abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage donderdag 5 maart 2020 @ 20:31:54 #1
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191853499
quote:
Pandemie

Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.

Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.

Bron
Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

• Gedetailleerde overzichtskaart: HIER

• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER

• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER

Besmettingen per gemeente (RIVM kaartje)

Alle gevallen, in een lijst

• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

• Timelapse: Mapping the Outbreak

RIVM Vragen en Antwoorden

Wuhan Corona Virus Map

• Wikipedia: Coronavirus outbreak

• Worldmeters: https://www.worldometers.info/coronavirus/

• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.

• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis

Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.

Dit doet corona met je, als je pech hebt.

On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2

documentje wat user joyvke voor ons aan het bijhouden is over de gevallen

• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351

Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 3 maart 2020 door het RIVM

CoronaVirus Freedom Of Speech

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Het is maar een griepje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Besmettingen in Nederland
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_191853507
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:27 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

China reageerde alsof ze door een wesp werd gestoken

Hoeveel is een mensenleven waard in China?

Je zal volgende maand moeten bevallen, mogelijk keizersnede... en dan?

Of jij zal van je fiets donderen... wil je toch zorg toch, je bent nog zo jong
Snap ik. Dat is ook het vervelende aan dit virus. Je zegt precies wat mij (en iedereen) zorgen baart / zou moeten baren.
Maar ook al is 't is allemaal heel vervelend. Paniekzaaierij gaat niet helpen.
pi_191853510
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Daar kunnen best redenen voor zijn. Hoe je het ook wendt of keert, meer paniek zorgt voor meer druk op de zorg. Idealiter blijft iedereen met serieuze klachten thuis, zoals wordt geadviseerd.
Ja maar als je wel op je werk hebt gezeten met klachten, lijkt het me vrij essentieel het toch gewoon te melden aan je werk.
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:32:55 #4
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191853528
Serieus, iedereen doet alsof het ebola is.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_191853539
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:15 schreef THEFXR het volgende: [..] wat wil je zien dan?
Meer ondezoek, bevestigingen.
quote:
They also cautioned that the data they had available for study was “very limited” and follow-ups were necessary to understand the evolution of the COVID-19.
Aldus Fortune
pi_191853541
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:26 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Snap ik best.
Het is heel lullig als een oudere, een zwakkere, jij of ik hieraan te overlijden komt.
Maar om nou iedereen die last heeft van dit virus in 1 of ander ziekenhuis in quarantaine te plaatsen en aan allerlei noodmaatregelen te onderstellen (als in de vorm van in maanpakjes rondlopen en besmette patiënten met dubbele handschoenen toucheren) heeft een nog veel negatievere invloed dan dat er wat mensen aan dood zullen gaan....
Daarnaast zullen de meeste mensen het vroeg of laat toch wel krijgen. Misschien iedereen wel.
hier kan je lekker verder COR / Overdrijven we niet met zn allen?
pi_191853553
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Meer ondezoek, bevestigingen.
[..]

Aldus Fortune
door wie, wanneer?
pi_191853557
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:30 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Veel?, van de 44 vandaag maar 2 hoor
Doe dat maar eens *1000 uiteindelijk als we niks blijven doen.

Nu moeten er al ziekenhuizen dicht als er een besmetting is vastgesteld..
pi_191853562
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:29 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Ja joh, wat jij wilt ;)
bronnen in de OP

quote:
Hoewel slijm buiten het lichaam als iets onsmakelijks wordt gezien, helpt het binnenin het lichaam de longen te beschermen tegen ziekteverwekkers en houden ze de luchtwegen vochtig. Epitheelcellen met trilhaartjes zwemmen in het slijm rond en ruimen daar afvalstoffen als pollen en virussen op.

Frieman legt uit dat het SARS-virus goed was in het infecteren en doden van deze trilhaarcellen, die zich vervolgens ophoopten en de luchtwegen van de patiënt met afvalstoffen en vocht vulden. Hij denkt dat hetzelfde gebeurt bij het nieuwe coronavirus, omdat uit het eerste onderzoek naar COVID-19 is gebleken dat bij veel patiënten een dubbele longontsteking optreedt, die zich onder meer uit in kortademigheid.

Daarna begint fase twee en slaat het immuunsysteem alarm. Opgeschrikt door het binnendringende virus, begint het lichaam de ziekte te bestrijden door de longen te overspoelen met immuuncellen, die de beschadigde cellen opruimen en het longweefsel repareren.

Als alles naar behoren werkt, is dit ontstekingsproces nauwgezet en beperkt tot de besmette weefsels. Maar soms slaat het immuunsysteem op hol en begint wild om zich heen te slaan, waarbij ook gezonde cellen worden verwoest.

“Je krijgt door zo’n immuunrespons dus te maken met méér in plaats van minder schade,” zegt Frieman. Nog meer afvalstoffen hopen zich in de longen op en de longontsteking wordt erger.
De longen vullen het lichaam aan met levengevende zuurstof. Leer alles over de anatomie van de longen, hoe de organen ademhaling mogelijk maken en hoe ze gevoelig zijn voor ziekten.

In de derde fase verergert de longontsteking zich nog verder, wat kan leiden tot respiratoire insufficiëntie. Ook als de patiënt hierdoor niet overlijdt, kan de schade aan de longen onherstelbaar zijn. Volgens de WHO leidde SARS tot het ontstaan van gaten in de longen, waardoor ze een “honingraatvormige aanblik” kregen, en het lijkt erop dat dit patroon ook bij patiënten van het nieuwe coronavirus is te herkennen.

De gaten ontstaan waarschijnlijk door de hyperreactiviteit van het immuunstelsel, wat tot de vorming van littekenweefsel en een verstijving van de longen leidt.

In dat geval moet de patiënt doorgaans aan de beademing. Intussen worden de membranen tussen de longblaasjes en de bloedvaten steeds poreuzer, waardoor de blaasjes zich met vocht kunnen vullen en de bloedbaan niet langer van zuurstof kunnen voorzien.

“In zeer ernstige gevallen verdrinken de longen en kan de patiënt niet meer ademhalen,” zegt Frieman. “Dat is hoe mensen aan de ziekte overlijden.”

Dit artikel werd oorspronkelijk in het Engels gepubliceerd op NationalGeographic.com
https://www.nationalgeogr(...)met-het-lichaam-doet
pi_191853566
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:32 schreef Grishenko_ het volgende:
quote:
Nou, ik mag wel hopen dat er heel wat scherper wordt gereageerd (wereldwijd) bij ebola.
pi_191853569
Oh, ik vind idd een Telegraaf-bericht van gisteren waarin Stef Blok zich na 2 weken toch kiplekker voelt! En idd dat hij zich niet laat testen.
https://www.telegraaf.nl/(...)t-voor-minister-blok

Voor de rest is er weinig van hem te vinden buiten een aantal tweets, maar dat zullen wss medewerkers zijn.
pi_191853572
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:32 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Snap ik. Dat is ook het vervelende aan dit virus. Je zegt precies wat mij (en iedereen) zorgen baart / zou moeten baren.
Maar ook al is 't is allemaal heel vervelend. Paniekzaaierij gaat niet helpen.
Doen alsof er niks aan de hand is "want iedereen krijgt het toch" gaat ook zeker niet helpen.

Net zoals de afwachtende houding van het RIVM van het begin.
  Redactie Frontpage donderdag 5 maart 2020 @ 20:35:08 #13
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191853580
quote:
Ebola is vele malen dodelijker en agressiever, daardoor kan het zich niet zo snel verspreiden en het het dus maar een relatief klein besmettingsgebied. Dit virus is minder dodelijk maar veel wijder verspreid waardoor er meer mensen besmet raken wat de kans op slachtoffers veel groter maakt.
_____
pi_191853615
Dick Advocaat zorgt dat de spelers (van Feyenoord) na de wedstrijd geen handjes hoeven te schudden in “de business lounge” met sponsors en bobo’s; ze mogen direct naar huis. Goede zaak, niet te hysterisch, wel veiliger.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2020 @ 20:37:10 #15
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191853624
https://www.huisartsbeumer.nl/Default.asp?&HTTPSHASH=

quote:
Op last van de GGD mag dr. Beumer tot nader orde geen patienten contact hebben in verband met het feit dat dr. Beumer van 23 t/m 29 februari op vakantie is geweest in Noord-Italië, in het gebied met een verhoogd risico op besmetting met het Corona Virus.
pi_191853630
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:35 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ebola is vele malen dodelijker en agressiever, daardoor kan het zich niet zo snel verspreiden en het het dus maar een relatief klein besmettingsgebied. Dit virus is minder dodelijk maar veel wijder verspreid waardoor er meer mensen besmet raken wat de kans op slachtoffers veel groter maakt.
Ebola is in tegenstelling tot SARS-CoV-2 ook daadwerkelijk pas besmettelijk bij symptomen die bovendien ook nog eens zeer duidelijk/onmogelijk te missen zijn.
pi_191853650
quote:

[..]

Een hoge mortaliteit maakt verspreiden niet makkelijker inderdaad. Maar er spelen meer zaken mee. Wanneer is het besmettelijk, hoe lang is incubatietijd. Daarom was de pest zo vervelend. Super besmettelijk en mortaliteit vanaf 40%. Dat is wat andere koek dan dit uit de kluiten gewassen griepje
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:38:47 #18
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191853665
quote:

[..]

Als het virus echt zo schadelijk is zoals ze het in de media gooien, vraag ik me af waarom ze zoveel mensen in quarantaine houden. Is het massahysterie of is er iets veel ergers aan de hand? Ik denk namelijk het eerste.
pi_191853666
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:36 schreef cemeteryslut het volgende:
Dick Advocaat zorgt dat de spelers (van Feyenoord) na de wedstrijd geen handjes hoeven te schudden in “de business lounge” met sponsors en bobo’s; ze mogen direct naar huis. Goede zaak, niet te hysterisch, wel veiliger.
Wiens brood men eet wiens hand men weigert te schutten. Kunnen die over het paard getilde miljonairs hun absurd dik belegde boterham niet gewoon ff netjes verdienen daar, desnoods met handschoenen aan en mondmaskertje op? Of zijn ze te druk bezig met boos kijken en de gangster rapper uithangen?
pi_191853676
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:36 schreef cemeteryslut het volgende:
Hij doet hier de spelers ook een plezier mee waarschijnlijk ;)
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:39:29 #21
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191853682
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:38 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Een hoge mortaliteit maakt verspreiden niet makkelijker inderdaad. Maar er spelen meer zaken mee. Wanneer is het besmettelijk, hoe lang is incubatietijd. Daarom was de pest zo vervelend. Super besmettelijk en mortaliteit vanaf 40%. Dat is wat andere koek dan dit uit de kluiten gewassen griepje
En juist daarom vind ik deze hype een beetje overtrokken.
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:39:52 #22
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191853689
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:38 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ja, maar ten tijde van de pest aten ze elkaars poep nog op.
pi_191853692
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:38 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Als het virus echt zo schadelijk is zoals ze het in de media gooien, vraag ik me af waarom ze zoveel mensen in quarantaine houden. Is het massahysterie of is er iets veel ergers aan de hand? Ik denk namelijk het eerste.
Dus je denkt dat het massahysterie is?

Waarom zou je daarom 780 miljoen mensen in quarantaine zetten? Om de hysterie te voorkomen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 20:40:29 ]
pi_191853702
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:39 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja, maar ten tijde van de pest aten ze elkaars poep nog op.
:D dit gebeurt nog steeds ben ik bang.
pi_191853706
Wat the **** is er toch aan de hand in Italië? Ongelooflijk hoe exponentieel het daar toeneemt inclusief het percentage doden..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:41:44 #26
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191853717
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:40 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

:D dit gebeurt nog steeds ben ik bang.
Ja, daarom zijn cijfers (of liever gezegd het ontbreken daarvan) uit landen als India ook niet te vertrouwen.
pi_191853719
quote:
uit de kluiten gewassen griepje
Als het zo meevalt waarom noem je het dan niet gewoon bij de, de lading perfect dekkende naam: Severe Acute Respiratory Syndrome -CoV-2 in plaats van het op leugenachtige wijze een compleet andere ziekte (en dan ook nog eens in vorm van een verkleinwoord) te noemen?
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:41:54 #28
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191853723
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat the **** is er toch aan de hand in Italië? Ongelooflijk hoe exponentieel het daar toeneemt inclusief het percentage doden..
denk eerst weinig testen en nu veel meer
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:42:28 #29
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_191853741
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:39 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

En juist daarom vind ik deze hype een beetje overtrokken.
Dat is het ook wat mij betreft. Niet iets om te onderschatten (ik ga nog altijd uit van 70% besmetting) maar om er nu zo'n gedoe van te maken...

Geeft overigens wel te denken hoe demense gaan reageren als er echt wat is. Dan staan we elkaar in no time de koppen in te slaan bij de plaatselijke jan linders voor een paar blikkies leverpastei
  Redactie Frontpage donderdag 5 maart 2020 @ 20:42:46 #31
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191853744
BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 20:15:27 European Parliament President Sassoli says next week's meeting will be held in Belgium instead of France due to the outbreak of coronavirus https://t.co/kkDkEaGtDt reageer retweet
_____
pi_191853745
Zijn er hier ook mensen die hun kinderen (zonder klachten) preventief niet naar school laten gaan?
pi_191853750
quote:
10s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:36 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Genuanceerde houding weer!
Zo heel genuanceerd kom ik inderdaad niet over en vraag me ook wel eens af of ik mezelf überhaupt een genuanceerd en uitgebalanceerd persoon mag noemen :P maar Man, Man, Man jezelf telkens bezig houden met deze griep / telkens weer in de media horen waar dit virus zich bevindt en wie het dan al wel niet heeft en in de gesloten lappenmand moet en dat je er ook nog dood aan kunt gaan. Ja nou en. Het leven is nou eenmaal niet zeker en je kunt iets krijgen wat je niet overleeft.... Dan houdt het op. Een beetje voorzorgsmaatregelen wat betreft handen wassen (oke) Dit virus is nou eenmaal net iets agressiever (lijkt het) dan dat je het met normale genuanceerde manieren voldoende in kunt dammen zodat de halve wereldbevolking het niet krijgt.....
Nou ja, het zij zo.
We kunnen onszelf ook allemaal opsluiten en elke vorm van menselijk contact vermijden (misschien duurt het virus nog wel 10 jaar) Dan krijgen we een verdomd lastig leven.
Het is er nu gewoon en daar moeten we mee dealen.
Verder is 't ook helemaal niet gek dat er nu even massa-hysterie ontstaat. Ik hoop alleen maar dat ik in mijn eentje enige zorgen weg kan nemen en een beetje nuance kan aanbrengen door dat op een vrij ongenuanceerde manier te brengen :? denk ik.

Leve de mens. Leve het corona-virus. Wie weet worden we er wel sterker van.
pi_191853751
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Denk jij dat het er in Nederland beter uit ziet over een week of 2 dan nu in Italië en zo ja, op basis van wat? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:43:45 #35
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191853762
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dat is het ook wat mij betreft. Niet iets om te onderschatten (ik ga nog altijd uit van 70% besmetting) maar om er nu zo'n gedoe van te maken...

Geeft overigens wel te denken hoe demense gaan reageren als er echt wat is. Dan staan we elkaar in no time de koppen in te slaan bij de plaatselijke jan linders voor een paar blikkies leverpastei
eigenlijk zouden ze naar Den Haag moeten togen
pi_191853774
quote:
10s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:41 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Als het zo meevalt waarom noem je het dan niet gewoon bij de, de lading perfect dekkende naam: Severe Acute Respiratory Syndrome -CoV-2 in plaats van het op leugenachtige wijze een compleet andere ziekte (en dan ook nog eens in vorm van een verkleinwoord) te noemen?
Ik zeg volgens mij niet dat het meevalt, ophitsertje.

We kunnen het er toch over eens zijn dat de pest of ebola van een volledig andere orde is.
pi_191853777
quote:
5s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:43 schreef vosss het volgende:
en zo ja, op basis van wat? :)
Goede regie en sterk en daadkrachtig leiderschap

en een leuke grimlach van Rutte als bonus
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:44:58 #38
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191853788
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:44 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Goede regie en sterk en daadkrachtig leiderschap

en een leuke grimlach van Rutte als bonus
Rutte :')
pi_191853789
Misschien toch maar ebola pakken gaan kopen om te gaan hamsteren in de supermarkt?
  Redactie Frontpage donderdag 5 maart 2020 @ 20:45:06 #40
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191853793
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ik vind het hier anders al een paar dagen verdacht stil: COR / Het grote boodschappentopic #4 Even langs Makro en groots inslaan!
_____
pi_191853794
quote:
Lees: hij is dus al besmet.

Zie ik hier overigens enige pro-actieve GGD?
pi_191853795
Ik mag hopen dat Nederland eerder drastische maatregelen neemt dan Italië. We zijn zo'n dichtbevolkt land. Italiaanse taferelen kunnen we hier echt niet hebben.
pi_191853808
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ik zeg volgens mij niet dat het meevalt, ophitsertje.

We kunnen het er toch over eens zijn dat de pest of ebola van een volledig andere orde is.
Dat doe je wel degelijk door dom te bazelen over een "uit de kluiten gewassen griepje". Nogal oneerlijk van je.
pi_191853814
quote:
5s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:43 schreef vosss het volgende:

[..]

Denk jij dat het er in Nederland beter uit ziet over een week of 2 dan nu in Italië en zo ja, op basis van wat? :)
Ergens denk ik van wel eerlijk gezegd, heb het idee dat hier meer parate kennis aanwezig is en omdat we relatief laat getroffen zijn hebben we best wel kunnen leren van andere landen. Puur gebaseerd op een onderbuikgevoel, maar toch..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191853821
Zweden schiet ook wel omhoog met 94 gevallen (tot nu toe).
pi_191853822
Ja vond het ook al veel doden in Italië dat kan hier ook zeer zeker voorkomen aangezien ons land flink vergrijst is.
pi_191853827
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:45 schreef Jojoke het volgende:
Ik mag hopen dat Nederland eerder drastische maatregelen neemt dan Italië. We zijn zo'n dichtbevolkt land. Italiaanse taferelen kunnen we hier echt niet hebben.
Wanneer is de laatste keer geweest dat de Nederlandse overheid bij een gebeurtenis echt een ingrijpende maatregel heeft genomen? Misschien de treinkaping van de Molukkers?
pi_191853828
quote:
10s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:45 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ik vind het hier anders al een paar dagen verdacht stil: COR / Het grote boodschappentopic #4 Even langs Makro en groots inslaan!
Ja de markten blijven gewoon vol. Ohja en het water blijft stromen.

Maar ik doel met 'echt wat is' meer op ebola of pest achtige situaties. Dit coronavirus laat zien hoe we in zo een geval zouden reageren. Dat wordt niet zo mooi allemaal
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:47:08 #49
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191853837
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ergens denk ik van wel eerlijk gezegd, heb het idee dat hier meer parate kennis aanwezig is en omdat we relatief laat getroffen zijn hebben we best wel kunnen leren van andere landen. Puur gebaseerd op een onderbuikgevoel, maar toch..
Maar dan de Hollandse nuchterheid. Mensen die het massaal onderschatten etc. Ik denk dat de situatie hier in NL vergelijkbaar gaat zijn met Italië.
pi_191853840
quote:
12s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:45 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat doe je wel degelijk door dom te bazelen over een "uit de kluiten gewassen griepje". Nogal oneerlijk van je.
Oke sorry dat ik oneerlijk was.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 20:47:34 ]
pi_191853849
Iets doet me hier denken aan de puntentelling van het Eurovisie songfestival, zijn waarschijnlijk ook exact dezelfde mensen.
pi_191853874
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wat we geleerd hebben doen we niets mee. En er kan wel meer parate kennis aanwezig zijn, maar tegen een virus waar geen medicijnen voor zijn, dan heb je zegmaar precies niks aan die kennis. Dus hoezo zou het hier anders verlopen?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191853878
BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 20:47:51 BREAKING: Iranian diplomat Hossein Sheikholeslam, former member of parliament and Iran's former ambassador to Syria, has died of coronavirus - Fars reageer retweet
RIP
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:48:53 #55
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191853884
quote:

[..]

Dan komen de primaire instincten bovendrijven inderdaad.
pi_191853888

Meeste leeftijdscategorieën zijn veilig
pi_191853900
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:46 schreef quirina het volgende:
Ja vond het ook al veel doden in Italië dat kan hier ook zeer zeker voorkomen aangezien ons land flink vergrijst is.
2 weken geleden waren er in Italië 3 cases. En moet je zien hoe snel de groei in Nederland de afgelopen dagen is...
pi_191853902
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Rutte :')
Zouden ze nog steeds samen trainen met alle ministers en wie wil dan met Stef Blok sparren? _O-
pi_191853906
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:46 schreef Confetti het volgende:

[..]

Wanneer is de laatste keer geweest dat de Nederlandse overheid bij een gebeurtenis echt een ingrijpende maatregel heeft genomen? Misschien de treinkaping van de Molukkers?
Ze doen het niet graag. Zeker een VVD premier niet, want de economie. Tot nu toe leert Nederland niet echt van de Italiaanse fouten. Dat is zorgelijk.
pi_191853912
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:45 schreef Jojoke het volgende:
Hier krijg je een aai over je bol, advies om ff een paar daagjes bedrust te nemen en het vooral aan niemand te vertellen dat je ze misschien besmet hebt.
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:50:14 #61
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191853921
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:48 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja onzin om je druk over te maken idd. met maar 3,4% mortaliteitsgraad. Als er idd 70% besmet zou raken, gaan er hooguit iets van 400.000 mensen dood.
Goed voor de economie, om de zwaksten te laten sterven! :Y ^O^
Niemand zegt dat het goed is voor de economie. Bij de griep sterven ook tonnen mensen paar jaar. Chill.
pi_191853923
Okee die aai over je bol misschien niet.
pi_191853945
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:50 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Niemand zegt dat het goed is voor de economie. Bij de griep sterven ook tonnen mensen paar jaar. Chill.
Honderdduizenden mensen sterven bij een griepgolfje?
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:51:14 #64
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191853951
goede schoonmaakmiddelen voor covid19 (engels)
https://www.epa.gov/sites(...)-list_03-03-2020.pdf
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:51:32 #65
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191853955
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:48 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Dan komen de primaire instincten bovendrijven inderdaad.
En dat is waarom je nu alvast de voorraadkast vult.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_191853958
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Oke sorry dat ik oneerlijk was.
^O^

Ben je ook bereid te erkennen dat ondanks een milder ziekteverloop dan Ebola er in een enorm wijde/brede verspreiding als gevolg van een lange incubatietijd en symptoomvrije doch besmettelijke dragers ook een levensgroot gevaar kan schuilen? Dat de dreiging voor een moderne samenleving van een dergelijk virus misschien nog wel vele malen groter is?
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:52:19 #67
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191853967
quote:
5s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:39 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Dus je denkt dat het massahysterie is?

Waarom zou je daarom 780 miljoen mensen in quarantaine zetten? Om de hysterie te voorkomen?
Eigenlijk denk ik dat wel. Tenzij elke overheid zwijgt over de daadwerkelijke mortaliteitscijfers, mocht het blijken dat het veel hoger ligt. Maar gelukkig geloof ik dat niet.
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:52:28 #68
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191853973
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:48 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja onzin om je druk over te maken idd. met maar 3,4% mortaliteitsgraad. Als er idd 70% besmet zou raken, gaan er hooguit iets van 400.000 mensen dood.
Goed voor de economie, om de zwaksten te laten sterven! :Y ^O^
nee, veel meer, wat het zorgstelsel is nu al overbelast. waar moeten de andere ernstig zieken heen?
pi_191853984
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:51 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ben je gek, dan ben je namelijk in paniek als je dat doet, ook al vertelt de rijksoverheid al jaren dat je altijd een noodvoorraadje moet hebben voor het geval dat.
pi_191853985
Zouden ze het drinkwater wel goed ontsmetten met al die bange mensen die nu extra hun handen wassen?
pi_191854005
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:49 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ze doen het niet graag. Zeker een VVD premier niet, want de economie. Tot nu toe leert Nederland niet echt van de Italiaanse fouten. Dat is zorgelijk.
Laat het een geruststelling zijn dat het Italiaanse en Nederlandse proces zo ongeveer parallel en niet sequentieel zullen verlopen. :B
pi_191854012
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:51 schreef THEFXR het volgende:
goede schoonmaakmiddelen voor covid19 (engels)
https://www.epa.gov/sites(...)-list_03-03-2020.pdf
Kan iemand het koppelen aan producten die we hier (als in voorraad) kunnen kopen? Of komt het gewoon neer op bleek en allesreiniger?
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:54:01 #73
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_191854016
Patient met Corona in het Radboudumc in Nijmegen.

RIP, komt nu wel heel dichtbij

https://www.gelderlander.(...)rland-zuid~afcef340/
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_191854018
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:52 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nee, veel meer, wat het zorgstelsel is nu al overbelast. waar moeten de andere ernstig zieken heen?
Chinese praktijken! :Y Kijken wie er geluk heeft nog behandeld te kunnen worden.
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:54:52 #75
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191854036
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:51 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar ik denk niet dat het tot zover gaat komen.
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:54:58 #76
38496 Perrin
pi_191854039
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:52 schreef ToT het volgende:

[..]

Ben je gek, dan ben je namelijk in paniek als je dat doet, ook al vertelt de rijksoverheid al jaren dat je altijd een noodvoorraadje moet hebben voor het geval dat.
Ik bepaal zelf wel of ik in paniek ben :P

Bezorgd: zeker, in paniek: verre van. Heb er nog geen minuut slaap om gemist.

Maar ik denk wel dat er een stel aparte weken/maanden aan gaan komen. En daar ben ik graag zo voorbereid voor als mogelijk.
pi_191854041
Het is lastig te zeggen wie er wel of niet aan dood gaan. Mensen met chronische ziektes, longproblemen,kanker etc zijn in alle leeftijdscategorieën en dit virus is nieuw.
Ze weten niet eens welke geneesmiddelen er tegen werken, er is geen vaccin.
Ze kunnen alleen de zwakkeren beademen en meer niet. Ja antimalaria middel schijnt te kunnen werken maar dan hebben die mensen ook een heleboel geluk bij nodig.
Ik denk met hoe Nederland doe boel hanteert het stevig uit de hand gaat lopen.
pi_191854049
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:54 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Handgel ligt ook nog overal in de schappen. :B
pi_191854051
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:53 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Tot het virus een jaar later terug komt om de "jongeren" te pakken.
Het virus muteert wel, maar er is nu gelukkig een zwakkere variant ontstaan.
Ik verwacht niet echt dat hij in kracht zal toenemen waardoor gezonde jongeren ineens om zullen kieperen, maar je schijnt er nu al wel vreselijk ziek van te kunnen worden en permanente schade aan je ingewanden van te kunnen krijgen, waardoor herinfectie een stuk dodelijker kan zijn.
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:55:49 #80
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191854058
ja, is ie weer.
.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2020 @ 20:56:01 #81
416575 crew  Evenstar
pi_191854063
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:52 schreef ToT het volgende:

[..]

Kasten hier zijn gevuld hoor :D
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:56:15 #82
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191854076
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:53 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Tot het virus een jaar later terug komt om de "jongeren" te pakken.
Wat een uiterst suggestieve stelling.
pi_191854091
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:54 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik bepaal zelf wel of ik in paniek ben :P

Bezorgd: zeker, in paniek: verre van. Heb er nog geen minuut slaap om gemist.

Maar ik denk wel dat er een stel aparte weken/maanden aan gaan komen. En daar ben ik graag zo voorbereid voor als mogelijk.
Was niet lullig/persoonlijk/aanvallend bedoeld; het is wat sommige "Het is maar een griepje"-trollen hier steeds roepen.
Zelf hebben wij inmiddels hier ook wel een klein noodvoorraadje aangelegd. Hier eten we gewoon continu wat van, maar we vullen het ook weer aan. :)
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:56:57 #84
38496 Perrin
pi_191854092
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:54 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Paniek in de supermarkten? Ik ga er ook niet van uit. Maar wel dat ik bijvoorbeeld een tijdje in quarantaine moet. En/of dat ik een tijdje het liefst zo min mogelijk in o.a. supermarkten kom.
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:57:04 #85
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191854097
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:55 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik verwacht niet echt dat hij in kracht zal toenemen waardoor gezonde jongeren ineens om zullen kieperen, maar je schijnt er nu al wel vreselijk ziek van te kunnen worden en permanente schade aan je ingewanden van te kunnen krijgen, waardoor herinfectie een stuk dodelijker kan zijn.
iemand in AUS was besmet met beide varianten, de "S" en de "l"
pi_191854110
We zitten dus al op 100+ bevestigd. Wordt dan zeker 120+ als RIVM het bekendmaakt, tenzij ze wat nummers achter gaan houden om minder paniek te zaaien.
pi_191854111
quote:
12s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

^O^

Ben je ook bereid te erkennen dat ondanks een milder ziekteverloop dan Ebola er in een enorm wijde/brede verspreiding als gevolg van een lange incubatietijd en symptoomvrije doch besmettelijke dragers ook een levensgroot gevaar kan schuilen?
Ook een gevaar ja. Levensgroot valt mee.

quote:
Dat de dreiging voor een moderne samenleving van een dergelijk virus misschien nog wel vele malen groter is?
Nee

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 20:57:58 ]
pi_191854116
quote:

[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/Antibody-dependent_enhancement

Mocht dit op een gegeven moment in het spel komen dan zal het probleem heel wat breder blijken dan slechts zieken en ouderen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2020 @ 20:57:51 #89
416575 crew  Evenstar
pi_191854118
Volgens mij zitten wij nu alweer ver over de 100 en dat zijn gevallen die in media komen, dus morgen weer een flinke sprong.
pi_191854120
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:57 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Fucking hell, daar word je niet blij van! :X
pi_191854129
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:50 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Er sterven nu meer Italianen in één dag dan in een week van een ernstige griepgolf in 2018. En dat terwijl er veel minder besmettingen zijn.

30 in een week vs 41 op een dag. En dat met nog maar 3858 cases.
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:58:50 #92
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191854144
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:53 schreef kilon het volgende:

[..]

Kan iemand het koppelen aan producten die we hier (als in voorraad) kunnen kopen? Of komt het gewoon neer op bleek en allesreiniger?
verdunde waterstofperoxcide
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:59:00 #93
75556 erkel
back from Dagestan
pi_191854151
quote:
En hieruit komt dan ook weer het overall cijfer van 3,4%. Dat cijfer is dus vertroebelt door de hogere death rate onder bejaarden/zwakkeren. Het is totaal ongevaarlijk voor de gemiddelde mens.

Daarmee dus ook gelijk zeggend, dat voor de zwakkeren en bejaarden alle zorg en capaciteit moet klaarstaan.

Weisst
pi_191854154
quote:

[..]

Dat is nog een asociaal. Een beetje beide varianten gaan lopen verspreiden
pi_191854155
quote:

[..]

Simultaan?
pi_191854160
quote:
Tja als je zegt dat de mortaliteitsgraad 34x hoger ligt als bij een gewoon griepje, worden sommige mensen nogal aanvallend.
pi_191854164
HorbachPascal twitterde op donderdag 05-03-2020 om 20:14:16 Vliegtuigen naar China om Nederlanders naar huis te halen maar Groningse studenten moeten in Italie blijven? #coronavirus #lachertje #italië #nederland #italia #corona #ggd https://t.co/wEcgJoqyLR reageer retweet
pi_191854169
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Laat het een geruststelling zijn dat het Italiaanse en Nederlandse proces zo ongeveer parallel en niet sequentieel zullen verlopen. :B
Italiaanse hotels hebben 95 procent minder boekingen, restaurants gaan over de kop, de hele toeristensector ligt op zijn gat, de meeste mensen zitten thuis omdat de scholen dicht zijn en ze hun kinderen moeten verzorgen, supermarktbevoorrading begint moeilijker te worden......en dat allemaal uit angst voor een heftige griep, tel eens naar beneden toe wat angst met een land kan doen? Ik denk dat we deze maand nog de eerste menselijke BBQ's gaan zien.
  Redactie Frontpage donderdag 5 maart 2020 @ 20:59:43 #99
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191854172
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:56 schreef Kyran het volgende:

[..]

Kasten hier zijn gevuld hoor :D
Wel een goed excuus nu om weer eens een paar pakken koekjes in de kast te leggen :@
_____
pi_191854179
pi_191854196
Maar wel dagelijks vluchten uit Milaan. :')
pi_191854202
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:59 schreef Smack10 het volgende:
[ afbeelding ]
_O- Alsof ze in die paar dagen tijd al direct klachten ontwikkelen! :D
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:00:44 #103
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191854206
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:59 schreef erkel het volgende:

[..]

En hieruit komt dan ook weer het overall cijfer van 3,4%. Dat cijfer is dus vertroebelt door de hogere death rate onder bejaarden/zwakkeren. Het is totaal ongevaarlijk voor de gemiddelde mens.

Daarmee dus ook gelijk zeggend, dat voor de zwakkeren en bejaarden alle zorg en capaciteit moet klaarstaan.

wat is dit nu voor onzin?
pi_191854207
quote:
HorbachPascal twitterde op donderdag 05-03-2020 om 20:14:16 Vliegtuigen naar China om Nederlanders naar huis te halen maar Groningse studenten moeten in Italie blijven? #coronavirus #lachertje #italië #nederland #italia #corona #ggd https://t.co/wEcgJoqyLR reageer retweet
Oh nee, arm vindicat! :'( Boehoe! Geef om deze kindewren voor kindewren! :'(
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2020 @ 21:01:04 #105
416575 crew  Evenstar
pi_191854215
quote:
Die zijn er vrijwillig naar toe gereisd terwijl ze heel goed wisten wat er aan de hand was. Ik zou niet eens terug halen. Laat ze maar lekker.
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:01:09 #106
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191854218
quote:
5s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Simultaan?
ja
pi_191854226
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nou, inderdaad |:)
pi_191854231
quote:
Prima besluit. Die achterlijken hebben met de voortzetting van hun pretvakantie de nationale veiligheid in het geding gebracht.
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:01:36 #109
332000 Oerbeer
Sinds 2009
pi_191854234
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:50 schreef ToT het volgende:

[..]

Hier krijg je een aai over je bol, advies om ff een paar daagjes bedrust te nemen en het vooral aan niemand te vertellen dat je ze misschien besmet hebt.
Om vervolgens bij een verdubbeling te opperen dat 'men te lang heeft gewacht om naar de huisarts te gaan' na eerst het hele volk te instrueren dat vooral niet te doen.

Raakte ik wel echt even geïrriteerd van toen ik dat las.
pi_191854240
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:00 schreef Smack10 het volgende:
Maar wel dagelijks vluchten uit Milaan. :')
En China, en Zuid-Korea (maar daar zitten ze er wel bovenop)
pi_191854242
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:55 schreef THEFXR het volgende:
ja, is ie weer.
.
Grappig, de reacties uit Engeland, Duitsland en Italië zijn precies hetzelfde als hier.

Was ook wel voorspeld natuurlijk dat westerse landen niet zulke rigoureuze maatregelen konden doorvoeren als China.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2020 @ 21:02:12 #112
416575 crew  Evenstar
pi_191854245
Echt diepe diepe diepe buiging voor GGD Groningen _O_
pi_191854250
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:01 schreef Kyran het volgende:

[..]

Die zijn er vrijwillig naar toe gereisd terwijl ze heel goed wisten wat er aan de hand was. Ik zou niet eens terug halen. Laat ze maar lekker.
Ik zou iedereen die terugkomt een maand in quarantaine zetten en de grens dicht zetten voor inwoners van landen waar het al flink heerst. (waaronder NL zelf ook eigenlijk).
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:02:41 #114
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191854257
quote:

[..]

Wordt leuk als de Ramadan begint. Volgens mij duurt dat niet meer zo lang. Lekker al die verzwakte mensen....
pi_191854270
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:02 schreef Kyran het volgende:
WIl je de reden daarvoor ook nog met ons delen? Vindicat :')
pi_191854273
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:59 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja als je zegt dat de mortaliteitsgraad 34x hoger ligt als bij een gewoon griepje, worden sommige mensen nogal aanvallend.
Ja, het is totaal niet vergelijkbaar. Zelfs het RIVM ontkende niet dat het erger is dan een normale griep op live tv. Dus hoe iedereen erbij komt om het met een normale griep te vergelijken??

Zal wel een coping mechanisme zijn.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2020 @ 21:03:14 #117
416575 crew  Evenstar
pi_191854278
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wordt leuk als de Ramadan begint. Volgens mij duurt dat niet meer zo lang. Lekker al die verzwakte mensen....
Je bent ook volkomen idioot als je nu gaat vasten (en ja ik mag het zeggen :P).
pi_191854287
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:01 schreef Confetti het volgende:

[..]

Prima besluit. Die achterlijken hebben met de voortzetting van hun pretvakantie de nationale veiligheid in het geding gebracht.
Moeten die ook alle zorg zelf betalen, zoals in eerste instantie die Nederlanders uit Wuhan?

Iets zegt mij van niet. :')
pi_191854290
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:01 schreef Kyran het volgende:

[..]

Maar wel gegaan toen het nog code groen of geel was toch?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2020 @ 21:03:47 #120
416575 crew  Evenstar
pi_191854295
quote:
11s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:03 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

WIl je de reden daarvoor ook nog met ons delen?
Dat ze leden van Vindicat die klachten vertonen lekker in Italië achterlaten.
pi_191854297
omroepbrabant twitterde op donderdag 05-03-2020 om 20:47:20 Leerling Odulphuslyceum in Tilburg heeft coronavirus na vakantie in Italië https://t.co/oF9zPOjUao reageer retweet
pi_191854298
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Grappig, de reacties uit Engeland, Duitsland en Italië zijn precies hetzelfde als hier.

Was ook wel voorspeld natuurlijk dat westerse landen niet zulke rigoureuze maatregelen konden doorvoeren als China.
Zonder communicatiemiddelen naar buiten toe had Peking al lang een nucleaire bom of tien boven Hubei laten detoneren.
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:04:00 #123
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191854304
quote:
idd, eindelijk eens doorpakken
pi_191854305
quote:

[..]

Is in mei dacht ik. Duurt nog even.
pi_191854336
quote:

[..]

Zijn ziekte/serieuze gezondheidsbezwaren geen geaccepteerde redenen om niet of op een later moment te vasten? :?
pi_191854339
quote:
10s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:00 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Oh nee, arm vindicat! :'( Boehoe! Geef om deze kindewren voor kindewren! :'(
Gaat meer om de oudere mensen die ze straks gaan aansteken.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2020 @ 21:05:14 #127
416575 crew  Evenstar
pi_191854347
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar wel gegaan toen het nog code groen of geel was toch?
Geel, al was het paars of groen of zwart met gele stipjes. Ze wisten heel goed waar ze aan begonnen. Van mij mogen ze alle kosten ook lekker zelf betalen.
pi_191854350
quote:

[..]

Andersom, er is een agressieve variant ontstaan, die in de verhouding 70/30 voorkwam op 103 samples.
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:05:17 #129
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191854351
quote:

[..]

doen ze vrijwillig, maar ten tijde van crisis mag je een jaartje overslaan.
pi_191854352
quote:
Tot achter de schermen besloten wordt door de minister/RIVM om ze toch maar lekker vooral niet te serieus te volgen en te onderzoeken.

Merken wij weer niks van..
pi_191854363
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:03 schreef Kyran het volgende:

[..]

Zware klachten?
pi_191854378
quote:
3 uur geleden
Minister Bruins over mondkapjesmaatregel Macron
Minister Bruins is het niet eens met de invorderingsmaatregel voor mondkapjes van de Franse president Macron. Hij zal hem daar morgen in Brussel over aanspreken.
President Macron kondigde dinsdag aan dat de Franse staat beslag gaat leggen op alle voorraden mondkapjes in het land en gaat toezien op de productie ervan.
Wie the fuck denkt hij niet wel dat hij is? :') Tenminste een Staat met daadkracht.
pi_191854381
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:04 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Gaat meer om de oudere mensen die ze straks gaan aansteken.
Volgens mij gaat het die knakker er meer om dat deze koppige studentjes niet op hun wenken bediend worden.
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:06:07 #134
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191854391
quote:

[..]

Je bent ook volkomen idioot als je nu gaat vasten (en ja ik mag het zeggen :P).
Reken maar dat er heel veel religieuzen zijn die echt zo idioot zijn
pi_191854404
quote:

[..]

Dit. Gewoon gedwongen vastzetten in kampen als ze terugkomen. Dat hulpverlenend personeel ziek wordt is te begrijpen, maar dit soort tuig :r
pi_191854411
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:03 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Ja, het is totaal niet vergelijkbaar. Zelfs het RIVM ontkende niet dat het erger is dan een normale griep op live tv. Dus hoe iedereen erbij komt om het met een normale griep te vergelijken??

Zal wel een coping mechanisme zijn.
"Want André Hazes zei dat ook in Boulevard", dus dan zal het wel zo zijn ofzo. _O-
pi_191854412
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:55 schreef THEFXR het volgende:
ja, is ie weer.
.
Nou heeft hij een heel stuk over dat hij geschokt is over dat de WHO zegt dat de CFR op 3,4% staat.

Hij snapt toch hopelijk wel dat 3.286 / 95.748 × 100% = 3,4% :?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:07:22 #138
3542 Gia
User under construction
pi_191854434
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:04 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Is in mei dacht ik. Duurt nog even.
Begint 23 april
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2020 @ 21:07:25 #139
416575 crew  Evenstar
pi_191854435
Waarom kan ik dat bericht niet terugvinden op NOS site trouwens? (Over vindicat)

Omdat je blind bent Kyran.
pi_191854443
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:03 schreef Lizzietje het volgende:
omroepbrabant twitterde op donderdag 05-03-2020 om 20:47:20 Leerling Odulphuslyceum in Tilburg heeft coronavirus na vakantie in Italië https://t.co/oF9zPOjUao reageer retweet
Als het zo doorgaat zitten we morgenvroeg al op 300.
pi_191854450
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:05 schreef Kyran het volgende:

[..]

Geel, al was het paars of groen of zwart met gele stipjes. Ze wisten heel goed waar ze aan begonnen. Van mij mogen ze alle kosten ook lekker zelf betalen.
Hangt gewoon van hun reisverzekering af toch?

Ben benieuwd hoe ze gaan testen. Die vindi's zijn van zichzelf al enorm schor dus zullen wel beweren dat het niet door de corona komt.
pi_191854451
quote:

[..]

Ik denk dat ze elkaar gaan beschermen. Daar zijn die clubjes op gericht namelijk. Dus niemand heeft klachten
pi_191854454
quote:
[ afbeelding ]
Prima.
pi_191854456
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:06 schreef Smack10 het volgende:

[..]

"Want André Hazes zei dat ook in Boulevard", dus dan zal het wel zo zijn ofzo. _O-
Ja en Ruben Nikolai kon ook zijn bek niet houden tijdens de wereld draait door. Lekker influencen.
pi_191854457
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:05 schreef Confetti het volgende:

[..]

Wie the fuck denkt hij niet wel dat hij is? :') Tenminste een Staat met daadkracht.
Waarschijnlijk de verantwoordelijke minister die het verzaakt heeft bevoorrading van zorgprofessionals veilig te stelen toen internetautisten al lang en breed door hadden dat er een run op mondkapjes ontstond/gaande was. Weken geleden. _O- #hollandsenuchterheid
pi_191854470
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:06 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nou heeft hij een heel stuk over dat hij geschokt is over dat de WHO zegt dat de CFR op 3,4% staat.

Hij snapt toch hopelijk wel dat 3.286 / 95.748 × 100% = 3,4% :?
En zelfs dan laat hij buiten beschouwing dat een aanzienlijk deel van de geïnfecteerden geen tot weinig klachten vertonen en dus niet getest worden. Het is niet een heel dodelijk virus, maar dat maakt het wel des te gevaarlijker.
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:08:36 #147
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_191854476
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:04 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Zijn ziekte/serieuze gezondheidsbezwaren geen geaccepteerde redenen om niet of op een later moment te vasten? :?
In principe wel.
Maar ja, de verhouding religie vs. ratio is bijna nog moeilijker dan een paniekgriepje vs.ratio. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_191854496
quote:

[..]

pi_191854500
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Begint 23 april
Ah oke. Verschilt dat per jaar? Ik was een keer een maand in Indonesië toen het daar de tweede week begon. Vandaar. :)
pi_191854512
quote:

[..]

Inderdaad.

Macron lacht hem in zijn gezicht uit dat ze tenminste mondkapjes hebben. :|W
pi_191854517
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:08 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

En zelfs dan laat hij buiten beschouwing dat een aanzienlijk deel van de geïnfecteerden geen tot weinig klachten vertonen en dus niet getest worden. Het is niet een heel dodelijk virus, maar dat maakt het wel des te gevaarlijker.
Wel heel besmettelijk.

En de cijfers van de normale griep zijn ook skewed lijkt me. Mensen zonder klachten zitten ook niet in die aantallen.
  Redactie Frontpage donderdag 5 maart 2020 @ 21:09:33 #152
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191854520
https://nos.nl/artikel/23(...)overheerst-niet.html

"Ik ben hier voor de kunst hè, niet voor corona." :')
_____
pi_191854524
quote:
15s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:07 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Als het zo doorgaat zitten we morgenvroeg al op 300.
op hoeveel zitten we nu dan?
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:10:20 #154
3542 Gia
User under construction
pi_191854545
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:09 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Ah oke. Verschilt dat per jaar? Ik was een keer een maand in Indonesië toen het daar de tweede week begon. Vandaar. :)
Schuift geloof ik ongeveer een maand per jaar naar voren.
pi_191854549
Zijn er eigenlijk ook mensen zonder corona teruggekomen uit Noord-Italie?
  FOK!fotograaf donderdag 5 maart 2020 @ 21:10:29 #156
842 Zorro
Z
pi_191854554
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:09 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

301
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_191854563
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:09 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Ticker van RIVM staat op 82
pi_191854573
quote:
6s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:10 schreef Zorro het volgende:

[..]

301
Ja er was eentje in kritieke toestand, dus dan is de kans idd groot dat er eentje afvalt. ;)
pi_191854582
Op de Diamond Princess, aka de meest ideale test-omgeving, zijn er 4000 testen uitgevoerd met in totaal ongeveer 700 besmettingen. Daaronder vielen 390 besmettingen die niet de symptomen vertoonden die gebruikelijk waren bij het virus.
pi_191854585
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:07 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Ja en Ruben Nikolai kon ook zijn bek niet houden tijdens de wereld draait door. Lekker influencen.
Allemaal een gender neutrale vluchteling in huis nemen en zonder handen wassen naar Noord Italië op vakantie.

Heerlijk die BN-ers. _O-
pi_191854599
Is er ergens een accurate lijst met Nederlandse besmettingen met plaatsnamen?
pi_191854610
Dit topic gaat echt gruwelijk hard.
pi_191854618
quote:

[..]

Prima besluit inderdaad. Maar als ik dan denk, wat zou ik zelf doen wanneer mijn kind daar zat, ziek, en niet naar huis mocht van de GGD? Ik zou nu in mijn auto stappen en haar morgenochtend in italie oppikken en mee naar Nederland nemen.

Hoe ga je in hemelsnaam voorkomen dat mensen op eigen houtje terug komen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_191854632
quote:
9s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:11 schreef Gehrman het volgende:
Aantal delen loopt bijna 1 op 1 met de besmettingen.
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:13:03 #166
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191854636
quote:

[..]

wat een bemoeial, dat hij zich maar op NL richt, eigen volk eerst!
  Redactie Frontpage donderdag 5 maart 2020 @ 21:13:34 #167
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191854648
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:11 schreef opgebaarde het volgende:
https://www.volksgezondhe(...)coronavirus-covid-19

Al heb ik het idee dat er wel wat op ontbreekt, zie bij Breda bijvoorbeeld nog geen gevallen terwijl er daar al minstens 2 bekend zijn (Amphia en BUAS).
_____
pi_191854651
quote:
Hier posten werkt besmettelijk
pi_191854655
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:10 schreef ZwangerPetro het volgende:
Natuurlijk en dit moet een enorm aantal zijn aangezien veel Nederlanders afgelopen weken op wintersport zijn geweest
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:13:56 #170
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191854660
quote:
Volgens mij heeft iedereen het daar
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2020 @ 21:14:05 #171
416575 crew  Evenstar
pi_191854661
Preppers ondertussen al op 107
  Redactie Frontpage donderdag 5 maart 2020 @ 21:14:13 #172
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191854666
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:12 schreef Confetti het volgende:

[..]

Zal niet lang meer duren voordat we ingehaald worden door de besmettingen, nu lopen we nog voorop!
_____
pi_191854668
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:12 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat gaan we niet volhouden.
pi_191854680
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:11 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Allemaal een gender neutrale vluchteling in huis nemen en zonder handen wassen naar Noord Italië op vakantie.

Heerlijk die BN-ers. _O-
Reageerden ze maar allemaal zoals Jurgen Klopp, manager van Liverpool.

pi_191854692
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:14 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Dat gaan we niet volhouden.
Misschien wel als @haags_kwartiertje hier komt spammen? Misschien met hulp van @tong80?
pi_191854694
Advies uit de antivaxx gemeenschap.

quote:
Dr. Brownstein: Corona Virus is niet iets nieuw – dit is wat je moet doen

Als je niet ziek bent, stel ik voor om 3-5.000 mg / dag vitamine C te nemen. Persoonlijk neem ik 10.000mg per dag! Twee maal Nobelprijs winnaar Linus Pauling nam zelf 18.000mg per dag en werd er 93 jaar mee! Bij het eerste signalen van een ziekte, zou ik voorstellen om 1000 mg / uur te nemen totdat diarree ontstaat, en dan zeker een paar uur helemaal niets in te nemen. Dan weer opbouwen.
10.000mg vitamine C per dag :o
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:15:29 #177
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191854698
Zit er een limiet op Fok met het maken van het aantal nieuwe topics. #148
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:15:35 #178
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191854700
quote:
En al die mensen die ziek zijn teruggekomen zijn ook allemaal binnen 2 meter van een Italiaan met ziekteklachten geweest blijkbaar, want anders kunnen ze nooit besmet zijn geraakt. |:)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_191854703
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:13 schreef LTVDK het volgende:

[..]

https://www.volksgezondhe(...)coronavirus-covid-19

Al heb ik het idee dat er wel wat op ontbreekt, zie bij Breda bijvoorbeeld nog geen gevallen terwijl er daar al minstens 2 bekend zijn (Amphia en BUAS).
Thanks!
Wellicht staan die twee niet bij Breda omdat ze niet in Breda wonen
pi_191854709
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:14 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Wat een verademing. _O_
pi_191854711
Zal het morgen weer verdubbelen? Meestal bewaart men slecht nieuws voor de vrijdag.
pi_191854712
quote:
11s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:15 schreef Gehrman het volgende:
[..]

Ze willen het uitpoepen :D
pi_191854725
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:14 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Hij zat aan zn neus #coroned
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2020 @ 21:16:33 #184
416575 crew  Evenstar
pi_191854727
Trouwens. Wie kan mij dit uitleggen.

quote:
In het Beatrixziekenhuis in Gorinchem zijn geen patiënten, medewerkers of bezoekers besmet door de corona-patiënt die een week op de intensive care lag van het ziekenhuis, zonder dat bekend was dat zij het virus had. Dat zei Robert Chabot, voorzitter van de medische staf van het ziekenhuis zojuist in Nieuws en Co op NPO Radio 1. "Alle medewerkers die in direct contact zijn geweest met de patiënt zijn allemaal negatief getest." Het ziekenhuis is vandaag weer opengegaan.
Ze kwamen toch ongeveer een week geleden pas achter dat die patiënt besmet was? Hoe kunnen ze dan nu met zekerheid zeggen dat niemand besmet is? Gaan die medewerkers nu gewoon weer aan het werk? Gaan die patiënten die zijn getest weer gewoon tussen de andere patiënten?

Wat is er gebeurd met een incubatietijd tot 14 dagen?
pi_191854732
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:16 schreef Jojoke het volgende:
Zal het morgen weer verdubbelen? Meestal bewaart men slecht nieuws voor de vrijdag.
Ik verwacht van niet, aangezien ze nu al vet lopen te stressen met testcapaciteit, maar het zal idd wel weer flink toegenomen zijn.
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:17:07 #186
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_191854745
Het gaat opnieuw hard in Belgie...

21:13
Medewerkster Izegems vastgoedkantoor besmet
Een werkneemster van Dewaele Vastgoed op Skyline Park in Izegem heeft na een skireis in Italië het coronavirus opgelopen en zit momenteel thuis in quarantaine. Dat bevestigt zaakvoerder Filip Dewaele. Ze was maandag aanwezig op haar werk en had daar enkel contact met de centrale dienst. Er zijn geen andere besmettingen gemeld. Het bedrijf laat zijn werknemers gezien de situatie de keuze om van thuis uit te werken. Lees hier meer.

21:10
Positieve test in Heilig-Hartziekenhuis in Lier
Sinds dit weekend werden er in Lier zowat twintig mensen getest op corona. Vandaag werd er voor het eerst en besmetting vastgesteld. De persoon in kwestie was tijdens de krokusvakantie op reis geweest naar Italië. De patiënt verkeert al bij al in een goede algemene toestand en mocht na het onderzoek naar huis om daar in isolatie verder verzorgd te worden.

20:02
Positieve coronatest in AZ Delta in Roeselare
In totaal kwamen vandaag een tiental mensen met symptomen van het coronavirus langs in het West-Vlaamse ziekenhuis. Allen werden getest en één iemand bleek effectief besmet. Lees hier meer.

19:58
Leerling wordt ziek tijdens bedrijfsbezoek ArcelorMittal, bedrijfsarts vermoedt eventuele coronabesmetting
Tijdens een bedrijfsbezoek aan ArcelorMittal voelde een leerling van een school in Oostakker zich onwel, waarna de bedrijfsarts zijn vermoeden van een mogelijke coronabesmetting uitsprak. De leerling, die vorige week op reis was in Noord-Italië, wordt momenteel getest in het UZ en wacht op resultaten. In afwachting daarvan heeft de school de ouders van de andere leerlingen uit de klas verwittigd.

HLN
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_191854755
quote:
[..]

Zou Trump dat ook doen en daarom oranje zijn? _O-
  Forum Admin donderdag 5 maart 2020 @ 21:17:28 #188
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_191854756
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:16 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Dat pies je allemaal weer uit _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage donderdag 5 maart 2020 @ 21:17:51 #189
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191854769
quote:
[..]

quote:
Per dag heeft u als volwassene 75 mg vitamine C nodig. Als u zwanger bent of borstvoeding geeft, zijn de aanbevelingen respectievelijk 85 mg en 100 mg vitamine C per dag. De maximaal veilige hoeveelheid is vastgesteld op 2000 milligram per dag.
Ook een manier om van een virus af te komen ja :') _O-
_____
pi_191854770
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:16 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Klinkt als een beter plan dan temidden van een in China begonnen pandemie op vakantie naar Thailand.
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:18:16 #191
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_191854777
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:16 schreef Kyran het volgende:
[..]

Ze kwamen toch ongeveer een week geleden pas achter dat die patiënt besmet was? Hoe kunnen ze dan nu met zekerheid zeggen dat niemand besmet is? Gaan die medewerkers nu gewoon weer aan het werk? Gaan die patiënten die zijn getest weer gewoon tussen de andere patiënten?

De patient was niet getest omdat het nog geen protocol was van het RIVM. Op de dag dat de patient verhuisd werd naar rotterdam veranderde dat protocol en is de patient meteen getest. In de tussentijd zullen ze wel alle patienten en personeel getest hebben.
pi_191854786
Wanneer komt het moment dat we de Chinezen om een schadevergoeding kunnen vragen
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:18:42 #193
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_191854789
quote:
Ja mijn collega afgelopen zaterdag..alhoewel het kan nog komen ... :')
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:18:59 #194
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191854794
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:08 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2020 @ 21:19:03 #195
416575 crew  Evenstar
pi_191854795
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:18 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

De patient was niet getest omdat het nog geen protocol was van het RIVM. Op de dag dat de patient verhuisd werd naar rotterdam veranderde dat protocol en is de patient meteen getest. In de tussentijd zullen ze wel alle patienten en personeel getest hebben.
Ja, dat snap ik.

Maar hoe kunnen ze bij een virus van een incubatietijd tot 14 dagen na 7 dagen al zeggen dat niemand besmet is geraakt?
pi_191854796
quote:
[..]

Jaap van Dissel heeft dat virus eigenhandig bewerkt tot een incubatietijd van 7 dagen + geen besmetting mogelijk bij geen symptomen.
pi_191854811
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:18 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

dat schijnt alleen zinvol te zijn bij klachten
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:19:53 #198
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_191854826
21:18
Organisatie Nokere Koerse moet 300 balpennen aanschaffen: "Elke renner moet wedstrijdblad ondertekenen met eigen balpen"

HLN

:')
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_191854830
quote:
[..]

Ik eet wel gewoon een kiwi. :)
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:20:11 #200
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191854835
quote:
haha, dat is een hele goede vraag, je zou ze gewoon allemaal moeten testen
pi_191854837

Een filmpje van een onafhankelijke expert....oordeel maar zelf.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2020 @ 21:20:25 #202
416575 crew  Evenstar
pi_191854839
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:19 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Jaap van Dissel heeft dat virus eigenhandig bewerkt tot een incubatietijd van 7 dagen + geen besmetting mogelijk bij geen symptomen.
_O-

Dit soort dingen laten mij toch echt twijfelen aan de kennis en kunde van dit land hoor.
pi_191854847
quote:
[..]

Goede vraag.
Ik zag een boze huisarts voorbijkomen die inhakte op het RIVM omdat een aantal van zijn directe collega's niet mocht werken. En volgens deze huisarts was het simpel te verhelpen door die verdachte huisartsen even te testen.

Dus wie het weet mag het zeggen
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:20:55 #204
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_191854850
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:19 schreef banaantjeEE het volgende:
21:18
Organisatie Nokere Koerse moet 300 balpennen aanschaffen: "Elke renner moet wedstrijdblad ondertekenen met eigen balpen"

HLN

:')
:') :') |:(
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_191854852
Wel bijzonder dat turkije nog steeds 0.0 corona gevallen heeft..

De staat wil het natuurlijk stilhouden om het toerisme niet te schaden.

Begint nu wel erg opvallend te worden.. zeker met Iran als buurland.

Alsof turkije een land van blakende gezondheid is waar de corona gewoon niet de grens over kan steken. :D
"This is the first day of the rest of your life"
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:20:59 #206
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191854853
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:11 schreef opgebaarde het volgende:
nee, gaat te hard
pi_191854865
quote:
10s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:17 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Zou Trump dat ook doen en daarom oranje zijn? _O-
Da's bètacaroteen. :P
pi_191854868
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:20 schreef Kyran het volgende:

[..]

_O-

Dit soort dingen laten mij toch echt twijfelen aan de kennis en kunde van dit land hoor.
Zolang het RIVM maar niet gaat adviseren om bolletjes katoen met olie in je hol te proppen.
  Spellchecker donderdag 5 maart 2020 @ 21:21:37 #209
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191854875
quote:
Goeie vraag! 🤗
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:21:54 #210
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_191854883
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:20 schreef the_actraiser het volgende:

Alsof turkije een land van blakende gezondheid is waar de corona gewoon niet de grens over kan steken. :D
Enkel migranten mogen er de grens oversteken. Corona wordt tegengehouden.
pi_191854887
In China en Korea behandelen ze sommige coronapatiënten met een hoge dosis Vitamine C via infuus. Schijnt goed te werken.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2020 @ 21:22:01 #212
416575 crew  Evenstar
pi_191854890
quote:

Alsof turkijke een land van blakende gezondheid is waar de corona gewoon niet de grens over kan steken. :D
Niet alleen toerisme. Erdogan staat best wel onder druk en als dit uitlekt dan gaat het weer wankelen, want hij heeft waarschijnlijk geen idee hoe ze dit moeten oplossen. Je wil niet weten hoe ongeschoold en dom de ministers daar zijn.
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:22:35 #213
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191854902
quote:
[..]

krijg je nierstenen van
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:22:58 #214
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_191854908
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:19 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik.

Maar hoe kunnen ze bij een virus van een incubatietijd tot 14 dagen na 7 dagen al zeggen dat niemand besmet is geraakt?
Tijdens de incubatietijd kun je positief kan testen op een virus, ook al vertoon je geen symptomen.

quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:19 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

dat schijnt alleen zinvol te zijn bij klachten
In een ziekenhuis waarbij je veel en direct contact hebt met een patient is het wel zinvol om te testen omdat de kans op besmetting aanzienlijk is verhoogd.
pi_191854912
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:21 schreef Jojoke het volgende:
In China en Korea behandelen ze sommige coronapatiënten met een hoge dosis Vitamine C via infuus. Schijnt goed te werken.
Op basis van dit soort internetgeruchten is morgen het vitamine c schap leeg
pi_191854916
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:21 schreef ToT het volgende:

[..]

Zolang het RIVM maar niet gaat adviseren om bolletjes katoen met olie in je hol te proppen.
Ik heb vertrouwen in artsen en wetenschappers. Dus als zij het Iraanse voorbeeld volgen, doe ik mee :Y)
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:23:33 #217
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_191854920
quote:
Ja zelfde snelheid als het virus...matching :D
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_191854921
quote:

Ja wat had je dan verwacht met Erdolf aan de macht?
Die bij hoge voedselprijzen de groenteboeren als vijand van het volk bestempelde.

Grote kans dat half Turkije rochelend op straat ligt, maar uiteraard hebben ze daar geen corona.
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:24:28 #219
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_191854939
quote:

[..]

weet niet. Klinkt best lekker
pi_191854951
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:22 schreef THEFXR het volgende:

[..]

krijg je nierstenen van
Ah, vandaar dat ik onder het mes moest! :') In die tijd slikte ik ook vrij veel van die pillen.

Maar ja; liever nierstenen dan permanente orgaanschade door een kutvirus natuurlijk.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2020 @ 21:25:29 #222
416575 crew  Evenstar
pi_191854960
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:22 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Tijdens de incubatietest kun je positief kan testen op een virus, ook al vertoon je geen symptomen.
[..]

In een ziekenhuis waarbij je veel en direct contact hebt met een patient is het wel zinvol om te testen omdat de kans op besmetting aanzienlijk is verhoogd.
Je KAN positief testen tijdens incubatietijd, zonder dat je klachten hebt, klopt helemaal.

Je KAN echter ook negatief testen tijdens incubatietijd, zonder dat je klachten hebt, maar wel besmet bent.

Ik vind het voorbarig om na een paar dagen al te zeggen "niemand besmet" Ik hoop dat ze die werknemers nog steeds een week thuis gaan houden en de mogelijke besmette patiënten apart houden.
pi_191854965
quote:

[..]

Overigens werkt een mondkapje ook helemaal niet bij die baas van het RIVM want hij heeft een baard.

Dus daar heeft hij wel gelijk in.

Ik denk dat hij dat bedoelt, daar kan hij zich later achter verschuilen. :')
pi_191854968
Is iedereen in Utrecht in Noord-Italië op vakantie geweest of heeft de GGD daar meer testcapaciteit?
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:26:11 #225
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191854975
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Goede vraag.
Ik zag een boze huisarts voorbijkomen die inhakte op het RIVM omdat een aantal van zijn directe collega's niet mocht werken. En volgens deze huisarts was het simpel te verhelpen door die verdachte huisartsen even te testen.

Dus wie het weet mag het zeggen
en terecht, dat RIVM is gewoon crimineel bezig
pi_191854988
quote:
Niet gekeken
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2020 @ 21:26:40 #227
416575 crew  Evenstar
pi_191854989
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:25 schreef Jojoke het volgende:
Is iedereen in Utrecht in Noord-Italië op vakantie geweest of heeft de GGD daar meer testcapaciteit?
UMCU test als sinds 26-02 iedereen met ernstige griepklachten, ongeacht waar ze zijn geweest. Zal ook wel helpen.
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:26:48 #228
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_191854992
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:25 schreef Kyran het volgende:

[..]

Je KAN positief testen tijdens incubatietijd, zonder dat je klachten hebt, klopt helemaal.

Je KAN echter ook negatief testen tijdens incubatietijd, zonder dat je klachten hebt, maar wel besmet bent.

Ik vind het voorbarig om na een paar dagen al te zeggen "niemand besmet" Ik hoop dat ze die werknemers nog steeds een week thuis gaan houden en de mogelijke besmette patiënten apart houden.
Je kan altijd negatief testen. Exact de reden waarom er 2 wordt getest. Ik heb al eens eerder uitgelegd waarom de kans miniem is om 2x negatief te testen en vervolgens toch te hebben.
pi_191854997
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:25 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ssssst..... :* Je weet toch dat professionals altijd precies weten waarmee ze bezig zijn?
Snaveltje toe, alles komt goed! ;)
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:27:37 #230
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191855015
voor in de OP

pi_191855017
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:23 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja wat had je dan verwacht met Erdolf aan de macht?
Die bij hoge voedselprijzen de groenteboeren als vijand van het volk bestempelde.

Grote kans dat half Turkije rochelend op straat ligt, maar uiteraard hebben ze daar geen corona.
"We staan in nauw contact met de experts van Nederland, die hebben hier veel ervaring mee".
pi_191855018
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:21 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Enkel migranten mogen er de grens oversteken. Corona wordt tegengehouden.
De corona gaat met de migranten mee naar Griekenland.
pi_191855029
quote:
[..]

Jezus, bovenop een besmetting gewoon lekker uitdrogen en verder verzwakken door je self inflicted dunne. Ga dan ook maar lekker geen gebruik maken van de reguliere zorg en kwijn maar eenzaam weg in je antroposofische hutje.
pi_191855033
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:26 schreef Kyran het volgende:

[..]

UMCU test als sinds 26-02 iedereen met ernstige griepklachten, ongeacht waar ze zijn geweest. Zal ook wel helpen.
Oh, dat is heel verstandig!
pi_191855048
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:26 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Je kan altijd negatief testen. Exact de reden waarom er 2 wordt getest. Ik heb al eens eerder uitgelegd waarom de kans miniem is om 2x negatief te testen en vervolgens toch te hebben.
Maar als je bij de eerste test positief getest wordt, kan het dan alsnog negatief zijn? Aangezien een paar keer in het nieuws gekomen is dat men nog niet definitief kon zeggen of het corona was tot de uitslag van de 2e test binnen was, en men ook geen actie nam tot die uitslag?
pi_191855061
M
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:26 schreef Kyran het volgende:

[..]

Maar liet wel personeel terugkerend uit noord-italië gewoon doorwerken.. want geen klachten is gewoon doorwerken. Op advies van de RIVM richtlijnen. (bron? ik werk er.)
pi_191855066
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:25 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Overigens werkt een mondkapje ook helemaal niet bij die baas van het RIVM want hij heeft een baard.

Dus daar heeft hij wel gelijk in.

Ik denk dat hij dat bedoelt, daar kan hij zich later achter verschuilen. :')
Het verhaal waarom mondkapjes niet aangeraden wordt bestaat uit meer dan 2 woorden, alleen horen wij alleen de twee woorden 'werkt niet'.

En dat is sowieso opmerkelijk want het woordje 'niet' is voor onze hersenen onbegrijpelijk
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2020 @ 21:30:12 #238
416575 crew  Evenstar
pi_191855073
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:28 schreef ToT het volgende:

[..]

Maar als je bij de eerste test positief getest wordt, kan het dan alsnog negatief zijn? Aangezien een paar keer in het nieuws gekomen is dat men nog niet definitief kon zeggen of het corona was tot de uitslag van de 2e test binnen was, en men ook geen actie nam tot die uitslag?
Yup dat kan ook :)

2x negatief en dan alsnog positief kans is inderdaad klein, maar niet nul, dus daarom vind ik het gevaarlijk dat ze dat nu zo feitelijk brengen. Vooral niet na zes dagen.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 5 maart 2020 @ 21:31:27 #239
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191855103
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:27 schreef THEFXR het volgende:
voor in de OP

[ afbeelding ]
En dan niet het virus zelf noemen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2020 @ 21:32:01 #240
416575 crew  Evenstar
pi_191855119
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:29 schreef the_actraiser het volgende:
M
[..]

Maar liet wel personeel terugkerend uit noord-italië gewoon doorwerken.. want geen klachten is gewoon doorwerken. Op advies van de RIVM richtlijnen. (bron? ik werk er.)
Klopt, maar wel bij eerste vormen van klachten naar huis.

Welke afdeling zit je? :)
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:33:02 #241
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_191855142
quote:

[..]

Ja. Een test heeft nooit een 100% zekerheid, dus die is altijd aanwezig. Laten we een hypothetische situatie opstellen:

- De test is 80% zeker van de uitslag (zowel positief als negatief)
- De patient heeft het coronavirus, maar test als eerste negatief en daarna positief.

De kans dat deze situatie gebeurd is 0.20 (negatief, terwijl positief dus 20 procent) * 0.8 (wel correct, dus 80 procent) = 0.16 * 100 = 16%

Het laat meteen zien waarom een 2e keer testen verstandig is, want de kans is toch wel aanwezig dat 2 testen een andere uitslag hebben.

Toevoeging: 80% zekerheid van een test is laag(!) dus het echte percentage van deze hypothetische situatie is een stuk lager.
pi_191855163
quote:

[..]

Zeker, dat kindje van 3 of 4 jaar oud in geloof Helmond. Die stond op de lijst van besmettingen en die is twee dagen later van de lijst geschrapt.
Dus die was minimaal twee keer positief getest
pi_191855166
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:29 schreef the_actraiser het volgende:
want geen klachten is gewoon doorwerken.
Maar mogelijk wel besmet zijn en uitscheiden/besmetten! Zelfs als dat in de regel in mindere mate gebeurt dan bij duidelijke ziekteverschijnselen. :') Ik mag hopen dat ze minstens mond-neus maskers dragen anders zie ik t zeer somber in voor de gezondheidszorg als t er op een umc al zo aan toegaat. :')
pi_191855172
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:33 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Ja. Een test heeft nooit een 100% zekerheid, dus die is altijd aanwezig. Laten we een hypothetische situatie opstellen:

- De test is 80% zeker van de uitslag (zowel positief als negatief)
- De patient heeft het coronavirus, maar test als eerste negatief en daarna positief.

De kans dat deze situatie gebeurd is 0.20 (negatief, terwijl positief dus 20 procent) * 0.8 (wel correct, dus 80 procent) = 0.16 * 100 = 16%

Het laat meteen zien waarom een 2e keer testen verstandig is, want de kans is toch wel aanwezig dat 2 testen een andere uitslag hebben.

Toevoeging: 80% zekerheid van een test is laag(!) dus het echte percentage van deze hypothetische situatie is een stuk lager.
Wat is er dan waar van het verhaal dat testen pas zin heeft nadat er symptomen zijn?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2020 @ 21:35:26 #245
416575 crew  Evenstar
pi_191855178
quote:
5s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:34 schreef _I het volgende:

[..]

Wat is er dan waar van het verhaal dat testen pas zin heeft nadat er symptomen zijn?
Niet waar.
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:36:05 #246
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191855186
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:31 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En dan niet het virus zelf noemen.
wel het virus, maar niet de ziekte
pi_191855188
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:35 schreef Kyran het volgende:

[..]

Niet waar.
Naja. Meen je niet!?
pi_191855193
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en terecht, dat RIVM is gewoon crimineel bezig
Doen ze voorzichtig. Is het wéér fout.

Makkelijk scoren
pi_191855196
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:35 schreef Kyran het volgende:

[..]

Niet waar.
Ik heb gediplomeerd microbiologen horen zeggen dat het wel degelijk zo werkt. Maar begin nu toch te twijfelen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 21:36:39 ]
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 5 maart 2020 @ 21:36:55 #250
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191855202
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:36 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wel het virus, maar niet de ziekte
COVID-19 en 'flu' noemen ze juist wel. Het virus echter niet.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:37:31 #251
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_191855214
quote:

[..]

Het woord "zin" wordt bedoel als zinvol, niet als mogelijk. Het is wel degelijk mogelijk om het virus te testen wanneer je in de incubatieperiode zit, maar dan zou je dagelijks iedereen in Nederland testen wil je zeker zijn van de besmettingen. Dat heeft niet veel "zin" en daarom is er gekozen voor een beleid dat je pas wordt getest bij vertoning van symptomen.
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:37:45 #252
1986 Jane
pi_191855219
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zeker, dat kindje van 3 of 4 jaar oud in geloof Helmond. Die stond op de lijst van besmettingen en die is twee dagen later van de lijst geschrapt.
Dus die was minimaal twee keer positief getest
Diemen.
Maar inderdaad. En daarna dus nog een keer negatief.

Weet iemand überhaupt hoe vaak je getest wordt? Lijkt me dat je sowieso een (aantal) keer negatief moet testen om genezen te worden verklaard?
pi_191855236
quote:

[..]

Dat is simpel.
Hoe verder het virus in je lichaam is verspreid, des te hoger is de kans op een betrouwbare test.

Alleen blijft de test niet 100% betrouwbaar
pi_191855273
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:32 schreef Kyran het volgende:

[..]

Klopt, maar wel bij eerste vormen van klachten naar huis.

Welke afdeling zit je? :)
DHL, jij werkt er dus ook?

Merk je zeker ook hoe laconiek veel mensen nog zijn.
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:39:53 #255
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191855274
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:36 schreef heywoodu het volgende:

[..]

COVID-19 en 'flu' noemen ze juist wel. Het virus echter niet.
klopt ja, dat is SARS-CoV-2
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2020 @ 21:41:43 #256
416575 crew  Evenstar
pi_191855312
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:39 schreef the_actraiser het volgende:

[..]

Yup en yup.

Valt me echt tegen. Denk dat 75% behoorlijk laconiek is en zelfs de hygiëne regels niet in acht neemt. Dat zijn dan de professionals in dit land. Dan snap ik wel dat Henk en Ingrid denken "fuck dit, ik ga niet twee weken in quarantaine zitten".
pi_191855330
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:27 schreef THEFXR het volgende:
voor in de OP

[ afbeelding ]
Wat een ophitsende rommel :')
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:42:57 #258
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_191855339
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:39 schreef the_actraiser het volgende:

[..]

Grappig, in het LUMC zijn sommige mensen vrijwillig in thuisquarantaine. Beetje overdreven wat mij betreft, maar ze zullen er wel een goede reden voor hebben.
pi_191855342
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:37 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Het woord "zin" wordt bedoel als zinvol, niet als mogelijk. Het is wel degelijk mogelijk om het virus te testen wanneer je in de incubatieperiode zit, maar dan zou je dagelijks iedereen in Nederland testen wil je zeker zijn van de besmettingen. Dat heeft niet veel "zin" en daarom is er gekozen voor een beleid dat je pas wordt getest bij vertoning van symptomen.
Omdat er op de site van de RIVM staat dat het de eerste dagen geen zin heeft om te testen, vanwege een te lage concentratie virusdeeltjes, dus testen ze pas als er klachten zijn.

Als de concentratie groot genoeg is om te testen, is dat ook niet genoeg voor besmetting?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2020 @ 21:44:01 #260
416575 crew  Evenstar
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:44:26 #261
147172 THEFXR
Alpha Bear
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:44:36 #262
1986 Jane
pi_191855380
Bethlehem in lockdown.

BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 21:14:25 BREAKING: Bethlehem will be put on lockdown from midnight due to coronavirus - Jerusalem Post reageer retweet
BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 21:23:44 The decision to put Bethlehem on lockdown was taken by Israel in coordination with the Palestinian Authority, according to local media. As of midnight, no one is allowed to enter or leave the city. https://t.co/xNt3Bj8qSz reageer retweet
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:44:44 #263
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_191855384
quote:
5s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:43 schreef _I het volgende:

[..]

Omdat er op de site van de RIVM staat dat het de eerste dagen geen zin heeft om te testen, vanwege een te lage concentratie virusdeeltjes, dus testen ze pas als er klachten zijn.

Als de concentratie groot genoeg is om te testen, is dat ook niet genoeg voor besmetting?
De concentratie moet inderdaad groot genoeg zijn. Wanneer je slechts 1 virus in je lichaam hebt dan zul je dat niet opmerken. Het is lastig te zeggen wanneer de concentratie groot genoeg is om te testen, wellicht dat er hier wetenschappers in het lab meelezen en daar een antwoord op hebben?
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:44:46 #264
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191855385
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Wat een ophitsende rommel :')
je bent zelf rommel :D
pi_191855389
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat is simpel.
Hoe verder het virus in je lichaam is verspreid, des te hoger is de kans op een betrouwbare test.

Alleen blijft de test niet 100% betrouwbaar
Je kan niet links zeggen dat testen in de eerste dagen zinloos is en rechts dat mensen virusvrij zijn nadat ze na enkele dagen getest zijn.

Of, het kan wel, maar ik krijg er kortsluiting van. :+
pi_191855406
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:44 schreef Jane het volgende:
Bethlehem in lockdown.

BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 21:14:25 BREAKING: Bethlehem will be put on lockdown from midnight due to coronavirus - Jerusalem Post reageer retweet
BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 21:23:44 The decision to put Bethlehem on lockdown was taken by Israel in coordination with the Palestinian Authority, according to local media. As of midnight, no one is allowed to enter or leave the city. https://t.co/xNt3Bj8qSz reageer retweet
Nou ja, in ieder geval goed dat ze niet op God vertrouwen om hen te beschermen! ^O^
  Redactie Frontpage donderdag 5 maart 2020 @ 21:46:24 #267
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191855427
quote:
Wel toevallig dat er opeens 'een vriendin' langs komt terwijl die al ziek thuis zit en zij ook in quarantaine moet :P
_____
pi_191855437
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:44 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

De concentratie moet inderdaad groot genoeg zijn. Wanneer je slechts 1 virus in je lichaam hebt dan zul je dat niet opmerken. Het is lastig te zeggen wanneer de concentratie groot genoeg is om te testen, wellicht dat er hier wetenschappers in het lab meelezen en daar een antwoord op hebben?
Ah ok. Thx.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2020 @ 21:47:09 #269
416575 crew  Evenstar
pi_191855442
quote:
10s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:46 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Wel toevallig dat er opeens 'een vriendin' langs komt terwijl die al ziek thuis zit en zij ook in quarantaine moet :P
Haha.

Ik vind het echt belachelijk dat zelfs iemand die in die regio is geweest niet getest wordt. Aantal gevallen is ZOVEEL hoger dan wat ze ons laten geloven.
pi_191855447
Hoeveel Nederlanders zijn er wel niet in Noord Italie geweest? Ik hoor niet anders. Wist niet dat het zo populair was.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_191855482
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:44 schreef THEFXR het volgende:

[..]

je bent zelf rommel :D
Chique hoor
pi_191855484
quote:
10s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:44 schreef _I het volgende:

[..]

Je kan niet links zeggen dat testen in de eerste dagen zinloos is en rechts dat mensen virusvrij zijn nadat ze na enkele dagen getest zijn.

Of, het kan wel, maar ik krijg er kortsluiting van. :+
Eens

Met beide
pi_191855489
quote:
Het is toch bijna niet te geloven dit? :|W
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:50:08 #274
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191855515
quote:
15s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:48 schreef Smack10 het volgende:

[..]

bananenrepubliek
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:50:33 #275
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191855527
Kunnen ze niet een oproep doen iedereen die in Noord PastaLand is geweest melden.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2020 @ 21:50:50 #276
416575 crew  Evenstar
pi_191855537
quote:
15s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:48 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ze zijn dus absoluut niet bezig met het eerlijk in kaart brengen van de situatie.
  Spellchecker donderdag 5 maart 2020 @ 21:51:32 #277
197773 crew  maily
pi_191855554
quote:
10s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:46 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Het zekere voor het onzekere nemen ^O^
  Redactie Frontpage donderdag 5 maart 2020 @ 21:51:59 #278
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191855567
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:47 schreef Kyran het volgende:

[..]

Haha.

Ik vind het echt belachelijk dat zelfs iemand die in die regio is geweest niet getest wordt. Aantal gevallen is ZOVEEL hoger dan wat ze ons laten geloven.
Ja dat is op zijn zachtst gezegd opmerkelijk te nomen, hij heeft griep, is in een risicogebied geweest en zit in quarantaine maar testen hoeft niet hoor ...
_____
pi_191855579
quote:
52 jarige met een studente?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 21:53:04 ]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2020 @ 21:53:20 #280
416575 crew  Evenstar
pi_191855597
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:52 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Mooi toch, living the dream die gast.
pi_191855599
quote:

[..]

Hey Dima

Zou ik ook doen als ik 52 was
pi_191855603
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:50 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ze zijn dus absoluut niet bezig met het eerlijk in kaart brengen van de situatie.
HULDE AAN HET RIVM! :X

En die chick kan ook gewoon wieberen, ook al bivakkeert ze nu met iemand die mogelijk besmet is! :X
pi_191855608
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:51 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ja dat is op zijn zachtst gezegd opmerkelijk te nomen, hij heeft griep, is in een risicogebied geweest en zit in quarantaine maar testen hoeft niet hoor ...
Maar hij zegt zelf al dat hij vast snel beter is, want het is niet zo erg. En die vriendin heeft alleen maar milde klachten. Griepje dus.
pi_191855631
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:53 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Hey Dima

Hey sap

Ja ik ook hoor
pi_191855634
quote:

[..]

En hij is zelf docent
pi_191855642
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

En hij is zelf docent
Oh shit
pi_191855643
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:47 schreef Injetta het volgende:
Hoeveel Nederlanders zijn er wel niet in Noord Italie geweest? Ik hoor niet anders. Wist niet dat het zo populair was.
Volgens mij een 30.000 wintersportvakanties in Italië. Over de hele winterperiode
pi_191855653
Bij ons ook _O_
pi_191855662
Deze is ook mooi. Een public health official in Australië die waarschuwt dat je niet met je handen aan je gezicht moet zitten, om vervolgens tijdens haar persmoment even haar vinger af te likken :')

https://www.news.com.au/n(...)7b7f6542653afac6be8a
In the coolest little capital of the world
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:55:59 #290
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191855668
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:53 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Hey Dima

lekker zo'n strak lichaam aanduwen
pi_191855677
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:50 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nee, nog erger.

Ze zijn bewust bezig met zo min mogelijk besmettingen te registreren.

Hier zouden vandaag vragen over gesteld moesten worden in de 2de kamer..
pi_191855678
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:55 schreef Drebbelman het volgende:
Deze is ook mooi. Een public health official in Australië die waarschuwt dat je niet met je handen aan je gezicht moet zitten, om vervolgens tijdens haar persmoment even haar vinger af te likken :')

:D die is #coroned
pi_191855680
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:55 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Oh shit
Als DÁT geen neuken wordt.....
  Redactie Frontpage donderdag 5 maart 2020 @ 21:56:37 #294
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191855684
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

En hij is zelf docent
Lekker thuiszitten met een studente die 'toevallig' langskwam, die man weet wel hoe die het moet aanpakken :7
_____
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:56:43 #295
1986 Jane
pi_191855687
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:53 schreef Kyran het volgende:

[..]

Mooi toch, living the dream die gast.
Had de GGD gezegd dat ze niet weg mocht of had hij dat zelf aan haar verteld? :P :')
pi_191855692
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:56 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nee, nog erger.

Ze zijn bewust bezig met zo min mogelijk besmettingen te registreren.

Hier zouden vandaag vragen over gesteld moesten worden in de 2de kamer..
Tja alles om paniek te voorkomen om de economie te redden he.
pi_191855699
quote:
Dit Castricums (twee dagen geleden soortgelijk verhaal) gezin staat nog niet in de lijst van besmettingen.
https://www.telegraaf.nl/(...)iddag-eindelijk-test
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:57:34 #298
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191855713
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:57 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja alles om paniek te voorkomen om de economie te redden he.
of eigen baan
pi_191855734
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:57 schreef THEFXR het volgende:

[..]

of eigen baan
82 besmettingen, not great, not terrible....
  Spellchecker donderdag 5 maart 2020 @ 21:58:38 #300
197773 crew  maily
pi_191855738
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:55 schreef Drebbelman het volgende:

Ik zag van de week bij de Lidl een mevrouw die eerst aan haar vingers likte en daarna een folder pakte ... :r
pi_191855752
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:58 schreef maily het volgende:

[..]

Ik zag van de week bij de Lidl een mevrouw die eerst aan haar vingers likte en daarna een folder pakte ... :r
En hoe voel je je nu?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')