quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2020 22:39:46 ]![]()
Dit land is verlorenquote:Op donderdag 5 maart 2020 21:58 schreef maily het volgende:
[..]
Ik zag van de week bij de Lidl een mevrouw die eerst aan haar vingers likte en daarna een folder pakte ...![]()
![]()
Toch geen taak van de GGD, zou je zeggen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja alles om paniek te voorkomen om de economie te redden he.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
Nee idd, maar vanwaar hun dringende oproep om het vooral voor jezelf te houden als je corona hebt?quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Toch geen taak van de GGD, zou je zeggen.![]()
ja, dus lekker hoge weerstandquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Ach we waren toch al zo'n beetje het ranzigste volk op deze aardkloot?![]()
![]()
Is toch allemaal politiek.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Toch geen taak van de GGD, zou je zeggen.
Verantwoordelijken bij de GGD werken natuurlijk samen met de minister/RIVM etc.![]()
Al die arme buschauffeurs die die rochelende vindicutballetjes dat hele eind naar Nederland moeten rijdenquote:
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
quote:Vandaar dat ik op vakanties steeds allerlei ellende oploop.
Afgelopen vakantie nog hevige koorts en een opgezwollen lymfeklier door een kloterig krasje op mijn achillespees in een tropische jungle!![]()
![]()
Deze foto is nog van China, maar ik denk dat hij ook zo zou kijken met een bus vol brassende ballen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Al die arme buschauffeurs die die rochelende vindicutballetjes dat hele eind naar Nederland moeten rijden![]()
We scoren wel het minst op handenwassen van Europa.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Omdat er blijkbaar een beeld van het verloop is. En daar voldoen we dan ook aan. Eerst iedereen met een link naar Italie, dan de rest. Dan paniek.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee idd, maar vanwaar hun dringende oproep om het vooral voor jezelf te houden als je corona hebt?![]()
We gaan het zien hoe die aanpakt uitpakt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja alles om paniek te voorkomen om de economie te redden he.
Ze hebben het al voor elkaar dat een groot deel van de bevolking en de 2de kamer de RIVM/minister niet meer vertrouwen.
De regering doet alleen maar alsof ze nog alles in de hand hebben, maar ze weten van binnen wel anders..![]()
Dacht dat die van de UK was, maar doelde inderdaad op de blik van die chauffeurquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Deze foto is nog van China, maar ik denk dat hij ook zo zou kijken met een bus vol brassende ballen.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
De NOS heeft ineens ook best een mooie kaart met besmettingen:
https://localfocus2.appspot.com/5e60d6e7bfb6fLying awake, wondering if there is a Dog...
Een groot deel vd bevolking?quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:04 schreef Smack10 het volgende:
[..]
We gaan het zien hoe die aanpakt uitpakt.
Ze hebben het al voor elkaar dat een groot deel van de bevolking en de 2de kamer de RIVM/minister niet meer vertrouwen.
De regering doet alleen maar alsof ze nog alles in de hand hebben, maar ze weten van binnen wel anders..
Je bedoelt het vaste groepje in dit topic zeker![]()
Nah, al die Zuid-Europianen die elkaar bij elke begroeting kussen/omhelzen ...quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:00 schreef ToT het volgende:
[..]
De gemeente Houten gaat aan kop.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:05 schreef Jane het volgende:
https://localfocus2.appspot.com/5e60d6e7bfb6f![]()
![]()
Dat is gewoon de RIVM kaart alleen dan met een iets mooiere opmaak.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:05 schreef Jane het volgende:
https://localfocus2.appspot.com/5e60d6e7bfb6fOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Ach zolang er nog een grote groep vadsige Tokkies bestaat die je in hun naar oud zweet stinkende shirtjes zitten uit te lachen als je ff wat meer inkopen dan normaal doet, zal de rest het ook wel gaan relativeren!quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:04 schreef Smack10 het volgende:
[..]
We gaan het zien hoe die aanpakt uitpakt.
De regering doet alleen maar alsof ze nog alles in de hand hebben, maar ze weten van binnen wel anders..![]()
![]()
Loopt een beetje achter volgens mij..quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:05 schreef Jane het volgende:
https://localfocus2.appspot.com/5e60d6e7bfb6f![]()
Nogal... https://www.1limburg.nl/z(...)urg?context=topstoryquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:06 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Loopt een beetje achter volgens mij..![]()
Nou ja, ik bedoelde vooral omdat we gisteren nog dachten dat ze in de zwijgstand waren gegaan. Maar vandaag dus de liveblog terug + deze kaart.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:06 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat is gewoon de RIVM kaart alleen dan met een iets mooiere opmaak.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tja, als hij eens per dag wordt bijgewerkt dan is het ook lastig om alles bij te houden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:06 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Loopt een beetje achter volgens mij..![]()
En nog steeds meegenomen uit Italië. Daar hangt het blijkbaar goed in de lucht.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:07 schreef MichaelPallada het volgende:
[..]
Nogal... https://www.1limburg.nl/z(...)urg?context=topstory![]()
Dat lijkt vanwege de huidskleur wel wat logischer idd!quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dacht dat die van de UK was, maar doelde inderdaad op de blik van die chauffeur![]()
![]()
Ja das waar, allicht dat ze gisteren overleg hebben gehad met het RIVM over hoe ze het nieuws moesten brengen en even een dag 'pauze' namen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:07 schreef Jane het volgende:
[..]
Nou ja, ik bedoelde vooral omdat we gisteren nog dachten dat ze in de zwijgstand waren gegaan. Maar vandaag dus de liveblog terug + deze kaart.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Komt dichtbij zo. Een familielid van me werkt in dat ziekenhuis.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:17 schreef banaantjeEE het volgende:
Het gaat opnieuw hard in Belgie...
...
21:10
Positieve test in Heilig-Hartziekenhuis in Lier
Sinds dit weekend werden er in Lier zowat twintig mensen getest op corona. Vandaag werd er voor het eerst en besmetting vastgesteld. De persoon in kwestie was tijdens de krokusvakantie op reis geweest naar Italië. De patiënt verkeert al bij al in een goede algemene toestand en mocht na het onderzoek naar huis om daar in isolatie verder verzorgd te worden.![]()
En de Europarlementariërs!quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:05 schreef maily het volgende:
[..]
Nah, al die Zuid-Europianen die elkaar bij elke begroeting kussen/omhelzen ...![]()
![]()
lijst in de op loopt ook flink achter.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.![]()
Maar de Vindicatters voelen zich nog allemaal goed, las ik.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:08 schreef DemonRage het volgende:
[..]
En nog steeds meegenomen uit Italië. Daar hangt het blijkbaar goed in de lucht.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tja, in die paar daagjes tijd....quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:09 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar de Vindicatters voelen zich nog allemaal goed, las ik.![]()
Ze zijn nog niet thuis he ...quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:09 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar de Vindicatters voelen zich nog allemaal goed, las ik.![]()
Maar de andere helft van de tijd lebbberen ze elkaar compleet af.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:10 schreef maily het volgende:
[..]
Die zijn toch de helft van de tijd absent![]()
Zou ik ook zeggen, anders moet je daar blijven.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:09 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar de Vindicatters voelen zich nog allemaal goed, las ik.
Is niet echt aantrekkelijk alternatief..![]()
Die Vindicaters hadden hun vakantie op 200 kilometer van de dichtstbijzijnde besmettingshaard, paniek om niets dus.![]()
Bedankt voor de nuance, Jaap.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:12 schreef Remco het volgende:
Die Vindicaters hadden hun vakantie op 200 kilometer van de dichtstbijzijnde besmettingshaard, paniek om niets dus.![]()
![]()
Even quoten en een printscreen voor het nageslacht topic.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:12 schreef Remco het volgende:
mijn tracker zegt dat er nu 82 besmettingen zijn in Nederland. Verbaasde mij met vanochtend nog 39, zijn zeker die Vindicattters al bij![]()
![]()
Neeeheeee ... die vertrekken morgen pas ...quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:14 schreef Machielovic het volgende:
mijn tracker zegt dat er nu 82 besmettingen zijn in Nederland. Verbaasde mij met vanochtend nog 39, zijn zeker die Vindicattters al bij![]()
Deze ook even, misschien voor in de OP.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:13 schreef maily het volgende:
[..]
Even quoten en een printscreen voor het nageslacht topic.![]()
![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:16 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Deze ook even, misschien voor in de OP.
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Beetje hindsight bias wel, maar toch een pijnlijke inschattingsfout.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:16 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
Mwah, het was voor velen al wel echt snel duidelijk dat het zich zou verspreiden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:17 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Beetje hindsight bias wel, maar toch een pijnlijke inschattingsfout.
En ze bleven het echt de hele tijd downplayen.![]()
En dan vinden ze het gek dat mensen het RIVM niet meer zo serieus nemen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:17 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Rutte er nog alle vertrouwen in en vertrouwt hij op de kundigheid van o.a. het RIVM.![]()
![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Ja, of een nog ouder nieuwsbericht gebaseerd op de bekende feiten van begin januari ofzo, dat zou nog leuker zijnquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:16 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Laten we hopen dat de lijst van inschattingsfouten niet veel langer wordt..quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:19 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En dan vinden ze het gek dat mensen het RIVM niet meer zo serieus nemen.
Gelukkig heeft Rutte er nog alle vertrouwen in en vertrouwt hij op de kundigheid van o.a. het RIVM.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Ja, maar wel een mooie voorbeeld dat zijn fouten (kunnen) maken en dat kritiek terecht is (of kan zijn). Zelfde geldt voor de tweede kamer leden die vandaag als compleet gestoorde idioten naar hun microfoon renden, omdat iemand van PVV kritiek had om het RIVM.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:17 schreef -Straw- het volgende:
[..]
PvvD had ook best wat kritiek, maar die werd niet aangevallen. Was echt hilarisch en triest om te zien hoe iemand constant werd aangevallen omdat hij van PVV was trouwens. Volgens CDA, VVD, D66, SGP, CU etc. was het RIVM perfect werk aan het leveren en hadden ze niet genoeg veren bij zich om dat duidelijk te maken.
Ik geloof best dat ze hard werken, maar of ze goed werk leveren? Gezien de getallen en de verhalen denk ik absoluut van niet.![]()
Daaruit blijkt ook gewoon dat het gaat om de beeldvorming, niet om de inhoud of de daadwerkelijke acties die men doet.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, maar wel een mooie voorbeeld dat zijn fouten (kunnen) maken en dat kritiek terecht is (of kan zijn). Zelfde geldt voor de tweede kamer leden die vandaag als compleet gestoorde idioten naar hun microfoon renden, omdat iemand van PVV kritiek had om het RIVM.
PvvD had ook best wat kritiek, maar die werd niet aangevallen. Was echt hilarisch en triest om te zien hoe iemand constant werd aangevallen omdat hij van PVV was trouwens. Volgens CDA, VVD, D66, SGP, CU etc. was het RIVM perfect werk aan het leveren en hadden ze niet genoeg veren bij zich om dat duidelijk te maken.
Ik geloof best dat ze hard werken, maar of ze goed werk leveren? Gezien de getallen en de verhalen denk ik absoluut van niet.
Iedereen moet elkaar dekken en de hand boven de ander houden en als je dat niet doet word je aangevallen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Smack10 op 05-03-2020 22:29:30 ]![]()
Het RIVM dacht volgens mij echt dat ze 'patient 0' makkelijk konden identificeren en isoleren. Gewoon die rochelende, zwetende, duidelijk zieke Chinees er tussenuit pikken en klaar is Kees. Misschien nog even wat contactonderzoek, misschien nog een paar preventieve quarantaines, maar geen verdere verspreiding.
Maar net als in Italie is 'patient 0' waarschijnlijk een aantal 'patienten 0' geweest, die alleen maar last hadden van de (zeer) milde variant, maar wel meerdere mensen hebben aangestoken.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Er zijn inschattingsfouten gemaakt. Dat is menselijk. Heeft het RIVM wetenschappelijk gezien goed werk geleverd? Absoluut. De voorlichting is juist en bevat feitelijke informatie. Hier op FOK is het vertrouwen diep gezakt in de RIVM, maar dat is naar mijn inzien niet terecht.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, maar wel een mooie voorbeeld dat zijn fouten (kunnen) maken en dat kritiek terecht is (of kan zijn). Zelfde geldt voor de tweede kamer leden die vandaag als compleet gestoorde idioten naar hun microfoon renden, omdat iemand van PVV kritiek had om het RIVM.
Ik geloof best dat ze hard werken, maar of ze goed werk leveren? Gezien de getallen en de verhalen denk ik absoluut van niet.![]()
En terecht, hele land draait, omdat de gemiddelde Nederlander een volgzaam schaap is. Die gelooft in een Rutte, dus dat moet je niet verpesten, dan stort het land in.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Daaruit blijkt ook gewoon dat het gaat om de beeldvorming, niet om de inhoud of de daadwerkelijke acties die men doet.
Iedereen moet elkaar dekken en de hand boven de ander houden en als je dat niet doet wordt je aangevallen.![]()
quote:De marathons van Parijs en Rome zijn vanwege de uitbraak van het nieuwe coronavirus afgelast. Parijs verplaatst de wedstrijd naar 18 oktober. De marathon van Rome (van 29 maart) wordt helemaal geschrapt.![]()
Benieuwd wanneer er in Nederland zaken van belang afgelast gaan worden
In de wereld worden al aardig wat grote events enzo afgeblazenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Net een pushbericht dat een assistent trainer van Ajax ook de griep heeft. Komt nu wel erg gevaarlijk dichtbij allemaal hoor.![]()
Ja ik vind dat dus zo ontzettend dubbel!quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:31 schreef Molo het volgende:
In de wereld worden al aardig wat grote events enzo afgeblazenJe kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Zullen wel 1 evenementje afblazen om te laten zien dat we hier echt wel daadkrachtig te werk gaan hoor. Iedereen daarna tevreden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:31 schreef Molo het volgende:
In de wereld worden al aardig wat grote events enzo afgeblazen![]()
Mooi. Laten we aub niet zo paniekerig gaan doen. Het RIVM doet het prima.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:33 schreef merdobach het volgende:
[..]
Zullen wel 1 evenementje afblazen om te laten zien dat we hier echt wel daadkrachtig te werk gaan hoor. Iedereen daarna tevreden.![]()
Gaat om de inzet, niet de resultaten. Iedereen doet z’n best hè.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:34 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Mooi. Laten we aub niet zo paniekerig gaan doen. Het RIVM doet het prima.![]()
Via welk medium?quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:32 schreef Sunri5e het volgende:
Net een pushbericht dat een assistent trainer van Ajax ook de griep heeft. Komt nu wel erg gevaarlijk dichtbij allemaal hoor.![]()
Of een evenement afgeblazen wordt ligt natuurlijk niet alleen aan de regering, maar ook aan de organisatie die om allerlei redenen kan afblazen. Bijvoorbeeld omdat teveel (buitenlandse) deelnemers afzeggen enzo.
Maareh... ik denk dat het er hier ook van overheidswege van komt hoor. Het kan bijna niet anders als je naar de rest van de wereld kijkt.Lying awake, wondering if there is a Dog...
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
De uitwedstrijd in Utrecht deze week.quote:Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Vooralsnog ligt dit bij de organisatie, zei de GGD gisteren.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:36 schreef Jane het volgende:
Of een evenement afgeblazen wordt ligt natuurlijk niet alleen aan de regering, maar ook aan de organisatie die om allerlei redenen kan afblazen. Bijvoorbeeld omdat teveel (buitenlandse) deelnemers afzeggen enzo.
Maareh... ik denk dat het er hier ook van overheidswege van komt hoor. Het kan bijna niet anders als je naar de rest van de wereld kijkt.![]()
Feitelijk juiste informatie verstrekken is één,nu nog beleid voeren om het aantal besmettingen in te dammen. En daar zijn toch echt een aantal kapitale blunders begaan die je echt met geen mogelijkheid "goed werk" kunt noemen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:29 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Er zijn inschattingsfouten gemaakt. Dat is menselijk. Heeft het RIVM wetenschappelijk gezien goed werk geleverd? Absoluut. De voorlichting is juist en bevat feitelijke informatie. Hier op FOK is het vertrouwen diep gezakt in de RIVM, maar dat is naar mijn inzien niet terecht.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
Assistent-trainers en fysio Ajax moeten thuis blijven uit vrees voor coronavirusquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:32 schreef Sunri5e het volgende:
Ja die ken ik, maar hij doet alsof het is vastgesteld dat hij het heeftquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:39 schreef maily het volgende:
[..]
Assistent-trainers en fysio Ajax moeten thuis blijven uit vrees voor coronavirus![]()
Ja natuurlijk, vooralsnog wel.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:38 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Vooralsnog ligt dit bij de organisatie, zei de GGD gisteren.
Er zal ook trouwens wel een element van aansprakelijkheidstelling in zitten enzo. Degene die afblaast draait ervoor op, dat soort overwegingen.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Zo denk ik ook over het al dan niet afblazen van het ESF. Aan de ene kant zou ik het wel logisch vinden, maar het vooruitzicht dat het uitgesteld zou worden en we nog langer dat gezeik over de deelnemers en alles wat erbij hoort moeten aanhoren, maakt dat ik besloten heb dat het toch maar beter door kan gaan.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:32 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Ja ik vind dat dus zo ontzettend dubbel!![]()
De voorlichting bevatte geen feitelijke informatie.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:29 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Er zijn inschattingsfouten gemaakt. Dat is menselijk. Heeft het RIVM wetenschappelijk gezien goed werk geleverd? Absoluut. De voorlichting is juist en bevat feitelijke informatie. Hier op FOK is het vertrouwen diep gezakt in de RIVM, maar dat is naar mijn inzien niet terecht.
Want andere landen hanteren andere normen en gebruiken andere informatie.
Zo was al lang duidelijk dat het wel besmettelijk was en dat men ook anderen kan aansteken terwijl je niet ziek bent (alleen de kans is kleiner).
Ook de opmerking dat wij geen directe vluchten hebben naar/van Wuhan en daarom het virus niet krijgen is natuurlijk van niveau "niet aan de ramen likken".![]()
![]()
Dat ligt aan de afwegingen die je maakt. Ik ben geen expert op dit gebied, maar het advies om in thuis quarantaine te blijven wanneer je in het risico gebied bent geweest of in contact bent geweest met iemand uit zo'n gebied is geen slecht advies. Het hele land platleggen is simpelweg geen optie.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Feitelijk juiste informatie verstrekken is één,nu nog beleid voeren om het aantal besmettingen in te dammen. En daar zijn toch echt een aantal kapitale blunders begaan die je echt met geen mogelijkheid "goed werk" kunt noemen.![]()
Nou de spelers nog, Hoe heerlijk zou het zijn als al het voetbal voor de rest van 2020 zou worden afgelastquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:39 schreef maily het volgende:
[..]
Assistent-trainers en fysio Ajax moeten thuis blijven uit vrees voor coronavirus![]()
![]()
Welke wetenschappelijke informatie van het RIVM week af van andere landen dan? Beleidsvorming kan wel verschillen, maar is geen feitelijke informatie.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
De voorlichting bevatte geen feitelijke informatie.
Want andere landen hanteren andere normen en gebruiken andere informatie.
Zo was al lang duidelijk dat het wel besmettelijk was en dat men ook anderen kan aansteken terwijl je niet ziek bent (alleen de kans is kleiner).
Ook de opmerking dat wij geen directe vluchten hebben naar/van Wuhan en daarom het virus niet krijgen is natuurlijk van niveau "niet aan de ramen likken".![]()
Anti-ESF, anti-voetbal... jij bent wel een pretletter, he?quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:42 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Nou de spelers nog, Hoe heerlijk zou het zijn als al het voetbal voor de rest van 2020 zou worden afgelastLying awake, wondering if there is a Dog...
Wat een stelling zeg...quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:42 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Nou de spelers nog, Hoe heerlijk zou het zijn als al het voetbal voor de rest van 2020 zou worden afgelast![]()
Ja laat dat maar doorgaan, want heb al die avonden allemaal dingen gepland met vrienden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:41 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Zo denk ik ook over het al dan niet afblazen van het ESF. Aan de ene kant zou ik het wel logisch vinden, maar het vooruitzicht dat het uitgesteld zou worden en we nog langer dat gezeik over de deelnemers en alles wat erbij hoort moeten aanhoren, maakt dat ik besloten heb dat het toch maar beter door kan gaan.Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Je moet eens wetenquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:43 schreef Jane het volgende:
[..]
Anti-ESF, anti-voetbal... jij bent wel een pretletter, he?![]()
![]()
twitter:omroepbrabant twitterde op donderdag 05-03-2020 om 21:24:57Lid van hockeyclub MEP Boxtel besmet met coronavirus https://t.co/bW6UpIy9uE reageer retweet
![]()
Na een eerste besmetting? Niet mogelijk, en herbesmetting is een stuk dodelijker.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:45 schreef merdobach het volgende:
Zijn er trouwens al mensen immuun? En zo ja, weten ze waarom?![]()
Stef Blok.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:45 schreef merdobach het volgende:
Zijn er trouwens al mensen immuun? En zo ja, weten ze waarom?
Want dat is een VVD'er, die draaien zo vaak dat het virus er geen vat op kan krijgen.![]()
![]()
En Rutte, want die lacht het virus gewoon keihard weg.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Stef Blok.
Want dat is een VVD'er, die draaien zo vaak dat het virus er geen vat op kan krijgen.![]()
Tijdens de uitbraak van q koorts zagen we hetzelfde lakse optreden. Ook toen verschool men zich achter het rivm:Dat is nog niet zo lang geleden. Veel van de mensen die toen de beslissingen namen zitten er waarschijnlijk nog steeds.quote:De uitbraak in Nederland was voor zover bekend de grootste ter wereld. Tot 2007 waren er in dat land gemiddeld vijftien besmettingen van de mens per jaar, veelal bij geitenhouders of hun familieleden. In de eerste helft van 2007 trad een piek van 59 besmettingsgevallen in de provincies Gelderland en Noord-Brabant op. Hiervan waren 27 gevallen in een klein gebied in het oosten van Noord-Brabant geconcentreerd. In 2008 vond vervolgens een uitbraak plaats met meer dan duizend besmettingen. Vooral door vasthoudendheid van huisarts Alfons Olde Loohuis in de Brabantse plaats Herpen, waar al in de zomer van 2007 veel gevallen waren geconstateerd, kwam er meer aandacht voor de besmettingen. Doordat volksgezondheidsbelangen het aflegden tegen boerenbelangen duurde het echter nog lang voordat effectieve maatregelen werden genomen. In 2009 werd duidelijk dat de ziekte zich over een groot deel van Nederland had verspreid, in totaal zijn vierduizend ziektegevallen geregistreerd. Er zijn volgens de officiële telling ten minste 25 mensen aan de complicaties van Q-koorts overleden. Volgens het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu is er bij de officiële cijfers sprake van onderschatting; de werkelijke cijfers zijn vrijwel zeker aanzienlijk hoger.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
Er waren al wel een paar adviseurs en vice-presidenten of zo aangestoken?quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:47 schreef eenjongen... het volgende:
Ben wel benieuwd welke wereldleider de eerste is
Een adviseur in Iran in ieder geval, en ik dacht in Frankrijk ook een hoge pief?![]()
Komen al berichten binnen dat de Stevensloop deze maand misschien wordt afgelast in Nijmegen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:31 schreef Molo het volgende:
In de wereld worden al aardig wat grote events enzo afgeblazen
Ook de marathon in Rotterdam wordt over gesproken.
Dit betreft hardlopen maar kan ook maar zo andere sporten treffen natuurlijk.![]()
In Iran veel parlementsleden inderdaad. Ook de vice-voorzitter volgens mijquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Er waren al wel een paar adviseurs en vice-presidenten of zo aangestoken?
Een adviseur in Iran in ieder geval, en ik dacht in Frankrijk ook een hoge pief?![]()
boeren ook altijdquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Tijdens de uitbraak van q koorts zagen we hetzelfde lakse optreden. Ook toen verschool men zich achter het rivm:
[..]
Dat is nog niet zo lang geleden. Veel van de mensen die toen de beslissingen namen zitten er waarschijnlijk nog steeds.![]()
En dan? Drie dagen op bed liggen en uitzieken en ze zijn weer fris en fruitig.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:47 schreef eenjongen... het volgende:
Ben wel benieuwd welke wereldleider de eerste is![]()
twitter:StadAmersfoort twitterde op donderdag 05-03-2020 om 21:55:21Leerling Nieuwe Eemland besmet met coronavirus [AMERSFOORT] Een leerling van Het Nieuwe Eemland is besmet geraakt met het coronavirus. Dat heeft de school donderdagavond kenbaar gemaakt via een brief aan de leerlingen en hun ouders/verzorgers. De leerl... https://t.co/qRSCzGlMP9 https://t.co/7TqZMVR2Iz reageer retweet
![]()
Die hebben toch een kerkje op het dak? Vond het altijd raar dat de lift bedoeld voor even verdiepingen ook naar de 15e verdieping gingquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:47 schreef naatje_1 het volgende:
Ik heb vandaag gehoord dat een medewerker van de PthU, universiteit die ook in het gebouw van de VU zit, besmet is met corona. Komt nu ineens wel heel erg dichtbij.![]()
![]()
en een kroonprins van een olliestaat in het midden oostenquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Er waren al wel een paar adviseurs en vice-presidenten of zo aangestoken?
Dat geloof ik bij de meeste inderdaad wel, maar ben gewoon benieuwdquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:50 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
En dan? Drie dagen op bed liggen en uitzieken en ze zijn weer fris en fruitig.![]()
Want het is maar een griepje!quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:50 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
En dan? Drie dagen op bed liggen en uitzieken en ze zijn weer fris en fruitig.![]()
![]()
De voorlichting is helemaal niet juist en strijdig met wat veel zo niet alle buitenlandse autoriteiten al weken naar buiten brengen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:29 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
De voorlichting is juist en bevat feitelijke informatie![]()
quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:50 schreef dodoria het volgende:
[..]
en een kroonprins van een olliestaat in het midden oostenDamn! Welke oliestaat?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: