quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Het is maar een griepjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#KICKOUTZP![]()
En waarom hadden we dat dan nog niet door?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Virus was hier in januari al waarschijnlijk. Schiphol is gewoon vrolijk open gebleven, om maar wat te noemen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Zou me niets verbazen als er honderden mensen, zo niet meer, met het virus rondlopen in NL. Ga er ook gewoon vanuit dat ik het krijg. Heb je dat ook weer gehad.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:31 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Juist nu nog doen voordat we er aan gaan![]()
Van collega's rond Florence hoor ik zeker andere verhalen: in sommige plaatsen/gebieden is het leven daar echt wel tot een flinke stilstand gekomen omdat mensen de deur niet meer uit durven. Met het sluiten van de scholen lopen werknemers (ouders) nu tegen grote problemen aan en bedrijven voelen het hard in hun omzet of staan zelfs al op omvallen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:29 schreef Tjacka het volgende:
Ach supermarkten zijn gewoon open en de restaurants zijn gewoon vol. Het gewone leven blijft gewoon door gaan. Heeft iemand een bron dat het in Italië anders is?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Je krijgt het of je krijgt het niet maat. Meer smaken zijn er nietquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:33 schreef fetX het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen als er honderden mensen, zo niet meer, met het virus rondlopen in NL. Ga er ook gewoon vanuit dat ik het krijg. Heb je dat ook weer gehad.![]()
![]()
En ff googlen op "Italy lockdown" geeft ook al aardig wat hits.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Evenementen of afgelast of achter gesloten deuren.
Scholen en universiteiten twee weken lang dicht in heel Italië.
Is dat niet al genoeg?![]()
![]()
Omdat niet iedereen met (milde) klachten naar de huisarts gaat en er (nog) niet op werd getest.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En waarom hadden we dat dan nog niet door?
Ik zeg niet dat het zo is hoor, maar zou me niets verbazen.![]()
twitter:omroepbrabant twitterde op donderdag 05-03-2020 om 15:32:56Zesde coronabesmetting in Loon op Zand, patiënt gelinkt aan eerdere gevallen https://t.co/EdgScWjpax reageer retweet
![]()
Ja laten we Schiphol plat gooien!quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Virus was hier in januari al waarschijnlijk. Schiphol is gewoon vrolijk open gebleven, om maar wat te noemen.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Lijkt mij niet. Als het 10.000 zou zijn zou het betekenen dat er 1500 mensen in het ziekenhuis zouden liggen met klachten, waarvan 600 op een IC.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:32 schreef onlogisch het volgende:
[..]
In werkelijkheid zullen vele tienduizenden mensen in Nederland dit virus al onder de leden hebben.
Als de cijfers van 15% opgenomen en 6% op IC kloppen natuurlijk.![]()
Goed gezegd makkerquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:33 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Je krijgt het of je krijgt het niet maat. Meer smaken zijn er niet![]()
![]()
Hadden we wel maar "de economie!".quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En waarom hadden we dat dan nog niet door?![]()
Op de website van Bruins nu?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:32 schreef polderturk het volgende:
TIPS
Open deurklinken met je elleboog ipv met je hand
![]()
Dat mensen zelf de deur niet meer uit durven te komen is uiteraard hun eigen keuze, maar het lijkt me daar idd geen pretje!quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Van collega's rond Florence hoor ik zeker andere verhalen: in sommige plaatsen/gebieden is het leven daar echt wel tot een flinke stilstand gekomen omdat mensen de deur niet meer uit durven. Met het sluiten van de scholen lopen werknemers (ouders) nu tegen grote problemen aan en bedrijven voelen het hard in hun omzet of staan zelfs al op omvallen.![]()
![]()
Alleen jammer dat je er niet immuun voor wordt, herinfectie een stuk dodelijker is, en de ziekteverschijnselen sowieso ook zwaar kut kunnen zijn, zelfs voor gezonde jonge mensen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:33 schreef fetX het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen als er honderden mensen, zo niet meer, met het virus rondlopen in NL. Ga er ook gewoon vanuit dat ik het krijg. Heb je dat ook weer gehad.![]()
Iemand op socmed
Ik vraag me af of het niet beter is nu al besmet te raken? Nu kan je nog behandeld worden. Als hover 10 dagen 3000 gevallen zijn en alle ziekenhuizen dicht zijn heb je een probleem![]()
Of veel mensen blijven nu nog ff thuis omdat ze denken dat het toch maar een griepje is.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Lijkt mij niet. Als het 10.000 zou zijn zou het betekenen dat er 1500 mensen in het ziekenhuis zouden liggen met klachten, waarvan 600 op een IC.
Ik pak zo de trein naar huis en dan loop ik ook een risico. Je weet nooit wat er kan gebeuren. De enige die weet wat er gaat gebeuren is de Here God. En je hebt de zekerheid dat de zon morgen weer opkomt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:33 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Je krijgt het of je krijgt het niet maat. Meer smaken zijn er niet♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
Maar wat als de zon vannacht implodeert?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:36 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Ik pak zo de trein naar huis en dan loop ik ook een risico. Je weet nooit wat er kan gebeuren. De enige die weet wat er gaat gebeuren is de Here God. En je hebt de zekerheid dat de zon morgen weer opkomt.![]()
Hij/zij heeft wel gelijkquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:36 schreef riazop het volgende:
Iemand op socmed
Ik vraag me af of het niet beter is nu al besmet te raken? Nu kan je nog behandeld worden. Als hover 10 dagen 3000 gevallen zijn en alle ziekenhuizen dicht zijn heb je een probleem![]()
![]()
En die mensen met ernstige symptomen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:33 schreef fetX het volgende:
[..]
Omdat niet iedereen met (milde) klachten naar de huisarts gaat en er (nog) niet op werd getest.
Ik zeg niet dat het zo is hoor, maar zou me niets verbazen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Helaas ben ik een risico-geval met longproblemen, en ik heb niet zo'n zin in 9% kans om dood te gaan. Ik hoop gewoon dat ik het niet krijgquote:
Je raekt an de dinge geweun.![]()
Die zullen nu deels in het lijstje in de OP staan, en deels krijgen ze te horen dat het een gewone longontsteking is. (Dat is ook al regelmatig voorbij gekomen in deze reeks.)quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En die mensen met ernstige symptomen?![]()
Dan zijn we dood.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar wat als de zon vannacht implodeert?
Allemaal.♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
Fijn dat jij het voor elkaar krijgt enige nuance in dit topic aan te brengen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:36 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Ik pak zo de trein naar huis en dan loop ik ook een risico. Je weet nooit wat er kan gebeuren. De enige die weet wat er gaat gebeuren is de Here God. En je hebt de zekerheid dat de zon morgen weer opkomt.![]()
![]()
Zijn de nieuwe plaatsen nou al bekend?
Kreeg Bruins letterlijk tijdens het debat/op televisie een briefje in de hand gedrukt?
Klinkt Episch."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Ja, die mensen hadden hier in Januari geen last van he.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:38 schreef ToT het volgende:
[..]
Die zullen nu deels in het lijstje in de OP staan, en deels krijgen ze te horen dat het een gewone longontsteking is. (Dat is ook al regelmatig voorbij gekomen in deze reeks.)[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
twitter:1Limburg twitterde op donderdag 05-03-2020 om 15:38:54Medewerker Universiteit Maastricht besmet met coronavirus: https://t.co/yyvykSyO1a https://t.co/nRFPJ97pXZ reageer retweet
![]()
Anderzijds weten ze binnen een maand misschien beter welke behandeling helpt. En niet iedereen zal besmet raken.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:36 schreef riazop het volgende:
Iemand op socmed
Ik vraag me af of het niet beter is nu al besmet te raken? Nu kan je nog behandeld worden. Als hover 10 dagen 3000 gevallen zijn en alle ziekenhuizen dicht zijn heb je een probleemare we infinite or am I alone![]()
Zijn er niet al voldoende herbesmettingsverhalen om dit idee te ontkrachten?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:36 schreef riazop het volgende:
Iemand op socmed
Ik vraag me af of het niet beter is nu al besmet te raken? Nu kan je nog behandeld worden. Als hover 10 dagen 3000 gevallen zijn en alle ziekenhuizen dicht zijn heb je een probleem"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
Dit is mijn favoriete topicreeks op het moment.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:38 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Fijn dat jij het voor elkaar krijgt enige nuance in dit topic aan te brengen.♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
Kan gebeuren he. Universitair medewerkers zijn niet gevrijwaard van ziekten.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:39 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:1Limburg twitterde op donderdag 05-03-2020 om 15:38:54Medewerker Universiteit Maastricht besmet met coronavirus: https://t.co/yyvykSyO1a https://t.co/nRFPJ97pXZ reageer retweet
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Evenstar
![]()
Weinig informatie over, maar aangezien het met SARS te vergelijken is kan je daar wel naar kijken. Als ik het goed heb loopt het kindje geen extra gevaar. Een besmette zwangere kan het wel lastiger/zwaarder krijgen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:39 schreef KingRadler het volgende:
hoe zit het met zwangere vrouwen en corona?![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:24 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ze gaan ons seizoen redden.
@:afcniels @:rensajacied#INCORONAWETRUST
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D![]()
Dat die andere landen in een andere fase zitten is onzin, als je naar het aantal inwoners kijkt zit Nederland daar ook al.are we infinite or am I alone![]()
Zwangere vrouwen mogen sowieso niet drinkenquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:39 schreef KingRadler het volgende:
hoe zit het met zwangere vrouwen en corona?![]()
Maar er zijn er 82.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:40 schreef byah het volgende:
Van die 44 patienten liggen er maar 2 in het ziekenhuis, wat een paniek[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Omdat we niet testen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En waarom hadden we dat dan nog niet door?Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
Welke 44?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:40 schreef byah het volgende:
Van die 44 patienten liggen er maar 2 in het ziekenhuis, wat een paniek![]()
Zeeland, Friesland en Groningen zijn dus nog overquote:
Allemaal bootvluchtelingen naar de Wadden?In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
TIPS
Als je een hond hebt, laat hem dan niet anderen en daarna je eigen gezicht en handen likken.![]()
Nee, als de RIVM het niet doet, dan ik ook nietquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:41 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Ben je al klaar om alle 40+ slachtoffers van info te voorzien?![]()
![]()
Zo'n kaartje met gemeenten heeft ook geen nut.
In Nederland reist iedereen dagelijks kris-kras het hele land door. Je kunt op 1 dag alle provincies moeiteloos bezoeken.![]()
Evenstar
![]()
Niks aan het handje Greys! Gewoon een inhaalslag, geen nieuwe besmettingen, gewoon wat willekeurige mensen die zich nu opeens pas melden.quote:
Aldus RIVM/Bruins.![]()
Is dat nou Utrecht waar er 9 zijn?quote:In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Durf je nog uit je bunker?quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:41 schreef polderturk het volgende:
TIPS
Als je een hond hebt, laat hem dan niet anderen en daarna je eigen gezicht en handen likken.![]()
bedankt! ik denk dat je met deze tip m'n leven red.![]()
In je op gekomen dat het aantal besmettingen misschien wel eens vele malen hoger kan liggen dan het aantal wat er getest is wereldwijd?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Lijkt mij niet. Als het 10.000 zou zijn zou het betekenen dat er 1500 mensen in het ziekenhuis zouden liggen met klachten, waarvan 600 op een IC.
Nou, 1 troost... als het klopt dat onze testcapaciteit 400x per dag is, dan kunnen we nooit boven dat aantal uitkomen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
Evenstar
![]()
Lekker blijven volhouden dat je niet besmet kan zijn als je niet in een risicogebied bent geweestquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zo'n kaartje met gemeenten heeft ook geen nut.
In Nederland reist iedereen dagelijks kris-kras het hele land door. Je kunt op 1 dag alle provincies moeiteloos bezoeken.
Ondertussen staat Nederland op nummer 15 wat betreft het aantal besmettingen, binnen een week.![]()
#brandhaardquote:15:44
In Loon op Zand is opnieuw iemand besmet met het coronavirus. Het gaat om iemand die gelinkt is aan de eerdere vijf mensen met het virus in het dorp, zo laat de gemeente weten.![]()
Tsja, Zweden en Noorwegen zijn ook ineens flink gestegen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Lekker blijven volhouden dat je niet besmet kan zijn als je niet in een risicogebied bent geweest
Ondertussen staat Nederland op nummer 15 wat betreft het aantal besmettingen, binnen een week.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja, omdat we hier uitvoerig testen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Lekker blijven volhouden dat je niet besmet kan zijn als je niet in een risicogebied bent geweest
Ondertussen staat Nederland op nummer 15 wat betreft het aantal besmettingen, binnen een week.
Veel andere landen niet.![]()
Dat gehaat op het RIVM begint echt lachwekkend te worden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Niks aan het handje Greys! Gewoon een inhaalslag, geen nieuwe besmettingen, gewoon wat willekeurige mensen die zich nu opeens pas melden.
Aldus RIVM/Bruins.Zonder wrijving geen glans![]()
Preppers:quote:
https://forum.preppers.nl(...)en/page/45/#comments
Hun telling was zelfs te laag.
Ze zaten op 63
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Houten, denk ikquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:43 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Is dat nou Utrecht waar er 9 zijn?![]()
Evenstar
![]()
Als er wereldwijd besmettingen gemist worden blijven de gemiddelden gelijk ....quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:43 schreef onlogisch het volgende:
[..]
In je op gekomen dat het aantal besmettingen misschien wel eens vele malen hoger kan liggen dan het aantal wat er getest is wereldwijd?
Getallen zeggen nu gewoon 15-20% opgenomen en 5-7% op IC en dat is waar ik mee rekenen en niet met willekeurige aangenomen getallen en/of gemiddelden die op dit moment nergens op slaan.![]()
Misschien kunnen we op het Songfestival de puntentelling ook aanpassen en scores meten in aantal besmettingen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, Zweden en Noorwegen zijn ook ineens flink gestegen.![]()
We motten een muur bouwen om Nederland heen ja! En de Mexicanen betalen. #jekomternietinquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:44 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat gehaat op het RIVM begint echt lachwekkend te worden.![]()
Die bovenste is wel een mooie voor de OPquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Die zullen zich vast zo voelen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
enz.
enz.
enz.
enz.![]()
![]()
Dat is het al dagen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:44 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
twitter:RTLnieuws twitterde op donderdag 05-03-2020 om 15:42:46"Wanneer de besmettingen te snel oplopen is er onvoldoende capaciteit om kwetsbaren goed te verplegen." https://t.co/XfpKozJ4ue reageer retweet
quote:Als het coronavirus zo om zich heen grijpt dat meer dan 1000 tot 1200 kwetsbare patiënten in een geïsoleerde omgeving verpleegd moeten worden, ontstaan er grote problemen. Dat staat in een verslag van een bijeenkomst van dinsdag van de ministers Bruins (Volksgezondheid) en Grapperhaus (Justitie) met 25 burgemeesters, de voorzitters van de veiligheidsregio’s.![]()
Den Haag nog niksquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:44 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
![]()
Ik krijg plaatsvervangende schaamte van dit topic.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Ja net als op de KNVB die we dan KNJB noemen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:46 schreef KingRadler het volgende:
we hebben toch het recht om RIVM te haten![]()
Wat nu weer?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:47 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik krijg plaatsvervangende schaamte van dit topic.![]()
Dat zit er dik in. Ook niet zo gek natuurlijk, je kunt niet alles standby hebben voor elk scenario.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:46 schreef Tarado het volgende:
[..]twitter:RTLnieuws twitterde op donderdag 05-03-2020 om 15:42:46"Wanneer de besmettingen te snel oplopen is er onvoldoende capaciteit om kwetsbaren goed te verplegen." https://t.co/XfpKozJ4ue reageer retweet
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:47 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik krijg plaatsvervangende schaamte van dit topic.![]()
![]()
![]()
![]()
Bron?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:43 schreef Jane het volgende:
Nou, 1 troost... als het klopt dat onze testcapaciteit 400x per dag is, dan kunnen we nooit boven dat aantal uitkomen.![]()
lijkt me ookquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat zit er dik in. Ook niet zo gek natuurlijk, je kunt niet alles standby hebben voor elk scenario.![]()
Ik ook. Wat een overdreven aanstellerij hier voor een virusje wat geen reet voorstelt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:47 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik krijg plaatsvervangende schaamte van dit topic.
Echt ongelofelijk
#KICKOUTZP![]()
Dat is toch standaard Boze Witte Man gedrag?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:44 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat gehaat op het RIVM begint echt lachwekkend te worden.
"Het is de regereeeeeeeeeeeeeeeing!!!!!"L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.![]()
Wel raar, mensen die dit niks vinden hoeven hier toch niet te komen?
We gaan toch ook niet allemaal naar het "wie is de mol" forum om te roepen "het is maar een spelletje" ?![]()
Geen nieuws, maar ergens toch wel ongemakkelijk dit daadwerkelijk vanuit de overheid te horen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:46 schreef Tarado het volgende:
[..]twitter:RTLnieuws twitterde op donderdag 05-03-2020 om 15:42:46"Wanneer de besmettingen te snel oplopen is er onvoldoende capaciteit om kwetsbaren goed te verplegen." https://t.co/XfpKozJ4ue reageer retweet
![]()
Je moet toch iets hebben om over te kletsen right? Beetje aandikken, beetje paniekzaaien. Lekker man.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:48 schreef wollah het volgende:
[..]
Ik ook. Wat een overdreven aanstellerij hier voor een virusje wat geen reet voorstelt.
Echt ongelofelijk''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Ik mag hier net zo goed mijn mening geven als alle scaremongers dat doen natuurlijkquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:49 schreef Toefjes het volgende:
We gaan toch ook niet allemaal naar het "wie is de mol" forum om te roepen "het is maar een spelletje" ?''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Jij bent de mol!quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je moet toch iets hebben om over te kletsen right? Beetje aandikken, beetje paniekzaaien. Lekker man.![]()
quote:Ik wel hoor. Maar m'n zorgen om mijn 70+ ouders worden wel elke dag groter.quote:
Maar dat kan je beter nergens hardop zeggen want hihaho en paniekvogel en tis maar een griepje en de kinderen spelen buiten enzo.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Ik snap vooral niet wat ze nou nog meer zouden moeten doen. Hele economie plat leggen? Voor hoe lang? Mensen denken in korte termijn, maar zoiets kan je niet vol houden tot er een vaccin is. Sommige maatregelen zijn misschien handig, maar uiteindelijk is dit virus toch niet meer te stoppen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:44 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik kan dit bevestigen noch ontkennenquote:''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
En een collega van mij uit het naburige Kaatsheuvel sinds vandaag ziek gemeld.quote:
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Jij bent gewoon nog boos dat het topic is weggekaapt uit NWS.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je moet toch iets hebben om over te kletsen right? Beetje aandikken, beetje paniekzaaien. Lekker man.![]()
![]()
Ja nu weten we het wel weer, dit is de enige post die je de afgelopen dagen hebt gepost, je standpunt is nu wel duidelijk. Je kunt je frustraties beter hier uitten: COR / Overdrijven we niet met zn allen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:48 schreef wollah het volgende:
[..]
Ik ook. Wat een overdreven aanstellerij hier voor een virusje wat geen reet voorstelt.
Echt ongelofelijkOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Heeft hij een lange nek?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:50 schreef Salina het volgende:
[..]
En een collega van mij uit het naburige Kaatsheuvel sinds vandaag ziek gemeld.![]()
Ja, helemaal prima. Maar als we dat allemaal gaan doen op subfora, dan wordt het toch best een rommeltje?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik mag hier net zo goed mijn mening geven als alle scaremongers.
Dat mensen hier zijn, ook de sceptici is wel een teken dat het de mensen bezig houdt.![]()
Wellicht dat je ouders dan komende weken maar binnen blijven en jij regelt de boodschappen. Gaat prima komen. Moet jij alleen niet ziek wordenquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:50 schreef Greys het volgende:
[..]
[..]
Ik wel hoor. Maar m'n zorgen om mijn 70+ ouders worden wel elke dag groter.
Maar dat kan je beter nergens hardop zeggen want hihaho en paniekvogel en tis maar een griepje en de kinderen spelen buiten enzo.![]()
![]()
Ja al die doden die ook in NL dagelijks vallen door dit virus!!!!quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:50 schreef Greys het volgende:
[..]
[..]
Maar dat kan je beter nergens hardop zeggen want hihaho en paniekvogel en tis maar een griepje en de kinderen spelen buiten enzo.
Oh wacht#KICKOUTZP![]()
Wat een totaal gestoorde vergelijking.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:49 schreef Toefjes het volgende:
We gaan toch ook niet allemaal naar het "wie is de mol" forum om te roepen "het is maar een spelletje" ?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Duitsland 444 Frankrijk 377In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
quote:15:49
Zeker dertien Nederlanders die vastzaten in een hotel waar het nieuwe coronavirus was vastgesteld, vliegen met een speciale vlucht van TUI vanuit Tenerife naar België. Dat meldt een woordvoerder van de reisorganisatie. Ze komen in de nacht van donderdag op vrijdag aan.![]()
Ik vrees ook wel voor de ouderen en zwakkeren die ik ken. In mijn eigen gezondheid heb ik wel vertrouwen, en ja weet je, als ik sterf, c'est ca.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:50 schreef Greys het volgende:
[..]
[..]
Maar dat kan je beter nergens hardop zeggen want hihaho en paniekvogel en tis maar een griepje en de kinderen spelen buiten enzo.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Jammer dat t bedrijven en de economie over de kop jaagt, maar verder.... ach!quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je moet toch iets hebben om over te kletsen right? Beetje aandikken, beetje paniekzaaien. Lekker man.
Houdt je van de straat voordat t je op straat zet!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.![]()
sws nooit laten doenquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:32 schreef polderturk het volgende:
TIPS
Ben wel benieuwd wanneer het hier in Emmen is eigenlijk. Ik heb geen mensen om mij zorgen over te maken.. Mijn laatste oma en mijn moeder zijn vorig jaar overleden en dat zijn de enige mensen waar ik me druk om zou maken in mijn omgeving.Your beauty never ever scared me.![]()
Mensen moeten gewoon stoppen met paniek zaaien voor iets wat nauwelijks een bedreiging vormt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja nu weten we het wel weer, dit is de enige post die je de afgelopen dagen hebt gepost, je standpunt is nu wel duidelijk. Je kunt je frustraties beter hier uitten: COR / Overdrijven we niet met zn allen?#KICKOUTZP![]()
Julio Poch aan de knuppels?quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Emmen - Dalen is een afstand van nietsquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:53 schreef Amarantha het volgende:
Ben wel benieuwd wanneer het hier in Emmen is eigenlijk.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
https://www.bndestem.nl/d(...)-zorgelijk~ad6038db/
Medewerker van Breda University besmet met coronavirus, school noemt zijn situatie ‘zorgelijk’"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Nou ja we kunnen ook gewoon door gaan met ons leven. De gezonde zullen misschien een griep krijgen of lichte klachten.
Net zoals de reguliere griep toch?![]()
Ze wonen aan de andere kant van het land, elke dag op en neer is praktisch niet echt haalbaar. Maar ze halen al steeds voor een week ofzo tegelijk gelukkig. En als het nood wordt ga ik en blijf ik daar wel.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wellicht dat je ouders dan komende weken maar binnen blijven en jij regelt de boodschappen. Gaat prima komen. Moet jij alleen niet ziek worden
Maar toch. Echt lekker voelt het niet.
(Nee mensen ik zit niet jankend en gillend in een hoekje, ik maak me gewoon zorgen.)In andere landen sterven voornamelijk de oudjes. Dat zal hier als het zo doorgaat vast niet anders zijn. Maar goed dat weet je zelf ook wel maar ff weer lekker stoer doen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:51 schreef wollah het volgende:
[..]
Ja al die doden die ook in NL dagelijks vallen door dit virus!!!!
Oh wachtIT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
nee want dan zeggen mensen das nog niet eens 0,1% van Nederland.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:54 schreef KingRadler het volgende:
als we straks 10.000 besmettingen hebben mogen we dan spreken van paniek?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Mwah nog zeker dik 20 km verderop.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:53 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Emmen - Dalen is een afstand van nietsYour beauty never ever scared me.![]()
Nah, als we boven het miljoen komen pas.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:54 schreef KingRadler het volgende:
als we straks 10.000 besmettingen hebben mogen we dan spreken van paniek?![]()
Denken dat dat gaat gebeurenquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:54 schreef KingRadler het volgende:
als we straks 10.000 besmettingen hebben mogen we dan spreken van paniek?![]()
Op dit momenteel in China ook nog maar 25.000 wat eerst 80.000 was
Over een paar maanden hoor je niks meer over dit virus. Mag dat mag ik niet zeggen want dan worden de paniekzaaiers boos
#KICKOUTZP![]()
Ja dat zal allemaal best, maar dit topic is voor de actuele ontwikkelingen, en ja daar hoort nu eenmaal ook een bepaalde mate van paniek bij, dat hoeft je niet continu te gaan benoemen hoe stom je dat wel niet vindt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:53 schreef wollah het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon stoppen met paniek zaaien voor iets wat nauwelijks een bedreiging vormt.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Wat is er paniekzaaierig aan gezien het een exponentiële groei betreft? Of wil je zeggen dat het in China zo lekker gaat waar het complete land op z'n gat ligt en er geen enkele informatie naar buiten mag.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:53 schreef wollah het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon stoppen met paniek zaaien voor iets wat nauwelijks een bedreiging vormt.![]()
Als er een arts van mijn afdeling zwanger wordt moet de rest bijspringen, wat ten koste gaat van de reguliere patiëntenzorg. Laat staan als er een aantal basisartsen, specialisten en verpleegkundigen in quarantaine moeten.
