De maatschappij, dat ben jijquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Geen idee.
Ik heb niet echt de illusie dat we hier enige invloed uitoefenen op de Nederlandse maatschappij en hoe deze omgaat met het virus.
Ik las eerder een bericht in AD dat hij nadien toch een test nam en helemaal vrij werd verklaard. Dat was 2 dagen na terugkomst wat nogal vroeg is. Er wordt nogal schimmig over gedaan. De brave man blijft wel in de luwte, mss is het ook niets en is hij niet interessant genoeg.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:08 schreef Smack10 het volgende:
Denk dat Stef toch wel even achter zijn oren krabt van het advies dat hij kreeg om niet te testen, want "niet zo besmettelijk".![]()
Werd vanmiddag ook in de kamer gezegd door iemand van PvdD (GGD adviseert om het stil te houden en niet te vertellen).quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:47 schreef KleineRozeKabouter het volgende:
Uit betrouwbare bron: er zijn al veel meer besmettingen, maar het mag nog niet verteld worden van de ggd (ambulance medewerker).
Amsterdam in quarantainequote:Op donderdag 5 maart 2020 20:13 schreef barry888 het volgende:
Leuke scene, hoop niet dat het zo gaat waarden in nl Haha
Bijzonder genuanceerde uitspraak idd. Fijn dat je erbij bent.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:12 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ik kom niet zo vaak in dit topic hoor.
Ik mag graag wel een beetje nuance aanbrengen als ik zie dat mensen in een korte tijd 100 topics vol plompen met bangmakerij en sensatie.
voor die meningen zijn er aparte topicsquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:12 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ik kom niet zo vaak in dit topic hoor.
Ik mag graag wel een beetje nuance aanbrengen als ik zie dat mensen in een korte tijd 100 topics vol plompen met bangmakerij en sensatie.
Ik denk, maar dit baseer ik gewoon op wat algemene kennis en niet feiten, dat beide versies (kunnen) voorkomen. Iemand zei eerder dat de L-mutatie ook al in Italië en VS voor was gekomen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:10 schreef vosss het volgende:
Even wat andes, vorige week ofzo was er een bericht dat men een variatie had gevonden tussen virus bij iemand in Italië en iemand in china.6
Nu met die 2 varianten die gister of vandaag beken zijn geworden, de L en S variant, waarbij de dodelijkste voor 70% van de gevallen zorgde en voornamelijk in wuhan zou zitten, daar waar die andere variant minder dodelijk zou zijn maar wel veel besmettelijker..... mogen we dan de voorzichtige conclusie trekken dat we hier met die besmettelijkere maar minder dodelijke variant van doen hebben?
Of is het daar veel te vroeg voor om dat te concluderen?
wat wil je zien dan?quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:12 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dit hele verhaal is gebaseerd op slechts 1 publicatie. Zelf wacht ik eerst af tot er wat meer bevestiging is voordat ik hier mee ga speculeren
quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bijzonder genuanceerde uitspraak idd. Fijn dan je erbij bent.
Aan de andere kant, Stef nu zwetend en hoestend als die iranier op tv zou ook niet echt bijdragenquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:13 schreef zipcon het volgende:
[..]
Ik las eerder een bericht in AD dat hij nadien toch een test nam en helemaal vrij werd verklaard. Dat was 2 dagen na terugkomst wat nogal vroeg is. Er wordt nogal schimmig over gedaan. De brave man blijft wel in de luwte, mss is het ook niets en is hij niet interessant genoeg.
Maar we kunnen wel hartig met zijn situatie lachen
quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
voor die meningen zijn er aparte topics
Vanwege de mogelijke incubatietijd van 28 dagen ben ik benieuwd of we hem binnen twee weken weer eens in de kamer zien.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:13 schreef zipcon het volgende:
[..]
Ik las eerder een bericht in AD dat hij nadien toch een test nam en helemaal vrij werd verklaard. Dat was 2 dagen na terugkomst wat nogal vroeg is. Er wordt nogal schimmig over gedaan. De brave man blijft wel in de luwte, mss is het ook niets en is hij niet interessant genoeg.
Maar we kunnen wel hartig met zijn situatie lachen
Wel aan mijn vermaak.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:15 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Aan de andere kant, Stef nu zwetend en hoestend als die iranier op tv zou ook niet echt bijdragen
Klasse.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bijzonder genuanceerde uitspraak idd. Fijn dat je erbij bent.
Is die dan echt nerges gespot al die dagen? Zou je toch denken dat die echt iets heeft ....quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:15 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Aan de andere kant, Stef nu zwetend en hoestend als die iranier op tv zou ook niet echt bijdragen
Daar hebben we mister nuance weer! Toevallig enig idee hoe het weer en de speeltuinen nu zijn in Milaan?quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:16 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]Hier viert sensatie en bangmakerij hoogtij?
Elke reactie die niet in dat cluster valt is verboden volgens jou??
die emo's zijn verboden volgens de fok voorwaardenquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:16 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]Hier viert sensatie en bangmakerij hoogtij?
Elke reactie die niet in dat cluster valt is verboden volgens jou??
quote:20:11
In Frankrijk zijn opnieuw drie patiënten overleden die besmet waren met het nieuwe coronavirus. Het dodental door de uitbraak van het virus is daarmee opgelopen naar zeven, zeggen de autoriteiten. Die hebben ook melding gemaakt van 92 nieuwe besmettingen.
In Frankrijk is inmiddels bij 423 mensen vastgesteld dat ze zijn besmet met het virus
Je kan ook beide krijgen, dus is lastig om hier al veel over te zeggen inderdaad.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik denk, maar dit baseer ik gewoon op wat algemene kennis en niet feiten, dat beide versies (kunnen) voorkomen. Iemand zei eerder dat de L-mutatie ook al in Italië en VS voor was gekomen.
L-versie is agressief, maar kan dus relatief makkelijk uitgeroeid worden door quarantaine en/of lockdowns. Het is zo agressief dat het soms niet genoeg tijd krijgt om een ander persoon te besmetten. Patiënten komt als het ware te overlijden voordat ze voldoende tijd krijgen om anderen te besmetten.
S-versie is minder agressief, maar wel besmettelijker, dus ook minder snel uit te roeien (of onder controle te krijgen). Denk daarom dat uiteindelijk S-mutatie wel de overhand gaat nemen of wij moeten het echt kei en keihard verneuken en L-mutatie teveel tijd geven.
Dus, ja ik denk dat het vooral S-mutatie is in Europa. Al laten de getallen in Italië soms ook wel anders vermoeden.
... maar goed dit is gewoon wat beredeneren, geen feiten. En dat hele S- en L-mutatie gebeuren is ook maar gebaseerd op één publicatie, dus geen idee of het ook echt 100% klopt.
Ja weet ik, vrij leeg.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:17 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Daar hebben we mister nuance weer! Toevallig enig idee hoe het weer en de speeltuinen nu zijn in Milaan?
En dan Bruno Bruins ernaast zonder mondkapje (want die helpen toch niet) die zegt dat alles onder controle is.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:15 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Daar kunnen best redenen voor zijn. Hoe je het ook wendt of keert, meer paniek zorgt voor meer druk op de zorg. Idealiter blijft iedereen met serieuze klachten thuis, zoals wordt geadviseerd.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:13 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Werd vanmiddag ook in de kamer gezegd door iemand van PvdD (GGD adviseert om het stil te houden en niet te vertellen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |