abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2020 @ 22:21:19 #51
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191856247
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:17 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Beetje hindsight bias wel, maar toch een pijnlijke inschattingsfout.
Ja, maar wel een mooie voorbeeld dat zijn fouten (kunnen) maken en dat kritiek terecht is (of kan zijn). Zelfde geldt voor de tweede kamer leden die vandaag als compleet gestoorde idioten naar hun microfoon renden, omdat iemand van PVV kritiek had om het RIVM.

PvvD had ook best wat kritiek, maar die werd niet aangevallen. Was echt hilarisch en triest om te zien hoe iemand constant werd aangevallen omdat hij van PVV was trouwens. Volgens CDA, VVD, D66, SGP, CU etc. was het RIVM perfect werk aan het leveren en hadden ze niet genoeg veren bij zich om dat duidelijk te maken.

Ik geloof best dat ze hard werken, maar of ze goed werk leveren? Gezien de getallen en de verhalen denk ik absoluut van niet.
pi_191856292
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:21 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, maar wel een mooie voorbeeld dat zijn fouten (kunnen) maken en dat kritiek terecht is (of kan zijn). Zelfde geldt voor de tweede kamer leden die vandaag als compleet gestoorde idioten naar hun microfoon renden, omdat iemand van PVV kritiek had om het RIVM.

PvvD had ook best wat kritiek, maar die werd niet aangevallen. Was echt hilarisch en triest om te zien hoe iemand constant werd aangevallen omdat hij van PVV was trouwens. Volgens CDA, VVD, D66, SGP, CU etc. was het RIVM perfect werk aan het leveren en hadden ze niet genoeg veren bij zich om dat duidelijk te maken.

Ik geloof best dat ze hard werken, maar of ze goed werk leveren? Gezien de getallen en de verhalen denk ik absoluut van niet.
Daaruit blijkt ook gewoon dat het gaat om de beeldvorming, niet om de inhoud of de daadwerkelijke acties die men doet.

Iedereen moet elkaar dekken en de hand boven de ander houden en als je dat niet doet word je aangevallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Smack10 op 05-03-2020 22:29:30 ]
  donderdag 5 maart 2020 @ 22:24:46 #53
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191856306
Het RIVM dacht volgens mij echt dat ze 'patient 0' makkelijk konden identificeren en isoleren. Gewoon die rochelende, zwetende, duidelijk zieke Chinees er tussenuit pikken en klaar is Kees. Misschien nog even wat contactonderzoek, misschien nog een paar preventieve quarantaines, maar geen verdere verspreiding.

Maar net als in Italie is 'patient 0' waarschijnlijk een aantal 'patienten 0' geweest, die alleen maar last hadden van de (zeer) milde variant, maar wel meerdere mensen hebben aangestoken.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 5 maart 2020 @ 22:29:14 #54
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_191856372
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:21 schreef Kyran het volgende:

[..]

Er zijn inschattingsfouten gemaakt. Dat is menselijk. Heeft het RIVM wetenschappelijk gezien goed werk geleverd? Absoluut. De voorlichting is juist en bevat feitelijke informatie. Hier op FOK is het vertrouwen diep gezakt in de RIVM, maar dat is naar mijn inzien niet terecht.
pi_191856387
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:23 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Daaruit blijkt ook gewoon dat het gaat om de beeldvorming, niet om de inhoud of de daadwerkelijke acties die men doet.

Iedereen moet elkaar dekken en de hand boven de ander houden en als je dat niet doet wordt je aangevallen.
En terecht, hele land draait, omdat de gemiddelde Nederlander een volgzaam schaap is. Die gelooft in een Rutte, dus dat moet je niet verpesten, dan stort het land in.
pi_191856412
quote:
De marathons van Parijs en Rome zijn vanwege de uitbraak van het nieuwe coronavirus afgelast. Parijs verplaatst de wedstrijd naar 18 oktober. De marathon van Rome (van 29 maart) wordt helemaal geschrapt.
  donderdag 5 maart 2020 @ 22:31:40 #57
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191856434
Benieuwd wanneer er in Nederland zaken van belang afgelast gaan worden

In de wereld worden al aardig wat grote events enzo afgeblazen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 5 maart 2020 @ 22:32:42 #58
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_191856457
Net een pushbericht dat een assistent trainer van Ajax ook de griep heeft. Komt nu wel erg gevaarlijk dichtbij allemaal hoor.
  donderdag 5 maart 2020 @ 22:32:58 #59
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_191856464
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:31 schreef Molo het volgende:

Ja ik vind dat dus zo ontzettend dubbel!
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_191856478
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:31 schreef Molo het volgende:

Zullen wel 1 evenementje afblazen om te laten zien dat we hier echt wel daadkrachtig te werk gaan hoor. Iedereen daarna tevreden.
  donderdag 5 maart 2020 @ 22:34:16 #61
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_191856496
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:33 schreef merdobach het volgende:

[..]

Zullen wel 1 evenementje afblazen om te laten zien dat we hier echt wel daadkrachtig te werk gaan hoor. Iedereen daarna tevreden.
Mooi. Laten we aub niet zo paniekerig gaan doen. Het RIVM doet het prima.
pi_191856521
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:34 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Mooi. Laten we aub niet zo paniekerig gaan doen. Het RIVM doet het prima.
Gaat om de inzet, niet de resultaten. Iedereen doet z’n best hè.
pi_191856523
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:32 schreef Sunri5e het volgende:
Net een pushbericht dat een assistent trainer van Ajax ook de griep heeft. Komt nu wel erg gevaarlijk dichtbij allemaal hoor.
Via welk medium?
  donderdag 5 maart 2020 @ 22:36:31 #64
1986 Jane
pi_191856533
Of een evenement afgeblazen wordt ligt natuurlijk niet alleen aan de regering, maar ook aan de organisatie die om allerlei redenen kan afblazen. Bijvoorbeeld omdat teveel (buitenlandse) deelnemers afzeggen enzo.

Maareh... ik denk dat het er hier ook van overheidswege van komt hoor. Het kan bijna niet anders als je naar de rest van de wereld kijkt.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 5 maart 2020 @ 22:37:58 #65
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191856559
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:36 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Waar gekregen?
De uitwedstrijd in Utrecht deze week.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191856583
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:36 schreef Jane het volgende:
Of een evenement afgeblazen wordt ligt natuurlijk niet alleen aan de regering, maar ook aan de organisatie die om allerlei redenen kan afblazen. Bijvoorbeeld omdat teveel (buitenlandse) deelnemers afzeggen enzo.

Maareh... ik denk dat het er hier ook van overheidswege van komt hoor. Het kan bijna niet anders als je naar de rest van de wereld kijkt.
Vooralsnog ligt dit bij de organisatie, zei de GGD gisteren.
pi_191856587
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:29 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Er zijn inschattingsfouten gemaakt. Dat is menselijk. Heeft het RIVM wetenschappelijk gezien goed werk geleverd? Absoluut. De voorlichting is juist en bevat feitelijke informatie. Hier op FOK is het vertrouwen diep gezakt in de RIVM, maar dat is naar mijn inzien niet terecht.
Feitelijk juiste informatie verstrekken is één,nu nog beleid voeren om het aantal besmettingen in te dammen. En daar zijn toch echt een aantal kapitale blunders begaan die je echt met geen mogelijkheid "goed werk" kunt noemen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Spellchecker donderdag 5 maart 2020 @ 22:39:37 #68
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191856595
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:32 schreef Sunri5e het volgende:
Assistent-trainers en fysio Ajax moeten thuis blijven uit vrees voor coronavirus
pi_191856615
quote:
Ja die ken ik, maar hij doet alsof het is vastgesteld dat hij het heeft
  donderdag 5 maart 2020 @ 22:41:02 #70
1986 Jane
pi_191856621
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:38 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Vooralsnog ligt dit bij de organisatie, zei de GGD gisteren.
Ja natuurlijk, vooralsnog wel. :)
Er zal ook trouwens wel een element van aansprakelijkheidstelling in zitten enzo. Degene die afblaast draait ervoor op, dat soort overwegingen.
pi_191856628
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:32 schreef PinkLow het volgende:

[..]

Ja ik vind dat dus zo ontzettend dubbel!
Zo denk ik ook over het al dan niet afblazen van het ESF. Aan de ene kant zou ik het wel logisch vinden, maar het vooruitzicht dat het uitgesteld zou worden en we nog langer dat gezeik over de deelnemers en alles wat erbij hoort moeten aanhoren, maakt dat ik besloten heb dat het toch maar beter door kan gaan.
pi_191856636
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:29 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

De voorlichting bevatte geen feitelijke informatie.

Want andere landen hanteren andere normen en gebruiken andere informatie.

Zo was al lang duidelijk dat het wel besmettelijk was en dat men ook anderen kan aansteken terwijl je niet ziek bent (alleen de kans is kleiner).

Ook de opmerking dat wij geen directe vluchten hebben naar/van Wuhan en daarom het virus niet krijgen is natuurlijk van niveau "niet aan de ramen likken". :')
  donderdag 5 maart 2020 @ 22:41:51 #73
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_191856643
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Feitelijk juiste informatie verstrekken is één,nu nog beleid voeren om het aantal besmettingen in te dammen. En daar zijn toch echt een aantal kapitale blunders begaan die je echt met geen mogelijkheid "goed werk" kunt noemen.
Dat ligt aan de afwegingen die je maakt. Ik ben geen expert op dit gebied, maar het advies om in thuis quarantaine te blijven wanneer je in het risico gebied bent geweest of in contact bent geweest met iemand uit zo'n gebied is geen slecht advies. Het hele land platleggen is simpelweg geen optie.
pi_191856650
quote:
Nou de spelers nog, Hoe heerlijk zou het zijn als al het voetbal voor de rest van 2020 zou worden afgelast O+
  donderdag 5 maart 2020 @ 22:42:32 #75
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_191856658
quote:
10s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:41 schreef Smack10 het volgende:

[..]

De voorlichting bevatte geen feitelijke informatie.

Want andere landen hanteren andere normen en gebruiken andere informatie.

Zo was al lang duidelijk dat het wel besmettelijk was en dat men ook anderen kan aansteken terwijl je niet ziek bent (alleen de kans is kleiner).

Ook de opmerking dat wij geen directe vluchten hebben naar/van Wuhan en daarom het virus niet krijgen is natuurlijk van niveau "niet aan de ramen likken". :')
Welke wetenschappelijke informatie van het RIVM week af van andere landen dan? Beleidsvorming kan wel verschillen, maar is geen feitelijke informatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')