Aan iedereen die roept dat dit slechts een griepje is; deels mee eens. Het virus an sich valt mee. Ik geloof ook dat de mortaliteit flink lager ligt dan 3% door onderrapportage van milde gevallen. Ze zouden 5000 random mensen op straat moeten testen, pas dan kan je er iets zinnigs over zeggen.
Wat niet mee valt, is de ondervraging van zorgcapaciteit bij een complete outbreak.![]()
Breda Universityquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:54 schreef Salina het volgende:
https://www.bndestem.nl/d(...)-zorgelijk~ad6038db/
Medewerker van Breda University besmet met coronavirus, school noemt zijn situatie ‘zorgelijk’![]()
![]()
Voor jou misschien. Maar voor mijn ouders van 70, mijn grootmoeder van 95, mijn vrouw met longproblemen, is dat toch een ander verhaal.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:53 schreef wollah het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon stoppen met paniek zaaien voor iets wat nauwelijks een bedreiging vormt.
Zoals het virus nu om zich heengrijpt, besmettelijker dan influenza, dodelijker dan influenza, en een gebrek aan drastische maatregelen heeft het alle potentie om behoorlijk uit de hand te lopen.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Ja dat klopt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:54 schreef bitterbal het volgende:
Nou ja we kunnen ook gewoon door gaan met ons leven. De gezonde zullen misschien een griep krijgen of lichte klachten.
Net zoals de reguliere griep toch?
Alleen je kunt t wel doorgeven aan mensen met (veel) minder weerstand naturlijk.![]()
Moet je aan de hysterici vragen hier, die hebben allerlei fantastisch voorspellingsmodellen gemaakt en kunnen je precies vertellen wanneer jij er aan gaat.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:53 schreef Amarantha het volgende:
Ben wel benieuwd wanneer het hier in Emmen is eigenlijk. Ik heb geen mensen om mij zorgen over te maken.. Mijn laatste oma en mijn moeder zijn vorig jaar overleden en dat zijn de enige mensen waar ik me druk om zou maken in mijn omgeving.![]()
Ja het gaat prima is China. Van 80k naar 25k besmettingen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:55 schreef influcted het volgende:
[..]
Wat is er paniekzaaierig aan gezien het een exponentiële groei betreft? Of wil je zeggen dat het in China zo lekker gaat waar het complete land op z'n gat ligt en er geen enkele informatie naar buiten mag.#KICKOUTZP![]()
Oei. Dat zijn mindere berichten. Dat zou een ramp zijn voor de economie.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Van collega's rond Florence hoor ik zeker andere verhalen: in sommige plaatsen/gebieden is het leven daar echt wel tot een flinke stilstand gekomen omdat mensen de deur niet meer uit durven. Met het sluiten van de scholen lopen werknemers (ouders) nu tegen grote problemen aan en bedrijven voelen het hard in hun omzet of staan zelfs al op omvallen.Groot fan van User Wotte![]()
ja uiteraard. Maar das met de reguliere griep ook.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja dat klopt.
Alleen je kunt t wel doorgeven aan mensen met (veel) minder weerstand naturlijk.![]()
Probleem is dat we dat nooit zullen weten. No way dat de GGD 1 miljoen testen gaat afnemen namelijk. Iig niet in 1 jaar.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:54 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nah, als we boven het miljoen komen pas.
Rond de 500 cases zal er al gewisseld worden naar alleen nog maar heftige gevallen testen, en daarna alleen mensen op de IC, bijvoorbeeld.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
En ik zit weer 60 km verder. Maar zaterdag komen hier 20 bussen uit Italië aanquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:54 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Mwah nog zeker dik 20 km verderop.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Over een paar maanden kun je dan stoer je gelijk gaan halen omdat je het seizoen meehebt waarschijnlijk. Zeg anders ook even dat het in het najaar weer terugkomt, dan ben je helemaal het mannetje.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:55 schreef wollah het volgende:
[..]
Denken dat dat gaat gebeuren![]()
Over een paar maanden hoor je niks meer over dit virus. Mag dat mag ik niet zeggen want dan worden de paniekzaaiers boos
Go hard or go home![]()
wat als je de normale griep al hebt en je loopt daarna COVID-19 op?Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/![]()
Mensen moeten gewoon eens stoppen met anderen die gewoon hardop durven zeggen dat ze zich best zorgen maken om hun ouders of andere risicogroepen steeds maar voor paniekzaaiers uit te maken.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:53 schreef wollah het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon stoppen met paniek zaaien voor iets wat nauwelijks een bedreiging vormt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Ja.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:55 schreef LTVDK het volgende:
[..]
maar dit topic is voor de actuele ontwikkelingenNee.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:55 schreef LTVDK het volgende:
[..]
daar hoort nu eenmaal ook een bepaalde mate van paniek bij![]()
*hboquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:56 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
University of applied sciences - HBO![]()
Dat is de tactiek van Bruins toch?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon eens stoppen met anderen die gewoon hardop durven zeggen dat ze zich best zorgen maken om hun ouders of andere risicogroepen steeds maar voor paniekzaaiers uit te maken.![]()
Dan ben je er geweest.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:57 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
wat als je al de normale griep al hebt en je loopt daarna COVID-19 op?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Voorheen bekend als NHTV, tegenwoordig Breda University of Applies Sciences. Waarbij 'University of Applies Sciences' gewoon een hippe internationale naam is voor HBO.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Dat is klachtwaardiger dan Corona.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:57 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Voorheen bekend als NHTV, tegenwoordig Breda University of Applies Sciences. Waarbij 'University of Applies Sciences' gewoon een hippe internationale naam is voor HBO.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Einde oefeningquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:57 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
wat als je de normale griep al hebt en je loopt daarna COVID-19 op?![]()
![]()
Behalve dat de cijfers uit China mogelijk niet correct zijn, heeft China zo goed als ALLES stilgelegd, met daling gevallen als gevolg. Onze regering lijkt niet van plan zoiets uit te gaan voeren.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:55 schreef wollah het volgende:
[..]
Denken dat dat gaat gebeuren![]()
Over een paar maanden hoor je niks meer over dit virus. Mag dat mag ik niet zeggen want dan worden de paniekzaaiers boosIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Dan gaan ze tegen elkaar dobbelen tot iemand als eerst zijn legers kwijt is.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:57 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
wat als je de normale griep al hebt en je loopt daarna COVID-19 op?![]()
Niettesquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:51 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Jij bent gewoon nog boos dat het topic is weggekaapt uit NWS.Tuurlijk, ik ga dit forum er ook niet elke dag mee om de horen slaan hoor.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:51 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, helemaal prima. Maar als we dat allemaal gaan doen op subfora, dan wordt het toch best een rommeltje?
Dat mensen hier zijn, ook de sceptici is wel een teken dat het de mensen bezig houdt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Echt he, die chinezen toch... wat een rare mannetjes, 780 miljoen mensen (10% van de wereldbevolking) in quarantaine zetten... voor een griepjequote:Op donderdag 5 maart 2020 15:53 schreef wollah het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon stoppen met paniek zaaien voor iets wat nauwelijks een bedreiging vormt.
zo dom, maar, die hebben Wollah niet, en wij wel![]()
Bij mij ook wel een beetje hoor voor mijn vader en peetouders en mijn dochter behoort ook tot de risico-groep.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:50 schreef Greys het volgende:
[..]
[..]
