Niet zo paniekzaaien jonguh!quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
We hebben het wel over de RIVM die de cijfers moeten updaten he.
Die hebben het hele weekend nodig om tot 982 te tellen.
Dat roepen de mensen waar jij zo idioot op reageert helemaal niet. Maar dat maakt je niet uit zeker?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:04 schreef wollah het volgende:
ze moeten gewoon roepen dat iedereen eraan gaat en dat de wereld vergaat.
Als het in Groningen uitbreekt dan gaat het ook wel hard in Emmen denk ik.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Er komen er maandag 900 bij in Groningen.
To be fair; andersom gebeurd het ook. Mensen die roepen dat ze het allemaal vinden meevallen worden soms zelfs verzocht om maar gewoon niet meer te posten. Uiteindelijk is elke mening okay volgens mij.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Precies. En in dit topic zie ik toch voornamelijk de eerste groep, alleen worden ze neergezet als de laatste groep.
Heb jij intussen niet half Alkmaar besmet na jouw bezoek aan AZ - PEC?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Maar snap het wel trouwens. Er is wel heel veel aandacht hiervoor. Toen we hier begonnen, was het vooral interessant: een nieuw virus. Leuk om te volgen. Maar ja, het loopt wat uit de hand allemaal.
Je bent niet doodsbang. Wel ziek dom.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:04 schreef wollah het volgende:
[..]
Sommige mensen houden houden nu eenmaal van paniek en sensatie. Ook al is het virus nog ongevaarlijker dan de griep, ze moeten gewoon roepen dat iedereen eraan gaat en dat de wereld vergaat.
ik ben doodsbang
Naja, ik post hier vanaf deel 1. Maar niemand roept dat de wereld vergaat of dat iedereen er aan gaat.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:04 schreef wollah het volgende:
[..]
Sommige mensen houden houden nu eenmaal van paniek en sensatie. Ook al is het virus nog ongevaarlijker dan de griep, ze moeten gewoon roepen dat iedereen eraan gaat en dat de wereld vergaat.
ik ben doodsbang
Tesamen met een patiënt die ook getest wordt. Ik werk in directe patiëntenzorg dus ik word laagdrempelig getest. Geen grotequote:
Moet wel zeggen dat deze reeks een wat hypochondrische werking op mij heeftquote:
Goed dat ze laagdrempelig testen. Fijn dat je geen echte klachten hebt, hoop dat het allemaal meevalt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:07 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Tesamen met een patiënt die ook getest wordt. Ik werk in directe patiëntenzorg dus ik word laagdrempelig getest. Geen grote
klachten.
Ik had een beschermende poncho aan. Regen icm het dak wegquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heb jij intussen niet half Alkmaar besmet na jouw bezoek aan AZ - PEC?
Ja, gezond realisme is op zich prima.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:07 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Naja, ik post hier vanaf deel 1. Maar niemand roept dat de wereld vergaat of dat iedereen er aan gaat.
Wel, dat wanneer je de cijfers kijkt, en je ziet dat er 3,4% overlijdt en 15% medische zorg nodig heeft, dan is het wel logisch om je te bedenken dat er problemen gaan komen als het getal van de besmettingen hoog komt te liggen.
Maar echte paniek zie ik hier niet. Maar misschien omdat ik er iets anders in sta dan jij.
Maak me er zelf ook niet druk om, wil gewoon lekker werken. Weinig zin om twee weken thuis te zitten.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Goed dat ze laagdrempelig testen. Fijn dat je geen echte klachten hebt, hoop dat het allemaal meevalt.
Als je het onderbouwt kan je er iets mee, als het loze en/of ongefundeerde kreten zijn is het gewoon trollen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
To be fair; andersom gebeurd het ook. Mensen die roepen dat ze het allemaal vinden meevallen worden soms zelfs verzocht om maar gewoon niet meer te posten. Uiteindelijk is elke mening okay volgens mij.
Als je persoonlijk niet bang bent en het mee vindt vallen so far is daar niks mis mee. Zeker als je dat normaal zegt en waarom je dat vindt/denkt. Sterker nog, dat kan best relativerend en voor sommigen wellicht zelfs geruststellend werken.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
To be fair; andersom gebeurd het ook. Mensen die roepen dat ze het allemaal vinden meevallen worden soms zelfs verzocht om maar gewoon niet meer te posten. Uiteindelijk is elke mening okay volgens mij.
Geen grote klachten, maar wel klachten dan?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:07 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Tesamen met een patiënt die ook getest wordt. Ik werk in directe patiëntenzorg dus ik word laagdrempelig getest. Geen grote
klachten.
twitter:czhuijgen twitterde op donderdag 05-03-2020 om 16:09:51Microbioloog @MarcBonten vreest dat de ’geest uit de fles is’. 'Het lijkt erop dat we in de overgangsfase zitten van alleen besmettingen door import uit het buitenland naar mensen die elkaar nu besmetten'. Artikel @ariannemantel https://t.co/PnbHqdEceV reageer retweet
Ja, precies dat. En de balans die wordt achteraf opgemaakt. We zien het gewoon welquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, gezond realisme is op zich prima.
Het is ook niet zwart-wit uiteraard. Ik bedoel, het is wel duidelijk dat er iets aan de hand is. Aan de andere kant zitten we ook niet met 30 miljoen doden over een half jaar zoals sommigen hier hebben voorspeld.
Ik wou iets zeggen maar dat komt niet heel aardig over; iets met kaartje sturen voor uitvaartquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:06 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Als het in Groningen uitbreekt dan gaat het ook wel hard in Emmen denk ik.Groningen - Emmen gaat 4x per uur een bus op en neer, altijd propvol enz.
Daar ben ik het mee eens ja.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je persoonlijk niet bang bent en het mee vindt vallen so far is daar niks mis mee. Zeker als je dat normaal zegt en waarom je dat vindt. Sterker nog, dat kan best relativerend en voor sommigen geruststellend werken.![]()
ELKE fucking post van iemand die zich persoonlijk gewoon zorgen maakt om ouders ofzo afdoen als HOU OP MET KRIJSEN DAT IEDEREEN ERAAN GAAT is gewoon - zoals Noek zegt - ziek dom, slecht lezen en onnodig getroll.
Wat hoesten, maar niet noemenswaardig.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Geen grote klachten, maar wel klachten dan?
Snap het wel hoor. Bij mij geldt hetzelfde, maar dan voor mijn moeder.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:08 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Moet wel zeggen dat deze reeks een wat hypochondrische werking op mij heeft.
Ook al sta je er vrij nuchter in (ook al heb ik een pa die gegarandeerd om valt als ie het krijgt... ), wordt je toch wel ultra zenuwachtig van de toonzetting in deze reeks.
40% besmetting en 2% dood is 56 miljoen mensen he hans (op 7 miljard)quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, gezond realisme is op zich prima.
Het is ook niet zwart-wit uiteraard. Ik bedoel, het is wel duidelijk dat er iets aan de hand is. Aan de andere kant zitten we ook niet met 30 miljoen doden over een half jaar zoals sommigen hier hebben voorspeld.
Studentengrapjesquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:11 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[ afbeelding ]
Het pand van Vindicat
https://www.rtvnoord.nl/n(...)n-deur-Vindicat-pand
Had vandaag kriebel in mijn keel op mijn werk maar durfde niet echt te hoesten, dus toen werd het na een half uur een hoestbuiquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:11 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Wat hoesten, maar niet noemenswaardig.
quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je persoonlijk niet bang bent en het mee vindt vallen so far is daar niks mis mee. Zeker als je dat normaal zegt en waarom je dat vindt/denkt. Sterker nog, dat kan best relativerend en voor sommigen wellicht zelfs geruststellend werken.![]()
ELKE fucking post van iemand die zich persoonlijk gewoon zorgen maakt om ouders ofzo afdoen als HOU OP MET KRIJSEN DAT IEDEREEN ERAAN GAAT PANIEKVOGELLL (terwijl iemand dat helemaal niet doet) is gewoon - zoals Noek zegt - ziek dom, slecht lezen en onnodig getroll.
#coronedquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:13 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Had vandaag kriebel in mijn keel op mijn werk maar durfde niet echt te hoesten, dus toen werd het na een half uur een hoestbui
Wat een leuk verhaal he?
Hehe lol, 0 aanpassing dusquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
De Vindicaters zouden zaterdag terugreizen, maar stappen nu vrijdagmiddag in de bus. Ze komen zaterdag aan in Groningen. In overleg met de universiteit zullen de studenten na thuiskomst twee weken geen college volgen.
Voor mijzelf niet verrassend. Landelijk 2x PVV gestemd en lokaal al 3x PvdD. Komt dus precies uit zo.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:07 schreef Kyran het volgende:
Dat ik nog eens met PVV en PvdD eens zou zijn
Echt he.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:49 schreef Toefjes het volgende:
Wel raar, mensen die dit niks vinden hoeven hier toch niet te komen?
We gaan toch ook niet allemaal naar het "wie is de mol" forum om te roepen "het is maar een spelletje" ?
Dit dusquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Tuurlijk vergaat de wereld niet en tuurlijk verwacht ik niet dat er hele steden/dorpen in een lockdown gaan (of moeten). Ik was alleen altijd van mening dat wij hier veel sneller op zouden inspelen, omdat wij een relatief hoge kennis en kunde hebben in dit landje van ons. Uiteindelijk valt dit dus vies tegen.
Ik lees hier net van het orakel Wollah dat het minder gevaarlijk is dan een griepje dus ze zijn gestopt met het maken van een vaccin.quote:
Zolang je maar wel naar mijn uitvaart komt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik wou iets zeggen maar dat komt niet heel aardig over; iets met kaartje sturen voor uitvaart
Hoop natuurlijk dat je nog lang en gelukkig leeft
Dus hebben ze tijd in overvloed om er op uit te gaan en de corona over een groot gebied te gaan verspreiden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
De Vindicaters zouden zaterdag terugreizen, maar stappen nu vrijdagmiddag in de bus. Ze komen zaterdag aan in Groningen. In overleg met de universiteit zullen de studenten na thuiskomst twee weken geen college volgen.
Hier in Engeland is al toegegeven dat dit het geval is en plannen zijn daar op aangepast.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:10 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:czhuijgen twitterde op donderdag 05-03-2020 om 16:09:51Microbioloog @:MarcBonten vreest dat de ’geest uit de fles is’. 'Het lijkt erop dat we in de overgangsfase zitten van alleen besmettingen door import uit het buitenland naar mensen die elkaar nu besmetten'. Artikel @:ariannemantel https://t.co/PnbHqdEceV reageer retweet
Ze hebben nu een dag langer om ons allen te voorzien van wat Coronaquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dus hebben ze tijd in overvloed om er op uit te gaan en de corona over een groot gebied te gaan verspreiden.
Duuh, blijven ze ook uit de Drie Gezusters is een betere vraag.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Doe ik!quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:17 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Zolang je maar wel naar mijn uitvaart komt.
In de OP staan meerdere linkjes. Of bedoel je percentage besmet t.o.v het land?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:17 schreef Verbruikersnaam het volgende:
Is er een site met een overzicht van landen en besmetten aantal?
Dit lijkt me in Nederland inderdaad het geval. Nog steeds goed om mensen die verschijnselen vertonen in quarantaine te zetten, de besmettingskans is ovenredig groter bij meer verschijnselenquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hier in Engeland is al toegegeven dat dit het geval is en plannen zijn daar op aangepast.
Vooral niet naar Blauwe Engel gaan! Al heet dat nu anders geloof ikquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:18 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Duuh, blijven ze ook uit de Drie Gezusters is een betere vraag.
Ik woon in Agga. Heb niks met die kutstudenten te makenquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:19 schreef Noek het volgende:
Alsof ze veel college gaan volgen. Ik hoop dat ze bij Wollah in quarantaine gaan.
twitter:gooieneemlander twitterde op donderdag 05-03-2020 om 16:18:34Inwoners van Soest en Stichtste Vecht besmet met coronavirus https://t.co/Ko7eZsODfm https://t.co/wgMXWClWiK reageer retweet
Box ouwequote:Op donderdag 5 maart 2020 16:19 schreef wollah het volgende:
[..]
Ik woon in Agga. Heb niks met die kutstudenten te maken
Ik gun je ze alle 900.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:19 schreef wollah het volgende:
[..]
Ik vind thewuhanvirus.com erg prettig.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:17 schreef Verbruikersnaam het volgende:
Is er een site met een overzicht van landen en besmetten aantal?
Er kunnen Agganezen bijzitten die in Groningen studeren ...quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:19 schreef wollah het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hier in Engeland is al toegegeven dat dit het geval is en plannen zijn daar op aangepast.
Sterkte!twitter:BNODesk twitterde op donderdag 05-03-2020 om 16:19:41The update on new coronavirus cases in the UK has been delayed. "Today's figures will be published later this afternoon," says the Department of Health reageer retweet
Oh thx. Ik scroll er altijd snel doorheen want tldr.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:19 schreef joyvke het volgende:
[..]
In de op staan meerdere linkjes. Of bedoel je percentage besmet t.o.v het land?
quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:20 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:gooieneemlander twitterde op donderdag 05-03-2020 om 16:18:34Inwoners van Soest en Stichtste Vecht besmet met coronavirus https://t.co/Ko7eZsODfm https://t.co/wgMXWClWiK reageer retweet
quote:In de gemeenten Soest en Stichtse Vecht is het coronavirus opgedoken. Inwoners van deze plaatsen zijn positief getest op het besmettelijke virus, meldt de GGD Utrecht donderdagmiddag. In Soest gaat het om vier personen. In Stichtste Vecht om twee inwoners.
Ja, als iedereen op de wereld het binnen nu en een paar weken krijgt wel ja.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:12 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
40% besmetting en 2% dood is 56 miljoen mensen he hans (op 7 miljard)
quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:19 schreef Noek het volgende:
Alsof ze veel college gaan volgen. Ik hoop dat ze bij Wollah in quarantaine gaan.
Boeiend neef. Ik ben niet bang voor die virusquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:20 schreef maily het volgende:
[..]
Er kunnen Agganezen bijzitten die in Groningen studeren ...
Thx.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:20 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik vind thewuhanvirus.com erg prettig.
L-type?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:23 schreef Maver24 het volgende:
Dus de L type of het virus gaat nu rondt in Europa? Deze is minder besmettelijk en minder gevaarlijk
Er gaan 2 versies rond van het virus momenteel. Maar ik weet er het fijne niet van.quote:
mevrouwtje oepsquote:
Wat, een normale een een light-versie?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Er gaan 2 versies rond van het virus momenteel.
Ja zover kwam ik ook en toen raakte ik je volledig kwijtquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:24 schreef maily het volgende:
[..]
82 gevallen in Nederland bekend, plus deze 6 ....
is 88quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:24 schreef maily het volgende:
[..]
82 gevallen in Nederland bekend, plus deze 6 ....
Voormalige NHTV, Nationale Hogeschool v Toerisme en Verkeer. Beetje vreemde benaming, want van oudsher geen "echte" universiteit natuurlijk.quote:
Dat hoeft ook niet. Komt het, dan komt het.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:21 schreef wollah het volgende:
[..]
Boeiend neef. Ik ben niet bang voor die virus
Wel slim van de Illuminati, zo houden de Rothschilds zich veiligquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat, een normale een een light-versie?
Dat is juist het probleem in Nederland.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja het virus is gemuteerd. Je had de S die gevaarlijker is maar is gesplitst naar de L versie ook. Deze is minder gevaarlijk en minder besmettelijk. Vraag is welke wij hier hebbenquote:
quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:57 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
wat als je de normale griep al hebt en je loopt daarna COVID-19 op?
Net andersom. S is de lichte versiequote:Op donderdag 5 maart 2020 16:26 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ja het virus is gemuteerd. Je had de S die gevaarlijker is maar is gesplitst naar de L versie ook. Deze is minder gevaarlijk en minder besmettelijk. Vraag is welke wij hier hebben
Verandert er dan ook nog iets?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
L is juist besmettelijker en meer ziekmakendquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:26 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ja het virus is gemuteerd. Je had de S die gevaarlijker is maar is gesplitst naar de L versie ook. Deze is minder gevaarlijk en minder besmettelijk. Vraag is welke wij hier hebben
Nee niet. Zit net dat filmpje van die dokter te kijken. Huhquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:26 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Net andersom. S is de lichte versie
Virussen kunnen sex hebben, serieus, kijkquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:57 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
wat als je de normale griep al hebt en je loopt daarna COVID-19 op?
Er is geen enkel land in west-Europa gevrijwaard, misschien was voorzorgsmaatregelen treffen iets lastiger dan jij denkt?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem in Nederland.
Je kan of VOORZORGmaatregelen treffen, om dus iets te voorkomen. Je anticipeert dan op iets wat gaat komen en wat andere landen al hebben meegemaakt.
of
Je kan achteraf maatregelen treffen. Je reageert dan op iets wat is gebeurd en bent dus eigenlijk al te laat. Je maakt dan een fout die ze al in o.a. China, Iran en Italië hebben gemaakt.
Het RIVM en de minister blijven kiezen voor punt twee en gaan dus precies die landen achterna waar ze te lang te weinig hebben gedaan en waar nu ziekenhuizen overbelast zijn en tientallen doden vallen. Dit is waar ik over val en dit is waar heel veel mensen die kritiek hebben over vallen. De meesten hier zeggen niks over het einde van de wereld, miljoenen doden in Nederland of wat dan ook.
Op de vraag van PvdD over waarom er niet geanticipeerd wordt op de situatie was de reactie van Bruins dat ze niet willen overdrijven en geen steden/dorpen in lockdown willen. Alsof er geen tussenoplossing is![]()
Nee, waar de minister vooral trots op was was het feit dat ze verregaande maatregelen hadden getroffen. Als enige land in Europa hadden wij in Nederland namelijk de grote ballen om een reisadvies voor Italië aan te passen naar "negatief".
Nou nou, poe poe, dat gaat het verschil maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |