Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
• Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Virus was hier in januari al waarschijnlijk. Schiphol is gewoon vrolijk open gebleven, om maar wat te noemen.
En waarom hadden we dat dan nog niet door?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Zou me niets verbazen als er honderden mensen, zo niet meer, met het virus rondlopen in NL. Ga er ook gewoon vanuit dat ik het krijg. Heb je dat ook weer gehad.
Op donderdag 5 maart 2020 15:29 schreef Tjacka het volgende: Ach supermarkten zijn gewoon open en de restaurants zijn gewoon vol. Het gewone leven blijft gewoon door gaan. Heeft iemand een bron dat het in Italië anders is?
Van collega's rond Florence hoor ik zeker andere verhalen: in sommige plaatsen/gebieden is het leven daar echt wel tot een flinke stilstand gekomen omdat mensen de deur niet meer uit durven. Met het sluiten van de scholen lopen werknemers (ouders) nu tegen grote problemen aan en bedrijven voelen het hard in hun omzet of staan zelfs al op omvallen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Zou me niets verbazen als er honderden mensen, zo niet meer, met het virus rondlopen in NL. Ga er ook gewoon vanuit dat ik het krijg. Heb je dat ook weer gehad.
Je krijgt het of je krijgt het niet maat. Meer smaken zijn er niet
Recordhouder aantal posts op één dag. 4045 onlogisch
Van collega's rond Florence hoor ik zeker andere verhalen: in sommige plaatsen/gebieden is het leven daar echt wel tot een flinke stilstand gekomen omdat mensen de deur niet meer uit durven. Met het sluiten van de scholen lopen werknemers (ouders) nu tegen grote problemen aan en bedrijven voelen het hard in hun omzet of staan zelfs al op omvallen.
Dat mensen zelf de deur niet meer uit durven te komen is uiteraard hun eigen keuze, maar het lijkt me daar idd geen pretje!
Alleen jammer dat je er niet immuun voor wordt, herinfectie een stuk dodelijker is, en de ziekteverschijnselen sowieso ook zwaar kut kunnen zijn, zelfs voor gezonde jonge mensen.
Ik vraag me af of het niet beter is nu al besmet te raken? Nu kan je nog behandeld worden. Als hover 10 dagen 3000 gevallen zijn en alle ziekenhuizen dicht zijn heb je een probleem
Je krijgt het of je krijgt het niet maat. Meer smaken zijn er niet
Ik pak zo de trein naar huis en dan loop ik ook een risico. Je weet nooit wat er kan gebeuren. De enige die weet wat er gaat gebeuren is de Here God. En je hebt de zekerheid dat de zon morgen weer opkomt.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
Ik pak zo de trein naar huis en dan loop ik ook een risico. Je weet nooit wat er kan gebeuren. De enige die weet wat er gaat gebeuren is de Here God. En je hebt de zekerheid dat de zon morgen weer opkomt.
Ik vraag me af of het niet beter is nu al besmet te raken? Nu kan je nog behandeld worden. Als hover 10 dagen 3000 gevallen zijn en alle ziekenhuizen dicht zijn heb je een probleem
Omdat niet iedereen met (milde) klachten naar de huisarts gaat en er (nog) niet op werd getest.
Ik zeg niet dat het zo is hoor, maar zou me niets verbazen.
En die mensen met ernstige symptomen?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]