Maar dat kan je beter nergens hardop zeggen want hihaho en paniekvogel en tis maar een griepje en de kinderen spelen buiten enzo.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 16:00:51 ]![]()
Er zit nog heel wat tussen je zorgen maken en denken dat hele wereld eraan gaatquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon eens stoppen met anderen die gewoon hardop durven zeggen dat ze zich best zorgen maken om hun ouders of andere risicogroepen steeds maar voor paniekzaaiers uit te maken.![]()
Nice ben benieuwd.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:56 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Moet je aan de hysterici vragen hier, die hebben allerlei fantastisch voorspellingsmodellen gemaakt en kunnen je precies vertellen wanneer jij er aan gaat.Your beauty never ever scared me.![]()
Ik ben gewoon nuchter en stel me niet zo aan over een virus wat zelfs ongevaarlijker dan de griep is. Maar als jij op angst en sensatie kickt is dat je goed recht.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon eens stoppen met anderen die gewoon hardop durven zeggen dat ze zich best zorgen maken om hun ouders of andere risicogroepen steeds maar voor paniekzaaiers uit te maken.#KICKOUTZP![]()
*hboquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:57 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Voorheen bekend als NHTV, tegenwoordig Breda University of Applies Sciences. Waarbij 'University of Applies Sciences' gewoon een hippe internationale naam is voor HBO.![]()
Precies. En in dit topic zie ik toch voornamelijk de eerste groep, alleen worden ze neergezet als de laatste groep.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er zit nog heel wat tussen je zorgen maken en denken dat hele wereld eraan gaatIT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Haha, ze is echt geestig. Ze wijst naar de WHO die anders adviseert dan het RIVM.
Gemiste kan van de PVV. Maar ja.![]()
Jij lijkt vrij onvatbaar voor rationele argumenten. Heb je hier vaker last van of is het een act?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:59 schreef wollah het volgende:
[..]
Ik ben gewoon nuchter en stel me niet zo aan over een virus wat zelfs ongevaarlijker dan de griep is. Maar als jij op angst en sensatie kickt is dat je goed recht.![]()
Evenstar
![]()
Heb weinig mensen gezien die zeggen dat de wereld vergaat. Meeste mensen maken zich zorgen of oudere naasten en/of druk op de zorg.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er zit nog heel wat tussen je zorgen maken en denken dat hele wereld eraan gaat
Dat jij er iets anders van maakt is wat anders ....![]()
Truequote:Op donderdag 5 maart 2020 15:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er zit nog heel wat tussen je zorgen maken en denken dat hele wereld eraan gaat![]()
![]()
Volgens mij adviseert WHO nou juist om China als voorbeeld te nemen.
Volgens mij geeft WHO nu juist aan dat een land als Nederland hier proactiever op zou moeten handelen.I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
Ik werk in een ziekenhuis en daar wordt iedereen getest die of een beetje ziek is, of in een risicogebied geweest is. (Carnaval Tilburg is een van de risicogebieden trouwens).
(Medewerkers heb ik het over, procedures bij patiënten heb ik niet bij de hand).![]()
"Kickt?"quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:59 schreef wollah het volgende:
[..]
Ik ben gewoon nuchter en stel me niet zo aan over een virus wat zelfs ongevaarlijker dan de griep is. Maar als jij op angst en sensatie kickt is dat je goed recht.
Ik kick op zorgen om m'n ouders ja?
Flikker toch op gast.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Kicken op angst en sensatie.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:59 schreef wollah het volgende:
[..]
Ik ben gewoon nuchter en stel me niet zo aan over een virus wat zelfs ongevaarlijker dan de griep is. Maar als jij op angst en sensatie kickt is dat je goed recht.
Doe niet zo kansloos, man.Go hard or go home![]()
Een neerstortend vliegtuig is ook niet erg want nog geen slachtoffer gevallen inderdaad.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:59 schreef wollah het volgende:
[..]
Slim van jou![]()
![]()
69 van de 82 zijn gelinkt aan het buitenland of contacten van. Had dat niet anders gekund
Sinds de laatste update zijn 44 nieuwe patiënten bij het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu gemeld. Hiermee komt het totaal aantal positieve geteste patiënten op 82. Hiervan zijn 69 patiënten in het buitenland besmet geraakt of zijn contacten van bevestigde patiënten.![]()
Ik ben ook al getest.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:00 schreef koemleit het volgende:
Ik werk in een ziekenhuis en daar wordt iedereen getest die of een beetje ziek is, of in een risicogebied geweest is. (Carnaval Tilburg is een van de risicogebieden trouwens).
(Medewerkers heb ik het over, procedures bij patiënten heb ik niet bij de hand).![]()
Note gezetquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:47 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik krijg plaatsvervangende schaamte van dit topic.
Groot fan van User Wotte![]()
Evenstar
![]()
Nog maar 13 in Nederland zelf, dus de grootste stijging moet nog komen ben ik bang.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:01 schreef Maver24 het volgende:
69 van de 82 zijn gelinkt aan het buitenland of contacten van. Had dat niet anders gekund
Sinds de laatste update zijn 44 nieuwe patiënten bij het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu gemeld. Hiermee komt het totaal aantal positieve geteste patiënten op 82. Hiervan zijn 69 patiënten in het buitenland besmet geraakt of zijn contacten van bevestigde patiënten.![]()
Man, hoe kom je er nu bij dat het ongevaarlijker is dan de griep? Want dat is het niet.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:59 schreef wollah het volgende:
[..]
Alleen omdat de absolute getallen van influenza momenteel nog hoger liggen?In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Hoezo had dat niet anders gekund?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:01 schreef Maver24 het volgende:
Er komen er maandag 900 bij in Groningenquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:01 schreef Maver24 het volgende:
Sinds de laatste update zijn 44 nieuwe patiënten bij het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu gemeld. Hiermee komt het totaal aantal positieve geteste patiënten op 82. Hiervan zijn 69 patiënten in het buitenland besmet geraakt of zijn contacten van bevestigde patiënten..
![]()
90% is dus import troepquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nog maar 13 in Nederland zelf, dus de grootste stijging moet nog komen ben ik bang.![]()
Maar snap het wel trouwens. Er is wel heel veel aandacht hiervoor. Toen we hier begonnen, was het vooral interessant: een nieuw virus. Leuk om te volgen. Maar ja, het loopt wat uit de hand allemaal.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niettes
[..]
Tuurlijk, ik ga dit forum er ook niet elke dag mee om de horen slaan hoor.![]()
Sowieso heeft het op de lange termijn denk ik meer gevolgen voor de economie/de maatschappij. Veel meer dan het aantal infecties/aantal doden. Door de paniek wordt er best extreem gehandeld op sommige plaatsen, daar gaan we op de lange termijn veel meer van merken.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:56 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Oei. Dat zijn mindere berichten. Dat zou een ramp zijn voor de economie.![]()
Ja hèhè.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nog maar 13 in Nederland zelf, dus de grootste stijging moet nog komen ben ik bang.![]()
Ah het is niet zo alsof als 1 Vindicater het heeft deze het direct doorgeeft aan de rest. Oh wacht...quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Er komen er maandag 900 bij in Groningen.
![]()
Plus de overige wintersporters uit die gebieden en afgelopen week een paar duizendquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
![]()
Morgen komen ze al terug.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
![]()
Sommige mensen houden houden nu eenmaal van paniek en sensatie. Ook al is het virus nog ongevaarlijker dan de griep, ze moeten gewoon roepen dat iedereen eraan gaat en dat de wereld vergaat.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Maar snap het wel trouwens. Er is wel heel veel aandacht hiervoor. Toen we hier begonnen, was het vooral interessant: een nieuw virus. Leuk om te volgen. Maar ja, het loopt wat uit de hand allemaal.
ik ben doodsbang
#KICKOUTZP![]()
We hebben het wel over de RIVM die de cijfers moeten updaten hequote:.
Die hebben het hele weekend nodig om tot 982 te tellen.![]()
Ojaquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
We hebben het wel over de RIVM die de cijfers moeten updaten he.
Die hebben het hele weekend nodig om tot 982 te tellen.
Plus de rest die er nog bijkomen ...![]()
Kan deze kuttroll niet gewoon verwijderd worden?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:04 schreef wollah het volgende:
[..]
Sommige mensen houden houden nu eenmaal van paniek en sensatie. Ook al is het virus nog ongevaarlijker dan de griep, ze moeten gewoon roepen dat iedereen eraan gaat en dat de wereld vergaat.
ik ben doodsbang![]()
Evenstar
![]()
Niet zo paniekzaaien jonguh!quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
We hebben het wel over de RIVM die de cijfers moeten updaten he.
Die hebben het hele weekend nodig om tot 982 te tellen.![]()
Dat roepen de mensen waar jij zo idioot op reageert helemaal niet. Maar dat maakt je niet uit zeker?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:04 schreef wollah het volgende:
ze moeten gewoon roepen dat iedereen eraan gaat en dat de wereld vergaat.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Als het in Groningen uitbreekt dan gaat het ook wel hard in Emmen denk ik.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Groningen - Emmen gaat 4x per uur een bus op en neer, altijd propvol enz.
Your beauty never ever scared me.![]()
To be fair; andersom gebeurd het ook. Mensen die roepen dat ze het allemaal vinden meevallen worden soms zelfs verzocht om maar gewoon niet meer te posten. Uiteindelijk is elke mening okay volgens mij.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Precies. En in dit topic zie ik toch voornamelijk de eerste groep, alleen worden ze neergezet als de laatste groep.![]()
Heb jij intussen niet half Alkmaar besmet na jouw bezoek aan AZ - PEC?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Maar snap het wel trouwens. Er is wel heel veel aandacht hiervoor. Toen we hier begonnen, was het vooral interessant: een nieuw virus. Leuk om te volgen. Maar ja, het loopt wat uit de hand allemaal.![]()
Je bent niet doodsbang. Wel ziek dom.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:04 schreef wollah het volgende:
[..]
Sommige mensen houden houden nu eenmaal van paniek en sensatie. Ook al is het virus nog ongevaarlijker dan de griep, ze moeten gewoon roepen dat iedereen eraan gaat en dat de wereld vergaat.
ik ben doodsbangGo hard or go home![]()
Naja, ik post hier vanaf deel 1. Maar niemand roept dat de wereld vergaat of dat iedereen er aan gaat.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:04 schreef wollah het volgende:
[..]
ik ben doodsbang
Wel, dat wanneer je de cijfers kijkt, en je ziet dat er 3,4% overlijdt en 15% medische zorg nodig heeft, dan is het wel logisch om je te bedenken dat er problemen gaan komen als het getal van de besmettingen hoog komt te liggen.
Maar echte paniek zie ik hier niet. Maar misschien omdat ik er iets anders in sta dan jij.![]()
Tesamen met een patiënt die ook getest wordt. Ik werk in directe patiëntenzorg dus ik word laagdrempelig getest. Geen grotequote:
klachten.![]()
Moet wel zeggen dat deze reeks een wat hypochondrische werking op mij heeftquote:.
Ook al sta je er vrij nuchter in (ook al heb ik een pa die gegarandeerd om valt als ie het krijgt... ), wordt je toch wel ultra zenuwachtig van de toonzetting in deze reeks.![]()
Evenstar
![]()
Goed dat ze laagdrempelig testen. Fijn dat je geen echte klachten hebt, hoop dat het allemaal meevalt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:07 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Tesamen met een patiënt die ook getest wordt. Ik werk in directe patiëntenzorg dus ik word laagdrempelig getest. Geen grote
klachten.![]()
Ik had een beschermende poncho aan. Regen icm het dak wegquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heb jij intussen niet half Alkmaar besmet na jouw bezoek aan AZ - PEC?![]()
![]()
Ja, gezond realisme is op zich prima.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:07 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Naja, ik post hier vanaf deel 1. Maar niemand roept dat de wereld vergaat of dat iedereen er aan gaat.
Wel, dat wanneer je de cijfers kijkt, en je ziet dat er 3,4% overlijdt en 15% medische zorg nodig heeft, dan is het wel logisch om je te bedenken dat er problemen gaan komen als het getal van de besmettingen hoog komt te liggen.
Maar echte paniek zie ik hier niet. Maar misschien omdat ik er iets anders in sta dan jij.
Het is ook niet zwart-wit uiteraard. Ik bedoel, het is wel duidelijk dat er iets aan de hand is. Aan de andere kant zitten we ook niet met 30 miljoen doden over een half jaar zoals sommigen hier hebben voorspeld.![]()
Maak me er zelf ook niet druk om, wil gewoon lekker werken. Weinig zin om twee weken thuis te zitten.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Goed dat ze laagdrempelig testen. Fijn dat je geen echte klachten hebt, hoop dat het allemaal meevalt.![]()
Als je het onderbouwt kan je er iets mee, als het loze en/of ongefundeerde kreten zijn is het gewoon trollen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
To be fair; andersom gebeurd het ook. Mensen die roepen dat ze het allemaal vinden meevallen worden soms zelfs verzocht om maar gewoon niet meer te posten. Uiteindelijk is elke mening okay volgens mij.
Of meningen hebben over het topic zelf gaat nergens over, de rest praat namelijk over het nieuws of de eigen gevoelens.
Hoe is het met Greys anatomy?![]()
Als je persoonlijk niet bang bent en het mee vindt vallen so far is daar niks mis mee. Zeker als je dat normaal zegt en waarom je dat vindt/denkt. Sterker nog, dat kan best relativerend en voor sommigen wellicht zelfs geruststellend werken.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
To be fair; andersom gebeurd het ook. Mensen die roepen dat ze het allemaal vinden meevallen worden soms zelfs verzocht om maar gewoon niet meer te posten. Uiteindelijk is elke mening okay volgens mij.![]()
ELKE fucking post van iemand die zich persoonlijk gewoon zorgen maakt om ouders ofzo afdoen als HOU OP MET KRIJSEN DAT IEDEREEN ERAAN GAAT PANIEKVOGELLL (terwijl iemand dat helemaal niet doet) is gewoon - zoals Noek zegt - ziek dom, slecht lezen en onnodig getroll.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Geen grote klachten, maar wel klachten dan?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:07 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Tesamen met een patiënt die ook getest wordt. Ik werk in directe patiëntenzorg dus ik word laagdrempelig getest. Geen grote
klachten.![]()
twitter:czhuijgen twitterde op donderdag 05-03-2020 om 16:09:51Microbioloog @MarcBonten vreest dat de ’geest uit de fles is’. 'Het lijkt erop dat we in de overgangsfase zitten van alleen besmettingen door import uit het buitenland naar mensen die elkaar nu besmetten'. Artikel @ariannemantel https://t.co/PnbHqdEceV reageer retweet
![]()
Ja, precies dat. En de balans die wordt achteraf opgemaakt. We zien het gewoon welquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, gezond realisme is op zich prima.
Het is ook niet zwart-wit uiteraard. Ik bedoel, het is wel duidelijk dat er iets aan de hand is. Aan de andere kant zitten we ook niet met 30 miljoen doden over een half jaar zoals sommigen hier hebben voorspeld.![]()
![]()
Ik wou iets zeggen maar dat komt niet heel aardig over; iets met kaartje sturen voor uitvaartquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:06 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Als het in Groningen uitbreekt dan gaat het ook wel hard in Emmen denk ik.Groningen - Emmen gaat 4x per uur een bus op en neer, altijd propvol enz.
Hoop natuurlijk dat je nog lang en gelukkig leeft![]()
![]()
Daar ben ik het mee eens ja.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je persoonlijk niet bang bent en het mee vindt vallen so far is daar niks mis mee. Zeker als je dat normaal zegt en waarom je dat vindt. Sterker nog, dat kan best relativerend en voor sommigen geruststellend werken.![]()
ELKE fucking post van iemand die zich persoonlijk gewoon zorgen maakt om ouders ofzo afdoen als HOU OP MET KRIJSEN DAT IEDEREEN ERAAN GAAT is gewoon - zoals Noek zegt - ziek dom, slecht lezen en onnodig getroll.![]()
Wat hoesten, maar niet noemenswaardig.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Geen grote klachten, maar wel klachten dan?![]()
Evenstar
![]()
Snap het wel hoor. Bij mij geldt hetzelfde, maar dan voor mijn moeder.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:08 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Moet wel zeggen dat deze reeks een wat hypochondrische werking op mij heeft.
Ook al sta je er vrij nuchter in (ook al heb ik een pa die gegarandeerd om valt als ie het krijgt... ), wordt je toch wel ultra zenuwachtig van de toonzetting in deze reeks.
Ik ben gewoon heel kritisch tegenover het RIVM en de overheid op dit moment. Misschien vooral omdat ik het echt niet aan zag komen dat ze er zo laconiek en arrogant mee om zouden gaan.
Tuurlijk vergaat de wereld niet en tuurlijk verwacht ik niet dat er hele steden/dorpen in een lockdown gaan (of moeten). Ik was alleen altijd van mening dat wij hier veel sneller op zouden inspelen, omdat wij een relatief hoge kennis en kunde hebben in dit landje van ons. Uiteindelijk valt dit dus vies tegen.
Als ik dan een minister zie die nergens op kan antwoorden ga ik mij wel zorgen maken ja. Van paniek is geen sprake, van zorgen zeker wel.![]()
De Vindicaters zouden zaterdag terugreizen, maar stappen nu vrijdagmiddag in de bus. Ze komen zaterdag aan in Groningen. In overleg met de universiteit zullen de studenten na thuiskomst twee weken geen college volgen.![]()
40% besmetting en 2% dood is 56 miljoen mensen he hans (op 7 miljard)quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, gezond realisme is op zich prima.
Studentengrapjesquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:11 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[ afbeelding ]
Het pand van Vindicat
https://www.rtvnoord.nl/n(...)n-deur-Vindicat-pand![]()
Had vandaag kriebel in mijn keel op mijn werk maar durfde niet echt te hoesten, dus toen werd het na een half uur een hoestbuiquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:11 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Wat hoesten, maar niet noemenswaardig.
Wat een leuk verhaal he?![]()
Evenstar
![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je persoonlijk niet bang bent en het mee vindt vallen so far is daar niks mis mee. Zeker als je dat normaal zegt en waarom je dat vindt/denkt. Sterker nog, dat kan best relativerend en voor sommigen wellicht zelfs geruststellend werken.![]()
ELKE fucking post van iemand die zich persoonlijk gewoon zorgen maakt om ouders ofzo afdoen als HOU OP MET KRIJSEN DAT IEDEREEN ERAAN GAAT PANIEKVOGELLL (terwijl iemand dat helemaal niet doet) is gewoon - zoals Noek zegt - ziek dom, slecht lezen en onnodig getroll.![]()
![]()
#coronedquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:13 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Had vandaag kriebel in mijn keel op mijn werk maar durfde niet echt te hoesten, dus toen werd het na een half uur een hoestbui
Wat een leuk verhaal he?![]()
Hehe lol, 0 aanpassing dusquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
De Vindicaters zouden zaterdag terugreizen, maar stappen nu vrijdagmiddag in de bus. Ze komen zaterdag aan in Groningen. In overleg met de universiteit zullen de studenten na thuiskomst twee weken geen college volgen.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
https://www.rtvnoord.nl/n(...)tersporters-Vindicat
Live persco GGD Groningen mbt VindicatIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Was deze al voorbij gekomen: Medewerker universiteit Wageningen besmet met corona; colleges gaan door![]()
John Campbell over de twee versies van het virus die nu circuleren en de implicaties
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
Voor mijzelf niet verrassend. Landelijk 2x PVV gestemd en lokaal al 3x PvdD. Komt dus precies uit zo.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:07 schreef Kyran het volgende:
Dat ik nog eens met PVV en PvdD eens zou zijn
Inb4 boze witte man![]()
Echt he.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:49 schreef Toefjes het volgende:
We gaan toch ook niet allemaal naar het "wie is de mol" forum om te roepen "het is maar een spelletje" ?![]()
![]()
Dit dusquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Tuurlijk vergaat de wereld niet en tuurlijk verwacht ik niet dat er hele steden/dorpen in een lockdown gaan (of moeten). Ik was alleen altijd van mening dat wij hier veel sneller op zouden inspelen, omdat wij een relatief hoge kennis en kunde hebben in dit landje van ons. Uiteindelijk valt dit dus vies tegen.I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.![]()
Ik lees hier net van het orakel Wollah dat het minder gevaarlijk is dan een griepje dus ze zijn gestopt met het maken van een vaccin.quote:Go hard or go home![]()
Zolang je maar wel naar mijn uitvaart komt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik wou iets zeggen maar dat komt niet heel aardig over; iets met kaartje sturen voor uitvaart
Hoop natuurlijk dat je nog lang en gelukkig leeftYour beauty never ever scared me.![]()
Dus hebben ze tijd in overvloed om er op uit te gaan en de corona over een groot gebied te gaan verspreiden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
De Vindicaters zouden zaterdag terugreizen, maar stappen nu vrijdagmiddag in de bus. Ze komen zaterdag aan in Groningen. In overleg met de universiteit zullen de studenten na thuiskomst twee weken geen college volgen.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Hier in Engeland is al toegegeven dat dit het geval is en plannen zijn daar op aangepast.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:10 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:czhuijgen twitterde op donderdag 05-03-2020 om 16:09:51Microbioloog @:MarcBonten vreest dat de ’geest uit de fles is’. 'Het lijkt erop dat we in de overgangsfase zitten van alleen besmettingen door import uit het buitenland naar mensen die elkaar nu besmetten'. Artikel @:ariannemantel https://t.co/PnbHqdEceV reageer retweet
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
Ze hebben nu een dag langer om ons allen te voorzien van wat Coronaquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dus hebben ze tijd in overvloed om er op uit te gaan en de corona over een groot gebied te gaan verspreiden.![]()
Duuh, blijven ze ook uit de Drie Gezusters is een betere vraag.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
De Vindicaters zouden zaterdag terugreizen, maar stappen nu vrijdagmiddag in de bus. Ze komen zaterdag aan in Groningen. In overleg met de universiteit zullen de studenten na thuiskomst twee weken geen college volgen.My friends all drive horses![]()
Doe ik!quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:17 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Zolang je maar wel naar mijn uitvaart komt.![]()
In de OP staan meerdere linkjes. Of bedoel je percentage besmet t.o.v het land?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:17 schreef Verbruikersnaam het volgende:
Is er een site met een overzicht van landen en besmetten aantal?
Edit: Spreadsheet weer geupdate. Gek genoeg laat Zuid Korea de leeftijden nu weg (ook niet net als Italie - zoveel overleden van deze leeftijdsgroep oid). Van alle overledenen heb ik maar 139 leeftijden...~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Alsof ze veel college gaan volgen. Ik hoop dat ze bij Wollah in quarantaine gaan.Go hard or go home![]()
Dit lijkt me in Nederland inderdaad het geval. Nog steeds goed om mensen die verschijnselen vertonen in quarantaine te zetten, de besmettingskans is ovenredig groter bij meer verschijnselenquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hier in Engeland is al toegegeven dat dit het geval is en plannen zijn daar op aangepast.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Vooral niet naar Blauwe Engel gaan! Al heet dat nu anders geloof ikquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:18 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Duuh, blijven ze ook uit de Drie Gezusters is een betere vraag.![]()
Ik woon in Agga. Heb niks met die kutstudenten te makenquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:19 schreef Noek het volgende:
Alsof ze veel college gaan volgen. Ik hoop dat ze bij Wollah in quarantaine gaan.#KICKOUTZP![]()
twitter:gooieneemlander twitterde op donderdag 05-03-2020 om 16:18:34Inwoners van Soest en Stichtste Vecht besmet met coronavirus https://t.co/Ko7eZsODfm https://t.co/wgMXWClWiK reageer retweet
![]()
Box ouwequote:Op donderdag 5 maart 2020 16:19 schreef wollah het volgende:
[..]
Ik woon in Agga. Heb niks met die kutstudenten te maken![]()
Ik gun je ze alle 900.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:19 schreef wollah het volgende:
[..]
Ik woon in Agga. Heb niks met die kutstudenten te maken
Go hard or go home![]()
Ik vind thewuhanvirus.com erg prettig.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:17 schreef Verbruikersnaam het volgende:
Is er een site met een overzicht van landen en besmetten aantal?![]()
Er kunnen Agganezen bijzitten die in Groningen studeren ...quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:19 schreef wollah het volgende:
[..]
Ik woon in Agga. Heb niks met die kutstudenten te maken![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hier in Engeland is al toegegeven dat dit het geval is en plannen zijn daar op aangepast.Sterkte!twitter:BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 16:19:41The update on new coronavirus cases in the UK has been delayed. "Today's figures will be published later this afternoon," says the Department of Health reageer retweet
![]()
Oh thx. Ik scroll er altijd snel doorheen want tldr.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:19 schreef joyvke het volgende:
[..]
In de op staan meerdere linkjes. Of bedoel je percentage besmet t.o.v het land?![]()
![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:20 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:gooieneemlander twitterde op donderdag 05-03-2020 om 16:18:34Inwoners van Soest en Stichtste Vecht besmet met coronavirus https://t.co/Ko7eZsODfm https://t.co/wgMXWClWiK reageer retweet
quote:In de gemeenten Soest en Stichtse Vecht is het coronavirus opgedoken. Inwoners van deze plaatsen zijn positief getest op het besmettelijke virus, meldt de GGD Utrecht donderdagmiddag. In Soest gaat het om vier personen. In Stichtste Vecht om twee inwoners.![]()
Ja, als iedereen op de wereld het binnen nu en een paar weken krijgt wel ja.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:12 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
40% besmetting en 2% dood is 56 miljoen mensen he hans (op 7 miljard)![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:19 schreef Noek het volgende:
Alsof ze veel college gaan volgen. Ik hoop dat ze bij Wollah in quarantaine gaan.hij ook
![]()
![]()
Boeiend neef. Ik ben niet bang voor die virusquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:20 schreef maily het volgende:
[..]
Er kunnen Agganezen bijzitten die in Groningen studeren ...#KICKOUTZP![]()
Thx.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:20 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik vind thewuhanvirus.com erg prettig.![]()
![]()
Al die mensen die getest worden, zijn dat contacten van of gewoon willekeurige mensen die zich melden.![]()
Een medewerker van Breda University of Applied Sciences is besmet geraakt met het coronavirus tijdens zijn vakantie in het buitenland. Hij is dinsdagnacht na zijn terugkomst naar het ziekenhuis in Utrecht gegaan en is niet meer op school geweest. Zijn situatie is volgens het bestuur van de school ‘zorgelijk’.
De man ligt op de Intensive Care.
ad.nl
Sorry als het al gepost is. Zelfs ik kan dit topic niet meer bijhouden
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Dus de L type of het virus gaat nu rondt in Europa? Deze is minder besmettelijk en minder gevaarlijk![]()
L-type?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:23 schreef Maver24 het volgende:
Dus de L type of het virus gaat nu rondt in Europa? Deze is minder besmettelijk en minder gevaarlijk![]()
Er gaan 2 versies rond van het virus momenteel. Maar ik weet er het fijne niet van.quote:Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
mevrouwtje oepsquote:The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Wat, een normale een een light-versie?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Er gaan 2 versies rond van het virus momenteel.![]()
Ja zover kwam ik ook en toen raakte ik je volledig kwijtquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:24 schreef maily het volgende:
[..]
82 gevallen in Nederland bekend, plus deze 6 ....![]()
![]()
is 88quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:24 schreef maily het volgende:
[..]
82 gevallen in Nederland bekend, plus deze 6 ....![]()
Voormalige NHTV, Nationale Hogeschool v Toerisme en Verkeer. Beetje vreemde benaming, want van oudsher geen "echte" universiteit natuurlijk.quote:
BUas (Breda University of Applied Sciences) biedt in totaal elf hbo-bacheloropleidingen aan op het gebied van: toerisme, games, leisure & events, hotel, media, logistiek, built environment en facility. In een aantal richtingen biedt BUas ook wetenschappelijke bachelors (wo-bacheloropleidingen). Daarnaast biedt de school een aantal hbo-masterstudies en leer-werktrajecten. (wiki)
Ze bieden dus geen WO-masters aan.
Daarom vind ik ze nog steeds geen echte universiteit, maar met dat hele bachelor/master-gebeuren is het hele naamsgebeuren een beetje aan verandering onderhevig.
Zeeland heeft ook twee " universiteiten".(Roosevelt Academy en Zeeland University of Applied Sciences).
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Dat hoeft ook niet. Komt het, dan komt het.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:21 schreef wollah het volgende:
[..]
Boeiend neef. Ik ben niet bang voor die virus
Maar met flink veel landen om ons heen die een maand lang scholen en universiteiten sluiten, bijeenkomsten verbieden, regio’s die dichtgaan en een gebrekkige supply chain vanuit China kan het zomaar zijn dat de kappa’s niet langer geleverd worden aan de deur.
SHTF![]()
Wel slim van de Illuminati, zo houden de Rothschilds zich veiligquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat, een normale een een light-versie?The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Evenstar
![]()
Dat is juist het probleem in Nederland.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hier in Engeland is al toegegeven dat dit het geval is en plannen zijn daar op aangepast.
Je kan of VOORZORGmaatregelen treffen, om dus iets te voorkomen. Je anticipeert dan op iets wat gaat komen en wat andere landen al hebben meegemaakt.
of
Je kan achteraf maatregelen treffen. Je reageert dan op iets wat is gebeurd en bent dus eigenlijk al te laat. Je maakt dan een fout die ze al in o.a. China, Iran en Italië hebben gemaakt.
Het RIVM en de minister blijven kiezen voor punt twee en gaan dus precies die landen achterna waar ze te lang te weinig hebben gedaan en waar nu ziekenhuizen overbelast zijn en tientallen doden vallen. Dit is waar ik over val en dit is waar heel veel mensen die kritiek hebben over vallen. De meesten hier zeggen niks over het einde van de wereld, miljoenen doden in Nederland of wat dan ook.
Op de vraag van PvdD over waarom er niet geanticipeerd wordt op de situatie was de reactie van Bruins dat ze niet willen overdrijven en geen steden/dorpen in lockdown willen. Alsof er geen tussenoplossing is![]()
Nee, waar de minister vooral trots op was was het feit dat ze verregaande maatregelen hadden getroffen. Als enige land in Europa hadden wij in Nederland namelijk de grote ballen om een reisadvies voor Italië aan te passen naar "negatief".
Nou nou, poe poe, dat gaat het verschil maken.![]()
Ja het virus is gemuteerd. Je had de S die gevaarlijker is maar is gesplitst naar de L versie ook. Deze is minder gevaarlijk en minder besmettelijk. Vraag is welke wij hier hebbenquote:![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:57 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
wat als je de normale griep al hebt en je loopt daarna COVID-19 op?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Net andersom. S is de lichte versiequote:Op donderdag 5 maart 2020 16:26 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ja het virus is gemuteerd. Je had de S die gevaarlijker is maar is gesplitst naar de L versie ook. Deze is minder gevaarlijk en minder besmettelijk. Vraag is welke wij hier hebbenIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Verandert er dan ook nog iets?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
De Vindicaters zouden zaterdag terugreizen, maar stappen nu vrijdagmiddag in de bus. Ze komen zaterdag aan in Groningen. In overleg met de universiteit zullen de studenten na thuiskomst twee weken geen college volgen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
L is juist besmettelijker en meer ziekmakendquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:26 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ja het virus is gemuteerd. Je had de S die gevaarlijker is maar is gesplitst naar de L versie ook. Deze is minder gevaarlijk en minder besmettelijk. Vraag is welke wij hier hebben"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
Nee niet. Zit net dat filmpje van die dokter te kijken. Huhquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:26 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Net andersom. S is de lichte versie![]()
Virussen kunnen sex hebben, serieus, kijkquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:57 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
wat als je de normale griep al hebt en je loopt daarna COVID-19 op?
Is toch meer dan de gemiddelde fokker ooit gaat meemaken![]()
Er is geen enkel land in west-Europa gevrijwaard, misschien was voorzorgsmaatregelen treffen iets lastiger dan jij denkt?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem in Nederland.
Je kan of VOORZORGmaatregelen treffen, om dus iets te voorkomen. Je anticipeert dan op iets wat gaat komen en wat andere landen al hebben meegemaakt.
of
Je kan achteraf maatregelen treffen. Je reageert dan op iets wat is gebeurd en bent dus eigenlijk al te laat. Je maakt dan een fout die ze al in o.a. China, Iran en Italië hebben gemaakt.
Het RIVM en de minister blijven kiezen voor punt twee en gaan dus precies die landen achterna waar ze te lang te weinig hebben gedaan en waar nu ziekenhuizen overbelast zijn en tientallen doden vallen. Dit is waar ik over val en dit is waar heel veel mensen die kritiek hebben over vallen. De meesten hier zeggen niks over het einde van de wereld, miljoenen doden in Nederland of wat dan ook.
Op de vraag van PvdD over waarom er niet geanticipeerd wordt op de situatie was de reactie van Bruins dat ze niet willen overdrijven en geen steden/dorpen in lockdown willen. Alsof er geen tussenoplossing is![]()
Nee, waar de minister vooral trots op was was het feit dat ze verregaande maatregelen hadden getroffen. Als enige land in Europa hadden wij in Nederland namelijk de grote ballen om een reisadvies voor Italië aan te passen naar "negatief".
Nou nou, poe poe, dat gaat het verschil maken.
Tenminste, aan jouw bijdragen te zien lijkt het erop dat je alleen maar kritiek hebt op het handelen van elke instantie.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Nou de dokter in het filmpje zegt toch echt dat L-vorm gevaarlijker en besmettelijker is, dan de oorspronkelijke S-vorm.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:27 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Nee niet. Zit net dat filmpje van die dokter te kijken. Huh
Forum Opties Forumhop: Hop naar: