Dit dus. Regel dat eens.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 19:19 schreef Rewimo het volgende:
Is het niet handig om de topicreeks uit NWS hierheen over te hevelen?
NWS / Het grote COVID-19 topic. #74 In maart gaan we knallen zei ik
quote:
Mag het nieuwstopic de SC worden?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 19:19 schreef Rewimo het volgende:
Is het niet handig om de topicreeks uit NWS hierheen over te hevelen?
COR / Het grote COVID-19 topic. #74 In maart gaan we knallen zei ik
Mag daarin in dan ook een mooi rood balkje komen, waarin in staat dat, dat topic ook alleen bedoeld is voor nieuws en niet voor chit chat en slow chat.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 19:30 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat lijkt mij eerder een nieuwstopic?
Zie dat er al een SC is. Bueno!quote:Op dinsdag 25 februari 2020 19:30 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat lijkt mij eerder een nieuwstopic?
quote:Op dinsdag 25 februari 2020 19:48 schreef Tjacka het volgende:
@:za we hebben je inspiratie nodig voor een paar goede topics!
quote:Op dinsdag 25 februari 2020 00:52 schreef Za het volgende:
[..]
COV
Heb jij aanvullingen? :
Diamond Princess cruise passagiers
Centraal Coronavirus uitbraak Iran
Centraal Coronavirus uitbraak Italie
Aanpak Duitsland Webasto besmettingen
Centraal coronavirus uitbraak China
Centraal coronavirus aanpak VS
Quarantaine discussie
Aanpak Nederland, RIVM adviezen
Coronavirus slowchat
Coronavirus aanpak Australie
Mondkapjes en voedselvoorraad discussie.
Waar niet meer heen te reizen.
Hoe kun je jezelf het beste beschermen.
Nog geen-eerste-meerdere gevallen Nederland
Corona vaccin discussie
Centraal coronavirus nieuws
Lockdown discussie.
Dagelijkse updates gevallen wereldwijd.
Steve discussie watch
Programma's / nieuws items
Hoe verloopt besmetting, mensen, objecten
Lifespan van het virus updates.
Treinen in quarantaine.
Vliegtuigen aan de grond.
Bussen in quarantaine.
Cruiseships centraal
Economische gevolgen wereldwijd
Economische gevolgen Nederland
Welke luchthavens gesloten
Hervatte vluchten
Gesloten grenzen
Gecancelde events
Maatregelen Nederland tot nu toe
Racisme jegens Chineze Nederlanders
Kun je nog pakketjes uit China openmaken
Welke producten zijn niet meer verkrijgbaar
Lijst niet meer verkrijgbare medicatie en advies
Verplicht verlof EU (oa havens)
Die kunnen wel alvast in quarantaine om zich te focussen op al het modwerk.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 20:55 schreef SeLang het volgende:
Mooi, eindelijk een COR subforum
Alvast RIP aan de mods
😷quote:Op dinsdag 25 februari 2020 19:27 schreef StateOfMind het volgende:
Nou moeten we eigenlijk nog een mondkapjes smiley hebben
Geen idee.quote:Op woensdag 26 februari 2020 00:07 schreef RensAjacied het volgende:
NWS / Het grote COVID-19 topic. #75 In maart gaan we knallen zei ik
Waarom staat dit nog altijd in NWS?verplaatsen naar COR lijkt mij goed anders loopt alles door elkaar.
Ik ben geen NWS-mod.quote:Op woensdag 26 februari 2020 00:09 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Nou hup verplaatsen. Of wie zijn de mods hier?
@Lonaaquote:Op woensdag 26 februari 2020 00:09 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Wat mij betreft gewoon een nieuwsberichtentopic in NWS en Twitter en nieuws en gekibbel in COR. Maja, wie ben ik hé.quote:Op woensdag 26 februari 2020 00:09 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Dan heb je 2 centrale topics. Niet handig.quote:Op woensdag 26 februari 2020 00:18 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Wat mij betreft gewoon een nieuwsberichtentopic in NWS en Twitter en nieuws en gekibbel in COR. Maja, wie ben ik hé.
#teancentraletopicinCORquote:Op woensdag 26 februari 2020 00:21 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Dan heb je 2 centrale topics. Niet handig.
Voor.quote:
Ja. Natuurlijk.quote:
Dat moeten we dus vragen aan de NWS mods en die willen ook een topic in NWS.quote:Op woensdag 26 februari 2020 00:33 schreef capricia het volgende:
@:pharkus
Wil/kun jij ze samenvoegen in COR?
quote:Op woensdag 26 februari 2020 00:34 schreef RensAjacied het volgende:
Zeer teleurstellend dat NWS niet een beetje meewerkt.
Ik pak hier een TR voor mee.quote:Op woensdag 26 februari 2020 00:33 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat moeten we dus vragen aan de NWS mods en die willen ook een topic in NWS.
Oh god ik ben aan het lekken!!!!
Als jouw manier van modden de standaard wordt, is dit forum al ten dode opgeschreven.quote:Op woensdag 26 februari 2020 00:33 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat moeten we dus vragen aan de NWS mods en die willen ook een topic in NWS.
Oh god ik ben aan het lekken!!!!
mwa niet veel anders dan dit topic COR / Het GROTE laten we allemaal eens een lekker normaal gaan doen topic maar dan met iets meer lettersquote:Op woensdag 26 februari 2020 11:37 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Als jouw manier van modden de standaard wordt, is dit forum al ten dode opgeschreven.
Je knalt gewoon een goedlopend topic met een normale discussie van een collegamod dicht met de onterechte opmerking dat er tig van dat soort topics zijn.
Goed bezig
Ohja, kreeg ik nog een reactie op mijn eerdere vraag in dit topic?quote:Op woensdag 26 februari 2020 11:53 schreef Tjacka het volgende:
[..]
mwa niet veel anders dan dit topic COR / Het GROTE laten we allemaal eens een lekker normaal gaan doen topic maar dan met iets meer letters
deze discussie kan prima in het algemene topic worden gehouden dan mag je zelf beslissen of dat in COR of NWS is
Kun je ze even linken svp, want ik kan ze niet vindenquote:Op woensdag 26 februari 2020 11:05 schreef Tjacka het volgende:
Zijn nu al 3 of 4 overdreven gedoe allemaal topics.
quote:Op woensdag 26 februari 2020 11:57 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Ohja, kreeg ik nog een reactie op mijn eerdere vraag in dit topic?
[..]
Kun je ze even linken svp, want ik kan ze niet vinden
Waarom is er geen ruimte voor een kritischer topic dat men allemaal niet zo panisch moet doen en moet dat in een of ander centraal topic? Een topic met een beetje gezond tegengas kan geen kwaad ipv tig paniek zaai topics.
shit ik wil nu heel koppig gaan doen en het topic niet open gooien maar ergens hebben jullie ook wel een puntquote:Op woensdag 26 februari 2020 12:07 schreef onlogisch het volgende:
Waarom is mijn topic dicht
Kan het COR-subforum niet tegen een kritische noot? Wat is dit voor links gedrocht joh? Gooi mijn topic weer eens open.
het corona-nieuws virus heeft zich gekloond.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:38 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik vind het mokerirritant dat er 2 algemene topics zijn.
Ik ook. Haal die uit NWS gewoon hierheen.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:38 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik vind het mokerirritant dat er 2 algemene topics zijn.
Waarschijnlijk omdat dit het centrale topic nu is.quote:Op woensdag 26 februari 2020 20:40 schreef THEFXR het volgende:
waarom is dit topic dicht?
COR / [Algemeen COVID-19 topic] #2 Stef Blok is NIET ziek
aha, ja, ik dacht dat een mod dat ff moet melden in het topic waarom het gesloten isquote:Op woensdag 26 februari 2020 21:13 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat dit het centrale topic nu is.
COR / Het grote COVID-19 topic #78
Sorry vriend. Ik was even te enthousiast.quote:Op woensdag 26 februari 2020 21:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
aha, ja, ik dacht dat een mod dat ff moet melden in het topic waarom het gesloten is
Hoe bedoel je dat precies?quote:Op woensdag 26 februari 2020 19:06 schreef Ali_boo het volgende:
Kan er wat meer structuur komen? Het is nogal chaotisch en rommeling atm
Uh ja. Dat was mijn veegactie. Moest zoveel vegen dat deze ook opeens weg was.quote:Op donderdag 27 februari 2020 14:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:
WTF?!
Waarom is mijn uiterst serieuze klacht ineens weg?
Zet terug danquote:Op donderdag 27 februari 2020 14:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Uh ja. Dat was mijn veegactie. Moest zoveel vegen dat deze ook opeens weg was.
No pun intended.
In dit topic heb je er 2 geveegdquote:Op donderdag 27 februari 2020 14:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Uh ja. Dat was mijn veegactie. Moest zoveel vegen dat deze ook opeens weg was.
No pun intended.
Je verzoek was om te vegen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 14:58 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
In dit topic heb je er 2 geveegdMaar oke. Prima.
Dat was niet eens mijn verzoek.quote:Op donderdag 27 februari 2020 14:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Je verzoek was om te vegen.
En het topic is geveegd.
Klaar. Nu verder.
Al die 20 TR's waren toch van jou.quote:Op donderdag 27 februari 2020 15:00 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat was niet eens mijn verzoek.
Jeetje.quote:Op donderdag 27 februari 2020 15:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Al die 20 TR's waren toch van jou.
Er is geveegd. En nu klaar.quote:Op donderdag 27 februari 2020 15:02 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Jeetje.
Het ging om de post hier. Is het nou werkelijk zo moeilijk?
a) ik moet helemaal niks.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:46 schreef Harlekien het volgende:
Je weet dat je nu elke reactie die niet ontopic is moet verwijderen in dat topic?
a) zeker moet je wat, dat is je verantwoordelijkheid als modquote:Op donderdag 27 februari 2020 17:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
a) ik moet helemaal niks.
b) we proberen het topic in goede banen te leiden. Een beetje offtopic/schuren aan het onderwerp is prima want het leeft, maar binnen perken. Niet de hele tijd, niet 6 pagina's achter elkaar, niet trollen.
c) de post die ik verwijderd heb van je is '' en die worden eigenlijk, in serieuze topics, altijd verwijderd. Staat zelfs in de policy.
Jezelf zo in die slachtofferrol zetten is echt wel onnodig hoor Je tegengeluid is net zo welkom als de rest. Maar hou het normaal en ontopic. Dat betekend ook dat je niet op IEDEREEN hoeft te reageren die een andere mening is toegedaan bijv.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:54 schreef Harlekien het volgende:
[..]
a) zeker moet je wat, dat is je verantwoordelijkheid als mod
b) lukt niet echt he? Beetje selectief mod spelen noem je dat. Tevens was het geen trollen, niet de hele tijd en zeker geen 6 pagina's achter elkaar
c) alsnog weergeeft het mijn mening over wat diegene zei
Snap dat het verleidelijk voor je is om iedereen met tegengeluid weg te werken, maar zo werkt het niet.
Bedankt!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 11:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik wil graag @:tjacka bedanken voor zijn goede modwerk. Uitstekende keuze dat ze hem voor COR hebben aangesteld.
Lekker bezig maat.
Ik heb vandaag en gisteren een keer of 3 gehad dat ik een FOKpagina aan het lezen was en dat die pagina doorgestuurd werd naar een KPN-enquete niet van KPN....quote:Op zondag 1 maart 2020 10:24 schreef crystal_meth het volgende:
WTF... had een probleem tijdens het schrijven van een reactie (m'n cursor ging niet naar rechts wanneer ik op m'n →button duwde), wanneer ik op Invoeren klikte kreeg ik de boodschap "Illegale actie gedetecteerd. Je IP-adres wordt opgeslagen." en werd uitgelogd...
Een wat wil je dat wij daarmee in het FB topic doen?quote:Op zondag 1 maart 2020 15:32 schreef raptorix het volgende:
Mijn nichtje woont in Gorinchem en is model in China
Om pics vragen?quote:Op zondag 1 maart 2020 17:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Een wat wil je dat wij daarmee in het FB topic doen?
Dat is hier alleen on topic als Corona er ook op staat.quote:
twitter:Misssbitcoin twitterde op maandag 02-03-2020 om 09:03:13🚨Er zijn naar verluid zijn er in Nederland reeds 76 mensen besmet met #COVID19Onderstaande lijst is opgesteld door 25 geverifieerde medisch professionals. Welke niet met naam en toenaam worden benoemd. Zij brengen dit naar buiten omdat het RIVM en de GGD onjuiste info deelt. https://t.co/HSw0ArJv5d reageer retweet
Volgens mij is er best ruimte voor dit topic. Lijkt mij logisch dat klokkenluiders niet bekend willen worden, maar is toch zorgelijk als GGD en RIVM niet met de juiste info naar buiten komen. Ook al zou de lijst niet kloppen, moet er toch ruimte zijn om dit te bespreken?twitter:wmiddelkoop twitterde op maandag 02-03-2020 om 10:43:40Breek: Van een buitenlandse expert heb ik begrepen dat hij is gecontacteerd door een aantal professionele Nederlandse 'klokkenluiders' ('medical doctor and a nurse relaying alarming, head-scratching information') over misstanden in de Nederlandse #RIVM aanpak. https://t.co/5D3cqbYevJ reageer retweet
En dan, allerlei wildgroei aan vage bronnen en lijstjes toestaan? Wat heeft dat voor nut?quote:Op maandag 2 maart 2020 12:12 schreef dimmak het volgende:
COR / Leak: Gevallen corona in NLVolgens mij is er best ruimte voor dit topic. Lijkt mij logisch dat klokkenluiders niet bekend willen worden, maar is toch zorgelijk als GGD en RIVM niet met de juiste info naar buiten komen.twitter:Misssbitcoin twitterde op maandag 02-03-2020 om 09:03:13🚨Er zijn naar verluid zijn er in Nederland reeds 76 mensen besmet met #COVID19Onderstaande lijst is opgesteld door 25 geverifieerde medisch professionals. Welke niet met naam en toenaam worden benoemd. Zij brengen dit naar buiten omdat het RIVM en de GGD onjuiste info deelt. https://t.co/HSw0ArJv5d reageer retweet
Waarom moet ik een topic openen over dat jij een topic moet openen over een lijstje op pastebin?quote:
Het is een algemeen topic waar dus alles rond Corona besproken kan worden, ik zie geen enkele reden om dat niet te melden.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Waarom moet ik een topic openen over dat jij een topic moet openen over een lijstje op pastebin?
Zie beide posts boven je.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:28 schreef raptorix het volgende:
Waarom word het lijstje van Pastebin verwijderd? Het lijkt me wel duidelijk dat dit niet officieel is, maar het is ook niet direct fake.
Ah, dus omdat JIJ het fake vind is het ook fake, wat een bullshit.quote:
Mag je bullshit vinden, is toch hoe we het doen.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah, dus omdat JIJ het fake vind is het ook fake, wat een bullshit.
Niet ik alleen hoor.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah, dus omdat JIJ het fake vind is het ook fake, wat een bullshit.
Ik deelde eerder ook al het pastebin-linkje en werd meteen vrij fel op gereageerd en vrij snel verwijderd. Had expres in mijn post nog een nuance aangebracht (niks feitelijks gebracht). Sterker nog... Ik heb expres in het topic nog gekeken of deze niet al eerder was gedeeld. Was niet het geval en om nou de 120 andere delen daarvoor eerst te doorlezen gaat mij ook te ver.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:29 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dit is toch het grote COVID-19 topic, waar alles besproken zou moeten kunnen worden. Waarom geen apart topic voor bevestigde cases.
Ben het hiermee eens. Het lijstje hoeft geen toegevoegde waarde te zijn op dit moment, gezien we het niet kunnen verifiëren. Echter is het interessant om te zien hoe de komende dagen de officiële rapporten zich ontwikkelen. Mocht dit wel degelijk het gegeven lijstje volgen, dan weten we juist door dit lijstje dat er experts zijn die meer weten/meer bekend willen maken (op dit moment) dan het RIVM.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:37 schreef iBenny het volgende:
Ik ben het eens met onderstaande comment:
[..]
Ik deelde eerder ook al het pastebin-linkje en werd meteen vrij fel op gereageerd en vrij snel verwijderd. Had expres in mijn post nog een nuance aangebracht (niks feitelijks gebracht). Sterker nog... Ik heb expres in het topic nog gekeken of deze niet al eerder was gedeeld. Was niet het geval en om nou de 120 andere delen daarvoor eerst te doorlezen gaat mij ook te ver.
Is het een idee om dat dan in ieder geval ergens te vermelden in de OP dat die pastebin-link delen niet is toegestaan.
Het was in mijn geval mijn ingang om mee te doen met het topic, maar gezien de felheid van users en mods zie ik dat nou ook niet bepaald meer zitten. Lijkt mij ook niet de bedoeling.
Dat ligt niet aan jou of dat linkje. We modden sowieso vrij strak en snel. Tenminste, dat is de bedoeling.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:37 schreef iBenny het volgende:
Ik ben het eens met onderstaande comment:
[..]
Ik deelde eerder ook al het pastebin-linkje en werd meteen vrij fel op gereageerd en vrij snel verwijderd.
ik heb je post niet gezien, dus ik weet niet precies wat erin stond.quote:Had expres in mijn post nog een nuance aangebracht (niks feitelijks gebracht). Sterker nog... Ik heb expres in het topic nog gekeken of deze niet al eerder was gedeeld. Was niet het geval en om nou de 120 andere delen daarvoor eerst te doorlezen gaat mij ook te ver.
Kan. Maar vanuit NWS gezien is het soberso de bedoeling dat als je iets aandraagt onder de noemer 'nieuws' dat dat vanuit een bron komt.quote:Is het een idee om dat dan in ieder geval ergens te vermelden in de OP dat die pastebin-link delen niet is toegestaan.
Dit lijkt me wat overdreven. Volgens mij proberen we strak te zijn (juist ook omdat sommige users vrij fel zijn), maar niet onrechtvaardig.quote:Het was in mijn geval mijn ingang om mee te doen met het topic, maar gezien de felheid van users en mods zie ik dat nou ook niet bepaald meer zitten. Lijkt mij ook niet de bedoeling.
Maar in één van de reacties:quote:Op maandag 2 maart 2020 12:12 schreef dimmak het volgende:
COR / Leak: Gevallen corona in NLVolgens mij is er best ruimte voor dit topic. Lijkt mij logisch dat klokkenluiders niet bekend willen worden, maar is toch zorgelijk als GGD en RIVM niet met de juiste info naar buiten komen. Ook al zou de lijst niet kloppen, moet er toch ruimte zijn om dit te bespreken?twitter:Misssbitcoin twitterde op maandag 02-03-2020 om 09:03:13🚨Er zijn naar verluid zijn er in Nederland reeds 76 mensen besmet met #COVID19Onderstaande lijst is opgesteld door 25 geverifieerde medisch professionals. Welke niet met naam en toenaam worden benoemd. Zij brengen dit naar buiten omdat het RIVM en de GGD onjuiste info deelt. https://t.co/HSw0ArJv5d reageer retweet
Een onbekend persoon op internet post een lijstje, een eveneens onbekend persoon claimt dat het niet klopt. Tja...twitter:BolFerdinand twitterde op maandag 02-03-2020 om 12:03:34@Misssbitcoin @NovelCoronaBot @rivm Kennis van mij werkt in 1 van de genoemde ziekenhuizen. Het bericht dat daar meerdere positieve checks zijn uitgevoerd, klopt niet! reageer retweet
Laten we vooral conclusies trekken uit een random pastebin lijstquote:Op maandag 2 maart 2020 12:12 schreef dimmak het volgende:
COR / Leak: Gevallen corona in NLtwitter:Misssbitcoin twitterde op maandag 02-03-2020 om 09:03:13🚨Er zijn naar verluid zijn er in Nederland reeds 76 mensen besmet met #COVID19Onderstaande lijst is opgesteld door 25 geverifieerde medisch professionals. Welke niet met naam en toenaam worden benoemd. Zij brengen dit naar buiten omdat het RIVM en de GGD onjuiste info deelt. https://t.co/HSw0ArJv5d reageer retweet
Volgens mij is er best ruimte voor dit topic. Lijkt mij logisch dat klokkenluiders niet bekend willen worden, maar is toch zorgelijk als GGD en RIVM niet met de juiste info naar buiten komen. Ook al zou de lijst niet kloppen, moet er toch ruimte zijn om dit te bespreken?twitter:wmiddelkoop twitterde op maandag 02-03-2020 om 10:43:40Breek: Van een buitenlandse expert heb ik begrepen dat hij is gecontacteerd door een aantal professionele Nederlandse 'klokkenluiders' ('medical doctor and a nurse relaying alarming, head-scratching information') over misstanden in de Nederlandse #RIVM aanpak. https://t.co/5D3cqbYevJ reageer retweet
Dit bedoel ik dus. Het anti-RIVM sentiment is te overheersend in het topic. Dit kan een klein beetje tegenwicht bieden of is in ieder geval een aanzetquote:
Done.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:37 schreef erkel het volgende:
Kan dit lijstje misschien in de OP van het COVID hoofdtopic geplaatst worden:
Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
- Het virus verspreidt zich vooral via hoest- en niesdruppeltjes die kort in de lucht hangen. Wie geen symptomen vertoont, vormt amper besmettingsgevaar.
- Iemand kan gemiddeld twee à drie anderen besmetten (minder dan bij bijvoorbeeld mazelen). Dit cijfer daalt echter door alle voorzorgsmaatregelen.
- Verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten.
- Bijna alle sterfgevallen betreffen oudere of al zieke mensen.
Bron: https://www.nu.nl/nucheck(...)ng-in-nederland.html
Ik denk dat dit ook kan helpen met het verminderen van nepnieuws in het topic
Jawel. Een prachtige OP met diverse linkjes onder 1 klik beschikbaar is verworden tot 1 algemeen verhaal wat zo van rivm.nl af kan komen.quote:
Prima, dan zet ik het er weer in.quote:Op maandag 2 maart 2020 19:49 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Jawel. Een prachtige OP met diverse linkjes onder 1 klik beschikbaar is verworden tot 1 algemeen verhaal wat zo van rivm.nl af kan komen.
Als ik de TS weer ben gaat al die onzin er weer uit.
Onder een spoiler. Wij, de users vanaf topic 1, doen wekenlang ons best om die OP aan te vullen en poef, alles is weggedrukt onder een spoiler.quote:Op maandag 2 maart 2020 19:50 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Prima, dan zet ik het er weer in.
Die linkjes staan er overigens alsnog gewoon.
Ik zal er even wat moois van maken. K?quote:Op maandag 2 maart 2020 19:51 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Onder een spoiler. Wij, de users vanaf topic 1, doen wekenlang ons best om die OP aan te vullen en poef, alles is weggedrukt onder een spoiler.
Ik ga even kijken.quote:Op maandag 2 maart 2020 20:04 schreef Fernweh het volgende:
COR / Wie is er in een Corona gebied geweest? (tijdens de uitbraak)
Lolbroeken trollen mij een beetje, zou de TT aangepast kunnen worden met tussen haakjes erachter aan (Tijdens de uitbraak.)
Hmm. Je komt zelf ook niet echt serieus over. Je schrijft bv niet waar dat was. Ik begrijp die reacties wel.quote:Op maandag 2 maart 2020 20:04 schreef Fernweh het volgende:
COR / Wie is er in een Corona gebied geweest? (tijdens de uitbraak)
Lolbroeken trollen mij een beetje, zou de TT aangepast kunnen worden met tussen haakjes erachter aan (Tijdens de uitbraak.)
Als ik niet serieus overkwam is dat aan mij te wijtenquote:Op maandag 2 maart 2020 20:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Hmm. Je komt zelf ook niet echt serieus over. Je schrijft bv niet waar dat was. Ik begrijp die reacties wel.
Wat wil je met dat topic?
Heb het voor nu gesloten.
Dit klinkt al veel specifieker dan wat je in je topic schreef.quote:Op maandag 2 maart 2020 20:16 schreef Fernweh het volgende:
[..]
Als ik niet serieus overkwam is dat aan mij te wijten![]()
Ik was in Gangelt en in die regio heerst het wel, er is onlangs een medische post geopend omdat veel huisartsen ook in quarantaine zitten in die regio. Via een echtpaar is het met de carnaval verspreidt.
Maar dit specifieke forum ga ik vanaf nu gewoon mijden denk ik, er zijn enkel lolbroeken. Ik wil niet steeds met dat getroll van doen hebben dan begon ik wel over in onz. Ik wilde gewoon met mensen in contact komen die ook in een gebied zijn geweest waar de Corona heerst en wat hun opviel. Was het rustiger dan normaal etc? Hoe was de sfeer?
Maar ik heb hierin gefaald. Zou je het topic gewoon op mijn verzoek willen sluiten, dan ga ik gewoon mijn weg verder elders. Misschien dat ik zulke vragen beter op een Duits of buitenlands forum kan stellen omdat het daar meer leeft, hier in NL is er nog niet echt infectiegebied.
En toch was dat wat er gebeurde. Ze snoof haar neus, in een papieren doek die werd weggegooid en ze gebruikte zo'n handpompje van infectiemiddel. Dat wil zeggen dat er wel een soort protocol was. Ergens is het jammer dat zo'n observatie van mij wordt gezien als een 'grap' of niet serieus. Dat betekend dat er enkel lolbroeken zitten op dit forum, die dat wellicht als grap hebben uitgemolken.quote:Op maandag 2 maart 2020 20:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit klinkt al veel specifieker dan wat je in je topic schreef.
Ik wil wel serieus je topic een kans geven en modereren op lolbroeken.
Maar 'ik was in besmet gebied en iemand snoot zijn neus' gaat dat niet worden.
Mensen die alleen maar ongefundeerd angst zaaien kunnen eventueel naar BNW. TR maar als je het over de top vindt gaan.quote:Op maandag 2 maart 2020 21:22 schreef Peter het volgende:
Kan er een 'Speculatie en hysterie'-topic komen? Zodat de ongefundeerde angstzaaiers uit de serieuze topics blijven?
En daar dan graag ook steng op modden. Dank.
In het algemene topic en het boodschappentopic roepen er best veel mensen ongefundeerde zaken. Nemen roddels voor waar aan en speculeren er op los.quote:Op maandag 2 maart 2020 21:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Mensen die alleen maar ongefundeerd angst zaaien kunnen eventueel naar BNW. TR maar als je het over de top vindt gaan.
Maar vergeet niet dat veel mensen ook echt angstig zijn. Mss niet meteen voor zichzelf, als wel voor ouders of andere geliefden. Die angst is vaak oprecht.
En een kleine mate van hysterie kan hier een gevolg van zijn. Het zal wel minder worden in een paar dagen. Als alles wat meer normaliseert.
Maar nogmaals: als het over de top gaat, TR aub. We zijn met voldoende mods.
En welke bron in dan leidend? Het RIVM? Dan ga je op veel weerstand stuiten.quote:Op maandag 2 maart 2020 22:05 schreef Peter het volgende:
[..]
In het algemene topic en het boodschappentopic roepen er best veel mensen ongefundeerde zaken. Nemen roddels voor waar aan en speculeren er op los.
Een forum/topic zonder ongefundeerde zaken zou duidelijkheid kunnen geven. Dat vraagt actief mee modereren en niet alleen reageren op TR's. Wellicht te arbeidsintensief, maar anders ga je meewerken aan desinformatie en hysterie.
my 2 cents
Hangt er toch vanaf of er daadwerkelijk paniekzaaiers zijn?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Zijn al die 35395815 reacties van "Wat een paniekzaaiers hier" (in welke vorm dan ook) nou toegestaan of niet?
Ligt aan de context.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Zijn al die 35395815 reacties van "Wat een paniekzaaiers hier" (in welke vorm dan ook) nou toegestaan of niet?
Dank.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Ligt aan de context.
Kan ik zo niet ja of nee op zeggen.
Meeste is meteen weggemod. Kijk maar.
Ik heb niet de illusie dat fok! daarin iets kan veranderen. Maar bedankt voor je vertrouwen in ons.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:09 schreef klappernootopreis het volgende:
Dat er een Corona-virus is weten we nu wel, maar wat doen we aan het wereldwijde hypochondrie-virus?
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb niet de illusie dat fok! daarin iets kan veranderen. Maar bedankt voor je vertrouwen in ons.
Doe gewoon even wat aan je toon, anders. Heeft geen zak te maken met 'JULLIE MODDEN AL HET TEGENGAS WEG!1!11!1', maar met de manier waarop je communiceert.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:07 schreef Noordzijde het volgende:
Ja, nee, tuurlijk, mijn bericht wordt verwijderd, maar dit soort sensatiezoekerij en angstzaaierige berichten mogen lekker blijven.
Ik beledig je niet en ik val je niet aan. Je maakt een OP met nogal grove stellingen die je niet ook zo grof kan onderbouwen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 19:51 schreef Za het volgende:
Ik vind het onbegrijpelijk dat het op dit subforum is toegestaan dat meerdere users samen met een mod een user aanvallen en beledigen.
Ik heb hier nog nooit onwaarheden verkondigd.
Men kan niet replyen op aantijgingen en tegelijkertijd artikelen opzoeken van weken geleden.
Vooral van een mod verwacht ik zulk gedrag niet, er zijn ladingen Corona nieuws, en wanneer iemand specifieke beelden of artikelen wenst te zien die genoemd worden in de OP ben je wel even bezig die op te zoeken.
Ik ben daar altijd toe bereid, maar dit is gewoon asociaal gedrag.
COR / Leugen: particulieren kapen mondkapjes weg voor artsen.
Het betreft ook geen complot zoals gesuggereerd wordt, er was de rest van de wereld alles aan gelegen China te helpen, men was daar trots op en deelde de beelden, wekenlang.
Die is van 5325236 topics geleden en er is toen ook al, door users geloof ik, gezegd tegen vosss dat zolang het een gerucht is, hij het beter niet kan melden. Dat leek me afdoende.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:09 schreef Noordzijde het volgende:
Waarom mogen berichten die nergens op gebaseerd zijn en alleen maar voor angst zorgen blijven bestaan?
Bijv. deze:
Op dinsdag 3 maart 2020 13:39 schreef vosss het volgende:
Voor de duidelijkheid, mijn bron is voor mij niet anoniem; die hou ik voor jullie anoniem. Ook omdat nog niet 100% zeker is. Vermoedelijk 1ste dodelijk slachtoffer in Limburg dus. 2de patient ligt ook op de IC aldaar. UMC dus.
Was super druk bezig met voorbereiden mijn excuus voor de late reactiequote:
Loona, er zijn geen grove stellingen, dingen worden verkeerd geïnterpreteerd.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:11 schreef Lonaa het volgende:
Ik beledig je niet en ik val je niet aan. Je maakt een OP met nogal grove stellingen die je niet ook zo grof kan onderbouwen.
Daar gaf ik je de gelegenheid toe, maar als je dan ' ik ga niet eens de moeite noemen het allemaal op te zoeken.' zegt, prima. Dan ga je het dus niet onderbouwen en dan kan het op slot.
Ik geef je topic met liefde een schop naar BNW, als ze m daar wel willen hebben.
So what. Mensen zijn oprecht bezorgd. Als het virus hier meevalt, zal het wel minder worden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 21:01 schreef PP_Sound het volgende:
Dat algemene topic kun je beter omdopen naar: De grote paniekvogel SC.
Het is eenzijdig en vaak off-topic , tegengeluiden worden weggemod.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 21:56 schreef capricia het volgende:
[..]
So what. Mensen zijn oprecht bezorgd. Als het virus hier meevalt, zal het wel minder worden.
Als je tegengeluid is 'het valt allemaal wel mee' of 'het is maar een griepje' (en dat is een aanname mijnerzijds) dan zie ik niet meteen wat je zoekt in zo'n subforum.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 21:58 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Het is eenzijdig en vaak off-topic , tegengeluiden worden weggemod.
Het is familie van verkoudheid mag ook niet? Dat is namelijk gewoon de waarheid.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je tegengeluid is 'het valt allemaal wel mee' of 'het is maar een griepje' (en dat is een aanname) dan zie ik niet meteen wat je zoekt in zo'n subforum.
Off topic ben ik wel met je eens. Je hebt geen idee hoeveel troep we verwijderen. En ook zijn er inmiddels bans uitgedeeld.
We doen ons best.
Overigens zijn tegengeluiden die verder komen dan 'stel je niet zo aan' of 'we gaan allemaal dood!' (in hoofdletters ook nog), niet echt serieuze tegengeluiden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 21:58 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Het is eenzijdig en vaak off-topic , tegengeluiden worden weggemod.
Zoals een mens familie is van een paard inderdaad, allebei zoogdieren.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:03 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Het is familie van verkoudheid mag ook niet? Dat is namelijk gewoon de waarheid.
Sorry. Ik zie even niet wat dat bijdraagt. Het virus is familie van de griep. Post het. Prima.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:03 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Het is familie van verkoudheid mag ook niet? Dat is namelijk gewoon de waarheid.
Verdiep je er eerst eens in voordat je zulke opmerkingen maakt.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zoals een mens familie is van een paard inderdaad, allebei zoogdieren.
Verkoudheid is geen griep en er zijn inmiddels al meerdere Corona virussen actief die we onder de noemer verkoudheid scharen, vrij onschuldig met soms ernstige complicaties.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Sorry. Ik zie even niet wat dat bijdraagt. Het virus is familie van de griep. Post het. Prima.
Wat is je punt? Mensen weten dat wel.
Prima. Wat is je punt?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:11 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Verkoudheid is geen griep en er zijn inmiddels al meerdere Corona virussen actief die we onder de noemer verkoudheid scharen, vrij onschuldig met soms ernstige complicaties.
Ik sta open voor voorbeelden.quote:
Nog een aanvulling: als je echt ergens een onterechte mod-actie ziet, kunnen we het altijd voorleggen bij een FA.quote:
Het continue bashen van RIVM blijft gewoon staan terwijl daar een eigen topic voor is.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik sta open voor voorbeelden.
'stel je niet aan' in hoofdletters is dat niet. Mensen zijn oprecht bezorgd.
Bashen mag je TR-en.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:23 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Het continue bashen van RIVM blijft gewoon staan terwijl daar een eigen topic voor is.
Tsja en de kritiek daarop die verdwijnt gewoon.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Bashen mag je TR-en.
Kritiek moet gewoon mogelijk zijn.
Eens?
Moderators bannen niet. Dat doen FA’s. Daar kun je terecht.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Oke, posts worden nu ook verwijderd.
Dan maar serieus zonder inhoudelijk te gaan op de ban:
PM/DM je actieve users gewoon eerst als jullie vinden dat ze te ver gaan ipv ze meteen te verbannen.
Wil je serieus deze kant op?quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Moderators bannen niet. Dat doen FA’s. Daar kun je terecht.
Niet mee eens op moment dat het over meerdere notes, over meerdere subfora van meerdere mods gaat.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wil je serieus deze kant op?
Jullie geven de notes. Jullie vragen aan een FA of hij kan ingrijpen.
Jullie zouden imo dan een DM/PM moeten sturen ipv meteen een ban aanvragen. Niet mee eens?
Je gaat er wel op in, maar toch ook weer niet? Jij bepaalt toch niet dat de discussie over is? Feedback lijkt me juist de plek voor discussie. Beetje raar dit.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet mee eens op moment dat het over meerdere notes, over meerdere subfora van meerdere mods gaat.
Dan gaat het over iemands oeuvre.
Dan gaat de betreffende user naar achter en bepalen de FA’s wat er mee gebeurt.
Verders ga ik hier niet inhoudelijk op notes of bans in.
En laat ik deze discussie hierbij.
Nogmaals. Bij klachten over de moderatie of bans kun je contact opnemen met forum@fok.nl. Collega Capricia heeft alles gezegd wat wij er over kunnen zeggen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je gaat er wel op in, maar toch ook weer niet? Jij bepaalt toch niet dat de discussie over is? Feedback lijkt me juist de plek voor discussie. Beetje raar dit.
Wij hebben een week vertraging. Ik kijk ook zelden naar die notes. Had gewoon even een PM gestuurd ipv notes en ban.
Toevallig net naar mijn notes gekeken. Ik snap van een hoop notes niet eens dat ik ze gekregen heb. Maar blijkbaar is de policy zoveel mogelijk aan proberen te naaien om vervolgens ineens users te bannen. Erg jammer, ook als het gaat om users die een significante bijdrage leveren aan dit subforum (zoals @:scrummie2.1 ).
Nee. Dit FB topic is niet de plek om notes of bans te bespreken. Nogmaals, neem contact op met een FA als je vragen hebt. In wat je schrijft over de policy herken ik mijzelf en mijn collega’s overigens niet.quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je gaat er wel op in, maar toch ook weer niet? Jij bepaalt toch niet dat de discussie over is? Feedback lijkt me juist de plek voor discussie. Beetje raar dit.
Wij hebben een week vertraging. Ik kijk ook zelden naar die notes. Had gewoon even een PM gestuurd ipv notes en ban.
Toevallig net naar mijn notes gekeken. Ik snap van een hoop notes niet eens dat ik ze gekregen heb. Maar blijkbaar is de policy zoveel mogelijk aan proberen te naaien om vervolgens ineens users te bannen. Erg jammer, ook als het gaat om users die een significante bijdrage leveren aan dit subforum (zoals @:scrummie2.1 ).
Nee, natuurlijk zie je dat niet. Jullie doen het niet bewust (dat zou het nog een stukje erger maken).quote:Op vrijdag 6 maart 2020 00:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Dit FB topic is niet de plek om notes of bans te bespreken. Nogmaals, neem contact op met een FA als je vragen hebt. In wat je schrijft over de policy herken ik mijzelf en mijn collega’s overigens niet.
Ik vond het een vervelende trollpost! Nee grapje, ik denk dat ik hem perongelijk heb aangeklikt met het opschonen van het topic.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:47 schreef Zipportal het volgende:
Waarom werd mijn post verwijderd: "Eindelijk gaan de ogen open."
Dit is was een reactie op de eerste dode in Nederland.
Ik heb dit gezegd omdat er nog steeds tokkies zijn dit als een normaal virus zien?
Ik snap niet waarom mijn post verwijderd is?
Het staat je vrij die te maken.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:18 schreef xzaz het volgende:
Jammer dat we geen kaartje hebben van huidige influenza besmettingen en de doden. We vergelijken met niets.
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 22:11 schreef vosss het volgende:
Ik weet niet wie allemaal mods zijn op dit forum, maar complimenten om dit allemaal in goede banen te leiden. Zal wel druk zijn. Dus petje af.
Dat wou ik even zeggen.
Verkeerde topic?quote:
Even in de FB meegenomen.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:05 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Wat is er off-topic aan een verhaal van een chirurg in Italië die meemaakt hoe de situatie daar is?
Was mijn eigen post die ik ook in het algemene topic wilde plaatsen inderdaad. Een quote scheelt werk. Snap nog niet helemaal waarom dat verwijderd wordt, maar goed.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Even in de FB meegenomen.
Ik doelde meer op de hele discussie over huizen met een tikkie afrekenen.
Wat betreft jouw post: daarvan heb ik 1 exemplaar verwijderd omdat je hem en crosspostte en ook nog zelf ging quoten.
Beetje driedubbel op.
Omdat het erg druk is en ik niet alles lees.quote:Op zondag 8 maart 2020 13:51 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Waarom mogen de opmerkingen over Emma Wortelboer wel blijven staan, maar mijn post met een gifje van diezelfde Emma Wortelboer en met dus dezelfde strekking, niet?
In: COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #169 Geen gewoon griepje
Het leek mij een logische reactie.. en als het als offtopic werd gezien, dan waren de opmerkingen daarboven en daaronder net zo offtopic.
Dan 3x Emma Wortelboerquote:Op zondag 8 maart 2020 13:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
Deze hype is nog hysterischer dan de uitslagen van het eurovisiesongfestieval.
Ik vind het wat overtrokken om dit weg te modden, maar ok, whatever rocks your boat.quote:
Ook weg.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:11 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Het begon met deze:
[..]
Dan 3x Emma Wortelboer
En daarna deze:
[..]
Ik vind het wat overtrokken om dit weg te modden, maar ok, whatever rocks your boat.
We gaan ons best doen lieverd, maar niet iedereen is zo'n fantastische mod dan @capricia. Ik kan er namelijk niks van!quote:Op zondag 8 maart 2020 19:36 schreef Salina het volgende:
Kunnen de mods wat beter modden op het algemene topic? Begint veel te veel op een nutteloze, oninteressante slow chat te lijken.
Hihaho-posts en trollpogingen voegen niks toe aan de discussie en verslechteren de leesbaarheid. We begrijpen dat het leeft maar gelieve ontopic en relevant te posten.
Hier zie ik helaas steeds minder van terug.
Bij voorbaat dank!
COR / [En Don SC #1] HATSJOEquote:Op zondag 8 maart 2020 19:36 schreef Salina het volgende:
Kunnen de mods wat beter modden op het algemene topic? Begint veel te veel op een nutteloze, oninteressante slow chat te lijken.
Hihaho-posts en trollpogingen voegen niks toe aan de discussie en verslechteren de leesbaarheid. We begrijpen dat het leeft maar gelieve ontopic en relevant te posten.
Hier zie ik helaas steeds minder van terug.
Bij voorbaat dank!
quote:
Er mag natuurlijk tegengeluid zijn, dat is prima. We proberen dat wel 'binnen de perken' te houden en posts met 'het is maar een griepje' worden volgens mij ook verwijderd.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Kunnen de mensen die denken dat het maar een griepje is en daardoor de gevolgen meevallen gecentraliseerd worden in één topic?
Het is vervelend om elke keer uit te moeten leggen dat het gaat om de capaciteiten. Liever dus niet meer in het algemene topic imo.
Ben benieuwd hoe jullie daarover denken.
Je hebt een punt. Fijn dat jullie posts die hierover gaan maar niet onderbouwd zijn verwijderen. Ik zal reports blijven zetten om het jullie makkelijk te maken.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:50 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Er mag natuurlijk tegengeluid zijn, dat is prima. We proberen dat wel 'binnen de perken' te houden en posts met 'het is maar een griepje' worden volgens mij ook verwijderd.
En er is een topic: COR / Overdrijven we niet met zn allen?
Juist heel erg fijn Lenny!quote:Op maandag 9 maart 2020 08:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je hebt een punt. Fijn dat jullie posts die hierover gaan maar niet onderbouwd zijn verwijderen. Ik zal reports blijven zetten om het jullie makkelijk te maken.
Als deze reports vervelend zijn of jullie niet helpen, PM/DM me dan even.
Ik heb deze nog opgeslagen.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:01 schreef StateOfMind het volgende:
In een van de vele delen van het grote topic zijn onlangs 2 linkjes geplaatst die over de meest actuele situatie in Italië gaan, in real time weergegeven.
Met grafieken en vooral kaarten met daarin per gebied en provincie het aantal besmettingen.
Echter kan ik die linkjes nergens meer terugvinden.
Ik heb al een paar keer gevraagd of iemand die linkjes nog heeft,maar dat topic gaat zó hard dat daar overheen gelezen wordt.
Vandaar dat ik het hier nog maar eens probeer.
Dat is idd een van de 2 die ik zochtquote:Op maandag 9 maart 2020 15:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb deze nog opgeslagen.
https://lab24.ilsole24ore(...)r#Echobox=1583010734
Laat maar weten wat je wil. De oude TT was helemaal beroerd.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:35 schreef Za het volgende:
Waarom past iemand een TT aan naar iets wat niet correct is?
COR / Steekproef ETZ Tilburg: 9.3% onderzochte medewerkers besmet
Niet 10 procent van het personeel is besmet, maar 10 procent van de deelnemers aan de steekproef.
Het betreft ook niet alleen medewerkers van het ETZ maar:
Amphia Ziekenhuis*
Bravis
Catharina Ziekenhuis*
Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis
Elkerliek ziekenhuis
Jeroen Bosch Ziekenhuis*
Straks heb ik de poppen weer aan het dansen met deze TT.
Misschien hier? COR / Gecontroleerd zorgpersoneel besmetten.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:34 schreef MisschienEvenLezen het volgende:
Ik zeg misschien wat raars, maar zou een "gedoseerde" besmetting niet het beste zijn.
Aangezien ons lichaam sneller een afweer ontwikkeld dan dat wij een vaccin kunnen ontwikkelen lijkt me dat geen slecht idee. Zou kan je de zwakkeren in de samenleving ontzien doordat je weet dat je ziek bent en even even niet bij deze mensen in de buurt moet komen.
Voor gezonde mensen is het een griep.
Ik denk dat als we dit zouden doen dat er niet zoveel gedoe om is als nu het geval is en we weten wanneer het ongeveer over het land getrokken is.
Die was helemaal perfect.quote:
Neuh. Dat gaat niet passen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:20 schreef Za het volgende:
[..]
Die was helemaal perfect.
TT is nu 4 keer gewijzigd, en nog steeds niet correct. Wees dan volledig waneer dat zo hoog in het vaandel staat:
Ongeveer 4 procent van onderzochte medewerkers van zeven Brabantse en twee niet-Brabantse ziekenhuizen zijn besmet.
Dit is het FB topic.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:13 schreef woxxel het volgende:
Waarom zijn ze toch zo aan het zoeken naar degene die in het risico gebied zijn geweest?
Dat kan toch gewoon iemand zijn met milde klachten en een hoop anderen besmet hebben? En die weer anderen.
Serieusquote:
Dit is helemaal geen feedbacktopic voor users Scrummie. Dan reageert die gast weer op jou en jij weer op hem. Stuur gewoon een TR als je een post ziet wat je niet bevalt. Dat is een stuk beter om in een feedbacktopic te klagen over een andere user lijkt mij.quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:34 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Serieus
Ik heb een klacht, ik post die hier. Dat is toch prima feedback? Wat is dit voor een idioterie.
Ik geef toch aan waarom ik geen TR plaatsquote:Op woensdag 11 maart 2020 10:35 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dit is helemaal geen feedbacktopic voor users Scrummie. Dan reageert die gast weer op jou en jij weer op hem. Stuur gewoon een TR als je een post ziet wat je niet bevalt. Dat is een stuk beter om in een feedbacktopic te klagen over een andere user lijkt mij.
Door een TR te zetten!quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik geef toch aan waarom ik geen TR plaats.
Waar kan ik dan terecht met feedback over een user die zich misdraagt in een topic?
Wat is er nou allemaal aan de hand joh? Met deze toon bereik je iig weinig.quote:
Ik geef feedback. Tjacka haalt feedback weg.quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat is er nou allemaal aan de hand joh? Met deze toon bereik je iig weinig.
Daar zal hij vast een goede reden voor hebben. Maar met De o omgangsvormen zoals hierboven bereik je niks...quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik geef feedback. Tjacka haalt feedback weg.
Met normale, prima feedback ook niet schijnbaar. TR's ook niet.quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daar zal hij vast een goede reden voor hebben. Maar met De o omgangsvormen zoals hierboven bereik je niks...
Bedankt @Scrummie2.1quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:44 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Met normale, prima feedback ook niet schijnbaar. TR's ook niet.
Succes ermee.
Nee.quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:55 schreef KingRadler het volgende:
hoeveel Topics kan het hoofdtopic aan we zitten al op 202 is er een Limiet?
Tot en met 203quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:55 schreef KingRadler het volgende:
hoeveel Topics kan het hoofdtopic aan we zitten al op 202 is er een Limiet?
Denk niet dat zij daar op zitten te wachten. Op die bingokaart. Dicht.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
COR / De overheid heeft geen belang bij snelle genezing
Mag deze omvolkingsonzin naar BNW of TRU?
Blijkbaar had je dan maar 1 bericht in dat topic dat niet voldeed aan de eisen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 20:26 schreef THEFXR het volgende:
zoveel post weghalen en dat ik auto wordt ontvolgd in de topicreeks, dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Je bent mijn maat, maar soms moeten we niet te veel afdwalen vriend.quote:Op woensdag 11 maart 2020 20:26 schreef THEFXR het volgende:
zoveel post weghalen en dat ik auto wordt ontvolgd in de topicreeks, dat kan toch niet de bedoeling zijn.
oh, ik dacht veel meer, maar ja, die topics gaan zo hard, he, tnx voor de infoquote:Op woensdag 11 maart 2020 20:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Blijkbaar had je dan maar 1 bericht in dat topic dat niet voldeed aan de eisen.
ik ga er op letten, komt goed, vriendquote:Op woensdag 11 maart 2020 21:04 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Je bent mijn maat, maar soms moeten we niet te veel afdwalen vriend.
Er was laatst ook iemand die zei dat door het verwijderen van een bericht het topic uit z'n MyAT verdween, dat is blijkbaar een BUG, ofzo.quote:Op woensdag 11 maart 2020 21:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
oh, ik dacht veel meer, maar ja, die topics gaan zo hard, he, tnx voor de info
quote:Op woensdag 11 maart 2020 21:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik ga er op letten, komt goed, vriend
Ik verwijder wel vaker berichten eigenlijk. Soms past zijn post gedrag in BNW. Dat mag toch?quote:Op woensdag 11 maart 2020 21:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Er was laatst ook iemand die zei dat door het verwijderen van een bericht het topic uit z'n MyAT verdween, dat is blijkbaar een BUG, ofzo.
Ik heb iig, zo uit mijn hoofd, maar 1 (waarschijnlijk offtopic) post van je verwijderd, de afgelopen 2 uur.
Dat is er al.quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:03 schreef Elan het volgende:
Is een Corona SC een goed idee? Scheelt de modjes opruimwerk en de users een plekje om een beetje schijtlollig te doen en slap te ouwehoeren.
In VBL heeft dit prima uitgepakt, al het schorem zit tegenwoordig keurig in de slowchat en niet in de clubtopics.
Die is er:quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:03 schreef Elan het volgende:
Is een Corona SC een goed idee? Scheelt de modjes opruimwerk en de users een plekje om een beetje schijtlollig te doen en slap te ouwehoeren.
In VBL heeft dit prima uitgepakt, al het schorem zit tegenwoordig keurig in de slowchat en niet in de clubtopics.
Dit kun je denk ik het beste even in BUG vragen. Ik heb geen idee in ieder geval.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:55 schreef Za het volgende:
Mijn meldingen bel werkt niet meer, hoe kan ik dat fixen, BVD.
Hij werkt opeens weer. Geen idee hoe het kan. Thanks iig.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:55 schreef trein2000 het volgende:
Dit kun je denk ik het beste even in BUG vragen. Ik heb geen idee in ieder geval.
Fijn dat het weer opgelost is!quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:59 schreef Za het volgende:
[..]
Hij werkt opeens weer. Geen idee hoe het kan. Thanks iig.
Het is overduidelijk dat sommige (groepjes) users het veel lolliger vinden om in het algemene topic te trollen en klieren. Want wat is er nou leuker dan andere users op de kast jagen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Die is er:
COR / [En Don SC #1] HATSJOE
Maar mensen reageren gewoon vaak primair op het nieuws en praten (soms off topic) daar over door. En dan werkt de SC niet goed. Persoonlijk verwijs ik nu meerdere keren per dag naar de SC. En toch is het daar stil.![]()
Mss is het juist handiger om een serieus wetenschappelijk topic erbij te openen?
Zeker, respect voor je collega'squote:Op donderdag 12 maart 2020 19:04 schreef capricia het volgende:
Volgens mij hebben mijn collega's hard gewerkt vandaag.
Die zie je inderdaad niet meer.quote:Op donderdag 12 maart 2020 20:47 schreef riazop het volgende:
[..]
De meeste wegwuivers durven al niet meer in deze draad te komen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Open gerust een nieuw topic. Als ik die oude moet vegen is ie ook zo ongeveer leeg.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:57 schreef Domnivoor het volgende:
Mag het lege schappen topic weer open, of blijft het standpunt dat het 'gewoon hartstikke fake' is?![]()
We hebben al aardig wat foto's om te delen.
COR / Plaats hier foto's van lege schappen
Oke, nieuw topic.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Open gerust een nieuw topic. Als ik die oude moet vegen is ie ook zo ongeveer leeg.
Gesloten en dank voor het melden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:16 schreef kree het volgende:
Sluit deze maar COR / Even film kijken
Was al opzoek want wist dat er een film topic was. Maar door de titel niet zo makkelijk te vinden. Wmb daar maar verder dan
Omdat het smakeloos is.quote:
En anderen klagen weer dat er te veel blijft staan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 21:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
Er wordt soms echt teveel verwijderd in het centrale topic.
Niet zozeer hoor? Héb er opzich wel serieuze intentie mee. Ok de vergelijking is mss wat overdreven. Maar dat had ik erbij gezegd he.quote:
Je opent een topic om mensen met corona een ster zichtbaar te laten dragen en daar heb je dus serieuze bedoelingen mee?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:06 schreef kree het volgende:
[..]
Niet zozeer hoor? Héb er opzich wel serieuze intentie mee. Ok de vergelijking is mss wat overdreven. Maar dat had ik erbij gezegd he.
Dus tsja.... ik ben altijd voor het open houden enzo. Het liep niet uit de hand. Dus ok uiteindelijk jullie keuze, maar wat mij betreft had die nog wel even open mogen blijven?
Nee ik schets een vergelijking. Of het serieus is met bedoelingen. Nah niet gelijk?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Je opent een topic om mensen met corona een ster zichtbaar te laten dragen en daar heb je dus serieuze bedoelingen mee?
Misschien had je het dan anders moeten brengen. Nu maak je gewoon een vergelijking die niet echt normaal is. COR is een serieus subforum dus dat past daar niet. Wellicht past dit wel in ONZ.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:13 schreef kree het volgende:
[..]
Nee ik schets een vergelijking. Of het serieus is met bedoelingen. Nah niet gelijk?
Maar denk dat zoiets zou helpen terwijl ik weet dat het natuurlijk niet een haalbaar idee is.
Maar mag daar best over praten toch?
Doe maar niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:23 schreef kree het volgende:
Trouwens zo raar is het niet het idee? In china moet je app laten zien voor ov etc dus heel ver gezocht is het niet. Doe hem maar weer open.
Dat het niet haalbaar is ok. Dat wisten we toch gelijk al? Ik roep maar wat en hoop dat er beetje discussie over komt wat dan wel. Daar is een forum toch voor? En ok als het nou uit de hand liep dan had ik iedere mod gelijk gegeven. Maar was het nog niet. Dus ook geen reden om het te sluiten. Wie weet komt er wel een goed idee uit?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Misschien had je het dan anders moeten brengen. Nu maak je gewoon een vergelijking die niet echt normaal is. COR is een serieus subforum dus dat past daar niet. Wellicht past dit wel in ONZ.
Verder is het natuurlijk een debiel idee wat nooit gaat werken. Ik kan me niet voorstellen dat je serieus bent met dit topic.
De vergelijking is smakeloos en kwetsend.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:29 schreef kree het volgende:
Andere optie is topics hebben waar de shit uit word weg gehaald zodat er iets overblijft van we zijn het allemaal met elkaar eens bladiebla....
Komop zeg er stond daar niet iets kwetsende of vreemds. Je moet het wel beetje open houden natuurlijk voor meningen.
Omg iedereen snapt toch wel dat ik dit niet kwetsend bedoel? Of wel? In china hebben ze al een app he of je met een taxi mee mag enzo?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
De vergelijking is smakeloos en kwetsend.
En je plan (ook al had je het anders genoemd) onhaalbaar. Mensen met Corona moeten thuisblijven. Mensen die dat niet doen hebben sowieso blijkbaar schijt aan alles en gaan écht geen zichtbaar symbool dragen dat ze besmet zijn.
Ik weet het niet, ik weet dat ik soms nogal hard kan overkomen enzo. Terwijl helemaal niet eens zo bedoelt hoor.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:29 schreef Durmada het volgende:
Dat je niet altijd hoeft te roepen dat het maar een griepje is dat snap ik en wordt terecht gemodereerd. Maar om het nou misdadig te noemen als er wat langer op de tests gewacht moet worden vind ik een ander uiterste en mag wat mij betreft ook gemodereerd worden. Redelijkheid boven alles.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |