twitter:Misssbitcoin twitterde op maandag 02-03-2020 om 09:03:13🚨Er zijn naar verluid zijn er in Nederland reeds 76 mensen besmet met #COVID19Onderstaande lijst is opgesteld door 25 geverifieerde medisch professionals. Welke niet met naam en toenaam worden benoemd. Zij brengen dit naar buiten omdat het RIVM en de GGD onjuiste info deelt. https://t.co/HSw0ArJv5d reageer retweet
Volgens mij is er best ruimte voor dit topic. Lijkt mij logisch dat klokkenluiders niet bekend willen worden, maar is toch zorgelijk als GGD en RIVM niet met de juiste info naar buiten komen. Ook al zou de lijst niet kloppen, moet er toch ruimte zijn om dit te bespreken?twitter:wmiddelkoop twitterde op maandag 02-03-2020 om 10:43:40Breek: Van een buitenlandse expert heb ik begrepen dat hij is gecontacteerd door een aantal professionele Nederlandse 'klokkenluiders' ('medical doctor and a nurse relaying alarming, head-scratching information') over misstanden in de Nederlandse #RIVM aanpak. https://t.co/5D3cqbYevJ reageer retweet
En dan, allerlei wildgroei aan vage bronnen en lijstjes toestaan? Wat heeft dat voor nut?quote:Op maandag 2 maart 2020 12:12 schreef dimmak het volgende:
COR / Leak: Gevallen corona in NLVolgens mij is er best ruimte voor dit topic. Lijkt mij logisch dat klokkenluiders niet bekend willen worden, maar is toch zorgelijk als GGD en RIVM niet met de juiste info naar buiten komen.twitter:Misssbitcoin twitterde op maandag 02-03-2020 om 09:03:13🚨Er zijn naar verluid zijn er in Nederland reeds 76 mensen besmet met #COVID19Onderstaande lijst is opgesteld door 25 geverifieerde medisch professionals. Welke niet met naam en toenaam worden benoemd. Zij brengen dit naar buiten omdat het RIVM en de GGD onjuiste info deelt. https://t.co/HSw0ArJv5d reageer retweet
Waarom moet ik een topic openen over dat jij een topic moet openen over een lijstje op pastebin?quote:
Het is een algemeen topic waar dus alles rond Corona besproken kan worden, ik zie geen enkele reden om dat niet te melden.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Waarom moet ik een topic openen over dat jij een topic moet openen over een lijstje op pastebin?
Zie beide posts boven je.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:28 schreef raptorix het volgende:
Waarom word het lijstje van Pastebin verwijderd? Het lijkt me wel duidelijk dat dit niet officieel is, maar het is ook niet direct fake.
Ah, dus omdat JIJ het fake vind is het ook fake, wat een bullshit.quote:
Mag je bullshit vinden, is toch hoe we het doen.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah, dus omdat JIJ het fake vind is het ook fake, wat een bullshit.
Niet ik alleen hoor.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah, dus omdat JIJ het fake vind is het ook fake, wat een bullshit.
Ik deelde eerder ook al het pastebin-linkje en werd meteen vrij fel op gereageerd en vrij snel verwijderd. Had expres in mijn post nog een nuance aangebracht (niks feitelijks gebracht). Sterker nog... Ik heb expres in het topic nog gekeken of deze niet al eerder was gedeeld. Was niet het geval en om nou de 120 andere delen daarvoor eerst te doorlezen gaat mij ook te ver.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:29 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dit is toch het grote COVID-19 topic, waar alles besproken zou moeten kunnen worden. Waarom geen apart topic voor bevestigde cases.
Ben het hiermee eens. Het lijstje hoeft geen toegevoegde waarde te zijn op dit moment, gezien we het niet kunnen verifiëren. Echter is het interessant om te zien hoe de komende dagen de officiële rapporten zich ontwikkelen. Mocht dit wel degelijk het gegeven lijstje volgen, dan weten we juist door dit lijstje dat er experts zijn die meer weten/meer bekend willen maken (op dit moment) dan het RIVM.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:37 schreef iBenny het volgende:
Ik ben het eens met onderstaande comment:
[..]
Ik deelde eerder ook al het pastebin-linkje en werd meteen vrij fel op gereageerd en vrij snel verwijderd. Had expres in mijn post nog een nuance aangebracht (niks feitelijks gebracht). Sterker nog... Ik heb expres in het topic nog gekeken of deze niet al eerder was gedeeld. Was niet het geval en om nou de 120 andere delen daarvoor eerst te doorlezen gaat mij ook te ver.
Is het een idee om dat dan in ieder geval ergens te vermelden in de OP dat die pastebin-link delen niet is toegestaan.
Het was in mijn geval mijn ingang om mee te doen met het topic, maar gezien de felheid van users en mods zie ik dat nou ook niet bepaald meer zitten. Lijkt mij ook niet de bedoeling.
Dat ligt niet aan jou of dat linkje. We modden sowieso vrij strak en snel. Tenminste, dat is de bedoeling.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:37 schreef iBenny het volgende:
Ik ben het eens met onderstaande comment:
[..]
Ik deelde eerder ook al het pastebin-linkje en werd meteen vrij fel op gereageerd en vrij snel verwijderd.
ik heb je post niet gezien, dus ik weet niet precies wat erin stond.quote:Had expres in mijn post nog een nuance aangebracht (niks feitelijks gebracht). Sterker nog... Ik heb expres in het topic nog gekeken of deze niet al eerder was gedeeld. Was niet het geval en om nou de 120 andere delen daarvoor eerst te doorlezen gaat mij ook te ver.
Kan. Maar vanuit NWS gezien is het soberso de bedoeling dat als je iets aandraagt onder de noemer 'nieuws' dat dat vanuit een bron komt.quote:Is het een idee om dat dan in ieder geval ergens te vermelden in de OP dat die pastebin-link delen niet is toegestaan.
Dit lijkt me wat overdreven. Volgens mij proberen we strak te zijn (juist ook omdat sommige users vrij fel zijn), maar niet onrechtvaardig.quote:Het was in mijn geval mijn ingang om mee te doen met het topic, maar gezien de felheid van users en mods zie ik dat nou ook niet bepaald meer zitten. Lijkt mij ook niet de bedoeling.
Maar in één van de reacties:quote:Op maandag 2 maart 2020 12:12 schreef dimmak het volgende:
COR / Leak: Gevallen corona in NLVolgens mij is er best ruimte voor dit topic. Lijkt mij logisch dat klokkenluiders niet bekend willen worden, maar is toch zorgelijk als GGD en RIVM niet met de juiste info naar buiten komen. Ook al zou de lijst niet kloppen, moet er toch ruimte zijn om dit te bespreken?twitter:Misssbitcoin twitterde op maandag 02-03-2020 om 09:03:13🚨Er zijn naar verluid zijn er in Nederland reeds 76 mensen besmet met #COVID19Onderstaande lijst is opgesteld door 25 geverifieerde medisch professionals. Welke niet met naam en toenaam worden benoemd. Zij brengen dit naar buiten omdat het RIVM en de GGD onjuiste info deelt. https://t.co/HSw0ArJv5d reageer retweet
Een onbekend persoon op internet post een lijstje, een eveneens onbekend persoon claimt dat het niet klopt. Tja...twitter:BolFerdinand twitterde op maandag 02-03-2020 om 12:03:34@Misssbitcoin @NovelCoronaBot @rivm Kennis van mij werkt in 1 van de genoemde ziekenhuizen. Het bericht dat daar meerdere positieve checks zijn uitgevoerd, klopt niet! reageer retweet
Laten we vooral conclusies trekken uit een random pastebin lijstquote:Op maandag 2 maart 2020 12:12 schreef dimmak het volgende:
COR / Leak: Gevallen corona in NLtwitter:Misssbitcoin twitterde op maandag 02-03-2020 om 09:03:13🚨Er zijn naar verluid zijn er in Nederland reeds 76 mensen besmet met #COVID19Onderstaande lijst is opgesteld door 25 geverifieerde medisch professionals. Welke niet met naam en toenaam worden benoemd. Zij brengen dit naar buiten omdat het RIVM en de GGD onjuiste info deelt. https://t.co/HSw0ArJv5d reageer retweet
Volgens mij is er best ruimte voor dit topic. Lijkt mij logisch dat klokkenluiders niet bekend willen worden, maar is toch zorgelijk als GGD en RIVM niet met de juiste info naar buiten komen. Ook al zou de lijst niet kloppen, moet er toch ruimte zijn om dit te bespreken?twitter:wmiddelkoop twitterde op maandag 02-03-2020 om 10:43:40Breek: Van een buitenlandse expert heb ik begrepen dat hij is gecontacteerd door een aantal professionele Nederlandse 'klokkenluiders' ('medical doctor and a nurse relaying alarming, head-scratching information') over misstanden in de Nederlandse #RIVM aanpak. https://t.co/5D3cqbYevJ reageer retweet
Dit bedoel ik dus. Het anti-RIVM sentiment is te overheersend in het topic. Dit kan een klein beetje tegenwicht bieden of is in ieder geval een aanzetquote:
Done.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:37 schreef erkel het volgende:
Kan dit lijstje misschien in de OP van het COVID hoofdtopic geplaatst worden:
Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
- Het virus verspreidt zich vooral via hoest- en niesdruppeltjes die kort in de lucht hangen. Wie geen symptomen vertoont, vormt amper besmettingsgevaar.
- Iemand kan gemiddeld twee ŕ drie anderen besmetten (minder dan bij bijvoorbeeld mazelen). Dit cijfer daalt echter door alle voorzorgsmaatregelen.
- Verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten.
- Bijna alle sterfgevallen betreffen oudere of al zieke mensen.
Bron: https://www.nu.nl/nucheck(...)ng-in-nederland.html
Ik denk dat dit ook kan helpen met het verminderen van nepnieuws in het topic
Jawel. Een prachtige OP met diverse linkjes onder 1 klik beschikbaar is verworden tot 1 algemeen verhaal wat zo van rivm.nl af kan komen.quote:
Prima, dan zet ik het er weer in.quote:Op maandag 2 maart 2020 19:49 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Jawel. Een prachtige OP met diverse linkjes onder 1 klik beschikbaar is verworden tot 1 algemeen verhaal wat zo van rivm.nl af kan komen.
Als ik de TS weer ben gaat al die onzin er weer uit.
Onder een spoiler. Wij, de users vanaf topic 1, doen wekenlang ons best om die OP aan te vullen en poef, alles is weggedrukt onder een spoiler.quote:Op maandag 2 maart 2020 19:50 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Prima, dan zet ik het er weer in.
Die linkjes staan er overigens alsnog gewoon.
Ik zal er even wat moois van maken. K?quote:Op maandag 2 maart 2020 19:51 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Onder een spoiler. Wij, de users vanaf topic 1, doen wekenlang ons best om die OP aan te vullen en poef, alles is weggedrukt onder een spoiler.
Ik ga even kijken.quote:Op maandag 2 maart 2020 20:04 schreef Fernweh het volgende:
COR / Wie is er in een Corona gebied geweest? (tijdens de uitbraak)
Lolbroeken trollen mij een beetje, zou de TT aangepast kunnen worden met tussen haakjes erachter aan (Tijdens de uitbraak.)
Hmm. Je komt zelf ook niet echt serieus over. Je schrijft bv niet waar dat was. Ik begrijp die reacties wel.quote:Op maandag 2 maart 2020 20:04 schreef Fernweh het volgende:
COR / Wie is er in een Corona gebied geweest? (tijdens de uitbraak)
Lolbroeken trollen mij een beetje, zou de TT aangepast kunnen worden met tussen haakjes erachter aan (Tijdens de uitbraak.)
Als ik niet serieus overkwam is dat aan mij te wijtenquote:Op maandag 2 maart 2020 20:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Hmm. Je komt zelf ook niet echt serieus over. Je schrijft bv niet waar dat was. Ik begrijp die reacties wel.
Wat wil je met dat topic?
Heb het voor nu gesloten.
Dit klinkt al veel specifieker dan wat je in je topic schreef.quote:Op maandag 2 maart 2020 20:16 schreef Fernweh het volgende:
[..]
Als ik niet serieus overkwam is dat aan mij te wijten![]()
Ik was in Gangelt en in die regio heerst het wel, er is onlangs een medische post geopend omdat veel huisartsen ook in quarantaine zitten in die regio. Via een echtpaar is het met de carnaval verspreidt.
Maar dit specifieke forum ga ik vanaf nu gewoon mijden denk ik, er zijn enkel lolbroeken. Ik wil niet steeds met dat getroll van doen hebben dan begon ik wel over in onz. Ik wilde gewoon met mensen in contact komen die ook in een gebied zijn geweest waar de Corona heerst en wat hun opviel. Was het rustiger dan normaal etc? Hoe was de sfeer?
Maar ik heb hierin gefaald. Zou je het topic gewoon op mijn verzoek willen sluiten, dan ga ik gewoon mijn weg verder elders. Misschien dat ik zulke vragen beter op een Duits of buitenlands forum kan stellen omdat het daar meer leeft, hier in NL is er nog niet echt infectiegebied.
En toch was dat wat er gebeurde. Ze snoof haar neus, in een papieren doek die werd weggegooid en ze gebruikte zo'n handpompje van infectiemiddel. Dat wil zeggen dat er wel een soort protocol was. Ergens is het jammer dat zo'n observatie van mij wordt gezien als een 'grap' of niet serieus. Dat betekend dat er enkel lolbroeken zitten op dit forum, die dat wellicht als grap hebben uitgemolken.quote:Op maandag 2 maart 2020 20:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit klinkt al veel specifieker dan wat je in je topic schreef.
Ik wil wel serieus je topic een kans geven en modereren op lolbroeken.
Maar 'ik was in besmet gebied en iemand snoot zijn neus' gaat dat niet worden.
Mensen die alleen maar ongefundeerd angst zaaien kunnen eventueel naar BNW. TR maar als je het over de top vindt gaan.quote:Op maandag 2 maart 2020 21:22 schreef Peter het volgende:
Kan er een 'Speculatie en hysterie'-topic komen? Zodat de ongefundeerde angstzaaiers uit de serieuze topics blijven?
En daar dan graag ook steng op modden. Dank.
In het algemene topic en het boodschappentopic roepen er best veel mensen ongefundeerde zaken. Nemen roddels voor waar aan en speculeren er op los.quote:Op maandag 2 maart 2020 21:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Mensen die alleen maar ongefundeerd angst zaaien kunnen eventueel naar BNW. TR maar als je het over de top vindt gaan.
Maar vergeet niet dat veel mensen ook echt angstig zijn. Mss niet meteen voor zichzelf, als wel voor ouders of andere geliefden. Die angst is vaak oprecht.
En een kleine mate van hysterie kan hier een gevolg van zijn. Het zal wel minder worden in een paar dagen. Als alles wat meer normaliseert.
Maar nogmaals: als het over de top gaat, TR aub. We zijn met voldoende mods.
En welke bron in dan leidend? Het RIVM? Dan ga je op veel weerstand stuiten.quote:Op maandag 2 maart 2020 22:05 schreef Peter het volgende:
[..]
In het algemene topic en het boodschappentopic roepen er best veel mensen ongefundeerde zaken. Nemen roddels voor waar aan en speculeren er op los.
Een forum/topic zonder ongefundeerde zaken zou duidelijkheid kunnen geven. Dat vraagt actief mee modereren en niet alleen reageren op TR's. Wellicht te arbeidsintensief, maar anders ga je meewerken aan desinformatie en hysterie.
my 2 cents
Hangt er toch vanaf of er daadwerkelijk paniekzaaiers zijn?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Zijn al die 35395815 reacties van "Wat een paniekzaaiers hier" (in welke vorm dan ook) nou toegestaan of niet?
Ligt aan de context.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Zijn al die 35395815 reacties van "Wat een paniekzaaiers hier" (in welke vorm dan ook) nou toegestaan of niet?
Dank.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Ligt aan de context.
Kan ik zo niet ja of nee op zeggen.
Meeste is meteen weggemod. Kijk maar.
Ik heb niet de illusie dat fok! daarin iets kan veranderen. Maar bedankt voor je vertrouwen in ons.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:09 schreef klappernootopreis het volgende:
Dat er een Corona-virus is weten we nu wel, maar wat doen we aan het wereldwijde hypochondrie-virus?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |