren 70) met een speedboot op. En we hadden skies gekocht en dat was zo leuk *O*
:D ik heb dat nog nooit gedaan. Ik heb al moeite om op een surfplank overeind te blijven (wel erg leuk trouwens, golfsurven. Wel hárd werken, allemachtig..) maar lijkt me best tof eens te proberen.
  zondag 8 maart 2020 @ 12:48:01 #159
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191900013
Escargots iemand?

pi_191900052
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 12:48 schreef fietsie het volgende:
Escargots iemand?

[ afbeelding ]
Tof dier O+
Zeenaaktslakken zijn vaak ook heel gaaf gekleurd (of grappig van vorm)
  zondag 8 maart 2020 @ 13:20:38 #161
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_191900545
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 10:01 schreef Uhmmpie het volgende:
SPOILER

Veel plezier. Mooie dag zo te zien. Mijn ski schoen zit aan de ene voet ook altijd een haakje strakker dan de andere. Ben scheef denk ik. Mocht je last houden kun je eens kijken of een hakje in je schoen leggen helpt. Dat scheelde bij mij veel pijn aan de voeten en kost maar een paar euro :) weet alleen niet hoe dat zit met hielspoor natuurlijk. Anders gewoon lekker vaak chillen op de berg met een skiwasser .

Ik ben jaloers O+
pi_191900640
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 13:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Veel plezier. Mooie dag zo te zien. Mijn ski schoen zit aan de ene voet ook altijd een haakje strakker dan de andere. Ben scheef denk ik. Mocht je last houden kun je eens kijken of een hakje in je schoen leggen helpt. Dat scheelde bij mij veel pijn aan de voeten en kost maar een paar euro :) weet alleen niet hoe dat zit met hielspoor natuurlijk. Anders gewoon lekker vaak chillen op de berg met een skiwasser .

Ik ben jaloers O+
Hoe is het met jouw lijf na de aanskiing van van de week?
  zondag 8 maart 2020 @ 13:41:16 #163
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_191900938
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 13:25 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Hoe is het met jouw lijf na de aanskiing van van de week?
Nek en hals doen nog steeds pijn maar wel al aan het minderen, mijn rechter bil is paars, blauw en op sommige plekken nu ook groen een geel en de rest van het beurse gevoel begint ook af te nemen.

Komt wel goed uiteindelijk. Ik was gewoon boos dat ik zo’n troela zo onverantwoordelijk was.
  zondag 8 maart 2020 @ 14:03:33 #164
221912 minilot
Nancy boy
pi_191901331
Aangezien de Efteling er dus vandaag niet in zat, andere zondagse activiteiten met Günther. Samen gember/kaneelkoekjes gebakken en nu op de bank de nieuwe TikTak van afgelopen jaar eens beoordelen: stopmotion en papierknipkunst O+

zondag 8 maart 2020 @ 14:08:35 #165
221912 minilot
Nancy boy
pi_191901410
Uhmpp, ga je ook nog een sneeuwpop bouwen daar en ons met foto's op de hoogte houden van al van die kekke wintersportavondmaaltijden? *O*
  zondag 8 maart 2020 @ 14:12:10 #166
221912 minilot
Nancy boy
pi_191901467
@sigme Binnenstebuiten klinkt wel verrekte angstaanjagend! :o Kwarkontbijt daarentegen klinkt verrukkelijk :9

quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 12:48 schreef fietsie het volgende:
Escargots iemand?

[ afbeelding ]
Fraai!

En wat betreft het koekje in haakwerk: waarom?!

[ Bericht 9% gewijzigd door minilot op 08-03-2020 14:19:04 ]
pi_191901592
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:03 schreef minilot het volgende:
Aangezien de Efteling er dus vandaag niet in zat, andere zondagse activiteiten met Günther. Samen gember/kaneelkoekjes gebakken en nu op de bank de nieuwe TikTak van afgelopen jaar eens beoordelen: stopmotion en papierknipkunst O+

[ afbeelding ]
Tik tak O+
pi_191901601
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 13:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nek en hals doen nog steeds pijn maar wel al aan het minderen, mijn rechter bil is paars, blauw en op sommige plekken nu ook groen een geel en de rest van het beurse gevoel begint ook af te nemen.

Komt wel goed uiteindelijk. Ik was gewoon boos dat ik zo’n troela zo onverantwoordelijk was.
Best aangekomen dan zeg :o
  zondag 8 maart 2020 @ 14:22:03 #169
221912 minilot
Nancy boy
pi_191901639
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik voelde die krengen trouwens altijd wel.
Duwde je ze wel diep genoeg? Als -ie goed zit, als in, hele vinger erin bij erin stoppen dan voel ik er echt he-le-maal niks van, maar als -ie momenteel door loeihard hoesten een paar centimeter zakt, dan wél. Irritaaaaant!
  zondag 8 maart 2020 @ 14:26:03 #170
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_191901716
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:22 schreef minilot het volgende:

[..]

Duwde je ze wel diep genoeg? Als -ie goed zit, als in, hele vinger erin bij erin stoppen dan voel ik er echt he-le-maal niks van, maar als -ie momenteel door loeihard hoesten een paar centimeter zakt, dan wél. Irritaaaaant!
Ja, dat wel. Maar meestal verloor ik gewoon te weinig bloed en dan is het toch stroef af en toe.

Ik heb trouwens na deze menstruatiepraat zojuist een doorbraakbloeding gekregen _O-
Spoilers!
pi_191901741
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja, dat wel. Maar meestal verloor ik gewoon te weinig bloed en dan is het toch stroef af en toe.

Ik heb trouwens na deze menstruatiepraat zojuist een doorbraakbloeding gekregen _O-
Fok-Maandstond-Synchroniteit. (Geen PMS maar FMS) :D
  zondag 8 maart 2020 @ 14:28:21 #172
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_191901755
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:27 schreef Candaasje het volgende:

[..]

_O-
Spoilers!
pi_191901769
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:08 schreef minilot het volgende:
Uhmpp, ga je ook nog een sneeuwpop bouwen daar en ons met foto's op de hoogte houden van al van die kekke wintersportavondmaaltijden? *O*
Nou de eerste maaltijd had ik dacht ik vertelt gister... die omvatte namelijk alles wat ik heel graag eet hier _O-
Knoblauchsuppe O+

Verse forel uit de kweekvijver die OOK van het hotel is. Had de bordjes kweekvijver wel gezien maar bij het eten werd ik er nog even op gewezen dat die dus van het hotel was. Heerlijk zacht en smaakvol. Aardappeltje en wat groente erbij.

Mijn lief had een kale forel ook zonder kruiden bovenop ivm paprika/aardappel wat er duidelijk overdadig bij zat op mijn bord. Wel gesmolten boter in een bakje erbij.
Opgelost met het saladebuffet. Forel met bietjes en zuurkool dus. Bijzondere combinatie maar goed.. IK hoefde het niet op te eten uiteindelijk.

En als toetje kon je kiezen uit topfenstrudel (vind ik niet onwijs speciaal) of mijn favoriet: apfelstrudel.

Dus het belangrijkste is binnen O+ O+

Ander belangrijk ding... net geluncht met Gulashsuppe O+

Dus qua eten.. zit het wel goed.
pi_191901812
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 13:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik ben jaloers O+
Heel verhaal getypt over dat ik ook evem voor ongeleid projectiel speelde... en daarna spontaan niet meer durfde.
Wel nog een klein stukje geskiet ivm anders nooit meer durven... maar nu op terras met boek en zonnebril. Zonnebrandcreme had geen kwaad gekund.

Morgen iets vlakkere piste proberen...
  zondag 8 maart 2020 @ 14:33:47 #175
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_191901856
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:19 schreef Blues het volgende:

[..]

Best aangekomen dan zeg :o
Het ging ook best hard gegaan. Mijn man zag het gebeuren die stond al beneden en die zei dat ze recht naar beneden van die berg kwam en dan bouw je best wat snelheid op.
  zondag 8 maart 2020 @ 14:35:42 #176
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_191901888
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:31 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Heel verhaal getypt over dat ik ook evem voor ongeleid projectiel speelde... en daarna spontaan niet meer durfde.
Wel nog een klein stukje geskiet ivm anders nooit meer durven... maar nu op terras met boek en zonnebril. Zonnebrandcreme had geen kwaad gekund.

Altijd als je gevallen bent ofzo (en je niks gebroken hebt) even een stukje skiën anders kruipt de angst er in idd)

Heb je zonnebrand voor skiën bij? Gewone zonnebrand bevriest op je gezicht namelijk.. been there , done that, bought the t-shirt :+
  zondag 8 maart 2020 @ 14:36:39 #177
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_191901909
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:29 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Nou de eerste maaltijd had ik dacht ik vertelt gister... die omvatte namelijk alles wat ik heel graag eet hier _O-
Knoblauchsuppe O+

Verse forel uit de kweekvijver die OOK van het hotel is. Had de bordjes kweekvijver wel gezien maar bij het eten werd ik er nog even op gewezen dat die dus van het hotel was. Heerlijk zacht en smaakvol. Aardappeltje en wat groente erbij.

Mijn lief had een kale forel ook zonder kruiden bovenop ivm paprika/aardappel wat er duidelijk overdadig bij zat op mijn bord. Wel gesmolten boter in een bakje erbij.
Opgelost met het saladebuffet. Forel met bietjes en zuurkool dus. Bijzondere combinatie maar goed.. IK hoefde het niet op te eten uiteindelijk.

En als toetje kon je kiezen uit topfenstrudel (vind ik niet onwijs speciaal) of mijn favoriet: apfelstrudel.

Dus het belangrijkste is binnen O+ O+

Ander belangrijk ding... net geluncht met Gulashsuppe O+

Dus qua eten.. zit het wel goed.
Ohhh ik hou van knoflook soep O+ O+ O+ O+ O+
pi_191902185
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ohhh ik hou van knoflook soep O+ O+ O+ O+ O+
Ja echt he..
alles wat ik hier het liefst eet... stond gewoon op het menu

Vanavond iets met sweinerucke als ik het goed onthouden heb.

Nu de grote vraag.. weissbier oder aperol spritz
pi_191902381
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:31 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Zonnebrandcreme is voor mij zowat benodigheid nummer 1 op wintersport :o Ik ga nóóit de piste op zonder. Dat, en mijn helm.
pi_191902447
Ik ben vorig jaar echt naar hard gevallen over helemaal niets. Vlak stuk, veel vaart en whap, mij ski vliegt weg. Het nadeel van vallen op een vlak stuk is dat je niet onderuit roetstjt en met je kont op de berg lang, maar al je energie gaat in een enorme voorwaartse lancering. Ik maakte twee koprollen geloof ik (en bezeerde uiteindelijk mijn enkel 8)7 :') ). Ondanks meteen doorskiën (moest ook wel, ik was een heel stuk van huis) merkte ik dit jaar dat ik er best angstig van was geworden. Vooral omdat het zo onbegrijpelijk is wat er nou gebeurd was.
  zondag 8 maart 2020 @ 15:05:19 #181
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_191902537
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:49 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ja echt he..
alles wat ik hier het liefst eet... stond gewoon op het menu

Vanavond iets met sweinerucke als ik het goed onthouden heb.

Nu de grote vraag.. weissbier oder aperol spritz
Aperol :Y
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:58 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Zonnebrandcreme is voor mij zowat benodigheid nummer 1 op wintersport :o Ik ga nóóit de piste op zonder. Dat, en mijn helm.
en klopt helemaal zelfs als het kei grijs is sneer ik vrolijk door. En op de piste zelf heb ik altijd zo’n combi stick bij.

En sowieso helm hear hear. Van mij mogen ze best een algemene helm plicht invoeren i.p.v. nu tot en met 18.
  zondag 8 maart 2020 @ 15:06:29 #182
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_191902564
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:01 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben vorig jaar echt naar hard gevallen over helemaal niets. Vlak stuk, veel vaart en whap, mij ski vliegt weg. Het nadeel van vallen op een vlak stuk is dat je niet onderuit roetstjt en met je kont op de berg lang, maar al je energie gaat in een enorme voorwaartse lancering. Ik maakte twee koprollen geloof ik (en bezeerde uiteindelijk mijn enkel 8)7 :') ). Ondanks meteen doorskiën (moest ook wel, ik was een heel stuk van huis) merkte ik dit jaar dat ik er best angstig van was geworden. Vooral omdat het zo onbegrijpelijk is wat er nou gebeurd was.
Ai dat klinkt heel naar. Misschien een ijs plaat ofzo.
  zondag 8 maart 2020 @ 15:08:09 #183
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191902598
Over 3 kwartier naar de Filmschuur in Haarlem om Parasite te bekijken. Daarna hapje eten bij een restaurantje op de Grote Markt.
Poef.....gone! ©golfer
pi_191902639
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Aperol :Y
[..]

en klopt helemaal zelfs als het kei grijs is sneer ik vrolijk door. En op de piste zelf heb ik altijd zo’n combi stick bij.

En sowieso helm hear hear. Van mij mogen ze best een algemene helm plicht invoeren i.p.v. nu tot en met 18.
Ik moet zeggen dat ik op vakantie in de drukste week van het jaar in totaal vier mensen zonder helm gezien heb, dus in de praktijk geldt het al wel ongeveer, die helmplicht. Ik heb een helm sinds 2004 volgens mij en mijn zoon van zijn vierde, toen hij voor het eerst les had. Zonder wordt er niet geskied.
pi_191903540
Skiën, dat lijkt me veel te druk en te eng :D
Smeren heb ik ook vreselijk de schurft aan, dus ik zit ongesmeerd in m’n blote kont in Spanje. Met een glaasje wijn. Te wachten tot ik de stoofpot wel gaar vind. Eten wordt dan stoofpot (pompoen, bleekselder, ui, knof, peen, nog wat te snijden rookworst), met de kikkererwten uit de hooikist. Gereserveerd met (k&k gekochte) aiïoli. En voor toe moet de mascarpone op, gemengd met een zakje oploskoffie-met-caramelsmaak denk ik.
  zondag 8 maart 2020 @ 16:13:36 #186
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191903686
quote:
6s.gif Op zondag 8 maart 2020 16:02 schreef sigme het volgende:

Smeren heb ik ook vreselijk de schurft aan, dus ik zit ongesmeerd in m’n blote kont in Spanje.
Pic or it didn't happen. 8-)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 8 maart 2020 @ 16:17:16 #187
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_191903734
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:11 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik op vakantie in de drukste week van het jaar in totaal vier mensen zonder helm gezien heb, dus in de praktijk geldt het al wel ongeveer, die helmplicht. Ik heb een helm sinds 2004 volgens mij en mijn zoon van zijn vierde, toen hij voor het eerst les had. Zonder wordt er niet geskied.
On Oostenrijk kan ik ze volgens mij ook op een hand tellen. Winterberg was tja.. Winterberg :') Maar ook daar begint het gelukkig het te verschuiven :)
pi_191903886
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 12:13 schreef Blues het volgende:

[..]

^O^
Hier staat ook nog een kast/plank vol in de tuinkamer. Met een nog hele nieuwe weinig gebruikte CD speler hier in de kamer.. gebruiken we nooit meer. Radio 2 staat altijd op en daarnaast gebruiken we alleen nog maar Spotify.
Ik heb nog wat vinyl staan. Daar moet ik nog eens goed over nadenken :Y)
pi_191903892
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 12:31 schreef fietsie het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
  zondag 8 maart 2020 @ 16:29:35 #190
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191903940
Ik durf ook de berg niet op zonder helm eigenlijk.. en omdat ik tot nu toe ieder jaar wel een halve whiplash oploop ivm voorover tuimelen ben ik nog altijd super blij met mn helm..

Vriendin heeft afgelopen vakantie ook maat een nieuwe helm gekocht.. ze kwam er achter dat die van haar eigenlik al 15 jaar oud is..

Dus nu heeft ze net als ik zo'n helm met vizier er op O+
  zondag 8 maart 2020 @ 16:31:46 #191
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191903977
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:27 schreef Candaasje het volgende:

[..]

:W
Ik doe mee sinds gister O+
  zondag 8 maart 2020 @ 16:34:44 #192
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191904032
Trouwens..

Fijne internationale vrouwendag dames!

Knuppel hoenderhok :+
pi_191904215
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 16:34 schreef Barreltje het volgende:
Trouwens..

Ik kreeg vandaag ook weer allemaal “gefeliciteerd” appjes. De eerste keer dat ik er felicitaties en bloemen voor kreeg, 4 jaar geleden moest ik even opzoeken waarvoor.
  zondag 8 maart 2020 @ 16:47:56 #194
221912 minilot
Nancy boy
pi_191904302
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 16:34 schreef Barreltje het volgende:
Trouwens..

We vieren het hier klaarblijkelijk door allemaal tegelijk ongesteld te wezen! O+
  zondag 8 maart 2020 @ 16:48:54 #195
221912 minilot
Nancy boy
pi_191904317
(Wat ook een gelijklopende ovulatie suggereert en ik stel voor dat we daar voor de gein in het vervolg onze meetdata op aanpassen :7)
  zondag 8 maart 2020 @ 16:51:46 #196
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191904366
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 16:48 schreef minilot het volgende:
(Wat ook een gelijklopende ovulatie suggereert en ik stel voor dat we daar voor de gein in het vervolg onze meetdata op aanpassen :7)
Moeten we dan nu ook dibs roepen :+
  zondag 8 maart 2020 @ 16:54:06 #197
221912 minilot
Nancy boy
pi_191904404
Ik smeer ook het liefst zo min mogelijk, want hekel aan en als ik het dan tóch heel soms doe wegens wel zo slim dan roep ik onophoudelijk 'ieuw! ieuw! ieuw!' tot het erop zit :X :') (overigens ook met iets als bodylotion of massageolie ofzo - daar blijf ik allemaal liefst minstens tien meter bij vandaan :{w )

Verder begeef ik me als de zon, schijnt op straat en op terrassen en op het strand bij voorkeur de hele tijd in de schaduw. Tentjes en parasollen en aan de goeie kant van gebouwen lopen O+
Ik hou van de zon hoor, maar kijk er het liefst naar vanuit de schaduw.
  zondag 8 maart 2020 @ 16:54:21 #198
221912 minilot
Nancy boy
pi_191904409
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 16:51 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Moeten we dan nu ook dibs roepen :+
pi_191904450
Volgens mij had ik maanden geleden al het begin van dit wandkleed laten zien. Maar hij is nu eindelijk klaar *O*

Alleen nog draadjes wegwerken, opspannen en ophangen.
  zondag 8 maart 2020 @ 16:57:15 #200
221912 minilot
Nancy boy
pi_191904470
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 16:56 schreef Sarabi het volgende:
Volgens mij had ik maanden geleden al het begin van dit wandkleed laten zien. Maar hij is nu eindelijk klaar *O*

[ afbeelding ]
:o *applausje*
Wat een werk! _O_ Waar in huis komt -ie?
pi_191904484
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 16:57 schreef minilot het volgende:

[..]

:o *applausje*
Wat een werk! _O_ Waar in huis komt -ie?
Ik denk in de kleedkamer, heb daar nog een grote kale witte muur.
  zondag 8 maart 2020 @ 17:00:11 #202
221912 minilot
Nancy boy
pi_191904529
@sigme Als jullie deze trip nog een keer de tweeurige (toch?) voettocht maken naar het dorpje met het winkeltje voor tussentijdse boodschappen, wil je dan voor ons ook een foto maken van het dorp, de winkel en de koopwaar? O+
(Alleen als je zin hebt hoor!)
  zondag 8 maart 2020 @ 17:01:33 #203
221912 minilot
Nancy boy
pi_191904564
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 16:58 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik denk in de kleedkamer, heb daar nog een grote kale witte muur.
Mijn verkouden koortsbrein dacht bij het lezen hiervan even dat je een hele kamer in huis gewijd aan kleden hebt. 8)7
  zondag 8 maart 2020 @ 17:02:42 #204
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191904583
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:01 schreef minilot het volgende:

[..]

Mijn verkouden koortsbrein dacht bij het lezen hiervan even dat je een hele kamer in huis gewijd aan kleden hebt. 8)7
-grinnik-

Zo'n ruimte met grote vierhoekige vlakken met daarop kleedjes, optimaal uitgelicht?
  zondag 8 maart 2020 @ 17:03:41 #205
221912 minilot
Nancy boy
pi_191904615
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:02 schreef fietsie het volgende:

[..]

-grinnik-

Zo'n ruimte met grote vierhoekige vlakken met daarop kleedjes, optimaal uitgelicht?
Zoiets en dan blijkbaar nog één lege onbeklede muur, waar die nieuwe zelfgemaakte dan kan. Het leek eventjes heel logisch. 8)7
  zondag 8 maart 2020 @ 17:09:03 #206
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_191904732
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 16:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik kreeg vandaag ook weer allemaal “gefeliciteerd” appjes. De eerste keer dat ik er felicitaties en bloemen voor kreeg, 4 jaar geleden moest ik even opzoeken waarvoor.
Serieus :o Wtf. Ik snap dat het voor gelijkheid enzo is hoor maar als ik bloemen krijg puur omdat ik een vagijn heb, voel ik me juist gediscrimineerd :{w
Spoilers!
pi_191904760
Vandaag dus.

Ook een beetje koortsig en concentratie is zero.
pi_191904860
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:01 schreef minilot het volgende:

[..]

:D je brengt me wel op ideeën.
pi_191904903
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Serieus :o Wtf. Ik snap dat het voor gelijkheid enzo is hoor maar als ik bloemen krijg puur omdat ik een vagijn heb, voel ik me juist gediscrimineerd :{w
Ik vond het lief, maar begreep/begrijp het niet echt (net zoals secretaresse dag). Van de Syriers begreep ik (als ik het goed onthouden heb) dat het een waardering is voor vrouwen, wat zij doen voor de samenleving, dat zij het zijn die de wereld vrede geven. Moederdag kennen ze daar nog maar kort en zou de lading niet dekken, want niet iedere vrouw is moeder.
pi_191904920
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik vond het lief, maar begreep/begrijp het niet echt (net zoals secretaresse dag). Van de Syriers begreep ik (als ik het goed onthouden heb) dat het een waardering is voor vrouwen, wat zij doen voor de samenleving, dat zij het zijn die de wereld vrede geven. Moederdag kennen ze daar nog maar kort en zou de lading niet dekken, want niet iedere vrouw is moeder.
Voor mijn Poolse tante en Russische kennissen is het ook echt wel een dingetje. Kreeg daar vandaag ook appjes van.
  zondag 8 maart 2020 @ 17:18:11 #211
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191904925
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

In NL is het dus geen ding.. In Oostblok landen en Rusland is het een enorm ding.. alle vrouwen krijgen bloemen.. het komt daar dan denk ik uit een soort van vruchtbaarheid ritueel ofzo..

Ik zou me er niet zo druk om maken en er gewoon van genieten.. want dat mag ook enzo.. O-)
  zondag 8 maart 2020 @ 17:18:56 #212
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191904939
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

O+
  zondag 8 maart 2020 @ 17:25:28 #213
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_191905070
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:18 schreef Barreltje het volgende:

[..]

In NL is het dus geen ding.. In Oostblok landen en Rusland is het een enorm ding.. alle vrouwen krijgen bloemen.. het komt daar dan denk ik uit een soort van vruchtbaarheid ritueel ofzo..

Ik zou me er niet zo druk om maken en er gewoon van genieten.. want dat mag ook enzo.. O-)
Ik ben ook nog nooit gefeliciteerd met mijn geslacht gelukkig dus ik maak me verder niet druk. Maar ik vind het wel heel maf en vooral onbegrijpelijk en ook onwenselijk.

Maar goed, er zijn zeker belangrijkere zaken om me druk over te maken. J komt net terug van een bezoek aan zijn demente vriend. Dat zet dingen wel weer in perspectief.
Spoilers!
  zondag 8 maart 2020 @ 17:35:57 #214
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191905321
Waarom vind je het onwenselijk?
  zondag 8 maart 2020 @ 17:37:30 #215
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191905367

O+
pi_191905522
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:37 schreef Barreltje het volgende:
[ afbeelding ]

O+
Wat een schoonheid, prachtige kleuren
pi_191905598
Goedemiddag.
Hopelijk kunnen de culinair-experts troostende woorden geven.

Mijn keukenmachine is zojuist van het aanrecht gevallen ;( de knop is eraf, die is er wel weer op te draaien. Hij doet dan nog iets, maar niet volgens de standen zoals het hoort.

Zou er nog hoop zijn dat ie gemaakt kan worden?
pi_191905695
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:50 schreef MevrouwPuff het volgende:
Goedemiddag.
Hopelijk kunnen de culinair-experts troostende woorden geven.

Mijn keukenmachine is zojuist van het aanrecht gevallen ;( de knop is eraf, die is er wel weer op te draaien. Hij doet dan nog iets, maar niet volgens de standen zoals het hoort.

Zou er nog hoop zijn dat ie gemaakt kan worden?
Ik zou het er vanaf laten hangen hoe het ding is geweest. Is het een dure zou ik de moeite nemen om er naar te laten kijken.
pi_191906264
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:56 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik zou het er vanaf laten hangen hoe het ding is geweest. Is het een dure zou ik de moeite nemen om er naar te laten kijken.
Tja wat is duur. Ik ga eens kijken of ik er nog garantie over heb.
  Moderator zondag 8 maart 2020 @ 18:26:53 #220
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191906294
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 18:25 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Iets laten vallen valt niet onder de garantie. Die is er tegen productiefouten van de fabrikant
  zondag 8 maart 2020 @ 18:28:08 #221
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191906325
Star Trek marathon hier. O+ Ensign Tilly O+

(Mijn bijdrage aan Vrouwendag :P )
pi_191906564
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 18:25 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Een instap braun vs een kitchenaid. Bij de laatste zou ik moeite doen, bij de eerste niet
pi_191906647
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 18:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Iets laten vallen valt niet onder de garantie. Die is er tegen productiefouten van de fabrikant
Heb je ook gelijk in. Reparatie dan.
Al is laten vallen hier iets waar over gediscussieerd kan worden, aangezien hij zelf gevallen is. Nou ja, ik ga het merken.
  Moderator zondag 8 maart 2020 @ 18:51:01 #224
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191906897
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 18:40 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Al is laten vallen hier iets waar over gediscussieerd kan worden, aangezien hij zelf gevallen is. Nou ja, ik ga het merken.
Niet lullig bedoelt, maar als zo'n ding zelf aan de wandel gaat, dat was het ook geen heel zwaar/degelijk ding. Vraag je af of zo'n merk veel moeite gaat doen :@
pi_191906959
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 18:40 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Welke is het? Hier staat een kenwood en die duikelt niet zomaar van het aanrecht.
  zondag 8 maart 2020 @ 18:59:18 #226
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191907049
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 18:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Niet lullig bedoelt, maar als zo'n ding zelf aan de wandel gaat, dat was het ook geen heel zwaar/degelijk ding. Vraag je af of zo'n merk veel moeite gaat doen :@
Daarnaast staat in iedere handleiding wel een zinsnede van "alleen gebruiken onder direct toezicht" oid.
pi_191907071
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 16:26 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik heb nog wat vinyl staan. Daar moet ik nog eens goed over nadenken :Y)
Waar we nu zitten te eten hangen deze op de muur...mss een idee? :P

zondag 8 maart 2020 @ 19:03:43 #228
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191907114
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 19:00 schreef Blues het volgende:

[..]

Waar we nu zitten te eten hangen deze op de muur...mss een idee? :P

[ afbeelding ]
Sorry maar mijn krullen staan me beter dan zo kaal...
pi_191907141
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 18:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Welke is het? Hier staat een kenwood en die duikelt niet zomaar van het aanrecht.
Een Kenwood. K-mix.
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2020 @ 19:05:11 #230
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_191907153
Zondag. OVT. Wandeling door de Waterleidingduinen. Sport (mooi laatste schaatsweekend). Nu Podium WItteman. Kip, krieltjes en wortels. Tripel Karmeliet.

Afijn. Prima zondag, :Y)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_191907182
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 19:04 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Een Kenwood. K-mix.
Daar zou ik wel even naar laten kijken als ik jou was
  Moderator zondag 8 maart 2020 @ 19:19:10 #232
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191907397
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 18:59 schreef fietsie het volgende:

[..]

Daarnaast staat in iedere handleiding wel een zinsnede van "alleen gebruiken onder direct toezicht" oid.
Als ik aan de keukentafel zit, zie ik toe op de keukenmachine. Maar dan ben je wel te laat als ie valt.
  Moderator zondag 8 maart 2020 @ 19:22:00 #233
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191907464
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 19:04 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Een Kenwood. K-mix.
Wat zat er in de kom dan en hoe veel? In een KitchenAid is het max 500g geloof ik.

Dan beweegt het bovendeel wel iets, maar de machine zelf blijft gewoon staan.
  zondag 8 maart 2020 @ 19:27:59 #234
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191907584
Had ik al gezegd O+ Tilly O+ ?
  Moderator zondag 8 maart 2020 @ 19:36:01 #235
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191907746
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 19:27 schreef fietsie het volgende:
Topic op een pagina weergeven, CTRL+F en dan Tally typen.
  zondag 8 maart 2020 @ 19:36:34 #236
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191907767
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 19:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zij weet?
  zondag 8 maart 2020 @ 19:38:15 #237
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191907808
"Red Alert! Captain, we are standing by."
pi_191907860
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 19:27 schreef fietsie het volgende:
Wie of wat is Tilly? :)
  zondag 8 maart 2020 @ 19:42:53 #239
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191907907
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 19:40 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Wie of wat is Tilly? :)

Liefkozend "red" genoemd door de crew
pi_191907985
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 19:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

O+ Jeweetog
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_191907994
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 19:46 schreef Tally het volgende:

[..]

O+ Jeweetog
_O-
pi_191908011
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 19:42 schreef fietsie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Liefkozend "red" genoemd door de crew
Cute
pi_191908177
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 19:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat zat er in de kom dan en hoe veel? In een KitchenAid is het max 500g geloof ik.

Dan beweegt het bovendeel wel iets, maar de machine zelf blijft gewoon staan.
Volkoren brood-deeg. 500 g bloem, dus het totaal was meer inderdaad. Een portie voor een brood heb ik er eerder zonder problemen mee kunnen maken, maar toen liep ik niet weg voor de belastingaangifte :@ ik ben boos op mezelf.
  zondag 8 maart 2020 @ 19:53:57 #244
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191908183
Zelfs uk zit hier in de woonkamer de Live-long-and-prosper groet te doen naar het scherm :P
pi_191908243
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 19:53 schreef fietsie het volgende:
Zelfs uk zit hier in de woonkamer de Live-long-and-prosper groet te doen naar het scherm :P
Leuk gebaar ipv handenschudden of zoenen in tijden van corona
pi_191908260
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 19:53 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Volkoren brood-deeg. 500 g bloem, dus het totaal was meer inderdaad. Een portie voor een brood heb ik er eerder zonder problemen mee kunnen maken, maar toen liep ik niet weg voor de belastingaangifte :@ ik ben boos op mezelf.
Hopelijk krijg je veel geld terug van de belasting, kan je het tegen elkaar wegstrepen ;)
pi_191908518
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 19:57 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Hopelijk krijg je veel geld terug van de belasting, kan je het tegen elkaar wegstrepen ;)
Tja dat wel. Ik wacht nog beende reactie van winkel en anders van Kenwood af.
pi_191908632
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 20:11 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Tja dat wel. Ik wacht nog beende reactie van winkel en anders van Kenwood af.
Als je ‘m toevallig met een creditcard betaald heb, heeft dat ook nog een verzekering (die veel meer “ongelukjes” dekt).
pi_191908651
Sfeerfoto’tje van de avondwandellucht.
pi_191908673
Op speciaal verzoek :)

Gurkensuppe

Schweinerucke mit gnocchis.
Polenta dus.. wel lekker :)

En tiramisu O+

Grote vraag hier aan tafel: wat is die garnering nou precies?
  zondag 8 maart 2020 @ 20:20:01 #251
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191908692
Dat groene lijkt me kervel.
pi_191908726
quote:
6s.gif Op zondag 8 maart 2020 20:18 schreef sigme het volgende:
Sfeerfoto’tje van de avondwandellucht.
[ afbeelding ]
Oh, wat een prachtige lucht
  zondag 8 maart 2020 @ 20:25:05 #253
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191908788
En toch begin ik langzaam te overwegen Zorg & ICT, de verschillende zorg bijeenkomsten de komende 2 weken enz allemaal maar eens een jaartje over te slaan...
pi_191908816
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 20:20 schreef fietsie het volgende:
Dat groene lijkt me kervel.
”probleem” zijn de rode draadjes (geen saffraan natuurlijk) en de “lange tauge”.
pi_191908897
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 20:25 schreef fietsie het volgende:
En toch begin ik langzaam te overwegen Zorg & ICT, de verschillende zorg bijeenkomsten de komende 2 weken enz allemaal maar eens een jaartje over te slaan...
Is die er bijna weer dan? Zorg & ICT?
  zondag 8 maart 2020 @ 20:29:32 #256
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191908907
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 20:26 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

”probleem” zijn de rode draadjes (geen saffraan natuurlijk) en de “lange tauge”.
Rode koolkiemen en normale tauge lijkt me?
  zondag 8 maart 2020 @ 20:31:33 #257
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191908968
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 20:29 schreef Tally het volgende:

[..]

Is die er bijna weer dan? Zorg & ICT?
Jup, 7 - 9 april.
pi_191909075
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 20:31 schreef fietsie het volgende:

[..]

Jup, 7 - 9 april.
O ja daarom heb ik me niet aangemeld. Verjaardag van de oudste op 8. 9 kinderfeestje. En zolang kan ik niet weg :')
  zondag 8 maart 2020 @ 20:35:40 #259
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191909104
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 20:26 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Leverancier van heel veel soorten draadjes:

https://www.vanderplassprouts.nl/producten/assortiment/
  zondag 8 maart 2020 @ 20:42:22 #260
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191909264
quote:
mijn schoonzus heeft vandaag besloten om hier toch maar niet heen te komen van de zomer..
  zondag 8 maart 2020 @ 20:46:01 #261
221912 minilot
Nancy boy
pi_191909384
De Kouwe Blauwe vertrouwt mijn koorts en gekuchel in elk geval voor geen meter en J. werkt de komende tijd thuis :7 Wel gezellig! O+
pi_191909401
quote:
Mn.X heeft een favoriete beurs voorbij laten gaan.
Ook veel internationale bezoekers.
De Fotografica (?) in Hilversum.

@Barrel...waar vandaan komt de sch.zus?
Gut...mini ...wat een gedoe. En G. dan wel naar school?
  Moderator zondag 8 maart 2020 @ 20:51:50 #263
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191909554
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 20:46 schreef AnneX het volgende:

[..]

Mn.X heeft een favoriete beurs voorbij laten gaan.
Ook veel internationale bezoekers.
De Fotografica (?) in Hilversum.
Oh, fotografeert hij ook?
Over een paar maand is er wel weer, in Doesburg.
pi_191909558
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 20:29 schreef fietsie het volgende:

[..]

Rode koolkiemen en normale tauge lijkt me?
Normale taugé wordt geen ruim 10cm lang

En de draadjes.. leken niet echt op kiemen toch
  zondag 8 maart 2020 @ 20:52:49 #265
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191909576
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 20:52 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Normale taugé wordt geen ruim 10cm lang

En de draadjes.. leken niet echt op kiemen toch
Oow ik heb wel zulke lange bonenkiemen gehad hoor
pi_191909639
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 20:35 schreef fietsie het volgende:

[..]

Leverancier van heel veel soorten draadjes:

https://www.vanderplassprouts.nl/producten/assortiment/
Erwt asperge en bietjes.. gok ik
  zondag 8 maart 2020 @ 20:58:23 #267
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_191909745
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 20:55 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Erwt asperge en bietjes.. gok ik
Jouw vakantievoedsel :9
Spoilers!
pi_191909841
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 20:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oh, fotografeert hij ook?
Over een paar maand is er wel weer, in Doesburg.
Die staat (ook) op het programma.
pi_191909842
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 20:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Jouw vakantievoedsel :9
Je hoort mij ook niet klagen :9
  Moderator zondag 8 maart 2020 @ 21:17:24 #270
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191910326
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 21:01 schreef AnneX het volgende:

[..]

Die staat (ook) op het programma.
Ik ben nog nooit geweest, lijkt me wel mooi :Y
pi_191910381
Krijg net bericht d
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 20:46 schreef minilot het volgende:
De Kouwe Blauwe vertrouwt mijn koorts en gekuchel in elk geval voor geen meter en J. werkt de komende tijd thuis :7 Wel gezellig! O+
Krijg net bericht dat 2 mensen besmet zijn, 1 van een deel van het bedrijf dat wij net verkocht hebben en die is nog niet in ons gebouw geweest (zijn collega’s wel) en één van een ander bedrijf waarmee we het gebouw delen. Dus we blijven gewoon werken en zien verder wel. Bij snotterige neuzen svp thuiswerken is het motto ( laat ik dat nou vaak hebben :P )
  Moderator zondag 8 maart 2020 @ 21:25:33 #272
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191910613
quote:
Gelukkig hebben we fatsoenlijk internet in NL. Zoals al die Italianen in Lombardije die thuis moeten werken, lekker als je in een dorpje woont zonder fatsoenlijke verbinding.
pi_191910727
Dat is ook bij grotere bedrijven in Milaan. Wat ik begrijp van een vriendin die daarmee moet werken hebben maar weinigen een laptop. En ook zo lekker, collega mailt met een ontwerp naar counterpart, maar counterpart is geen leidinggevende dus die moet eerst mailen naar baas die 1x per dag z’n mails leest. Da’s de volgende dag. Dan moet hij denken over antwoord dat op z’n vroegst de volgende ochtend komt.
Vriendin is ondertussen wanhopig door dat trage gedoe.
pi_191910746
quote:
B verwacht ook dat hij binnenkort thuis zal moeten werken, maar ik ben wel blij dat ik niet met hem woon, want hij is daar nu al chagrijnig over _O- "dan doen mijn collega's nog minder en komt er echt niks af :( "
pi_191910923
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 21:31 schreef Tele6 het volgende:

[..]

B verwacht ook dat hij binnenkort thuis zal moeten werken, maar ik ben wel blij dat ik niet met hem woon, want hij is daar nu al chagrijnig over _O- "dan doen mijn collega's nog minder en komt er echt niks af :( "
Als dit echt doorzet heb ik straks ook een stuk minder werk. Geen reizen rgelen met alles wat daar bij komt kijken, geen meetings en andere bijeenkomsten regelen, Maar wel ruzie maken om de video meetingrooms maken. De eerstkomende tijd heb ik wel flink wat achterstallig werk liggen maar dat is ook op een gegeven moment klaar
pi_191911103
Nou....Venetië leek me altijd wel mooi om eens te zien, maar al die hordes toeristen leek me vreselijk. Ik gok dat het er momenteel lekker rustig is en de hotels heel goedkoop :7

Bij ons op het werk merk ik er verder weinig van. Ja, overal posters dat we een 'no hand-shake policy' hebben (wat direct daarna nog een keer in het Nederlands wordt uitgelegd, wat die Engelse terminologie volledig overbodig maakt). Maar daar was ik dus altijd al voor.

Oh en ik had een verjaardag vanmiddag en niemand zoende en gaf elkaar een hand :D Wel allemaal met je hand in hetzelfde bakje pinda's :Y)
pi_191911162
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 21:45 schreef Isabeau het volgende:
Nou....Venetië leek me altijd wel mooi om eens te zien, maar al die hordes toeristen leek me vreselijk. Ik gok dat het er momenteel lekker rustig is en de hotels heel goedkoop :7

Bij ons op het werk merk ik er verder weinig van. Ja, overal posters dat we een 'no hand-shake policy' hebben (wat direct daarna nog een keer in het Nederlands wordt uitgelegd, wat die Engelse terminologie volledig overbodig maakt). Maar daar was ik dus altijd al voor.

Oh en ik had een verjaardag vanmiddag en niemand zoende en gaf elkaar een hand :D Wel allemaal met je hand in hetzelfde bakje pinda's :Y)
Whaha
Een duitse collega geeft mij altijd een hand maar van de week dus niet
pi_191911270
quote:

Zat er gezond verstand in dat bakje pinda’s? :')

Ik had gisteren netwerkbijeenkomst waar een briefje hing dat geen handen geschud werden. Jammer voor mijn workshopleidster (solliciteren kun je leren), want die had handdrukken willen oefenen. Dat had die verder vrij waardeloze workshop wellicht iets beter gemaakt.

Daarna naar Eindhoven (slinks neus snuiten in de trein nadat ik van de fiets kwam), maar daar was het net zo druk als altijd.

Morgen maar eens kijken hoe het met paniekvoetbal zit rondom een bijeenkomst later deze week.

En morgenavond volle maan wandeling met NMLK. Waarbij de organisator heeft afgezegd, want die komt uit Brabant en is... licht verkouden.
  Moderator zondag 8 maart 2020 @ 21:54:32 #279
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191911308
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 21:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Als dit echt doorzet heb ik straks ook een stuk minder werk. Geen reizen rgelen met alles wat daar bij komt kijken, geen meetings en andere bijeenkomsten regelen, Maar wel ruzie maken om de video meetingrooms maken. De eerstkomende tijd heb ik wel flink wat achterstallig werk liggen maar dat is ook op een gegeven moment klaar
alvast voor 3 maand alles vast leggen
pi_191911358
Hmm ik moest net hoesten tijdens het eten.
Benieuwd of die man naast ons morgen daar nog zit.. die keek echt supermoeilijk.

3x hoesten verder merkt 1 van mijn tafelgenoten op: corona?
Ik: nou nee.. astma.
Hij: oh maar DAT lost corona op voor je!

En bedankt he _O-
  zondag 8 maart 2020 @ 21:58:22 #281
221912 minilot
Nancy boy
pi_191911384
@AnneX Geen gedoe hoor, J. werkt geregeld thuis, juist wel leuk dat het nu wat langer achtereen is dan losse dagjes O+ En yup, zolang de peuterspeelzaal open blijft en Günther nergens last van heeft gaat -ie gewoon hoor :)
Hoe is het intussen met jou? :*

quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 21:01 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Je hoort mij ook niet klagen :9
Snap ik! *O*
  zondag 8 maart 2020 @ 22:01:54 #282
221912 minilot
Nancy boy
pi_191911462
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 21:31 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Heh, arme B.!
J. krijgt gewoonlijk juist veel meer af zonder collega's die fysiek in de buurt zijn, dus die vindt het wel prima :)
pi_191911463
quote:

Gewoon een keer doen in september en doordeweeks. Echt heel vroeg opstaan en dan door de stad gaan lopen. Of de boot pakken naar een ander eiland en daar cappucino bestellen bij zo’n koffietentje O+

Weinig toeristen dan 8-)
  zondag 8 maart 2020 @ 22:04:18 #284
221912 minilot
Nancy boy
pi_191911511
Behalve toerist Pee dan! ;)
pi_191911530
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 22:04 schreef minilot het volgende:
Maar die durf ik wel tegen te komen.
  zondag 8 maart 2020 @ 22:07:19 #286
221912 minilot
Nancy boy
pi_191911572
Was het @Barreltje die Next in Fashion tipte? Dat kijkt prima weg met 38.6° zeg! ^O^
O+ Tan O+
  zondag 8 maart 2020 @ 22:12:11 #287
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191911673
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 22:07 schreef minilot het volgende:
Was het @:Barreltje die Next in Fashion tipte? Dat kijkt prima weg met 38.6° zeg! ^O^
O+ Tan O+
_O_
ze nemen zichzelf zo lekker niet serieus
pi_191911936
Ik hoop dat het hier niet van dat paniekgedoe wordt, want dat wordt echt een ramp qua planning dan. En de colleges allemaal streamen is geen optie; dat geeft nu al vaker wel dan geen problemen.

Ben wel benieuwd hoe druk het volgend weekend op de open dag wordt. Aangezien normaal 75% van de bezoekers (oid) uit NL lijkt te komen, zal het misschien wel wat rustiger worden :')
pi_191912182
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 22:24 schreef Candaasje het volgende:
Ik hoop dat het hier niet van dat paniekgedoe wordt, want dat wordt echt een ramp qua planning dan. En de colleges allemaal streamen is geen optie; dat geeft nu al vaker wel dan geen problemen.

Ben wel benieuwd hoe druk het volgend weekend op de open dag wordt. Aangezien normaal 75% van de bezoekers (oid) uit NL lijkt te komen, zal het misschien wel wat rustiger worden :')
Hoop het ook niet. In Noord Italië sluit alles een maand, hoe zou dat hier gaan, binnenkort beginnen toch ook de eindexamens?
  Moderator zondag 8 maart 2020 @ 22:39:06 #290
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191912291
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 22:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Hoop het ook niet. In Noord Italië sluit alles een maand, hoe zou dat hier gaan, binnenkort beginnen toch ook de eindexamens?
Tweede helft van mei.
https://www.examenblad.nl(...)entrale-examens/2020

Misschien wordt het tweede tijdvak langer zodat alle examens dan gedaan kunnen worden ivm corona.
pi_191912560
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 22:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Tweede helft van mei.
https://www.examenblad.nl(...)entrale-examens/2020

Misschien wordt het tweede tijdvak langer zodat alle examens dan gedaan kunnen worden ivm corona.
Ben blij dat ik dat soort dingen niet hoef te regelen
  Moderator zondag 8 maart 2020 @ 22:56:22 #292
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191912747
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 22:50 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ben blij dat ik dat soort dingen niet hoef te regelen
Nou inderdaad, normaal zijn de herkansingen maar een paar dagen. Maar als iemand (of de hele school) alle examens heeft gemist, dan zijn die paar dagen niet genoeg...
  maandag 9 maart 2020 @ 05:18:08 #293
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_191915803
Batrachofobie, goh
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_191915941
Dat moment dat je tot de conclusie komt dat je harder onderuit ging dan je dacht.

Lig al heel de nacht te draaien want zere schouder precies aan de kant waar ik op slaap.

Handig. Blij dat ik de sportbalsem nog even in mn tas gooide last minute.
pi_191916207
Zo, tijd om eens op te staan.
Over 25 minuten worden we aan het ontbijt verwacht. :O
pi_191916716
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 05:18 schreef uniekhoorn het volgende:
Batrachofobie, goh
Waarvoor is de angst? Vleermuizen?

Na weer een onderbroken nacht met droge hoest etc. met de ha.assistente overlegd.
Stomen, en neusdruppels en keeltabletjes liggen klaar.
“Keurig” gevraagd naar reizen en contacten 😎

Is het lekkere sneeuwconditie verder, Uhmmpie. ?
Succes met de schouder.
pi_191916894
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 08:19 schreef AnneX het volgende:

Waarvoor is de angst? Vleermuizen?

Na weer een onderbroken nacht met droge hoest etc. met de ha.assistente overlegd.
Stomen, en neusdruppels en keeltabletjes liggen klaar.
“Keurig” gevraagd naar reizen en contacten 😎

Is het lekkere sneeuwconditie verder, Uhmmpie. ?
Succes met de schouder.
Kikkers.

Ook al ziek, hopelijk wordt het niet zo erg als de keer dat je wekenlang rechtop moest slapen :*

Wintersport was idd nooit eens lekker uitslapen :D Maar wel lekkere ontbijtjes. Fijne dag vandaag Uhmp en hoop dat het met de schouder meevalt.
pi_191916956
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 22:04 schreef minilot het volgende:
Klopt 8-) Met camera en statief O+ Nog een leuk praatje gehouden met een lokale schilder die twee woorden Engels sprak :P
  maandag 9 maart 2020 @ 08:46:19 #299
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_191916961
Ik werd wakker van een balkende ezel. Onze buren hebben sinds gisteren twee ezels en een pony O+
Spoilers!
  maandag 9 maart 2020 @ 08:46:24 #300
221912 minilot
Nancy boy
pi_191916963
Waar bestaat een wintersportontbijt zoal uit? :9

Ooo Lucky, ezels! Toffe dieren! O+
  maandag 9 maart 2020 @ 08:52:45 #301
217702 Lonaa
Honger!
pi_191917026