quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Het is maar een griepjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De vraag is, welke hebben wij nu hierquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:31 schreef Greys het volgende:
Nog even bij de discussie uit het net dichte topic:
[ afbeelding ]![]()
Voor de OP 1 vd nieuwe 44 gevallen:
xx. Man, promovendus Wageningen Universiteit, waarschijnlijk besmet door vriend uit Milaan
https://www.gelderlander.nl/wageningen/medewerker-universiteit-wageningen-besmet-met-corona-colleges-gaan-door~a0e3b2c4/![]()
Zouden er voor beide een ander vaccin nodig zijn, of is 1 voldoende voor beide?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:31 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Daily Mail?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:31 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Waar is dit van?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:31 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Most common in early outbreak Wuhanquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:31 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
Dat houdt in dat nieuwe uitbraken van het S type zijn?
Positief, maar dat is dus de ongemuteerde versie
De L is gemuteerd, maar kennelijk verantwoordelijk voor de ernst in Wuhan
Ik snap dit plaatje niet, of begrijp de implicatie niet helemaal, of beide... heb je een bron?![]()
Aangezien er wel heel veel thuis zitten met milde klachten. Van de 44 nieuwe zijn er 2 in het ziekenhuis.![]()
De implicatie is, lijkt me, dat je L makkelijker onder controle krijgt zoals in Wuhan, omdat mensen zieker worden en je die mensen dus kunt isoleren. In het geval van S zijn de symptomen minder dus wordt minder snel gedetecteerd en verspreidt zich dus makkelijker, ondanks dat L besmettelijker is.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:31 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
Nee. Sorry. Ik postte het alleen maar omdat er een discussie was welke nou erger was, S of L.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:33 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Most common in early outbreak Wuhan
Dat houdt in dat nieuwe uitbraken van het S type zijn?
Positief, maar dat is dus de ongemuteerde versie
De L is gemuteerd, maar kennelijk verantwoordelijk voor de ernst in Wuhan
Ik snap dit plaatje niet, of begrijp de implicatie niet helemaal, of beide... heb je een bron?Ik weet niet eens of het waar is dat er twee zijn, maar kon mobiel degenen niet quoten die het erover hadden. Dacht misschien hebben ze er iets aan.
Mag ook weg als het niet klopt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Daily mail is een flutkrant maar het plaatje is correctquote:"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
https://www.ad.nl/binnenl(...)b8fd0ea247d0f4ccd913
Wel zijn er inmiddels twee mensen (een kind uit Amsterdam en een studente uit Delft) die bij een tweede test ‘toch geen’ corona bleken te hebben.Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Hoezo was het lastig om bijvoorbeeld op tijd voor te bereiden en genoeg testen klaar te hebben liggen? We waren toch voorbereid? Alles stond toch klaar? Of gingen ze er toch van uit dat de kans NIHIL was dat het ook in Nederland zou komen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er is geen enkel land in west-Europa gevrijwaard, misschien was voorzorgsmaatregelen treffen iets lastiger dan jij denkt?
Tenminste, aan jouw bijdragen te zien lijkt het erop dat je alleen maar kritiek hebt op het handelen van elke instantie.
Hoezo was het zo lastig om meteen een week geleden al te zeggen "als je uit gebied X komt moet je thuisblijven als je ook maar een klein beetje twijfelt of klachten hebt".
Hoezo was het lastig, wetende dat coronavirus al in Europa aanwezig was, mensen met onverklaarbare luchtwegklachten eerder te testen om corona? Het is toch volkomen belachelijk dat zorgverleners en patiënten op een IC zijn besmet (of in ieder geval gevaar hebben gelopen op besmetting), omdat het RIVM zo stellig beweerde dat het niet nodig was om ze te testen?
Hoezo is het lastig om iemand die bloed ophoest en luchtwegklachten heeft, maar niet in een risicogebied is geweest, te testen op het virus? Er zijn nu al 13 gevallen bekend van besmetting zonder een link naar het buitenland of naar iemand die het in het buitenland heeft opgelopen. Toch blijven ze beweren dat je het niet kan hebben als je niet in gebied X of Y bent geweest.
Dit zijn hele simpele dingen die heel makkelijk anders hadden gekund of nog steeds kunnen.
Niemand kan de punten goed weerleggen, behalve "hoezo weet jij het beter LOLZ". Mogen we tegenwoordig alleen maar kritiek hebben als we experts zijn? Of mogen we aub. ook gewoon even logisch nadenken en beredeneren?![]()
De vraag is nu. De 3,4 % death rate, is dat dan van de L of van de S, als de S er is dan is dat getal ook lager toch ?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:34 schreef SeLang het volgende:
[..]
De implicatie is, lijkt me, dat je L makkelijker onder controle krijgt zoals in Wuhan, omdat mensen zieker worden en je die mensen dus kunt isoleren. In het geval van S zijn de symptomen minder dus wordt minder snel gedetecteerd en verspreidt zich dus makkelijker, ondanks dat L besmettelijker is.![]()
Dat weet je niet totdat er een vaccin is, maar die vaccins worden ontworpen op het meer stabiele deel van het genome, dus de kans is groot dat een vaccin straks werkt op zowel S als L.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zouden er voor beide een ander vaccin nodig zijn, of is 1 voldoende voor beide?"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
kan in de OPquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:31 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Dit middel al( opnieuw) langs gekomen ?
https://eenvandaag.avrotr(...)ladvies-coronavirus/quote:Nog niet klinisch getest
In het voorlopig behandeladvies staat dat chloroquine en een ander middel, remdisivir, in de reageerbuis hebben laten zien dat ze werken tegen de verwekker van het coronavirus. 'Gebruik van deze middelen in de mens worden getest', zo staat er. Chloroquine wordt nu aangeraden als middel om te gebruiken tegen corona, maar dan wel met toestemming van de patiënt.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Van beiden gecombineerd. S alleen zou een lagere death rate moeten hebben dan L, lijkt mij.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:37 schreef Maver24 het volgende:
[..]
De vraag is nu. De 3,4 % death rate, is dat dan van de L of van de S, als de S er is dan is dat getal ook lager toch ?
Je kunt overigens ook beide virussen hebben, of na elkaar. Zou de herbesmettingen kunnen verklaren."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
Het lijkt me wel zorgelijk dat het is gemuteerd in een agressievere variant.
Kan het dan steeds doormuteren naar steeds dodelijker varianten?
En wist China dit al waardoor ze zo hebben gereageerd?
Zoveel vragen!![]()
![]()
Dat hele s en l verhaal is gebaseerd op 1 publicatie. Nog een beetje voorbarig lijkt mijquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:39 schreef SeLang het volgende:
[..]
Van beiden gecombineerd. S alleen zou een lagere death rate moeten hebben dan L, lijkt mij.![]()
Evenstar
![]()
Andersom juist. Agressievere L-versie was vooral te zien in Wuhan.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:40 schreef 22 het volgende:
Kan het dan steeds doormuteren naar steeds dodelijker varianten?
En wist China dit al waardoor ze zo hebben gereageerd?
Zoveel vragen!![]()
Wel vreemd. Krijgen deze mensen dan nog een derde test, of is de tweede test betrouwbaarder dan de eerste?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:36 schreef just me het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)b8fd0ea247d0f4ccd913
Wel zijn er inmiddels twee mensen (een kind uit Amsterdam en een studente uit Delft) die bij een tweede test ‘toch geen’ corona bleken te hebben.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
https://www.instagram.com/p/B9UdVtWpU4a/quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:11 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[ afbeelding ]
Het pand van Vindicat
https://www.rtvnoord.nl/n(...)n-deur-Vindicat-pand
huehueoh ah toma toma vem vem vem vem![]()
jazeker, heb dat 2 dagen gelden al gelezenquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Is het al bewezen en helemaal waar enzo?![]()
Oh ja, dan is het waar.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
jazeker, heb dat 2 dagen gelden al gelezen![]()
Ik heb geen ideequote:Op donderdag 5 maart 2020 16:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wel vreemd. Krijgen deze mensen dan nog een derde test, of is de tweede test betrouwbaarder dan de eerste?Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are![]()
Maar in dat plaatje staat dat de S-versie de oudere versie van het virus is.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Andersom juist. Agressievere L-versie was vooral te zien in Wuhan.
Ik ga me wel even inlezen. Misschien begrijp ik het verkeerd.![]()
Het OV zat net flink tegenquote:.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
Zie dat heel regio Eindhoven al besmet is.
Iemand al een kist waar ik in kan liggen?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Paniek is er wel in Thailand. Mensen zijn aan het hamsteren geslagen.
https://www.thailandblog.(...)-hamsteren-geslagen/
Toch typisch voor een land dat slechts 47 gevallen kent.![]()
budgetuitvaart.nlquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Iemand al een kist waar ik in kan liggen?![]()
Google op sensitiviteit en specificiteit, daarin zit het antwoord.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wel vreemd. Krijgen deze mensen dan nog een derde test, of is de tweede test betrouwbaarder dan de eerste?![]()
Duitsland +182 vandaag, waar is dat helemaal losgebroken, nog steeds bij de grens of ergens anders?[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger![]()
Rewimo
![]()
Nederduitse/Mevrouw qltel![]()
Die Vindicatters hoeven dus 2 weken niet naar college, maar ze worden niet opgehokt? Drastische maatregel weer, zeg
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
Dat kan. Gebeurde ook met de Spaanse Griep. De tweede golf was toen dodelijker. Maar een te dodelijke variant sterft snel uit omdat het de gastheer doodt waardoor de verspreiding snel stopt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:40 schreef 22 het volgende:
Kan het dan steeds doormuteren naar steeds dodelijker varianten?"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
Evenstar
![]()
Klopt hoor wat je zegt. S-versie is originele versie, L-versie is een agressievere mutatie, alleen is L-versie alleen gezien in Wuhan. Daarna volgens mij niet meer. Het is een versie wat sneller uitsterft zoals het er nu naar uitziet (vooral omdat het bij besmetting sneller voor de dood zorgt, waardoor het zelf niet van verspreiden)., terwijl S-versie door blijft sudderen en de tijd krijgt om te verspreiden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:41 schreef 22 het volgende:
[..]
Maar in dat plaatje staat dat de S-versie de oudere versie van het virus is.
Ik ga me wel even inlezen. Misschien begrijp ik het verkeerd.
Dit is hoe ik het heb begrepen in ieder geval![]()
![]()
Lufthansa heeft 150 kisten die voorlopig aan (in?) de grond blijven.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Misschien kun je wat planken gebruiken van het podium wat PSV gebruikt bij een prijsuitreiking.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
![]()
Als je zijn uitspraken dan hoger hebt zitten: diezelfde minister sprak vandaag ook gewoon z'n zorgen uit over het beschikbare aantal bedden als het doorgaat met flink stijgen. 👇🏽quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:32 schreef wollah het volgende:
[..]
De gemiddelde FOK!ker zal het allemaal idd wel beter weten dan onze minister
Of is hij nu ook een paniekvogel?quote:"Dat laatste is het echte probleem. Wanneer de besmettingen te snel oplopen is er onvoldoende capaciteit om kwetsbaren goed te verplegen."
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
S is ouder en bestaat nog steeds. L is een nieuwe afsplitsing daarvanquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:41 schreef 22 het volgende:
[..]
Maar in dat plaatje staat dat de S-versie de oudere versie van het virus is.
Ik ga me wel even inlezen. Misschien begrijp ik het verkeerd."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
geen idee, vond de uitleg van @SeLang ook wel plausibelquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee. Sorry. Ik postte het alleen maar omdat er een discussie was welke nou erger was, S of L.Ik weet niet eens of het waar is dat er twee zijn, maar kon mobiel degenen niet quoten die het erover hadden. Dacht misschien hebben ze er iets aan.
Mag ook weg als het niet klopt.![]()
Ik las net dat beide varianten ook in de VS zijn gezienquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Klopt hoor wat je zegt. S-versie is originele versie, L-versie is een agressievere mutatie, alleen is L-versie alleen gezien in Wuhan. Daarna volgens mij niet meer. Het is een versie wat sneller uitsterft zoals het er nu naar uitziet, terwijl S-versie door blijft sudderen.
Dit is hoe ik het heb begrepen in ieder geval"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
Nee, m'n punt was dat je geen bron postte maar zegt "ja, dit is waar want ik heb het 2 dagen geleden gelezen".quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
of je gaat met die geleerden in discussie?
http://www.rfi.fr/en/inte(...)ains-lab-study-shows![]()
Heb je een bron van dat ze niet binnen hoeven blijven?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:42 schreef Rewimo het volgende:
Die Vindicatters hoeven dus 2 weken niet naar college, maar ze worden niet opgehokt? Drastische maatregel weer, zegIT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Misschien zijn beide varianten dan ook wel in Italië en Iran aanwezig gezien het aantal doden wat daar valt.![]()
In grote hoeveelheden gaan mensen doorgaans in putten met ongebluste kalkquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Iemand al een kist waar ik in kan liggen?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 16:47:47 ]![]()
Evenstar
![]()
Ah thanks, dat had ik nog niet meegekregen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:44 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik las net dat beide varianten ook in de VS zijn gezien
Wel een probleem daar dan. Voordeel is wel dat het relatief snel weer verdwijnt, maar wel eerst aardig wat slachtoffers maakt. Agressieve versies reageren wel goed op fatsoenlijke maatregelen in ieder geval.![]()
twitter:AT5 twitterde op donderdag 05-03-2020 om 16:46:34Opnieuw Amsterdammer besmet met coronavirushttps://t.co/tWVmVBOkZ6 https://t.co/rwWoQqxaZu reageer retweet
![]()
Dan nog gaat het om slechts 1 publicatie. Het kan natuurlijk waar zijn en ze hebben er onmogelijk meer verstand van dan ik. Maar om het nu als uitgangspunt te nemen vind ik persoonlijk te voorbarig. Minstens een bevestiging zien ergensquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:45 schreef GGMM het volgende:
[..]
Nee, m'n punt was dat je geen bron postte maar zegt "ja, dit is waar want ik heb het 2 dagen geleden gelezen".![]()
Actievoerders beplakken gebouw Vindicat met posters: 'Mutua Virus'
https://www.dvhn.nl/groni(...)-Virus-25425945.html
![]()
![]()
had 2 dagen geleden in dit turbo topic al die bron gepost, maar ja, net zoals iedereen kan je dit topic niet 24/7 in de gaten houdenquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:45 schreef GGMM het volgende:
[..]
Nee, m'n punt was dat je geen bron postte maar zegt "ja, dit is waar want ik heb het 2 dagen geleden gelezen".![]()
Heb nog niet alles van vandaag terug kunnen lezen, maar dat anti-malaria medicijn dat iets schijnt te doen klinkt dan wel weer hoopvol. Ik las gisteravond hier geloof ik dat dat (ook?) in NL wordt geproduceerd maar dat die producent zich afvroeg of ie het al in grote aantallen moest gaan maken omdat ie er (terecht) niet mee wil blijven zitten.
Is daar inmiddels toevallig al meer duidelijkheid over, of de overheid bv een go heeft gegeven tot grotere productie?IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Als aanvulling: de implicatie is volgens mij ook dat als je draconische maatregelen neemt zoals in China is gebeurt, dan gaat S overheersen. Bij minder draconische maatregelen (Nederland) gaat L overheersen. Er vanuit gaande dat beide vormen in omloop zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:34 schreef SeLang het volgende:
[..]
De implicatie is, lijkt me, dat je L makkelijker onder controle krijgt zoals in Wuhan, omdat mensen zieker worden en je die mensen dus kunt isoleren. In het geval van S zijn de symptomen minder dus wordt minder snel gedetecteerd en verspreidt zich dus makkelijker, ondanks dat L besmettelijker is."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
Evenstar
![]()
Allemaal nog in testfase volgens mij.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:48 schreef Greys het volgende:
Heb nog niet alles van vandaag terug kunnen lezen, maar dat anti-malaria medicijn dat iets schijnt te doen klinkt dan wel weer hoopvol. Ik las gisteravond hier geloof ik dat dat in NL wordt geproduceerd maar dat die producent zich afvroeg of ie het al in grote aantallen moest gaan maken omdat ie er (terecht) niet mee wil blijven zitten.
Is daar inmiddels toevallig al meer duidelijkheid over, of de overheid bv een go heeft gegeven tot grotere productie?![]()
Rewimo
![]()
Ik las een paar topics geleden dat ze 2 weken geen les krijgen, maar niets over binnenblijven.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:45 schreef Greys het volgende:
Heb je een bron van dat ze niet binnen hoeven blijven?
Edit: https://www.rtvnoord.nl/n(...)e-leden-staat-vooropMost people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
China heeft veel ervaring met cremeren, zijn ze erg goed in.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:46 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
In grote hoeveelheden gaan mensen doorgaans in putten met ongebluste kalk![]()
Het schijnt idd te helpen. Is ook al getest in een reageerbuis dat het helptquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:48 schreef Greys het volgende:
Heb nog niet alles van vandaag terug kunnen lezen, maar dat anti-malaria medicijn dat iets schijnt te doen klinkt dan wel weer hoopvol. Ik las gisteravond hier geloof ik dat dat (ook?) in NL wordt geproduceerd maar dat die producent zich afvroeg of ie het al in grote aantallen moest gaan maken omdat ie er (terecht) niet mee wil blijven zitten.
Is daar inmiddels toevallig al meer duidelijkheid over, of de overheid bv een go heeft gegeven tot grotere productie?![]()
Het is inderdaad 1 publicatie, maar naar ik begrijp worden beide in de publicatie beschreven varianten in meerdere landen gevonden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dan nog gaat het om slechts 1 publicatie. Het kan natuurlijk waar zijn en ze hebben er onmogelijk meer verstand van dan ik. Maar om het nu als uitgangspunt te nemen vind ik persoonlijk te voorbarig. Minstens een bevestiging zien ergens"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
Zag een pdf van rivm zelf dat het in het behandelplan staat inmiddels. (Wel met toestemming patiënt las ik hier dan net weer). Dus als er (veel) meer patiënten komen en het staat in het behandelplan zal je toch wel een grotere hoeveelheid moeten gaan bestellen lijkt me.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:49 schreef Kyran het volgende:
[..]
Allemaal nog in testfase volgens mij.
Edit:
https://lci.rivm.nl/covid-19/bijlage/behandeladviesIT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Is getest in een reageerbuis en het schijnt te werkenquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:49 schreef Kyran het volgende:
[..]
Allemaal nog in testfase volgens mij.![]()
twitter:czhuijgen twitterde op donderdag 05-03-2020 om 16:50:52Virusnieuws 05/03-Aantal besmette mensen groeit naar 95.800+, doden naar 3.285-In Nederland teller van 38 naar 82-In Wuhan is een man (36) overleden 5 dagen nadat hij door ziekenhuis genezen werd verklaardDraadje van vandaag begint hier #CindyExithttps://t.co/ETkKQbEsTc reageer retweet
![]()
Evenstar
![]()
Maar nog niet op mensen toch? Dat bedoelde ik meerquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:51 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Is getest in een reageerbuis en het schijnt te werken![]()
![]()
https://www.rtvnoord.nl/n(...)n-deur-Vindicat-pandquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Heb je een bron van dat ze niet binnen hoeven blijven?
En persco en liveblog daarover kun je terugkijken/lezen:
https://www.rtvnoord.nl/n(...)it-coronagebied-voorIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Onmogelijk als in heel veel of als in dat jij er meer verstand van hebt?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dan nog gaat het om slechts 1 publicatie. Het kan natuurlijk waar zijn en ze hebben er onmogelijk meer verstand van dan ik. Maar om het nu als uitgangspunt te nemen vind ik persoonlijk te voorbarig. Minstens een bevestiging zien ergens![]()
Heel veel, uiteraard. Ik ben slechts ik.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:52 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Onmogelijk als in heel veel of als in dat jij er meer verstand van hebt?![]()
Evenstar
![]()
Denk dat hij ongetwijfeld bedoeldequote:Op donderdag 5 maart 2020 16:52 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Onmogelijk als in heel veel of als in dat jij er meer verstand van hebt?![]()
![]()
Er is een kaart online waarin de verspreiding van Covid-19 erg goed op wordt weergegeven.
https://tinyurl.com/uwns6z5![]()
Hoe kan dat nou weer van de man van 36. Dat is wel echt scaryquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:51 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:czhuijgen twitterde op donderdag 05-03-2020 om 16:50:52Virusnieuws 05/03-Aantal besmette mensen groeit naar 95.800+, doden naar 3.285-In Nederland teller van 38 naar 82-In Wuhan is een man (36) overleden 5 dagen nadat hij door ziekenhuis genezen werd verklaardDraadje van vandaag begint hier #CindyExithttps://t.co/ETkKQbEsTc reageer retweet
![]()
Ik zou als Chinees best kwaad zijn, ik bedoel, gooi je godsamme heel je economie plat, verregaande quarantaine, en dan fucken wij het alsnog
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 16:54:01 ]![]()
staat allang inde OPquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:53 schreef rori het volgende:
Er is een kaart online waarin de verspreiding van Covid-19 erg goed op wordt weergegeven.
https://tinyurl.com/uwns6z5![]()
Weet ik niet. Wordt wel toegepast nuquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Maar nog niet op mensen toch? Dat bedoelde ik meer![]()
Ze zijn hier zelf mee gekomen dus tjaquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:53 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Ik zou als Chinees best kwaad zijn, ik bedoel, gooi je godsamme heel je economie plat, verregaande quarantaine, en dan fucken wij het alsnog![]()
Waarom zouden ze opgehokt moeten blijven? Ze zijn toch niet besmet?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:42 schreef Rewimo het volgende:
Die Vindicatters hoeven dus 2 weken niet naar college, maar ze worden niet opgehokt? Drastische maatregel weer, zeg![]()
https://www.destentor.nl/(...)gen-corona~aa9a4d6f/quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:48 schreef Greys het volgende:
Is daar inmiddels toevallig al meer duidelijkheid over, of de overheid bv een go heeft gegeven tot grotere productie?
Is nog niet echt duidelijk.
Bijsluiter raad wel aan voorzichtigheid aan bij gebruik. : https://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h106659.pdfGa fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Ok, duidelijk. Ik was in de veronderstelling dat dezelfde test tweemaal uitgevoerd werd, maar dat is dus niet zo.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:42 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Google op sensitiviteit en specificiteit, daarin zit het antwoord.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Soort van update over de paus:
Na de viering van Aswoensdag op de Aventin-heuvel in Rome kreeg Paus Franciscus de klassieke symptomen van verkoudheid zoals koorts en pijn in de keel, aldus de krant. In het Vaticaan vond men het dan ook dringend wenselijk dat de Paus op het Coronavirus getest zou worden. Vaticaanwoordvoerder Matteo Bruni wil het bericht op verzoek van nieuwsagentuur “Reuters” noch bevestigen noch ontkennen.
Misschien al langs gekomen, maar ik heb niet alles kunnen bijlezen![]()
Ja, als dit allemaal achter de rug is moet er toch even goed met China gepraat gaan worden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ze zijn hier zelf mee gekomen dus tja![]()
Duitsland ookquote:Op donderdag 5 maart 2020 16:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
China heeft veel ervaring met cremeren, zijn ze erg goed in.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Ja, dat gevoel heb ik ook een beetje. De Chinezen hebben er alles aan gedaan om het virus uit te roeien, dat is niet gelukt. Europa en de rest van de wereld nemen minder verregaande maatregelen en voor je het weet, duikt het virus weer ergens anders in China de kop op.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:53 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Ik zou als Chinees best kwaad zijn, ik bedoel, gooi je godsamme heel je economie plat, verregaande quarantaine, en dan fucken wij het alsnog![]()
Als dit waar is, is het coronavirus dus heel zo slecht niet voor onze economiequote:Op donderdag 5 maart 2020 16:55 schreef deedeetee het volgende:
[..]
https://www.destentor.nl/(...)gen-corona~aa9a4d6f/
Is nog niet echt duidelijk.![]()
Rewimo
![]()
Waarom zouden ze anders 2 weken geen les krijgen, als ze toch niet besmet zijn?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:54 schreef Coppi het volgende:
Waarom zouden ze opgehokt moeten blijven? Ze zijn toch niet besmet?Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
Ja ze kwamen er dus zelf mee. Dus hoezo boos worden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:56 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, dat gevoel heb ik ook een beetje. De Chinezen hebben er alles aan gedaan om het virus uit te roeien, dat is niet gelukt. Europa en de rest van de wereld nemen minder verregaande maatregelen en voor je het weet, duikt het virus weer ergens anders in China de kop op.![]()
Dankjewel!quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
https://www.rtvnoord.nl/n(...)n-deur-Vindicat-pand
En persco en liveblog daarover kun je terugkijken/lezen:
https://www.rtvnoord.nl/n(...)it-coronagebied-voor
Opvallend stukje vind ik:Niet afdwingen snap ik, maar om het dan ook maar niet af te raden? Hm.quote:Vooraf heeft Vindicat met de GGD de risico's in kaart gebracht. Er gold geen negatief reisadvies. De GGD heeft wel zorgen geuit, maar de reis niet afgeraden. 'We kunnen dat niet afdwingen', zegt directeur Rietveld.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
In een Belgische winkel niet zo gek ver van mijn huis:
bron:
https://www.hln.be/in-de-(...)17-95-euro~a1e75c3c/Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Geen idee, wie bepaalt dat. Zijn ze allen lid student bij dezelfde onderwijsinstelling en faculteit?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:56 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Waarom zouden ze anders 2 weken geen les krijgen, als ze toch niet besmet zijn?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: