Ik kan dit bevestigen noch ontkennenquote:
En een collega van mij uit het naburige Kaatsheuvel sinds vandaag ziek gemeld.quote:
Jij bent gewoon nog boos dat het topic is weggekaapt uit NWS.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je moet toch iets hebben om over te kletsen right? Beetje aandikken, beetje paniekzaaien. Lekker man.
Ja nu weten we het wel weer, dit is de enige post die je de afgelopen dagen hebt gepost, je standpunt is nu wel duidelijk. Je kunt je frustraties beter hier uitten: COR / Overdrijven we niet met zn allen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:48 schreef wollah het volgende:
[..]
Ik ook. Wat een overdreven aanstellerij hier voor een virusje wat geen reet voorstelt.
Echt ongelofelijk
Heeft hij een lange nek?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:50 schreef Salina het volgende:
[..]
En een collega van mij uit het naburige Kaatsheuvel sinds vandaag ziek gemeld.
Ja, helemaal prima. Maar als we dat allemaal gaan doen op subfora, dan wordt het toch best een rommeltje?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik mag hier net zo goed mijn mening geven als alle scaremongers.
Wellicht dat je ouders dan komende weken maar binnen blijven en jij regelt de boodschappen. Gaat prima komen. Moet jij alleen niet ziek wordenquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:50 schreef Greys het volgende:
[..]
[..]
Ik wel hoor. Maar m'n zorgen om mijn 70+ ouders worden wel elke dag groter.
Maar dat kan je beter nergens hardop zeggen want hihaho en paniekvogel en tis maar een griepje en de kinderen spelen buiten enzo.
Ja al die doden die ook in NL dagelijks vallen door dit virus!!!!quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:50 schreef Greys het volgende:
[..]
[..]
Maar dat kan je beter nergens hardop zeggen want hihaho en paniekvogel en tis maar een griepje en de kinderen spelen buiten enzo.
Wat een totaal gestoorde vergelijking.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:49 schreef Toefjes het volgende:
Wel raar, mensen die dit niks vinden hoeven hier toch niet te komen?
We gaan toch ook niet allemaal naar het "wie is de mol" forum om te roepen "het is maar een spelletje" ?
quote:15:49
Zeker dertien Nederlanders die vastzaten in een hotel waar het nieuwe coronavirus was vastgesteld, vliegen met een speciale vlucht van TUI vanuit Tenerife naar België. Dat meldt een woordvoerder van de reisorganisatie. Ze komen in de nacht van donderdag op vrijdag aan.
Ik vrees ook wel voor de ouderen en zwakkeren die ik ken. In mijn eigen gezondheid heb ik wel vertrouwen, en ja weet je, als ik sterf, c'est ca.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:50 schreef Greys het volgende:
[..]
[..]
Jammer dat t bedrijven en de economie over de kop jaagt, maar verder.... ach!quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je moet toch iets hebben om over te kletsen right? Beetje aandikken, beetje paniekzaaien. Lekker man.
sws nooit laten doenquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:32 schreef polderturk het volgende:
TIPS
Open deurklinken met je elleboog ipv met je hand
Als je een hond hebt, laat hem dan niet anderen en daarna je eigen gezicht en handen likken.
Mensen moeten gewoon stoppen met paniek zaaien voor iets wat nauwelijks een bedreiging vormt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja nu weten we het wel weer, dit is de enige post die je de afgelopen dagen hebt gepost, je standpunt is nu wel duidelijk. Je kunt je frustraties beter hier uitten: COR / Overdrijven we niet met zn allen?
Julio Poch aan de knuppels?quote:
Emmen - Dalen is een afstand van nietsquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:53 schreef Amarantha het volgende:
Ben wel benieuwd wanneer het hier in Emmen is eigenlijk.
Ze wonen aan de andere kant van het land, elke dag op en neer is praktisch niet echt haalbaar. Maar ze halen al steeds voor een week ofzo tegelijk gelukkig. En als het nood wordt ga ik en blijf ik daar wel.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wellicht dat je ouders dan komende weken maar binnen blijven en jij regelt de boodschappen. Gaat prima komen. Moet jij alleen niet ziek worden
In andere landen sterven voornamelijk de oudjes. Dat zal hier als het zo doorgaat vast niet anders zijn. Maar goed dat weet je zelf ook wel maar ff weer lekker stoer doen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:51 schreef wollah het volgende:
[..]
Ja al die doden die ook in NL dagelijks vallen door dit virus!!!!
Oh wacht
nee want dan zeggen mensen das nog niet eens 0,1% van Nederland.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:54 schreef KingRadler het volgende:
als we straks 10.000 besmettingen hebben mogen we dan spreken van paniek?
Mwah nog zeker dik 20 km verderop.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:53 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Emmen - Dalen is een afstand van niets
Nah, als we boven het miljoen komen pas.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:54 schreef KingRadler het volgende:
Denken dat dat gaat gebeurenquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:54 schreef KingRadler het volgende:
Ja dat zal allemaal best, maar dit topic is voor de actuele ontwikkelingen, en ja daar hoort nu eenmaal ook een bepaalde mate van paniek bij, dat hoeft je niet continu te gaan benoemen hoe stom je dat wel niet vindt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:53 schreef wollah het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon stoppen met paniek zaaien voor iets wat nauwelijks een bedreiging vormt.
Wat is er paniekzaaierig aan gezien het een exponentiële groei betreft? Of wil je zeggen dat het in China zo lekker gaat waar het complete land op z'n gat ligt en er geen enkele informatie naar buiten mag.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:53 schreef wollah het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon stoppen met paniek zaaien voor iets wat nauwelijks een bedreiging vormt.
Breda Universityquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:54 schreef Salina het volgende:
https://www.bndestem.nl/d(...)-zorgelijk~ad6038db/
Medewerker van Breda University besmet met coronavirus, school noemt zijn situatie ‘zorgelijk’
Voor jou misschien. Maar voor mijn ouders van 70, mijn grootmoeder van 95, mijn vrouw met longproblemen, is dat toch een ander verhaal.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:53 schreef wollah het volgende:
[..]
Ja dat klopt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:54 schreef bitterbal het volgende:
Nou ja we kunnen ook gewoon door gaan met ons leven. De gezonde zullen misschien een griep krijgen of lichte klachten.
Net zoals de reguliere griep toch?
Moet je aan de hysterici vragen hier, die hebben allerlei fantastisch voorspellingsmodellen gemaakt en kunnen je precies vertellen wanneer jij er aan gaat.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:53 schreef Amarantha het volgende:
Ben wel benieuwd wanneer het hier in Emmen is eigenlijk. Ik heb geen mensen om mij zorgen over te maken.. Mijn laatste oma en mijn moeder zijn vorig jaar overleden en dat zijn de enige mensen waar ik me druk om zou maken in mijn omgeving.
Ja het gaat prima is China. Van 80k naar 25k besmettingen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:55 schreef influcted het volgende:
[..]
Wat is er paniekzaaierig aan gezien het een exponentiële groei betreft? Of wil je zeggen dat het in China zo lekker gaat waar het complete land op z'n gat ligt en er geen enkele informatie naar buiten mag.
Oei. Dat zijn mindere berichten. Dat zou een ramp zijn voor de economie.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Van collega's rond Florence hoor ik zeker andere verhalen: in sommige plaatsen/gebieden is het leven daar echt wel tot een flinke stilstand gekomen omdat mensen de deur niet meer uit durven. Met het sluiten van de scholen lopen werknemers (ouders) nu tegen grote problemen aan en bedrijven voelen het hard in hun omzet of staan zelfs al op omvallen.
ja uiteraard. Maar das met de reguliere griep ook.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja dat klopt.
Alleen je kunt t wel doorgeven aan mensen met (veel) minder weerstand naturlijk.
Probleem is dat we dat nooit zullen weten. No way dat de GGD 1 miljoen testen gaat afnemen namelijk. Iig niet in 1 jaar.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:54 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nah, als we boven het miljoen komen pas.
En ik zit weer 60 km verder. Maar zaterdag komen hier 20 bussen uit Italië aanquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:54 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Mwah nog zeker dik 20 km verderop.
Over een paar maanden kun je dan stoer je gelijk gaan halen omdat je het seizoen meehebt waarschijnlijk. Zeg anders ook even dat het in het najaar weer terugkomt, dan ben je helemaal het mannetje.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:55 schreef wollah het volgende:
[..]
Denken dat dat gaat gebeuren![]()
Op dit momenteel in China ook nog maar 25.000 wat eerst 80.000 was
Over een paar maanden hoor je niks meer over dit virus. Mag dat mag ik niet zeggen want dan worden de paniekzaaiers boos
Mensen moeten gewoon eens stoppen met anderen die gewoon hardop durven zeggen dat ze zich best zorgen maken om hun ouders of andere risicogroepen steeds maar voor paniekzaaiers uit te maken.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:53 schreef wollah het volgende:
[..]
Ja.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:55 schreef LTVDK het volgende:
[..]
maar dit topic is voor de actuele ontwikkelingen
Nee.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:55 schreef LTVDK het volgende:
[..]
daar hoort nu eenmaal ook een bepaalde mate van paniek bij
*hboquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:56 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
University of applied sciences - HBO
Dat is de tactiek van Bruins toch?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon eens stoppen met anderen die gewoon hardop durven zeggen dat ze zich best zorgen maken om hun ouders of andere risicogroepen steeds maar voor paniekzaaiers uit te maken.
Dan ben je er geweest.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:57 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
wat als je al de normale griep al hebt en je loopt daarna COVID-19 op?
Voorheen bekend als NHTV, tegenwoordig Breda University of Applies Sciences. Waarbij 'University of Applies Sciences' gewoon een hippe internationale naam is voor HBO.quote:
Dat is klachtwaardiger dan Corona.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:57 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Voorheen bekend als NHTV, tegenwoordig Breda University of Applies Sciences. Waarbij 'University of Applies Sciences' gewoon een hippe internationale naam is voor HBO.
Einde oefeningquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:57 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
wat als je de normale griep al hebt en je loopt daarna COVID-19 op?
Behalve dat de cijfers uit China mogelijk niet correct zijn, heeft China zo goed als ALLES stilgelegd, met daling gevallen als gevolg. Onze regering lijkt niet van plan zoiets uit te gaan voeren.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:55 schreef wollah het volgende:
[..]
Denken dat dat gaat gebeuren![]()
Op dit momenteel in China ook nog maar 25.000 wat eerst 80.000 was
Over een paar maanden hoor je niks meer over dit virus. Mag dat mag ik niet zeggen want dan worden de paniekzaaiers boos
Dan gaan ze tegen elkaar dobbelen tot iemand als eerst zijn legers kwijt is.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:57 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
wat als je de normale griep al hebt en je loopt daarna COVID-19 op?
Niettesquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:51 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Jij bent gewoon nog boos dat het topic is weggekaapt uit NWS.
Tuurlijk, ik ga dit forum er ook niet elke dag mee om de horen slaan hoor.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:51 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, helemaal prima. Maar als we dat allemaal gaan doen op subfora, dan wordt het toch best een rommeltje?
Dat mensen hier zijn, ook de sceptici is wel een teken dat het de mensen bezig houdt.
Echt he, die chinezen toch... wat een rare mannetjes, 780 miljoen mensen (10% van de wereldbevolking) in quarantaine zetten... voor een griepjequote:Op donderdag 5 maart 2020 15:53 schreef wollah het volgende:
[..]
Bij mij ook wel een beetje hoor voor mijn vader en peetouders en mijn dochter behoort ook tot de risico-groep.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:50 schreef Greys het volgende:
[..]
[..]
Er zit nog heel wat tussen je zorgen maken en denken dat hele wereld eraan gaatquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon eens stoppen met anderen die gewoon hardop durven zeggen dat ze zich best zorgen maken om hun ouders of andere risicogroepen steeds maar voor paniekzaaiers uit te maken.
Nice ben benieuwd.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:56 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Moet je aan de hysterici vragen hier, die hebben allerlei fantastisch voorspellingsmodellen gemaakt en kunnen je precies vertellen wanneer jij er aan gaat.
Ik ben gewoon nuchter en stel me niet zo aan over een virus wat zelfs ongevaarlijker dan de griep is. Maar als jij op angst en sensatie kickt is dat je goed recht.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:57 schreef Greys het volgende:
[..]
*hboquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:57 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Voorheen bekend als NHTV, tegenwoordig Breda University of Applies Sciences. Waarbij 'University of Applies Sciences' gewoon een hippe internationale naam is voor HBO.
Precies. En in dit topic zie ik toch voornamelijk de eerste groep, alleen worden ze neergezet als de laatste groep.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er zit nog heel wat tussen je zorgen maken en denken dat hele wereld eraan gaat
Jij lijkt vrij onvatbaar voor rationele argumenten. Heb je hier vaker last van of is het een act?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:59 schreef wollah het volgende:
[..]
Ik ben gewoon nuchter en stel me niet zo aan over een virus wat zelfs ongevaarlijker dan de griep is. Maar als jij op angst en sensatie kickt is dat je goed recht.
Heb weinig mensen gezien die zeggen dat de wereld vergaat. Meeste mensen maken zich zorgen of oudere naasten en/of druk op de zorg.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Truequote:Op donderdag 5 maart 2020 15:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
"Kickt?"quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:59 schreef wollah het volgende:
[..]
Ik ben gewoon nuchter en stel me niet zo aan over een virus wat zelfs ongevaarlijker dan de griep is. Maar als jij op angst en sensatie kickt is dat je goed recht.
Kicken op angst en sensatie.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:59 schreef wollah het volgende:
[..]
Een neerstortend vliegtuig is ook niet erg want nog geen slachtoffer gevallen inderdaad.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:59 schreef wollah het volgende:
[..]
Ik ben ook al getest.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:00 schreef koemleit het volgende:
Ik werk in een ziekenhuis en daar wordt iedereen getest die of een beetje ziek is, of in een risicogebied geweest is. (Carnaval Tilburg is een van de risicogebieden trouwens).
(Medewerkers heb ik het over, procedures bij patiënten heb ik niet bij de hand).
Note gezetquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:47 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik krijg plaatsvervangende schaamte van dit topic.
Nog maar 13 in Nederland zelf, dus de grootste stijging moet nog komen ben ik bang.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:01 schreef Maver24 het volgende:
69 van de 82 zijn gelinkt aan het buitenland of contacten van. Had dat niet anders gekund
Sinds de laatste update zijn 44 nieuwe patiënten bij het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu gemeld. Hiermee komt het totaal aantal positieve geteste patiënten op 82. Hiervan zijn 69 patiënten in het buitenland besmet geraakt of zijn contacten van bevestigde patiënten.
Man, hoe kom je er nu bij dat het ongevaarlijker is dan de griep? Want dat is het niet.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:59 schreef wollah het volgende:
[..]
Hoezo had dat niet anders gekund?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:01 schreef Maver24 het volgende:
69 van de 82 zijn gelinkt aan het buitenland of contacten van. Had dat niet anders gekund
Sinds de laatste update zijn 44 nieuwe patiënten bij het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu gemeld. Hiermee komt het totaal aantal positieve geteste patiënten op 82. Hiervan zijn 69 patiënten in het buitenland besmet geraakt of zijn contacten van bevestigde patiënten.
Er komen er maandag 900 bij in Groningenquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:01 schreef Maver24 het volgende:
90% is dus import troepquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nog maar 13 in Nederland zelf, dus de grootste stijging moet nog komen ben ik bang.
Maar snap het wel trouwens. Er is wel heel veel aandacht hiervoor. Toen we hier begonnen, was het vooral interessant: een nieuw virus. Leuk om te volgen. Maar ja, het loopt wat uit de hand allemaal.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niettes
[..]
Tuurlijk, ik ga dit forum er ook niet elke dag mee om de horen slaan hoor.
Sowieso heeft het op de lange termijn denk ik meer gevolgen voor de economie/de maatschappij. Veel meer dan het aantal infecties/aantal doden. Door de paniek wordt er best extreem gehandeld op sommige plaatsen, daar gaan we op de lange termijn veel meer van merken.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:56 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Oei. Dat zijn mindere berichten. Dat zou een ramp zijn voor de economie.
Ja hèhè.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nog maar 13 in Nederland zelf, dus de grootste stijging moet nog komen ben ik bang.
Ah het is niet zo alsof als 1 Vindicater het heeft deze het direct doorgeeft aan de rest. Oh wacht...quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Er komen er maandag 900 bij in Groningen.
Plus de overige wintersporters uit die gebieden en afgelopen week een paar duizendquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Morgen komen ze al terug.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Sommige mensen houden houden nu eenmaal van paniek en sensatie. Ook al is het virus nog ongevaarlijker dan de griep, ze moeten gewoon roepen dat iedereen eraan gaat en dat de wereld vergaat.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Maar snap het wel trouwens. Er is wel heel veel aandacht hiervoor. Toen we hier begonnen, was het vooral interessant: een nieuw virus. Leuk om te volgen. Maar ja, het loopt wat uit de hand allemaal.
We hebben het wel over de RIVM die de cijfers moeten updaten hequote:
Ojaquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
We hebben het wel over de RIVM die de cijfers moeten updaten he.
Die hebben het hele weekend nodig om tot 982 te tellen.
quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:04 schreef wollah het volgende:
[..]
Sommige mensen houden houden nu eenmaal van paniek en sensatie. Ook al is het virus nog ongevaarlijker dan de griep, ze moeten gewoon roepen dat iedereen eraan gaat en dat de wereld vergaat.
ik ben doodsbang
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |