Nou, OV lijkt me wel een ideale omgeving voor verspreiding van het virus. Risico op besmetting door een airborne virus (wanneer een besmettelijk persoon aanwezig is) hangt af van het beschikbaar volume per persoon, de tijd die je er doorbrengt en de "refresh rate" van de lucht. Bij OV is het volume per persoon lager dan in winkels of in de wachtkamer van de dokter...quote:Op maandag 2 maart 2020 14:20 schreef KingRadler het volgende:
Ik hoop niet dat het zo ver gaat komen dat iedereen een mondkapje draagt in het OV
@Tjacka, @Lonaa, @capricia, @trein2000quote:Op maandag 2 maart 2020 14:35 schreef Houtenbeen het volgende:
Voor in de OP
[..]
[..]
[..]
@:Zipportal @:Tjacka
Precies. En als er sprake is van verwarming en reventilatie blazen ze die virussen ook nog eens rond.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Nou, OV lijkt me wel een ideale omgeving voor verspreiding van het virus. Risico op besmetting door een airborne virus (wanneer een besmettelijk persoon aanwezig is) hangt af van het beschikbaar volume per persoon, de tijd die je er doorbrengt en de "refresh rate" van de lucht. Bij OV is het volume per persoon lager dan in winkels of in de wachtkamer van de dokter...
Absoluut. Dus die staan nergens geregistreerd in de besmettingscijfers, maar ook niet in de genezingscijfers. God weet wie t allemaal al onder de leden heeft gehad qua koorts en "grieperig", maar waarbij het ademhalings-gedeelte zo minimaal is geweest dat ze er niet bij stil hebben gestaan dat t wel eens Corona kon zijn. Het is tenslotte Winter, en post-Carnavals-seizoen. Deze periode valt sowieso half Nederland ten prooi aan virussenquote:Op maandag 2 maart 2020 14:36 schreef KingRadler het volgende:
er zullen genoeg mensen zijn geweest die Corona overleeft hebben maar het zelf niet weten, dat ze het hebben gehad.
bron RTLquote:Uit een ziekenhuis in het Duitse Sulingen zijn 1200 mondmaskers gestolen. Ze lagen opgeslagen in een ruimte bij een operatiezaal. De opslag is niet voor iedereen toegankelijk is, volgens de lokale politie.
De maskers waren bestemd voor personeel dat in de operatiezalen werkt. De waarde van zo'n masker is normaal gesproken maar een paar cent, maar mondmaskers zijn als gevolg van het nieuwe coronavirus inmiddels moeilijk te krijgen.
RIVM plaatst wel dagelijkse updates? Deze gevallen stonden ook op de site.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:37 schreef Jane het volgende:
Oke, het RIVM begint zich dus nu al in zwijgen te hullen en meldt zo min mogelijk. Wow, zo snel had ik het niet verwacht.
Ik begrijp dat plaatselijke kranten nu je beste bron zijn om er achter te komen in hoeverre je woonplaats besmet is?
Voor mij is dat de Gooi- en Eemlander... voor de zekerheid maar gaan volgen op Twitter. Een mens moet toch wat.
ik heb mijn nieuws wel graag zonder emotie hoor.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:41 schreef Tengano het volgende:
Het viel mij bij de NOS en WNL vandaag al op dat ze de nieuwe gevallen melden alsof het vanmiddag wss wisselend bewolkt is. Het wordt bij voorkeur zonder emotie gemeld en alsof het de noormaalste zaak van de wereld is.
Hoe moeten ze het dan doen?quote:Op maandag 2 maart 2020 14:41 schreef Tengano het volgende:
Het viel mij bij de NOS en WNL vandaag al op dat ze de nieuwe gevallen melden alsof het vanmiddag wss wisselend bewolkt is. Het wordt bij voorkeur zonder emotie gemeld en alsof het de noormaalste zaak van de wereld is.
Nou de eerste Corona gevallen waren wel enigzins met emotie gebracht en ook toen Gukman T. even los ging. Lijkt mij op zich normaal.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:42 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
ik heb mijn nieuws wel graag zonder emotie hoor.
Ik vind het juist wel relaxt niet alles bij te houdenquote:Op maandag 2 maart 2020 14:42 schreef -Straw- het volgende:
Tip is trouwens de NOS app op mobiel. Krijg je een melding van belangrijke updates. Zijn er altijd wel snel bij met nieuwe gevallen en live threads.
Wat wil jij dan?quote:Op maandag 2 maart 2020 14:41 schreef Tengano het volgende:
Ik niet. Ik reis veel door het land en tot nu toe mijd ik toch de gebieden die al risico lopen. Maar helaas komen die gebieen nu ook mijn kant opquote:Op maandag 2 maart 2020 14:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel relaxt niet alles bij te houden
Hier wordt het toch ook niet emotieloos besproken. Je praat toch niet over een feit dat iemand fout geparkeerd stond oid. Ik vind dat nieuwslezers best wel iets menselijker met dit soort informatie mogen omgaan, maar volgens mij is dat dus doelbewust.quote:
Hier ook, stikt van Italianen op dit moment in Amsterdamquote:Op maandag 2 maart 2020 14:37 schreef Sickert het volgende:
Heb er een hard hoofd in wanneer je ziet hoe laks en dom het RIVM bezig is.
Zie het aantal toeristen in mijn woon omgeving de laatste weken weer flink stijgen.
Ben absoluut geen doemdenker maar iedereen zou er verstandig aan doen om zo min mogelijk te reizen buiten zijn of haar eigen land/gemeente.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |