Zie net dat stukje dat de overledenen allen van 60+ is. Die in het ziekenhuis allemaal zullen niet anders zijmquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
De helft ligt ook in het ziekenhuis. Dat komt nier overeen met 80% mild thuis uitzieken.
Dag 12quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:30 schreef merino het volgende:
Bedenk ook even dit. In één van de ergste griep jaren in Italie (2018) gingen er in een week in totaal 30 mensen dood terwijl er 832.000 patienten met griep waren.
Nu gaan er in één dag meer mensen dood met een stuk minder besmettingen. Dit is echt veel erger dan de griep gemeten in dezelfde populatie.
https://www.thelocal.it/2(...)u-season-in-14-years
Sommigen doen hier ook alsof Italië een soort onderontwikkeld land is - wellicht voor hun eigen geruststelling - maar dat is het natuurlijk echt niet.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:30 schreef merino het volgende:
Bedenk ook even dit. In één van de ergste griep jaren in Italie (2018) gingen er in een week in totaal 30 mensen dood terwijl er 832.000 patienten met griep waren.
Nu gaan er in één dag meer mensen dood met een stuk minder besmettingen. Dit is echt veel erger dan de griep gemeten in dezelfde populatie.
"Met de wetenschap van nu".quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:30 schreef Momo het volgende:
Achteraf gezien had gewoon niemand op vakantie moeten gaan naar Italie...
Ik zie het net ook van de Guardian voorbijkomen op Twitter.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:32 schreef joyvke het volgende:
Is Sky news betrouwbaar? 1e dode in de UK?
https://news.sky.com/stor(...)or-covid-19-11950440
quote:18:27
Het dodental als gevolg van het coronavirus in Italië is gestegen van 107 naar 148. Het aantal bevestigde besmettingen steeg van 3089 tot 3858. Dit hebben de Italiaanse autoriteiten donderdag meegedeeld.
Nee, en achteraf gezien had niemand in de MH17 moeten stappen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:30 schreef Momo het volgende:
Achteraf gezien had gewoon niemand op vakantie moeten gaan naar Italie...
Was niet snel genoeg met mijn edit, had het net gezien. Verkeerd gelezen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:32 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
1790 in ziekenhuis waarvan 351 in intensive care.
Vraag ik me ook af. Als het echt moet, dan is dit dramatisch voor Nederland. Want dan hebben we over anderhalve week geen ziekenhuisbed meer over.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:34 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Was niet snel genoeg met mijn edit, had het net gezien. Verkeerd gelezen.
Dat is wel een bizar aantal. Vraag me af of het dan echt mensen zijn die in het ziekenhuis móeten liggen of dat ze liever geen risico's nemen.
@onlogischquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:30 schreef merino het volgende:
Als je in zo'n overvol ziekenhuis ligt kan je net zo goed thuis liggen als je niet zo ernstig ziek bent dat je naar de IC moet. Volgens mij dienen ze alleen op de IC zuurstof toe toch?quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:32 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
1790 in ziekenhuis waarvan 351 in intensive care.
Sky news is betrouwbaar jaquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:32 schreef joyvke het volgende:
Is Sky news betrouwbaar? 1e dode in de UK?
https://news.sky.com/stor(...)or-covid-19-11950440
twitter:TX01HB twitterde op donderdag 05-03-2020 om 17:35:13#waanzin Zojuist in een tankstation mijn handen gewassen. Om te wassen, de kraan gedraaid. Toen bedacht,dat iemand besmet aan die kraan gekomen was. Heb de kraan ook gewassen, dan de volledige toiletruimte, dan het hele tankstation.en nu ben ik aan het dweilen op de E40 #fact reageer retweet
Bwehehehehehequote:Op donderdag 5 maart 2020 18:39 schreef _I het volgende:
twitter:TX01HB twitterde op donderdag 05-03-2020 om 17:35:13#waanzin Zojuist in een tankstation mijn handen gewassen. Om te wassen, de kraan gedraaid. Toen bedacht,dat iemand besmet aan die kraan gekomen was. Heb de kraan ook gewassen, dan de volledige toiletruimte, dan het hele tankstation.en nu ben ik aan het dweilen op de E40 #fact reageer retweet
quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:39 schreef _I het volgende:
Aanleren je gezicht niet aan te raken en je handen te wassen voor het eten brengt je al een heel eind.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:38 schreef Injetta het volgende:
Ik krijg het virus liever niet. Val in risicogroep.
Maar voortdurend opletten wat je aanraakt, handen tig keer wassen en uit de buurt blijven van hoestende mensen is gewoon niet te doen.
Je kan niet je handen wassen/ontsmetten en daarna een tijdje niks meer aanraken en ook je gezicht niet. Ik snap niet hoe mensen met smetvrees dat doen en leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |