Ja, daarom zijn cijfers (of liever gezegd het ontbreken daarvan) uit landen als India ook niet te vertrouwen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:40 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]dit gebeurt nog steeds ben ik bang.
Als het zo meevalt waarom noem je het dan niet gewoon bij de, de lading perfect dekkende naam: Severe Acute Respiratory Syndrome -CoV-2 in plaats van het op leugenachtige wijze een compleet andere ziekte (en dan ook nog eens in vorm van een verkleinwoord) te noemen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:38 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
uit de kluiten gewassen griepje
denk eerst weinig testen en nu veel meerquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat the **** is er toch aan de hand in Italië? Ongelooflijk hoe exponentieel het daar toeneemt inclusief het percentage doden..
Dat is het ook wat mij betreft. Niet iets om te onderschatten (ik ga nog altijd uit van 70% besmetting) maar om er nu zo'n gedoe van te maken...quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:39 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
En juist daarom vind ik deze hype een beetje overtrokken.
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 20:15:27European Parliament President Sassoli says next week's meeting will be held in Belgium instead of France due to the outbreak of coronavirus https://t.co/kkDkEaGtDt reageer retweet
Zo heel genuanceerd kom ik inderdaad niet over en vraag me ook wel eens af of ik mezelf überhaupt een genuanceerd en uitgebalanceerd persoon mag noemenquote:
Denk jij dat het er in Nederland beter uit ziet over een week of 2 dan nu in Italië en zo ja, op basis van wat?quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat the **** is er toch aan de hand in Italië? Ongelooflijk hoe exponentieel het daar toeneemt inclusief het percentage doden..
eigenlijk zouden ze naar Den Haag moeten togenquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat is het ook wat mij betreft. Niet iets om te onderschatten (ik ga nog altijd uit van 70% besmetting) maar om er nu zo'n gedoe van te maken...
Geeft overigens wel te denken hoe demense gaan reageren als er echt wat is. Dan staan we elkaar in no time de koppen in te slaan bij de plaatselijke jan linders voor een paar blikkies leverpastei
Ik zeg volgens mij niet dat het meevalt, ophitsertje.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:41 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Als het zo meevalt waarom noem je het dan niet gewoon bij de, de lading perfect dekkende naam: Severe Acute Respiratory Syndrome -CoV-2 in plaats van het op leugenachtige wijze een compleet andere ziekte (en dan ook nog eens in vorm van een verkleinwoord) te noemen?
Ruttequote:Op donderdag 5 maart 2020 20:44 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Goede regie en sterk en daadkrachtig leiderschap
en een leuke grimlach van Rutte als bonus
Ik vind het hier anders al een paar dagen verdacht stil: COR / Het grote boodschappentopic #4 Even langs Makro en groots inslaan!quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat is het ook wat mij betreft. Niet iets om te onderschatten (ik ga nog altijd uit van 70% besmetting) maar om er nu zo'n gedoe van te maken...
Geeft overigens wel te denken hoe demense gaan reageren als er echt wat is. Dan staan we elkaar in no time de koppen in te slaan bij de plaatselijke jan linders voor een paar blikkies leverpastei
Lees: hij is dus al besmet.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:37 schreef Kyran het volgende:
https://www.huisartsbeumer.nl/Default.asp?&HTTPSHASH=
[..]
Dat doe je wel degelijk door dom te bazelen over een "uit de kluiten gewassen griepje". Nogal oneerlijk van je.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik zeg volgens mij niet dat het meevalt, ophitsertje.
We kunnen het er toch over eens zijn dat de pest of ebola van een volledig andere orde is.
Ergens denk ik van wel eerlijk gezegd, heb het idee dat hier meer parate kennis aanwezig is en omdat we relatief laat getroffen zijn hebben we best wel kunnen leren van andere landen. Puur gebaseerd op een onderbuikgevoel, maar toch..quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Denk jij dat het er in Nederland beter uit ziet over een week of 2 dan nu in Italië en zo ja, op basis van wat?
Wanneer is de laatste keer geweest dat de Nederlandse overheid bij een gebeurtenis echt een ingrijpende maatregel heeft genomen? Misschien de treinkaping van de Molukkers?quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:45 schreef Jojoke het volgende:
Ik mag hopen dat Nederland eerder drastische maatregelen neemt dan Italië. We zijn zo'n dichtbevolkt land. Italiaanse taferelen kunnen we hier echt niet hebben.
Ja de markten blijven gewoon vol. Ohja en het water blijft stromen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:45 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik vind het hier anders al een paar dagen verdacht stil: COR / Het grote boodschappentopic #4 Even langs Makro en groots inslaan!
Maar dan de Hollandse nuchterheid. Mensen die het massaal onderschatten etc. Ik denk dat de situatie hier in NL vergelijkbaar gaat zijn met Italië.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ergens denk ik van wel eerlijk gezegd, heb het idee dat hier meer parate kennis aanwezig is en omdat we relatief laat getroffen zijn hebben we best wel kunnen leren van andere landen. Puur gebaseerd op een onderbuikgevoel, maar toch..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |