Lees: hij is dus al besmet.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:37 schreef Kyran het volgende:
https://www.huisartsbeumer.nl/Default.asp?&HTTPSHASH=
[..]
Dat doe je wel degelijk door dom te bazelen over een "uit de kluiten gewassen griepje". Nogal oneerlijk van je.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik zeg volgens mij niet dat het meevalt, ophitsertje.
We kunnen het er toch over eens zijn dat de pest of ebola van een volledig andere orde is.
Ergens denk ik van wel eerlijk gezegd, heb het idee dat hier meer parate kennis aanwezig is en omdat we relatief laat getroffen zijn hebben we best wel kunnen leren van andere landen. Puur gebaseerd op een onderbuikgevoel, maar toch..quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Denk jij dat het er in Nederland beter uit ziet over een week of 2 dan nu in Italië en zo ja, op basis van wat?
Wanneer is de laatste keer geweest dat de Nederlandse overheid bij een gebeurtenis echt een ingrijpende maatregel heeft genomen? Misschien de treinkaping van de Molukkers?quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:45 schreef Jojoke het volgende:
Ik mag hopen dat Nederland eerder drastische maatregelen neemt dan Italië. We zijn zo'n dichtbevolkt land. Italiaanse taferelen kunnen we hier echt niet hebben.
Ja de markten blijven gewoon vol. Ohja en het water blijft stromen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:45 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik vind het hier anders al een paar dagen verdacht stil: COR / Het grote boodschappentopic #4 Even langs Makro en groots inslaan!
Maar dan de Hollandse nuchterheid. Mensen die het massaal onderschatten etc. Ik denk dat de situatie hier in NL vergelijkbaar gaat zijn met Italië.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ergens denk ik van wel eerlijk gezegd, heb het idee dat hier meer parate kennis aanwezig is en omdat we relatief laat getroffen zijn hebben we best wel kunnen leren van andere landen. Puur gebaseerd op een onderbuikgevoel, maar toch..
Oke sorry dat ik oneerlijk was.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:45 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dat doe je wel degelijk door dom te bazelen over een "uit de kluiten gewassen griepje". Nogal oneerlijk van je.
Wat we geleerd hebben doen we niets mee. En er kan wel meer parate kennis aanwezig zijn, maar tegen een virus waar geen medicijnen voor zijn, dan heb je zegmaar precies niks aan die kennis. Dus hoezo zou het hier anders verlopen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ergens denk ik van wel eerlijk gezegd, heb het idee dat hier meer parate kennis aanwezig is en omdat we relatief laat getroffen zijn hebben we best wel kunnen leren van andere landen. Puur gebaseerd op een onderbuikgevoel, maar toch..
RIPtwitter:BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 20:47:51BREAKING: Iranian diplomat Hossein Sheikholeslam, former member of parliament and Iran's former ambassador to Syria, has died of coronavirus - Fars reageer retweet
Dan komen de primaire instincten bovendrijven inderdaad.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat is het ook wat mij betreft. Niet iets om te onderschatten (ik ga nog altijd uit van 70% besmetting) maar om er nu zo'n gedoe van te maken...
Geeft overigens wel te denken hoe demense gaan reageren als er echt wat is. Dan staan we elkaar in no time de koppen in te slaan bij de plaatselijke jan linders voor een paar blikkies leverpastei
2 weken geleden waren er in Italië 3 cases. En moet je zien hoe snel de groei in Nederland de afgelopen dagen is...quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:46 schreef quirina het volgende:
Ja vond het ook al veel doden in Italië dat kan hier ook zeer zeker voorkomen aangezien ons land flink vergrijst is.
Ze doen het niet graag. Zeker een VVD premier niet, want de economie. Tot nu toe leert Nederland niet echt van de Italiaanse fouten. Dat is zorgelijk.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wanneer is de laatste keer geweest dat de Nederlandse overheid bij een gebeurtenis echt een ingrijpende maatregel heeft genomen? Misschien de treinkaping van de Molukkers?
Hier krijg je een aai over je bol, advies om ff een paar daagjes bedrust te nemen en het vooral aan niemand te vertellen dat je ze misschien besmet hebt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:45 schreef Jojoke het volgende:
Ik mag hopen dat Nederland eerder drastische maatregelen neemt dan Italië. We zijn zo'n dichtbevolkt land. Italiaanse taferelen kunnen we hier echt niet hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |