quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 22:39:46 ]![]()
Dit land is verlorenquote:Op donderdag 5 maart 2020 21:58 schreef maily het volgende:
[..]
Ik zag van de week bij de Lidl een mevrouw die eerst aan haar vingers likte en daarna een folder pakte ...![]()
![]()
Toch geen taak van de GGD, zou je zeggen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja alles om paniek te voorkomen om de economie te redden he.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
Nee idd, maar vanwaar hun dringende oproep om het vooral voor jezelf te houden als je corona hebt?quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Toch geen taak van de GGD, zou je zeggen.![]()
ja, dus lekker hoge weerstandquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Ach we waren toch al zo'n beetje het ranzigste volk op deze aardkloot?![]()
![]()
Is toch allemaal politiek.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Toch geen taak van de GGD, zou je zeggen.
Verantwoordelijken bij de GGD werken natuurlijk samen met de minister/RIVM etc.![]()
Al die arme buschauffeurs die die rochelende vindicutballetjes dat hele eind naar Nederland moeten rijdenquote:
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
quote:Vandaar dat ik op vakanties steeds allerlei ellende oploop.
Afgelopen vakantie nog hevige koorts en een opgezwollen lymfeklier door een kloterig krasje op mijn achillespees in een tropische jungle!![]()
![]()
Deze foto is nog van China, maar ik denk dat hij ook zo zou kijken met een bus vol brassende ballen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Al die arme buschauffeurs die die rochelende vindicutballetjes dat hele eind naar Nederland moeten rijden![]()
We scoren wel het minst op handenwassen van Europa.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Omdat er blijkbaar een beeld van het verloop is. En daar voldoen we dan ook aan. Eerst iedereen met een link naar Italie, dan de rest. Dan paniek.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee idd, maar vanwaar hun dringende oproep om het vooral voor jezelf te houden als je corona hebt?![]()
We gaan het zien hoe die aanpakt uitpakt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja alles om paniek te voorkomen om de economie te redden he.
Ze hebben het al voor elkaar dat een groot deel van de bevolking en de 2de kamer de RIVM/minister niet meer vertrouwen.
De regering doet alleen maar alsof ze nog alles in de hand hebben, maar ze weten van binnen wel anders..![]()
Dacht dat die van de UK was, maar doelde inderdaad op de blik van die chauffeurquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Deze foto is nog van China, maar ik denk dat hij ook zo zou kijken met een bus vol brassende ballen.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
De NOS heeft ineens ook best een mooie kaart met besmettingen:
https://localfocus2.appspot.com/5e60d6e7bfb6fLying awake, wondering if there is a Dog...
Een groot deel vd bevolking?quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:04 schreef Smack10 het volgende:
[..]
We gaan het zien hoe die aanpakt uitpakt.
Ze hebben het al voor elkaar dat een groot deel van de bevolking en de 2de kamer de RIVM/minister niet meer vertrouwen.
De regering doet alleen maar alsof ze nog alles in de hand hebben, maar ze weten van binnen wel anders..
Je bedoelt het vaste groepje in dit topic zeker![]()
Nah, al die Zuid-Europianen die elkaar bij elke begroeting kussen/omhelzen ...quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:00 schreef ToT het volgende:
[..]
De gemeente Houten gaat aan kop.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:05 schreef Jane het volgende:
https://localfocus2.appspot.com/5e60d6e7bfb6f![]()
![]()
Dat is gewoon de RIVM kaart alleen dan met een iets mooiere opmaak.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:05 schreef Jane het volgende:
https://localfocus2.appspot.com/5e60d6e7bfb6fOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Ach zolang er nog een grote groep vadsige Tokkies bestaat die je in hun naar oud zweet stinkende shirtjes zitten uit te lachen als je ff wat meer inkopen dan normaal doet, zal de rest het ook wel gaan relativeren!quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:04 schreef Smack10 het volgende:
[..]
We gaan het zien hoe die aanpakt uitpakt.
De regering doet alleen maar alsof ze nog alles in de hand hebben, maar ze weten van binnen wel anders..![]()
![]()
Loopt een beetje achter volgens mij..quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:05 schreef Jane het volgende:
https://localfocus2.appspot.com/5e60d6e7bfb6f![]()
Nogal... https://www.1limburg.nl/z(...)urg?context=topstoryquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:06 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Loopt een beetje achter volgens mij..![]()
Nou ja, ik bedoelde vooral omdat we gisteren nog dachten dat ze in de zwijgstand waren gegaan. Maar vandaag dus de liveblog terug + deze kaart.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:06 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat is gewoon de RIVM kaart alleen dan met een iets mooiere opmaak.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tja, als hij eens per dag wordt bijgewerkt dan is het ook lastig om alles bij te houden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:06 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Loopt een beetje achter volgens mij..![]()
En nog steeds meegenomen uit Italië. Daar hangt het blijkbaar goed in de lucht.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:07 schreef MichaelPallada het volgende:
[..]
Nogal... https://www.1limburg.nl/z(...)urg?context=topstory![]()
Dat lijkt vanwege de huidskleur wel wat logischer idd!quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dacht dat die van de UK was, maar doelde inderdaad op de blik van die chauffeur![]()
![]()
Ja das waar, allicht dat ze gisteren overleg hebben gehad met het RIVM over hoe ze het nieuws moesten brengen en even een dag 'pauze' namen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:07 schreef Jane het volgende:
[..]
Nou ja, ik bedoelde vooral omdat we gisteren nog dachten dat ze in de zwijgstand waren gegaan. Maar vandaag dus de liveblog terug + deze kaart.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Komt dichtbij zo. Een familielid van me werkt in dat ziekenhuis.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:17 schreef banaantjeEE het volgende:
Het gaat opnieuw hard in Belgie...
...
21:10
Positieve test in Heilig-Hartziekenhuis in Lier
Sinds dit weekend werden er in Lier zowat twintig mensen getest op corona. Vandaag werd er voor het eerst en besmetting vastgesteld. De persoon in kwestie was tijdens de krokusvakantie op reis geweest naar Italië. De patiënt verkeert al bij al in een goede algemene toestand en mocht na het onderzoek naar huis om daar in isolatie verder verzorgd te worden.![]()
En de Europarlementariërs!quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:05 schreef maily het volgende:
[..]
Nah, al die Zuid-Europianen die elkaar bij elke begroeting kussen/omhelzen ...![]()
![]()
lijst in de op loopt ook flink achter.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.![]()
Maar de Vindicatters voelen zich nog allemaal goed, las ik.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:08 schreef DemonRage het volgende:
[..]
En nog steeds meegenomen uit Italië. Daar hangt het blijkbaar goed in de lucht.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tja, in die paar daagjes tijd....quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:09 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar de Vindicatters voelen zich nog allemaal goed, las ik.![]()
Ze zijn nog niet thuis he ...quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:09 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar de Vindicatters voelen zich nog allemaal goed, las ik.![]()
Maar de andere helft van de tijd lebbberen ze elkaar compleet af.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:10 schreef maily het volgende:
[..]
Die zijn toch de helft van de tijd absent![]()
Zou ik ook zeggen, anders moet je daar blijven.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:09 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar de Vindicatters voelen zich nog allemaal goed, las ik.
Is niet echt aantrekkelijk alternatief..![]()
Die Vindicaters hadden hun vakantie op 200 kilometer van de dichtstbijzijnde besmettingshaard, paniek om niets dus.![]()
Bedankt voor de nuance, Jaap.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:12 schreef Remco het volgende:
Die Vindicaters hadden hun vakantie op 200 kilometer van de dichtstbijzijnde besmettingshaard, paniek om niets dus.![]()
![]()
Even quoten en een printscreen voor het nageslacht topic.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:12 schreef Remco het volgende:
mijn tracker zegt dat er nu 82 besmettingen zijn in Nederland. Verbaasde mij met vanochtend nog 39, zijn zeker die Vindicattters al bij![]()
![]()
Neeeheeee ... die vertrekken morgen pas ...quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:14 schreef Machielovic het volgende:
mijn tracker zegt dat er nu 82 besmettingen zijn in Nederland. Verbaasde mij met vanochtend nog 39, zijn zeker die Vindicattters al bij![]()
Deze ook even, misschien voor in de OP.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:13 schreef maily het volgende:
[..]
Even quoten en een printscreen voor het nageslacht topic.![]()
![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:16 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Deze ook even, misschien voor in de OP.
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Beetje hindsight bias wel, maar toch een pijnlijke inschattingsfout.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:16 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
Mwah, het was voor velen al wel echt snel duidelijk dat het zich zou verspreiden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:17 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Beetje hindsight bias wel, maar toch een pijnlijke inschattingsfout.
En ze bleven het echt de hele tijd downplayen.![]()
En dan vinden ze het gek dat mensen het RIVM niet meer zo serieus nemen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:17 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Rutte er nog alle vertrouwen in en vertrouwt hij op de kundigheid van o.a. het RIVM.![]()
![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Ja, of een nog ouder nieuwsbericht gebaseerd op de bekende feiten van begin januari ofzo, dat zou nog leuker zijnquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:16 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Laten we hopen dat de lijst van inschattingsfouten niet veel langer wordt..quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:19 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En dan vinden ze het gek dat mensen het RIVM niet meer zo serieus nemen.
Gelukkig heeft Rutte er nog alle vertrouwen in en vertrouwt hij op de kundigheid van o.a. het RIVM.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Ja, maar wel een mooie voorbeeld dat zijn fouten (kunnen) maken en dat kritiek terecht is (of kan zijn). Zelfde geldt voor de tweede kamer leden die vandaag als compleet gestoorde idioten naar hun microfoon renden, omdat iemand van PVV kritiek had om het RIVM.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:17 schreef -Straw- het volgende:
[..]
PvvD had ook best wat kritiek, maar die werd niet aangevallen. Was echt hilarisch en triest om te zien hoe iemand constant werd aangevallen omdat hij van PVV was trouwens. Volgens CDA, VVD, D66, SGP, CU etc. was het RIVM perfect werk aan het leveren en hadden ze niet genoeg veren bij zich om dat duidelijk te maken.
Ik geloof best dat ze hard werken, maar of ze goed werk leveren? Gezien de getallen en de verhalen denk ik absoluut van niet.![]()
Daaruit blijkt ook gewoon dat het gaat om de beeldvorming, niet om de inhoud of de daadwerkelijke acties die men doet.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, maar wel een mooie voorbeeld dat zijn fouten (kunnen) maken en dat kritiek terecht is (of kan zijn). Zelfde geldt voor de tweede kamer leden die vandaag als compleet gestoorde idioten naar hun microfoon renden, omdat iemand van PVV kritiek had om het RIVM.
PvvD had ook best wat kritiek, maar die werd niet aangevallen. Was echt hilarisch en triest om te zien hoe iemand constant werd aangevallen omdat hij van PVV was trouwens. Volgens CDA, VVD, D66, SGP, CU etc. was het RIVM perfect werk aan het leveren en hadden ze niet genoeg veren bij zich om dat duidelijk te maken.
Ik geloof best dat ze hard werken, maar of ze goed werk leveren? Gezien de getallen en de verhalen denk ik absoluut van niet.
Iedereen moet elkaar dekken en de hand boven de ander houden en als je dat niet doet word je aangevallen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Smack10 op 05-03-2020 22:29:30 ]![]()
Het RIVM dacht volgens mij echt dat ze 'patient 0' makkelijk konden identificeren en isoleren. Gewoon die rochelende, zwetende, duidelijk zieke Chinees er tussenuit pikken en klaar is Kees. Misschien nog even wat contactonderzoek, misschien nog een paar preventieve quarantaines, maar geen verdere verspreiding.
Maar net als in Italie is 'patient 0' waarschijnlijk een aantal 'patienten 0' geweest, die alleen maar last hadden van de (zeer) milde variant, maar wel meerdere mensen hebben aangestoken.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Er zijn inschattingsfouten gemaakt. Dat is menselijk. Heeft het RIVM wetenschappelijk gezien goed werk geleverd? Absoluut. De voorlichting is juist en bevat feitelijke informatie. Hier op FOK is het vertrouwen diep gezakt in de RIVM, maar dat is naar mijn inzien niet terecht.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, maar wel een mooie voorbeeld dat zijn fouten (kunnen) maken en dat kritiek terecht is (of kan zijn). Zelfde geldt voor de tweede kamer leden die vandaag als compleet gestoorde idioten naar hun microfoon renden, omdat iemand van PVV kritiek had om het RIVM.
Ik geloof best dat ze hard werken, maar of ze goed werk leveren? Gezien de getallen en de verhalen denk ik absoluut van niet.![]()
En terecht, hele land draait, omdat de gemiddelde Nederlander een volgzaam schaap is. Die gelooft in een Rutte, dus dat moet je niet verpesten, dan stort het land in.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Daaruit blijkt ook gewoon dat het gaat om de beeldvorming, niet om de inhoud of de daadwerkelijke acties die men doet.
Iedereen moet elkaar dekken en de hand boven de ander houden en als je dat niet doet wordt je aangevallen.![]()
quote:De marathons van Parijs en Rome zijn vanwege de uitbraak van het nieuwe coronavirus afgelast. Parijs verplaatst de wedstrijd naar 18 oktober. De marathon van Rome (van 29 maart) wordt helemaal geschrapt.![]()
Benieuwd wanneer er in Nederland zaken van belang afgelast gaan worden
In de wereld worden al aardig wat grote events enzo afgeblazenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Net een pushbericht dat een assistent trainer van Ajax ook de griep heeft. Komt nu wel erg gevaarlijk dichtbij allemaal hoor.![]()
Ja ik vind dat dus zo ontzettend dubbel!quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:31 schreef Molo het volgende:
In de wereld worden al aardig wat grote events enzo afgeblazenJe kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Zullen wel 1 evenementje afblazen om te laten zien dat we hier echt wel daadkrachtig te werk gaan hoor. Iedereen daarna tevreden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:31 schreef Molo het volgende:
In de wereld worden al aardig wat grote events enzo afgeblazen![]()
Mooi. Laten we aub niet zo paniekerig gaan doen. Het RIVM doet het prima.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:33 schreef merdobach het volgende:
[..]
Zullen wel 1 evenementje afblazen om te laten zien dat we hier echt wel daadkrachtig te werk gaan hoor. Iedereen daarna tevreden.![]()
Gaat om de inzet, niet de resultaten. Iedereen doet z’n best hè.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:34 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Mooi. Laten we aub niet zo paniekerig gaan doen. Het RIVM doet het prima.![]()
Via welk medium?quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:32 schreef Sunri5e het volgende:
Net een pushbericht dat een assistent trainer van Ajax ook de griep heeft. Komt nu wel erg gevaarlijk dichtbij allemaal hoor.![]()
Of een evenement afgeblazen wordt ligt natuurlijk niet alleen aan de regering, maar ook aan de organisatie die om allerlei redenen kan afblazen. Bijvoorbeeld omdat teveel (buitenlandse) deelnemers afzeggen enzo.
Maareh... ik denk dat het er hier ook van overheidswege van komt hoor. Het kan bijna niet anders als je naar de rest van de wereld kijkt.Lying awake, wondering if there is a Dog...
heywoodu
![]()
De uitwedstrijd in Utrecht deze week.quote:Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Vooralsnog ligt dit bij de organisatie, zei de GGD gisteren.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:36 schreef Jane het volgende:
Of een evenement afgeblazen wordt ligt natuurlijk niet alleen aan de regering, maar ook aan de organisatie die om allerlei redenen kan afblazen. Bijvoorbeeld omdat teveel (buitenlandse) deelnemers afzeggen enzo.
Maareh... ik denk dat het er hier ook van overheidswege van komt hoor. Het kan bijna niet anders als je naar de rest van de wereld kijkt.![]()
Feitelijk juiste informatie verstrekken is één,nu nog beleid voeren om het aantal besmettingen in te dammen. En daar zijn toch echt een aantal kapitale blunders begaan die je echt met geen mogelijkheid "goed werk" kunt noemen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:29 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Er zijn inschattingsfouten gemaakt. Dat is menselijk. Heeft het RIVM wetenschappelijk gezien goed werk geleverd? Absoluut. De voorlichting is juist en bevat feitelijke informatie. Hier op FOK is het vertrouwen diep gezakt in de RIVM, maar dat is naar mijn inzien niet terecht.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
Assistent-trainers en fysio Ajax moeten thuis blijven uit vrees voor coronavirusquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:32 schreef Sunri5e het volgende:
Ja die ken ik, maar hij doet alsof het is vastgesteld dat hij het heeftquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:39 schreef maily het volgende:
[..]
Assistent-trainers en fysio Ajax moeten thuis blijven uit vrees voor coronavirus![]()
Ja natuurlijk, vooralsnog wel.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:38 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Vooralsnog ligt dit bij de organisatie, zei de GGD gisteren.
Er zal ook trouwens wel een element van aansprakelijkheidstelling in zitten enzo. Degene die afblaast draait ervoor op, dat soort overwegingen.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Zo denk ik ook over het al dan niet afblazen van het ESF. Aan de ene kant zou ik het wel logisch vinden, maar het vooruitzicht dat het uitgesteld zou worden en we nog langer dat gezeik over de deelnemers en alles wat erbij hoort moeten aanhoren, maakt dat ik besloten heb dat het toch maar beter door kan gaan.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:32 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Ja ik vind dat dus zo ontzettend dubbel!![]()
De voorlichting bevatte geen feitelijke informatie.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:29 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Er zijn inschattingsfouten gemaakt. Dat is menselijk. Heeft het RIVM wetenschappelijk gezien goed werk geleverd? Absoluut. De voorlichting is juist en bevat feitelijke informatie. Hier op FOK is het vertrouwen diep gezakt in de RIVM, maar dat is naar mijn inzien niet terecht.
Want andere landen hanteren andere normen en gebruiken andere informatie.
Zo was al lang duidelijk dat het wel besmettelijk was en dat men ook anderen kan aansteken terwijl je niet ziek bent (alleen de kans is kleiner).
Ook de opmerking dat wij geen directe vluchten hebben naar/van Wuhan en daarom het virus niet krijgen is natuurlijk van niveau "niet aan de ramen likken".![]()
![]()
Dat ligt aan de afwegingen die je maakt. Ik ben geen expert op dit gebied, maar het advies om in thuis quarantaine te blijven wanneer je in het risico gebied bent geweest of in contact bent geweest met iemand uit zo'n gebied is geen slecht advies. Het hele land platleggen is simpelweg geen optie.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Feitelijk juiste informatie verstrekken is één,nu nog beleid voeren om het aantal besmettingen in te dammen. En daar zijn toch echt een aantal kapitale blunders begaan die je echt met geen mogelijkheid "goed werk" kunt noemen.![]()
Nou de spelers nog, Hoe heerlijk zou het zijn als al het voetbal voor de rest van 2020 zou worden afgelastquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:39 schreef maily het volgende:
[..]
Assistent-trainers en fysio Ajax moeten thuis blijven uit vrees voor coronavirus![]()
![]()
Welke wetenschappelijke informatie van het RIVM week af van andere landen dan? Beleidsvorming kan wel verschillen, maar is geen feitelijke informatie.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
De voorlichting bevatte geen feitelijke informatie.
Want andere landen hanteren andere normen en gebruiken andere informatie.
Zo was al lang duidelijk dat het wel besmettelijk was en dat men ook anderen kan aansteken terwijl je niet ziek bent (alleen de kans is kleiner).
Ook de opmerking dat wij geen directe vluchten hebben naar/van Wuhan en daarom het virus niet krijgen is natuurlijk van niveau "niet aan de ramen likken".![]()
Anti-ESF, anti-voetbal... jij bent wel een pretletter, he?quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:42 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Nou de spelers nog, Hoe heerlijk zou het zijn als al het voetbal voor de rest van 2020 zou worden afgelastLying awake, wondering if there is a Dog...
Wat een stelling zeg...quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:42 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Nou de spelers nog, Hoe heerlijk zou het zijn als al het voetbal voor de rest van 2020 zou worden afgelast![]()
Ja laat dat maar doorgaan, want heb al die avonden allemaal dingen gepland met vrienden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:41 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Zo denk ik ook over het al dan niet afblazen van het ESF. Aan de ene kant zou ik het wel logisch vinden, maar het vooruitzicht dat het uitgesteld zou worden en we nog langer dat gezeik over de deelnemers en alles wat erbij hoort moeten aanhoren, maakt dat ik besloten heb dat het toch maar beter door kan gaan.Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Je moet eens wetenquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:43 schreef Jane het volgende:
[..]
Anti-ESF, anti-voetbal... jij bent wel een pretletter, he?![]()
![]()
twitter:omroepbrabant twitterde op donderdag 05-03-2020 om 21:24:57Lid van hockeyclub MEP Boxtel besmet met coronavirus https://t.co/bW6UpIy9uE reageer retweet
![]()
Na een eerste besmetting? Niet mogelijk, en herbesmetting is een stuk dodelijker.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:45 schreef merdobach het volgende:
Zijn er trouwens al mensen immuun? En zo ja, weten ze waarom?![]()
Stef Blok.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:45 schreef merdobach het volgende:
Zijn er trouwens al mensen immuun? En zo ja, weten ze waarom?
Want dat is een VVD'er, die draaien zo vaak dat het virus er geen vat op kan krijgen.![]()
![]()
En Rutte, want die lacht het virus gewoon keihard weg.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Stef Blok.
Want dat is een VVD'er, die draaien zo vaak dat het virus er geen vat op kan krijgen.![]()
Tijdens de uitbraak van q koorts zagen we hetzelfde lakse optreden. Ook toen verschool men zich achter het rivm:Dat is nog niet zo lang geleden. Veel van de mensen die toen de beslissingen namen zitten er waarschijnlijk nog steeds.quote:De uitbraak in Nederland was voor zover bekend de grootste ter wereld. Tot 2007 waren er in dat land gemiddeld vijftien besmettingen van de mens per jaar, veelal bij geitenhouders of hun familieleden. In de eerste helft van 2007 trad een piek van 59 besmettingsgevallen in de provincies Gelderland en Noord-Brabant op. Hiervan waren 27 gevallen in een klein gebied in het oosten van Noord-Brabant geconcentreerd. In 2008 vond vervolgens een uitbraak plaats met meer dan duizend besmettingen. Vooral door vasthoudendheid van huisarts Alfons Olde Loohuis in de Brabantse plaats Herpen, waar al in de zomer van 2007 veel gevallen waren geconstateerd, kwam er meer aandacht voor de besmettingen. Doordat volksgezondheidsbelangen het aflegden tegen boerenbelangen duurde het echter nog lang voordat effectieve maatregelen werden genomen. In 2009 werd duidelijk dat de ziekte zich over een groot deel van Nederland had verspreid, in totaal zijn vierduizend ziektegevallen geregistreerd. Er zijn volgens de officiële telling ten minste 25 mensen aan de complicaties van Q-koorts overleden. Volgens het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu is er bij de officiële cijfers sprake van onderschatting; de werkelijke cijfers zijn vrijwel zeker aanzienlijk hoger.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
Er waren al wel een paar adviseurs en vice-presidenten of zo aangestoken?quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:47 schreef eenjongen... het volgende:
Ben wel benieuwd welke wereldleider de eerste is
Een adviseur in Iran in ieder geval, en ik dacht in Frankrijk ook een hoge pief?![]()
Komen al berichten binnen dat de Stevensloop deze maand misschien wordt afgelast in Nijmegen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:31 schreef Molo het volgende:
In de wereld worden al aardig wat grote events enzo afgeblazen
Ook de marathon in Rotterdam wordt over gesproken.
Dit betreft hardlopen maar kan ook maar zo andere sporten treffen natuurlijk.![]()
In Iran veel parlementsleden inderdaad. Ook de vice-voorzitter volgens mijquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Er waren al wel een paar adviseurs en vice-presidenten of zo aangestoken?
Een adviseur in Iran in ieder geval, en ik dacht in Frankrijk ook een hoge pief?![]()
boeren ook altijdquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Tijdens de uitbraak van q koorts zagen we hetzelfde lakse optreden. Ook toen verschool men zich achter het rivm:
[..]
Dat is nog niet zo lang geleden. Veel van de mensen die toen de beslissingen namen zitten er waarschijnlijk nog steeds.![]()
En dan? Drie dagen op bed liggen en uitzieken en ze zijn weer fris en fruitig.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:47 schreef eenjongen... het volgende:
Ben wel benieuwd welke wereldleider de eerste is![]()
twitter:StadAmersfoort twitterde op donderdag 05-03-2020 om 21:55:21Leerling Nieuwe Eemland besmet met coronavirus [AMERSFOORT] Een leerling van Het Nieuwe Eemland is besmet geraakt met het coronavirus. Dat heeft de school donderdagavond kenbaar gemaakt via een brief aan de leerlingen en hun ouders/verzorgers. De leerl... https://t.co/qRSCzGlMP9 https://t.co/7TqZMVR2Iz reageer retweet
![]()
Die hebben toch een kerkje op het dak? Vond het altijd raar dat de lift bedoeld voor even verdiepingen ook naar de 15e verdieping gingquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:47 schreef naatje_1 het volgende:
Ik heb vandaag gehoord dat een medewerker van de PthU, universiteit die ook in het gebouw van de VU zit, besmet is met corona. Komt nu ineens wel heel erg dichtbij.![]()
![]()
en een kroonprins van een olliestaat in het midden oostenquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Er waren al wel een paar adviseurs en vice-presidenten of zo aangestoken?
Dat geloof ik bij de meeste inderdaad wel, maar ben gewoon benieuwdquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:50 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
En dan? Drie dagen op bed liggen en uitzieken en ze zijn weer fris en fruitig.![]()
Want het is maar een griepje!quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:50 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
En dan? Drie dagen op bed liggen en uitzieken en ze zijn weer fris en fruitig.![]()
![]()
De voorlichting is helemaal niet juist en strijdig met wat veel zo niet alle buitenlandse autoriteiten al weken naar buiten brengen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:29 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
De voorlichting is juist en bevat feitelijke informatie![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:50 schreef dodoria het volgende:
[..]
en een kroonprins van een olliestaat in het midden oostenDamn! Welke oliestaat?
![]()
Niet op het dak, wel in de bovenste verdiepingquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:50 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Die hebben toch een kerkje op het dak? Vond het altijd raar dat de lift bedoeld voor even verdiepingen ook naar de 15e verdieping gingEn ja, dat is wel een vreemd iets inderdaad. Overigens waren die liften voor de oneven verdiepingen er nog niet toen ik begon met studeren. De goede ouwe tijd dat de gele liftengroep gewoon naar alle verdiepingen ging...
![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Na een eerste besmetting? Niet mogelijk, en herbesmetting is een stuk dodelijker.Ze hebben het aangepast, eerst stond er gewoonweg: Nee, dat kan niet.quote:Kun je het nieuwe coronavirus (COVID-19) meerdere keren krijgen?
Omdat het om een nieuw virus gaat, is nog niet alles over het virus bekend. Daarom is het te vroeg in de uitbraak om met zekerheid te kunnen zeggen dat iemand niet nog een keer de infectie op kan lopen.
Het overgrote merendeel van de mensen die het nieuwe coronavirus heeft gehad, zal het niet nog een keer krijgen.![]()
Vliegende aids!quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:51 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ja, wat is het anders? Het is geen kanker.![]()
![]()
Komt nu wel heel dichtbij zegquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:50 schreef Lizzietje het volgende:
twitter:StadAmersfoort twitterde op donderdag 05-03-2020 om 21:55:21Leerling Nieuwe Eemland besmet met coronavirus [AMERSFOORT] Een leerling van Het Nieuwe Eemland is besmet geraakt met het coronavirus. Dat heeft de school donderdagavond kenbaar gemaakt via een brief aan de leerlingen en hun ouders/verzorgers. De leerl... https://t.co/qRSCzGlMP9 https://t.co/7TqZMVR2Iz reageer retweet
![]()
Gelukkig is het maar een griepje
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen![]()
twitter:ED_Veldhoven twitterde op donderdag 05-03-2020 om 22:21:32Patiënt met coronavirus in MMC Veldhoven https://t.co/q82NrnyNOy reageer retweet
![]()
Noem voorbeelden van wetenschappelijke informatie die onjuist is aub.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
De voorlichting is helemaal niet juist en strijdig met wat veel zo niet alle buitenlandse autoriteiten al weken naar buiten brengen.![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
Ze hebben het aangepast, eerst stond er gewoonweg: Nee, dat kan niet.Gristus te paard, ze lopen écht achter he!
![]()
![]()
Ik ben immuun denk ik.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:45 schreef merdobach het volgende:
Zijn er trouwens al mensen immuun? En zo ja, weten ze waarom?![]()
Het mooie is ook dat niemand die liften voor de oneven verdiepingen gebruikt. Iedereen staat in de rij voor de even verdiepingen en loopt dan een verdieping naar beneden met de trapquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:51 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Niet op het dak, wel in de bovenste verdiepingEn ja, dat is wel een vreemd iets inderdaad. Overigens waren die liften voor de oneven verdiepingen er nog niet toen ik begon met studeren. De goede ouwe tijd dat de gele liftengroep gewoon naar alle verdiepingen ging...
![]()
![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:50 schreef Lizzietje het volgende:
Zeg me dat het het niet Lars is!![]()
![]()
![]()
Paar lijntjes te veel coke op, vermoed ik.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:53 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Volgens mij verveel je je een beetje![]()
Maar waren die 82 gevallen allemaal al achterhaald dan? Of mogen ze er nu mee naar buiten treden nu het cijfer kunstmatig is opgeschroefd?quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:53 schreef Sapstengel het volgende:
Zie zoveel nieuwe cases langskomen hier, zou me verbazen als we morgen niet minimaal de 120 halen.![]()
Volgens mij overdrijven veel mensen hier de boel een beetje. Het is geen kanker of aids. Het is een virus.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:53 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Volgens mij verveel je je een beetje![]()
Zouden er al "bugchasers" zijn.
Die had je met aids ook
Mensen die het virus WILLEN hebben en er op jagen![]()
Stef blok?quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:47 schreef eenjongen... het volgende:
Ben wel benieuwd welke wereldleider de eerste is![]()
Dat kan. Die mensen zijn hier inderdaad ook. Maar ook realistische mensen. En mensen die alleen maar irritant doen, die zijn er ook.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:54 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Volgens mij overdrijven veel mensen hier de boel een beetje. Het is geen kanker of aids. Het is een virus.![]()
Die kosten die er worden gemaakt voor de opvang van die Vindicat-leden zou je eigenlijk op ze moeten verhalen... willens en wetens met 900 man naar een besmettingsgebied afreizen en nu moet er van alles geregeld worden.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Je hoeft niet mee te lezen en posten he, dan komt het misschien ook iets minder dicht bij je.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:54 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Volgens mij overdrijven veel mensen hier de boel een beetje. Het is geen kanker of aids. Het is een virus.![]()
Dat is aids ook.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:54 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Volgens mij overdrijven veel mensen hier de boel een beetje. Het is geen kanker of aids. Het is een virus.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:54 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ja geen idee precies. Die jongen in Amersfoort was maandag ziek. Zit die bij de 82 of komt die in de nieuwe statistieken?quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:54 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Maar waren die 82 gevallen allemaal al achterhaald dan? Of mogen ze er nu mee naar buiten treden nu het cijfer kunstmatig is opgeschroefd?
Zie er in ieder geval erg veel langskomen vanavond.![]()
Stef blok?quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:47 schreef eenjongen... het volgende:
Ben wel benieuwd welke wereldleider de eerste isDit is wel stukken beterquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
Ze hebben het aangepast, eerst stond er gewoonweg: Nee, dat kan niet.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 22:56:34 ]![]()
In tegenstelling tot aids idd.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:54 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ja dat kijken me idd wel het soort evenementen wat niet door gaat dit jaarquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:49 schreef Tris het volgende:
[..]
Komen al berichten binnen dat de Stevensloop deze maand misschien wordt afgelast in Nijmegen.
Ook de marathon in Rotterdam wordt over gesproken.
Dit betreft hardlopen maar kan ook maar zo andere sporten treffen natuurlijk.
Lijkt mijOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Tja het werd hen niet expliciet verboden he.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:55 schreef TheVulture het volgende:
Die kosten die er worden gemaakt voor de opvang van die Vindicat-leden zou je eigenlijk op ze moeten verhalen... willens en wetens met 900 man naar een besmettingsgebied afreizen en nu moet er van alles geregeld worden.![]()
Ach een voorlichter de bussen in sturen is niet zo duur hoorquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:55 schreef TheVulture het volgende:
Die kosten die er worden gemaakt voor de opvang van die Vindicat-leden zou je eigenlijk op ze moeten verhalen... willens en wetens met 900 man naar een besmettingsgebied afreizen en nu moet er van alles geregeld worden.
ook niet effectief, maar onze regering zit nog in de "je moet je handen wassen" fase![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
Ze hebben het aangepast, eerst stond er gewoonweg: Nee, dat kan niet.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D![]()
In het begin waren er toch ook nog een hoop 'coyboy' verhalen over een versleuteling HIV en corona?quote:
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 22:57:46 ]![]()
heywoodu
![]()
Precies, hoewel veel mensen denken dat AIDS wel een virus is. Net zoals veel mensen denken dat COVID-19 een virus is.quote:Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Whut? Nooit van gehoord.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:57 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
In het begin waren er toch ook nog een hoop 'coyboy' verhalen over een versleuteling HIV en corona?![]()
![]()
Gaat steeds sneller.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:52 schreef Lizzietje het volgende:
twitter:ED_Veldhoven twitterde op donderdag 05-03-2020 om 22:21:32Patiënt met coronavirus in MMC Veldhoven https://t.co/q82NrnyNOy reageer retweet
Maar dat was te verwachten volgens het RIVM, dus geen paniek.![]()
![]()
Het enige virus dat er bestaat is het griepvirus, dus als je een virus te pakken hebt, MOET het wel griep zijn!quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies, hoewel veel mensen denken dat AIDS wel een virus is. Net zoals veel mensen denken dat COVID-19 een virus is.![]()
![]()
Ja en die zullen zondag roepen dat ze niet ziek zijn, alleen maar een katertje hoor!!! Ik pak nog een corona zullen ze roepen. Om vervolgens volgende week de eerste positieve testen binnen te krijgen waarmee zij het vuur nog even aanwakkeren..quote:![]()
Volgens Bruins was er nix aan de hand toch? (zolang je goed je handen waste)quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja het werd hen niet expliciet verboden he.![]()
Het is SARS met HIV eigenschappenquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:54 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Volgens mij overdrijven veel mensen hier de boel een beetje. Het is geen kanker of aids. Het is een virus.
https://metro.co.uk/2020/(...)-claim-12314129/amp/
Airborne HIV is toch best spannend?![]()
Het is een false flag van de loeminadie!!!11!quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies, hoewel veel mensen denken dat AIDS wel een virus is. Net zoals veel mensen denken dat COVID-19 een virus is.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Ho ho!quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:58 schreef riazop het volgende:
[..]
Volgens Bruins was er nix aan de hand toch? (zolang je goed je handen waste)
Vergeet de papieren zakdoekjes niet, en in je elleboog hoesten, en 2 meter afstand houden!![]()
![]()
Ik weet niet waar je op doelt maar heb wel een keer voorbij horen komen dat HIV medicatie ook geschikt zou zijn bij Corona. Maar pin me er niet op vast. Is vast een gerucht geweest.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:57 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
In het begin waren er toch ook nog een hoop 'coyboy' verhalen over een versleuteling HIV en corona?![]()
Dat is debunked.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:59 schreef _I het volgende:
[..]
Het is SARS met HIV eigenschappen
Airborne HIV is toch best spannend?![]()
Ah, was ik net te laat.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:57 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Was dat niet voor malaria?quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:59 schreef Tris het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je op doelt maar heb wel een keer voorbij horen komen dat HIV medicatie ook geschikt zou zijn bij Corona. Maar pin me er niet op vast. Is vast een gerucht geweest.![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:59 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)wuhanvirus~bbad76a4/quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:59 schreef _I het volgende:
[..]
Het is SARS met HIV eigenschappen
Airborne HIV is toch best spannend?Ja godverdekut, en ik dacht nog wel dat ik een bijzonder slechte grap verzon!
![]()
![]()
https://www.volkskrant.nl(...)wuhanvirus~bbad76a4/quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:59 schreef Tris het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je op doelt maar heb wel een keer voorbij horen komen dat HIV medicatie ook geschikt zou zijn bij Corona. Maar pin me er niet op vast. Is vast een gerucht geweest.![]()
Mooiquote:![]()
Keihard stellig roepen en dan in alle stilte sneaky aanpassen
Zeg dan gewoon eerder dat je het nog niet weet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
O ja...quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Ho ho!
Vergeet de papieren zakdoekjes niet, en in je elleboog hoesten, en 2 meter afstand houden!![]()
"Het is maar een virus" is sowieso een rare uitspraak, aangezien juist virusinfecties zich moeilijk laten behandelen door geneesmiddelen.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Daar wordt wel meer over gesproken, dat HIV verhaal heb ik een keer zien passeren.quote:
Maar goed, er wordt van alles geroepen inmiddels. Waakzaam zijn, dat probeer ik althans te doen.![]()
heywoodu
![]()
Huh wat?quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het is een false flag van de loeminadie!!!11!Verkeerde gequote of wat is de link met mijn post?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Dit meen je niet. Bestaat dat echt? Als je denkt dat de mensen niet gekker kunnen zijn, dan word ik toch weer verrast..quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:55 schreef riazop het volgende:
Zouden er al "bugchasers" zijn.
Die had je met aids ook
Mensen die het virus WILLEN hebben en er op jagen![]()
![]()
Bizarre toestanden zeg.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:00 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)wuhanvirus~bbad76a4/
Ik probeer, ook wat betreft de cijfers, de omringende landen en uiteraard ons eigen land te volgen.
Hoe men handelt in bijv. Korea of Iran, grote onduidelijke chaos, laat ik volledig aan mij voorbij gaan. Anders maak je jezelf alleen maar gek.![]()
Ongetwijfeld.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:03 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Dit meen je niet. Bestaat dat echt? Als je denkt dat de mensen niet gekker kunnen zijn, dan word ik toch weer verrast..
Een wijs man zei ooit: je hebt overal mensen voor![]()
Gotta catch 'em all!quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:03 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Dit meen je niet. Bestaat dat echt? Als je denkt dat de mensen niet gekker kunnen zijn, dan word ik toch weer verrast..![]()
Alles wat kán, bestaatquote:Op donderdag 5 maart 2020 23:03 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Dit meen je niet. Bestaat dat echt? Als je denkt dat de mensen niet gekker kunnen zijn, dan word ik toch weer verrast..
Maar dat er zoveel van zijn dat er zelfs een naam voor verzonnen wordt is toch wel een beetje schokkend.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Ongetwijfeld.
Jazekerquote:Op donderdag 5 maart 2020 23:03 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Is een prachtige reportage over gemaakt: Die heet "The Gift"
![]()
En mensen zonder armen dan, sluiten we die gewoon uit nu?quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Ho ho!
Vergeet de papieren zakdoekjes niet, en in je elleboog hoesten, en 2 meter afstand houden!
Is dat trouwens dezelfde armlengte afstand tegen aanranding?![]()
![]()
Beetje verkapte versie van Rule 34, vermengd met het Münchhausen syndroom.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ongetwijfeld.
Op die still wens je die knakker ook wel HIV toequote:Op donderdag 5 maart 2020 23:06 schreef riazop het volgende:
[..]
Jazeker
Is een prachtige reportage over gemaakt: Die heet "The Gift"![]()
![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:06 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En mensen zonder armen dan, sluiten we die gewoon uit nu?
Is dat trouwens dezelfde armlengte afstand tegen aanranding?
Yup!![]()
![]()
Ik heb als zorgprofessional gewerkt, dat 'nehhh, toch niet echt' is meestal gewoon 'yepppppp, toch wel echt'quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:06 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Ik denk nu aan de meest zieke dingen en denk..nehhhh, toch niet echt![]()
Even, zonder dit helemaal te gaan kijken, zijn er dus mensen die gewoon de ziekte WILLEN oplopen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:06 schreef riazop het volgende:
[..]
Jazeker
"Hoe heb je DAT in Wodansnaam in je rectum gekregen?"quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb als zorgprofessional gewerkt, dat 'nehhh, toch niet echt' is meestal gewoon 'yepppppp, toch wel echt'![]()
![]()
Recentelijk nog dezequote:
Zal met dit coronavirus niet anders zijn. Maar misschien lastiger. Voor hiv ging je gewoon een week lang naar een goede leerbar![]()
Zulke dingen jaquote:Op donderdag 5 maart 2020 23:08 schreef ToT het volgende:
[..]
"Hoe heb je DAT in Wodansnaam in je rectum gekregen?"
Echt
Sommige mensen zijn verslaafd aan operaties en doen er alles aan om een bepaalde ziekte te faken om maar onder het mes te kunnen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:07 schreef Tris het volgende:
[..]
Even, zonder dit helemaal te gaan kijken, zijn er dus mensen die gewoon de ziekte WILLEN oplopen?
![]()
Die ga ik op een ander moment bekijken. Thanks voor de tipquote:Op donderdag 5 maart 2020 23:06 schreef riazop het volgende:
[..]
Jazeker
![]()
Das een bekend psychologisch fenomeen hoor. Solidariteit en schuldbesef speelt hier een grote rol.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:07 schreef Tris het volgende:
[..]
Even, zonder dit helemaal te gaan kijken, zijn er dus mensen die gewoon de ziekte WILLEN oplopen?
Ik denk ook dat je dit meer in Europa gaat zien dan in Aziatische landen![]()
Universiteit van Milaan beweert dat ongeveer 10% van de corona gevallen behandeld moet worden op de intensive care: https://mailchi.mp/esicm/(...)-of-the-year-1009715
Óf het is echt waar óf die 4000 cases in Italië zijn maar het topje van de ijsberg, of beide natuurlijk.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Park in Groningen was toch tijdenlang Dé plek om lekker je kont bareback vol te laten pompen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:08 schreef riazop het volgende:
[..]
Recentelijk nog deze
Zal met dit coronavirus niet anders zijn. Maar misschien lastiger. Voor hiv ging je gewoon een week lang naar een goede leerbar![]()
Nu ga je gewoon naar Lombardije, doe je een shoptripje naar Houten of doe je een biertje met wat tong- en friemelwerk in BrabantOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Kan gebeuren.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:01 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
O wacht, ik heb je verkeerd begrepen![]()
![]()
Wat moeten "normale" mensen in je omgeving dan saai zijn, als je regelmatig echt gekkies tegenkomtquote:Op donderdag 5 maart 2020 23:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb als zorgprofessional gewerkt, dat 'nehhh, toch niet echt' is meestal gewoon 'yepppppp, toch wel echt'![]()
![]()
![]()
Yup, dat 10% heb ik ook wel vaker voorbij zien komen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:10 schreef Discombobulate het volgende:
Universiteit van Milaan beweert dat ongeveer 10% van de corona gevallen behandeld moet worden op de intensive care: https://mailchi.mp/esicm/(...)-of-the-year-1009715
Óf het is echt waar óf die 4000 cases in Italië zijn maar het topje van de ijsberg, of beide natuurlijk.![]()
Het spijt me, maar ik ga niet naar dit soort dingen kijken. Noem me maar een wegkijker.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:09 schreef ToT het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn verslaafd aan operaties en doen er alles aan om een bepaalde ziekte te faken om maar onder het mes te kunnen.
Ik heb wel eens twijfels over mijn eigen geestelijke gesteldheid, maar alleen deze links geven me al een beter gevoel over mezelf.![]()
![]()
Ik keek maandag de persconferentie van de WHO en de Nederlandse maatregelen sluiten er absoluut niet bij aan...quote:
Vandaag drukke dag op werk (nieuwe baan) gehad, dus niks gevolgd. Maar benieuwd wel wat het antwoord was van Bruins op de vragen over RIVM en GGD. Dat patiënten pas heel laat getest werden en toen ook nog hun mond tegen naasten en hun werk moesten houden
quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:11 schreef Tris het volgende:
[..]
Het spijt me, maar ik ga niet naar dit soort dingen kijken. Noem me maar een wegkijker.
Ik heb wel eens twijfels over mijn eigen geestelijke gesteldheid, maar alleen deze links geven me al een beter gevoel over mezelf.Haha, snap ik!
Maar hier hebben ze ff een grappige mix van gemaakt met een beat er onder.(Jerry Springer)
![]()
Dat is het mooie natuurlijk, want al die 'normale' mensen, zijn net zo. Alleen weet ik dat dan niet vanuit medisch dossier maar door beetje te observeren en door soms beetje te prikken in gesprekken.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:10 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Wat moeten "normale" mensen in je omgeving dan saai zijn, als je regelmatig echt gekkies tegenkomt
Je krijgt er op gegeven moment oog voor
nee, want dat kan juridisch gezien niet in Nederland. Er werd hen wel geadviseerd de reis te annuleren. Dat is de verststrekkende maatregel die een GGD kan nemen in zo'n geval.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja het werd hen niet expliciet verboden he.![]()
All hail the RIVM!quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik keek maandag de persconferentie van de WHO en de Nederlandse maatregelen sluiten er absoluut niet bij aan...
Vandaag drukke dag op werk (nieuwe baan) gehad, dus niks gevolgd. Maar benieuwd wel wat het antwoord was van Bruins op de vragen over RIVM en GGD. Dat patiënten pas heel laat getest werden en toen ook nog hun mond tegen naasten en hun werk moesten houdenDie weten pas hoe ze een dodelijke virusuitbraak tegen moeten houden!
![]()
![]()
Kunnen we geen corona bingo maken met klassiekers als
'Topje van de ijsberg'
'Het is maar een griepje'
'Op datum x 18 miljoen slachtoffers in NL![]()
Een lul die in een stofzuigerslang vast zit schijnt ook niet echt heel erg ongewoon te zijn he?quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is het mooie natuurlijk, want al die 'normale' mensen, zijn net zo. Alleen weet ik dat dan niet vanuit medisch dossier maar door beetje te observeren en door soms beetje te prikken in gesprekken.
Je krijgt er op gegeven moment oog voor![]()
![]()
Evenstar
![]()
Over de vraag waarom ze patiënten de opdracht gaven om hun mond te houden zei hij "dat is bij mij niet bekend, wij willen open en eerlijk zijn".quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik keek maandag de persconferentie van de WHO en de Nederlandse maatregelen sluiten er absoluut niet bij aan...
Vandaag drukke dag op werk (nieuwe baan) gehad, dus niks gevolgd. Maar benieuwd wel wat het antwoord was van Bruins op de vragen over RIVM en GGD. Dat patiënten pas heel laat getest werden en toen ook nog hun mond tegen naasten en hun werk moesten houden
Op de vraag waarom ze achter de feiten aan blijven lopen en niet anticiperen op de situatie zei hij "ik denk niet dat wij achter de feiten aanlopen, sterker nog wij hebben als enige land in Europa verregaande maatregelen getroffen door bijvoorbeeld reisadvies voor Italië aan te scherpen".
I kid you not ....![]()
Oh leuk nog meer afwijkende mensen filmpjesquote:Op donderdag 5 maart 2020 23:09 schreef ToT het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn verslaafd aan operaties en doen er alles aan om een bepaalde ziekte te faken om maar onder het mes te kunnen.Het wordt wel een beetje off-topic zo he?
![]()
![]()
Daf het virus net in een skigebied opdook tijdens een vakantieperiode heeft ook niet geholpen natuurlijkquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:16 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
Of met soundboardquote:Op donderdag 5 maart 2020 23:13 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
'Topje van de ijsberg'
'Op datum x 18 miljoen slachtoffers in NL![]()
'we zitten er bovenop'
'het is onder controle'
'de zorg in Nederland is van hoog niveau'
'hamsteren is niet nodig'
'als iemand geen klachten heeft is ie niet besmettelijk'Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Evenstar
![]()
Trouwens ook in België zitten ze te kutten met getallen. Ongelovelijk allemaal.
https://m.hln.be/in-de-bu(...)nze-stoep~ac315acc6/![]()
Ja okee idd een beetje te veel offtopic gedoe!quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:14 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Oh leuk nog meer afwijkende mensen filmpjesHet wordt wel een beetje off-topic zo he?
![]()
![]()
'Het komt nu wel heel dichtbij'quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:13 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
'Topje van de ijsberg'
'Op datum x 18 miljoen slachtoffers in NLGeld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen![]()
Kan de besten overkomen!quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Een lul die in een stofzuigerslang vast zit schijnt ook niet echt heel erg ongewoon te zijn he?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat staat los van hoe besmettelijk het is.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:14 schreef wodca het volgende:
[..]
Daf het virus net in een skigebied opdook tijdens een vakantieperiode heeft ook niet geholpen natuurlijk
Vanaf het begin waren ze in Azië al constant hele steden aan het ontsmetten.
En dan zeggen ze hier dat het niet heel erg besmettelijk is.![]()
![]()
Dat kan je wel vinden, maar onder de streep is het ongekend dat de WHO dergelijke uitspraken doet voor zover ik weet.quote:De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
'De kans is NIHIL'quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Of met soundboard![]()
'we zitten er bovenop'
'het is onder controle'
'de zorg in Nederland is van hoog niveau'
'hamsteren is niet nodig'
'als iemand geen klachten heeft is ie niet besmettelijk'![]()
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 23:15:43NEW: French lawmaker Jean-Luc Reitzer has tested positive for coronavirus and is seriously ill - BFMTV reageer retweet
![]()
Vandaar dat de aanwas van gevallen in China drastisch is gedaald. Naar ong 100 per dagquote:Op donderdag 5 maart 2020 23:15 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Vanaf het begin waren ze in Azië al constant hele steden aan het ontsmetten.
Zuid Korea stijgt stevig, maar die testen echt alles wat los en vast zit momenteel![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Over de vraag waarom ze patiënten de opdracht gaven om hun mond te houden zei hij "dat is bij mij niet bekend, wij willen open en eerlijk zijn".
Op de vraag waarom ze achter de feiten aan blijven lopen en niet anticiperen op de situatie zei hij "ik denk niet dat wij achter de feiten aanlopen, sterker nog wij hebben als enige land in Europa verregaande maatregelen getroffen door bijvoorbeeld reisadvies voor Italië aan te scherpen".
I kid you not ....![]()
Nou, en als dat antwoord voldoende geacht werd en er niet doorgevraagd werd dan weet je iig genoeg
Lekker alles ontwijken, negeren en downplayen. Omdat er blijkbaar geen plan, geen capaciteit of andere belangen zijn.
En dat laatste is wat ik denk
Economie eerst
Welk skidorp?quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:14 schreef wodca het volgende:
[..]
Daf het virus net in een skigebied opdook tijdens een vakantieperiode heeft ook niet geholpen natuurlijk![]()
Kloptquote:Op donderdag 5 maart 2020 23:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat kan je wel vinden, maar onder de streep is het ongekend dat de WHO dergelijke uitspraken doet voor zover ik weet.
En dan zou het toch ook een behoorlijke prikkel moeten zijn ernaar te handelen voor álle landen
Maar jaOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Hij denkt schijnbaar werkelijk nog dat dit te stoppen is. Met schreeuwen ook. Maakt op mij geen indruk in elk geval. Zoals al gezegd gaat het hier niet bepaald om de zwarte pest ofzoquote:Op donderdag 5 maart 2020 23:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat kan je wel vinden, maar onder de streep is het ongekend dat de WHO dergelijke uitspraken doet voor zover ik weet.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 23:19:23 ]![]()
Je hebt een verkeerde instelling van het RIVM. Ze zijn geen magische "dome" om je heen waardoor je niet ziek kan worden. Ze maken richtlijnen om de gezondheid zo hoog mogelijk te houden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:13 schreef ToT het volgende:
[..]
All hail the RIVM!Die weten pas hoe ze een dodelijke virusuitbraak tegen moeten houden!
Zelfs al zou het RIVM zeggen "Test iedereen", zal dat niet gebeuren onder politieke invloeden. Het RIVM doet simpelweg wat het kan.![]()
Evenstar
![]()
Enige die echt flink kritiek gaf was Jansen van PVV en Eva (ben even achternaam kwijt) van PvdD. Vooral Jansen kreeg de wind van voren van iedereen, want tsja PVV. Eva werd ook niet serieus beantwoord (zij was diegene die vroeg hoe het kon dat GGD mensen vraagt niks te zeggen).quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:17 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Nou, en als dat antwoord voldoende geacht werd en er niet doorgevraagd werd dan weet je iig genoeg
Lekker alles ontwijken, negeren en downplayen. Omdat er blijkbaar geen plan, geen capaciteit of andere belangen zijn.
En dat laatste is wat ik denk
Economie eerst
Het was een beetje zoals op FOK! Tegenaanval voor kritiek van Jansen was "denk jij het beter te weten dan het RIVM".![]()
De informatie is er, want voor iedereen beschikbaar en niet zo heel erg moeilijk te bedenken wat dan maatregelen zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
Enige die echt flink kritiek gaf was Jansen van PVV en Eva (ben even achternaam kwijt) van PvdD. Vooral Jansen kreeg de wind van voren van iedereen, want tsja PVV. Eva werd ook niet serieus beantwoord (zij was diegene die vroeg hoe het kon dat GGD mensen vraagt niks te zeggen).
Het was een beetje zoals op FOK! Tegenaanval voor kritiek van Jansen was "denk jij het beter te weten dan het RIVM".
Er wordt anders besloten, anders uitgevoerd en vervolgens gedaan alsof er geen informatie zou zijn.
Dat lijkt mij geen toeval of onkunde, maar een bewuste keuzeOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Weet je niet, want wellicht veel ongeteste zieke mensen. O.a. in ziekenhuizenquote:Op donderdag 5 maart 2020 23:20 schreef Tris het volgende:
Even voor de goede orde, er is nog niemand overleden aan Corona in Nederland toch?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ha, die zaten dus 300 km van het risicogebied en toch de hele groep van 20 besmet. Voor degene die eerder op de avond zei dat Vindicat 200 km ver zat en dat de ophef dus schromelijk overdreven werd.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:15 schreef Kyran het volgende:
Trouwens ook in België zitten ze te kutten met getallen. Ongelovelijk allemaal.
https://m.hln.be/in-de-bu(...)nze-stoep~ac315acc6/Lying awake, wondering if there is a Dog...
Ik erger me echt dood aan mensen die het bagatelliseren en dan komen met dat het niet meer is dan een griep. Alsof we sinds de Spaanse griep regelmatig te maken hebben met virusbesmettingen die het hele gezondheidsstelsel kunnen platleggen zonder al te hard te proberen.
Van die mensen die zich doodstaren op de risicogroepen voor sterven en het zogenaamd lage sterftecijfer.![]()
Welneequote:Op donderdag 5 maart 2020 23:19 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
... Het RIVM doet simpelweg wat het kan.
Als instrument van de overheid worden ze betaald om leugens te verspreiden![]()
![]()
dit is geen argument.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:22 schreef riazop het volgende:
[..]
Welnee
Als instrument van de overheid worden ze betaald om leugens te verspreiden
[ afbeelding ]![]()
Het is in ieder geval nog niet bekend gemaakt nee.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:20 schreef Tris het volgende:
Even voor de goede orde, er is nog niemand overleden aan Corona in Nederland toch?![]()
Precies, maar dat is natuulijk niet meer te achterhalen. De mensen bij wie het wel is geconstateerd zijn de enige getallen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Weet je niet, want wellicht veel ongeteste zieke mensen. O.a. in ziekenhuizen
Bij de meeste landen houden ze ook bij of mensen kritiek zijn of overleden.
Is bekend hoe ernstig de mensen ziek zijn hier?![]()
Vast wel een voor het eind van het weekend. Ziekte zit nog in een te vroeg stadium hier in Nederland.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:20 schreef Tris het volgende:
Even voor de goede orde, er is nog niemand overleden aan Corona in Nederland toch?![]()
Nee, maar in ons voorland - Italië - nu in één dag 41 doden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:20 schreef Tris het volgende:
Ruim 3% doden en een zooi meer ernstig zieken is niet bepaald niks nee.... Waarvan ook lange termijn klachten en beperkingen nog niet duidelijk zijnquote:Op donderdag 5 maart 2020 23:21 schreef HiZ het volgende:
Ik erger me echt dood aan mensen die het bagatelliseren en dan komen met dat het niet meer is dan een griep. Alsof we sinds de Spaanse griep regelmatig te maken hebben met virusbesmettingen die het hele gezondheidsstelsel kunnen platleggen zonder al te hard te proberen.
Van die mensen die zich doodstaren op de risicogroepen voor sterven en het zogenaamd lage sterftecijfer.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Van de geteste mensen wel.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:24 schreef Tris het volgende:
[..]
Precies, maar dat is natuulijk niet meer te achterhalen. De mensen bij wie het wel is geconstateerd zijn de enige getallen.
Bij de meeste landen houden ze ook bij of mensen kritiek zijn of overleden.
Is bekend hoe ernstig de mensen ziek zijn hier?
Maar veel mensen zijn nog niet getestOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Morgen weer of was het een een eenmalige gerust-stel-actie?quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:24 schreef riazop het volgende:
Op de scholen van de EU in Brussel (12.800 leerlingen) is iedereen getest vandaag
dat dan wel![]()
Oorzaak van overlijden: longontsteking.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:24 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Het is in ieder geval nog niet bekend gemaakt nee.
Doen ze in China ook om het aantal doden te verhullen.![]()
Prio's stellen hèquote:Op donderdag 5 maart 2020 23:24 schreef riazop het volgende:
Op de scholen van de EU in Brussel (12.800 leerlingen) is iedereen getest vandaag
dat dan wel
Heel Nederland zit op 300km van een besmetting nu met die gevallen in Utrecht. Dus gaat goedkomen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:21 schreef Jane het volgende:
[..]
Ha, die zaten dus 300 km van het risicogebied en toch de hele groep van 20 besmet. Voor degene die eerder op de avond zei dat Vindicat 200 km ver zat en dat de ophef dus schromelijk overdreven werd.![]()
Denk meer dat het idee is om goed voor zichzelf en de gezinnen te zorgen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:25 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Morgen weer of was het een een eenmalige gerust-stel-actie?![]()
Bron aub. 12.800 tests is bijzonder veel.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:24 schreef riazop het volgende:
dat dan wel![]()
Met een beetje pech liggen je ziekenhuizen maandenlang vol met mensen die door corona intensieve zorg nodig hebben.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Ruim 3% doden en een zooi meer ernstig zieken is niet bepaald niks nee.... Waarvan ook lange termijn klachten en beperkingen nog niet duidelijk zijn![]()
Wel verwarrend want alle aidslijers gingen ook al dood aan 'longontsteking'quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:25 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Oorzaak van overlijden: longontsteking.
Doen ze in China ook om het aantal doden te verhullen.
Ik vraag me ook af hoe de eu in Brussel zoveel testen ter beschikking heeft terwijl heel Nederland het moet doen met maximaal 2000 testen per week?quote:![]()
Evenstar
![]()
Heel veel dingen die ze zeggen/doen komen niet overeen met wat ze op een ander moment zeggen/doen. Daar wringt het gewoon enorm. Nee, ze zijn geen magische instelling die het voor ons kan fixen, maar omdat iedereen naar ze luisters moeten ze meer en duidelijker communiceren.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:19 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Je hebt een verkeerde instelling van het RIVM. Ze zijn geen magische "dome" om je heen waardoor je niet ziek kan worden. Ze maken richtlijnen om de gezondheid zo hoog mogelijk te houden.
Zelfs al zou het RIVM zeggen "Test iedereen", zal dat niet gebeuren onder politieke invloeden. Het RIVM doet simpelweg wat het kan.
Als je een persconferentie houdt en je gebruikt termen als "een kuchje" of "een beetje koorts" schiet het gewoon niet op. Er zijn geen DUIDELIJKE en DWINGENDE adviesen afgegeven. Het was allemaal tussen neus en lippen door. Dit gebeurde waarschijnlijk om geen paniek te veroorzaken, maar juist dat zorgt nu voor een snelle stijging van het aantal gevallen.
Het begon al in januari met dat de kans "nihil" was dat het zou oversteken naar Europa. Toen het wel begon te verspreiden bleven ze alsnog downplayen, na 82 besmetten burgers zijn ze nog steeds aan het downplayen. Sterker nog, wij hebben een minister die morgen verhaal wil halen bij de president van Frankrijk hoe hij het in zijn hoofd haalt om maatregelen te treffen!.
Er zijn tientallen gevallen bekend die n.a.v. het advies van RIVM niet zijn getest en daarmee hebben gezorgd voor nog meer besmettingen. Er hebben mensen dagenlangs op IC's gelegen zonder gestest te worden, want het RIVM zou alles wel weten.
En dan nog beweren mensen dat het RIVM goed beleid heeft gevoerd. Ze hebben aan alle mogelijke kanten gefaald. Slechte communicatie, slecht beleid, slechte case definition, slechte aanpassingsvermogen, alleen maar reageren en niet anticiperen., stilhouden, downplayen (zelfs nu nog), niet testen etc. etc. etc.
Ik zie daadwerkelijk niet hoe zij het goed hebben gedaan. Echt niet gewoon.![]()
In Spanje kwamen ze er van de week pas achter dat ze 3 weken geleden al een Corona-dode hadden, nog voordat ze de eerste officiele besmetting hadden vastgesteld.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:20 schreef Tris het volgende:
Even voor de goede orde, er is nog niemand overleden aan Corona in Nederland toch?
M.a.w., we weten het niet en het is mij ook niet duidelijk of in Nederland nog onderzoek wordt gedaan naar recente sterfgevallen die bij nader inzien wellicht met Corona te maken hadden.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Misschien kregen ze wel AIDS door de longontsteking?quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Wel verwarrend want alle aidslijers gingen ook al dood aan 'longontsteking'
Zou die kans groot of klein zijn volgens het RIVM?![]()
![]()
Nouja misschien dat het op jou geen indruk maakt, op mij eigenlijk toch best wel. Het is niet gewoon een griepje en waarschijnlijk niet meer te stoppen, maar de WHO roept zulke dingen niet voor niks.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:18 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Hij denkt schijnbaar werkelijk nog dat dit te stoppen is. Met schreeuwen ook. Maakt op mij geen indruk in elk geval. Zoals al gezegd gaat het hier niet bepaald om de zwarte pest ofzo
Dit kan echt aan alle kanten heel vervelend uit gaan pakken in de nabije toekomst en je hoeft echt geen paniekzaaier te zijn om dat in te zien.
Ziekenhuizen overvol, te weinig verplegend personeel, quarantaine, lockdowns, sociale onrust, landen die elkaar de zwarte piet toespelen etc etc.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Politici in Frankrijk nu ook al..quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:16 schreef _I het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 23:15:43NEW: French lawmaker Jean-Luc Reitzer has tested positive for coronavirus and is seriously ill - BFMTV reageer retweet
![]()
Gast..quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:27 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Misschien kregen ze wel AIDS door de longontsteking?![]()
![]()
Nogmaals, over beleid kan je twisten. Dat is politiek geaard, niet wetenschappelijk. Mijn argument ging over dat het RIVM onjuist informatie zou hebben verspreid wat simpelweg niet waar is.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Heel veel dingen die ze zeggen/doen komen niet overeen met wat ze op een ander moment zeggen/doen. Daar wringt het gewoon enorm. Nee, ze zijn geen magische instelling die het voor ons kan fixen, maar omdat iedereen naar ze luisters moeten ze meer en duidelijker communiceren.
Als je een persconferentie houdt en je gebruikt termen als "een kuchje" of "een beetje koorts" schiet het gewoon niet op. Er zijn geen DUIDELIJKE en DWINGENDE adviesen afgegeven. Het was allemaal tussen neus en lippen door. Dit gebeurde waarschijnlijk om geen paniek te veroorzaken, maar juist dat zorgt nu voor een snelle stijging van het aantal gevallen.
Het begon al in januari met dat de kans "nihil" was dat het zou oversteken naar Europa. Toen het wel begon te verspreiden bleven ze alsnog downplayen, na 82 besmetten burgers zijn ze nog steeds aan het downplayen. Sterker nog, wij hebben een minister die morgen verhaal wil halen bij de president van Frankrijk hoe hij het in zijn hoofd haalt om maatregelen te treffen!.
Er zijn tientallen gevallen bekend die n.a.v. het advies van RIVM niet zijn getest en daarmee hebben gezorgd voor nog meer besmettingen. Er hebben mensen dagenlangs op IC's gelegen zonder gestest te worden, want het RIVM zou alles wel weten.
En dan nog beweren mensen dat het RIVM goed beleid heeft gevoerd. Ze hebben aan alle mogelijke kanten gefaald. Slechte communicatie, slecht beleid, slechte case definition, slechte aanpassingsvermogen, alleen maar reageren en niet anticiperen., stilhouden, downplayen (zelfs nu nog), niet testen etc. etc. etc.
Ik zie daadwerkelijk niet hoe zij het goed hebben gedaan. Echt niet gewoon.
Iedereen wil voorkomen om ziek worden, dat is logisch, maar dat is simpelweg niet mogelijk. Je kunt hiervan het RIVM de schuld geven, maar dan mag je net zo goed de overheid van elk land met een coronavirus besmetting beschuldigen. Zo werkt het niet.
Toon aan dat het RIVM onjuiste wetenschappelijke beweringen heeft gedaan. Twee andere users hebben mij niet beantwoord op dezelfde vraag.![]()
Evenstar
![]()
En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat WHO blijft oproepen voor gepaste maatregelen en meer actie! Wat hebben ze in Nederland nou gedaan aan preventie?
Ze monitoren zogenaamd, en dan? Ze willen niet eens alle gevallen in kaart brengen en negeren opzettelijk duidelijke gevallen van besmetting. Ze hebben hun falende case definition 82 besmettingen later nog steeds NIET aangepast en blijven vasthouden aan dat je in een risicogebied moet zijn geweest.
Het is al lang duidelijk dat ook in Italië het veel verspreier is dan dat we denken. Het is al lang duidelijk dat je geen klachten hoeft te hebben om mensen te besmetten.
RIVM: Je bent pas besmettelijk als je symptomen hebt.
Ook RIVM (in combinatie met Beatrixziekenhuis): Wij hebben vijf dagen na besmetting testen gedaan bij alle zorgmedewerkers die in aanraking zijn gekomen met een besmet persoon. Niemand is besmet.
Hoe kan je eerst zeggen dat je niet kan testen als er geen symptomen zijn en dan ook zeggen dat je mensen heb getest zonder symptomen (5 dagen na mogelijke besmetting) en beweren dat ze "schoon" zijn? Wat als ze over 9 dagen alsnog symptomen krijgen? Het is bijvoorbeeld al bekend dat er gevallen zijn die bij 14+ dagen pas symptomen krijgen. Kans is klein, maar niet afwezig.
Alles wordt zo stellig gebracht en dat veroorzaakt zoveel desinformatie en dat lijken ze niet door te hebben.
Het klopt gewoon van geen kant.![]()
Als de eerste voorname politicus STERFT komen er ws lwél allerlei maatregelen. Nog ff wachten dus?quote:![]()
Evenstar
![]()
RIVM: Je bent niet besmettelijk als geen symptomen vertoont.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:34 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Nogmaals, over beleid kan je twisten. Dat is politiek geaard, niet wetenschappelijk. Mijn argument ging over dat het RIVM onjuist informatie zou hebben verspreid wat simpelweg niet waar is.
Iedereen wil voorkomen om ziek worden, dat is logisch, maar dat is simpelweg niet mogelijk. Je kunt hiervan het RIVM de schuld geven, maar dan mag je net zo goed de overheid van elk land met een coronavirus besmetting beschuldigen. Zo werkt het niet.
Toon aan dat het RIVM onjuiste wetenschappelijke beweringen heeft gedaan. Twee andere users hebben mij niet beantwoord op dezelfde vraag.
RIVM: Incubatietijd is maximaal 14 dagen.
Edit: Dit zijn dingen die misschien dicht bij de waarheid liggen, maar nog absoluut niet met zulke zekerheid beweerd kunnen worden.![]()
Tenzij ze het kunnen downplayen door te zeggen dat hij al op hoge leeftijd was of een chronische ziekte onder de leden had, want dan is het blijkbaar niet zo erg want dan ging hij toch al dood, volgens sommigenquote:Op donderdag 5 maart 2020 23:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Als de eerste voorname politicus STERFT komen er ws lwél allerlei maatregelen. Nog ff wachten dus?![]()
![]()
Hoe is het met Stef Blok?quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Als de eerste voorname politicus STERFT komen er ws lwél allerlei maatregelen. Nog ff wachten dus?Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Ja, die houding zint mij ook helemaal niet.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:36 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Tenzij ze het kunnen downplayen door te zeggen dat hij al op hoge leeftijd was of een chronische ziekte onder de leden had, want dan is het blijkbaar niet zo erg want dan ging hij toch al dood, volgens sommigenLying awake, wondering if there is a Dog...
Onjuiste bewering 1:quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:34 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Nogmaals, over beleid kan je twisten. Dat is politiek geaard, niet wetenschappelijk. Mijn argument ging over dat het RIVM onjuist informatie zou hebben verspreid wat simpelweg niet waar is.
Toon aan dat het RIVM onjuiste wetenschappelijke beweringen heeft gedaan. Twee andere users hebben mij niet beantwoord op dezelfde vraag.
Eerst verkondigen ze overal dat je niet nog een keer besmet kan worden:
Kun je het nieuwe coronavirus (COVID-19) meerdere keren krijgen?
Omdat het om een nieuw virus gaat, is nog niet alles over het virus bekend. Daarom is het te vroeg in de uitbraak om met zekerheid te kunnen zeggen dat iemand niet nog een keer de infectie op kan lopen.
Het overgrote merendeel van de mensen die het nieuwe coronavirus heeft gehad, zal het niet nog een keer krijgen.
Blijkt vervolgens (ook al langer) wel zo te zijn:
Onjuiste bewering 2:
Ze zeggen vanaf het begin dat het niet zo besmettelijk is:
Bewering 3: De kans dat het naar Europa komt is nihil en naar NL al helemaal wegens geen directe vluchten naar Wuhan.![]()
Ik ben voor dat virus minder bang dan voor de nonchalante omgang met iets wat heel ontwrichtend kan werken op onze samenleving.![]()
Are you seriousquote:Op donderdag 5 maart 2020 23:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
RIVM: Je bent niet besmettelijk als geen symptomen vertoont.
RIVM: Incubatietijd is maximaal 14 dagen.![]()
Het virus is overdraagbaar via luchtdruppels, oftewel via hoesten en niezen. Dat zijn symptomen van de ziekte. Wanneer je dat doet (ervan uitgaande dat dit komt door het virus) ben je niet meer in de incubatietijd. Dat ik dit na bijna 150 topics nog steeds moet uitleggen![]()
![]()
Mooi gezegd. Eensquote:Op donderdag 5 maart 2020 23:38 schreef HiZ het volgende:
Ik ben voor dat virus minder bang dan voor de nonchalante omgang met iets wat heel ontwrichtend kan werken op onze samenleving.![]()
![]()
Ze zijn dus wel in Milaan geweest op een druk vliegveld. Lijkt mij dat ze daar besmet zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:21 schreef Jane het volgende:
[..]
Ha, die zaten dus 300 km van het risicogebied en toch de hele groep van 20 besmet. Voor degene die eerder op de avond zei dat Vindicat 200 km ver zat en dat de ophef dus schromelijk overdreven werd.![]()
Ik heb al eens eeder uitgelegd hoe situatie 1 kan komen, geen zin om dat weer te doen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:38 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Onjuiste bewering 1:
Eerst verkondigen ze overal dat je niet nog een keer besmet kan worden:
[ afbeelding ]
Blijkt vervolgens (ook al langer) wel zo te zijn:
[ afbeelding ]
Onjuiste bewering 2:
Ze zeggen vanaf het begin dat het niet zo besmettelijk is:
[ afbeelding ]
Bewering 3: De kans dat het naar Europa komt is nihil en naar NL al helemaal wegens geen directe vluchten naar Wuhan.
Bewering 2 is niet wetenschappelijk, maar is beleid. Met de informatie van toen was de kans klein dat het naar Nederland kwam. Bewering 3 sluit aan op bewering 2.
Dit zijn geen wetenschappelijke feiten. Ik doel op overdraging van het virus, detectie van het virus, etc.![]()
Ik had ‘m onthouden hoor!quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:38 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Are you serious![]()
Het virus is overdraagbaar via luchtdruppels, oftewel via hoesten en niezen. Dat zijn symptomen van de ziekte. Wanneer je dat doet (ervan uitgaande dat dit komt door het virus) ben je niet meer in de incubatietijd. Dat ik dit na bijna 150 topics nog steeds moet uitleggen![]()
Overleden patiënt had al onderliggende ziektes is het nieuwe "terrorist was een verwarde man".quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:36 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Tenzij ze het kunnen downplayen door te zeggen dat hij al op hoge leeftijd was of een chronische ziekte onder de leden had, want dan is het blijkbaar niet zo erg want dan ging hij toch al dood, volgens sommigen![]()
![]()
Sterker, dit meisje kwam net terug uit Sestriere:quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:40 schreef Coppi het volgende:
[..]
Ze zijn dus wel in Milaan geweest op een druk vliegveld. Lijkt mij dat ze daar besmet zijn.
18-jarige uit Leuven besmet met coronavirus: “Vrienden en familie zetten eten op onze stoep”
Een 48-jarige moeder en haar dochter van 18 jaar in regio Leuven zijn besmet met het coronavirus. Zij kwamen het voorbije weekend thuis van een skireis in Noord-Italië. De 18-jarige uit regio Leuven doet nu anoniem haar verhaal
“Wij zaten in Italië op 300 km van het risicogebied, iedereen zei dat er niets aan de hand was daar”, zegt de 18-jarige dochter
Eens terug van de skireis in Italië werd het 18-jarig meisje heel ziek. “Zondag werd ik doodziek wakker, zo heb ik mij nog nooit gevoeld”, stelt ze. “..... Die avond kregen we te horen dat heel de groep van 20 personen van onze skireis besmet is met het coronavirus. Het gaat om personen uit Limburg, Leuven, Overijse en Eigenbrakel. De cijfers in het nieuws kloppen volgens mij dus niet, het zijn er veel meer.
https://m.hln.be/in-de-bu(...)nze-stoep~ac315acc6/![]()
als we de tijd terug konden draaien, wat hadden we dan anders gedaan, na de eerste dag dat het bekend werd?Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/![]()
quote:![]()
Het is soms lastig om de moraal hoog te houden hier. Goed om te horen dat mensen toch informatie van desinformatie kunnen scheiden![]()
Evenstar
![]()
Ik heb het hier over twee beweringen van het RIVM die beiden niet 100% zeker waar zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:38 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Are you serious![]()
Het virus is overdraagbaar via luchtdruppels, oftewel via hoesten en niezen. Dat zijn symptomen van de ziekte. Wanneer je dat doet (ervan uitgaande dat dit komt door het virus) ben je niet meer in de incubatietijd. Dat ik dit na bijna 150 topics nog steeds moet uitleggen
RIVM: Incubatie tijd is 14 dagen.
Waarheid: In de meeste gevallen is het 14 dagen, maar er zijn gevallen bekend dat het tot 24-26 dagen kan duren.
https://www.pharmaceutica(...)tion-period-27-days/
https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US
RIVM: Je bent niet besmettelijk als je geen symptomen vertoont.
Waarheid: Ook hier zijn gevallen bekend dat besmetting heeft plaatsgevonden zonder dat er sprake was van symptomen.
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/about/transmission.html
https://www.health.nsw.go(...)oronavirus-faqs.aspx![]()
Het lijkt me dat we geen discussie hoeven te voeren over de vraag of er grove fouten zijn gemaakt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:41 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Dat ligt aan de afwegingen die je maakt. Ik ben geen expert op dit gebied, maar het advies om in thuis quarantaine te blijven wanneer je in het risico gebied bent geweest of in contact bent geweest met iemand uit zo'n gebied is geen slecht advies. Het hele land platleggen is simpelweg geen optie.
Vanwege het rivm protocol zijn zieke patiënten zonder te testen tussen andere patiënten op de ic gelegd. Er zijn meerdere ziektegevallen geconstateerd door tegen het rivm protocol in wel te testen. Dat zijn ernstige fouten, helemaal omdat iedere boeren lul had kunnen vertellen dat het oerstom is om mensen met ernstige longklachten tussen andere patiënten te leggen zonder eerst corona uit te sluiten.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Realistisch zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:42 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
als we de tijd terug konden draaien, wat hadden we dan anders gedaan, na de eerste dag dat het bekend werd?![]()
Het beleid werd wel op deze beweringen gevoerd. En daar gaat het om.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:41 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Ik heb al eens eeder uitgelegd hoe situatie 1 kan komen, geen zin om dat weer te doen.
Bewering 2 is niet wetenschappelijk, maar is beleid. Met de informatie van toen was de kans klein dat het naar Nederland kwam. Bewering 3 sluit aan op bewering 2.
Dit zijn geen wetenschappelijke feiten. Ik doel op overdraging van het virus, detectie van het virus, etc.
Het RIVM heeft ook zelf geen wetenschappelijk onderzoek naar het virus gedaan, dus waarom stel je die vraag dan?![]()
Dit inderdaad alleen al.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het lijkt me dat we geen discussie hoeven te voeren over de vraag of er grove fouten zijn gemaakt.
Vanwege het rivm protocol zijn zieke patiënten zonder te testen tussen andere patiënten op de ic gelegd. Er zijn meerdere ziektegevallen geconstateerd door tegen het rivm protocol in wel te testen. Dat zijn ernstige fouten, helemaal omdat iedere boeren lul had kunnen vertellen dat het oerstom is om mensen met ernstige longklachten tussen andere patiënten te leggen zonder eerst corona uit te sluiten.![]()
Lees je je eigen bronnen wel?quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik heb het hier over twee beweringen van het RIVM die beiden niet 100% zeker waar zijn.
RIVM: Incubatie tijd is 14 dagen.
https://www.pharmaceutica(...)tion-period-27-days/
https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US
RIVM: Je bent niet besmettelijk als je geen symptomen vertoont.
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/about/transmission.html
https://www.health.nsw.go(...)oronavirus-faqs.aspxHet virus is overdraagbaar via hoesten en niezen zoals ik al noemde. Over de incubatietijd zou ik graag de wetenshappelijke papers willen zien, niet de nieuwsberichten, iedereen kan die maken.quote:he virus is thought to spread mainly from person-to-person.
Between people who are in close contact with one another (within about 6 feet).
Through respiratory droplets produced when an infected person coughs or sneezes.
These droplets can land in the mouths or noses of people who are nearby or possibly be inhaled into the lungs.![]()
Ik kan nergens vinden dat ze in Sestriere waren? Of lees ik daar overheen..quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:42 schreef riazop het volgende:
[..]
Sterker, dit meisje kwam net terug uit Sestriere:
18-jarige uit Leuven besmet met coronavirus: “Vrienden en familie zetten eten op onze stoep”
Een 48-jarige moeder en haar dochter van 18 jaar in regio Leuven zijn besmet met het coronavirus. Zij kwamen het voorbije weekend thuis van een skireis in Noord-Italië. De 18-jarige uit regio Leuven doet nu anoniem haar verhaal
“Wij zaten in Italië op 300 km van het risicogebied, iedereen zei dat er niets aan de hand was daar”, zegt de 18-jarige dochter
Eens terug van de skireis in Italië werd het 18-jarig meisje heel ziek. “Zondag werd ik doodziek wakker, zo heb ik mij nog nooit gevoeld”, stelt ze. “..... Die avond kregen we te horen dat heel de groep van 20 personen van onze skireis besmet is met het coronavirus. Het gaat om personen uit Limburg, Leuven, Overijse en Eigenbrakel. De cijfers in het nieuws kloppen volgens mij dus niet, het zijn er veel meer.
https://m.hln.be/in-de-bu(...)nze-stoep~ac315acc6/*uit lurkstand herrezen*![]()
RIVM gaat uit van een veel kortere incubatietijd dan de rest van de wereld en meent dat een geinfecteerde pas anderen kan besmetten wanneer deze symptomen zou vertonen. (Wat wellicht strict genomen waar is wanneer je juist dat uitscheiden/besmetten ook als symptoom zou rekenen maar dat zou toch wel flink misleidend zijn.)quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:41 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Ik heb al eens eeder uitgelegd hoe situatie 1 kan komen, geen zin om dat weer te doen.
Dit zijn geen wetenschappelijke feiten. Ik doel op overdraging van het virus, detectie van het virus, etc.![]()
Vermoedde al dat je het zou gooien op voortschrijdend inzicht. Beetje jammer, zelfs de simpelste ziel kon sommige zaken al mijlen ver zien aankomen. En mensen zijn juist afhankelijk van het beleid dat het RIVM maakt, dus van wezenlijk belang.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:41 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Anderhalve week geleden was ik op Istanbul Airport. Door een fuck up in het systeem van KLM mocht ik daar naar de incheck balie. Aan de andere kant stonden pakweg 300 Iraniers in te checken.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:40 schreef Coppi het volgende:
[..]
Ze zijn dus wel in Milaan geweest op een druk vliegveld. Lijkt mij dat ze daar besmet zijn.
De gate was tegenover de gate van een vlucht naar Italië.
Ik ga er maar vanuit dat mijn voorzorgsmaatregelen, handschoenen, regelmatig handenwassen en handgel iets hebben geholpen en dat ik een gewone verkoudheid heb. Maar ik heb deze week wel de hele week thuisgewerkt.![]()
Kunnen we de lage bloedsuikerspiegel als gevolg van diabetes ook weer uit de kast halenquote:Op donderdag 5 maart 2020 23:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Overleden patiënt had al onderliggende ziektes is het nieuwe "terrorist was een verwarde man".![]()
![]()
Juist, want een miljoenenstad onder gefaalde quarantaine vlak voor het grootste volkfestijn van china met massale mondiale volksbewegingen daaromtrent met diaspora overal is helemaal geen perfecte storm en dat internetautisten dat er wél direct in herkenden maakt niet dat onze hoogopgeleide experts dat ook zouden kunnen. Dit was echt een donderslag bij heldere hemel.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:41 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Met de informatie van toen was de kans klein dat het naar Nederland kwam.![]()
![]()
Omdat men hier het RIVM wantrouwd, op basis van onderbuik gevoel, niet een wetenschappelijk onderbouwde reden. Je hoeft zelf geen onderzoek uit te voeren om een goed advies uit te brengen, maar je moet wel onderlegd zijn met de materie, zoals het RIVM is. Voor de goede orde, ik werk zelf in een ziekenhuis op een onderzoeksafdeling, niet gespecialiseerd in het coronavirus maar ik onderschrijf de informatie die het RIVM geeft, ook al had het meer pro-actief kunnen zijn in haar beleid.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:43 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Het beleid werd wel op deze beweringen gevoerd. En daar gaat het om.
Het RIVM heeft ook zelf geen wetenschappelijk onderzoek naar het virus gedaan, dus waarom stel je die vraag dan?![]()
Er zijn zat mensen die regelmatig een kuchje hebben of even niezen ofzo. En dit terwijl ze zich niet ZIEK voelen dus geen echte symptomen van de ziekte voelen of ervaren.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:38 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Are you serious![]()
Het virus is overdraagbaar via luchtdruppels, oftewel via hoesten en niezen. Dat zijn symptomen van de ziekte. Wanneer je dat doet (ervan uitgaande dat dit komt door het virus) ben je niet meer in de incubatietijd. Dat ik dit na bijna 150 topics nog steeds moet uitleggen
Die kunnen toch gewoon anderen besmetten als ze de ziekte bij zich dragen zonder zelf ziek te voelen?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Mijn vrienden zijn allemaal in de 20 en ik heb vanavond toch maar eens uitgelegd dat ze ouders hebben die wel in de risicogroepen vallen. Sowieso is het iets stoms om aan vast te houden want er gaan ook kerngezonde jonge mensen dood.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:36 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Tenzij ze het kunnen downplayen door te zeggen dat hij al op hoge leeftijd was of een chronische ziekte onder de leden had, want dan is het blijkbaar niet zo erg want dan ging hij toch al dood, volgens sommigen
Mijn zusje is basisschoollerares en haar teamleider is ziek geworden na contact met een familielid met corona. Het is nog niet zeker of ze corona heeft, maar ik ben benieuwd wat ze gaan doen met die school.![]()
Woordquote:Op donderdag 5 maart 2020 23:48 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Juist, want een miljoenenstad onder gefaalde quarantaine vlak voor het grootste volkfestijn van china met massale mondiale volksbewegingen daaromtrent met diaspora overal is helemaal geen perfecte storm en dat internetautisten dat er wél direct in herkenden maakt niet dat onze hoogopgeleide experts dat ook zouden kunnen. Dit was echt een donderslag bij heldere hemel.![]()
Nou nee, men heeft hier wekenlang kunnen aanschouwen hoe het rivm uitgaat van eigen feiten, vrijwel niets onderneemt en kan nu overal om zich heen daarvan het verwachte resultaat aanschouwen: brede onbeheersbare verspreiding. (Al had containment in china uiteraard internationale samenwerking vereist, niet vanuit het RIVM maar de politiek.)quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:48 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Omdat men hier het RIVM wantrouwd, op basis van onderbuik gevoel, niet een wetenschappelijk onderbouwde reden. Je hoeft zelf geen onderzoek uit te voeren om een goed advies uit te brengen, maar je moet wel onderlegd zijn met de materie, zoals het RIVM is. Voor de goede orde, ik werk zelf in een ziekenhuis op een onderzoeksafdeling, niet gespecialiseerd in het coronavirus maar ik onderschrijf de informatie die het RIVM geeft, ook al had het meer pro-actief kunnen zijn in haar beleid.![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:16 schreef _I het volgende:
twitter:OdysseusIthake twitterde op donderdag 05-03-2020 om 23:21:23@BNODesk A second person is also infected, he worked in what can be considered as the bar of the National Assembly. There's a third person that worked in the restaurant that's suspected to be infected as well.So basically they infected probably many French congressmens... reageer retweet
![]()
Evenstar
![]()
Ik lees ze zeker wel.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:45 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Lees je je eigen bronnen wel?
[..]
Het virus is overdraagbaar via hoesten en niezen zoals ik al noemde. Over de incubatietijd zou ik graag de wetenshappelijke papers willen zien, niet de nieuwsberichten, iedereen kan die maken.
Weet jij het verschil tussen deze twee zinnen?
- Een patiënt die symptomen vertoont heeft een grotere kans om anderen te besmetten.
- Je kan alleen anderen besmetten als je symptomen vertoont.
- De incubatie tijd is maximaal 14 dagen.
- De incubatie tijd is meestal minder dan 14 dagen, maar er zijn gevallen bekend waarbij het langer duurt.
Als je het RIVM bent en zo'n belangrijke taak heb kan je dit soort dingen niet maken. Je maakt een beleid en case definition op aannames bij een gloednieuwe virus, zonder dat je 100% zekerheid hebt. Later blijkt dat deze aannames niet altijd kloppen, maar je blijft er toch aan vasthouden en misleid zorgverleners op deze manier.![]()
Je bent een roepende in de woestijn in dit subforum.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:48 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Omdat men hier het RIVM wantrouwd, op basis van onderbuik gevoel, niet een wetenschappelijk onderbouwde reden. Je hoeft zelf geen onderzoek uit te voeren om een goed advies uit te brengen, maar je moet wel onderlegd zijn met de materie, zoals het RIVM is. Voor de goede orde, ik werk zelf in een ziekenhuis op een onderzoeksafdeling, niet gespecialiseerd in het coronavirus maar ik onderschrijf de informatie die het RIVM geeft, ook al had het meer pro-actief kunnen zijn in haar beleid.![]()
Hebben ziekenhuizen überhaupt de capaciteit om alle longpatiënten even te scheiden van de rest?quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het lijkt me dat we geen discussie hoeven te voeren over de vraag of er grove fouten zijn gemaakt.
Vanwege het rivm protocol zijn zieke patiënten zonder te testen tussen andere patiënten op de ic gelegd. Er zijn meerdere ziektegevallen geconstateerd door tegen het rivm protocol in wel te testen. Dat zijn ernstige fouten, helemaal omdat iedere boeren lul had kunnen vertellen dat het oerstom is om mensen met ernstige longklachten tussen andere patiënten te leggen zonder eerst corona uit te sluiten.
En dat als doel om te voorkomen dat patiënt een andere patiënt besmet? Is dit al voorgevallen?
Maar ik wist niet dat een ziekenhuis even iemand kan testen op corona en dat de uitslag direct bekend is. Dat is wel handig![]()
De jackpot zo te zien, medewerkers die drankjes en eten serverenquote:Op donderdag 5 maart 2020 23:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]twitter:OdysseusIthake twitterde op donderdag 05-03-2020 om 23:21:23@:BNODesk A second person is also infected, he worked in what can be considered as the bar of the National Assembly. There's a third person that worked in the restaurant that's suspected to be infected as well.So basically they infected probably many French congressmens... reageer retweet
![]()
![]()
Niet had gekund, maar had gemoeten.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:48 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Meer praktisch denken. Het idee dat patiënten alleen uit de risicogebieden komen en dat ze altijd contact opnemen met hun huisarts bij ziekte is behoorlijk naïef. Ze hadden de testcapaciteit eerder moeten opvoeren, zodat de strenge eisen voor een coronatest niet nodig waren.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:42 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
als we de tijd terug konden draaien, wat hadden we dan anders gedaan, na de eerste dag dat het bekend werd?![]()
Had je werkgever niet graag vier weken geleden bericht gehad dat er een enorme run op PPE aan het ontstaan was en daar jullie bevoorrading op aangepast?quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:48 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Voor de goede orde, ik werk zelf in een ziekenhuis op een onderzoeksafdeling, niet gespecialiseerd in het coronavirus maar ik onderschrijf de informatie die het RIVM geeft, ook al had het meer pro-actief kunnen zijn in haar beleid.![]()
![]()
Heeft geen zin om dit te zeggen hier tussen de Corona verslaafden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:48 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Alleen al het testen van alle nieuwe ziekenhuispatienten met een longontsteking had een effect kunnen hebben.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:53 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Niet had gekund, maar had gemoeten.![]()
Evenstar
![]()
Tuurlijk hebben ze die capaciteit wel. Waarom zouden ze die niet hebben. Een patiënt in quarantaine behandelen is niet iets nieuws voor corona, wordt dagelijks gedaan.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hebben ziekenhuizen überhaupt de capaciteit om alle longpatiënten even te scheiden van de rest?
En dat als doel om te voorkomen dat patiënt een andere patiënt besmet? Is dit al voorgevallen?
Maar ik wist niet dat een ziekenhuis even iemand kan testen op corona en dat de uitslag direct bekend is. Dat is wel handig
Daarnaast zag je dit probleem al weken aankomen. Als je dan niet voorbereid bent omdat het RIVM zegt "valt allemaal wel mee, kans is nihil" dan moet je toch gaan afvragen waar het fout is gegaan.![]()
Praktisch denken is niet iets anders doen. Wat had er constructief anders gemoeten en waarom?quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:54 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Meer praktisch denken. Het idee dat patiënten alleen uit de risicogebieden komen en dat ze altijd contact opnemen met hun huisarts bij ziekte is behoorlijk naïef. Ze hadden de testcapaciteit eerder moeten opvoeren, zodat de strenge eisen voor een coronatest niet nodig waren.![]()
En hoe wil jij het advies om niet te testen op corona bij ernstige longklachten "een goed advies" noemen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:48 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Omdat men hier het RIVM wantrouwd, op basis van onderbuik gevoel, niet een wetenschappelijk onderbouwde reden. Je hoeft zelf geen onderzoek uit te voeren om een goed advies uit te brengen, maar je moet wel onderlegd zijn met de materie, zoals het RIVM is. Voor de goede orde, ik werk zelf in een ziekenhuis op een onderzoeksafdeling, niet gespecialiseerd in het coronavirus maar ik onderschrijf de informatie die het RIVM geeft, ook al had het meer pro-actief kunnen zijn in haar beleid.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Evenstar
![]()
1) Beter voorbereiden. Meer testen klaar hebben liggen, zodat ze niet zo streng hadden hoeven doen wie er wel of niet getest kon worden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:56 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Praktisch denken is niet iets anders doen. Wat had er constructief anders gemoeten en waarom?
2) Een duidelijk foute case definition aanpassen (wat trouwens nog steeds niet is gedaan), zodat ziekenhuizen eerder/sneller hadden kunnen testen. Nu hebben meerdere patiënten dagenlang op IC gelegen zonder tests en op hun beurt weer andere besmet.
3) Duidelijker, maar ook dwingender advies uitbrengen voor mensen die terugkwamen uit risicogebieden.
Gewoon even een paar voorbeelden.![]()
werk je in een ziekenhuis?quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Tuurlijk hebben ze die capaciteit wel. Waarom zouden ze die niet hebben. Een patiënt in quarantaine behandelen is niet iets nieuws voor corona, wordt dagelijks gedaan.
Daarnaast zag je dit probleem al weken aankomen. Als je dan niet voorbereid bent omdat het RIVM zegt "valt allemaal wel mee, kans is nihil" dan moet je toch gaan afvragen waar het fout is gegaan.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: