quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Het is maar een griepjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Snap ik. Dat is ook het vervelende aan dit virus. Je zegt precies wat mij (en iedereen) zorgen baart / zou moeten baren.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:27 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
China reageerde alsof ze door een wesp werd gestoken
Hoeveel is een mensenleven waard in China?
Je zal volgende maand moeten bevallen, mogelijk keizersnede... en dan?
Of jij zal van je fiets donderen... wil je toch zorg toch, je bent nog zo jong
Maar ook al is 't is allemaal heel vervelend. Paniekzaaierij gaat niet helpen.![]()
Ja maar als je wel op je werk hebt gezeten met klachten, lijkt het me vrij essentieel het toch gewoon te melden aan je werk.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Daar kunnen best redenen voor zijn. Hoe je het ook wendt of keert, meer paniek zorgt voor meer druk op de zorg. Idealiter blijft iedereen met serieuze klachten thuis, zoals wordt geadviseerd.![]()
Serieus, iedereen doet alsof het ebola is."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.![]()
Meer ondezoek, bevestigingen.quote:Aldus Fortunequote:They also cautioned that the data they had available for study was “very limited” and follow-ups were necessary to understand the evolution of the COVID-19.![]()
hier kan je lekker verder COR / Overdrijven we niet met zn allen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:26 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Snap ik best.
Het is heel lullig als een oudere, een zwakkere, jij of ik hieraan te overlijden komt.
Maar om nou iedereen die last heeft van dit virus in 1 of ander ziekenhuis in quarantaine te plaatsen en aan allerlei noodmaatregelen te onderstellen (als in de vorm van in maanpakjes rondlopen en besmette patiënten met dubbele handschoenen toucheren) heeft een nog veel negatievere invloed dan dat er wat mensen aan dood zullen gaan....
Daarnaast zullen de meeste mensen het vroeg of laat toch wel krijgen. Misschien iedereen wel.![]()
door wie, wanneer?quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Meer ondezoek, bevestigingen.
[..]
Aldus Fortune![]()
Doe dat maar eens *1000 uiteindelijk als we niks blijven doen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:30 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Veel?, van de 44 vandaag maar 2 hoor
Nu moeten er al ziekenhuizen dicht als er een besmetting is vastgesteld..![]()
bronnen in de OPquote:https://www.nationalgeogr(...)met-het-lichaam-doetquote:Hoewel slijm buiten het lichaam als iets onsmakelijks wordt gezien, helpt het binnenin het lichaam de longen te beschermen tegen ziekteverwekkers en houden ze de luchtwegen vochtig. Epitheelcellen met trilhaartjes zwemmen in het slijm rond en ruimen daar afvalstoffen als pollen en virussen op.
Frieman legt uit dat het SARS-virus goed was in het infecteren en doden van deze trilhaarcellen, die zich vervolgens ophoopten en de luchtwegen van de patiënt met afvalstoffen en vocht vulden. Hij denkt dat hetzelfde gebeurt bij het nieuwe coronavirus, omdat uit het eerste onderzoek naar COVID-19 is gebleken dat bij veel patiënten een dubbele longontsteking optreedt, die zich onder meer uit in kortademigheid.
Daarna begint fase twee en slaat het immuunsysteem alarm. Opgeschrikt door het binnendringende virus, begint het lichaam de ziekte te bestrijden door de longen te overspoelen met immuuncellen, die de beschadigde cellen opruimen en het longweefsel repareren.
Als alles naar behoren werkt, is dit ontstekingsproces nauwgezet en beperkt tot de besmette weefsels. Maar soms slaat het immuunsysteem op hol en begint wild om zich heen te slaan, waarbij ook gezonde cellen worden verwoest.
“Je krijgt door zo’n immuunrespons dus te maken met méér in plaats van minder schade,” zegt Frieman. Nog meer afvalstoffen hopen zich in de longen op en de longontsteking wordt erger.
De longen vullen het lichaam aan met levengevende zuurstof. Leer alles over de anatomie van de longen, hoe de organen ademhaling mogelijk maken en hoe ze gevoelig zijn voor ziekten.
In de derde fase verergert de longontsteking zich nog verder, wat kan leiden tot respiratoire insufficiëntie. Ook als de patiënt hierdoor niet overlijdt, kan de schade aan de longen onherstelbaar zijn. Volgens de WHO leidde SARS tot het ontstaan van gaten in de longen, waardoor ze een “honingraatvormige aanblik” kregen, en het lijkt erop dat dit patroon ook bij patiënten van het nieuwe coronavirus is te herkennen.
De gaten ontstaan waarschijnlijk door de hyperreactiviteit van het immuunstelsel, wat tot de vorming van littekenweefsel en een verstijving van de longen leidt.
In dat geval moet de patiënt doorgaans aan de beademing. Intussen worden de membranen tussen de longblaasjes en de bloedvaten steeds poreuzer, waardoor de blaasjes zich met vocht kunnen vullen en de bloedbaan niet langer van zuurstof kunnen voorzien.
“In zeer ernstige gevallen verdrinken de longen en kan de patiënt niet meer ademhalen,” zegt Frieman. “Dat is hoe mensen aan de ziekte overlijden.”
Dit artikel werd oorspronkelijk in het Engels gepubliceerd op NationalGeographic.com![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:32 schreef Grishenko_ het volgende:
Serieus, iedereen doet alsof het ebola is.Nou, ik mag wel hopen dat er heel wat scherper wordt gereageerd (wereldwijd) bij ebola.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:32 schreef Grishenko_ het volgende:
Serieus, iedereen doet alsof het ebola is.![]()
Oh, ik vind idd een Telegraaf-bericht van gisteren waarin Stef Blok zich na 2 weken toch kiplekker voelt! En idd dat hij zich niet laat testen.
https://www.telegraaf.nl/(...)t-voor-minister-blok
Voor de rest is er weinig van hem te vinden buiten een aantal tweets, maar dat zullen wss medewerkers zijn.![]()
Doen alsof er niks aan de hand is "want iedereen krijgt het toch" gaat ook zeker niet helpen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:32 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Snap ik. Dat is ook het vervelende aan dit virus. Je zegt precies wat mij (en iedereen) zorgen baart / zou moeten baren.
Maar ook al is 't is allemaal heel vervelend. Paniekzaaierij gaat niet helpen.
Net zoals de afwachtende houding van het RIVM van het begin.![]()
Ebola is vele malen dodelijker en agressiever, daardoor kan het zich niet zo snel verspreiden en het het dus maar een relatief klein besmettingsgebied. Dit virus is minder dodelijk maar veel wijder verspreid waardoor er meer mensen besmet raken wat de kans op slachtoffers veel groter maakt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:32 schreef Grishenko_ het volgende:
Serieus, iedereen doet alsof het ebola is.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Dick Advocaat zorgt dat de spelers (van Feyenoord) na de wedstrijd geen handjes hoeven te schudden in “de business lounge” met sponsors en bobo’s; ze mogen direct naar huis. Goede zaak, niet te hysterisch, wel veiliger.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
https://www.huisartsbeumer.nl/Default.asp?&HTTPSHASH=quote:Op last van de GGD mag dr. Beumer tot nader orde geen patienten contact hebben in verband met het feit dat dr. Beumer van 23 t/m 29 februari op vakantie is geweest in Noord-Italië, in het gebied met een verhoogd risico op besmetting met het Corona Virus.![]()
Ebola is in tegenstelling tot SARS-CoV-2 ook daadwerkelijk pas besmettelijk bij symptomen die bovendien ook nog eens zeer duidelijk/onmogelijk te missen zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ebola is vele malen dodelijker en agressiever, daardoor kan het zich niet zo snel verspreiden en het het dus maar een relatief klein besmettingsgebied. Dit virus is minder dodelijk maar veel wijder verspreid waardoor er meer mensen besmet raken wat de kans op slachtoffers veel groter maakt.![]()
Een hoge mortaliteit maakt verspreiden niet makkelijker inderdaad. Maar er spelen meer zaken mee. Wanneer is het besmettelijk, hoe lang is incubatietijd. Daarom was de pest zo vervelend. Super besmettelijk en mortaliteit vanaf 40%. Dat is wat andere koek dan dit uit de kluiten gewassen griepjequote:Op donderdag 5 maart 2020 20:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ebola is vele malen dodelijker en agressiever, daardoor kan het zich niet zo snel verspreiden en het het dus maar een relatief klein besmettingsgebied. Dit virus is minder dodelijk maar veel wijder verspreid waardoor er meer mensen besmet raken wat de kans op slachtoffers veel groter maakt.![]()
Als het virus echt zo schadelijk is zoals ze het in de media gooien, vraag ik me af waarom ze zoveel mensen in quarantaine houden. Is het massahysterie of is er iets veel ergers aan de hand? Ik denk namelijk het eerste.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ebola is vele malen dodelijker en agressiever, daardoor kan het zich niet zo snel verspreiden en het het dus maar een relatief klein besmettingsgebied. Dit virus is minder dodelijk maar veel wijder verspreid waardoor er meer mensen besmet raken wat de kans op slachtoffers veel groter maakt."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Wiens brood men eet wiens hand men weigert te schutten. Kunnen die over het paard getilde miljonairs hun absurd dik belegde boterham niet gewoon ff netjes verdienen daar, desnoods met handschoenen aan en mondmaskertje op? Of zijn ze te druk bezig met boos kijken en de gangster rapper uithangen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:36 schreef cemeteryslut het volgende:
Dick Advocaat zorgt dat de spelers (van Feyenoord) na de wedstrijd geen handjes hoeven te schudden in “de business lounge” met sponsors en bobo’s; ze mogen direct naar huis. Goede zaak, niet te hysterisch, wel veiliger.![]()
Hij doet hier de spelers ook een plezier mee waarschijnlijkquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:36 schreef cemeteryslut het volgende:
![]()
En juist daarom vind ik deze hype een beetje overtrokken.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:38 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Een hoge mortaliteit maakt verspreiden niet makkelijker inderdaad. Maar er spelen meer zaken mee. Wanneer is het besmettelijk, hoe lang is incubatietijd. Daarom was de pest zo vervelend. Super besmettelijk en mortaliteit vanaf 40%. Dat is wat andere koek dan dit uit de kluiten gewassen griepje"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Ja, maar ten tijde van de pest aten ze elkaars poep nog op.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:38 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Een hoge mortaliteit maakt verspreiden niet makkelijker inderdaad. Maar er spelen meer zaken mee. Wanneer is het besmettelijk, hoe lang is incubatietijd. Daarom was de pest zo vervelend. Super besmettelijk en mortaliteit vanaf 40%. Dat is wat andere koek dan dit uit de kluiten gewassen griepje![]()
Dus je denkt dat het massahysterie is?quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:38 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Als het virus echt zo schadelijk is zoals ze het in de media gooien, vraag ik me af waarom ze zoveel mensen in quarantaine houden. Is het massahysterie of is er iets veel ergers aan de hand? Ik denk namelijk het eerste.
Waarom zou je daarom 780 miljoen mensen in quarantaine zetten? Om de hysterie te voorkomen?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 20:40:29 ]![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, maar ten tijde van de pest aten ze elkaars poep nog op.dit gebeurt nog steeds ben ik bang.
![]()
Wat the **** is er toch aan de hand in Italië? Ongelooflijk hoe exponentieel het daar toeneemt inclusief het percentage doden..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ja, daarom zijn cijfers (of liever gezegd het ontbreken daarvan) uit landen als India ook niet te vertrouwen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:40 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]dit gebeurt nog steeds ben ik bang.
![]()
Als het zo meevalt waarom noem je het dan niet gewoon bij de, de lading perfect dekkende naam: Severe Acute Respiratory Syndrome -CoV-2 in plaats van het op leugenachtige wijze een compleet andere ziekte (en dan ook nog eens in vorm van een verkleinwoord) te noemen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:38 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
uit de kluiten gewassen griepje![]()
denk eerst weinig testen en nu veel meerquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat the **** is er toch aan de hand in Italië? Ongelooflijk hoe exponentieel het daar toeneemt inclusief het percentage doden..![]()
Dat is het ook wat mij betreft. Niet iets om te onderschatten (ik ga nog altijd uit van 70% besmetting) maar om er nu zo'n gedoe van te maken...quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:39 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
En juist daarom vind ik deze hype een beetje overtrokken.
Geeft overigens wel te denken hoe demense gaan reageren als er echt wat is. Dan staan we elkaar in no time de koppen in te slaan bij de plaatselijke jan linders voor een paar blikkies leverpastei![]()
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 20:15:27European Parliament President Sassoli says next week's meeting will be held in Belgium instead of France due to the outbreak of coronavirus https://t.co/kkDkEaGtDt reageer retweet
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Zo heel genuanceerd kom ik inderdaad niet over en vraag me ook wel eens af of ik mezelf überhaupt een genuanceerd en uitgebalanceerd persoon mag noemenquote:maar Man, Man, Man jezelf telkens bezig houden met deze griep / telkens weer in de media horen waar dit virus zich bevindt en wie het dan al wel niet heeft en in de gesloten lappenmand moet en dat je er ook nog dood aan kunt gaan. Ja nou en. Het leven is nou eenmaal niet zeker en je kunt iets krijgen wat je niet overleeft.... Dan houdt het op. Een beetje voorzorgsmaatregelen wat betreft handen wassen (oke) Dit virus is nou eenmaal net iets agressiever (lijkt het) dan dat je het met normale genuanceerde manieren voldoende in kunt dammen zodat de halve wereldbevolking het niet krijgt.....
Nou ja, het zij zo.
We kunnen onszelf ook allemaal opsluiten en elke vorm van menselijk contact vermijden (misschien duurt het virus nog wel 10 jaar) Dan krijgen we een verdomd lastig leven.
Het is er nu gewoon en daar moeten we mee dealen.
Verder is 't ook helemaal niet gek dat er nu even massa-hysterie ontstaat. Ik hoop alleen maar dat ik in mijn eentje enige zorgen weg kan nemen en een beetje nuance kan aanbrengen door dat op een vrij ongenuanceerde manier te brengendenk ik.
Leve de mens. Leve het corona-virus. Wie weet worden we er wel sterker van.![]()
Denk jij dat het er in Nederland beter uit ziet over een week of 2 dan nu in Italië en zo ja, op basis van wat?quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat the **** is er toch aan de hand in Italië? Ongelooflijk hoe exponentieel het daar toeneemt inclusief het percentage doden..
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
eigenlijk zouden ze naar Den Haag moeten togenquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat is het ook wat mij betreft. Niet iets om te onderschatten (ik ga nog altijd uit van 70% besmetting) maar om er nu zo'n gedoe van te maken...
Geeft overigens wel te denken hoe demense gaan reageren als er echt wat is. Dan staan we elkaar in no time de koppen in te slaan bij de plaatselijke jan linders voor een paar blikkies leverpastei![]()
Ik zeg volgens mij niet dat het meevalt, ophitsertje.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:41 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Als het zo meevalt waarom noem je het dan niet gewoon bij de, de lading perfect dekkende naam: Severe Acute Respiratory Syndrome -CoV-2 in plaats van het op leugenachtige wijze een compleet andere ziekte (en dan ook nog eens in vorm van een verkleinwoord) te noemen?
We kunnen het er toch over eens zijn dat de pest of ebola van een volledig andere orde is.![]()
Ruttequote:Op donderdag 5 maart 2020 20:44 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Goede regie en sterk en daadkrachtig leiderschap
en een leuke grimlach van Rutte als bonus![]()
![]()
Ik vind het hier anders al een paar dagen verdacht stil: COR / Het grote boodschappentopic #4 Even langs Makro en groots inslaan!quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat is het ook wat mij betreft. Niet iets om te onderschatten (ik ga nog altijd uit van 70% besmetting) maar om er nu zo'n gedoe van te maken...
Geeft overigens wel te denken hoe demense gaan reageren als er echt wat is. Dan staan we elkaar in no time de koppen in te slaan bij de plaatselijke jan linders voor een paar blikkies leverpasteiOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Lees: hij is dus al besmet.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:37 schreef Kyran het volgende:
https://www.huisartsbeumer.nl/Default.asp?&HTTPSHASH=
[..]
Zie ik hier overigens enige pro-actieve GGD?![]()
Ik mag hopen dat Nederland eerder drastische maatregelen neemt dan Italië. We zijn zo'n dichtbevolkt land. Italiaanse taferelen kunnen we hier echt niet hebben.![]()
Dat doe je wel degelijk door dom te bazelen over een "uit de kluiten gewassen griepje". Nogal oneerlijk van je.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik zeg volgens mij niet dat het meevalt, ophitsertje.
We kunnen het er toch over eens zijn dat de pest of ebola van een volledig andere orde is.![]()
Ergens denk ik van wel eerlijk gezegd, heb het idee dat hier meer parate kennis aanwezig is en omdat we relatief laat getroffen zijn hebben we best wel kunnen leren van andere landen. Puur gebaseerd op een onderbuikgevoel, maar toch..quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Denk jij dat het er in Nederland beter uit ziet over een week of 2 dan nu in Italië en zo ja, op basis van wat?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ja vond het ook al veel doden in Italië dat kan hier ook zeer zeker voorkomen aangezien ons land flink vergrijst is.![]()
Wanneer is de laatste keer geweest dat de Nederlandse overheid bij een gebeurtenis echt een ingrijpende maatregel heeft genomen? Misschien de treinkaping van de Molukkers?quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:45 schreef Jojoke het volgende:
Ik mag hopen dat Nederland eerder drastische maatregelen neemt dan Italië. We zijn zo'n dichtbevolkt land. Italiaanse taferelen kunnen we hier echt niet hebben.![]()
Ja de markten blijven gewoon vol. Ohja en het water blijft stromen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:45 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik vind het hier anders al een paar dagen verdacht stil: COR / Het grote boodschappentopic #4 Even langs Makro en groots inslaan!
Maar ik doel met 'echt wat is' meer op ebola of pest achtige situaties. Dit coronavirus laat zien hoe we in zo een geval zouden reageren. Dat wordt niet zo mooi allemaal![]()
Maar dan de Hollandse nuchterheid. Mensen die het massaal onderschatten etc. Ik denk dat de situatie hier in NL vergelijkbaar gaat zijn met Italië.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ergens denk ik van wel eerlijk gezegd, heb het idee dat hier meer parate kennis aanwezig is en omdat we relatief laat getroffen zijn hebben we best wel kunnen leren van andere landen. Puur gebaseerd op een onderbuikgevoel, maar toch..![]()
Oke sorry dat ik oneerlijk was.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:45 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dat doe je wel degelijk door dom te bazelen over een "uit de kluiten gewassen griepje". Nogal oneerlijk van je.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 20:47:34 ]![]()
Iets doet me hier denken aan de puntentelling van het Eurovisie songfestival, zijn waarschijnlijk ook exact dezelfde mensen.![]()
Wat we geleerd hebben doen we niets mee. En er kan wel meer parate kennis aanwezig zijn, maar tegen een virus waar geen medicijnen voor zijn, dan heb je zegmaar precies niks aan die kennis. Dus hoezo zou het hier anders verlopen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ergens denk ik van wel eerlijk gezegd, heb het idee dat hier meer parate kennis aanwezig is en omdat we relatief laat getroffen zijn hebben we best wel kunnen leren van andere landen. Puur gebaseerd op een onderbuikgevoel, maar toch..De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
RIPtwitter:BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 20:47:51BREAKING: Iranian diplomat Hossein Sheikholeslam, former member of parliament and Iran's former ambassador to Syria, has died of coronavirus - Fars reageer retweet
![]()
Dan komen de primaire instincten bovendrijven inderdaad.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Geeft overigens wel te denken hoe demense gaan reageren als er echt wat is. Dan staan we elkaar in no time de koppen in te slaan bij de plaatselijke jan linders voor een paar blikkies leverpastei"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
2 weken geleden waren er in Italië 3 cases. En moet je zien hoe snel de groei in Nederland de afgelopen dagen is...quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:46 schreef quirina het volgende:
Ja vond het ook al veel doden in Italië dat kan hier ook zeer zeker voorkomen aangezien ons land flink vergrijst is.![]()
Ze doen het niet graag. Zeker een VVD premier niet, want de economie. Tot nu toe leert Nederland niet echt van de Italiaanse fouten. Dat is zorgelijk.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wanneer is de laatste keer geweest dat de Nederlandse overheid bij een gebeurtenis echt een ingrijpende maatregel heeft genomen? Misschien de treinkaping van de Molukkers?![]()
Hier krijg je een aai over je bol, advies om ff een paar daagjes bedrust te nemen en het vooral aan niemand te vertellen dat je ze misschien besmet hebt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:45 schreef Jojoke het volgende:
Niemand zegt dat het goed is voor de economie. Bij de griep sterven ook tonnen mensen paar jaar. Chill.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:48 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja onzin om je druk over te maken idd. met maar 3,4% mortaliteitsgraad. Als er idd 70% besmet zou raken, gaan er hooguit iets van 400.000 mensen dood.
Goed voor de economie, om de zwaksten te laten sterven!
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Honderdduizenden mensen sterven bij een griepgolfje?quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:50 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Niemand zegt dat het goed is voor de economie. Bij de griep sterven ook tonnen mensen paar jaar. Chill.![]()
En dat is waarom je nu alvast de voorraadkast vult.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:48 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dan komen de primaire instincten bovendrijven inderdaad.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Oke sorry dat ik oneerlijk was.![]()
Ben je ook bereid te erkennen dat ondanks een milder ziekteverloop dan Ebola er in een enorm wijde/brede verspreiding als gevolg van een lange incubatietijd en symptoomvrije doch besmettelijke dragers ook een levensgroot gevaar kan schuilen? Dat de dreiging voor een moderne samenleving van een dergelijk virus misschien nog wel vele malen groter is?![]()
Eigenlijk denk ik dat wel. Tenzij elke overheid zwijgt over de daadwerkelijke mortaliteitscijfers, mocht het blijken dat het veel hoger ligt. Maar gelukkig geloof ik dat niet.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:39 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dus je denkt dat het massahysterie is?
Waarom zou je daarom 780 miljoen mensen in quarantaine zetten? Om de hysterie te voorkomen?"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
nee, veel meer, wat het zorgstelsel is nu al overbelast. waar moeten de andere ernstig zieken heen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:48 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja onzin om je druk over te maken idd. met maar 3,4% mortaliteitsgraad. Als er idd 70% besmet zou raken, gaan er hooguit iets van 400.000 mensen dood.
Goed voor de economie, om de zwaksten te laten sterven!![]()
![]()
Ben je gek, dan ben je namelijk in paniek als je dat doet, ook al vertelt de rijksoverheid al jaren dat je altijd een noodvoorraadje moet hebben voor het geval dat.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dat is waarom je nu alvast de voorraadkast vult.![]()
Zouden ze het drinkwater wel goed ontsmetten met al die bange mensen die nu extra hun handen wassen?![]()
Laat het een geruststelling zijn dat het Italiaanse en Nederlandse proces zo ongeveer parallel en niet sequentieel zullen verlopen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:49 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ze doen het niet graag. Zeker een VVD premier niet, want de economie. Tot nu toe leert Nederland niet echt van de Italiaanse fouten. Dat is zorgelijk.![]()
![]()
Kan iemand het koppelen aan producten die we hier (als in voorraad) kunnen kopen? Of komt het gewoon neer op bleek en allesreiniger?quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:51 schreef THEFXR het volgende:
goede schoonmaakmiddelen voor covid19 (engels)
https://www.epa.gov/sites(...)-list_03-03-2020.pdf![]()
Patient met Corona in het Radboudumc in Nijmegen.
RIP, komt nu wel heel dichtbij
https://www.gelderlander.(...)rland-zuid~afcef340/Order! Ordeeeeeeeeer!![]()
Chinese praktijken!quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, veel meer, wat het zorgstelsel is nu al overbelast. waar moeten de andere ernstig zieken heen?Kijken wie er geluk heeft nog behandeld te kunnen worden.
![]()
Maar ik denk niet dat het tot zover gaat komen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dat is waarom je nu alvast de voorraadkast vult."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Ik bepaal zelf wel of ik in paniek benquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:52 schreef ToT het volgende:
[..]
Ben je gek, dan ben je namelijk in paniek als je dat doet, ook al vertelt de rijksoverheid al jaren dat je altijd een noodvoorraadje moet hebben voor het geval dat.![]()
Bezorgd: zeker, in paniek: verre van. Heb er nog geen minuut slaap om gemist.
Maar ik denk wel dat er een stel aparte weken/maanden aan gaan komen. En daar ben ik graag zo voorbereid voor als mogelijk.And what rough beast, its hour come round at last,
Het is lastig te zeggen wie er wel of niet aan dood gaan. Mensen met chronische ziektes, longproblemen,kanker etc zijn in alle leeftijdscategorieën en dit virus is nieuw.
Ze weten niet eens welke geneesmiddelen er tegen werken, er is geen vaccin.
Ze kunnen alleen de zwakkeren beademen en meer niet. Ja antimalaria middel schijnt te kunnen werken maar dan hebben die mensen ook een heleboel geluk bij nodig.
Ik denk met hoe Nederland doe boel hanteert het stevig uit de hand gaat lopen.![]()
Handgel ligt ook nog overal in de schappen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:54 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar ik denk niet dat het tot zover gaat komen.![]()
![]()
Het virus muteert wel, maar er is nu gelukkig een zwakkere variant ontstaan.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:53 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Tot het virus een jaar later terug komt om de "jongeren" te pakken.
Ik verwacht niet echt dat hij in kracht zal toenemen waardoor gezonde jongeren ineens om zullen kieperen, maar je schijnt er nu al wel vreselijk ziek van te kunnen worden en permanente schade aan je ingewanden van te kunnen krijgen, waardoor herinfectie een stuk dodelijker kan zijn.![]()
Evenstar
![]()
Kasten hier zijn gevuld hoorquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:52 schreef ToT het volgende:
[..]
Ben je gek, dan ben je namelijk in paniek als je dat doet, ook al vertelt de rijksoverheid al jaren dat je altijd een noodvoorraadje moet hebben voor het geval dat.![]()
![]()
Wat een uiterst suggestieve stelling.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:53 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Tot het virus een jaar later terug komt om de "jongeren" te pakken."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Was niet lullig/persoonlijk/aanvallend bedoeld; het is wat sommige "Het is maar een griepje"-trollen hier steeds roepen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik bepaal zelf wel of ik in paniek ben![]()
Bezorgd: zeker, in paniek: verre van. Heb er nog geen minuut slaap om gemist.
Maar ik denk wel dat er een stel aparte weken/maanden aan gaan komen. En daar ben ik graag zo voorbereid voor als mogelijk.
Zelf hebben wij inmiddels hier ook wel een klein noodvoorraadje aangelegd. Hier eten we gewoon continu wat van, maar we vullen het ook weer aan.![]()
![]()
Paniek in de supermarkten? Ik ga er ook niet van uit. Maar wel dat ik bijvoorbeeld een tijdje in quarantaine moet. En/of dat ik een tijdje het liefst zo min mogelijk in o.a. supermarkten kom.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:54 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar ik denk niet dat het tot zover gaat komen.And what rough beast, its hour come round at last,
iemand in AUS was besmet met beide varianten, de "S" en de "l"quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Het virus muteert wel, maar er is nu gelukkig een zwakkere variant ontstaan.
Ik verwacht niet echt dat hij in kracht zal toenemen waardoor gezonde jongeren ineens om zullen kieperen, maar je schijnt er nu al wel vreselijk ziek van te kunnen worden en permanente schade aan je ingewanden van te kunnen krijgen, waardoor herinfectie een stuk dodelijker kan zijn.![]()
We zitten dus al op 100+ bevestigd. Wordt dan zeker 120+ als RIVM het bekendmaakt, tenzij ze wat nummers achter gaan houden om minder paniek te zaaien.![]()
Ook een gevaar ja. Levensgroot valt mee.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]![]()
Ben je ook bereid te erkennen dat ondanks een milder ziekteverloop dan Ebola er in een enorm wijde/brede verspreiding als gevolg van een lange incubatietijd en symptoomvrije doch besmettelijke dragers ook een levensgroot gevaar kan schuilen?Neequote:Dat de dreiging voor een moderne samenleving van een dergelijk virus misschien nog wel vele malen groter is?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 20:57:58 ]![]()
https://en.wikipedia.org/wiki/Antibody-dependent_enhancementquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik verwacht niet echt dat hij in kracht zal toenemen waardoor gezonde jongeren ineens om zullen kieperen, maar je schijnt er nu al wel vreselijk ziek van te kunnen worden en permanente schade aan je ingewanden van te kunnen krijgen, waardoor herinfectie een stuk dodelijker kan zijn.
Mocht dit op een gegeven moment in het spel komen dan zal het probleem heel wat breder blijken dan slechts zieken en ouderen.![]()
Evenstar
![]()
Volgens mij zitten wij nu alweer ver over de 100 en dat zijn gevallen die in media komen, dus morgen weer een flinke sprong.![]()
Fucking hell, daar word je niet blij van!quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
iemand in AUS was besmet met beide varianten, de "S" en de "l"![]()
![]()
Er sterven nu meer Italianen in één dag dan in een week van een ernstige griepgolf in 2018. En dat terwijl er veel minder besmettingen zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:50 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Niemand zegt dat het goed is voor de economie. Bij de griep sterven ook tonnen mensen paar jaar. Chill.
30 in een week vs 41 op een dag. En dat met nog maar 3858 cases.![]()
verdunde waterstofperoxcidequote:Op donderdag 5 maart 2020 20:53 schreef kilon het volgende:
[..]
Kan iemand het koppelen aan producten die we hier (als in voorraad) kunnen kopen? Of komt het gewoon neer op bleek en allesreiniger?![]()
En hieruit komt dan ook weer het overall cijfer van 3,4%. Dat cijfer is dus vertroebelt door de hogere death rate onder bejaarden/zwakkeren. Het is totaal ongevaarlijk voor de gemiddelde mens.quote:
Daarmee dus ook gelijk zeggend, dat voor de zwakkeren en bejaarden alle zorg en capaciteit moet klaarstaan.
Meeste leeftijdscategorieën zijn veiligWeisst![]()
Dat is nog een asociaal. Een beetje beide varianten gaan lopen verspreidenquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Simultaan?quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Tja als je zegt dat de mortaliteitsgraad 34x hoger ligt als bij een gewoon griepje, worden sommige mensen nogal aanvallend.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:58 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Er sterven nu meer Italianen in één dag dan in een week van een ernstige griepgolf in 2018. En dat terwijl er veel minder besmettingen zijn.
30 in een week vs 41 op een dag. En dat met nog maar 3858 cases.![]()
twitter:HorbachPascal twitterde op donderdag 05-03-2020 om 20:14:16Vliegtuigen naar China om Nederlanders naar huis te halen maar Groningse studenten moeten in Italie blijven? #coronavirus #lachertje #italië #nederland #italia #corona #ggd https://t.co/wEcgJoqyLR reageer retweet
![]()
Italiaanse hotels hebben 95 procent minder boekingen, restaurants gaan over de kop, de hele toeristensector ligt op zijn gat, de meeste mensen zitten thuis omdat de scholen dicht zijn en ze hun kinderen moeten verzorgen, supermarktbevoorrading begint moeilijker te worden......en dat allemaal uit angst voor een heftige griep, tel eens naar beneden toe wat angst met een land kan doen? Ik denk dat we deze maand nog de eerste menselijke BBQ's gaan zien.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Laat het een geruststelling zijn dat het Italiaanse en Nederlandse proces zo ongeveer parallel en niet sequentieel zullen verlopen.![]()
Wel een goed excuus nu om weer eens een paar pakken koekjes in de kast te leggenquote:
_____
wat is dit nu voor onzin?quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:59 schreef erkel het volgende:
[..]
En hieruit komt dan ook weer het overall cijfer van 3,4%. Dat cijfer is dus vertroebelt door de hogere death rate onder bejaarden/zwakkeren. Het is totaal ongevaarlijk voor de gemiddelde mens.
Daarmee dus ook gelijk zeggend, dat voor de zwakkeren en bejaarden alle zorg en capaciteit moet klaarstaan.
Meeste leeftijdscategorieën zijn veilig![]()
Oh nee, arm vindicat!quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:59 schreef Smack10 het volgende:
twitter:HorbachPascal twitterde op donderdag 05-03-2020 om 20:14:16Vliegtuigen naar China om Nederlanders naar huis te halen maar Groningse studenten moeten in Italie blijven? #coronavirus #lachertje #italië #nederland #italia #corona #ggd https://t.co/wEcgJoqyLR reageer retweet
Boehoe! Geef om deze kindewren voor kindewren!
![]()
![]()
Evenstar
![]()
Die zijn er vrijwillig naar toe gereisd terwijl ze heel goed wisten wat er aan de hand was. Ik zou niet eens terug halen. Laat ze maar lekker.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:59 schreef Smack10 het volgende:
![]()
Nou, inderdaadquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Laat het een geruststelling zijn dat het Italiaanse en Nederlandse proces zo ongeveer parallel en niet sequentieel zullen verlopen.![]()
![]()
Prima besluit. Die achterlijken hebben met de voortzetting van hun pretvakantie de nationale veiligheid in het geding gebracht.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:59 schreef Smack10 het volgende:
![]()
Om vervolgens bij een verdubbeling te opperen dat 'men te lang heeft gewacht om naar de huisarts te gaan' na eerst het hele volk te instrueren dat vooral niet te doen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Hier krijg je een aai over je bol, advies om ff een paar daagjes bedrust te nemen en het vooral aan niemand te vertellen dat je ze misschien besmet hebt.
Raakte ik wel echt even geïrriteerd van toen ik dat las.![]()
En China, en Zuid-Korea (maar daar zitten ze er wel bovenop)quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:00 schreef Smack10 het volgende:
Maar wel dagelijks vluchten uit Milaan.![]()
Grappig, de reacties uit Engeland, Duitsland en Italië zijn precies hetzelfde als hier.quote:
Was ook wel voorspeld natuurlijk dat westerse landen niet zulke rigoureuze maatregelen konden doorvoeren als China.![]()
Ik zou iedereen die terugkomt een maand in quarantaine zetten en de grens dicht zetten voor inwoners van landen waar het al flink heerst. (waaronder NL zelf ook eigenlijk).quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:01 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die zijn er vrijwillig naar toe gereisd terwijl ze heel goed wisten wat er aan de hand was. Ik zou niet eens terug halen. Laat ze maar lekker.![]()
Wordt leuk als de Ramadan begint. Volgens mij duurt dat niet meer zo lang. Lekker al die verzwakte mensen....quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:55 schreef ToT het volgende:
[..]
WIl je de reden daarvoor ook nog met ons delen? Vindicatquote:Op donderdag 5 maart 2020 21:02 schreef Kyran het volgende:
Echt diepe diepe diepe buiging voor GGD Groningen![]()
![]()
Ja, het is totaal niet vergelijkbaar. Zelfs het RIVM ontkende niet dat het erger is dan een normale griep op live tv. Dus hoe iedereen erbij komt om het met een normale griep te vergelijken??quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja als je zegt dat de mortaliteitsgraad 34x hoger ligt als bij een gewoon griepje, worden sommige mensen nogal aanvallend.
Zal wel een coping mechanisme zijn.![]()
Evenstar
![]()
Je bent ook volkomen idioot als je nu gaat vasten (en ja ik mag het zeggenquote:Op donderdag 5 maart 2020 21:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wordt leuk als de Ramadan begint. Volgens mij duurt dat niet meer zo lang. Lekker al die verzwakte mensen....).
![]()
Moeten die ook alle zorg zelf betalen, zoals in eerste instantie die Nederlanders uit Wuhan?quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Prima besluit. Die achterlijken hebben met de voortzetting van hun pretvakantie de nationale veiligheid in het geding gebracht.
Iets zegt mij van niet.![]()
![]()
Maar wel gegaan toen het nog code groen of geel was toch?quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:01 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die zijn er vrijwillig naar toe gereisd terwijl ze heel goed wisten wat er aan de hand was. Ik zou niet eens terug halen. Laat ze maar lekker.![]()
Evenstar
![]()
Dat ze leden van Vindicat die klachten vertonen lekker in Italië achterlaten.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:03 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
WIl je de reden daarvoor ook nog met ons delen?![]()
twitter:omroepbrabant twitterde op donderdag 05-03-2020 om 20:47:20Leerling Odulphuslyceum in Tilburg heeft coronavirus na vakantie in Italië https://t.co/oF9zPOjUao reageer retweet
![]()
Zonder communicatiemiddelen naar buiten toe had Peking al lang een nucleaire bom of tien boven Hubei laten detoneren.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Grappig, de reacties uit Engeland, Duitsland en Italië zijn precies hetzelfde als hier.
Was ook wel voorspeld natuurlijk dat westerse landen niet zulke rigoureuze maatregelen konden doorvoeren als China.![]()
idd, eindelijk eens doorpakkenquote:Op donderdag 5 maart 2020 21:02 schreef Kyran het volgende:
Echt diepe diepe diepe buiging voor GGD Groningen![]()
Is in mei dacht ik. Duurt nog even.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wordt leuk als de Ramadan begint. Volgens mij duurt dat niet meer zo lang. Lekker al die verzwakte mensen....![]()
Zijn ziekte/serieuze gezondheidsbezwaren geen geaccepteerde redenen om niet of op een later moment te vasten?quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wordt leuk als de Ramadan begint. Volgens mij duurt dat niet meer zo lang. Lekker al die verzwakte mensen....![]()
![]()
Gaat meer om de oudere mensen die ze straks gaan aansteken.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:00 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Oh nee, arm vindicat!Boehoe! Geef om deze kindewren voor kindewren!
![]()
Evenstar
![]()
Geel, al was het paars of groen of zwart met gele stipjes. Ze wisten heel goed waar ze aan begonnen. Van mij mogen ze alle kosten ook lekker zelf betalen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar wel gegaan toen het nog code groen of geel was toch?![]()
Andersom, er is een agressieve variant ontstaan, die in de verhouding 70/30 voorkwam op 103 samples.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:55 schreef ToT het volgende:
[..]
doen ze vrijwillig, maar ten tijde van crisis mag je een jaartje overslaan.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tot achter de schermen besloten wordt door de minister/RIVM om ze toch maar lekker vooral niet te serieus te volgen en te onderzoeken.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:02 schreef Kyran het volgende:
Echt diepe diepe diepe buiging voor GGD Groningen
Merken wij weer niks van..![]()
Zware klachten?quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat ze leden van Vindicat die klachten vertonen lekker in Italië achterlaten.![]()
Wie the fuck denkt hij niet wel dat hij is?quote:3 uur geleden
Minister Bruins over mondkapjesmaatregel Macron
Minister Bruins is het niet eens met de invorderingsmaatregel voor mondkapjes van de Franse president Macron. Hij zal hem daar morgen in Brussel over aanspreken.
President Macron kondigde dinsdag aan dat de Franse staat beslag gaat leggen op alle voorraden mondkapjes in het land en gaat toezien op de productie ervan.Tenminste een Staat met daadkracht.
![]()
Volgens mij gaat het die knakker er meer om dat deze koppige studentjes niet op hun wenken bediend worden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:04 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Gaat meer om de oudere mensen die ze straks gaan aansteken.![]()
Reken maar dat er heel veel religieuzen zijn die echt zo idioot zijnquote:Op donderdag 5 maart 2020 21:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je bent ook volkomen idioot als je nu gaat vasten (en ja ik mag het zeggen).
![]()
Dit. Gewoon gedwongen vastzetten in kampen als ze terugkomen. Dat hulpverlenend personeel ziek wordt is te begrijpen, maar dit soort tuigquote:Op donderdag 5 maart 2020 21:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Prima besluit. Die achterlijken hebben met de voortzetting van hun pretvakantie de nationale veiligheid in het geding gebracht.![]()
![]()
"Want André Hazes zei dat ook in Boulevard", dus dan zal het wel zo zijn ofzo.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:03 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Ja, het is totaal niet vergelijkbaar. Zelfs het RIVM ontkende niet dat het erger is dan een normale griep op live tv. Dus hoe iedereen erbij komt om het met een normale griep te vergelijken??
Zal wel een coping mechanisme zijn.![]()
![]()
Nou heeft hij een heel stuk over dat hij geschokt is over dat de WHO zegt dat de CFR op 3,4% staat.quote:
Hij snapt toch hopelijk wel dat 3.286 / 95.748 × 100% = 3,4%
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.![]()
Begint 23 aprilquote:Op donderdag 5 maart 2020 21:04 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Is in mei dacht ik. Duurt nog even.![]()
Evenstar
![]()
Waarom kan ik dat bericht niet terugvinden op NOS site trouwens? (Over vindicat)
Omdat je blind bent Kyran.![]()
Als het zo doorgaat zitten we morgenvroeg al op 300.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:03 schreef Lizzietje het volgende:
twitter:omroepbrabant twitterde op donderdag 05-03-2020 om 20:47:20Leerling Odulphuslyceum in Tilburg heeft coronavirus na vakantie in Italië https://t.co/oF9zPOjUao reageer retweet
![]()
Hangt gewoon van hun reisverzekering af toch?quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:05 schreef Kyran het volgende:
[..]
Geel, al was het paars of groen of zwart met gele stipjes. Ze wisten heel goed waar ze aan begonnen. Van mij mogen ze alle kosten ook lekker zelf betalen.
Ben benieuwd hoe ze gaan testen. Die vindi's zijn van zichzelf al enorm schor dus zullen wel beweren dat het niet door de corona komt.![]()
Ik denk dat ze elkaar gaan beschermen. Daar zijn die clubjes op gericht namelijk. Dus niemand heeft klachtenquote:Op donderdag 5 maart 2020 21:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat ze leden van Vindicat die klachten vertonen lekker in Italië achterlaten.![]()
Ja en Ruben Nikolai kon ook zijn bek niet houden tijdens de wereld draait door. Lekker influencen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:06 schreef Smack10 het volgende:
[..]
"Want André Hazes zei dat ook in Boulevard", dus dan zal het wel zo zijn ofzo.![]()
Waarschijnlijk de verantwoordelijke minister die het verzaakt heeft bevoorrading van zorgprofessionals veilig te stelen toen internetautisten al lang en breed door hadden dat er een run op mondkapjes ontstond/gaande was. Weken geleden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wie the fuck denkt hij niet wel dat hij is?Tenminste een Staat met daadkracht.
#hollandsenuchterheid
![]()
En zelfs dan laat hij buiten beschouwing dat een aanzienlijk deel van de geïnfecteerden geen tot weinig klachten vertonen en dus niet getest worden. Het is niet een heel dodelijk virus, maar dat maakt het wel des te gevaarlijker.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:06 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nou heeft hij een heel stuk over dat hij geschokt is over dat de WHO zegt dat de CFR op 3,4% staat.
Hij snapt toch hopelijk wel dat 3.286 / 95.748 × 100% = 3,4%![]()
In principe wel.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:04 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Zijn ziekte/serieuze gezondheidsbezwaren geen geaccepteerde redenen om niet of op een later moment te vasten?
Maar ja, de verhouding religie vs. ratio is bijna nog moeilijker dan een paniekgriepje vs.ratio.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ah oke. Verschilt dat per jaar? Ik was een keer een maand in Indonesië toen het daar de tweede week begon. Vandaar.quote:![]()
![]()
Inderdaad.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
Macron lacht hem in zijn gezicht uit dat ze tenminste mondkapjes hebben.![]()
![]()
Wel heel besmettelijk.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:08 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
En zelfs dan laat hij buiten beschouwing dat een aanzienlijk deel van de geïnfecteerden geen tot weinig klachten vertonen en dus niet getest worden. Het is niet een heel dodelijk virus, maar dat maakt het wel des te gevaarlijker.
En de cijfers van de normale griep zijn ook skewed lijkt me. Mensen zonder klachten zitten ook niet in die aantallen.![]()
_____
op hoeveel zitten we nu dan?quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:07 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als het zo doorgaat zitten we morgenvroeg al op 300.![]()
Schuift geloof ik ongeveer een maand per jaar naar voren.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:09 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Ah oke. Verschilt dat per jaar? Ik was een keer een maand in Indonesië toen het daar de tweede week begon. Vandaar.![]()
301quote:Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Op de Diamond Princess, aka de meest ideale test-omgeving, zijn er 4000 testen uitgevoerd met in totaal ongeveer 700 besmettingen. Daaronder vielen 390 besmettingen die niet de symptomen vertoonden die gebruikelijk waren bij het virus.![]()
Allemaal een gender neutrale vluchteling in huis nemen en zonder handen wassen naar Noord Italië op vakantie.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:07 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Ja en Ruben Nikolai kon ook zijn bek niet houden tijdens de wereld draait door. Lekker influencen.
Heerlijk die BN-ers.![]()
![]()
Prima besluit inderdaad. Maar als ik dan denk, wat zou ik zelf doen wanneer mijn kind daar zat, ziek, en niet naar huis mocht van de GGD? Ik zou nu in mijn auto stappen en haar morgenochtend in italie oppikken en mee naar Nederland nemen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Prima besluit. Die achterlijken hebben met de voortzetting van hun pretvakantie de nationale veiligheid in het geding gebracht.
Hoe ga je in hemelsnaam voorkomen dat mensen op eigen houtje terug komen?Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
wat een bemoeial, dat hij zich maar op NL richt, eigen volk eerst!quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
![]()
https://www.volksgezondhe(...)coronavirus-covid-19quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:11 schreef opgebaarde het volgende:
Is er ergens een accurate lijst met Nederlandse besmettingen met plaatsnamen?
Al heb ik het idee dat er wel wat op ontbreekt, zie bij Breda bijvoorbeeld nog geen gevallen terwijl er daar al minstens 2 bekend zijn (Amphia en BUAS).Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Natuurlijk en dit moet een enorm aantal zijn aangezien veel Nederlanders afgelopen weken op wintersport zijn geweestquote:Op donderdag 5 maart 2020 21:10 schreef ZwangerPetro het volgende:
Zijn er eigenlijk ook mensen zonder corona teruggekomen uit Noord-Italie?![]()
Volgens mij heeft iedereen het daarquote:Op donderdag 5 maart 2020 21:10 schreef ZwangerPetro het volgende:
Zal niet lang meer duren voordat we ingehaald worden door de besmettingen, nu lopen we nog voorop!quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:12 schreef Confetti het volgende:
[..]
Aantal delen loopt bijna 1 op 1 met de besmettingen.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Dat gaan we niet volhouden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:12 schreef Confetti het volgende:
[..]
Aantal delen loopt bijna 1 op 1 met de besmettingen.![]()
Reageerden ze maar allemaal zoals Jurgen Klopp, manager van Liverpool.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:11 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Allemaal een gender neutrale vluchteling in huis nemen en zonder handen wassen naar Noord Italië op vakantie.
Heerlijk die BN-ers.
![]()
Advies uit de antivaxx gemeenschap.10.000mg vitamine C per dagquote:Dr. Brownstein: Corona Virus is niet iets nieuw – dit is wat je moet doen
Als je niet ziek bent, stel ik voor om 3-5.000 mg / dag vitamine C te nemen. Persoonlijk neem ik 10.000mg per dag! Twee maal Nobelprijs winnaar Linus Pauling nam zelf 18.000mg per dag en werd er 93 jaar mee! Bij het eerste signalen van een ziekte, zou ik voorstellen om 1000 mg / uur te nemen totdat diarree ontstaat, en dan zeker een paar uur helemaal niets in te nemen. Dan weer opbouwen.![]()
![]()
En al die mensen die ziek zijn teruggekomen zijn ook allemaal binnen 2 meter van een Italiaan met ziekteklachten geweest blijkbaar, want anders kunnen ze nooit besmet zijn geraakt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:10 schreef ZwangerPetro het volgende:
Zijn er eigenlijk ook mensen zonder corona teruggekomen uit Noord-Italie?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
Thanks!quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:13 schreef LTVDK het volgende:
[..]
https://www.volksgezondhe(...)coronavirus-covid-19
Al heb ik het idee dat er wel wat op ontbreekt, zie bij Breda bijvoorbeeld nog geen gevallen terwijl er daar al minstens 2 bekend zijn (Amphia en BUAS).
Wellicht staan die twee niet bij Breda omdat ze niet in Breda wonen![]()
Wat een verademing.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:14 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Reageerden ze maar allemaal zoals Jurgen Klopp, manager van Liverpool.![]()
![]()
Ze willen het uitpoepenquote:Op donderdag 5 maart 2020 21:15 schreef Gehrman het volgende:
Advies uit de antivaxx gemeenschap.
[..]
10.000mg vitamine C per dag![]()
![]()
Hij zat aan zn neus #coronedquote:Op donderdag 5 maart 2020 21:14 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Reageerden ze maar allemaal zoals Jurgen Klopp, manager van Liverpool.![]()
Evenstar
![]()
Trouwens. Wie kan mij dit uitleggen.Ze kwamen toch ongeveer een week geleden pas achter dat die patiënt besmet was? Hoe kunnen ze dan nu met zekerheid zeggen dat niemand besmet is? Gaan die medewerkers nu gewoon weer aan het werk? Gaan die patiënten die zijn getest weer gewoon tussen de andere patiënten?quote:In het Beatrixziekenhuis in Gorinchem zijn geen patiënten, medewerkers of bezoekers besmet door de corona-patiënt die een week op de intensive care lag van het ziekenhuis, zonder dat bekend was dat zij het virus had. Dat zei Robert Chabot, voorzitter van de medische staf van het ziekenhuis zojuist in Nieuws en Co op NPO Radio 1. "Alle medewerkers die in direct contact zijn geweest met de patiënt zijn allemaal negatief getest." Het ziekenhuis is vandaag weer opengegaan.
Wat is er gebeurd met een incubatietijd tot 14 dagen?![]()
Ik verwacht van niet, aangezien ze nu al vet lopen te stressen met testcapaciteit, maar het zal idd wel weer flink toegenomen zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:16 schreef Jojoke het volgende:
Zal het morgen weer verdubbelen? Meestal bewaart men slecht nieuws voor de vrijdag.![]()
Het gaat opnieuw hard in Belgie...
21:13
Medewerkster Izegems vastgoedkantoor besmet
Een werkneemster van Dewaele Vastgoed op Skyline Park in Izegem heeft na een skireis in Italië het coronavirus opgelopen en zit momenteel thuis in quarantaine. Dat bevestigt zaakvoerder Filip Dewaele. Ze was maandag aanwezig op haar werk en had daar enkel contact met de centrale dienst. Er zijn geen andere besmettingen gemeld. Het bedrijf laat zijn werknemers gezien de situatie de keuze om van thuis uit te werken. Lees hier meer.
21:10
Positieve test in Heilig-Hartziekenhuis in Lier
Sinds dit weekend werden er in Lier zowat twintig mensen getest op corona. Vandaag werd er voor het eerst en besmetting vastgesteld. De persoon in kwestie was tijdens de krokusvakantie op reis geweest naar Italië. De patiënt verkeert al bij al in een goede algemene toestand en mocht na het onderzoek naar huis om daar in isolatie verder verzorgd te worden.
20:02
Positieve coronatest in AZ Delta in Roeselare
In totaal kwamen vandaag een tiental mensen met symptomen van het coronavirus langs in het West-Vlaamse ziekenhuis. Allen werden getest en één iemand bleek effectief besmet. Lees hier meer.
19:58
Leerling wordt ziek tijdens bedrijfsbezoek ArcelorMittal, bedrijfsarts vermoedt eventuele coronabesmetting
Tijdens een bedrijfsbezoek aan ArcelorMittal voelde een leerling van een school in Oostakker zich onwel, waarna de bedrijfsarts zijn vermoeden van een mogelijke coronabesmetting uitsprak. De leerling, die vorige week op reis was in Noord-Italië, wordt momenteel getest in het UZ en wacht op resultaten. In afwachting daarvan heeft de school de ouders van de andere leerlingen uit de klas verwittigd.
HLNOp zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
Zou Trump dat ook doen en daarom oranje zijn?quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:15 schreef Gehrman het volgende:
[..]
![]()
Dat pies je allemaal weer uitquote:
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:15 schreef Gehrman het volgende:
[..]
10.000mg vitamine C per dagOok een manier om van een virus af te komen jaquote:Per dag heeft u als volwassene 75 mg vitamine C nodig. Als u zwanger bent of borstvoeding geeft, zijn de aanbevelingen respectievelijk 85 mg en 100 mg vitamine C per dag. De maximaal veilige hoeveelheid is vastgesteld op 2000 milligram per dag.![]()
_____
Klinkt als een beter plan dan temidden van een in China begonnen pandemie op vakantie naar Thailand.quote:![]()
De patient was niet getest omdat het nog geen protocol was van het RIVM. Op de dag dat de patient verhuisd werd naar rotterdam veranderde dat protocol en is de patient meteen getest. In de tussentijd zullen ze wel alle patienten en personeel getest hebben.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:16 schreef Kyran het volgende:
Trouwens. Wie kan mij dit uitleggen.
[..]
Ze kwamen toch ongeveer een week geleden pas achter dat die patiënt besmet was? Hoe kunnen ze dan nu met zekerheid zeggen dat niemand besmet is? Gaan die medewerkers nu gewoon weer aan het werk? Gaan die patiënten die zijn getest weer gewoon tussen de andere patiënten?
Ja mijn collega afgelopen zaterdag..alhoewel het kan nog komen ...quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:10 schreef ZwangerPetro het volgende:
Zijn er eigenlijk ook mensen zonder corona teruggekomen uit Noord-Italie?
[b]Hobbelicious is back!
[/b]![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:08 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
En zelfs dan laat hij buiten beschouwing dat een aanzienlijk deel van de geïnfecteerden geen tot weinig klachten vertonen en dus niet getest worden. Het is niet een heel dodelijk virus, maar dat maakt het wel des te gevaarlijker.![]()
Evenstar
![]()
Ja, dat snap ik.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:18 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
De patient was niet getest omdat het nog geen protocol was van het RIVM. Op de dag dat de patient verhuisd werd naar rotterdam veranderde dat protocol en is de patient meteen getest. In de tussentijd zullen ze wel alle patienten en personeel getest hebben.
Maar hoe kunnen ze bij een virus van een incubatietijd tot 14 dagen na 7 dagen al zeggen dat niemand besmet is geraakt?![]()
Jaap van Dissel heeft dat virus eigenhandig bewerkt tot een incubatietijd van 7 dagen + geen besmetting mogelijk bij geen symptomen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ze kwamen toch ongeveer een week geleden pas achter dat die patiënt besmet was? Hoe kunnen ze dan nu met zekerheid zeggen dat niemand besmet is? Gaan die medewerkers nu gewoon weer aan het werk? Gaan die patiënten die zijn getest weer gewoon tussen de andere patiënten?
dat schijnt alleen zinvol te zijn bij klachtenquote:Op donderdag 5 maart 2020 21:18 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
De patient was niet getest omdat het nog geen protocol was van het RIVM. Op de dag dat de patient verhuisd werd naar rotterdam veranderde dat protocol en is de patient meteen getest. In de tussentijd zullen ze wel alle patienten en personeel getest hebben.![]()
21:18
Organisatie Nokere Koerse moet 300 balpennen aanschaffen: "Elke renner moet wedstrijdblad ondertekenen met eigen balpen"
HLN
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
Ik eet wel gewoon een kiwi.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:15 schreef Gehrman het volgende:
[..]
![]()
haha, dat is een hele goede vraag, je zou ze gewoon allemaal moeten testenquote:Op donderdag 5 maart 2020 21:10 schreef ZwangerPetro het volgende:
Evenstar
![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:19 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jaap van Dissel heeft dat virus eigenhandig bewerkt tot een incubatietijd van 7 dagen + geen besmetting mogelijk bij geen symptomen.
Dit soort dingen laten mij toch echt twijfelen aan de kennis en kunde van dit land hoor.![]()
Goede vraag.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd met een incubatietijd tot 14 dagen?
Ik zag een boze huisarts voorbijkomen die inhakte op het RIVM omdat een aantal van zijn directe collega's niet mocht werken. En volgens deze huisarts was het simpel te verhelpen door die verdachte huisartsen even te testen.
Dus wie het weet mag het zeggen![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:19 schreef banaantjeEE het volgende:
21:18
Organisatie Nokere Koerse moet 300 balpennen aanschaffen: "Elke renner moet wedstrijdblad ondertekenen met eigen balpen"
HLN![]()
![]()
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven![]()
Wel bijzonder dat turkije nog steeds 0.0 corona gevallen heeft..
De staat wil het natuurlijk stilhouden om het toerisme niet te schaden.
Begint nu wel erg opvallend te worden.. zeker met Iran als buurland.
Alsof turkije een land van blakende gezondheid is waar de corona gewoon niet de grens over kan steken.
"This is the first day of the rest of your life"![]()
nee, gaat te hardquote:Op donderdag 5 maart 2020 21:11 schreef opgebaarde het volgende:
Is er ergens een accurate lijst met Nederlandse besmettingen met plaatsnamen?![]()
Da's bètacaroteen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:17 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Zou Trump dat ook doen en daarom oranje zijn?![]()
![]()
Zolang het RIVM maar niet gaat adviseren om bolletjes katoen met olie in je hol te proppen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit soort dingen laten mij toch echt twijfelen aan de kennis en kunde van dit land hoor.![]()
Goeie vraag! 🤗quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:10 schreef ZwangerPetro het volgende:
Enkel migranten mogen er de grens oversteken. Corona wordt tegengehouden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:20 schreef the_actraiser het volgende:
Alsof turkije een land van blakende gezondheid is waar de corona gewoon niet de grens over kan steken.Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
In China en Korea behandelen ze sommige coronapatiënten met een hoge dosis Vitamine C via infuus. Schijnt goed te werken.![]()
Evenstar
![]()
Niet alleen toerisme. Erdogan staat best wel onder druk en als dit uitlekt dan gaat het weer wankelen, want hij heeft waarschijnlijk geen idee hoe ze dit moeten oplossen. Je wil niet weten hoe ongeschoold en dom de ministers daar zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:20 schreef the_actraiser het volgende:
Alsof turkijke een land van blakende gezondheid is waar de corona gewoon niet de grens over kan steken.![]()
krijg je nierstenen vanquote:Op donderdag 5 maart 2020 21:15 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Tijdens de incubatietijd kun je positief kan testen op een virus, ook al vertoon je geen symptomen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik.
Maar hoe kunnen ze bij een virus van een incubatietijd tot 14 dagen na 7 dagen al zeggen dat niemand besmet is geraakt?In een ziekenhuis waarbij je veel en direct contact hebt met een patient is het wel zinvol om te testen omdat de kans op besmetting aanzienlijk is verhoogd.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:19 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
dat schijnt alleen zinvol te zijn bij klachten![]()
Op basis van dit soort internetgeruchten is morgen het vitamine c schap leegquote:Op donderdag 5 maart 2020 21:21 schreef Jojoke het volgende:
In China en Korea behandelen ze sommige coronapatiënten met een hoge dosis Vitamine C via infuus. Schijnt goed te werken.![]()
Ik heb vertrouwen in artsen en wetenschappers. Dus als zij het Iraanse voorbeeld volgen, doe ik meequote:Op donderdag 5 maart 2020 21:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Zolang het RIVM maar niet gaat adviseren om bolletjes katoen met olie in je hol te proppen.![]()
![]()
Ja wat had je dan verwacht met Erdolf aan de macht?quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:20 schreef the_actraiser het volgende:
Alsof turkije een land van blakende gezondheid is waar de corona gewoon niet de grens over kan steken.
Die bij hoge voedselprijzen de groenteboeren als vijand van het volk bestempelde.
Grote kans dat half Turkije rochelend op straat ligt, maar uiteraard hebben ze daar geen corona.![]()
weet niet. Klinkt best lekkerquote:Op donderdag 5 maart 2020 21:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Zolang het RIVM maar niet gaat adviseren om bolletjes katoen met olie in je hol te proppen.![]()
Ah, vandaar dat ik onder het mes moest!quote:In die tijd slikte ik ook vrij veel van die pillen.
Maar ja; liever nierstenen dan permanente orgaanschade door een kutvirus natuurlijk.![]()
Evenstar
![]()
Je KAN positief testen tijdens incubatietijd, zonder dat je klachten hebt, klopt helemaal.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:22 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Tijdens de incubatietest kun je positief kan testen op een virus, ook al vertoon je geen symptomen.
[..]
In een ziekenhuis waarbij je veel en direct contact hebt met een patient is het wel zinvol om te testen omdat de kans op besmetting aanzienlijk is verhoogd.
Je KAN echter ook negatief testen tijdens incubatietijd, zonder dat je klachten hebt, maar wel besmet bent.
Ik vind het voorbarig om na een paar dagen al te zeggen "niemand besmet" Ik hoop dat ze die werknemers nog steeds een week thuis gaan houden en de mogelijke besmette patiënten apart houden.![]()
Overigens werkt een mondkapje ook helemaal niet bij die baas van het RIVM want hij heeft een baard.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Zolang het RIVM maar niet gaat adviseren om bolletjes katoen met olie in je hol te proppen.
Dus daar heeft hij wel gelijk in.
Ik denk dat hij dat bedoelt, daar kan hij zich later achter verschuilen.![]()
![]()
Is iedereen in Utrecht in Noord-Italië op vakantie geweest of heeft de GGD daar meer testcapaciteit?![]()
en terecht, dat RIVM is gewoon crimineel bezigquote:Op donderdag 5 maart 2020 21:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Goede vraag.
Ik zag een boze huisarts voorbijkomen die inhakte op het RIVM omdat een aantal van zijn directe collega's niet mocht werken. En volgens deze huisarts was het simpel te verhelpen door die verdachte huisartsen even te testen.
Dus wie het weet mag het zeggen![]()
Evenstar
![]()
UMCU test als sinds 26-02 iedereen met ernstige griepklachten, ongeacht waar ze zijn geweest. Zal ook wel helpen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:25 schreef Jojoke het volgende:
Is iedereen in Utrecht in Noord-Italië op vakantie geweest of heeft de GGD daar meer testcapaciteit?![]()
Je kan altijd negatief testen. Exact de reden waarom er 2 wordt getest. Ik heb al eens eerder uitgelegd waarom de kans miniem is om 2x negatief te testen en vervolgens toch te hebben.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je KAN positief testen tijdens incubatietijd, zonder dat je klachten hebt, klopt helemaal.
Je KAN echter ook negatief testen tijdens incubatietijd, zonder dat je klachten hebt, maar wel besmet bent.
Ik vind het voorbarig om na een paar dagen al te zeggen "niemand besmet" Ik hoop dat ze die werknemers nog steeds een week thuis gaan houden en de mogelijke besmette patiënten apart houden.![]()
Ssssst.....quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je KAN positief testen tijdens incubatietijd, zonder dat je klachten hebt, klopt helemaal.
Ik vind het voorbarig om na een paar dagen al te zeggen "niemand besmet" Ik hoop dat ze die werknemers nog steeds een week thuis gaan houden en de mogelijke besmette patiënten apart houden.Je weet toch dat professionals altijd precies weten waarmee ze bezig zijn?
Snaveltje toe, alles komt goed!![]()
![]()
"We staan in nauw contact met de experts van Nederland, die hebben hier veel ervaring mee".quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:23 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja wat had je dan verwacht met Erdolf aan de macht?
Die bij hoge voedselprijzen de groenteboeren als vijand van het volk bestempelde.
Grote kans dat half Turkije rochelend op straat ligt, maar uiteraard hebben ze daar geen corona.![]()
De corona gaat met de migranten mee naar Griekenland.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:21 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Enkel migranten mogen er de grens oversteken. Corona wordt tegengehouden."This is the first day of the rest of your life"![]()
Jezus, bovenop een besmetting gewoon lekker uitdrogen en verder verzwakken door je self inflicted dunne. Ga dan ook maar lekker geen gebruik maken van de reguliere zorg en kwijn maar eenzaam weg in je antroposofische hutje.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:15 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Oh, dat is heel verstandig!quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
UMCU test als sinds 26-02 iedereen met ernstige griepklachten, ongeacht waar ze zijn geweest. Zal ook wel helpen.![]()
Maar als je bij de eerste test positief getest wordt, kan het dan alsnog negatief zijn? Aangezien een paar keer in het nieuws gekomen is dat men nog niet definitief kon zeggen of het corona was tot de uitslag van de 2e test binnen was, en men ook geen actie nam tot die uitslag?quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:26 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Je kan altijd negatief testen. Exact de reden waarom er 2 wordt getest. Ik heb al eens eerder uitgelegd waarom de kans miniem is om 2x negatief te testen en vervolgens toch te hebben.![]()
MMaar liet wel personeel terugkerend uit noord-italië gewoon doorwerken.. want geen klachten is gewoon doorwerken. Op advies van de RIVM richtlijnen. (bron? ik werk er.)quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
UMCU test als sinds 26-02 iedereen met ernstige griepklachten, ongeacht waar ze zijn geweest. Zal ook wel helpen."This is the first day of the rest of your life"![]()
Het verhaal waarom mondkapjes niet aangeraden wordt bestaat uit meer dan 2 woorden, alleen horen wij alleen de twee woorden 'werkt niet'.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:25 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Overigens werkt een mondkapje ook helemaal niet bij die baas van het RIVM want hij heeft een baard.
Dus daar heeft hij wel gelijk in.
Ik denk dat hij dat bedoelt, daar kan hij zich later achter verschuilen.
En dat is sowieso opmerkelijk want het woordje 'niet' is voor onze hersenen onbegrijpelijk![]()
Evenstar
![]()
Yup dat kan ookquote:Op donderdag 5 maart 2020 21:28 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar als je bij de eerste test positief getest wordt, kan het dan alsnog negatief zijn? Aangezien een paar keer in het nieuws gekomen is dat men nog niet definitief kon zeggen of het corona was tot de uitslag van de 2e test binnen was, en men ook geen actie nam tot die uitslag?
2x negatief en dan alsnog positief kans is inderdaad klein, maar niet nul, dus daarom vind ik het gevaarlijk dat ze dat nu zo feitelijk brengen. Vooral niet na zes dagen.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
En dan niet het virus zelf noemen.quote:Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Evenstar
![]()
Klopt, maar wel bij eerste vormen van klachten naar huis.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:29 schreef the_actraiser het volgende:
M
[..]
Maar liet wel personeel terugkerend uit noord-italië gewoon doorwerken.. want geen klachten is gewoon doorwerken. Op advies van de RIVM richtlijnen. (bron? ik werk er.)
Welke afdeling zit je?![]()
![]()
Ja. Een test heeft nooit een 100% zekerheid, dus die is altijd aanwezig. Laten we een hypothetische situatie opstellen:quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:28 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar als je bij de eerste test positief getest wordt, kan het dan alsnog negatief zijn? Aangezien een paar keer in het nieuws gekomen is dat men nog niet definitief kon zeggen of het corona was tot de uitslag van de 2e test binnen was, en men ook geen actie nam tot die uitslag?
- De test is 80% zeker van de uitslag (zowel positief als negatief)
- De patient heeft het coronavirus, maar test als eerste negatief en daarna positief.
De kans dat deze situatie gebeurd is 0.20 (negatief, terwijl positief dus 20 procent) * 0.8 (wel correct, dus 80 procent) = 0.16 * 100 = 16%
Het laat meteen zien waarom een 2e keer testen verstandig is, want de kans is toch wel aanwezig dat 2 testen een andere uitslag hebben.
Toevoeging: 80% zekerheid van een test is laag(!) dus het echte percentage van deze hypothetische situatie is een stuk lager.![]()
Zeker, dat kindje van 3 of 4 jaar oud in geloof Helmond. Die stond op de lijst van besmettingen en die is twee dagen later van de lijst geschrapt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:28 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus die was minimaal twee keer positief getest![]()
Maar mogelijk wel besmet zijn en uitscheiden/besmetten! Zelfs als dat in de regel in mindere mate gebeurt dan bij duidelijke ziekteverschijnselen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:29 schreef the_actraiser het volgende:
want geen klachten is gewoon doorwerken.Ik mag hopen dat ze minstens mond-neus maskers dragen anders zie ik t zeer somber in voor de gezondheidszorg als t er op een umc al zo aan toegaat.
![]()
![]()
Wat is er dan waar van het verhaal dat testen pas zin heeft nadat er symptomen zijn?quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:33 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Ja. Een test heeft nooit een 100% zekerheid, dus die is altijd aanwezig. Laten we een hypothetische situatie opstellen:
- De test is 80% zeker van de uitslag (zowel positief als negatief)
- De patient heeft het coronavirus, maar test als eerste negatief en daarna positief.
De kans dat deze situatie gebeurd is 0.20 (negatief, terwijl positief dus 20 procent) * 0.8 (wel correct, dus 80 procent) = 0.16 * 100 = 16%
Het laat meteen zien waarom een 2e keer testen verstandig is, want de kans is toch wel aanwezig dat 2 testen een andere uitslag hebben.
Toevoeging: 80% zekerheid van een test is laag(!) dus het echte percentage van deze hypothetische situatie is een stuk lager.![]()
Evenstar
![]()
Niet waar.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:34 schreef _I het volgende:
[..]
Wat is er dan waar van het verhaal dat testen pas zin heeft nadat er symptomen zijn?![]()
wel het virus, maar niet de ziektequote:Op donderdag 5 maart 2020 21:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En dan niet het virus zelf noemen.![]()
Doen ze voorzichtig. Is het wéér fout.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en terecht, dat RIVM is gewoon crimineel bezig
Makkelijk scoren![]()
Ik heb gediplomeerd microbiologen horen zeggen dat het wel degelijk zo werkt. Maar begin nu toch te twijfelenquote:
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 21:36:39 ]![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
COVID-19 en 'flu' noemen ze juist wel. Het virus echter niet.quote:Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Het woord "zin" wordt bedoel als zinvol, niet als mogelijk. Het is wel degelijk mogelijk om het virus te testen wanneer je in de incubatieperiode zit, maar dan zou je dagelijks iedereen in Nederland testen wil je zeker zijn van de besmettingen. Dat heeft niet veel "zin" en daarom is er gekozen voor een beleid dat je pas wordt getest bij vertoning van symptomen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:34 schreef _I het volgende:
[..]
Wat is er dan waar van het verhaal dat testen pas zin heeft nadat er symptomen zijn?![]()
Diemen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zeker, dat kindje van 3 of 4 jaar oud in geloof Helmond. Die stond op de lijst van besmettingen en die is twee dagen later van de lijst geschrapt.
Dus die was minimaal twee keer positief getest
Maar inderdaad. En daarna dus nog een keer negatief.
Weet iemand überhaupt hoe vaak je getest wordt? Lijkt me dat je sowieso een (aantal) keer negatief moet testen om genezen te worden verklaard?Lying awake, wondering if there is a Dog...
Dat is simpel.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:34 schreef _I het volgende:
[..]
Wat is er dan waar van het verhaal dat testen pas zin heeft nadat er symptomen zijn?
Hoe verder het virus in je lichaam is verspreid, des te hoger is de kans op een betrouwbare test.
Alleen blijft de test niet 100% betrouwbaar![]()
DHL, jij werkt er dus ook?quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Klopt, maar wel bij eerste vormen van klachten naar huis.
Welke afdeling zit je?
Merk je zeker ook hoe laconiek veel mensen nog zijn."This is the first day of the rest of your life"![]()
klopt ja, dat is SARS-CoV-2quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
COVID-19 en 'flu' noemen ze juist wel. Het virus echter niet.![]()
Evenstar
![]()
Yup en yup.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:39 schreef the_actraiser het volgende:
[..]
DHL, jij werkt er dus ook?
Merk je zeker ook hoe laconiek veel mensen nog zijn.
Valt me echt tegen. Denk dat 75% behoorlijk laconiek is en zelfs de hygiëne regels niet in acht neemt. Dat zijn dan de professionals in dit land. Dan snap ik wel dat Henk en Ingrid denken "fuck dit, ik ga niet twee weken in quarantaine zitten".![]()
Grappig, in het LUMC zijn sommige mensen vrijwillig in thuisquarantaine. Beetje overdreven wat mij betreft, maar ze zullen er wel een goede reden voor hebben.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:39 schreef the_actraiser het volgende:
[..]
DHL, jij werkt er dus ook?
Merk je zeker ook hoe laconiek veel mensen nog zijn.![]()
Omdat er op de site van de RIVM staat dat het de eerste dagen geen zin heeft om te testen, vanwege een te lage concentratie virusdeeltjes, dus testen ze pas als er klachten zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:37 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Het woord "zin" wordt bedoel als zinvol, niet als mogelijk. Het is wel degelijk mogelijk om het virus te testen wanneer je in de incubatieperiode zit, maar dan zou je dagelijks iedereen in Nederland testen wil je zeker zijn van de besmettingen. Dat heeft niet veel "zin" en daarom is er gekozen voor een beleid dat je pas wordt getest bij vertoning van symptomen.
Als de concentratie groot genoeg is om te testen, is dat ook niet genoeg voor besmetting?![]()
Evenstar
![]()
Bethlehem in lockdown.twitter:BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 21:14:25BREAKING: Bethlehem will be put on lockdown from midnight due to coronavirus - Jerusalem Post reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 21:23:44The decision to put Bethlehem on lockdown was taken by Israel in coordination with the Palestinian Authority, according to local media. As of midnight, no one is allowed to enter or leave the city. https://t.co/xNt3Bj8qSz reageer retweet
De concentratie moet inderdaad groot genoeg zijn. Wanneer je slechts 1 virus in je lichaam hebt dan zul je dat niet opmerken. Het is lastig te zeggen wanneer de concentratie groot genoeg is om te testen, wellicht dat er hier wetenschappers in het lab meelezen en daar een antwoord op hebben?quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:43 schreef _I het volgende:
[..]
Omdat er op de site van de RIVM staat dat het de eerste dagen geen zin heeft om te testen, vanwege een te lage concentratie virusdeeltjes, dus testen ze pas als er klachten zijn.
Als de concentratie groot genoeg is om te testen, is dat ook niet genoeg voor besmetting?![]()
je bent zelf rommelquote:Op donderdag 5 maart 2020 21:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Wat een ophitsende rommel![]()
![]()
Je kan niet links zeggen dat testen in de eerste dagen zinloos is en rechts dat mensen virusvrij zijn nadat ze na enkele dagen getest zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is simpel.
Hoe verder het virus in je lichaam is verspreid, des te hoger is de kans op een betrouwbare test.
Alleen blijft de test niet 100% betrouwbaar
Of, het kan wel, maar ik krijg er kortsluiting van.![]()
![]()
Nou ja, in ieder geval goed dat ze niet op God vertrouwen om hen te beschermen!quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:44 schreef Jane het volgende:
Bethlehem in lockdown.twitter:BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 21:14:25BREAKING: Bethlehem will be put on lockdown from midnight due to coronavirus - Jerusalem Post reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 21:23:44The decision to put Bethlehem on lockdown was taken by Israel in coordination with the Palestinian Authority, according to local media. As of midnight, no one is allowed to enter or leave the city. https://t.co/xNt3Bj8qSz reageer retweet
![]()
![]()
Wel toevallig dat er opeens 'een vriendin' langs komt terwijl die al ziek thuis zit en zij ook in quarantaine moetquote:Op donderdag 5 maart 2020 21:44 schreef Kyran het volgende:
https://www.ad.nl/dossier(...)-enorm-van~a6e55251/
_____
Ah ok. Thx.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:44 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
De concentratie moet inderdaad groot genoeg zijn. Wanneer je slechts 1 virus in je lichaam hebt dan zul je dat niet opmerken. Het is lastig te zeggen wanneer de concentratie groot genoeg is om te testen, wellicht dat er hier wetenschappers in het lab meelezen en daar een antwoord op hebben?![]()
Evenstar
![]()
Haha.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:46 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wel toevallig dat er opeens 'een vriendin' langs komt terwijl die al ziek thuis zit en zij ook in quarantaine moet
Ik vind het echt belachelijk dat zelfs iemand die in die regio is geweest niet getest wordt. Aantal gevallen is ZOVEEL hoger dan wat ze ons laten geloven.![]()
Hoeveel Nederlanders zijn er wel niet in Noord Italie geweest? Ik hoor niet anders. Wist niet dat het zo populair was.Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.![]()
Eensquote:Op donderdag 5 maart 2020 21:44 schreef _I het volgende:
[..]
Je kan niet links zeggen dat testen in de eerste dagen zinloos is en rechts dat mensen virusvrij zijn nadat ze na enkele dagen getest zijn.
Of, het kan wel, maar ik krijg er kortsluiting van.
Met beide![]()
Het is toch bijna niet te geloven dit?quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:44 schreef Kyran het volgende:
![]()
![]()
bananenrepubliekquote:Op donderdag 5 maart 2020 21:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Het is toch bijna niet te geloven dit?![]()
Evenstar
![]()
Ze zijn dus absoluut niet bezig met het eerlijk in kaart brengen van de situatie.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Het is toch bijna niet te geloven dit?![]()
Het zekere voor het onzekere nemenquote:Op donderdag 5 maart 2020 21:46 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wel toevallig dat er opeens 'een vriendin' langs komt terwijl die al ziek thuis zit en zij ook in quarantaine moet![]()
![]()
Ja dat is op zijn zachtst gezegd opmerkelijk te nomen, hij heeft griep, is in een risicogebied geweest en zit in quarantaine maar testen hoeft niet hoor ...quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Haha.
Ik vind het echt belachelijk dat zelfs iemand die in die regio is geweest niet getest wordt. Aantal gevallen is ZOVEEL hoger dan wat ze ons laten geloven.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
52 jarige met een studente?quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:44 schreef Kyran het volgende:
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 21:53:04 ]![]()
HULDE AAN HET RIVM!quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:50 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ze zijn dus absoluut niet bezig met het eerlijk in kaart brengen van de situatie.
En die chick kan ook gewoon wieberen, ook al bivakkeert ze nu met iemand die mogelijk besmet is!![]()
![]()
Maar hij zegt zelf al dat hij vast snel beter is, want het is niet zo erg. En die vriendin heeft alleen maar milde klachten. Griepje dus.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja dat is op zijn zachtst gezegd opmerkelijk te nomen, hij heeft griep, is in een risicogebied geweest en zit in quarantaine maar testen hoeft niet hoor ...![]()
Hey sapquote:Op donderdag 5 maart 2020 21:53 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Hey Dima
Zou ik ook doen als ik 52 was
Ja ik ook hoor![]()
Oh shitquote:Op donderdag 5 maart 2020 21:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
En hij is zelf docent![]()
Volgens mij een 30.000 wintersportvakanties in Italië. Over de hele winterperiodequote:Op donderdag 5 maart 2020 21:47 schreef Injetta het volgende:
Hoeveel Nederlanders zijn er wel niet in Noord Italie geweest? Ik hoor niet anders. Wist niet dat het zo populair was.![]()
Deze is ook mooi. Een public health official in Australië die waarschuwt dat je niet met je handen aan je gezicht moet zitten, om vervolgens tijdens haar persmoment even haar vinger af te likken![]()
https://www.news.com.au/n(...)7b7f6542653afac6be8aIn the coolest little capital of the world![]()
lekker zo'n strak lichaam aanduwenquote:Op donderdag 5 maart 2020 21:53 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Hey Dima
Zou ik ook doen als ik 52 was![]()
Nee, nog erger.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:50 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ze zijn dus absoluut niet bezig met het eerlijk in kaart brengen van de situatie.
Ze zijn bewust bezig met zo min mogelijk besmettingen te registreren.
Hier zouden vandaag vragen over gesteld moesten worden in de 2de kamer..![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:55 schreef Drebbelman het volgende:
Deze is ook mooi. Een public health official in Australië die waarschuwt dat je niet met je handen aan je gezicht moet zitten, om vervolgens tijdens haar persmoment even haar vinger af te likken![]()
https://www.news.com.au/n(...)7b7f6542653afac6be8adie is #coroned
![]()
Lekker thuiszitten met een studente die 'toevallig' langskwam, die man weet wel hoe die het moet aanpakkenquote:Op donderdag 5 maart 2020 21:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
En hij is zelf docent
_____
Had de GGD gezegd dat ze niet weg mocht of had hij dat zelf aan haar verteld?quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mooi toch, living the dream die gast.![]()
Tja alles om paniek te voorkomen om de economie te redden he.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nee, nog erger.
Ze zijn bewust bezig met zo min mogelijk besmettingen te registreren.
Hier zouden vandaag vragen over gesteld moesten worden in de 2de kamer..![]()
Dit Castricums (twee dagen geleden soortgelijk verhaal) gezin staat nog niet in de lijst van besmettingen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:44 schreef Kyran het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)iddag-eindelijk-test![]()
of eigen baanquote:Op donderdag 5 maart 2020 21:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja alles om paniek te voorkomen om de economie te redden he.![]()
Ik zag van de week bij de Lidl een mevrouw die eerst aan haar vingers likte en daarna een folder pakte ...quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:55 schreef Drebbelman het volgende:
https://www.news.com.au/n(...)7b7f6542653afac6be8a![]()
![]()
En hoe voel je je nu?quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:58 schreef maily het volgende:
[..]
Ik zag van de week bij de Lidl een mevrouw die eerst aan haar vingers likte en daarna een folder pakte ...
Forum Opties Forumhop: Hop naar: