Maar hier moeten we ons vooral echt geen zorgen maken hoor, onnodige paniek!quote:Op zondag 8 maart 2020 11:12 schreef _I het volgende:
Interessant draadje.twitter:DellAnnaLuca twitterde op zondag 01-03-2020 om 04:04:26The Lombardy equiv. of the minister of Health, 5 days ago: "in Lombardy no problem with the number of hospital beds".Today: "the hospital beds [in this hospital] are not enough anymore […] even the ICU beds are saturated […] we're working on expanding our capacity to react." reageer retweet
boksquote:Op zondag 8 maart 2020 11:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Etten-Leur ook
https://www.bndestem.nl/d(...)oronavirus~a457ffa6/
hoe kan dat? hebben ze iedereen getest waar ze mee in contact is geweest, de afgelopen 28 dagen? daar geloof ik niks van. en ja de incubatietijd is verlengd naar 28 dagenquote:Op zondag 8 maart 2020 11:07 schreef StephanL het volgende:
Niks aan de hand, gewoon doorlopentwitter:IsalaZiekenhuis twitterde op zondag 08-03-2020 om 10:40:23Zaterdagavond 7 maart stelde het RIVM na laboratoriumonderzoek vast dat een medewerker van Isala besmet is met het nieuwe coronavirus. Uit onderzoek blijkt dat dat de medewerker geen patiënten, bezoekers of collega’s in Isala heeft besmet. Meer informatie https://t.co/5JxCXr5Tba reageer retweet
Niemand besmet, ja nog effe
Ben je weer bezig?quote:Op zondag 8 maart 2020 10:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jij komt hier met nietszeggende onnozele statements en komt mij vervolgens beschuldigen van etteren en trollen als ik vraag welk punt je probeert te maken met de open deuren die je intrapt
quote:Op zondag 8 maart 2020 11:12 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Over een maand pakken relschoppers en plunderaars je huis wel af, opgelost.
Ja binnen een paar uur gedaanquote:Op zondag 8 maart 2020 11:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoe kan dat? hebben ze iedereen getest waar ze mee in contact is geweest, de afgelopen 28 dagen? daar geloof ik niks van. en ja de incubatietijd is verlengd naar 28 dagen
https://www.pharmaceutica(...)tion-period-27-days/
Ja, nu kan het nog.quote:Op zondag 8 maart 2020 11:12 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ga effe op deze zondagmiddag naar het park met oortjes in, beetje op een bankje naar andere mensen kijken..
Yep, het staat op feesbook en het RIVM zegt dat het allemaal wel meevalt...quote:Op zondag 8 maart 2020 11:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
aah, de feesbook mute. ja daar moeten we het van hebben in NL, want het staat op feesbook, he
Ik heb daar dinsdag een afspraak.....quote:Op zondag 8 maart 2020 11:07 schreef StephanL het volgende:
Niks aan de hand, gewoon doorlopentwitter:IsalaZiekenhuis twitterde op zondag 08-03-2020 om 10:40:23Zaterdagavond 7 maart stelde het RIVM na laboratoriumonderzoek vast dat een medewerker van Isala besmet is met het nieuwe coronavirus. Uit onderzoek blijkt dat dat de medewerker geen patiënten, bezoekers of collega’s in Isala heeft besmet. Meer informatie https://t.co/5JxCXr5Tba reageer retweet
Niemand besmet, ja nog effe
Van die lui die lachend met een peuk in de bek zeggen dat vooral oudjes en rokers gevaar zouden lopen.quote:Op zondag 8 maart 2020 11:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
aah, de feesbook mute. ja daar moeten we het van hebben in NL, want het staat op feesbook, he
full hazeman suite anders afzeggenquote:Op zondag 8 maart 2020 11:18 schreef Tris het volgende:
[..]
Ik heb daar dinsdag een afspraak.....![]()
Wel een andere poli trouwens.
Ik ook man. Omdat ik astma heb neem ik het heel serieus. Voorraad in geslagen, praktisch smetvrees qua hygiëne, vermijd groepen, ga niet met ov,niet uit eten, niet naar de sportschool en zo min mogelijk naar de supermarkt.quote:Op zondag 8 maart 2020 11:09 schreef Markesh het volgende:
Ik weet niet hoe het met jullie is maar ik ben continue met dit rotte virus bezig. Het is geen 15 minuten uit mijn hoofd kan ik wel zeggen.
Echt klote. En weinig mensen in mijn omgeving nemen het serieus, dat zijn echt de "ach het is maar een griepje" mensen.
Ze begrijpen niet dat wat er in Italië aan de hand is ook hier gaat gebeuren.
Ik hou echt mijn hart vast..
Je hebt nu natuurlijk een hele rits figuren die denken dat ze corona hebben terwijl ze een gewone griep hebben of simpelweg verkouden zijn.quote:Op zondag 8 maart 2020 11:12 schreef Tris het volgende:
[..]
Mijn neefje en zijn vriendin zijn echt ziek geweest afgelopen week. Het hele lijstje klachten op een rij.
Zij heeft zelfs de dokter gebeld wat te doen. Er volgde een vragenlijst of een test noodzakelijk was.
Maar zij waren niet in een risicogebied geweest, dus geen test.
Dus wat dat aan gaat geloof ik hem wel. Maar die zelfverzonnen titels, om jezelf boven iets of iemand te verheffen, ik krijg dan spontane acne op mijn tanden.
Goh!quote:Op zondag 8 maart 2020 11:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar als je het tegen mensen zegt vinden ze je doorgedraaid
ja, het gros weet het verschil niet, vooral die feesbook mutequote:Op zondag 8 maart 2020 11:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je hebt nu natuurlijk een hele rits figuren die denken dat ze cirona hebben terwijl ze een gewone griep hebben of simpelweg verkouden zijn.
quote:Op zondag 8 maart 2020 11:12 schreef _I het volgende:
Interessant draadje.twitter:DellAnnaLuca twitterde op zondag 01-03-2020 om 04:04:26The Lombardy equiv. of the minister of Health, 5 days ago: "in Lombardy no problem with the number of hospital beds".Today: "the hospital beds [in this hospital] are not enough anymore […] even the ICU beds are saturated […] we're working on expanding our capacity to react." reageer retweet
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 27-feb 1 28-feb 2 29-feb 6 1-mrt 11 2-mrt 18 3-mrt 23 4-mrt 38 5-mrt 82 6-mrt 128 7-mrt 188 8-mrt ?? |
Ook weer niet te veel in paniek raken hoor.quote:Op zondag 8 maart 2020 11:19 schreef Markesh het volgende:
[..]
Nope, ik ga nergens meer heen mits het noodzakelijk is.
Klopt, en genoeg die het heel erg interessant zouden vinden om daarmee in de belangstelling te staan. Maar zo zijn mijn neefje en vriendin gelukkig niet. Zij komt wel in contact met veel mensen vanwege haar werk, maar zelfs dat was geen reden. Het ging om het verblijven in een risicogebied.quote:Op zondag 8 maart 2020 11:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je hebt nu natuurlijk een hele rits figuren die denken dat ze cirona hebben terwijl ze een gewone griep hebben of simpelweg verkouden zijn.
quote:Doctors at a hospital in Yamanashi Prefecture west of Tokyo, say the new coronavirus is likely to have caused meningitis in a male patient in his 20s.
The man had a fever on February 27 and visited different medical institutions on February 28 and March 2, but was not tested for the coronavirus.
The man was found collapsed in his home on Friday and was transported to hospital where he tested positive for the coronavirus.
He is now in intensive care with a fever, pneumonia and meningitis.
Doctors at the hospital say it is extremely rare for the new coronavirus to trigger meningitis.
https://www3.nhk.or.jp/news/html/20200308/k10012319561000.html
English translation of the Japanese original article:
Yamanashi Pref. announces the confirmation of a 20s male office worker lives in the prefecture. He is now hospitalized in the hospital in the prefecture, but his condition is reported to be serious one.
Govenor Nagasaki of Yamanashi Pref. announced in the press conference last evening [on Mar. 07] that the new confirmed is a 20s male office worker who had lived and mainly active in Minami Arupusu City as well as Showa Town.
The confirmed got fever of 38.5 Celsius degree first on Feb. 27, so he went to hospitals twice on Feb. 28 (the 1st hospital) and on Mar. 02 (another hospital) respectively, but neither of the hospitals had conducted PCR test for Sars-Cov-2 on him.
He had been away from work since. Feb. 29, and his collaegues were worry about his symptom since they lost contact with him. So, they called for the police. On Mar. 06, both his family members and policemen took a visit in his home, and found him unconscious in his room.
He was moved by emergency to University of Yamanashi Hospital. He has taken 3 PCR tests then, and 2 of them by the hospital turned out to be positive.
His condition is serious with consciousness disorder, so gets treated now in ICU.
We know little about the possible source of his infection, but he has neither a travel history to abrord nor chronic symptoms. d The Governor comments that they couldn't talk to him about his doings due to his symptoms, so that his sphere of living activity (Minami Arupusu City & Showa Town) is provisory statement, and emphasizes that anyone with health problem in these area should consult with the public health center.
Meningitis caused by Sars-Cov-2?
Concerning the symptoms of this new confirmed (20s male), it is highly likely that his meningitis is caused by the novel corona virus, the hospital comments.
This information was disclosed by Dean Shinji SHIMADA in the press conference held in the hospital, together with his other symptoms like fever, pneumonia, and consciousness disorder.
They found a positive reaction to the virus also in cerebrospinal fluid of the patient. The dean commented about this finding as following: 'It is highly likely that Sars-Cov-2 causes the meningitis of the confirmed. This is very rare as well as important case'.
https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/20200308_07/
twitter:Doranimated twitterde op zondag 08-03-2020 om 04:00:29A spokesman for the Iranian Ministry of Health needs to get tested for the Coronavirus. https://t.co/yoU4uAL5DL reageer retweet
quote:Op zondag 8 maart 2020 11:23 schreef vosss het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoe zat het met Nederland vanaf dag 1 (27-02 als ik het goed onthouden heb?)
twitter:DrDenaGrayson twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 14:22:22⚠️#COVID19 “is the most frightening disease I've ever encountered in my career...because of the combination of infectiousness & a lethality that appears to be many-fold higher than flu.” Dr. Richard Hatchett, leading efforts to find a #coronavirus vaccine.https://t.co/WFoVqSSeKW reageer retweet
RT goden staan er ookquote:Op zondag 8 maart 2020 11:24 schreef the_actraiser het volgende:
https://www.skylinewebcam(...)no/duomo-milano.html
Live in Milaan.
Lijkt niet echt paniek daar
Zie ook weinig mondkapjes..
Stilte voor de storm?
Het is zondag.quote:Op zondag 8 maart 2020 11:24 schreef the_actraiser het volgende:
https://www.skylinewebcam(...)no/duomo-milano.html
Live in Milaan.
Lijkt niet echt paniek daar
Zie ook weinig mondkapjes..
Stilte voor de storm?
Vooral als voor einde komende week Duitsland en Frankrijk erbij gaan komen.quote:
Iets wat hier al pakweg 167 deeltjes geroepen wordt....quote:Op zondag 8 maart 2020 11:26 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]twitter:DrDenaGrayson twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 14:22:22⚠️#COVID19 “is the most frightening disease I've ever encountered in my career...because of the combination of infectiousness & a lethality that appears to be many-fold higher than flu.” Dr. Richard Hatchett, leading efforts to find a #coronavirus vaccine.https://t.co/WFoVqSSeKW reageer retweet
[ afbeelding ]
Dat is evident en inmiddels 100% geheel in lijn der verwachting.quote:Op zondag 8 maart 2020 11:29 schreef polderturk het volgende:
De ziekenhuizen zullen niet voldoende capaciteit hebben.
ze konden al nergens meer landenquote:Op zondag 8 maart 2020 11:29 schreef bitterbal het volgende:
Iran Air schrapt alle vluchten naar Europa
De nationale luchtvaartmaatschappij van Iran schrapt alle vluchten naar Europa, dat meldt persbureau Reuters op basis van staatsmedia. Het is nog onduidelijk hoelang de noodmaatregel van Iran Air van kracht blijft.
Iran is een van de zwaarst getroffen landen door de corona-uitbraak. Ruim 5800 mensen zijn besmet geraakt en 145 mensen zijn aan het virus bezweken.
nos
mensen moeten niet zoveel waarde hechten aan t RIVM en zelf na gaan denken.quote:Op zondag 8 maart 2020 11:29 schreef polderturk het volgende:
Het RIVM moet alvast een video maken met instructies voor hoe mensen thuis verpleegd kunnen worden. De ziekenhuizen zullen niet voldoende capaciteit hebben.
In een carriere van hooguit 20 jaar heb je ook niet zoveel gezien...quote:Op zondag 8 maart 2020 11:26 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]twitter:DrDenaGrayson twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 14:22:22⚠️#COVID19 “is the most frightening disease I've ever encountered in my career...because of the combination of infectiousness & a lethality that appears to be many-fold higher than flu.” Dr. Richard Hatchett, leading efforts to find a #coronavirus vaccine.https://t.co/WFoVqSSeKW reageer retweet
[ afbeelding ]
Onzin.quote:Op zondag 8 maart 2020 11:29 schreef bitterbal het volgende:
Iran Air schrapt alle vluchten naar Europa
De nationale luchtvaartmaatschappij van Iran schrapt alle vluchten naar Europa, dat meldt persbureau Reuters op basis van staatsmedia. Het is nog onduidelijk hoelang de noodmaatregel van Iran Air van kracht blijft.
Iran is een van de zwaarst getroffen landen door de corona-uitbraak. Ruim 5800 mensen zijn besmet geraakt en 145 mensen zijn aan het virus bezweken.
nos
Dit.... omdat het merendeel zichzelf als jong en gezond ziet, neemt het merendeel het niet echt serieus. Niet bang zijn, dan ben je straks een paar dagen ziek so what? Dat iemand die wat minder gezond is of wat ouder bang is omdat die niet weet of het niet fataal gaat worden, wordt niet begrepen en als achterlijk bestempeld. Wat zijn mensen eigenlijk egocentrisch.quote:Op zondag 8 maart 2020 11:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik ook man. Omdat ik astma heb neem ik het heel serieus. Voorraad in geslagen, praktisch smetvrees qua hygiëne, vermijd groepen, ga niet met ov,niet uit eten, niet naar de sportschool en zo min mogelijk naar de supermarkt.
Partner en de rest van familie en vrienden zien het als slechts een griepje en heb 2 kleine schoolgaande kinderen dus is praktisch onvermijdelijk.
Nog los van alle gevolgen voor dierbaren die risico lopen, economische gevolgen en de rest van de maatschappij.
Maar als je het tegen mensen zegt vinden ze je doorgedraaid want "het is maar een griepje,niemand denkt er zo over, ook op tv niet"...
Die man krijgt er flink van langs in de media inmiddels.quote:
De meesten kijken gewoon s'avonds even het 8 uur journaal en dat is het..ze nemen het absoluut niet serieus.quote:Op zondag 8 maart 2020 11:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik ook man. Omdat ik astma heb neem ik het heel serieus. Voorraad in geslagen, praktisch smetvrees qua hygiëne, vermijd groepen, ga niet met ov,niet uit eten, niet naar de sportschool en zo min mogelijk naar de supermarkt.
Partner en de rest van familie en vrienden zien het als slechts een griepje en heb 2 kleine schoolgaande kinderen dus is praktisch onvermijdelijk.
Nog los van alle gevolgen voor dierbaren die risico lopen, economische gevolgen en de rest van de maatschappij.
Maar als je het tegen mensen zegt vinden ze je doorgedraaid want "het is maar een griepje,niemand denkt er zo over, ook op tv niet"...
beterschapquote:Op zondag 8 maart 2020 11:31 schreef Markesh het volgende:
[..]
De meesten kijken gewoon s'avonds even het 8 uur journaal en dat is het..ze nemen het absoluut niet serieus.
Nee wij krijgen het aantal besmettingen van Italië niet want wij zijn Nederland...
Je wordt er ziek van.
Nederlanders zijn best arrogant, dat klopt.quote:Op zondag 8 maart 2020 11:31 schreef Markesh het volgende:
[..]
De meesten kijken gewoon s'avonds even het 8 uur journaal en dat is het..ze nemen het absoluut niet serieus.
Nee wij krijgen het aantal besmettingen van Italië niet want wij zijn Nederland...
Je wordt er ziek van.
Doe eens wat urlsquote:Op zondag 8 maart 2020 11:31 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Die man krijgt er flink van langs in de media inmiddels.
Lekker zwakzinnig weer, als die jonge stoere mensen vandaag stoppen met werken gaan overmorgen de oudere zwakkere mensen dood omdat er niemand is om de inmiddels lege lepel in hun mond te steken.quote:Op zondag 8 maart 2020 11:31 schreef Injetta het volgende:
[..]
Dit.... omdat het merendeel zichzelf als jong en gezond ziet, neemt het merendeel het niet echt serieus. Niet bang zijn, dan ben je straks een paar dagen ziek so what? Dat iemand die wat minder gezond is of wat ouder bang is omdat die niet weet of het niet fataal gaat worden, wordt niet begrepen en als achterlijk bestempeld. Wat zijn mensen eigenlijk egocentrisch.
Ik zou zeggen laat mensen nu zelf beslissen hoeveel risico ze nemen. Die jonge, stoere, no nonsens mensen gaan lekker door met alles en laat de mensen die niet zo jong, stoer en no nonsense zijn lekker thuis werken zonder voor idioot te worden versleten.
wat wordt er eigenlijk gezegd op het journaal mbt het virus? ik kijk nooit meer naar t journaal.quote:Op zondag 8 maart 2020 11:31 schreef Markesh het volgende:
[..]
Je wordt er ziek van.
Het aantal daalt omdat er in het weekend minder wordt getest, aldus hoofd referentielab Marc van Ranst van KULeuven.twitter:be_gezondheid twitterde op zondag 08-03-2020 om 11:27:1631 nieuwe besmettingen met het coronavirus covid-19 https://t.co/t1TAM2O506 #COVID19 #COVID19BE reageer retweet
Ik ben niet in paniek maar merk wel dat ik meer gestrest benquote:Op zondag 8 maart 2020 11:23 schreef ToT het volgende:
[..]
Ook weer niet te veel in paniek raken hoor.
Als je nog niet boven de 50 bent, is de kans groot dat de symptomen op een stevige griep lijken.
Het kan absoluut wel veel heftiger zijn dan dat (zie een aantal ervaringen van twittergebruikers en mensen die door een krant geïnterviewd zijn, die hier gepost worden), maar in het algemeen zou ik me er niet TÉ erge zorgen om gaan maken. Ook omdat er al medicijnen tegen geproduceerd worden en er vaccins uitgetest worden (zoals in Engeland nu).
Er is inderdaad kans op permanente longschade en schade aan andere ingewanden, maar volgens mij is dat ook vooral met zeldzamere heftige gevallen.
Heb niet hard gezocht hoor, kwam ‘t tegen toen ik hem Googledequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |