Oke sorry dat ik oneerlijk was.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:45 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dat doe je wel degelijk door dom te bazelen over een "uit de kluiten gewassen griepje". Nogal oneerlijk van je.
Wat we geleerd hebben doen we niets mee. En er kan wel meer parate kennis aanwezig zijn, maar tegen een virus waar geen medicijnen voor zijn, dan heb je zegmaar precies niks aan die kennis. Dus hoezo zou het hier anders verlopen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ergens denk ik van wel eerlijk gezegd, heb het idee dat hier meer parate kennis aanwezig is en omdat we relatief laat getroffen zijn hebben we best wel kunnen leren van andere landen. Puur gebaseerd op een onderbuikgevoel, maar toch..
RIPtwitter:BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 20:47:51BREAKING: Iranian diplomat Hossein Sheikholeslam, former member of parliament and Iran's former ambassador to Syria, has died of coronavirus - Fars reageer retweet
Dan komen de primaire instincten bovendrijven inderdaad.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat is het ook wat mij betreft. Niet iets om te onderschatten (ik ga nog altijd uit van 70% besmetting) maar om er nu zo'n gedoe van te maken...
Geeft overigens wel te denken hoe demense gaan reageren als er echt wat is. Dan staan we elkaar in no time de koppen in te slaan bij de plaatselijke jan linders voor een paar blikkies leverpastei
2 weken geleden waren er in Italië 3 cases. En moet je zien hoe snel de groei in Nederland de afgelopen dagen is...quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:46 schreef quirina het volgende:
Ja vond het ook al veel doden in Italië dat kan hier ook zeer zeker voorkomen aangezien ons land flink vergrijst is.
Ze doen het niet graag. Zeker een VVD premier niet, want de economie. Tot nu toe leert Nederland niet echt van de Italiaanse fouten. Dat is zorgelijk.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wanneer is de laatste keer geweest dat de Nederlandse overheid bij een gebeurtenis echt een ingrijpende maatregel heeft genomen? Misschien de treinkaping van de Molukkers?
Hier krijg je een aai over je bol, advies om ff een paar daagjes bedrust te nemen en het vooral aan niemand te vertellen dat je ze misschien besmet hebt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:45 schreef Jojoke het volgende:
Ik mag hopen dat Nederland eerder drastische maatregelen neemt dan Italië. We zijn zo'n dichtbevolkt land. Italiaanse taferelen kunnen we hier echt niet hebben.
Niemand zegt dat het goed is voor de economie. Bij de griep sterven ook tonnen mensen paar jaar. Chill.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:48 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja onzin om je druk over te maken idd. met maar 3,4% mortaliteitsgraad. Als er idd 70% besmet zou raken, gaan er hooguit iets van 400.000 mensen dood.
Goed voor de economie, om de zwaksten te laten sterven!![]()
Honderdduizenden mensen sterven bij een griepgolfje?quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:50 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Niemand zegt dat het goed is voor de economie. Bij de griep sterven ook tonnen mensen paar jaar. Chill.
En dat is waarom je nu alvast de voorraadkast vult.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:48 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dan komen de primaire instincten bovendrijven inderdaad.
quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Oke sorry dat ik oneerlijk was.
Eigenlijk denk ik dat wel. Tenzij elke overheid zwijgt over de daadwerkelijke mortaliteitscijfers, mocht het blijken dat het veel hoger ligt. Maar gelukkig geloof ik dat niet.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:39 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dus je denkt dat het massahysterie is?
Waarom zou je daarom 780 miljoen mensen in quarantaine zetten? Om de hysterie te voorkomen?
nee, veel meer, wat het zorgstelsel is nu al overbelast. waar moeten de andere ernstig zieken heen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:48 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja onzin om je druk over te maken idd. met maar 3,4% mortaliteitsgraad. Als er idd 70% besmet zou raken, gaan er hooguit iets van 400.000 mensen dood.
Goed voor de economie, om de zwaksten te laten sterven!![]()
Ben je gek, dan ben je namelijk in paniek als je dat doet, ook al vertelt de rijksoverheid al jaren dat je altijd een noodvoorraadje moet hebben voor het geval dat.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dat is waarom je nu alvast de voorraadkast vult.
Laat het een geruststelling zijn dat het Italiaanse en Nederlandse proces zo ongeveer parallel en niet sequentieel zullen verlopen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:49 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ze doen het niet graag. Zeker een VVD premier niet, want de economie. Tot nu toe leert Nederland niet echt van de Italiaanse fouten. Dat is zorgelijk.
Kan iemand het koppelen aan producten die we hier (als in voorraad) kunnen kopen? Of komt het gewoon neer op bleek en allesreiniger?quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:51 schreef THEFXR het volgende:
goede schoonmaakmiddelen voor covid19 (engels)
https://www.epa.gov/sites(...)-list_03-03-2020.pdf
Chinese praktijken!quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, veel meer, wat het zorgstelsel is nu al overbelast. waar moeten de andere ernstig zieken heen?
Maar ik denk niet dat het tot zover gaat komen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dat is waarom je nu alvast de voorraadkast vult.
Ik bepaal zelf wel of ik in paniek benquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:52 schreef ToT het volgende:
[..]
Ben je gek, dan ben je namelijk in paniek als je dat doet, ook al vertelt de rijksoverheid al jaren dat je altijd een noodvoorraadje moet hebben voor het geval dat.
Handgel ligt ook nog overal in de schappen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:54 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar ik denk niet dat het tot zover gaat komen.
Het virus muteert wel, maar er is nu gelukkig een zwakkere variant ontstaan.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:53 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Tot het virus een jaar later terug komt om de "jongeren" te pakken.
Kasten hier zijn gevuld hoorquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:52 schreef ToT het volgende:
[..]
Ben je gek, dan ben je namelijk in paniek als je dat doet, ook al vertelt de rijksoverheid al jaren dat je altijd een noodvoorraadje moet hebben voor het geval dat.
Wat een uiterst suggestieve stelling.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:53 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Tot het virus een jaar later terug komt om de "jongeren" te pakken.
Was niet lullig/persoonlijk/aanvallend bedoeld; het is wat sommige "Het is maar een griepje"-trollen hier steeds roepen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik bepaal zelf wel of ik in paniek ben![]()
Bezorgd: zeker, in paniek: verre van. Heb er nog geen minuut slaap om gemist.
Maar ik denk wel dat er een stel aparte weken/maanden aan gaan komen. En daar ben ik graag zo voorbereid voor als mogelijk.
Paniek in de supermarkten? Ik ga er ook niet van uit. Maar wel dat ik bijvoorbeeld een tijdje in quarantaine moet. En/of dat ik een tijdje het liefst zo min mogelijk in o.a. supermarkten kom.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:54 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar ik denk niet dat het tot zover gaat komen.
iemand in AUS was besmet met beide varianten, de "S" en de "l"quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Het virus muteert wel, maar er is nu gelukkig een zwakkere variant ontstaan.
Ik verwacht niet echt dat hij in kracht zal toenemen waardoor gezonde jongeren ineens om zullen kieperen, maar je schijnt er nu al wel vreselijk ziek van te kunnen worden en permanente schade aan je ingewanden van te kunnen krijgen, waardoor herinfectie een stuk dodelijker kan zijn.
Ook een gevaar ja. Levensgroot valt mee.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]![]()
Ben je ook bereid te erkennen dat ondanks een milder ziekteverloop dan Ebola er in een enorm wijde/brede verspreiding als gevolg van een lange incubatietijd en symptoomvrije doch besmettelijke dragers ook een levensgroot gevaar kan schuilen?
Neequote:Dat de dreiging voor een moderne samenleving van een dergelijk virus misschien nog wel vele malen groter is?
https://en.wikipedia.org/wiki/Antibody-dependent_enhancementquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Het virus muteert wel, maar er is nu gelukkig een zwakkere variant ontstaan.
Ik verwacht niet echt dat hij in kracht zal toenemen waardoor gezonde jongeren ineens om zullen kieperen, maar je schijnt er nu al wel vreselijk ziek van te kunnen worden en permanente schade aan je ingewanden van te kunnen krijgen, waardoor herinfectie een stuk dodelijker kan zijn.
Fucking hell, daar word je niet blij van!quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
iemand in AUS was besmet met beide varianten, de "S" en de "l"
Er sterven nu meer Italianen in één dag dan in een week van een ernstige griepgolf in 2018. En dat terwijl er veel minder besmettingen zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:50 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Niemand zegt dat het goed is voor de economie. Bij de griep sterven ook tonnen mensen paar jaar. Chill.
verdunde waterstofperoxcidequote:Op donderdag 5 maart 2020 20:53 schreef kilon het volgende:
[..]
Kan iemand het koppelen aan producten die we hier (als in voorraad) kunnen kopen? Of komt het gewoon neer op bleek en allesreiniger?
En hieruit komt dan ook weer het overall cijfer van 3,4%. Dat cijfer is dus vertroebelt door de hogere death rate onder bejaarden/zwakkeren. Het is totaal ongevaarlijk voor de gemiddelde mens.quote:
Dat is nog een asociaal. Een beetje beide varianten gaan lopen verspreidenquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Simultaan?quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Tja als je zegt dat de mortaliteitsgraad 34x hoger ligt als bij een gewoon griepje, worden sommige mensen nogal aanvallend.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:58 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Er sterven nu meer Italianen in één dag dan in een week van een ernstige griepgolf in 2018. En dat terwijl er veel minder besmettingen zijn.
30 in een week vs 41 op een dag. En dat met nog maar 3858 cases.
twitter:HorbachPascal twitterde op donderdag 05-03-2020 om 20:14:16Vliegtuigen naar China om Nederlanders naar huis te halen maar Groningse studenten moeten in Italie blijven? #coronavirus #lachertje #italië #nederland #italia #corona #ggd https://t.co/wEcgJoqyLR reageer retweet
Italiaanse hotels hebben 95 procent minder boekingen, restaurants gaan over de kop, de hele toeristensector ligt op zijn gat, de meeste mensen zitten thuis omdat de scholen dicht zijn en ze hun kinderen moeten verzorgen, supermarktbevoorrading begint moeilijker te worden......en dat allemaal uit angst voor een heftige griep, tel eens naar beneden toe wat angst met een land kan doen? Ik denk dat we deze maand nog de eerste menselijke BBQ's gaan zien.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Laat het een geruststelling zijn dat het Italiaanse en Nederlandse proces zo ongeveer parallel en niet sequentieel zullen verlopen.
Wel een goed excuus nu om weer eens een paar pakken koekjes in de kast te leggenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |