Ik ben ook al getest.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:00 schreef koemleit het volgende:
Ik werk in een ziekenhuis en daar wordt iedereen getest die of een beetje ziek is, of in een risicogebied geweest is. (Carnaval Tilburg is een van de risicogebieden trouwens).
(Medewerkers heb ik het over, procedures bij patiënten heb ik niet bij de hand).
Note gezetquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:47 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik krijg plaatsvervangende schaamte van dit topic.
Nog maar 13 in Nederland zelf, dus de grootste stijging moet nog komen ben ik bang.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:01 schreef Maver24 het volgende:
69 van de 82 zijn gelinkt aan het buitenland of contacten van. Had dat niet anders gekund
Sinds de laatste update zijn 44 nieuwe patiënten bij het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu gemeld. Hiermee komt het totaal aantal positieve geteste patiënten op 82. Hiervan zijn 69 patiënten in het buitenland besmet geraakt of zijn contacten van bevestigde patiënten.
Man, hoe kom je er nu bij dat het ongevaarlijker is dan de griep? Want dat is het niet.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:59 schreef wollah het volgende:
[..]
Ik ben gewoon nuchter en stel me niet zo aan over een virus wat zelfs ongevaarlijker dan de griep is. Maar als jij op angst en sensatie kickt is dat je goed recht.
Hoezo had dat niet anders gekund?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:01 schreef Maver24 het volgende:
69 van de 82 zijn gelinkt aan het buitenland of contacten van. Had dat niet anders gekund
Sinds de laatste update zijn 44 nieuwe patiënten bij het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu gemeld. Hiermee komt het totaal aantal positieve geteste patiënten op 82. Hiervan zijn 69 patiënten in het buitenland besmet geraakt of zijn contacten van bevestigde patiënten.
Er komen er maandag 900 bij in Groningenquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:01 schreef Maver24 het volgende:
90% is dus import troepquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nog maar 13 in Nederland zelf, dus de grootste stijging moet nog komen ben ik bang.
Maar snap het wel trouwens. Er is wel heel veel aandacht hiervoor. Toen we hier begonnen, was het vooral interessant: een nieuw virus. Leuk om te volgen. Maar ja, het loopt wat uit de hand allemaal.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niettes
[..]
Tuurlijk, ik ga dit forum er ook niet elke dag mee om de horen slaan hoor.
Sowieso heeft het op de lange termijn denk ik meer gevolgen voor de economie/de maatschappij. Veel meer dan het aantal infecties/aantal doden. Door de paniek wordt er best extreem gehandeld op sommige plaatsen, daar gaan we op de lange termijn veel meer van merken.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:56 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Oei. Dat zijn mindere berichten. Dat zou een ramp zijn voor de economie.
Ja hèhè.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nog maar 13 in Nederland zelf, dus de grootste stijging moet nog komen ben ik bang.
Ah het is niet zo alsof als 1 Vindicater het heeft deze het direct doorgeeft aan de rest. Oh wacht...quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Er komen er maandag 900 bij in Groningen.
Plus de overige wintersporters uit die gebieden en afgelopen week een paar duizendquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Morgen komen ze al terug.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Sommige mensen houden houden nu eenmaal van paniek en sensatie. Ook al is het virus nog ongevaarlijker dan de griep, ze moeten gewoon roepen dat iedereen eraan gaat en dat de wereld vergaat.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Maar snap het wel trouwens. Er is wel heel veel aandacht hiervoor. Toen we hier begonnen, was het vooral interessant: een nieuw virus. Leuk om te volgen. Maar ja, het loopt wat uit de hand allemaal.
We hebben het wel over de RIVM die de cijfers moeten updaten hequote:
Ojaquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
We hebben het wel over de RIVM die de cijfers moeten updaten he.
Die hebben het hele weekend nodig om tot 982 te tellen.
quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:04 schreef wollah het volgende:
[..]
Sommige mensen houden houden nu eenmaal van paniek en sensatie. Ook al is het virus nog ongevaarlijker dan de griep, ze moeten gewoon roepen dat iedereen eraan gaat en dat de wereld vergaat.
ik ben doodsbang
Niet zo paniekzaaien jonguh!quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
We hebben het wel over de RIVM die de cijfers moeten updaten he.
Die hebben het hele weekend nodig om tot 982 te tellen.
Dat roepen de mensen waar jij zo idioot op reageert helemaal niet. Maar dat maakt je niet uit zeker?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:04 schreef wollah het volgende:
ze moeten gewoon roepen dat iedereen eraan gaat en dat de wereld vergaat.
Als het in Groningen uitbreekt dan gaat het ook wel hard in Emmen denk ik.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
To be fair; andersom gebeurd het ook. Mensen die roepen dat ze het allemaal vinden meevallen worden soms zelfs verzocht om maar gewoon niet meer te posten. Uiteindelijk is elke mening okay volgens mij.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Precies. En in dit topic zie ik toch voornamelijk de eerste groep, alleen worden ze neergezet als de laatste groep.
Heb jij intussen niet half Alkmaar besmet na jouw bezoek aan AZ - PEC?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Maar snap het wel trouwens. Er is wel heel veel aandacht hiervoor. Toen we hier begonnen, was het vooral interessant: een nieuw virus. Leuk om te volgen. Maar ja, het loopt wat uit de hand allemaal.
Je bent niet doodsbang. Wel ziek dom.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:04 schreef wollah het volgende:
[..]
Sommige mensen houden houden nu eenmaal van paniek en sensatie. Ook al is het virus nog ongevaarlijker dan de griep, ze moeten gewoon roepen dat iedereen eraan gaat en dat de wereld vergaat.
ik ben doodsbang
Naja, ik post hier vanaf deel 1. Maar niemand roept dat de wereld vergaat of dat iedereen er aan gaat.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:04 schreef wollah het volgende:
[..]
ik ben doodsbang
Tesamen met een patiënt die ook getest wordt. Ik werk in directe patiëntenzorg dus ik word laagdrempelig getest. Geen grotequote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |