Op basis van deze post heb ik een exponentieel model gemaakt van het aantal patienten per dag. Zwarte stippen zijn de voorspelde totaal aantal patienten, in rood de huidige aantallen. Het model overschat het aantal patienten, dus we kunnen zeggen dat het niet volledig exponentieel is, al komt het redelijk in de buurt. In dit tempo zitten met een dag of 4-5 over de grens van 1000 patienten.quote:Op zondag 8 maart 2020 11:23 schreef vosss het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoe zat het met Nederland vanaf dag 1 (27-02 als ik het goed onthouden heb?)
=edit=
[ code verwijderd ]
Maar hoe lang wil je het volhouden? De situatie is nog maar net begonnen. Dan heb je het over mogelijk maanden thuishouden.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dan maar die boete, gezondheid van mijn kinderen gaat voor en anders de honkbalknuppel
Ja joh, zometeen mag je als Nederlander ook nergens meer heen buiten NL. Nederlanders worden dan gebanned omdat wij een grote verspreider zijn van het virus.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:02 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zouden Brabanders nu massaal stappen moeten zetten om de provincie te verlaten nu het nog kan.
Nooit!quote:Op zondag 8 maart 2020 12:02 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zouden Brabanders nu massaal stappen moeten zetten om de provincie te verlaten nu het nog kan.
Wat is er off-topic aan een verhaal van een chirurg in Italië die meemaakt hoe de situatie daar is?quote:
ja, ze overleven het wel, maar zijn wel superseedersquote:Op zondag 8 maart 2020 12:04 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Maar hoe lang wil je het volhouden? De situatie is nog maar net begonnen. Dan heb je het over mogelijk maanden thuishouden.
En enige geruststelling dat kinderen qua gezondheid veel minder te vrezen hebben. Ik zou eerder je ouders thuishouden.
Ga je ze dan een jaar thuis houden? Daarnaast is het voor kinderen het minst gevaarlijk.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, hier krijgen ze nog later corona, nl van lijken, zo alert zijn ze in NL
Ja. En die mentaliteit kan ik niet veranderen. Het heeft geen zin om je kind 1 week thuis te houden als alles gewoon doorgaat qua concerten en massa-bijeenkomsten.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Economische belangen lijken in Nederland voorop te staan.
De regering wil gewoon nog geen maatregelen nemen wanneer er "maar" 188 besmettingen zijn. Want wij zijn nuchtere Hollanders. Met andere woorden: er is lang nog geen draagvlak voor.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Economische belangen lijken in Nederland voorop te staan.
Cuba heeft goede gezondheidszorgquote:Op zondag 8 maart 2020 12:04 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Ja joh, zometeen mag je als Nederlander ook nergens meer heen buiten NL. Nederlanders worden dan gebanned omdat wij een grote verspreider zijn van het virus.
Nu kan je nog weg, straks niet meer.. Enkeltje Peking? Lijkt me best veilig.
Dit.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:05 schreef Mike het volgende:
Ik zou graag een toon zien van het RIVM die tussen hun huidige toon zit en die van deze topicreeks. Ik vind dat ze het nu nog te vaak over 'adviezen' hebben en vooral mensen met symptomen die het allemaal niet zo serieus nemen mogen best wat dringender aangesproken worden.
was het aan het lezen en poeefff, wegquote:Op zondag 8 maart 2020 12:05 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Wat is er off-topic aan een verhaal van een chirurg in Italië die meemaakt hoe de situatie daar is?
De exponentiële voorspelling ging meer dan een maand geleden al rond.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:03 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Op basis van deze post heb ik een exponentieel model gemaakt van het aantal patienten per dag. Zwarte stippen zijn de voorspelde totaal aantal patienten, in rood de huidige aantallen. Het model overschat het aantal patienten, dus we kunnen zeggen dat het niet volledig exponentieel is, al komt het redelijk in de buurt. In dit tempo zitten met een dag of 4-5 over de grens van 1000 patienten.
[ afbeelding ]
maar is het economisch? Het is eerder een capaciteitsprobleemquote:Op zondag 8 maart 2020 12:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En die mentaliteit kan ik niet veranderen. Het heeft geen zin om je kind 1 week thuis te houden als alles gewoon doorgaat qua concerten en massa-bijeenkomsten.
waarom worden dan in veel landen de scholen gesloten?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ga je ze dan een jaar thuis houden? Daarnaast is het voor kinderen het minst gevaarlijk.
Gewoon zeggen dat je kinderen griepverschijnselen hebben. Dan komen ze echt niet kijken.quote:Op zondag 8 maart 2020 11:57 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Denk het niet, onderwijsinspectie staat zo voor de deur...
Dat terwijl reactief reageren op deze uitbraak overal faalt.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De regering wil gewoon nog geen maatregelen nemen wanneer er "maar" 188 besmettingen zijn. Want wij zijn nuchtere Hollanders. Met andere woorden: er is lang nog geen draagvlak voor.
Hoe vervelend ook: Er is pas draagvlak als iedereen bang begint te worden. Dan gaan dingen hier ook pas op slot. Niet eerder. Want "het is maar een griepje, en het beste medicijn voor als je een beetje ziek bent is een glas alcohol in de kroeg"
Omdat kinderen wel de boel verspreiden?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waarom worden dan in veel landen de scholen gesloten?
Exponentiele groei komt zelden voor op de lange termijn, maar kan op korte termijn best werken. Ik dacht ik visualiseer het evenquote:Op zondag 8 maart 2020 12:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De exponentiële voorspelling ging meer dan een maand geleden al rond.
Op basis daarvan zitten wij nu op de 46.000.000.000 besmette mensen wereldwijd.
We zijn nu hard op zoek naar die 38,5 miljard tot nu toe onbekende mensen
Klopt. We zijn iets minder ver als mensheid dan gedacht.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat terwijl reactief reageren op deze uitbraak overal faalt.
En die 3097 officiele doden daar?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:07 schreef MissButterflyy het volgende:
Ondertussen is het ergste wat in China is gebeurd de afgelopen weken, het instorten van het hotel waar mensen in quarantine zaten.
Dat was het dodelijkste!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |