Begrijp ik en dan mogen we ook geen maatregelen getroffen worden.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:08 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Exponentiele groei komt zelden voor op de lange termijn, maar kan op korte termijn best werken. Ik dacht ik visualiseer het even
Ja en? Hoeveel waren het er vorig jaar door een ander griepvirus? En het waren ook nog eens verzwakte en oudere mensen.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:10 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
En die 3097 officiele doden daar?
Dat is maar een griepjequote:Op zondag 8 maart 2020 12:10 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
En die 3097 officiele doden daar?
ik vind downplayen van besmettelijke ziektes veel gevaarlijker, ze sluiten in China 700 miljoen mensen op voor niks?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat is dit toch voor een flauwekul?
Wat is er nu daadwerkelijk vreselijk mis gegaan sinds het virus hier rondwaard?
Hoeveel doden en gewonden hebben we al meer tov andere jaren en griepvirussen?
Wat bezield mensen toch. Het lijkt wel massahysterie. Veel gevaarlijker.
het is van China naar een wereldvirus gegaan in hoeveel dagen?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit.
Wat meer dwingend. En wat minder vrijwillig.
Doe niet zo hysterisch meidquote:Op zondag 8 maart 2020 12:06 schreef MissButterflyy het volgende:
En wie gaat dat handhaven?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit.
Wat meer dwingend. En wat minder vrijwillig.
Ik snap dat downplayen ook niet. Ik denk dat het uit angst voortkomt. Maar ik ben het er wel mee eens dat blinde paniek niets oplost.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vind downplayen van besmettelijke ziektes veel gevaarlijker, ze sluiten in China 700 miljoen mensen op voor niks?
USA test niet, dus daar zitten er veelquote:Op zondag 8 maart 2020 12:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De exponentiële voorspelling ging meer dan een maand geleden al rond.
Op basis daarvan zitten wij nu op de 46.000.000.000 besmette mensen wereldwijd.
We zijn nu hard op zoek naar die 38,5 miljard tot nu toe onbekende mensen. Wie zijn het, waar zitten ze en hoe konden ze tot nu toe zich zo goed verbergen
quote:Op zondag 8 maart 2020 12:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat is een mentaliteitsverschijnsel. Waar economisch denken wel een onderdeel van is.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar is het economisch? Het is eerder een capaciteitsprobleem
neequote:Op zondag 8 maart 2020 12:07 schreef MissButterflyy het volgende:
Ondertussen is het ergste wat in China is gebeurd de afgelopen weken, het instorten van het hotel waar mensen in quarantine zaten.
Dat was het dodelijkste!!
En de Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/(...)ieuwe-patienten-voor (Werd op de Frontpage gepost onder een artikel.)quote:Op zondag 8 maart 2020 12:12 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.ad.nl/dossier(...)-geplaatst~ac9366c1/
Paar maanden toch?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het is van China naar een wereldvirus gegaan in hoeveel dagen?
We zitten pas in het begin. Italië dacht eerst ook dat het wel zou loslopen. Het grootste probleem is dat zeker 10% van de gevallen beademing nodig hebben om het te overleven.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Laat die revolutie in Iran maar doorgaan nadat de uitbraak afgezwakt is op termijnquote:Op zondag 8 maart 2020 12:12 schreef Salina het volgende:
Goedemorgen weer iedereen. Rechtstreeks uit de parel van het Zuiden, hart van Brabant.![]()
Ik voel een lichte verkoudheid opkomen, maar we gaan gewoon door. Morgen sowieso werken want mijn laptop ligt daar.
Pas net opgestaan, heb nog amper iets gelezen maar een paar dingen vielen me snel even op op Reddit:
- Bangladesh heeft nu ook 3 gevallen; India staat al op 40. Dat kan daar dus ook wel een probleempje worden.
- geen idee waar het ligt, maar de Republiek der Marshall Eilanden heeft de meest rigoureuze maatregel tot nu toe genomen:
Niemand mag het land nog in via de lucht. Ook niet als je uit "veilige" gebieden komt.
Verder een ban op scheepvaart uit een aantal landen (10); Nederland nog niet maar dat duurt niet lang denk ik.
Ik zeg: zeer gewaagde, extreme keuze, lieve mensen uit de Marshall Eilanden.![]()
Oja, RIP toerisme en economie enzo.
https://www.reddit.com/r/(...)slands_has_issued_a/
https://imgur.com/a/NUnBIBL
- In Iran vrolijken doktoren en verpleegsters coronapatienten en zichzelf op met dansjes in tijden van extreme stress en werkdruk. Lekker propaganda natuurlijk om dat naar buiten te brengen, maar ook wel weer schattig aandoenlijk.![]()
Dansen is officieel verboden trouwens in dat land.
https://www.timesofisrael(...)om-in-hard-hit-iran/
- de twee vrouwen die we gisteren nog zagen vechten om wat toiletpapier in Australie, West Sydney zijn officieel aangeklaagd. Eigen schuld.
https://news.sky.com/stor(...)supermarket-11952569
Nu snel de rest van het nieuws en het fok-forum lezen. Zijn er nog doden en besmettingen bijgekomen bij ons? In Belgie weer 31 las ik.
daarom zou ik mijn kind dus thuishoudenquote:Op zondag 8 maart 2020 12:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Omdat kinderen wel de boel verspreiden?
Het is geen flauwekul.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Gaan we nooit achter komen want o betrouwbare dataquote:
dat zou mooi zijn jaquote:Op zondag 8 maart 2020 12:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Laat die revolutie in Iran maar doorgaan nadat de uitbraak afgezwakt is op termijn
Iran een vrij land
De 'hysterie' zit ook niet per se in het aantal doden (ook al is dat heel erg), maar vooral of ons gezondheidsstelsel de toeloop aan patiënten aan kan. Het is dus zaak om het virus zo lang mogelijk te remmen. Als we geen bedden/doktoren/apparatuur hebben voor iedereen, hebben we een flink probleem.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja en? Hoeveel waren het er vorig jaar door een ander griepvirus? En het waren ook nog eens verzwakte en oudere mensen.
Het gaat nergens over! Ik ben benieuwd hoe deze hysterie de geschiedenisboekjes ingaat straks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |