SPOILER: Sigme-kampeermeetOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk!quote:Op vrijdag 6 maart 2020 23:55 schreef Lucky_Strike het volgende: Terug van Bij Robèrt. Het was weer leuk en exact hetzelfde als vorige keer. Er stond te veel van al het eten op onze tafel en we zaten met veel te nette mensen aan tafel die niets extra namen. Wij hebben dus samen met twee meiden van alles 1,5 portie op
![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:06 schreef Myraela het volgende:
Hahaha, wij hebben een kastje besteld bij kinderbeddenwinkel of zoiets. Dus nu staat er een busje met dat enorm groot op de bus voor de deur. Waarschijnlijk denken de buren nu dat we zwanger zijn.![]()
Wat danquote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:36 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Er gaan ingrediënten in die er, traditioneel gezien, niet inhoren
'Het traditionele recept' bevat gember(poeder), ui en/of sjalot, knoflook en ketjap.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:14 schreef Aure het volgende:
En wat is eigenlijk het traditionele recept? Iedereen in mijn vaders familie, en zelfs binnen ons gezin, doet het namelijk sowieso al anders
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:06 schreef Myraela het volgende:
Hahaha, wij hebben een kastje besteld bij kinderbeddenwinkel of zoiets. Dus nu staat er een busje met dat enorm groot op de bus voor de deur. Waarschijnlijk denken de buren nu dat we zwanger zijn.![]()
Ik heb de chatbot en de app en we willen niet wandelen met met de Ebike of Estepquote:Met street art de wereld (en Oostende) veranderen
The Crystal Ship heeft als motto dat kunst de mogelijkheid heeft om de wereld écht te veranderen en ik snap wel waarom ze dat zeggen. De tour kun je geheel zelfstandig wandelen, via deze site kun je een overzicht van alle locaties krijgen. Ze zijn ook echt helemaal van nu trouwens: je kunt de tour zelfs met een chatbot via Facebook doen
En het smaakt nog beter dan dat het eruit ziet!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:58 schreef Blues het volgende:
https://iamafoodblog.com/vietnamese-caramelized-pork-belly-pasta/
Dit ziet er wel errug lekker uit zeg/wijst g op het recept
![]()
Ik ookquote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:02 schreef minilot het volgende:
Oei @:Bloes - dat klinkt een beetje alsof je matig eten verwacht. Succes!
Ook wel benieuwd naar Parasite
Ohja dat zit er bij ons allemaal sowieso wel in inderdaad. Ik gebruik nog kruidnagel en nootmuskaat en soms een beetje palmsuiker. En sambal als ik het toch ook wel pittig wil.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:28 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
'Het traditionele recept' bevat gember(poeder), ui en/of sjalot, knoflook en ketjap.
Is pas vlg week zondag en maandag ga ik weer werken, dus primaquote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:07 schreef minilot het volgende:
Ah zo Bloes! Ik snap je.![]()
En: kom je nóg niet helemaal los van je werk, verdorie!
Oké, maak ik vanavond.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:58 schreef Blues het volgende:
https://iamafoodblog.com/vietnamese-caramelized-pork-belly-pasta/
Dit ziet er wel errug lekker uit zeg/wijst g op het recept
![]()
Dat is dan ook gewoon dom.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:03 schreef Uhmmpie het volgende:
Op pad met een veganist die ook geen zout, suiker en vet eet.
Dat is best een uitdaging als je 1000km moet autorijden en degene nam geen eten mee
Mja stiekem niet mijn probleem denk ik danquote:
Nahja hij doet het al een aantal jaar. En wel nootjes en dergelijke.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:20 schreef minilot het volgende:
Je gaat hartstikke dood als je daadwerkelijk strikt geen vet en zout binnenkrijgt. Gelukkig voor Uhmpp niet binnen duizend kilometer met de auto
Geen toegevoegd vet danquote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:26 schreef minilot het volgende:
Je kunt natuurlijk niet tegelijkertijd beweren dat je én geen vet én geen nootjes eet.
Garantie voor snel ziek worden en aftakelen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:03 schreef Uhmmpie het volgende:
Op pad met een veganist die ook geen zout, suiker en vet eet.
Dat is best een uitdaging als je 1000km moet autorijden en degene nam geen eten mee
Ja spuit elf: alleen geen toegevoegde shizzle dus. Dan ben je vooral een beetje onnodig mal, niet in levensgevaarquote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Garantie voor snel ziek worden en aftakelen.
Heeft ie al een goede levensverzekering met jou als begunstigde afgesloten?
Hoeveel tijd heb je om te koken? En wat voor dingen vind je lekker?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:40 schreef kree het volgende:
Ik moet nog boodschappen halen voor vanavond en morgen op zijn minst. Maar heb totaal geen inspiratie om iets te koken zelf wat nog redelijk makkelijk te doen is?
Voor 1 persoon mezelf dus en het moet even in grote portie op 2 pit. Zodat ik er aantal dagen van kan eten evt met invriezen.
Iemand idee?
Optie B is maar kant en klaar maaltijden halen (ook daarvoor btw tips graag). Maargoed ok wil er nog iets moeite voor doen.? Help?
Ik vermoed dat als die verzekering er al is.. de begunstigden de vorm van vrouw en kinderen zijnquote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Garantie voor snel ziek worden en aftakelen.
Heeft ie al een goede levensverzekering met jou als begunstigde afgesloten?
Opzich is er genoeg tijd nu in het weekend dan. Maar hou er rekening mee dat het in 2 pannen max moet kunnen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:51 schreef minilot het volgende:
[..]
Hoeveel tijd heb je om te koken? En wat voor dingen vind je lekker?
Ik weet niet of ik dat erg gezond vind met ddiepindasausquote:
Heel veel groenten, courgette, paprika, ui wortel, aardappels etc. in stukken snijden (desnoods gesneden kopen) omscheppen met wat olijfolie, peper, zout. Zo mogelijk verse rozemarijn, maar italiaanse kruiden kan ook en dat op 180;gr in de oven, ca 30 minuten (afhankelijk hoe groot de stukken zijn). Evt een kippendij kruiden en er bovenop, halverwege omdraaien. Veel groenten, weinig werk en lekkerquote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:52 schreef Barreltje het volgende:
Ja, iemand naast ideeen voor kree nog een recept voor snel makkelijk en met flink wat groenten voor vanavond?
Geen zin om te koken
Los van dat pindasaus gewoon gezond is, hoef je het er ook niet in te verzuipen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:57 schreef Barreltje het volgende:
Ik weet niet of ik dat erg gezond vind met ddiepindasaus
Fijn voor de erfgenamenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Zag net op Funda dat het huis van mijn schuin benedenbuurman te koop staat is begin september overleden). Bijna 2 ton en hij heeft er indertijd 145.000 gulden voor betaald
Het beste is - dat hebben we eens beredeneerd- als iemand in een vliegtuig crash overlijdt.. dan krijg je als nabestaande nog een soort van compensatie van de vliegmaatschappijquote:
Voor een flat van 83m2? Heeft wel een tuin, en ik denk dat die in het woonoppervlak is meegeteld want dit app is 72m2.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:44 schreef Clubsoda het volgende:
Da's toch niet zo heel raar in minstens (bijna) 20 jaar?
Beredeneerd dus niet ervaren hoop ikquote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:44 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Het beste is - dat hebben we eens beredeneerd- als iemand in een vliegtuig crash overlijdt.. dan krijg je als nabestaande nog een soort van compensatie van de vliegmaatschappij
. De auto is nog heel en het huis kan ook nog verkocht worden.. dan wel samen tegelijkertijd in die crash want anders is er nog zoiets als een langstlevende contract ..![]()
En ja.. mm ouders hielpen mee met de redenatie
Tja mensen van wie wij dit huis hebben gekocht hebben er 112000 gulden voor betaald. Nu 29 jaar geleden. Waren op dat moment starterswoningen met een een of andere subsidie regeling. Wij hebben er nu in euro's meer dan het dubbele voor neergelegd. En dan moest het nog volledig opgeknapt worden.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Zag net op Funda dat het huis van mijn schuin benedenbuurman te koop staat is begin september overleden). Bijna 2 ton en hij heeft er indertijd 145.000 gulden voor betaald
Oh? Hij is nog getrouwd?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:08 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik vermoed dat als die verzekering er al is.. de begunstigden de vorm van vrouw en kinderen zijn
Als ze het zelf mee beredeneerd hebben niet hequote:
Ik maak het altijd met prei.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 10:30 schreef Leintjeuh het volgende:
Even nazoekend heb ik liefst 4 verschillende recepten, zelfs één met kemiri-noten en prei
Ik doelde meer op de omvang van de prijsstijging. Maar qua prijs vind ik het ook niet gek hoor, hier in het dorp staat ook geen enkel appartement van >75m2 te koop onder de 2 ton. En dan ook nog een tuin. (Ik ga er voor het gemak vanuit dat die 83m2 klopt, de meeteisen zijn streng tegenwoordig, je komt echt niet meer weg met tuinen of schuren meetellen. )quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Voor een flat van 83m2? Heeft wel een tuin, en ik denk dat die in het woonoppervlak is meegeteld want dit app is 72m2.
De meeste appartementen (die hoger liggen) gaan voor ca 175.000 weg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog zonder vis & mossels:
Eindresultaat:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:01 schreef sigme het volgende:
Zwaar, ellendig leven....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog zonder vis & mossels:
[ afbeelding ]
Eindresultaat:
[ afbeelding ]
NOM!
Eetsmakelijk
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:01 schreef sigme het volgende:
HeerlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog zonder vis & mossels:
[ afbeelding ]
Eindresultaat:
[ afbeelding ]
Eet smakelijk!
Da’s klote. Bed is denk ik een beter idee?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:11 schreef Lonaa het volgende:
Massieve hoofdpijn met misselijkheid gooit een beetje roet in mijn avondplannen
Luie hond.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:22 schreef Barreltje het volgende:
Hier toch geen zin om te koken en thais besteld![]()
En dan laten bezorgen terwijl de Thai 50 m verderop zit..
Ja, avsoluut. En ook omdat ik nog steeds bang ben voor padden. Niet meer zo bang als vroeger maar wel bang genoeg dat ik niet in mijn eentje in de volle grond durf met mijn handen. Als J in de buurt is om me te redden, doe ik het wel als het moet.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Ziet er netjes uit! Heb je voor hoge bakken gekozen om niet zoveel te hoeven bukken? Wael handig zo
Zo begrijpelijk, die padden wil je niet dichtbij tegenkomen. Kwam op het balkon ook zoveel pissebedden tegen en andere creepy crawlers. Brrrquote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, avsoluut. En ook omdat ik nog steeds bang ben voor padden. Niet meer zo bang als vroeger maar wel bang genoeg dat ik niet in mijn eentje in de volle grond durf met mijn handen. Als J in de buurt is om me te redden, doe ik het wel als het moet.
quote:Kikkers en padden als bondgenoten
Padden en kikkers zijn héél nuttige dieren om in de moestuin te hebben. In de avondschemering en ’s nachts gaan padden op zoek naar voedsel. Zij eten uitsluitend levende bewegende prooi: wormen, larven, spinnen, naaktslakken, kevers, steekmuggen, mieren, vliegen en andere insecten. In een volledig groeiseizoen kan een enkele pad tot maar liefst 10.000 van die ongenode gasten opeten!
De Gewone pad is een nachtdier en de Bruine kikker is een dagdier. De kikkers en padden vullen elkaar daarmee mooi aan in de jacht op de naaktslakken en andere diertjes. Padden houden zich overdag het liefst schuil in een koele en donkere plaats, om ’s nachts op jacht te gaan. De Bruine kikker is vooral overdag actief, vandaar is dus meer kans dat we de kikkers zien dan de padden.
Padden en kikkers zijn vleeseters en zijn dus onze bondgenoten op de moestuin. Zij eten niet van onze groenten en fruit. En overigens: kikkers en padden zijn beschermde diersoorten!
Ik heb echt alleen last van kikkers en padden. En van die dikke zwarte spinnen in huis. Al het andere ongedierte vind ik helemaal prima (behalve slakken, duh). Ze zijn meestal erg belangrijk voor het bodemleven enzo dus meer dan welkom. Maar bij padden kan ik dat toch niet zo zien op een of andere manierquote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zo begrijpelijk, die padden wil je niet dichtbij tegenkomen. Kwam op het balkon ook zoveel pissebedden tegen en andere creepy crawlers. Brrr
Ik weet het. Het zijn mijn vrienden. Maar nee, toch niet. Ik ben niet meer fobisch, dat scheelt.quote:
Ik probeer alleen even te illustreren dat ze, voor wat betreft slakken, echt aan jouw kant staan. Maar je hoeft ze niet te aaien, alleen maar laten leven.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik weet het. Het zijn mijn vrienden. Maar nee, toch niet. Ik ben niet meer fobisch, dat scheelt.
Anne, we gaan worteldoek tussen de paden leggen, met houtsnippers inderdaad. Ivm het bodemleven hebben we liever dat het open is tussen het weiland en de aarde in de bak dus er komt geen doek onder de bakken. Dan hadden we ook de bodem niet van de bakken hoeven zagen trouwens.
Ok. Ik had klok/klepel nog in mijn hoofd.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik weet het. Het zijn mijn vrienden. Maar nee, toch niet. Ik ben niet meer fobisch, dat scheelt.
Anne, we gaan worteldoek tussen de paden leggen, met houtsnippers inderdaad. Ivm het bodemleven hebben we liever dat het open is tussen het weiland en de aarde in de bak dus er komt geen doek onder de bakken. Dan hadden we ook de bodem niet van de bakken hoeven zagen trouwens.
Brr.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik probeer alleen even te illustreren dat ze, voor wat betreft slakken, echt aan jouw kant staan. Maar je hoeft ze niet te aaien, alleen maar laten leven.
Hmm wij hadden ooit pissebedden als huisdier. Grote pot in de keuken.. af en toe wat groenteafval bij en geen omkijken naar eigenlijk.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zo begrijpelijk, die padden wil je niet dichtbij tegenkomen. Kwam op het balkon ook zoveel pissebedden tegen en andere creepy crawlers. Brrr
Wat een klus weerquote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hallo. We leven nog. Vandaag was leuk. Wel weer zwaar maar wel te doen.
Vanochtend:
[ afbeelding ]
We hebben een en ander gemeten en zijn toen gaan bedenken hoe de bakken het best pasten, ze zijn namelijk niet vierkant.
We hebben gisteren een reciprozaag gekocht en daarmee hebben we de onderkant van de kisten gezaagd.
Resultaat:
[ afbeelding ]
Ik zit ook op meer uitleg te wachten. En ook wat voor workshop het wasquote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ze weet wel hoe ze ons nieuwsgierig maakt
Ik ben ook wel benieuwd!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ze weet wel hoe ze ons nieuwsgierig maakt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was ff andere dingen aan het doen (campari soda make, dan @Kreator)quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:15 schreef Candaasje het volgende:
Topic geblokkeerd![]()
Enniewee:
Hm, misschien was een half pakje speculoos koekjes in één keer weg(vr)eten niet het meest verstandige plan....
Wat is dat voor drankje, het komt steeds terug hier in de SCquote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Was ff andere dingen aan het doen (campari soda make, dan @:Kreator)
Gave actie, die lege pleinen
Dat zeker, maar in ieder geval weinig mensen, da’s al mooiquote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had het leuker gevonden als er gewoon weinig mensen naar die inauguratie wilden.
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:04 schreef Candaasje het volgende:
Hahaha![]()
Het was was een 'activisten-workshop'![]()
Maar wel heel tof, met veel gedachtenexperimenten. Zeer leerzaam.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat is wel 1 van de leukste 'broodje Aap-verhalen' van de laatste jaren.
Welk bewijs werd daarvoor aangevoerd?There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:33 schreef Blues het volgende:
Wist ik niet, dacht al die tijd dat het aan gebrek aan 'fans' voor Trump lag
Het zal vast een combinatie van geweest zijn hoor. Maar ik wist heel niet dat er die dag dus blokkades waren opgeworpen door zoveel verschillende groepen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had het leuker gevonden als er gewoon weinig mensen naar die inauguratie wilden.
Foto's, en dit waren geen 'onbekende' activisten.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:36 schreef golfer het volgende:
[..]![]()
Dat is wel 1 van de leukste 'broodje Aap-verhalen' van de laatste jaren.
Welk bewijs werd daarvoor aangevoerd?
Diezelfde gemanipuleerde foto's die het kamp-Trump ook gebruikte om te bewijzen dat er wel veel meer mensen aanwezig waren? Net zo betrouwbaar?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:41 schreef Candaasje het volgende:
Foto's, en dit waren geen 'onbekende' activisten.
Meer ga/kan ik er niet over zeggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |