quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Het is maar een griepjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oops moet nummer 147 zijn.
@Tjacka @Lonaa @capricia @trein2000
[ Bericht 63% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 18:25:00 ]![]()
Last man standing detectedquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:11 schreef Verbruikersnaam het volgende:
ik heb 5 flesjes disinfectie gel gevonden. Hoorray.![]()
Wallonie wacht niet langer op de nationale regering en heeft inmiddels als eerste in de Benelux besloten maatregelen te nemen voor Wallonie en Brussel
https://www.lesoir.be/284(...)es-mesures-contre-le![]()
Tot nu toe zijn de geruchten / filmpjes etc. uit China in ieder geval (nog) niet waar gebleken. We zien in andere landen geen mensen die midden op straat dood neervallen, geen bussen vol lijken en crematoria die overuren draaien.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:04 schreef smeerpijp. het volgende:
Reactie op NU.nl van een chineze vrouw (claimt ze, maargoed, als dit echt zo is zijn we fucked)
[..]Alpha kenny one![]()
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 18:12:10BREAKING: Italy reports 769 new cases of coronavirus and 41 new deaths, raising total to 3,858 cases and 148 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
Ik ben te dom om dit te lezen....quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:14 schreef riazop het volgende:
Wallonie wacht niet langer op de nationale regering en heeft inmiddels als eerste in de Benelux besloten maatregelen te nemen voor Wallonie en Brussel
https://www.lesoir.be/284(...)es-mesures-contre-le
helaas
Maar? Wat gaan ze doen?![]()
Je mag toch hopen dat het RIVM nu eens echt gaat luisteren naar de WHO.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:47 schreef Greys het volgende:
twitter:WHO twitterde op donderdag 05-03-2020 om 17:02:08"This is not a drill. This is not the time to give up.This is not a time for excuses.This is a time for pulling out all the stops.Countries have been planning for scenarios like this for decades. Now is the time to act on those plans"-@:DrTedros #COVID19 #coronavirus reageer retweet
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
Bewaren en over een maand verhandelen voor honderdmiljoenmiljardquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:14 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Sharing is caring, no worries.![]()
Nederland vandaag op een trotse 7e plaats wat betreft aantal besmettingen de laatste 24 uur. 44 in je bitch!
Denk dat we zaterdag de Chinezen te pakken hebben![]()
![]()
Mijn behandelaar heeft me geadviseerd me niet bezig te houden met waarom-vragen waar ik het antwoord nooit op zal krijgen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Waarom hebben ze dan niet iedereen geadviseerd alle vluchten van en naar China op te schorten?![]()
![]()
Waarom gvd elke keer een nieuw topic, nog maar een keer dan
Reactie op NU.nl van een chineze vrouw (claimt ze, maargoed, als dit echt zo is zijn we fucked)quote:39 minuten geleden
-Dood percentage is lage: De bekend percentage is al hoger dan normal griepvirus. Weet je toevallig hoeveel arts en verplichtkundigers in Wuhan zijn: 30000! Ze zijn gekomen van resterende gebieden van China om Wuhan te help. Als we hier 60000 besmetting krijgen, Ik terwijfel of we dezelfde aantal arts kan hebben om iedereen te kunnen helpen. Als niet, het betekent een seletie, soms mensen krijgt help en sommige mensen moet gaan bieden.
- Alleen ouderen en ziek mensen gaan dood: Ze hebben groter overlijden kans. Maar er zijn ook jong en gezonde mensen overlijden in china.
- Veel mensen denk het is gewoon een griep: Nee, het is niet gewoon een griep! Chinese overheid heeft alles laten vallen om Corona te bestrijden. Het is een erome prijs. Dit prijs gaat Chinese overheid niet betalen voor een gewone griep.
- Veel mensen denk dat percentage besmetting in China zeer lager is: Ik wil graag benadrukken dat er een prijs kaart hangt acht deze percentage. Voornamelijk de GDP van hele China en elke Chinese werk mee (zichzelf isoleren) om de virus te bestrijden. Als dit net gedaan is, praten wij here een heel andere getal.
-Je kan niks doen: Nee, We kunnen iets doen! Minder met mensen afspreken (het is tijdlijk); Als je ziekte bent, zorg dat je niet naar buiten. Misschien ook je kinder, partner ook tijdelijk thuis blijven. Denk aan andere mensen! Het is al lang bekend in china dat de virus kan verspreiden voor dat je ziek wordt. Als je terug van de risco gebied, blijven 2 weken thuis. Laat iemand anders de booschappen doen voor je en zet het voor je deur! Het klinkt niet leuk. Maar je doet dit voor jezelf, voor je college, voor je vrienden, voor je familie en om een mooie land te beschermen!
Als we met iedereen bewust zijn kan wij dit virus verslaan. Anders gaan wij samen een hoger prijs betalen!![]()
Italië neemt ferm de leiding.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:15 schreef riazop het volgende:
Nederland vandaag op een trotse 7e plaats wat betreft aantal besmettingen de laatste 24 uur. 44 in je bitch!
Denk dat we zaterdag de Chinezen te pakken hebben
[ afbeelding ]![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:15 schreef showtimer het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 18:12:10BREAKING: Italy reports 769 new cases of coronavirus and 41 new deaths, raising total to 3,858 cases and 148 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
Dat deel ik dan weer niet.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:15 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Bewaren en over een maand verhandelen voor honderdmiljoenmiljard![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Ondertussen is Bruins zich vooral druk aan het maken dat Macron beslag gaat leggen op alle mondkapjes in Frankrijk.quote:Volgens de chef van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) Tedros, kan de epidemie van het coronavirus worden ingeperkt en beheerst door een gecoördineerde reactie van alle regeringen in de wereld. Hij uitte zijn bezorgdheid over sommige landen die het virus niet serieus genoeg nemen of er niets tegen doen. "Dit is niet het moment om op te geven", zei hij. "Dit is geen moment voor uitvluchten. Dit is een tijd om alles uit de kast te halen."![]()
Evenstar
![]()
Jezus, niet normaal meer. Schrik hier iedere dag weer van.quote:![]()
Over een week waarschijnlijk een zelfde situatie in Nederland.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:15 schreef showtimer het volgende:
![]()
WTF. Het stopt ook niet he daarquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:15 schreef showtimer het volgende:
![]()
Waar een klein land groot in kan zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:15 schreef riazop het volgende:
Denk dat we zaterdag de Chinezen te pakken hebben
[ afbeelding ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
Evenstar
![]()
Gewoon contact opnemen en vooral thuisblijven.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:19 schreef Minimunt het volgende:
Mijn hoesten wordt steeds erger. Ik denk echt dat ik het virus heb![]()
Hmm, waardeloos.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:19 schreef Minimunt het volgende:
Mijn hoesten wordt steeds erger. Ik denk echt dat ik het virus heb
Goed opletten en gewoon bellen morgenochtend![]()
Laat je testen danquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:19 schreef Minimunt het volgende:
Mijn hoesten wordt steeds erger. Ik denk echt dat ik het virus heb![]()
of de boeken in gaan als superspreader van nederland, als dat je ding isquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Gewoon contact opnemen en vooral thuisblijven.![]()
Vrees het ookquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:19 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Over een week waarschijnlijk een zelfde situatie in Nederland.![]()
Denk je echt? Dit is echt vreselijk daar. Wat een ellendequote:Op donderdag 5 maart 2020 18:21 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Straks vast wel omdat ze nu alles gesloten hebben.![]()
Klopt blijkbaar niet helemaal wamt 769 is total confirmed new.quote:
Total confirmed: 3858 (+769)
Active cases: 3296 (+590), divided in 1155 (+91) self-quarantine, 1790 (+446) hospitalized, 351 (+56) in ICU
Deceased: 148 (+41) [age range is 66-94]
Recovered: 414 (+138)
Tested: 32362 (+2525)
Heftig dat 10% van de geteste cases besmet is en bijna 1/3 van de opgeloste cases is overleden.I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
Een van de grotere landen in Europa buiten de grote 5. Qua inwoneraantal dan, maar daar gaat het hier om. Mensen onderschatten vaak hoe groot Nederland is qua inwoneraantal.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:19 schreef Jane het volgende:
[..]
Waar een klein land groot in kan zijn.![]()
Evenstar
![]()
Zou in ieder geval iets moeten helpen. Als je kinderen thuis houdt hou je ook een ouder thuis in veel gevallen. Minder mensen op straat/werk/ov is in dit geval goed. Zo weinig mogelijk bijelkaar komen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:22 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Denk je echt? Dit is echt vreselijk daar. Wat een ellende![]()
Zo dan.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:15 schreef showtimer het volgende:
![]()
Nee ik hoop het. Dat soort maatregelen hebben wel een effect op de verspreiding. De vraag is hoe groot. Dat is afwachten.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:22 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Denk je echt? Dit is echt vreselijk daar. Wat een ellende![]()
Hoeveel moet ik er dan zien als echt new?quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:23 schreef merino het volgende:
[..]
Klopt blijkbaar niet helemaal wamt 769 is total confirmed new.
Active cases: 3296 (+590), divided in 1155 (+91) self-quarantine, 1790 (+446) hospitalized, 351 (+56) in ICU
Heftig dat 10% van de geteste cases besmet is en bijna 1/3 van de opgeloste cases is overleden.![]()
590 nieuwe active cases.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:25 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Hoeveel moet ik er dan zien als echt new?I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
Alleen scholen en uni’s over het hele land. Verder is het meeste nog open.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:24 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Nee ik hoop het. Dat soort maatregelen hebben wel een effect op de verspreiding. De vraag is hoe groot. Dat is afwachten.![]()
twitter:omroepbrabant twitterde op donderdag 05-03-2020 om 18:22:42Coronapatiënt in gemeente Oisterwijk, aantal besmettingen stijgt met de dag https://t.co/tBNW4qc2p4 reageer retweet
![]()
Heb hier vandaag al 3 besmettingen langs zien komen van personeel op een universiteit. Ergens in Breda en ik geloof Maastricht en Wageningen. Dus misschien hier ook een goed idee...quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:27 schreef _I het volgende:
[..]
Alleen scholen en uni’s over het hele land. Verder is het meeste nog open.![]()
Aantal besmettingen stijgt met de dag, no shit. Had niet anders verwacht.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:27 schreef Lizzietje het volgende:
twitter:omroepbrabant twitterde op donderdag 05-03-2020 om 18:22:42Coronapatiënt in gemeente Oisterwijk, aantal besmettingen stijgt met de dag https://t.co/tBNW4qc2p4 reageer retweet
![]()
quote:18:25
Spelers en medewerkers van de Deense voetbalclubs Brøndby en Lyngby zijn in quarantaine geplaatst omdat ze in contact zijn geweest met de Deense oud-international Thomas Kahlenberg, bij wie het coronavirus is gevonden.
Brøndby en Lyngby, clubs uit de Deense eredivisie, speelden zondag tegen elkaar. Kahlenberg, oud-speler van Brøndby, was aanwezig en knuffelde heel wat af met oude bekenden, onder wie directeur Ole Palma, verdediger Joel Kabongo en assistent-trainer Martin Retov.![]()
Bij ons op het werk, wordt momenteel ook iemand getest, komende vanuit risicogebied
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
Het is een goed begin!quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:27 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Heb hier vandaag al 3 besmettingen langs zien komen van personeel op een universiteit. Ergens in Breda en ik geloof Maastricht en Wageningen. Dus misschien hier ook een goed idee...
Maar als de rest van de wereld gewoon doorleeft, gaan die kinderen en studenten ook niet thuis zitten. Jeej, 4 weken vakantie.![]()
De helft ligt ook in het ziekenhuis. Dat komt nier overeen met 80% mild thuis uitzieken.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:23 schreef merino het volgende:
[..]
Klopt blijkbaar niet helemaal wamt 769 is total confirmed new.
Heftig dat 10% van de geteste cases besmet is en bijna 1/3 van de opgeloste cases is overleden.![]()
Bedenk ook even dit. In één van de ergste griep jaren in Italie (2018) gingen er in een week in totaal 30 mensen dood terwijl er 832.000 patienten met griep waren.
Nu gaan er in één dag meer mensen dood met een stuk minder besmettingen. Dit is echt veel erger dan de griep gemeten in dezelfde populatie.
https://www.thelocal.it/2(...)u-season-in-14-yearsI have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
Zie net dat stukje dat de overledenen allen van 60+ is. Die in het ziekenhuis allemaal zullen niet anders zijmquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
De helft ligt ook in het ziekenhuis. Dat komt nier overeen met 80% mild thuis uitzieken.![]()
Dag 12quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:30 schreef merino het volgende:
Bedenk ook even dit. In één van de ergste griep jaren in Italie (2018) gingen er in een week in totaal 30 mensen dood terwijl er 832.000 patienten met griep waren.
Nu gaan er in één dag meer mensen dood met een stuk minder besmettingen. Dit is echt veel erger dan de griep gemeten in dezelfde populatie.
https://www.thelocal.it/2(...)u-season-in-14-years![]()
![]()
Is Sky news betrouwbaar? 1e dode in de UK?
https://news.sky.com/stor(...)or-covid-19-11950440~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Sommigen doen hier ook alsof Italië een soort onderontwikkeld land is - wellicht voor hun eigen geruststelling - maar dat is het natuurlijk echt niet.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:30 schreef merino het volgende:
https://www.thelocal.it/2(...)u-season-in-14-yearsLying awake, wondering if there is a Dog...
"Met de wetenschap van nu".quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:30 schreef Momo het volgende:
Achteraf gezien had gewoon niemand op vakantie moeten gaan naar Italie...![]()
Ik zie het net ook van de Guardian voorbijkomen op Twitter.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:32 schreef joyvke het volgende:
https://news.sky.com/stor(...)or-covid-19-11950440Lying awake, wondering if there is a Dog...
quote:18:27
Het dodental als gevolg van het coronavirus in Italië is gestegen van 107 naar 148. Het aantal bevestigde besmettingen steeg van 3089 tot 3858. Dit hebben de Italiaanse autoriteiten donderdag meegedeeld.![]()
Nee, en achteraf gezien had niemand in de MH17 moeten stappen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:30 schreef Momo het volgende:
Achteraf gezien had gewoon niemand op vakantie moeten gaan naar Italie...![]()
Was niet snel genoeg met mijn edit, had het net gezien. Verkeerd gelezen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:32 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
1790 in ziekenhuis waarvan 351 in intensive care.
Dat is wel een bizar aantal. Vraag me af of het dan echt mensen zijn die in het ziekenhuis móeten liggen of dat ze liever geen risico's nemen.![]()
Vraag ik me ook af. Als het echt moet, dan is dit dramatisch voor Nederland. Want dan hebben we over anderhalve week geen ziekenhuisbed meer over.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:34 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Was niet snel genoeg met mijn edit, had het net gezien. Verkeerd gelezen.
Dat is wel een bizar aantal. Vraag me af of het dan echt mensen zijn die in het ziekenhuis móeten liggen of dat ze liever geen risico's nemen.![]()
@onlogischquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:30 schreef merino het volgende:
https://www.thelocal.it/2(...)u-season-in-14-years![]()
Als je in zo'n overvol ziekenhuis ligt kan je net zo goed thuis liggen als je niet zo ernstig ziek bent dat je naar de IC moet. Volgens mij dienen ze alleen op de IC zuurstof toe toch?quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:32 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
1790 in ziekenhuis waarvan 351 in intensive care.![]()
Sky news is betrouwbaar jaquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:32 schreef joyvke het volgende:
https://news.sky.com/stor(...)or-covid-19-11950440![]()
Ik krijg het virus liever niet. Val in risicogroep.
Maar voortdurend opletten wat je aanraakt, handen tig keer wassen en uit de buurt blijven van hoestende mensen is gewoon niet te doen.
Je kan niet je handen wassen/ontsmetten en daarna een tijdje niks meer aanraken en ook je gezicht niet. Ik snap niet hoe mensen met smetvrees dat doen en leven.Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.![]()
twitter:TX01HB twitterde op donderdag 05-03-2020 om 17:35:13#waanzin Zojuist in een tankstation mijn handen gewassen. Om te wassen, de kraan gedraaid. Toen bedacht,dat iemand besmet aan die kraan gekomen was. Heb de kraan ook gewassen, dan de volledige toiletruimte, dan het hele tankstation.en nu ben ik aan het dweilen op de E40 #fact reageer retweet
![]()
Bwehehehehehequote:Op donderdag 5 maart 2020 18:39 schreef _I het volgende:
twitter:TX01HB twitterde op donderdag 05-03-2020 om 17:35:13#waanzin Zojuist in een tankstation mijn handen gewassen. Om te wassen, de kraan gedraaid. Toen bedacht,dat iemand besmet aan die kraan gekomen was. Heb de kraan ook gewassen, dan de volledige toiletruimte, dan het hele tankstation.en nu ben ik aan het dweilen op de E40 #fact reageer retweet
![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:39 schreef _I het volgende:
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
Aanleren je gezicht niet aan te raken en je handen te wassen voor het eten brengt je al een heel eind.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:38 schreef Injetta het volgende:
Maar voortdurend opletten wat je aanraakt, handen tig keer wassen en uit de buurt blijven van hoestende mensen is gewoon niet te doen.
Je kan niet je handen wassen/ontsmetten en daarna een tijdje niks meer aanraken en ook je gezicht niet. Ik snap niet hoe mensen met smetvrees dat doen en leven.![]()
linkt werkt niet, maar 30 lijkt me veel te weinig. In de VS stierven er in dat seizoen 61.000 (of 71.000?), als je een seizoen van 13 weken veronderstelt is dat gemiddeld 4700 per week. Als Italie dezelfde death rate had kom je op 866 doden per week.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:30 schreef merino het volgende:
https://www.thelocal.it/2(...)u-season-in-14-yearsare we infinite or am I alone![]()
Die gaan nu helemaal door een hel ...quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:38 schreef Injetta het volgende:
Je kan niet je handen wassen/ontsmetten en daarna een tijdje niks meer aanraken en ook je gezicht niet. Ik snap niet hoe mensen met smetvrees dat doen en leven.![]()
![]()
6 nieuwe coronagevallen in limburg
https://www.1limburg.nl/z(...)urg?context=topstory
in dit tempo zitten we na het weekend op 500+![]()
Makkelijk.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:40 schreef Minimunt het volgende:
6 nieuwe coronagevallen in limburg
https://www.1limburg.nl/z(...)urg?context=topstory
in dit tempo zitten we na het weekend op 500+![]()
Of niet. Die doen hetzelfde wat ze altijd al doen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:40 schreef maily het volgende:
[..]
Die gaan nu helemaal door een hel ...![]()
Heeft iemand eigenlijk een artikel of persbericht waar uitgelegd wordt, waarom het in Italie zo foutgelopen is?Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:39 schreef _I het volgende:
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Popiejopies.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:39 schreef _I het volgende:
![]()
![]()
Op school van mijn zoontje is een stagiaire met Corona, daar kreeg ik een mail over vanmiddag. Ze heeft dat in de vakantie opgelopen en is sindsdien niet meer op school geweest. Geen paniek dus, ook geen sluiting.![]()
https://nos.nl/artikel/23(...)ndje-van-europa.htmlquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:41 schreef banaantjeEE het volgende:
Heeft iemand eigenlijk een artikel of persbericht waar uitgelegd wordt, waarom het in Italie zo foutgelopen is?![]()
Dankje!quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:43 schreef showtimer het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)ndje-van-europa.htmlOp zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
https://www.thelocal.it/2(...)-say-researchers/ampquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:41 schreef banaantjeEE het volgende:
Heeft iemand eigenlijk een artikel of persbericht waar uitgelegd wordt, waarom het in Italie zo foutgelopen is?![]()
Oke.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:16 schreef _I het volgende:
[..]
Mijn behandelaar heeft me geadviseerd me niet bezig te houden met waarom-vragen waar ik het antwoord nooit op zal krijgen.
Dan heeft het WHO dus ook gewoon niet naar hun eigen info gehandeld, of valt het misschien allemaal toch genoeg mee dat dat niet nodig was.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Hmm bij mij wel als ik hem copy paste in nieuwe tab. idd niet als ik hier klik.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:39 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
linkt werkt niet, maar 30 lijkt me veel te weinig. In de VS stierven er in dat seizoen 61.000 (of 71.000?), als je een seizoen van 13 weken veronderstelt is dat gemiddeld 4700 per week. Als Italie dezelfde death rate had kom je op 866 doden per week.
https://www.thelocal.it/2(...)u-season-in-14-yearsI have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
Het komt er dus op neer dat Italie gewoon actief op zoek gaat?quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:43 schreef showtimer het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)ndje-van-europa.html
Klinkt veelbelovend...Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Alsof het via luchthavens met vrijwel onverminderd verkeer van personen ook nog na de mislukte quarantaine van Wuhan en Chinees nieuwjaar niet even gemakkelijk vanuit andere landen had kunnen komen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:30 schreef Momo het volgende:
Achteraf gezien had gewoon niemand op vakantie moeten gaan naar Italie...Alsof het met carnaval niet massaal hier verspreid zal zijn.
![]()
![]()
Doe het al jaren. Dat wassen, ontsmetten en uit de buurt van mensen blijven. Vriendin heeft diagnose OCD en daar valt bij haar smetvrees onder en volgens DSM-IV. Die leeft al jaren nog extremer. Je word er inderdaad wel moe van, zij in ieder geval wel. Ik niet zo erg.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:38 schreef Injetta het volgende:
Je kan niet je handen wassen/ontsmetten en daarna een tijdje niks meer aanraken en ook je gezicht niet. Ik snap niet hoe mensen met smetvrees dat doen en leven.
Probleem waar ik nu tegenaan loop is dat ik in de supermarkt een mandje pak voor de boodschappen en dan bij de kassa mijn telefoon voor de bonuskaart of pinpas om te betalen. Dan heb je dus al een kruisbesmetting op een object wat je daarna mee je huis in neemt.
In ieder geval sterkte, hoop dat het niet ernstig uitpakt.![]()
Er zullen ergens wel belangen spelen. Niets staat op zichzelf.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oke.
Dan heeft het WHO dus ook gewoon niet naar hun eigen info gehandeld, of valt het misschien allemaal toch genoeg mee dat dat niet nodig was.
Dat hele geneuzel alleen al om het woord pandemie. China is de grootste sponsor van de WHO.. Wie zal het zeggen. Dan wordt het al snel BNW![]()
twitter:bddenbosch twitterde op donderdag 05-03-2020 om 18:46:03Jeroen Bosch Ziekenhuis zegt operaties af; extra maatregelen tegen coronavirus https://t.co/B6EnWjNbU9 reageer retweet
![]()
Uit betrouwbare bron: er zijn al veel meer besmettingen, maar het mag nog niet verteld worden van de ggd (ambulance medewerker).![]()
Ah, complotdenken.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:47 schreef _I het volgende:
[..]
Er zullen ergens wel belangen spelen. Niets staat op zichzelf.
Dat hele geneuzel alleen al om het woord pandemie. China is de grootste sponsor van de WHO.. Wie zal het zeggen. Dan wordt het al snel BNW
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Ja, de mensen die denken dat het aan Italiaanse laksheid ligt houden zichzelf een beetje voor de gek.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:46 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Het komt er dus op neer dat Italie gewoon actief op zoek gaat?
Klinkt veelbelovend...
Er is in het begin wel een patient over het hoofd gezien natuurlijk, maar we weten dat dat in NL sowieso ook al is gebeurd.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
Forum Opties Forumhop: Hop naar: