quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Het is maar een griepjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De vraag is, welke hebben wij nu hierquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:31 schreef Greys het volgende:
Nog even bij de discussie uit het net dichte topic:
[ afbeelding ]![]()
Voor de OP 1 vd nieuwe 44 gevallen:
xx. Man, promovendus Wageningen Universiteit, waarschijnlijk besmet door vriend uit Milaan
https://www.gelderlander.nl/wageningen/medewerker-universiteit-wageningen-besmet-met-corona-colleges-gaan-door~a0e3b2c4/![]()
Zouden er voor beide een ander vaccin nodig zijn, of is 1 voldoende voor beide?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:31 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Daily Mail?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:31 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Waar is dit van?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:31 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Most common in early outbreak Wuhanquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:31 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
Dat houdt in dat nieuwe uitbraken van het S type zijn?
Positief, maar dat is dus de ongemuteerde versie
De L is gemuteerd, maar kennelijk verantwoordelijk voor de ernst in Wuhan
Ik snap dit plaatje niet, of begrijp de implicatie niet helemaal, of beide... heb je een bron?![]()
Aangezien er wel heel veel thuis zitten met milde klachten. Van de 44 nieuwe zijn er 2 in het ziekenhuis.![]()
De implicatie is, lijkt me, dat je L makkelijker onder controle krijgt zoals in Wuhan, omdat mensen zieker worden en je die mensen dus kunt isoleren. In het geval van S zijn de symptomen minder dus wordt minder snel gedetecteerd en verspreidt zich dus makkelijker, ondanks dat L besmettelijker is.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:31 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
Nee. Sorry. Ik postte het alleen maar omdat er een discussie was welke nou erger was, S of L.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:33 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Most common in early outbreak Wuhan
Dat houdt in dat nieuwe uitbraken van het S type zijn?
Positief, maar dat is dus de ongemuteerde versie
De L is gemuteerd, maar kennelijk verantwoordelijk voor de ernst in Wuhan
Ik snap dit plaatje niet, of begrijp de implicatie niet helemaal, of beide... heb je een bron?Ik weet niet eens of het waar is dat er twee zijn, maar kon mobiel degenen niet quoten die het erover hadden. Dacht misschien hebben ze er iets aan.
Mag ook weg als het niet klopt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Daily mail is een flutkrant maar het plaatje is correctquote:"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
https://www.ad.nl/binnenl(...)b8fd0ea247d0f4ccd913
Wel zijn er inmiddels twee mensen (een kind uit Amsterdam en een studente uit Delft) die bij een tweede test ‘toch geen’ corona bleken te hebben.Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Hoezo was het lastig om bijvoorbeeld op tijd voor te bereiden en genoeg testen klaar te hebben liggen? We waren toch voorbereid? Alles stond toch klaar? Of gingen ze er toch van uit dat de kans NIHIL was dat het ook in Nederland zou komen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er is geen enkel land in west-Europa gevrijwaard, misschien was voorzorgsmaatregelen treffen iets lastiger dan jij denkt?
Tenminste, aan jouw bijdragen te zien lijkt het erop dat je alleen maar kritiek hebt op het handelen van elke instantie.
Hoezo was het zo lastig om meteen een week geleden al te zeggen "als je uit gebied X komt moet je thuisblijven als je ook maar een klein beetje twijfelt of klachten hebt".
Hoezo was het lastig, wetende dat coronavirus al in Europa aanwezig was, mensen met onverklaarbare luchtwegklachten eerder te testen om corona? Het is toch volkomen belachelijk dat zorgverleners en patiënten op een IC zijn besmet (of in ieder geval gevaar hebben gelopen op besmetting), omdat het RIVM zo stellig beweerde dat het niet nodig was om ze te testen?
Hoezo is het lastig om iemand die bloed ophoest en luchtwegklachten heeft, maar niet in een risicogebied is geweest, te testen op het virus? Er zijn nu al 13 gevallen bekend van besmetting zonder een link naar het buitenland of naar iemand die het in het buitenland heeft opgelopen. Toch blijven ze beweren dat je het niet kan hebben als je niet in gebied X of Y bent geweest.
Dit zijn hele simpele dingen die heel makkelijk anders hadden gekund of nog steeds kunnen.
Niemand kan de punten goed weerleggen, behalve "hoezo weet jij het beter LOLZ". Mogen we tegenwoordig alleen maar kritiek hebben als we experts zijn? Of mogen we aub. ook gewoon even logisch nadenken en beredeneren?![]()
De vraag is nu. De 3,4 % death rate, is dat dan van de L of van de S, als de S er is dan is dat getal ook lager toch ?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:34 schreef SeLang het volgende:
[..]
De implicatie is, lijkt me, dat je L makkelijker onder controle krijgt zoals in Wuhan, omdat mensen zieker worden en je die mensen dus kunt isoleren. In het geval van S zijn de symptomen minder dus wordt minder snel gedetecteerd en verspreidt zich dus makkelijker, ondanks dat L besmettelijker is.![]()
Dat weet je niet totdat er een vaccin is, maar die vaccins worden ontworpen op het meer stabiele deel van het genome, dus de kans is groot dat een vaccin straks werkt op zowel S als L.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zouden er voor beide een ander vaccin nodig zijn, of is 1 voldoende voor beide?"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
kan in de OPquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:31 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Dit middel al( opnieuw) langs gekomen ?
https://eenvandaag.avrotr(...)ladvies-coronavirus/quote:Nog niet klinisch getest
In het voorlopig behandeladvies staat dat chloroquine en een ander middel, remdisivir, in de reageerbuis hebben laten zien dat ze werken tegen de verwekker van het coronavirus. 'Gebruik van deze middelen in de mens worden getest', zo staat er. Chloroquine wordt nu aangeraden als middel om te gebruiken tegen corona, maar dan wel met toestemming van de patiënt.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Van beiden gecombineerd. S alleen zou een lagere death rate moeten hebben dan L, lijkt mij.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:37 schreef Maver24 het volgende:
[..]
De vraag is nu. De 3,4 % death rate, is dat dan van de L of van de S, als de S er is dan is dat getal ook lager toch ?
Je kunt overigens ook beide virussen hebben, of na elkaar. Zou de herbesmettingen kunnen verklaren."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
Het lijkt me wel zorgelijk dat het is gemuteerd in een agressievere variant.
Kan het dan steeds doormuteren naar steeds dodelijker varianten?
En wist China dit al waardoor ze zo hebben gereageerd?
Zoveel vragen!![]()
![]()
Dat hele s en l verhaal is gebaseerd op 1 publicatie. Nog een beetje voorbarig lijkt mijquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:39 schreef SeLang het volgende:
[..]
Van beiden gecombineerd. S alleen zou een lagere death rate moeten hebben dan L, lijkt mij.![]()
Evenstar
![]()
Andersom juist. Agressievere L-versie was vooral te zien in Wuhan.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:40 schreef 22 het volgende:
Kan het dan steeds doormuteren naar steeds dodelijker varianten?
En wist China dit al waardoor ze zo hebben gereageerd?
Zoveel vragen!![]()
Wel vreemd. Krijgen deze mensen dan nog een derde test, of is de tweede test betrouwbaarder dan de eerste?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:36 schreef just me het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)b8fd0ea247d0f4ccd913
Wel zijn er inmiddels twee mensen (een kind uit Amsterdam en een studente uit Delft) die bij een tweede test ‘toch geen’ corona bleken te hebben.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
https://www.instagram.com/p/B9UdVtWpU4a/quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:11 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[ afbeelding ]
Het pand van Vindicat
https://www.rtvnoord.nl/n(...)n-deur-Vindicat-pand
huehueoh ah toma toma vem vem vem vem![]()
jazeker, heb dat 2 dagen gelden al gelezenquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Is het al bewezen en helemaal waar enzo?![]()
Oh ja, dan is het waar.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
jazeker, heb dat 2 dagen gelden al gelezen![]()
Ik heb geen ideequote:Op donderdag 5 maart 2020 16:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wel vreemd. Krijgen deze mensen dan nog een derde test, of is de tweede test betrouwbaarder dan de eerste?Godmother of Radio 49
How fragile we are![]()
Maar in dat plaatje staat dat de S-versie de oudere versie van het virus is.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Andersom juist. Agressievere L-versie was vooral te zien in Wuhan.
Ik ga me wel even inlezen. Misschien begrijp ik het verkeerd.![]()
Het OV zat net flink tegenquote:.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
Zie dat heel regio Eindhoven al besmet is.
Iemand al een kist waar ik in kan liggen?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Paniek is er wel in Thailand. Mensen zijn aan het hamsteren geslagen.
https://www.thailandblog.(...)-hamsteren-geslagen/
Toch typisch voor een land dat slechts 47 gevallen kent.![]()
budgetuitvaart.nlquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Iemand al een kist waar ik in kan liggen?![]()
Google op sensitiviteit en specificiteit, daarin zit het antwoord.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wel vreemd. Krijgen deze mensen dan nog een derde test, of is de tweede test betrouwbaarder dan de eerste?![]()
Duitsland +182 vandaag, waar is dat helemaal losgebroken, nog steeds bij de grens of ergens anders?[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger![]()
Rewimo
![]()
Nederduitse/Mevrouw qltel![]()
Die Vindicatters hoeven dus 2 weken niet naar college, maar ze worden niet opgehokt? Drastische maatregel weer, zeg
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
Dat kan. Gebeurde ook met de Spaanse Griep. De tweede golf was toen dodelijker. Maar een te dodelijke variant sterft snel uit omdat het de gastheer doodt waardoor de verspreiding snel stopt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:40 schreef 22 het volgende:
Kan het dan steeds doormuteren naar steeds dodelijker varianten?"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
Evenstar
![]()
Klopt hoor wat je zegt. S-versie is originele versie, L-versie is een agressievere mutatie, alleen is L-versie alleen gezien in Wuhan. Daarna volgens mij niet meer. Het is een versie wat sneller uitsterft zoals het er nu naar uitziet (vooral omdat het bij besmetting sneller voor de dood zorgt, waardoor het zelf niet van verspreiden)., terwijl S-versie door blijft sudderen en de tijd krijgt om te verspreiden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:41 schreef 22 het volgende:
[..]
Maar in dat plaatje staat dat de S-versie de oudere versie van het virus is.
Ik ga me wel even inlezen. Misschien begrijp ik het verkeerd.
Dit is hoe ik het heb begrepen in ieder geval![]()
![]()
Lufthansa heeft 150 kisten die voorlopig aan (in?) de grond blijven.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Misschien kun je wat planken gebruiken van het podium wat PSV gebruikt bij een prijsuitreiking.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
![]()
Als je zijn uitspraken dan hoger hebt zitten: diezelfde minister sprak vandaag ook gewoon z'n zorgen uit over het beschikbare aantal bedden als het doorgaat met flink stijgen. 👇🏽quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:32 schreef wollah het volgende:
[..]
De gemiddelde FOK!ker zal het allemaal idd wel beter weten dan onze minister
Of is hij nu ook een paniekvogel?quote:"Dat laatste is het echte probleem. Wanneer de besmettingen te snel oplopen is er onvoldoende capaciteit om kwetsbaren goed te verplegen."
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
S is ouder en bestaat nog steeds. L is een nieuwe afsplitsing daarvanquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:41 schreef 22 het volgende:
[..]
Maar in dat plaatje staat dat de S-versie de oudere versie van het virus is.
Ik ga me wel even inlezen. Misschien begrijp ik het verkeerd."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
geen idee, vond de uitleg van @SeLang ook wel plausibelquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee. Sorry. Ik postte het alleen maar omdat er een discussie was welke nou erger was, S of L.Ik weet niet eens of het waar is dat er twee zijn, maar kon mobiel degenen niet quoten die het erover hadden. Dacht misschien hebben ze er iets aan.
Mag ook weg als het niet klopt.![]()
Ik las net dat beide varianten ook in de VS zijn gezienquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Klopt hoor wat je zegt. S-versie is originele versie, L-versie is een agressievere mutatie, alleen is L-versie alleen gezien in Wuhan. Daarna volgens mij niet meer. Het is een versie wat sneller uitsterft zoals het er nu naar uitziet, terwijl S-versie door blijft sudderen.
Dit is hoe ik het heb begrepen in ieder geval"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
Nee, m'n punt was dat je geen bron postte maar zegt "ja, dit is waar want ik heb het 2 dagen geleden gelezen".quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
of je gaat met die geleerden in discussie?
http://www.rfi.fr/en/inte(...)ains-lab-study-shows![]()
Heb je een bron van dat ze niet binnen hoeven blijven?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:42 schreef Rewimo het volgende:
Die Vindicatters hoeven dus 2 weken niet naar college, maar ze worden niet opgehokt? Drastische maatregel weer, zegIT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Misschien zijn beide varianten dan ook wel in Italië en Iran aanwezig gezien het aantal doden wat daar valt.![]()
In grote hoeveelheden gaan mensen doorgaans in putten met ongebluste kalkquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Iemand al een kist waar ik in kan liggen?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 16:47:47 ]![]()
Evenstar
![]()
Ah thanks, dat had ik nog niet meegekregen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:44 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik las net dat beide varianten ook in de VS zijn gezien
Wel een probleem daar dan. Voordeel is wel dat het relatief snel weer verdwijnt, maar wel eerst aardig wat slachtoffers maakt. Agressieve versies reageren wel goed op fatsoenlijke maatregelen in ieder geval.![]()
twitter:AT5 twitterde op donderdag 05-03-2020 om 16:46:34Opnieuw Amsterdammer besmet met coronavirushttps://t.co/tWVmVBOkZ6 https://t.co/rwWoQqxaZu reageer retweet
![]()
Dan nog gaat het om slechts 1 publicatie. Het kan natuurlijk waar zijn en ze hebben er onmogelijk meer verstand van dan ik. Maar om het nu als uitgangspunt te nemen vind ik persoonlijk te voorbarig. Minstens een bevestiging zien ergensquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:45 schreef GGMM het volgende:
[..]
Nee, m'n punt was dat je geen bron postte maar zegt "ja, dit is waar want ik heb het 2 dagen geleden gelezen".![]()
Actievoerders beplakken gebouw Vindicat met posters: 'Mutua Virus'
https://www.dvhn.nl/groni(...)-Virus-25425945.html
![]()
![]()
had 2 dagen geleden in dit turbo topic al die bron gepost, maar ja, net zoals iedereen kan je dit topic niet 24/7 in de gaten houdenquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:45 schreef GGMM het volgende:
[..]
Nee, m'n punt was dat je geen bron postte maar zegt "ja, dit is waar want ik heb het 2 dagen geleden gelezen".![]()
Heb nog niet alles van vandaag terug kunnen lezen, maar dat anti-malaria medicijn dat iets schijnt te doen klinkt dan wel weer hoopvol. Ik las gisteravond hier geloof ik dat dat (ook?) in NL wordt geproduceerd maar dat die producent zich afvroeg of ie het al in grote aantallen moest gaan maken omdat ie er (terecht) niet mee wil blijven zitten.
Is daar inmiddels toevallig al meer duidelijkheid over, of de overheid bv een go heeft gegeven tot grotere productie?IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Als aanvulling: de implicatie is volgens mij ook dat als je draconische maatregelen neemt zoals in China is gebeurt, dan gaat S overheersen. Bij minder draconische maatregelen (Nederland) gaat L overheersen. Er vanuit gaande dat beide vormen in omloop zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:34 schreef SeLang het volgende:
[..]
De implicatie is, lijkt me, dat je L makkelijker onder controle krijgt zoals in Wuhan, omdat mensen zieker worden en je die mensen dus kunt isoleren. In het geval van S zijn de symptomen minder dus wordt minder snel gedetecteerd en verspreidt zich dus makkelijker, ondanks dat L besmettelijker is."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
Evenstar
![]()
Allemaal nog in testfase volgens mij.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:48 schreef Greys het volgende:
Heb nog niet alles van vandaag terug kunnen lezen, maar dat anti-malaria medicijn dat iets schijnt te doen klinkt dan wel weer hoopvol. Ik las gisteravond hier geloof ik dat dat in NL wordt geproduceerd maar dat die producent zich afvroeg of ie het al in grote aantallen moest gaan maken omdat ie er (terecht) niet mee wil blijven zitten.
Is daar inmiddels toevallig al meer duidelijkheid over, of de overheid bv een go heeft gegeven tot grotere productie?![]()
Rewimo
![]()
Ik las een paar topics geleden dat ze 2 weken geen les krijgen, maar niets over binnenblijven.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:45 schreef Greys het volgende:
Heb je een bron van dat ze niet binnen hoeven blijven?
Edit: https://www.rtvnoord.nl/n(...)e-leden-staat-vooropMost people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
China heeft veel ervaring met cremeren, zijn ze erg goed in.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:46 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
In grote hoeveelheden gaan mensen doorgaans in putten met ongebluste kalk![]()
Het schijnt idd te helpen. Is ook al getest in een reageerbuis dat het helptquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:48 schreef Greys het volgende:
Heb nog niet alles van vandaag terug kunnen lezen, maar dat anti-malaria medicijn dat iets schijnt te doen klinkt dan wel weer hoopvol. Ik las gisteravond hier geloof ik dat dat (ook?) in NL wordt geproduceerd maar dat die producent zich afvroeg of ie het al in grote aantallen moest gaan maken omdat ie er (terecht) niet mee wil blijven zitten.
Is daar inmiddels toevallig al meer duidelijkheid over, of de overheid bv een go heeft gegeven tot grotere productie?![]()
Het is inderdaad 1 publicatie, maar naar ik begrijp worden beide in de publicatie beschreven varianten in meerdere landen gevonden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dan nog gaat het om slechts 1 publicatie. Het kan natuurlijk waar zijn en ze hebben er onmogelijk meer verstand van dan ik. Maar om het nu als uitgangspunt te nemen vind ik persoonlijk te voorbarig. Minstens een bevestiging zien ergens"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
Zag een pdf van rivm zelf dat het in het behandelplan staat inmiddels. (Wel met toestemming patiënt las ik hier dan net weer). Dus als er (veel) meer patiënten komen en het staat in het behandelplan zal je toch wel een grotere hoeveelheid moeten gaan bestellen lijkt me.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:49 schreef Kyran het volgende:
[..]
Allemaal nog in testfase volgens mij.
Edit:
https://lci.rivm.nl/covid-19/bijlage/behandeladviesIT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Is getest in een reageerbuis en het schijnt te werkenquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:49 schreef Kyran het volgende:
[..]
Allemaal nog in testfase volgens mij.![]()
twitter:czhuijgen twitterde op donderdag 05-03-2020 om 16:50:52Virusnieuws 05/03-Aantal besmette mensen groeit naar 95.800+, doden naar 3.285-In Nederland teller van 38 naar 82-In Wuhan is een man (36) overleden 5 dagen nadat hij door ziekenhuis genezen werd verklaardDraadje van vandaag begint hier #CindyExithttps://t.co/ETkKQbEsTc reageer retweet
![]()
Evenstar
![]()
Maar nog niet op mensen toch? Dat bedoelde ik meerquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:51 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Is getest in een reageerbuis en het schijnt te werken![]()
![]()
https://www.rtvnoord.nl/n(...)n-deur-Vindicat-pandquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Heb je een bron van dat ze niet binnen hoeven blijven?
En persco en liveblog daarover kun je terugkijken/lezen:
https://www.rtvnoord.nl/n(...)it-coronagebied-voorIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Onmogelijk als in heel veel of als in dat jij er meer verstand van hebt?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dan nog gaat het om slechts 1 publicatie. Het kan natuurlijk waar zijn en ze hebben er onmogelijk meer verstand van dan ik. Maar om het nu als uitgangspunt te nemen vind ik persoonlijk te voorbarig. Minstens een bevestiging zien ergens![]()
Heel veel, uiteraard. Ik ben slechts ik.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:52 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Onmogelijk als in heel veel of als in dat jij er meer verstand van hebt?![]()
Evenstar
![]()
Denk dat hij ongetwijfeld bedoeldequote:Op donderdag 5 maart 2020 16:52 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Onmogelijk als in heel veel of als in dat jij er meer verstand van hebt?![]()
![]()
Er is een kaart online waarin de verspreiding van Covid-19 erg goed op wordt weergegeven.
https://tinyurl.com/uwns6z5![]()
Hoe kan dat nou weer van de man van 36. Dat is wel echt scaryquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:51 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:czhuijgen twitterde op donderdag 05-03-2020 om 16:50:52Virusnieuws 05/03-Aantal besmette mensen groeit naar 95.800+, doden naar 3.285-In Nederland teller van 38 naar 82-In Wuhan is een man (36) overleden 5 dagen nadat hij door ziekenhuis genezen werd verklaardDraadje van vandaag begint hier #CindyExithttps://t.co/ETkKQbEsTc reageer retweet
![]()
Ik zou als Chinees best kwaad zijn, ik bedoel, gooi je godsamme heel je economie plat, verregaande quarantaine, en dan fucken wij het alsnog
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 16:54:01 ]![]()
staat allang inde OPquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:53 schreef rori het volgende:
Er is een kaart online waarin de verspreiding van Covid-19 erg goed op wordt weergegeven.
https://tinyurl.com/uwns6z5![]()
Weet ik niet. Wordt wel toegepast nuquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Maar nog niet op mensen toch? Dat bedoelde ik meer![]()
Ze zijn hier zelf mee gekomen dus tjaquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:53 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Ik zou als Chinees best kwaad zijn, ik bedoel, gooi je godsamme heel je economie plat, verregaande quarantaine, en dan fucken wij het alsnog![]()
Waarom zouden ze opgehokt moeten blijven? Ze zijn toch niet besmet?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:42 schreef Rewimo het volgende:
Die Vindicatters hoeven dus 2 weken niet naar college, maar ze worden niet opgehokt? Drastische maatregel weer, zeg![]()
https://www.destentor.nl/(...)gen-corona~aa9a4d6f/quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:48 schreef Greys het volgende:
Is daar inmiddels toevallig al meer duidelijkheid over, of de overheid bv een go heeft gegeven tot grotere productie?
Is nog niet echt duidelijk.
Bijsluiter raad wel aan voorzichtigheid aan bij gebruik. : https://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h106659.pdfGa fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Ok, duidelijk. Ik was in de veronderstelling dat dezelfde test tweemaal uitgevoerd werd, maar dat is dus niet zo.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:42 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Google op sensitiviteit en specificiteit, daarin zit het antwoord.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Soort van update over de paus:
Na de viering van Aswoensdag op de Aventin-heuvel in Rome kreeg Paus Franciscus de klassieke symptomen van verkoudheid zoals koorts en pijn in de keel, aldus de krant. In het Vaticaan vond men het dan ook dringend wenselijk dat de Paus op het Coronavirus getest zou worden. Vaticaanwoordvoerder Matteo Bruni wil het bericht op verzoek van nieuwsagentuur “Reuters” noch bevestigen noch ontkennen.
Misschien al langs gekomen, maar ik heb niet alles kunnen bijlezen![]()
Ja, als dit allemaal achter de rug is moet er toch even goed met China gepraat gaan worden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ze zijn hier zelf mee gekomen dus tja![]()
Duitsland ookquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
China heeft veel ervaring met cremeren, zijn ze erg goed in.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Ja, dat gevoel heb ik ook een beetje. De Chinezen hebben er alles aan gedaan om het virus uit te roeien, dat is niet gelukt. Europa en de rest van de wereld nemen minder verregaande maatregelen en voor je het weet, duikt het virus weer ergens anders in China de kop op.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:53 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Ik zou als Chinees best kwaad zijn, ik bedoel, gooi je godsamme heel je economie plat, verregaande quarantaine, en dan fucken wij het alsnog![]()
Als dit waar is, is het coronavirus dus heel zo slecht niet voor onze economiequote:Op donderdag 5 maart 2020 16:55 schreef deedeetee het volgende:
[..]
https://www.destentor.nl/(...)gen-corona~aa9a4d6f/
Is nog niet echt duidelijk.![]()
Rewimo
![]()
Waarom zouden ze anders 2 weken geen les krijgen, als ze toch niet besmet zijn?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:54 schreef Coppi het volgende:
Waarom zouden ze opgehokt moeten blijven? Ze zijn toch niet besmet?Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
Ja ze kwamen er dus zelf mee. Dus hoezo boos worden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:56 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, dat gevoel heb ik ook een beetje. De Chinezen hebben er alles aan gedaan om het virus uit te roeien, dat is niet gelukt. Europa en de rest van de wereld nemen minder verregaande maatregelen en voor je het weet, duikt het virus weer ergens anders in China de kop op.![]()
Dankjewel!quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
https://www.rtvnoord.nl/n(...)n-deur-Vindicat-pand
En persco en liveblog daarover kun je terugkijken/lezen:
https://www.rtvnoord.nl/n(...)it-coronagebied-voor
Opvallend stukje vind ik:Niet afdwingen snap ik, maar om het dan ook maar niet af te raden? Hm.quote:Vooraf heeft Vindicat met de GGD de risico's in kaart gebracht. Er gold geen negatief reisadvies. De GGD heeft wel zorgen geuit, maar de reis niet afgeraden. 'We kunnen dat niet afdwingen', zegt directeur Rietveld.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
In een Belgische winkel niet zo gek ver van mijn huis:
bron:
https://www.hln.be/in-de-(...)17-95-euro~a1e75c3c/Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Geen idee, wie bepaalt dat. Zijn ze allen lid student bij dezelfde onderwijsinstelling en faculteit?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:56 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Waarom zouden ze anders 2 weken geen les krijgen, als ze toch niet besmet zijn?![]()
Er zijn altijd uitzonderingen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:53 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou weer van de man van 36. Dat is wel echt scary![]()
Die dingen helpen niks, zit geen filter in.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:57 schreef Belg het volgende:
[ afbeelding ]
bron:
https://www.hln.be/in-de-(...)17-95-euro~a1e75c3c/![]()
Dankjewel voor de linkjes.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:55 schreef deedeetee het volgende:
[..]
https://www.destentor.nl/(...)gen-corona~aa9a4d6f/
Is nog niet echt duidelijk.
Bijsluiter raad wel aan voorzichtigheid aan bij gebruik. : https://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h106659.pdfIT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Wat ik frappant vind is dat Rusland nog maar op 4 staat en er niets gemeld wordt vanuit Mongolië. Dat zijn toch buurlanden van China...The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list![]()
Hoe weet je dat, hebben ze een test gedaan? Het kan het bovendien ff duren voordat lichaamscellen zoveel virus uitstoten dat het boven de detectiegrens komt.quote:Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen![]()
Evenstar
![]()
Hoe leggen jullie verschil tussen Zuid-Korea en Italië uit?
0.5% overleden in Zuid-Korea, 3.5% overleden in Italië.
Zou dat te maken hebben met aantal geteste personen? Of misschien demografie (leeftijd)?
6000 besmette personen in ZK en maar 0.5% is overleden tegenover 3000 besmettingen en 3.5% overleden in Italië.![]()
Wat wat wat?????quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:40 schreef THEFXR het volgende:
@:voss komt terug uit de MD en wordt gek, huizenmarkt stort als een kaartenhuis in elkaar
Ps vosss is met 3 essen. Voss is ook mijn account, maar die gebruik ik amper.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Het aantal geinfecteerden met influenzavirussen wordt meestal toch geschat op basis van meldingen bij huisartsen etc? Er is geen 100% betrouwbaar aantal geinfecteerden, maar het sterftecijfer (percentage) wordt gebaseerd op die schatting - Aantal doden gedeeld door het geschatte aantal geinfecteerden, en zo komen ze op het sterftecijfer van 0,2% o.i.d.
Als je ervan uit gaat dat veel mensen het Coronavirus hebben (gehad), maar die niet getest zijn, dan kun je er dus ook vanuit gaan dat het sterftecijfer waarschijnlijk veel lager ligt dan 2 of 3 procent. Dan komt dat wellicht eerder in de buurt van het percentage in Zuid Korea. (0,5% op dit moment). Ook het percentage mensen dat medische hulp nodig heeft is dan een stuk lager.
Ik zeg niks nieuws natuurlijk, het is hier al vaker gemeld, maar het relativeert de boel wel.
"Dr. Bruce Aylward, who is leading the W.H.O.’s coronavirus efforts, said he expects that ultimately, it will turn out to be between 1 and 2 percent. And it could be below 1 percent, according Dr. Anthony S. Fauci and Dr. H. Clifford Lane, of the National Institute of Allergy and Infectious Diseases, and Dr. Robert R. Redfield, director of the C.D.C."Alpha kenny one![]()
quote:16:56
De regio Utrecht lijkt de plek te zijn waar de meeste besmettingen voorkomen. De regio Utrecht telt 22 nieuwe besmettingen met corona. Tot gisteren waren er drie corona-patiënten bekend. Dat meldt de GGD.![]()
Zolang er geen aanleiding is te denken dat iemand Corona heeft ga je ze toch niet uitsluiten?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:58 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat, hebben ze een test gedaan? Het kan het bovendien ff duren voordat lichaamscellen zoveel virus uitstoten dat het boven de detectiegrens komt.![]()
Rusland heeft vrijwel direct alle vluchten van en naar China gecanceld evenals dat ze de grens sloten.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wat ik frappant vind is dat Rusland nog maar op 4 staat en er niets gemeld wordt vanuit Mongolië. Dat zijn toch buurlanden van China...
oh ah toma toma vem vem vem vem![]()
die testen nietquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wat ik frappant vind is dat Rusland nog maar op 4 staat en er niets gemeld wordt vanuit Mongolië. Dat zijn toch buurlanden van China...![]()
Mongolië heeft in januari al de grenzen met China geslotenquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wat ik frappant vind is dat Rusland nog maar op 4 staat en er niets gemeld wordt vanuit Mongolië. Dat zijn toch buurlanden van China...![]()
Leeftijdsgroep italie veel hoger??quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:58 schreef Kyran het volgende:
Zou dat te maken hebben met aantal geteste personen? Of misschien demografie (leeftijd)?
6000 besmette personen in ZK en maar 0.5% is overleden tegenover 3000 besmettingen en 3.5% overleden in Italië.![]()
Sterven dagelijks mannen van 36 onverwachts. Ook zonder Corona.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:53 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ja dit dat is inderdaad merkwaardig. En ook Turkije en Afrika. Zou met de testcapaciteit te maken hebben laat ik mij hier vertellenquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wat ik frappant vind is dat Rusland nog maar op 4 staat en er niets gemeld wordt vanuit Mongolië. Dat zijn toch buurlanden van China...
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 17:01:28 ]![]()
oooh, ach 3 ss-en is toch 5 minder dan tessssssssquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat wat wat?????
Ps vosss is met 3 essen. Voss is ook mijn account, maar die gebruik ik amper.![]()
Evenstar
![]()
Kutquote:![]()
Nee, lekker met een gerust hart naar werk de komende tijd![]()
![]()
True !!quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:00 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Sterven dagelijks mannen van 36 onverwachts. Ook zonder Corona.![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:00 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Mongolië heeft in januari al de grenzen met China geslotenIk krijg dan direct het gevoel dat ze er meer van weten/wistenquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:59 schreef Divje het volgende:
[..]
Rusland heeft vrijwel direct alle vluchten van en naar China gecanceld evenals dat ze de grens sloten.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Nou ja, dan gaat de economie van alle andere landen ook plat. Moet jij eens opletten welk land er straks als eerste weer vol draait en daarmee de grootste economie heeft...quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:53 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Evenstar
![]()
Of ze hebben overheden die wel van aapakken wetenquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
[..]
Ik krijg dan direct het gevoel dat ze er meer van weten/wisten![]()
![]()
De test is middels een PCR, waarbij er zeer, zeer kleine hoeveelheden vooral load hoeven te zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:58 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat, hebben ze een test gedaan? Het kan het bovendien ff duren voordat lichaamscellen zoveel virus uitstoten dat het boven de detectiegrens komt.![]()
In NL wist men ook in januari wat er aan de hand was in China toch. Ze hebben gewoon veel eerder drastische maatregelen genomen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
[..]
Ik krijg dan direct het gevoel dat ze er meer van weten/wistenIT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Waren ze in ZK niet als een gek aan het testen? Dacht dat ze er een honderden per dag deden op vrijwel iedereen? Zou kunnen verklaren waarom het zo laag is. Dat ze ook alle geinfecteerden met milde symptomen hebben op weten te sporen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:58 schreef Kyran het volgende:
daarvoor zijn al die satellietenquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
[..]
Ik krijg dan direct het gevoel dat ze er meer van weten/wisten![]()
Taalvirtuoosquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:59 schreef vosss het volgende:
Ps vosss is met 3 essen. Voss is ook mijn account
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 17:05:00 ]![]()
Hey maar wat huizenmarkt stort in??quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
oooh, ach 3 ss-en is toch 5 minder dan tessssssssDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
yep met drive-through test locaties... Ik denk dat de cijfers uit Z Korea nog het meest betrouwbaar zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:02 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Waren ze in ZK niet als een gek aan het testen? Dacht dat ze er een honderden per dag deden op vrijwel iedereen? Zou kunnen verklaren waarom het zo laag is. Dat ze ook alle geinfecteerden met milde symptomen hebben op weten te sporen.Alpha kenny one![]()
Ja, 'we' wisten dat er mensen ziek werden van een mysterieus virus. Rusland zat waarschijnlijk gewoon met China in het complot om een virus te ontwikkelen dat als biologisch wapen gebruikt kan worden. Toch dat virus ontsnapte heeft Rusland zich direct teruggetrokken, grenzen gesloten en zijn de betrokken onderzoekers in China omgelegd.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:02 schreef Greys het volgende:
[..]
In NL wist men ook in januari wat er aan de hand was in China toch. Ze hebben gewoon veel eerder drastische maatregelen genomen.
Of kijk ik teveel films?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Evenstar
![]()
Lijkt mij sterk. Denk niet dat het ene land alleen S heeft en andere land alleen L. Het zal altijd een mix zijn. Uitsluiten kan je het niet natuurlijk.quote:
Enige wat ik kan bedenken is dat ze in ZK veel meer testen en dus bijna alle besmettingen in kaart hebben gebracht. In Italië doen/kunnen ze dat niet en zijn niet alle besmettingen geregisteerd, waardor het percentage doden hoger lijkt.
Een andere mogelijkheid is dat in de gebieden in Italië relatief veel ouderen wonen.![]()
Geen moon party meerquote:Thailand's full moon party cancelled
Thailand's raucous full moon party - which draws some 10,000 backpackers - has been cancelled this month due to the coronavirus outbreak.
"To prevent the spread of Covid-19, [the organisers] have voted to suspend the party," a local official said.
Thailand currently has 47 confirmed cases of the virus.
The country is expecting to shed around six million of its average 40 million tourists this year because of the outbreak in Asia."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
Evenstar
![]()
Dat denk ik dus ook en dat is wel heel geruststellend.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:04 schreef falling_away het volgende:
[..]
yep met drive-through test locaties... Ik denk dat de cijfers uit Z Korea nog het meest betrouwbaar zijn.
Zijn er bronnen met cijfers over aantal IC gevallen in ZK?![]()
Denk idd vooral de ouderen mensenquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:04 schreef Kyran het volgende:
[..]
Lijkt mij sterk. Denk niet dat het ene land alleen S heeft en andere land alleen L. Het zal altijd een mix zijn. Uitsluiten kan je het niet natuurlijk.
Enige wat ik kan bedenken is dat ze in ZK veel meer testen en dus bijna alle besmettingen in kaart hebben gebracht. In Italië doen/kunnen ze dat niet en zijn niet alle besmettingen geregisteerd, waardor het percentage doden hoger lijkt.
Een andere mogelijkheid is dat in de gebieden in Italië relatief veel ouderen wonen.![]()
Te vroeg ontslagen/niet genezen uiteraardquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:53 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Zuid-Korea heeft ook een hoop ouderen, ik denk dat het aantal bevestigde geïnfecteerde gewoon echt veel hoger is. Week geleden al foto's van drive-in testfaciliteiten en, Z-K is een heel andere cultuur, die mensen luisteren nog naar hun overheid en weten niet alles beter, zoals ikquote:
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 17:08:51 ]![]()
Evenstar
![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:08 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zuid-Korea heeft ook een hoop ouderen, ik denk dat het aantal bevestigde geïnfecteerde gewoon echt veel hoger is. Week geleden al foto's van drive-in testfaciliteiten en, Z-K is een heel andere cultuur, die mensen luisteren nog naar hun overheid en weten niet alles beter, zoals ik![]()
![]()
Begreep dat het UMC wel meteen is gaan testen.quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ja, 'we' wisten dat er mensen ziek werden van een mysterieus virus. Rusland zat waarschijnlijk gewoon met China in het complot om een virus te ontwikkelen dat als biologisch wapen gebruikt kan worden. Toch dat virus ontsnapte heeft Rusland zich direct teruggetrokken, grenzen gesloten en zijn de betrokken onderzoekers in China omgelegd.
Of kijk ik teveel films?![]()
(Denk ik. Hoop ik)
Voss heb ter 1 uit het big register dus die ken lekker poetsequote:Op donderdag 5 maart 2020 17:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
alle kopers hebben dan al corona, komen ff je huis besmetten enzo![]()
Besmettingen vroeger ontdekt? Stel dat men gemiddeld 15 dagen na besmetting sterft, en men in Korea de besmette gevallen gemiddeld 6 dagen na infectie detecteert. Dan zullen de doden die vandaag vallen vooral uit de groep komen die men negen dagen geleden gevonden heeft.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:58 schreef Kyran het volgende:
6000 besmette personen in ZK en maar 0.5% is overleden tegenover 3000 besmettingen en 3.5% overleden in Italië.are we infinite or am I alone![]()
In aanvulling op de nieuwe gevallen in de provincie Utrecht:
22 nieuwe besmettingen in provincie Utrecht
Tot gisteren waren in de regio Utrecht drie coronabesmettingen bekend. Vandaag zijn er 22 nieuwe besmettingen bijgekomen, zegt de GGD. De besmette personen komen uit de gemeenten Utrecht (6), Houten (9), De Bilt (2), Soest (4) en Stichtse Vecht (2). De meerderheid is op vakantie geweest in Italië.
Bron: RTV Utrecht![]()
Over 1 - 2 weken, denk ik.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:15 schreef THEFXR het volgende:
gaan we nog scholen sluiten en evenementen aflasten?![]()
![]()
Ik vraag me echt af hoe de vlag er zondag bij hangt...quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:15 schreef Stupidisco het volgende:
Tot gisteren waren in de regio Utrecht drie coronabesmettingen bekend. Vandaag zijn er 22 nieuwe besmettingen bijgekomen, zegt de GGD. De besmette personen komen uit de gemeenten Utrecht (6), Houten (9), De Bilt (2), Soest (4) en Stichtse Vecht (2). De meerderheid is op vakantie geweest in Italië.
Houten maar even mijdenquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:15 schreef Stupidisco het volgende:
![]()
Het lijkt maar weinig uit te maken waar in Italië je geweest bent he."We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
Als mensen zo dom zijn om ze aan te schaffen voor dat geld lig je als ondernemer toch in een deuk.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:58 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Die dingen helpen niks, zit geen filter in.Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.![]()
Australië scherpt de maatregelen ook nog wat meer aan.Coronavirus outbreak forces travel ban for South Korea, extra checks for travellers from Italy amid coronavirus outbreakquote:Australia has issued a travel ban to the Republic of Korea in response to the coronavirus outbreak.
Prime Minister Scott Morrison also announced that travellers coming from Italy will be subject to more rigorous screenings before they are allowed to enter the country.
"I want to be very clear about what those enhanced screening measures involved," Mr Morrison said today.
"Travellers will be asked mandatory questions at check-in and anyone failing those checks will be denied approval to board.
"If anyone gets sick on board, biosecurity and health will meet the plane and manage those people directly.
"On arrival, travellers will not be able to use the smart gates. They will have to be dealt with directly by an officer. They will be asked further detailed questions.
"They will undergo health screening at the airport which involves temperature checks and associated checks," he added.
Australians are currently banned from travelling to China, Iran, and South Korea.
[...]
Het is daar nu zomer, maar blijkbaar zijn ze er toch niet helemaal gerust op dat ze daardoor een epidemie kunnen ontlopen.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
Aanvulling m.b.t. de gevallen in Houten (Provincie Utrecht)
Op woensdagavond 4 maart heeft het RIVM vastgesteld dat in de gemeente Houten opnieuw 8 inwoners besmet zijn met het coronavirus (COVID-19). In totaal zijn nu binnen 3 gezinnen 9 mensen besmet in Houten. Het betreft de volgende personen:
In gezin 1 zijn nu, naast de man bij wie de besmetting op maandag al was vastgesteld, ook 2 kinderen besmet. Zijn vrouw en hun 3e kind zijn niet besmet.
In gezin 2 zijn de man, de vrouw en hun 2 kinderen allen besmet na een vakantie in Italië.
In gezin 3 zijn de man en vrouw besmet, hun kinderen zijn niet besmet. Ook dit gezin is in Italië op vakantie geweest.
Alle personen zitten in thuisisolatie, inclusief de gezinsleden.
Bron: Gemeente Houten![]()
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.![]()
69 van de 82 hebben die link iddquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:17 schreef butz0rs het volgende:
Zolang het merendeel terugreizigers is, maak ik me geen zorgen![]()
RV is hopelijk daar gewoon heel beroerd,quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:17 schreef Jane het volgende:
Australië scherpt de maatregelen ook nog wat meer aan.
[..]
Coronavirus outbreak forces travel ban for South Korea, extra checks for travellers from Italy amid coronavirus outbreak
Het is daar nu zomer, maar blijkbaar zijn ze er toch niet helemaal gerust op dat ze daardoor een epidemie kunnen ontlopen.
Hier is het zo zompig... het komt gewoon goed, gewoon fijne broeikaseffect-lente en over een week plagen we elkaar met de posts die we hier maakten en gooien we een worst op de BBQ![]()
Maar die zijn al enige tijd terug en beginnen zich nu pas te melden. Dit is het puntje van de ijsberg.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:17 schreef butz0rs het volgende:
Zolang het merendeel terugreizigers is, maak ik me geen zorgenThe hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Ze gaan daar nu juist richting de herfst/winterquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:17 schreef Jane het volgende:
Australië scherpt de maatregelen ook nog wat meer aan.
[..]
Coronavirus outbreak forces travel ban for South Korea, extra checks for travellers from Italy amid coronavirus outbreak
Het is daar nu zomer, maar blijkbaar zijn ze er toch niet helemaal gerust op dat ze daardoor een epidemie kunnen ontlopen.![]()
quote:The department of health confirmed that as of 9am on 5 March 2020, 18,083 people have been tested in the UK, of which 17,968 were confirmed negative and 115 were confirmed as positive.are we infinite or am I alone![]()
Demografie van overledenen Z-Korea is vrijwel hetzelfde als Italië, beide landen hebben de meeste doden in de 65+ groep zitten. Z-Korea heeft ook 2 jongere doden tussen de 30-39(1) en 40-49 (1). Er zijn wel veel meer jongeren besmet. Op de regeringsite staat een mooie demografie etc.~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Dat de helft van je gezin besmet is en de andere helft niet, maakt een thuis-quarantaine geval wel lastigquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:17 schreef Stupidisco het volgende:
Op woensdagavond 4 maart heeft het RIVM vastgesteld dat in de gemeente Houten opnieuw 8 inwoners besmet zijn met het coronavirus (COVID-19). In totaal zijn nu binnen 3 gezinnen 9 mensen besmet in Houten. Het betreft de volgende personen:
In gezin 1 zijn nu, naast de man bij wie de besmetting op maandag al was vastgesteld, ook 2 kinderen besmet. Zijn vrouw en hun 3e kind zijn niet besmet.
In gezin 2 zijn de man, de vrouw en hun 2 kinderen allen besmet na een vakantie in Italië.
In gezin 3 zijn de man en vrouw besmet, hun kinderen zijn niet besmet. Ook dit gezin is in Italië op vakantie geweest.
Bron: Gemeente Houten
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.![]()
Nou tzt kan dat niet meer met de BBQ want we krijgen het klimaatgedoe hier weer voor in de plaatsquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:19 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
RV is hopelijk daar gewoon heel beroerd,
Hier is het zo zompig... het komt gewoon goed, gewoon fijne broeikaseffect-lente en over een week plagen we elkaar met de posts die we hier maakten en gooien we een worst op de BBQ![]()
En boze vega's!quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:21 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Nou tzt kan dat niet meer met de BBQ want we krijgen het klimaatgedoe hier weer voor in de plaatsL'Amour menaçant:
Hier zou dit dus echt niet werken, 2 katten, en dat broedsel wat we hebben gemaakt plakt aan mamma.. met dat snot.... bah!quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:21 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat de helft van je gezin besmet is en de andere helft niet, maakt een thuis-quarantaine geval wel lastig
ik ga in de garage zitten denk ik
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 17:22:31 ]![]()
Tijd om de verschillende Center Parks en Roompot parken leeg te ruimen om daar Corona patienten te verzamelen. Dat lijken me prima quarantine mogelijkheden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:21 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat de helft van je gezin besmet is en de andere helft niet, maakt een thuis-quarantaine geval wel lastigThe hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Heb je die richtlijnen voor thuisquarantaine gelezen? Vrij lastig vol te houden als je niet behoorlijk ruim woont.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:21 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat de helft van je gezin besmet is en de andere helft niet, maakt een thuis-quarantaine geval wel lastig
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Halfstokquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:16 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af hoe de vlag er zondag bij hangt...
L'Amour menaçant:
Dit ja. Natuurlijl gaat dit nog verdubbelen, maar nergena is er geen brandhaard waar men zo bang voor was. Niet bij de Duitse grens. Niet in carnavallend Tilburg.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:17 schreef butz0rs het volgende:
Zolang het merendeel terugreizigers is, maak ik me geen zorgen
Gewoon goed voor elkaar. Die mensen sie terug reizen hou je toxh niet tegen. 900 studenten bijvoorbeeld.![]()
Staan toch sowieso wel leeg deze tijd van t jaarquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Tijd om de verschillende Center Parks en Roompot parken leeg te ruimen om daar Corona patienten te verzamelen. Dat lijken me prima quarantine mogelijkheden.
Alleen maar wat van onze engineers!L'Amour menaçant:
Ja daarom, dat bedoel ikquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:22 schreef Jane het volgende:
[..]
Heb je die richtlijnen voor thuisquarantaine gelezen? Vrij lastig vol te houden als je niet behoorlijk ruim woont.
Als je met je hele gezin besmet bent, prima. maar zo half-half da's toch niet te doen?L'Amour menaçant:
Alsof je alleen met het vliegtuig naar Italië kunt. Dagje rijden, man!quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:21 schreef THEFXR het volgende:
die vliegtuigen kunnen wel aan de grond, niks meer binnen laten vanuit italieLying awake, wondering if there is a Dog...
Zeker een optie, ook voldoende leegstaande ziekenhuizen ookquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Tijd om de verschillende Center Parks en Roompot parken leeg te ruimen om daar Corona patienten te verzamelen. Dat lijken me prima quarantine mogelijkheden.![]()
Wel ja zet ze nog in een vakantiehuisje ook. Dan wil iedereen wel Corona!quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Tijd om de verschillende Center Parks en Roompot parken leeg te ruimen om daar Corona patienten te verzamelen. Dat lijken me prima quarantine mogelijkheden.![]()
Die kinderen in gezin 3 zullen zich ook niet veilig voelen... Datzelfde geldt voor de vrouw en het onbesmette kind in gezin 1. Het liefst zou je dan toch ver weg van je familie zijnquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:17 schreef Stupidisco het volgende:
Bron: Gemeente Houten![]()
![]()
grenzen dichtquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:23 schreef Jane het volgende:
[..]
Alsof je alleen met het vliegtuig naar Italië kunt. Dagje rijden, man!![]()
Het lijkt nu veel maar wat ik.zei, 90% is te linken uit het buitenland en links daarvan onderlingquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:22 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Dit ja. Natuurlijl gaat dit nog verdubbelen, maar nergena is er geen brandhaard waar men zo bang voor was. Niet bij de Duitse grens. Niet in carnavallend Tilburg.
Gewoon goed voor elkaar. Die mensen sie terug reizen hou je toxh niet tegen. 900 studenten bijvoorbeeld.![]()
In de USA hebben ze van die FEMA kampenquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:24 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Wel ja zet ze nog in een vakantiehuisje ook. Dan wil iedereen wel Corona!![]()
Dat laatste vraag ik me af hoorquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:24 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Die kinderen in gezin 3 zullen zich ook niet veilig voelen... Datzelfde geldt voor de vrouw en het onbesmette kind in gezin 1. Het liefst zou je dan toch ver weg van je familie zijnJe hebt ook nog zoiets als liefde en bezorgdheid voor je gezin boven eigen belang.
Niet dat ik dat heb hoor. Wegwezen!
L'Amour menaçant:
Uhm... aangezien t in t buitenland ontstaan is, is toch ALLES te linken aan het buitenland en links daarvan onderling?quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:24 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Het lijkt nu veel maar wat ik.zei, 90% is te linken uit het buitenland en links daarvan onderlingHoe wil je t anders krijgen? Spontaan? Of door hier ook een vleermuisje te eten?
L'Amour menaçant:
Valt mee...?twitter:BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 17:26:14UPDATE: England reports 25 new cases of coronavirus, taking UK total to 115 https://t.co/RtNQGBdwEO reageer retweet
De vraag is natuurlijk of ze het onder controle hebben of te weinig testen. De toekomst zal het leren.
-edit- Ben wel een beetje in de war met 'England' en 'UK' in dit bericht. Worden de cijfers van Schotland, Wales en N-I apart gemeld?
Je hebt import en local transmission. Dat laatste is dus dat pietje en kees mekaar aansteken en er van beide geen link is naar het buitenland. Dat is er nog niet echtquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:26 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Uhm... aangezien t in t buitenland ontstaan is, is toch ALLES te linken aan het buitenland en links daarvan onderling?Hoe wil je t anders krijgen? Spontaan? Of door hier ook een vleermuisje te eten?
![]()
Schiet je niks mee op, is toch al overal. Haalt hoogstens iets van snelheid weg, maar het richt veel meer schade aan aan de economie/maatschappij. En hoe lang wil je dan de grenzen dicht houden?quote:![]()
Ja, dat is wel zo, maar je hebt er ook niets aan om zelf ziek te worden, dan zijn zij weer bezorgd om jouquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:25 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat laatste vraag ik me af hoorJe hebt ook nog zoiets als liefde en bezorgdheid voor je gezin boven eigen belang.
Niet dat ik dat heb hoor. Wegwezen!![]()
![]()
'T is een eiland. Brexit. Isoleren die hap!quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:27 schreef Jane het volgende:
Valt mee...?twitter:BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 17:26:14UPDATE: England reports 25 new cases of coronavirus, taking UK total to 115 https://t.co/RtNQGBdwEO reageer retweet
De vraag is natuurlijk of ze het onder controle hebben of te weinig testen. De toekomst zal het leren.
L'Amour menaçant:
Ah, met link bedoel je alleen eerstegraads? Dan snap ik 'mquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:27 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Je hebt import en local transmission. Dat laatste is dus dat pietje en kees mekaar aansteken en er van beide geen link is naar het buitenland. Dat is er nog niet echt
Ik wou al zeggen, ALLES moet toch uiteindelijk te linken zijn aan iemand die buiten Nederland is geweest?L'Amour menaçant:
Typische uitspraakquote:Beetje ondoordacht ook. Je wil je sinaspappeltjes nog wel kunnen eten toch?
L'Amour menaçant:
Alsof Britten in deze tijd van het jaar ook niet massaal op vakantie gaan in Zuid-Europa.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:28 schreef Ang3l het volgende:
[..]
'T is een eiland. Brexit. Isoleren die hap!![]()
Ik zie niet waarom dat niet zou komen? Is in Italië immers ook zo.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:27 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Je hebt import en local transmission. Dat laatste is dus dat pietje en kees mekaar aansteken en er van beide geen link is naar het buitenland. Dat is er nog niet echt
Je hoeft alleen daarheen te kijken om te zien hoe het over 2 weken hier is. Waarom zou het hier immers beter gaan?![]()
Iran denkt dat Corona een biologische aanval is vam de VS.
Daarom hebben de Amerikanen het zelf ook.
https://twitter.com/verya(...)592587391746048?s=20![]()
Dan stem ik op z'n Dome a la Stephen Kingquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:30 schreef Jane het volgende:
[..]
Alsof Britten in deze tijd van het jaar ook niet massaal op vakantie gaan in Zuid-Europa.![]()
L'Amour menaçant:
Er zijn nog weinig gevallen waar de (exacte) link onbekend is. Maar dat kan ook een gevolg zijn van de richtlijnen. Als men enkel test waneer er een link bekend is ...quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:26 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Uhm... aangezien t in t buitenland ontstaan is, is toch ALLES te linken aan het buitenland en links daarvan onderling?Hoe wil je t anders krijgen? Spontaan? Of door hier ook een vleermuisje te eten?
are we infinite or am I alone![]()
Ja, maar da's dan zo'n domme Amerikaan die met t busje is gestruikeld natuurlijkquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:30 schreef polderturk het volgende:
https://twitter.com/verya(...)592587391746048?s=20
L'Amour menaçant:
Ja, dat ga je krijgen natuurlijk. Dat landen zondebokken gaan zoeken en vinden dat kon een blinde aan zien komen. Trump gaat waarschijnlijk China aansprakelijk stellen voor alle gemaakte kosten.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:30 schreef polderturk het volgende:
https://twitter.com/verya(...)592587391746048?s=20![]()
Nu zitten we nog niet in die fase, dat moet je nu zien te voorkomen. Wordt heel moeilijk hoorquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik zie niet waarom dat niet zou komen? Is in Italië immers ook zo.
Je hoeft alleen daarheen te kijken om te zien hoe het over 2 weken hier is. Waarom zou het hier immers beter gaan?![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:30 schreef Jane het volgende:
[..]
Alsof Britten in deze tijd van het jaar ook niet massaal op vakantie gaan in Zuid-Europa.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
Gaan we iedereen inhalen?quote:
Klopt toch niet? Als je de aantallen van de oranje lijn alleen al bekijkt bijvoorbeeld.quote:L'Amour menaçant:
Is een logaritmische schaal hequote:Op donderdag 5 maart 2020 17:32 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Klopt toch niet? Als je de aantallen van de oranje lijn alleen al bekijkt bijvoorbeeld.![]()
Interessant om te zien dat ze allemaal ongeveer even steil lopenquote:"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
Valt wel op dat twee vijanden van de VS (China, Iran) het hardst getroffen zijn, in Iran is zelfs een adviseur van Khomeini overleden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:30 schreef polderturk het volgende:
https://twitter.com/verya(...)592587391746048?s=20are we infinite or am I alone![]()
![]()
Ik zet op Youtube vaak filmpjes op voor onze baby, maar nu ineens krijg ik allemaal filmpjes van Nijntje en Peppa Pig en andere figuurtjes voorgeschoteld van dat ze ziek zijn.
Misschien door Google trackers in dit topic?![]()
![]()
https://www.theguardian.c(...)ina-toll-passes-3000quote:On Thursday Australia’s chief medical officer, Brendan Murphy, told reporters the federal government – which last week enacted its pandemic preparation plan – was looking at scenarios “from the most benign through to some millions of people being infected over a period of several weeks”.are we infinite or am I alone![]()
Dat zouden meer regeringen moeten doen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:37 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)ina-toll-passes-3000![]()
![]()
Ondertussen noemt Trump de cijfers van de WHO fake news.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:30 schreef polderturk het volgende:
https://twitter.com/verya(...)592587391746048?s=20twitter:guardian twitterde op donderdag 05-03-2020 om 17:24:33Trump calls WHO's global death rate from coronavirus 'a false number' https://t.co/QGdo7QXB6t reageer retweet
twitter:1Limburg twitterde op donderdag 05-03-2020 om 17:38:53Tweede coronabesmetting in Sittard-Geleen: https://t.co/qYTxLkhXyb https://t.co/XPXJnHhmGM reageer retweet
![]()
Die Jacco tweet weer wat.twitter:cardio_jacco twitterde op donderdag 05-03-2020 om 17:07:25Suspicious (unconfirmed) corona-cases:Friesland: 6 Groningen: 4 Flevoland: 15 Overijssel: 10Drenthe: 22Gelderland: 15Utrecht: 40Noord-Brabant: 110Limburg: 26Zeeland: 0Zuid-Holland: 25Noord-Holland: 15 reageer retweet
Met zijn alleen naar Zeeland![]()
Dat zijn een kleine 300quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:41 schreef Momo het volgende:
Die Jacco tweet weer wat.twitter:cardio_jacco twitterde op donderdag 05-03-2020 om 17:07:25Suspicious (unconfirmed) corona-cases:Friesland: 6 Groningen: 4 Flevoland: 15 Overijssel: 10Drenthe: 22Gelderland: 15Utrecht: 40Noord-Brabant: 110Limburg: 26Zeeland: 0Zuid-Holland: 25Noord-Holland: 15 reageer retweet
![]()
Met subtropisch virus zwembadparadijs erbij.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
![]()
Brabant is verlorenquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:41 schreef Momo het volgende:
![]()
![]()
Als Corona niet zo goed tegen warmte kan...quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Met subtropisch virus zwembadparadijs erbij.![]()
Top! Heb die ook in de spreadsheet geplaktquote:!
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Tijd om Brabant af te staan aan België.quote:
Komen we qua besmettingen meteen weer onder hun te staan.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Limburg heeft het nog lang tegen kunnen houden, maar nu zijn ze ook aan de beurt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:39 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:1Limburg twitterde op donderdag 05-03-2020 om 17:38:53Tweede coronabesmetting in Sittard-Geleen: https://t.co/qYTxLkhXyb https://t.co/XPXJnHhmGM reageer retweet
![]()
Wat zou hij van "onze" rivm vinden?quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:39 schreef Jane het volgende:
[..]
Ondertussen noemt Trump de cijfers van de WHO fake news.
![]()
Het Heinsberg effectquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:45 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Limburg heeft het nog lang tegen kunnen houden, maar nu zijn ze ook aan de beurt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
twitter:WHO twitterde op donderdag 05-03-2020 om 17:02:08"This is not a drill. This is not the time to give up.This is not a time for excuses.This is a time for pulling out all the stops.Countries have been planning for scenarios like this for decades. Now is the time to act on those plans"-@DrTedros #COVID19 #coronavirus reageer retweet
Now is the time for totale paniek!quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:47 schreef Greys het volgende:
twitter:WHO twitterde op donderdag 05-03-2020 om 17:02:08"This is not a drill. This is not the time to give up.This is not a time for excuses.This is a time for pulling out all the stops.Countries have been planning for scenarios like this for decades. Now is the time to act on those plans"-@:DrTedros #COVID19 #coronavirus reageer retweet
![]()
![]()
Uiteindelijk zie ik weinig verschillen met de andere landen. Bovendien, als Nederland 1 dag eerder de eerste 'case' ontdekte doen we het niet slechter dan België.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:30 schreef ToT het volgende:
[..]Dat ziet er niet best uit voor ons landje!
Allemaal nogal arbitrair.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Schoonzus van een collega positief bevonden. Was op een begrafenis geweest in Loon op Zand.
[ Bericht 10% gewijzigd door Da_Ripper op 05-03-2020 17:57:51 (Datum is mij niet bekend ) ]Wat je vindt, ...![]()
Ah, de eeuwig vermoeiende Jacco die het zo vaak bij het verkeerde eind hadquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:41 schreef Momo het volgende:
Met zijn alleen naar Zeeland[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Evenstar
![]()
Bruins heeft verregaande maatregelen getroffen en een negatief reisadvies voor Italië afgekondigdquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:47 schreef Greys het volgende:
twitter:WHO twitterde op donderdag 05-03-2020 om 17:02:08"This is not a drill. This is not the time to give up.This is not a time for excuses.This is a time for pulling out all the stops.Countries have been planning for scenarios like this for decades. Now is the time to act on those plans"-@:DrTedros #COVID19 #coronavirus reageer retweet
Wel jammer dat je een organistie als de WHO hebt die nu al dagenlang loopt de waarschuwen dat overheden niet moeten aanmodderen, maar juist moeten aanpakken. Dat ze niet moeten reageren, maar anticiperen, maar helaas luisteren heel veel overheden niet.
Als ik het roep ben ik maar een FOK!-er die van niks weet. Prima, kan ik begrijpen. WHO roept het echter ook al dagen en ook daar luistert niemand naar en dat is echt niet te geloven. Als je het dan over experts en deskundigen hebt zijn dit de juiste personen om naar te luisteren.![]()
België? Denk dat je Kroatië bedoelt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Uiteindelijk zie ik weinig verschillen met de andere landen. Bovendien, als Nederland 1 dag eerder de eerste 'case' ontdekte doen we het niet slechter dan België.
Allemaal nogal arbitrair.are we infinite or am I alone![]()
Maar geeft de WHO ook concrete adviezen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:50 schreef Kyran het volgende:
[..]
Bruins heeft verregaande maatregelen getroffen en een negatief reisadvies voor Italië afgekondigd
Wel jammer dat je een organistie als de WHO hebt die nu al dagenlang loopt de waarschuwen dat overheden niet moeten aanmodderen, maar juist moeten aanpakken. Dat ze niet moeten reageren, maar anticiperen, maar helaas luisteren heel veel overheden niet.
Als ik het roep ben ik maar een FOK!-er die van niks weet. Prima, kan ik begrijpen. WHO roept het echter ook al dagen en ook daar luistert niemand naar en dat is echt niet te geloven. Als je het dan over experts en deskundigen hebt zijn dit de juiste personen om naar te luisteren.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Oh, ja. België is sowieso een ander geval, vanwege die ene losse besmetting.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:51 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
België? Denk dat je Kroatië bedoelt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Niet in Italië geweest?quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:49 schreef Da_Ripper het volgende:
Schoonzus van een collega positief bevonden. Was vorige week op een begrafenis in Loon op Zand.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Kijk eens goed.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij staan de aantallen vóór de provincie, moeten we naar Zuid-Holland.AZ
ALKMAAR![]()
Dan zouden we naar Friesland moetenquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij staan de aantallen vóór de provincie, moeten we naar Zuid-Holland.![]()
![]()
Hoeveel heeft Friesland er dan?quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij staan de aantallen vóór de provincie, moeten we naar Zuid-Holland.![]()
Verstandig persoon.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Vreselijke man!quote:Godmother of Radio 49
How fragile we are![]()
Valt wel mee toch?quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:50 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als ik het roep ben ik maar een FOK!-er die van niks weet.
De meeste fokkers lachen hier al meer dan een week de rivm, Bruins en de apathische overheid vierkant uit.
Maar goed, je hebt altijd mensen die de knulligheid, inertie en onkunde vh establishment wensen te verdedigen.![]()
"Ja maar je weet niet wat ze allemaal achter de schermen doen, hoor!"quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:55 schreef riazop het volgende:
[..]
Valt wel mee toch?
De meeste fokkers lachen hier al meer dan een week de rivm, Bruins en de apathische overheid vierkant uit.
Maar goed, je hebt altijd mensen die de knulligheid, inertie en onkunde vh establishment wensen te verdedigen.
Dingen zoals mensen oproepen om bij klachten gewoon stilletjes ff een paar daagjes thuis wat uit te zieken en er echt niemand iets over te zeggen?![]()
twitter:Papa_Mischa twitterde op donderdag 05-03-2020 om 00:00:36Ik heb bij het Kruidvat een man met een mand vol desinfecterende producten aangesproken. Ik heb hem aangegeven dat het hamsteren ten koste gaat van mensen die het echt nodig hebben etc.Na 10 minuten zei hij: ‘Allemaal leuk, maar mag ik nu weer verder gaan met vakkenvullen?’ reageer retweet
Somebody that I used to know![]()
Zou ik dus echt geen gehoor aan geven. Ik zou iedereen in mijn omgeving waarschuwen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:56 schreef ToT het volgende:
[..]
"Ja maar je weet niet wat ze allemaal achter de schermen doen, hoor!"
Dingen zoals mensen oproepen om bij klachten gewoon stilletjes ff een paar daagjes thuis wat uit te zieken en er echt niemand iets over te zeggen?![]()
Doe wat China deed, was het geld en vooral doe wat China deed.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar geeft de WHO ook concrete adviezen?![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:57 schreef Postbus100 het volgende:
twitter:Papa_Mischa twitterde op donderdag 05-03-2020 om 00:00:36Ik heb bij het Kruidvat een man met een mand vol desinfecterende producten aangesproken. Ik heb hem aangegeven dat het hamsteren ten koste gaat van mensen die het echt nodig hebben etc.Na 10 minuten zei hij: ‘Allemaal leuk, maar mag ik nu weer verder gaan met vakkenvullen?’ reageer retweet
Godver!
![]()
![]()
"protocollen" schrijven toch?quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:56 schreef ToT het volgende:
[..]
"Ja maar je weet niet wat ze allemaal achter de schermen doen, hoor!"
![]()
De experts zitten dus op 1 lijn met de FOK!kers in dit topic.quote:
quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:57 schreef Postbus100 het volgende:
!
Zit je toch ook niet op te wachten dat een of andere debiel je aan gaat zitten spreken op wat jij in je mandje hebt. Rot even lekker op zeg.
Zonder wrijving geen glans![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:57 schreef Belg het volgende:
[ afbeelding ]
bron:
https://www.hln.be/in-de-(...)17-95-euro~a1e75c3c/![]()
Voor iets dat vrijwel niet helpt
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
Ik neem ook aan dat deze topicreeks een naslagwerk wordt voor toekomstige mediciquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:59 schreef Jane het volgende:
[..]
De experts zitten dus op 1 lijn met de FOK!kers in dit topic.![]()
Bron?quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:58 schreef _I het volgende:
[..]
Doe wat China deed, was het geld en vooral doe wat China deed.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dat is wel VERDOMD snel. Er komen nog tienduizenden bij.quote:
Godverdomme zeg. Maar ja, dat krijg je natuurlijk als voor 1 patient een hele afdeling in een ziekenhuis sluit.I've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
Jarenlange uitholling, optimalisering, vraaggerichte benadering, JIT, allesquote:Op donderdag 5 maart 2020 17:59 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Serieus, nu al?
Hoe dan. Dit is nog niks.
Hans Hoogervorst heeft er vast een hele uitleg over![]()
Ik zat zelf al naar de Schotse whisky-collectie van @Tijn te kijken, maar daar zit geloof ik te weinig alcohol in, he?quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:00 schreef Gia het volgende:
Denk dat ik zelf maar wat handgel ga maken. Heb nog ruim een halve liter 96% liggen.
Nouja prima. Wat mij betreft doen ze m'n woonplaats in lockdown. Genoeg eten in huis en vermaak me wel thuis.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:58 schreef _I het volgende:
[..]
Doe wat China deed, was het geld en vooral doe wat China deed.
Ja een maand lang binnen blijven is lang. Maarja ik heb dat vaker gedaan in het verleden, komt goed.![]()
Navimer kopen, kan online.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:01 schreef Jane het volgende:
Ik zat zelf al naar de Schotse whisky-collectie van @:Tijn te kijken, maar daar zit geloof ik te weinig alcohol in, he?
Daarbij aloë vera gel en wat etherische olie voor de geur.![]()
Ach ja je mag dan nog wel op je balkon. Zolang internet het doet vind ik alles prima.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:01 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nouja prima. Wat mij betreft doen ze m'n woonplaats in lockdown. Genoeg eten in huis en vermaak me wel thuis.
Ja een maand lang binnen blijven is lang. Maarja ik heb dat vaker gedaan in het verleden, komt goed.![]()
Of bio ethanol. Paar euro voor een liter bij de bouwmarkt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Navimer kopen, kan online.
Precies, want alle andere landen doen al het mogelijke om he virus te stoppen en nog raakt de poep de ventilator, DUS MOET niets doen beter werken!quote:Echt waar!
![]()
![]()
Reactie op NU.nl van een chineze vrouw (claimt ze, maargoed, als dit echt zo is zijn we fucked)quote:39 minuten geleden
-Dood percentage is lage: De bekend percentage is al hoger dan normal griepvirus. Weet je toevallig hoeveel arts en verplichtkundigers in Wuhan zijn: 30000! Ze zijn gekomen van resterende gebieden van China om Wuhan te help. Als we hier 60000 besmetting krijgen, Ik terwijfel of we dezelfde aantal arts kan hebben om iedereen te kunnen helpen. Als niet, het betekent een seletie, soms mensen krijgt help en sommige mensen moet gaan bieden.
- Alleen ouderen en ziek mensen gaan dood: Ze hebben groter overlijden kans. Maar er zijn ook jong en gezonde mensen overlijden in china.
- Veel mensen denk het is gewoon een griep: Nee, het is niet gewoon een griep! Chinese overheid heeft alles laten vallen om Corona te bestrijden. Het is een erome prijs. Dit prijs gaat Chinese overheid niet betalen voor een gewone griep.
- Veel mensen denk dat percentage besmetting in China zeer lager is: Ik wil graag benadrukken dat er een prijs kaart hangt acht deze percentage. Voornamelijk de GDP van hele China en elke Chinese werk mee (zichzelf isoleren) om de virus te bestrijden. Als dit net gedaan is, praten wij here een heel andere getal.
-Je kan niks doen: Nee, We kunnen iets doen! Minder met mensen afspreken (het is tijdlijk); Als je ziekte bent, zorg dat je niet naar buiten. Misschien ook je kinder, partner ook tijdelijk thuis blijven. Denk aan andere mensen! Het is al lang bekend in china dat de virus kan verspreiden voor dat je ziek wordt. Als je terug van de risco gebied, blijven 2 weken thuis. Laat iemand anders de booschappen doen voor je en zet het voor je deur! Het klinkt niet leuk. Maar je doet dit voor jezelf, voor je college, voor je vrienden, voor je familie en om een mooie land te beschermen!
Als we met iedereen bewust zijn kan wij dit virus verslaan. Anders gaan wij samen een hoger prijs betalen!![]()
Evenstar
![]()
https://www.google.com/am(...)t-ready-for-pandemicquote:quote:“You have to be ready to manage this at a larger scale … and it has to be done fast,” Aylward said, noting that every country in the world should learn from China’s successful experience of containing the virus and treating those who fall ill.
“Access the expertise of China,” said Aylward, speaking in a personal capacity at the World Health Organisation in Geneva. “They have done this at speed and they know what they are doing. They are really, really good at it.”![]()
Poeh, zie dat die ook hier en daar al is uitverkocht. Goeie business voor de stokerijenquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Navimer kopen, kan online.
Echt, dit zag je niet aankomenquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:04 schreef Kyran het volgende:
[..]
https://www.google.com/am(...)t-ready-for-pandemic![]()
![]()
Maar dat is niet geschikt voor consumptie. Gebruik Navimer om Limoncello te maken.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:03 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Of bio ethanol. Paar euro voor een liter bij de bouwmarkt.![]()
Al hun pers optredens van de afgelopen weken. De oproepen niet terughoudend te zijn, de eeuwige complimenten en veren.quote:
En hun twitter account![]()
Ja precies. Als internet werkt niks aan de hand. Boodschappen laat ik wel bezorgen en frisse lucht op m'n balkon.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ach ja je mag dan nog wel op je balkon. Zolang internet het doet vind ik alles prima.![]()
Waarom doet een Chinees moeite om in steenkoolnederlands op nu.nl te praten?quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:04 schreef smeerpijp. het volgende:
Reactie op NU.nl van een chineze vrouw (claimt ze, maargoed, als dit echt zo is zijn we fucked)
[..]
Al denk ik inderdaad dat verregaande maatregelen nodig zijn om de verspreiding te beperken.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja maar ik drink het ook niet op. Daarvoor heb ik whisky. Gewoon om handen te ontsmetten.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar dat is niet geschikt voor consumptie. Gebruik Navimer om Limoncello te maken.
Zelf Limoncello maken wil ik ook nog eens doen, dus kan geen kwaad om sowieso te bestellen dan.![]()
Quarantaine is wel het laatste wat me zou boeien.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:01 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nouja prima. Wat mij betreft doen ze m'n woonplaats in lockdown. Genoeg eten in huis en vermaak me wel thuis.
Maar je hoeft die handgel toch ook niet op te eten?quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar dat is niet geschikt voor consumptie. Gebruik Navimer om Limoncello te maken.
Lekker trouwens, Limoncello!Nu Italië risicogebied is kunnen we het idd maar beter zelf maken.
Is zo lekker.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:08 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja maar ik drink het ook niet op. Daarvoor heb ik whisky. Gewoon om handen te ontsmetten.
Zelf Limoncello maken wil ik ook nog eens doen, dus kan geen kwaad om sowieso te bestellen dan.![]()
https://www.werkenmetmerk(...)hoCwfYQAvD_BwE#41468quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:08 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja maar ik drink het ook niet op. Daarvoor heb ik whisky. Gewoon om handen te ontsmetten.
Zelf Limoncello maken wil ik ook nog eens doen, dus kan geen kwaad om sowieso te bestellen dan.
Dit een optie?![]()
China reageerde alsof ze door een wesp werd gestoken...quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:04 schreef smeerpijp. het volgende:
Reactie op NU.nl van een chineze vrouw (claimt ze, maargoed, als dit echt zo is zijn we fucked)
[..]
Dat is op zijn minst onheilspellend
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 18:10:30 ]![]()
Evenstar
![]()
Dit.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:09 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
China reageerde alsof ze door een bij werd gestoken...
Dat is op zijn minst onheilspellend
Als een land zoals China zo reageert moet je je arrogantie even op zij zetten en je afvragen waarom.![]()
Waarom hebben ze dan niet iedereen geadviseerd alle vluchten van en naar China op te schorten?quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:06 schreef _I het volgende:
[..]
Al hun pers optredens van de afgelopen weken. De oproepen niet terughoudend te zijn, de eeuwige complimenten en veren.
En hun twitter account[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:04 schreef Kyran het volgende:
[..]
https://www.google.com/am(...)t-ready-for-pandemic
[..]![]()
![]()
Geen idee eigenlijk. Ik las op prepper forums en op meerdere websites dat isopropyl goed is of als je dat niet hebt, dan ethanol. En dan 3 delen alcohol 1 deel aloë vera gel. Met eventueel paar druppels essentiële olie.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:09 schreef ToT het volgende:
[..]
https://www.werkenmetmerk(...)hoCwfYQAvD_BwE#41468
Dit een optie?Ja hoor van iedereen dat het veel beter is dan Limoncello uit de winkel.quote:
Forum Opties Forumhop: Hop naar: