Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
• Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Dit is het advies wat ik van vrienden in Italië krijg:
quote:
Take your own precautions, and teach your daughter.. Wash your hands often, never shake hands.. Not even to oma, keep distant from people and crowdy places (shopping centers)
Daar ben ik het wel mee eens. Maar mijn kind gaat ook gewoon naar school /sportclub etc. Alles gaat hier normaal door.
"People that use Fiat currency as a store of value. There is a name for it: We call them Poor"
quote]Op zondag 8 maart 2020 11:40 schreef capricia het volgende: Ik vind de maatregelen hier ongelooflijk laks. Zeker omdat we 1 op 1 Italië aan het volgen zijn qua verdubbelingen. Wat doen jullie morgen? Je kind gewoon naar school en sportles etc? Naar drukke plaatsen dus? En jijzelf ook? [/quote]
Kids gewoon naar school. Is hier pas een geval ontdekt een straat verder op, ik ga er van uit dat mensen nu slim genoeg zijn om thuis te blijven of hun zieke snotterende kind thuis houden en wanneer ze dit niet doen dat ze naar huis gestuurd worden. Scheelt dat mijn vrouw op de school en opvang werkt waar mijn kinderen zitten. Als we het ergens niet mee eens zijn beslissen we samen wat we doen voor ons gezin.
Op zondag 8 maart 2020 11:52 schreef Sickert het volgende: quote][ afbeelding ] Op zondag 8 maart 2020 11:40 schreef capricia het volgende: Ik vind de maatregelen hier ongelooflijk laks. Zeker omdat we 1 op 1 Italië aan het volgen zijn qua verdubbelingen. Wat doen jullie morgen? Je kind gewoon naar school en sportles etc? Naar drukke plaatsen dus? En jijzelf ook?
Kids gewoon naar school. Is hier pas een geval ontdekt een straat verder op, ik ga er van uit dat mensen nu slim genoeg zijn om thuis te blijven of hun zieke snotterende kind thuis houden en wanneer ze dit niet doen dat ze naar huis gestuurd worden. Scheelt dat mijn vrouw op de school en opvang werkt waar mijn kinderen zitten. Als we het ergens niet mee eens zijn beslissen we samen wat we doen voor ons gezin. [/quote] Hier idem. Maar in Italië is het in 2 weken van niets naar dit gegaan. Ik vind het zeer verontrustend.
"People that use Fiat currency as a store of value. There is a name for it: We call them Poor"
Dit is het advies wat ik van vrienden in Italië krijg: [..]
Daar ben ik het wel mee eens. Maar mijn kind gaat ook gewoon naar school /sportclub etc. Alles gaat hier normaal door.
Nah, ik zat donderdag tijdens de pauze naast een collega (uit Limburg) die snip- en snipverkouden.... en vrijdag meldde hij zich ziek. Ik heb gelukkig nu nog niets, maar eh...
Kids gewoon naar school. Is hier pas een geval ontdekt een straat verder op, ik ga er van uit dat mensen nu slim genoeg zijn om thuis te blijven of hun zieke snotterende kind thuis houden en wanneer ze dit niet doen dat ze naar huis gestuurd worden. Scheelt dat mijn vrouw op de school en opvang werkt waar mijn kinderen zitten. Als we het ergens niet mee eens zijn beslissen we samen wat we doen voor ons gezin.
Hier idem. Maar in Italië is het in 2 weken van niets naar dit gegaan. Ik vind het zeer verontrustend. [/quote] Italië
Ik ga vooralsnog gewoon aan het werk. Brennie ligt inmiddels ziek op de bank. Koorts, hoesten, rillingen, zweten, griepje of corona, wie zal het zeggen.
Wel bel ik vanmiddag mn moeder af, die is de 70 gepasseerd en in niet zo een beste gezondheid meer. Normaal ga ik daar zondags altijd een kopje koffie en/of een biertje doen, maar dat skip ik vandaag voor de zekerheid.
ze werkt in de gezondheidszorg, best veel die dan positief testen.
Waarom? Wat maakt ons anders beter Italië? Sterker nog, zij deden nog iets.
In Italië heeft meer dan een week lang een patiënt doodziek op de IC gelegen met Corona en daarna zijn ze pas gaan testen. Terwijl iedereen al aangestoken was en direct heel veel verschillende mensen.
Dat is hier niet het geval, daarom kan niet naar Italië gekeken worden. China, daar werd het bijna drie maanden onder de pet gehouden en daarna werd er pas gehandeld (en dus direct lockdowns).
Je kan beter naar Duitsland kijken. Alleen dat is een stuk minder spectaculair dan Italië.
In Italië heeft meer dan een week lang een patiënt doodziek op de IC gelegen met Corona en daarna zijn ze pas gaan testen. Terwijl iedereen al aangestoken was en direct heel veel verschillende mensen.
Dat is hier niet het geval, daarom kan niet naar Italië gekeken worden. China, daar werd het bijna drie maanden onder de pet gehouden en daarna werd er pas gehandeld (en dus direct lockdowns).
Je kan beter naar Duitsland kijken. Alleen dat is een stuk minder spectaculair dan Italië.
nee, hier krijgen ze nog later corona, nl van lijken, zo alert zijn ze in NL
Hoe zat het met Nederland vanaf dag 1 (27-02 als ik het goed onthouden heb?)
=edit= [ code verwijderd ]
Op basis van deze post heb ik een exponentieel model gemaakt van het aantal patienten per dag. Zwarte stippen zijn de voorspelde totaal aantal patienten, in rood de huidige aantallen. Het model overschat het aantal patienten, dus we kunnen zeggen dat het niet volledig exponentieel is, al komt het redelijk in de buurt. In dit tempo zitten met een dag of 4-5 over de grens van 1000 patienten.
Dus eigenlijk zouden Brabanders nu massaal stappen moeten zetten om de provincie te verlaten nu het nog kan.
Ja joh, zometeen mag je als Nederlander ook nergens meer heen buiten NL. Nederlanders worden dan gebanned omdat wij een grote verspreider zijn van het virus.
Nu kan je nog weg, straks niet meer.. Enkeltje Peking? Lijkt me best veilig.
Ik zou graag een toon zien van het RIVM die tussen hun huidige toon zit en die van deze topicreeks. Ik vind dat ze het nu nog te vaak over 'adviezen' hebben en vooral mensen met symptomen die het allemaal niet zo serieus nemen mogen best wat dringender aangesproken worden.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
Economische belangen lijken in Nederland voorop te staan.
Ja. En die mentaliteit kan ik niet veranderen. Het heeft geen zin om je kind 1 week thuis te houden als alles gewoon doorgaat qua concerten en massa-bijeenkomsten.
Economische belangen lijken in Nederland voorop te staan.
De regering wil gewoon nog geen maatregelen nemen wanneer er "maar" 188 besmettingen zijn. Want wij zijn nuchtere Hollanders. Met andere woorden: er is lang nog geen draagvlak voor.
Hoe vervelend ook: Er is pas draagvlak als iedereen bang begint te worden. Dan gaan dingen hier ook pas op slot. Niet eerder. Want "het is maar een griepje, en het beste medicijn voor als je een beetje ziek bent is een glas alcohol in de kroeg"
Ja joh, zometeen mag je als Nederlander ook nergens meer heen buiten NL. Nederlanders worden dan gebanned omdat wij een grote verspreider zijn van het virus.
Nu kan je nog weg, straks niet meer.. Enkeltje Peking? Lijkt me best veilig.
Wat is er nu daadwerkelijk vreselijk mis gegaan sinds het virus hier rondwaard? Hoeveel doden en gewonden hebben we al meer tov andere jaren en griepvirussen?
Wat bezield mensen toch. Het lijkt wel massahysterie. Veel gevaarlijker.
Op zondag 8 maart 2020 12:05 schreef Mike het volgende: Ik zou graag een toon zien van het RIVM die tussen hun huidige toon zit en die van deze topicreeks. Ik vind dat ze het nu nog te vaak over 'adviezen' hebben en vooral mensen met symptomen die het allemaal niet zo serieus nemen mogen best wat dringender aangesproken worden.
Dit. Wat meer dwingend. En wat minder vrijwillig.
Op basis van deze post heb ik een exponentieel model gemaakt van het aantal patienten per dag. Zwarte stippen zijn de voorspelde totaal aantal patienten, in rood de huidige aantallen. Het model overschat het aantal patienten, dus we kunnen zeggen dat het niet volledig exponentieel is, al komt het redelijk in de buurt. In dit tempo zitten met een dag of 4-5 over de grens van 1000 patienten.
De exponentiële voorspelling ging meer dan een maand geleden al rond. Op basis daarvan zitten wij nu op de 46.000.000.000 besmette mensen wereldwijd.
We zijn nu hard op zoek naar die 38,5 miljard tot nu toe onbekende mensen. Wie zijn het, waar zitten ze en hoe konden ze tot nu toe zich zo goed verbergen
Ja. En die mentaliteit kan ik niet veranderen. Het heeft geen zin om je kind 1 week thuis te houden als alles gewoon doorgaat qua concerten en massa-bijeenkomsten.
maar is het economisch? Het is eerder een capaciteitsprobleem
De regering wil gewoon nog geen maatregelen nemen wanneer er "maar" 188 besmettingen zijn. Want wij zijn nuchtere Hollanders. Met andere woorden: er is lang nog geen draagvlak voor.
Hoe vervelend ook: Er is pas draagvlak als iedereen bang begint te worden. Dan gaan dingen hier ook pas op slot. Niet eerder. Want "het is maar een griepje, en het beste medicijn voor als je een beetje ziek bent is een glas alcohol in de kroeg"
Dat terwijl reactief reageren op deze uitbraak overal faalt.
Ondertussen is het ergste wat in China is gebeurd de afgelopen weken, het instorten van het hotel waar mensen in quarantine zaten. Dat was het dodelijkste!!
Dat terwijl reactief reageren op deze uitbraak overal faalt.
Klopt. We zijn iets minder ver als mensheid dan gedacht.
Daarom gaan het ook een paar heel vervelende maanden worden, waarin je de geluksfactor mee moet hebben of je wel of niet medische zorg nodig zult moeten hebben. Voor het virus, of gewoon voor iets anders.
Op zondag 8 maart 2020 12:07 schreef MissButterflyy het volgende: Ondertussen is het ergste wat in China is gebeurd de afgelopen weken, het instorten van het hotel waar mensen in quarantine zaten. Dat was het dodelijkste!!