Ja, maar wel een mooie voorbeeld dat zijn fouten (kunnen) maken en dat kritiek terecht is (of kan zijn). Zelfde geldt voor de tweede kamer leden die vandaag als compleet gestoorde idioten naar hun microfoon renden, omdat iemand van PVV kritiek had om het RIVM.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:17 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Beetje hindsight bias wel, maar toch een pijnlijke inschattingsfout.
Daaruit blijkt ook gewoon dat het gaat om de beeldvorming, niet om de inhoud of de daadwerkelijke acties die men doet.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, maar wel een mooie voorbeeld dat zijn fouten (kunnen) maken en dat kritiek terecht is (of kan zijn). Zelfde geldt voor de tweede kamer leden die vandaag als compleet gestoorde idioten naar hun microfoon renden, omdat iemand van PVV kritiek had om het RIVM.
PvvD had ook best wat kritiek, maar die werd niet aangevallen. Was echt hilarisch en triest om te zien hoe iemand constant werd aangevallen omdat hij van PVV was trouwens. Volgens CDA, VVD, D66, SGP, CU etc. was het RIVM perfect werk aan het leveren en hadden ze niet genoeg veren bij zich om dat duidelijk te maken.
Ik geloof best dat ze hard werken, maar of ze goed werk leveren? Gezien de getallen en de verhalen denk ik absoluut van niet.
Er zijn inschattingsfouten gemaakt. Dat is menselijk. Heeft het RIVM wetenschappelijk gezien goed werk geleverd? Absoluut. De voorlichting is juist en bevat feitelijke informatie. Hier op FOK is het vertrouwen diep gezakt in de RIVM, maar dat is naar mijn inzien niet terecht.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, maar wel een mooie voorbeeld dat zijn fouten (kunnen) maken en dat kritiek terecht is (of kan zijn). Zelfde geldt voor de tweede kamer leden die vandaag als compleet gestoorde idioten naar hun microfoon renden, omdat iemand van PVV kritiek had om het RIVM.
PvvD had ook best wat kritiek, maar die werd niet aangevallen. Was echt hilarisch en triest om te zien hoe iemand constant werd aangevallen omdat hij van PVV was trouwens. Volgens CDA, VVD, D66, SGP, CU etc. was het RIVM perfect werk aan het leveren en hadden ze niet genoeg veren bij zich om dat duidelijk te maken.
Ik geloof best dat ze hard werken, maar of ze goed werk leveren? Gezien de getallen en de verhalen denk ik absoluut van niet.
En terecht, hele land draait, omdat de gemiddelde Nederlander een volgzaam schaap is. Die gelooft in een Rutte, dus dat moet je niet verpesten, dan stort het land in.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Daaruit blijkt ook gewoon dat het gaat om de beeldvorming, niet om de inhoud of de daadwerkelijke acties die men doet.
Iedereen moet elkaar dekken en de hand boven de ander houden en als je dat niet doet wordt je aangevallen.
quote:De marathons van Parijs en Rome zijn vanwege de uitbraak van het nieuwe coronavirus afgelast. Parijs verplaatst de wedstrijd naar 18 oktober. De marathon van Rome (van 29 maart) wordt helemaal geschrapt.
Ja ik vind dat dus zo ontzettend dubbel!quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:31 schreef Molo het volgende:
Benieuwd wanneer er in Nederland zaken van belang afgelast gaan worden
In de wereld worden al aardig wat grote events enzo afgeblazen
Zullen wel 1 evenementje afblazen om te laten zien dat we hier echt wel daadkrachtig te werk gaan hoor. Iedereen daarna tevreden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:31 schreef Molo het volgende:
Benieuwd wanneer er in Nederland zaken van belang afgelast gaan worden
In de wereld worden al aardig wat grote events enzo afgeblazen
Mooi. Laten we aub niet zo paniekerig gaan doen. Het RIVM doet het prima.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:33 schreef merdobach het volgende:
[..]
Zullen wel 1 evenementje afblazen om te laten zien dat we hier echt wel daadkrachtig te werk gaan hoor. Iedereen daarna tevreden.
Gaat om de inzet, niet de resultaten. Iedereen doet z’n best hè.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:34 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Mooi. Laten we aub niet zo paniekerig gaan doen. Het RIVM doet het prima.
Via welk medium?quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:32 schreef Sunri5e het volgende:
Net een pushbericht dat een assistent trainer van Ajax ook de griep heeft. Komt nu wel erg gevaarlijk dichtbij allemaal hoor.
De uitwedstrijd in Utrecht deze week.quote:
Vooralsnog ligt dit bij de organisatie, zei de GGD gisteren.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:36 schreef Jane het volgende:
Of een evenement afgeblazen wordt ligt natuurlijk niet alleen aan de regering, maar ook aan de organisatie die om allerlei redenen kan afblazen. Bijvoorbeeld omdat teveel (buitenlandse) deelnemers afzeggen enzo.
Maareh... ik denk dat het er hier ook van overheidswege van komt hoor. Het kan bijna niet anders als je naar de rest van de wereld kijkt.
Feitelijk juiste informatie verstrekken is één,nu nog beleid voeren om het aantal besmettingen in te dammen. En daar zijn toch echt een aantal kapitale blunders begaan die je echt met geen mogelijkheid "goed werk" kunt noemen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:29 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Er zijn inschattingsfouten gemaakt. Dat is menselijk. Heeft het RIVM wetenschappelijk gezien goed werk geleverd? Absoluut. De voorlichting is juist en bevat feitelijke informatie. Hier op FOK is het vertrouwen diep gezakt in de RIVM, maar dat is naar mijn inzien niet terecht.
Assistent-trainers en fysio Ajax moeten thuis blijven uit vrees voor coronavirusquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:32 schreef Sunri5e het volgende:
Net een pushbericht dat een assistent trainer van Ajax ook de griep heeft. Komt nu wel erg gevaarlijk dichtbij allemaal hoor.
Ja die ken ik, maar hij doet alsof het is vastgesteld dat hij het heeftquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:39 schreef maily het volgende:
[..]
Assistent-trainers en fysio Ajax moeten thuis blijven uit vrees voor coronavirus
Ja natuurlijk, vooralsnog wel.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:38 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Vooralsnog ligt dit bij de organisatie, zei de GGD gisteren.
Zo denk ik ook over het al dan niet afblazen van het ESF. Aan de ene kant zou ik het wel logisch vinden, maar het vooruitzicht dat het uitgesteld zou worden en we nog langer dat gezeik over de deelnemers en alles wat erbij hoort moeten aanhoren, maakt dat ik besloten heb dat het toch maar beter door kan gaan.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:32 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Ja ik vind dat dus zo ontzettend dubbel!
De voorlichting bevatte geen feitelijke informatie.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:29 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Er zijn inschattingsfouten gemaakt. Dat is menselijk. Heeft het RIVM wetenschappelijk gezien goed werk geleverd? Absoluut. De voorlichting is juist en bevat feitelijke informatie. Hier op FOK is het vertrouwen diep gezakt in de RIVM, maar dat is naar mijn inzien niet terecht.
Dat ligt aan de afwegingen die je maakt. Ik ben geen expert op dit gebied, maar het advies om in thuis quarantaine te blijven wanneer je in het risico gebied bent geweest of in contact bent geweest met iemand uit zo'n gebied is geen slecht advies. Het hele land platleggen is simpelweg geen optie.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Feitelijk juiste informatie verstrekken is één,nu nog beleid voeren om het aantal besmettingen in te dammen. En daar zijn toch echt een aantal kapitale blunders begaan die je echt met geen mogelijkheid "goed werk" kunt noemen.
Nou de spelers nog, Hoe heerlijk zou het zijn als al het voetbal voor de rest van 2020 zou worden afgelastquote:Op donderdag 5 maart 2020 22:39 schreef maily het volgende:
[..]
Assistent-trainers en fysio Ajax moeten thuis blijven uit vrees voor coronavirus
Welke wetenschappelijke informatie van het RIVM week af van andere landen dan? Beleidsvorming kan wel verschillen, maar is geen feitelijke informatie.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
De voorlichting bevatte geen feitelijke informatie.
Want andere landen hanteren andere normen en gebruiken andere informatie.
Zo was al lang duidelijk dat het wel besmettelijk was en dat men ook anderen kan aansteken terwijl je niet ziek bent (alleen de kans is kleiner).
Ook de opmerking dat wij geen directe vluchten hebben naar/van Wuhan en daarom het virus niet krijgen is natuurlijk van niveau "niet aan de ramen likken".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |