quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Het is maar een griepjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De vraag is, welke hebben wij nu hierquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:31 schreef Greys het volgende:
Nog even bij de discussie uit het net dichte topic:
[ afbeelding ]![]()
Voor de OP 1 vd nieuwe 44 gevallen:
xx. Man, promovendus Wageningen Universiteit, waarschijnlijk besmet door vriend uit Milaan
https://www.gelderlander.nl/wageningen/medewerker-universiteit-wageningen-besmet-met-corona-colleges-gaan-door~a0e3b2c4/![]()
Zouden er voor beide een ander vaccin nodig zijn, of is 1 voldoende voor beide?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:31 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Daily Mail?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:31 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Waar is dit van?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:31 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Most common in early outbreak Wuhanquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:31 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
Dat houdt in dat nieuwe uitbraken van het S type zijn?
Positief, maar dat is dus de ongemuteerde versie
De L is gemuteerd, maar kennelijk verantwoordelijk voor de ernst in Wuhan
Ik snap dit plaatje niet, of begrijp de implicatie niet helemaal, of beide... heb je een bron?![]()
Aangezien er wel heel veel thuis zitten met milde klachten. Van de 44 nieuwe zijn er 2 in het ziekenhuis.![]()
De implicatie is, lijkt me, dat je L makkelijker onder controle krijgt zoals in Wuhan, omdat mensen zieker worden en je die mensen dus kunt isoleren. In het geval van S zijn de symptomen minder dus wordt minder snel gedetecteerd en verspreidt zich dus makkelijker, ondanks dat L besmettelijker is.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:31 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
Nee. Sorry. Ik postte het alleen maar omdat er een discussie was welke nou erger was, S of L.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:33 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Most common in early outbreak Wuhan
Dat houdt in dat nieuwe uitbraken van het S type zijn?
Positief, maar dat is dus de ongemuteerde versie
De L is gemuteerd, maar kennelijk verantwoordelijk voor de ernst in Wuhan
Ik snap dit plaatje niet, of begrijp de implicatie niet helemaal, of beide... heb je een bron?Ik weet niet eens of het waar is dat er twee zijn, maar kon mobiel degenen niet quoten die het erover hadden. Dacht misschien hebben ze er iets aan.
Mag ook weg als het niet klopt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Daily mail is een flutkrant maar het plaatje is correctquote:"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
https://www.ad.nl/binnenl(...)b8fd0ea247d0f4ccd913
Wel zijn er inmiddels twee mensen (een kind uit Amsterdam en een studente uit Delft) die bij een tweede test ‘toch geen’ corona bleken te hebben.Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Hoezo was het lastig om bijvoorbeeld op tijd voor te bereiden en genoeg testen klaar te hebben liggen? We waren toch voorbereid? Alles stond toch klaar? Of gingen ze er toch van uit dat de kans NIHIL was dat het ook in Nederland zou komen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er is geen enkel land in west-Europa gevrijwaard, misschien was voorzorgsmaatregelen treffen iets lastiger dan jij denkt?
Tenminste, aan jouw bijdragen te zien lijkt het erop dat je alleen maar kritiek hebt op het handelen van elke instantie.
Hoezo was het zo lastig om meteen een week geleden al te zeggen "als je uit gebied X komt moet je thuisblijven als je ook maar een klein beetje twijfelt of klachten hebt".
Hoezo was het lastig, wetende dat coronavirus al in Europa aanwezig was, mensen met onverklaarbare luchtwegklachten eerder te testen om corona? Het is toch volkomen belachelijk dat zorgverleners en patiënten op een IC zijn besmet (of in ieder geval gevaar hebben gelopen op besmetting), omdat het RIVM zo stellig beweerde dat het niet nodig was om ze te testen?
Hoezo is het lastig om iemand die bloed ophoest en luchtwegklachten heeft, maar niet in een risicogebied is geweest, te testen op het virus? Er zijn nu al 13 gevallen bekend van besmetting zonder een link naar het buitenland of naar iemand die het in het buitenland heeft opgelopen. Toch blijven ze beweren dat je het niet kan hebben als je niet in gebied X of Y bent geweest.
Dit zijn hele simpele dingen die heel makkelijk anders hadden gekund of nog steeds kunnen.
Niemand kan de punten goed weerleggen, behalve "hoezo weet jij het beter LOLZ". Mogen we tegenwoordig alleen maar kritiek hebben als we experts zijn? Of mogen we aub. ook gewoon even logisch nadenken en beredeneren?![]()
De vraag is nu. De 3,4 % death rate, is dat dan van de L of van de S, als de S er is dan is dat getal ook lager toch ?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:34 schreef SeLang het volgende:
[..]
De implicatie is, lijkt me, dat je L makkelijker onder controle krijgt zoals in Wuhan, omdat mensen zieker worden en je die mensen dus kunt isoleren. In het geval van S zijn de symptomen minder dus wordt minder snel gedetecteerd en verspreidt zich dus makkelijker, ondanks dat L besmettelijker is.![]()
Dat weet je niet totdat er een vaccin is, maar die vaccins worden ontworpen op het meer stabiele deel van het genome, dus de kans is groot dat een vaccin straks werkt op zowel S als L.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zouden er voor beide een ander vaccin nodig zijn, of is 1 voldoende voor beide?"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
kan in de OPquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:31 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Dit middel al( opnieuw) langs gekomen ?
https://eenvandaag.avrotr(...)ladvies-coronavirus/quote:Nog niet klinisch getest
In het voorlopig behandeladvies staat dat chloroquine en een ander middel, remdisivir, in de reageerbuis hebben laten zien dat ze werken tegen de verwekker van het coronavirus. 'Gebruik van deze middelen in de mens worden getest', zo staat er. Chloroquine wordt nu aangeraden als middel om te gebruiken tegen corona, maar dan wel met toestemming van de patiënt.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Van beiden gecombineerd. S alleen zou een lagere death rate moeten hebben dan L, lijkt mij.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:37 schreef Maver24 het volgende:
[..]
De vraag is nu. De 3,4 % death rate, is dat dan van de L of van de S, als de S er is dan is dat getal ook lager toch ?
Je kunt overigens ook beide virussen hebben, of na elkaar. Zou de herbesmettingen kunnen verklaren."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
Forum Opties Forumhop: Hop naar: