quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Scharendijke ligt zowat naast Zierikzee.quote:Op zondag 8 maart 2020 11:47 schreef Sickert het volgende:
[..]
Wat heeft Zierikzee er mee te maken? Daar is helemaal geen geval bekend.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Dit is het advies wat ik van vrienden in Italië krijg:quote:Op zondag 8 maart 2020 11:48 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Welke maatregelen zou je willen zien?Daar ben ik het wel mee eens. Maar mijn kind gaat ook gewoon naar school /sportclub etc.quote:Take your own precautions, and teach your daughter.. Wash your hands often, never shake hands.. Not even to oma, keep distant from people and crowdy places (shopping centers)
Alles gaat hier normaal door."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
quote]Op zondag 8 maart 2020 11:40 schreef capricia het volgende: Ik vind de maatregelen hier ongelooflijk laks. Zeker omdat we 1 op 1 Italië aan het volgen zijn qua verdubbelingen. Wat doen jullie morgen? Je kind gewoon naar school en sportles etc? Naar drukke plaatsen dus? En jijzelf ook? [/quote]
Kids gewoon naar school. Is hier pas een geval ontdekt een straat verder op, ik ga er van uit dat mensen nu slim genoeg zijn om thuis te blijven of hun zieke snotterende kind thuis houden en wanneer ze dit niet doen dat ze naar huis gestuurd worden. Scheelt dat mijn vrouw op de school en opvang werkt waar mijn kinderen zitten. Als we het ergens niet mee eens zijn beslissen we samen wat we doen voor ons gezin.Narf!![]()
11 km er vandaan. Vrouw zit thuis op de blaren, ik kan dr zowat vanaf hier zien zittenquote:Op zondag 8 maart 2020 11:49 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Scharendijke ligt zowat naast Zierikzee.Narf!![]()
Kids gewoon naar school. Is hier pas een geval ontdekt een straat verder op, ik ga er van uit dat mensen nu slim genoeg zijn om thuis te blijven of hun zieke snotterende kind thuis houden en wanneer ze dit niet doen dat ze naar huis gestuurd worden. Scheelt dat mijn vrouw op de school en opvang werkt waar mijn kinderen zitten. Als we het ergens niet mee eens zijn beslissen we samen wat we doen voor ons gezin.quote:Op zondag 8 maart 2020 11:52 schreef Sickert het volgende:
quote][ afbeelding ] Op zondag 8 maart 2020 11:40 schreef capricia het volgende: Ik vind de maatregelen hier ongelooflijk laks. Zeker omdat we 1 op 1 Italië aan het volgen zijn qua verdubbelingen. Wat doen jullie morgen? Je kind gewoon naar school en sportles etc? Naar drukke plaatsen dus? En jijzelf ook?
[/quote]
Hier idem.
Maar in Italië is het in 2 weken van niets naar dit gegaan.
Ik vind het zeer verontrustend."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nah, ik zat donderdag tijdens de pauze naast een collega (uit Limburg) die snip- en snipverkouden.... en vrijdag meldde hij zich ziek. Ik heb gelukkig nu nog niets, maar eh...quote:Op zondag 8 maart 2020 11:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is het advies wat ik van vrienden in Italië krijg:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens. Maar mijn kind gaat ook gewoon naar school /sportclub etc.
Alles gaat hier normaal door.I´m back.![]()
Hier idem.quote:Op zondag 8 maart 2020 11:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Kids gewoon naar school. Is hier pas een geval ontdekt een straat verder op, ik ga er van uit dat mensen nu slim genoeg zijn om thuis te blijven of hun zieke snotterende kind thuis houden en wanneer ze dit niet doen dat ze naar huis gestuurd worden. Scheelt dat mijn vrouw op de school en opvang werkt waar mijn kinderen zitten. Als we het ergens niet mee eens zijn beslissen we samen wat we doen voor ons gezin.
Maar in Italië is het in 2 weken van niets naar dit gegaan.
Ik vind het zeer verontrustend.
[/quote]
Italië![]()
![]()
ze werkt in de gezondheidszorg, best veel die dan positief testen.quote:Op zondag 8 maart 2020 11:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ga vooralsnog gewoon aan het werk. Brennie ligt inmiddels ziek op de bank. Koorts, hoesten, rillingen, zweten, griepje of corona, wie zal het zeggen.
Wel bel ik vanmiddag mn moeder af, die is de 70 gepasseerd en in niet zo een beste gezondheid meer. Normaal ga ik daar zondags altijd een kopje koffie en/of een biertje doen, maar dat skip ik vandaag voor de zekerheid.![]()
On topic mensen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Waarom? Wat maakt ons anders beter Italië? Sterker nog, zij deden nog iets.quote:
[ Bericht 13% gewijzigd door capricia op 08-03-2020 11:56:40 ]![]()
Denk het niet, onderwijsinspectie staat zo voor de deur...quote:Op zondag 8 maart 2020 11:56 schreef THEFXR het volgende:
ik heb geen kinderen, maar als ik ze had, hield ik ze thuis.![]()
In Italië heeft meer dan een week lang een patiënt doodziek op de IC gelegen met Corona en daarna zijn ze pas gaan testen. Terwijl iedereen al aangestoken was en direct heel veel verschillende mensen.quote:Op zondag 8 maart 2020 11:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Waarom? Wat maakt ons anders beter Italië? Sterker nog, zij deden nog iets.
Dat is hier niet het geval, daarom kan niet naar Italië gekeken worden. China, daar werd het bijna drie maanden onder de pet gehouden en daarna werd er pas gehandeld (en dus direct lockdowns).
Je kan beter naar Duitsland kijken. Alleen dat is een stuk minder spectaculair dan Italië.![]()
Maar he is maar een griepje!quote:Op zondag 8 maart 2020 11:56 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ link | afbeelding ]
En er komen er voorlopig alleen meer vrees ik, voor de maatregelen effect hebben... een echo van 2 weken
Je hoort ook elk jaar dat ziekenhuizen het niet meer aan kunnen. /s![]()
wie gaat er dan toezicht houden op die maatregelen? gezonde politie mensen, die dan in een ziek, afgesloten gebied willen werken?quote:Op zondag 8 maart 2020 11:56 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ link | afbeelding ]
En er komen er voorlopig alleen meer vrees ik, voor de maatregelen effect hebben... een echo van 2 weken![]()
twitter:BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 11:39:36BREAKING: Iran reports 743 new cases of coronavirus and 49 new deaths, raising total to 6,566 cases and 194 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
dan maar die boete, gezondheid van mijn kinderen gaat voor en anders de honkbalknuppelquote:Op zondag 8 maart 2020 11:57 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Denk het niet, onderwijsinspectie staat zo voor de deur...![]()
We zijn nog niet alle civilisatie verloren hequote:Op zondag 8 maart 2020 12:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wie gaat er dan toezicht houden op die maatregelen? gezonde politie mensen, die dan in een ziek, afgesloten gebied willen werken?![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 12:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dan maar die boete, gezondheid van mijn kinderen gaat voor en anders de honkbalknuppelohquote:Op zondag 8 maart 2020 12:02 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
We zijn nog niet alle civilisatie verloren he![]()
nee, hier krijgen ze nog later corona, nl van lijken, zo alert zijn ze in NLquote:Op zondag 8 maart 2020 11:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In Italië heeft meer dan een week lang een patiënt doodziek op de IC gelegen met Corona en daarna zijn ze pas gaan testen. Terwijl iedereen al aangestoken was en direct heel veel verschillende mensen.
Dat is hier niet het geval, daarom kan niet naar Italië gekeken worden. China, daar werd het bijna drie maanden onder de pet gehouden en daarna werd er pas gehandeld (en dus direct lockdowns).
Je kan beter naar Duitsland kijken. Alleen dat is een stuk minder spectaculair dan Italië.![]()
Economische belangen lijken in Nederland voorop te staan.quote:Op zondag 8 maart 2020 11:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is het advies wat ik van vrienden in Italië krijg:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens. Maar mijn kind gaat ook gewoon naar school /sportclub etc.
Alles gaat hier normaal door.![]()
Dus eigenlijk zouden Brabanders nu massaal stappen moeten zetten om de provincie te verlaten nu het nog kan.quote:Op zondag 8 maart 2020 11:56 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ link | afbeelding ]
En er komen er voorlopig alleen meer vrees ik, voor de maatregelen effect hebben... een echo van 2 weken"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
Op basis van deze post heb ik een exponentieel model gemaakt van het aantal patienten per dag. Zwarte stippen zijn de voorspelde totaal aantal patienten, in rood de huidige aantallen. Het model overschat het aantal patienten, dus we kunnen zeggen dat het niet volledig exponentieel is, al komt het redelijk in de buurt. In dit tempo zitten met een dag of 4-5 over de grens van 1000 patienten.quote:Op zondag 8 maart 2020 11:23 schreef vosss het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoe zat het met Nederland vanaf dag 1 (27-02 als ik het goed onthouden heb?)
=edit=
[ code verwijderd ]![]()
![]()
Maar hoe lang wil je het volhouden? De situatie is nog maar net begonnen. Dan heb je het over mogelijk maanden thuishouden.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dan maar die boete, gezondheid van mijn kinderen gaat voor en anders de honkbalknuppel
En enige geruststelling dat kinderen qua gezondheid veel minder te vrezen hebben. Ik zou eerder je ouders thuishouden.![]()
Ja joh, zometeen mag je als Nederlander ook nergens meer heen buiten NL. Nederlanders worden dan gebanned omdat wij een grote verspreider zijn van het virus.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:02 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zouden Brabanders nu massaal stappen moeten zetten om de provincie te verlaten nu het nog kan.
Nu kan je nog weg, straks niet meer.. Enkeltje Peking? Lijkt me best veilig.![]()
Nooit!quote:Op zondag 8 maart 2020 12:02 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zouden Brabanders nu massaal stappen moeten zetten om de provincie te verlaten nu het nog kan.![]()
Wat is er off-topic aan een verhaal van een chirurg in Italië die meemaakt hoe de situatie daar is?quote:![]()
ja, ze overleven het wel, maar zijn wel superseedersquote:Op zondag 8 maart 2020 12:04 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Maar hoe lang wil je het volhouden? De situatie is nog maar net begonnen. Dan heb je het over mogelijk maanden thuishouden.
En enige geruststelling dat kinderen qua gezondheid veel minder te vrezen hebben. Ik zou eerder je ouders thuishouden.![]()
Ga je ze dan een jaar thuis houden? Daarnaast is het voor kinderen het minst gevaarlijk.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, hier krijgen ze nog later corona, nl van lijken, zo alert zijn ze in NL![]()
Ik zou graag een toon zien van het RIVM die tussen hun huidige toon zit en die van deze topicreeks. Ik vind dat ze het nu nog te vaak over 'adviezen' hebben en vooral mensen met symptomen die het allemaal niet zo serieus nemen mogen best wat dringender aangesproken worden.In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
Ja. En die mentaliteit kan ik niet veranderen. Het heeft geen zin om je kind 1 week thuis te houden als alles gewoon doorgaat qua concerten en massa-bijeenkomsten.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Economische belangen lijken in Nederland voorop te staan."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
De regering wil gewoon nog geen maatregelen nemen wanneer er "maar" 188 besmettingen zijn. Want wij zijn nuchtere Hollanders. Met andere woorden: er is lang nog geen draagvlak voor.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Economische belangen lijken in Nederland voorop te staan.
Hoe vervelend ook: Er is pas draagvlak als iedereen bang begint te worden. Dan gaan dingen hier ook pas op slot. Niet eerder. Want "het is maar een griepje, en het beste medicijn voor als je een beetje ziek bent is een glas alcohol in de kroeg"![]()
Cuba heeft goede gezondheidszorgquote:Op zondag 8 maart 2020 12:04 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Ja joh, zometeen mag je als Nederlander ook nergens meer heen buiten NL. Nederlanders worden dan gebanned omdat wij een grote verspreider zijn van het virus.
Nu kan je nog weg, straks niet meer.. Enkeltje Peking? Lijkt me best veilig.![]()
Wat is dit toch voor een flauwekul?
Wat is er nu daadwerkelijk vreselijk mis gegaan sinds het virus hier rondwaard?
Hoeveel doden en gewonden hebben we al meer tov andere jaren en griepvirussen?
Wat bezield mensen toch. Het lijkt wel massahysterie. Veel gevaarlijker.
Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Dit.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:05 schreef Mike het volgende:
Ik zou graag een toon zien van het RIVM die tussen hun huidige toon zit en die van deze topicreeks. Ik vind dat ze het nu nog te vaak over 'adviezen' hebben en vooral mensen met symptomen die het allemaal niet zo serieus nemen mogen best wat dringender aangesproken worden.
Wat meer dwingend. En wat minder vrijwillig."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
was het aan het lezen en poeefff, wegquote:Op zondag 8 maart 2020 12:05 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Wat is er off-topic aan een verhaal van een chirurg in Italië die meemaakt hoe de situatie daar is?![]()
De exponentiële voorspelling ging meer dan een maand geleden al rond.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:03 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Op basis van deze post heb ik een exponentieel model gemaakt van het aantal patienten per dag. Zwarte stippen zijn de voorspelde totaal aantal patienten, in rood de huidige aantallen. Het model overschat het aantal patienten, dus we kunnen zeggen dat het niet volledig exponentieel is, al komt het redelijk in de buurt. In dit tempo zitten met een dag of 4-5 over de grens van 1000 patienten.
[ afbeelding ]
Op basis daarvan zitten wij nu op de 46.000.000.000 besmette mensen wereldwijd.
We zijn nu hard op zoek naar die 38,5 miljard tot nu toe onbekende mensen. Wie zijn het, waar zitten ze en hoe konden ze tot nu toe zich zo goed verbergen![]()
maar is het economisch? Het is eerder een capaciteitsprobleemquote:Op zondag 8 maart 2020 12:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En die mentaliteit kan ik niet veranderen. Het heeft geen zin om je kind 1 week thuis te houden als alles gewoon doorgaat qua concerten en massa-bijeenkomsten.![]()
waarom worden dan in veel landen de scholen gesloten?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ga je ze dan een jaar thuis houden? Daarnaast is het voor kinderen het minst gevaarlijk.![]()
Gewoon zeggen dat je kinderen griepverschijnselen hebben. Dan komen ze echt niet kijken.quote:Op zondag 8 maart 2020 11:57 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Denk het niet, onderwijsinspectie staat zo voor de deur...![]()
Dat terwijl reactief reageren op deze uitbraak overal faalt.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De regering wil gewoon nog geen maatregelen nemen wanneer er "maar" 188 besmettingen zijn. Want wij zijn nuchtere Hollanders. Met andere woorden: er is lang nog geen draagvlak voor.
Hoe vervelend ook: Er is pas draagvlak als iedereen bang begint te worden. Dan gaan dingen hier ook pas op slot. Niet eerder. Want "het is maar een griepje, en het beste medicijn voor als je een beetje ziek bent is een glas alcohol in de kroeg"![]()
Ondertussen is het ergste wat in China is gebeurd de afgelopen weken, het instorten van het hotel waar mensen in quarantine zaten.
Dat was het dodelijkste!!Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Omdat kinderen wel de boel verspreiden?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waarom worden dan in veel landen de scholen gesloten?![]()
Exponentiele groei komt zelden voor op de lange termijn, maar kan op korte termijn best werken. Ik dacht ik visualiseer het evenquote:Op zondag 8 maart 2020 12:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De exponentiële voorspelling ging meer dan een maand geleden al rond.
We zijn nu hard op zoek naar die 38,5 miljard tot nu toe onbekende mensen![]()
![]()
Klopt. We zijn iets minder ver als mensheid dan gedacht.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat terwijl reactief reageren op deze uitbraak overal faalt.
Daarom gaan het ook een paar heel vervelende maanden worden, waarin je de geluksfactor mee moet hebben of je wel of niet medische zorg nodig zult moeten hebben. Voor het virus, of gewoon voor iets anders.![]()
En die 3097 officiele doden daar?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:07 schreef MissButterflyy het volgende:
Ondertussen is het ergste wat in China is gebeurd de afgelopen weken, het instorten van het hotel waar mensen in quarantine zaten.
Dat was het dodelijkste!!![]()
Begrijp ik en dan mogen we ook geen maatregelen getroffen worden.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:08 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Exponentiele groei komt zelden voor op de lange termijn, maar kan op korte termijn best werken. Ik dacht ik visualiseer het even
Alleen zonder die informatie gaat men hier wel panikeren.![]()
Ja en? Hoeveel waren het er vorig jaar door een ander griepvirus? En het waren ook nog eens verzwakte en oudere mensen.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:10 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
En die 3097 officiele doden daar?
Het gaat nergens over! Ik ben benieuwd hoe deze hysterie de geschiedenisboekjes ingaat straks.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Dat is maar een griepjequote:Op zondag 8 maart 2020 12:10 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
En die 3097 officiele doden daar?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
ik vind downplayen van besmettelijke ziektes veel gevaarlijker, ze sluiten in China 700 miljoen mensen op voor niks?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat bezield mensen toch. Het lijkt wel massahysterie. Veel gevaarlijker.![]()
het is van China naar een wereldvirus gegaan in hoeveel dagen?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit.
Wat meer dwingend. En wat minder vrijwillig.![]()
Doe niet zo hysterisch meidquote:Op zondag 8 maart 2020 12:06 schreef MissButterflyy het volgende:
oh ah toma toma vem vem vem vem![]()
En wie gaat dat handhaven?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit.
Wat meer dwingend. En wat minder vrijwillig.![]()
Goedemorgen weer iedereen. Rechtstreeks uit de parel van het Zuiden, hart van Brabant.![]()
Ik voel een lichte verkoudheid opkomen, maar we gaan gewoon door. Morgen sowieso werken want mijn laptop ligt daar.
Pas net opgestaan, heb nog amper iets gelezen maar een paar dingen vielen me snel even op op Reddit:
- Bangladesh heeft nu ook 3 gevallen; India staat al op 40. Dat kan daar dus ook wel een probleempje worden.
- geen idee waar het ligt, maar de Republiek der Marshall Eilanden heeft de meest rigoureuze maatregel tot nu toe genomen:
Niemand mag het land nog in via de lucht. Ook niet als je uit "veilige" gebieden komt.
Verder een ban op scheepvaart uit een aantal landen (10); Nederland nog niet maar dat duurt niet lang denk ik.
Ik zeg: zeer gewaagde, extreme keuze, lieve mensen uit de Marshall Eilanden.![]()
Oja, RIP toerisme en economie enzo.
https://www.reddit.com/r/(...)slands_has_issued_a/
https://imgur.com/a/NUnBIBL
- In Iran vrolijken doktoren en verpleegsters coronapatienten en zichzelf op met dansjes in tijden van extreme stress en werkdruk. Lekker propaganda natuurlijk om dat naar buiten te brengen, maar ook wel weer schattig aandoenlijk.![]()
Dansen is officieel verboden trouwens in dat land.
https://www.timesofisrael(...)om-in-hard-hit-iran/
- de twee vrouwen die we gisteren nog zagen vechten om wat toiletpapier in Australie, West Sydney zijn officieel aangeklaagd. Eigen schuld.
https://news.sky.com/stor(...)supermarket-11952569
Nu snel de rest van het nieuws en het fok-forum lezen. Zijn er nog doden en besmettingen bijgekomen bij ons? In Belgie weer 31 las ik."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Ik snap dat downplayen ook niet. Ik denk dat het uit angst voortkomt. Maar ik ben het er wel mee eens dat blinde paniek niets oplost.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vind downplayen van besmettelijke ziektes veel gevaarlijker, ze sluiten in China 700 miljoen mensen op voor niks?Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
USA test niet, dus daar zitten er veelquote:Op zondag 8 maart 2020 12:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De exponentiële voorspelling ging meer dan een maand geleden al rond.
We zijn nu hard op zoek naar die 38,5 miljard tot nu toe onbekende mensen. Wie zijn het, waar zitten ze en hoe konden ze tot nu toe zich zo goed verbergen![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 12:06 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.ad.nl/dossier(...)-geplaatst~ac9366c1/
https://www.telegraaf.nl/(...)ieuwe-patienten-voor
[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 12:14:15 ]![]()
Dat is een mentaliteitsverschijnsel. Waar economisch denken wel een onderdeel van is.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar is het economisch? Het is eerder een capaciteitsprobleem"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
neequote:Op zondag 8 maart 2020 12:07 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat was het dodelijkste!!![]()
En de Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/(...)ieuwe-patienten-voor (Werd op de Frontpage gepost onder een artikel.)quote:Op zondag 8 maart 2020 12:12 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.ad.nl/dossier(...)-geplaatst~ac9366c1/![]()
Paar maanden toch?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het is van China naar een wereldvirus gegaan in hoeveel dagen?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
We zitten pas in het begin. Italië dacht eerst ook dat het wel zou loslopen. Het grootste probleem is dat zeker 10% van de gevallen beademing nodig hebben om het te overleven.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Laat die revolutie in Iran maar doorgaan nadat de uitbraak afgezwakt is op termijnquote:Op zondag 8 maart 2020 12:12 schreef Salina het volgende:
Goedemorgen weer iedereen. Rechtstreeks uit de parel van het Zuiden, hart van Brabant.![]()
Ik voel een lichte verkoudheid opkomen, maar we gaan gewoon door. Morgen sowieso werken want mijn laptop ligt daar.
Pas net opgestaan, heb nog amper iets gelezen maar een paar dingen vielen me snel even op op Reddit:
- Bangladesh heeft nu ook 3 gevallen; India staat al op 40. Dat kan daar dus ook wel een probleempje worden.
- geen idee waar het ligt, maar de Republiek der Marshall Eilanden heeft de meest rigoureuze maatregel tot nu toe genomen:
Niemand mag het land nog in via de lucht. Ook niet als je uit "veilige" gebieden komt.
Verder een ban op scheepvaart uit een aantal landen (10); Nederland nog niet maar dat duurt niet lang denk ik.
Ik zeg: zeer gewaagde, extreme keuze, lieve mensen uit de Marshall Eilanden.![]()
Oja, RIP toerisme en economie enzo.
https://www.reddit.com/r/(...)slands_has_issued_a/
https://imgur.com/a/NUnBIBL
- In Iran vrolijken doktoren en verpleegsters coronapatienten en zichzelf op met dansjes in tijden van extreme stress en werkdruk. Lekker propaganda natuurlijk om dat naar buiten te brengen, maar ook wel weer schattig aandoenlijk.![]()
Dansen is officieel verboden trouwens in dat land.
https://www.timesofisrael(...)om-in-hard-hit-iran/
- de twee vrouwen die we gisteren nog zagen vechten om wat toiletpapier in Australie, West Sydney zijn officieel aangeklaagd. Eigen schuld.
https://news.sky.com/stor(...)supermarket-11952569
Nu snel de rest van het nieuws en het fok-forum lezen. Zijn er nog doden en besmettingen bijgekomen bij ons? In Belgie weer 31 las ik.
Iran een vrij land
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
daarom zou ik mijn kind dus thuishoudenquote:Op zondag 8 maart 2020 12:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Omdat kinderen wel de boel verspreiden?![]()
Het is geen flauwekul.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Nog niet, maar als we het laten verspreiden als de normale griep stort ons zorgsysteem in, omdat het veel besmettelijker, dodelijker en meer complicaties geeft als griep.
Onzinnige vraag op dit moment en het is vanwege het vorige punt belangrijk om die vraag onzinnig te houden.
Massa domheid ook. Dit is geen griepje.![]()
Gaan we nooit achter komen want o betrouwbare dataquote:
dat zou mooi zijn jaquote:Op zondag 8 maart 2020 12:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Laat die revolutie in Iran maar doorgaan nadat de uitbraak afgezwakt is op termijn
Iran een vrij land![]()
De 'hysterie' zit ook niet per se in het aantal doden (ook al is dat heel erg), maar vooral of ons gezondheidsstelsel de toeloop aan patiënten aan kan. Het is dus zaak om het virus zo lang mogelijk te remmen. Als we geen bedden/doktoren/apparatuur hebben voor iedereen, hebben we een flink probleem.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja en? Hoeveel waren het er vorig jaar door een ander griepvirus? En het waren ook nog eens verzwakte en oudere mensen.
Het gaat nergens over! Ik ben benieuwd hoe deze hysterie de geschiedenisboekjes ingaat straks.
Daarna volgt nog de economische schade. Italië heeft nu z'n economische motor in quarantaine gesteld. Als dit virus enigszins bedwongen is, zitten we wellicht in een economische situatie die we nog nooit hebben meegemaakt in de moderne tijd.In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
Wat mij het meest verbaast is dat we een week geleden van de Staatsomroep te horen kregen dat het grootste misverstand in deze crisis was dat mondkapjes werken, maar nu door de overheid alles aan wordt gedaan om het tekort van dit zinloze hulpmiddel op te vullen.![]()
Er zit een groot gebeid tussen militairen inzetten en het geen enkel probleem vinden als 900 studenten naar N-I gaan.quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat sowieso, allemaal als bazen geld verspillen aan leger en wapens en andere onzin, meer geen cent steken in onderzoek naar Corona virussen ( mers, sars zijn dat dus ook). Nu worden we off guard in onze kont gepakt door een killer virus. Ook bijvoorbeeld klimaat change doen we veel te weinig aan, wat heb je aan al je geld en landjepik als je land straks wordt vernageld door overstromingen, orkanen enzovoorts.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:09 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Klopt. We zijn iets minder ver als mensheid dan gedacht.
Daarom gaan het ook een paar heel vervelende maanden worden, waarin je de geluksfactor mee moet hebben of je wel of niet medische zorg nodig zult moeten hebben. Voor het virus, of gewoon voor iets anders.
Zo kunnen we wel doorgaan, space defence? Kunnen we al meteorieten (veilig) uit de lucht schieten als er eentje onze richting opkomt? Uh nee. Prioriteiten van de mensheid liggen verkeerd. Ik hoop dat dit een omslagpunt wordt!
Mensen, landen moeten samenwerken en niet elkaar continu tegenwerken.![]()
Liveblog the guardian... tsja... beetje raar dat ze nu mensen nog de kans geven om weg te gaan. Maak je het daardoor niet erger?quote:The Governor of Puglia, Michele Emiliano, has signed an order today, which obliges all inhabitants of Puglia, arriving from Lombardy in the coming hours, to quarantine.
‘’Get off at the first train station, don’t take planes to Bari and Brindisi, go back by car, get off the bus at the next stop,’’ wrote Emiliano on Facebook, addressing Apulians, living in Lombardy. “Do not bring the Lombard, Venetian and Emilian epidemic to your Puglia. You are carrying the virus into the lungs of your brothers and sisters, your grandparents, uncles, cousins and parents.”
Thousands of people are literally at risk of getting stuck in northern cities.
Aan de andere kant snap ik ook wel dat je niet van de ene minuut op de andere 12 provincies kan afsluiten.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Rewimo
![]()
Nederduitse/Mevrouw qltel![]()
Ja, ik ook. Was juist een heel interessant en informatief verhaal.quote:Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
als je feiten gaat ontkennen, dan ga je richting trollenquote:Op zondag 8 maart 2020 12:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja en? Hoeveel waren het er vorig jaar door een ander griepvirus? En het waren ook nog eens verzwakte en oudere mensen.
Het gaat nergens over! Ik ben benieuwd hoe deze hysterie de geschiedenisboekjes ingaat straks.![]()
Denk je dat mondkapjes alleen worden gebruikt tegen het coronavirus?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:15 schreef Confetti het volgende:
Wat mij het meest verbaast is dat we een week geleden van de Staatsomroep te horen kregen dat het grootste misverstand in deze crisis was dat mondkapjes werken, maar nu door de overheid alles aan wordt gedaan om het tekort van dit zinloze hulpmiddel op te vullen.![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 12:12 schreef bitterbal het volgende:
hoeveel is er nou waar dat het de besmetting van 1 markt komt in china?![]()
Een heel jaar lang? Want dit is nog lang niet afgelopen.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
daarom zou ik mijn kind dus thuishouden![]()
Nee, maar ik zie wel dat medisch personeel dit totaal zinloze hulpmiddel gebruikt bij de behandeling van coronapatienten. Waarom vraag ik mij dan af. We zijn door de heer Bruins en de NOS gegarandeerd dat het niet werkt.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:15 schreef ffono het volgende:
[..]
Denk je dat mondkapjes alleen worden gebruikt tegen het coronavirus?![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Goedemorgen!
Mooi dat één van de eerste posts die ik vandaag lees meteen gaat over dat de griep net zo dodelijk is en dat het allemaal wel meevalt nu.
* Kyran mompelt iets over dat het niet over het aantal doden gaat, maar over totale ontwrichting van ons zorgstelsel, gooit armen in de lucht, en gaat op zoek naar een ontbijt
[ Bericht 14% gewijzigd door Evenstar op 08-03-2020 12:22:07 ]![]()
Ja ik vraag mij dat echt afquote:Op zondag 8 maart 2020 12:16 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
hoeveel?
2x de helft denk ik.![]()
Ik moet nog 3 threads lezen, ik ben wel benieuwd naar dit, is er een bron BVD.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:15 schreef Confetti het volgende:
nu door de overheid alles aan wordt gedaan om het tekort van dit zinloze hulpmiddel op te vullen.![]()
Nog steeds onbekend volgens mij. Het kan ook nog steeds zijn dat het virus door iemand anders naar die markt is gebracht. Volgens mij was die markt de eerste 'hotspot' maar niet perse de eerste case.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:12 schreef bitterbal het volgende:
hoeveel is er nou waar dat het de besmetting van 1 markt komt in china?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
het is toch begonne op een markt?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:17 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Wat is de achterliggende gedachte van deze vraag?![]()
Hoeveel doden heeft AIDS veroorzaakt in de eerste paar maanden dat het verspreid werd?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Alle markten afschaffen!quote:
Of alle markten terug naar China!
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 12:18:20 ]![]()
Ik zou ze gewoon voorlopig thuis houden en het aankijken. Hopelijk valt het allemaal mee en is de epidemie na de zomervakantie voorbij.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:16 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Een heel jaar lang? Want dit is nog lang niet afgelopen.![]()
Nee maar meer zou het kunnen dat het zo lokaal is begonnen en dan zo ver gaat als nu?quote:
Niet dat iemand het heeft gemaakt ofzo![]()
Nee hoor. Er is zat nuance gegeven maar als je stront in je oren hebt of dom bent maakt dan niet meer uit bij het daadwerkelijk horen van die boodschapquote:Op zondag 8 maart 2020 12:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nee, maar ik zie wel dat medisch personeel dit totaal zinloze hulpmiddel gebruikt bij de behandeling van coronapatienten. Waarom vraag ik mij dan af. We zijn door de heer Bruins en de NOS gegarandeerd dat het niet werkt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja en wat doe je met de leerplichtambtenaar die langskomt en dreigt met zware boetes of zelfs gevangenisstraf?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:18 schreef Benger het volgende:
[..]
Ik zou ze gewoon voorlopig thuis houden en het aankijken. Hopelijk valt het allemaal mee en is de epidemie na de zomervakantie voorbij.
Jij hebt geen kinderen, das duidelijk.![]()
Welke militairen, die nog over zijn?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zit een groot gebeid tussen militairen inzetten en het geen enkel probleem vinden als 900 studenten naar N-I gaan.
Daar ga je grootschalige maatregelen handhaven niet met redden.![]()
Evenstar
![]()
Het is met een relatief grote zekerheid te zeggen dat het daar is begonnen.quote:![]()
Of het kan dat het zo lokaal begint en dan zo ver gaat als nu?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:18 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ja, dus wat is je verdere vraag? Geloof je het niet of waar wil je heen![]()
Pardon?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:18 schreef Benger het volgende:
[..]
Ik zou ze gewoon voorlopig thuis houden en het aankijken. Hopelijk valt het allemaal mee en is de epidemie na de zomervakantie voorbij."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Mwah, de eerste patienten waren allemaal op die markt geweest, maar kan zijn dat iemand het daarheen gebracht had. Misschien een handelaar. Maar als het idd van een wild dier kwam is zo'n markt wel logisch. Vaak worden dieren daar ook geslacht.quote:Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
De tijd zal het leren...
Bronnen als het AD en de Telegraaf neem ik niet serieus.
Ik hou het bij oa de Volkskrant en het NRC.
In de Volkskrant stond gisteren een interessant artikel waarom juist in Italië zo wordt gereageerd.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Als je op school meldt dat ze griep hebben komt die niet zo maar langs.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:18 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Ja en wat doe je met de leerplichtambtenaar die langskomt en dreigt met zware boetes of zelfs gevangenisstraf?
Jij hebt geen kinderen, das duidelijk.![]()
Geïllustreerd in een mooi plaatje:quote:Op zondag 8 maart 2020 12:14 schreef Mike het volgende:
[..]
De 'hysterie' zit ook niet per se in het aantal doden (ook al is dat heel erg), maar vooral of ons gezondheidsstelsel de toeloop aan patiënten aan kan. Het is dus zaak om het virus zo lang mogelijk te remmen. Als we geen bedden/doktoren/apparatuur hebben voor iedereen, hebben we een flink probleem.![]()
![]()
Je kind een half jaar thuishoudenquote:Op zondag 8 maart 2020 12:18 schreef Benger het volgende:
[..]
Ik zou ze gewoon voorlopig thuis houden en het aankijken. Hopelijk valt het allemaal mee en is de epidemie na de zomervakantie voorbij.![]()
Dat heeft goed uitgepakt hahaquote:Op zondag 8 maart 2020 11:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Waarom? Wat maakt ons anders beter Italië? Sterker nog, zij deden nog iets.![]()
De overheid van China heeft het daar toch heengebracht om de mensheid om zeep te helpen? Zoiets hoorde ik bij het koffieautomaat.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mwah, de eerste patienten waren allemaal op die markt geweest, maar kan zijn dat iemand het daarheen gebracht had. Misschien een handelaar. Maar als het idd van een wild dier kwam is zo'n markt wel logisch. Vaak worden dieren daar ook geslacht.![]()
Uiteraard kan dat.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:18 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nee maar meer zou het kunnen dat het zo lokaal is begonnen en dan zo ver gaat als nu?
Niet dat iemand het heeft gemaakt ofzo
Vergelijk het met een rivier. Die ontspringt op enig moment vanuit een bron. Vaak in de bergen. Dit kan een minimaal straaltje water zijn. Dit zoekt zijn weg naar het laagste punt en kan een grote rivier worden.![]()
Er pas over 1 tot 1,5 jaar een vaccin dus we gaan sowieso nog een herfst/winter in met dit virus. Of het dan erger of minder erg is weet ik echt niet.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:18 schreef Benger het volgende:
[..]
Ik zou ze gewoon voorlopig thuis houden en het aankijken. Hopelijk valt het allemaal mee en is de epidemie na de zomervakantie voorbij.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Zo werkt besmetting toch? 1 persoon krijgt het, besmet er 5. Van die 5 gaat er 1 naar europa en besmet er daar 5 op een congres. Die 5 gaan ieder naar een ander land en je hebt 7 besmette landenquote:Op zondag 8 maart 2020 12:18 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nee maar meer zou het kunnen dat het zo lokaal is begonnen en dan zo ver gaat als nu?
Niet dat iemand het heeft gemaakt ofzo![]()
Weet je het zeker?quote:
Volgens @van_Lamehuizen deed de VS enorm voorzichtig en was hun een aanpak een voorbeeld wat Nederland moest volgen![]()
Ja is toch bizar.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:20 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Zo werkt besmetting toch? 1 persoon krijgt het, besmet er 5. Van die 5 gaat er 1 naar europa en besmet er daar 5 op een congres. Die 5 gaan ieder naar een ander land en je hebt 7 besmette landen![]()
Evenstar
![]()
Deze mag wel in OP wat mij betreftquote:Op zondag 8 maart 2020 12:19 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Geïllustreerd in een mooi plaatje:
[ afbeelding ]
Daarnaast krijg je straks in dat stukje wat boven "healthcare capacity" uitkomt niet alleen dooien door het virus zelf, maar ook doden omdat de ziekenhuizen overvol liggen en gewone patiënten niet geholpen kunnen worden.![]()
Overigens was er nog geen enkel kind onder de 10 aan dit virus gestorven en lag de mortaliteit voor tieners zo rond de 0,2%, meen ik me te herinneren? Verder schijnt het voor kinderen gelukkig heel erg mild te zijn.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:20 schreef bitterbal het volgende:
[..]
beter gewoon je kinderen voor altijd thuis houden![]()
allemaal dezelfde Belgische eigenaren.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:19 schreef MissButterflyy het volgende:
De tijd zal het leren...
In de Volkskrant stond gisteren een interessant artikel waarom juist in Italië zo wordt gereageerd.![]()
Wat is er voorzichtig aan niet testenquote:Op zondag 8 maart 2020 12:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Weet je het zeker?
Volgens @:van_lamehuizen deed de VS enorm voorzichtig en was hun een aanpak een voorbeeld wat Nederland moest volgenDat is gewoon ''voorzichtig' je ogen dicht doen en hopen dat het niet erger wordt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Klinkt als een fantastisch ideequote:Op zondag 8 maart 2020 12:21 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Dat wordt ook binnenhouden dan anders is het zinloos.
Nou mooi, dan zitten wij qua bronnen op 1 lijn. Nu nog inzien dat het niet een gewoon griepje is. Dat kan je bijvoorbeeld al zien aan de deadrate.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:19 schreef MissButterflyy het volgende:
De tijd zal het leren...
In de Volkskrant stond gisteren een interessant artikel waarom juist in Italië zo wordt gereageerd.![]()
Die piek wordt in juli/augustus verwacht.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:18 schreef Benger het volgende:
[..]
Ik zou ze gewoon voorlopig thuis houden en het aankijken. Hopelijk valt het allemaal mee en is de epidemie na de zomervakantie voorbij.![]()
Lijkt me juist een dal dan? Met een 2e piek in de volgende winter.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:22 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die piek wordt in juli/augustus verwacht.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
De hint zit 'm ook een klein beetje in de naam van het virus he.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:22 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Nou mooi, dan zitten wij qua bronnen op 1 lijn. Nu nog inzien dat het niet een gewoon griepje is. Dat kan je bijvoorbeeld al zien aan de deadrate.![]()
Als een leerling langere tijd achter elkaar afwezig is zijn wij als school verplicht dit te melden.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:19 schreef Benger het volgende:
[..]
Als je op school meldt dat ze griep hebben komt die niet zo maar langs.![]()
Haha zeker. Ik ben alleen nog benieuwd waar je precies naar zoekt. Of gewoon naar bevestiging dat het zo is, want dan heb je die bij deze hahaquote:![]()
Nee joh, zodra het mooier weer wordt horen we hier niks meer van,net zoals de normale griep. Nog een week of 5/6.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:22 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die piek wordt in juli/augustus verwacht.![]()
Waarom verwacht je dan een dal?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Lijkt me juist een dal dan? Met een 2e piek in de volgende winter.![]()
Evenstar
![]()
Kan een dal ontstaan ALS het inderdaad minder actief/besmettelijk is tijdens de zomer, maar daar zijn de meningen sterk over verdeeld.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Lijkt me juist een dal dan? Met een 2e piek in de volgende winter.![]()
Tegen de tijd dat er een vaccin is, zijn alle kwetsbaren al de pijp uit. Mosterd na de maaltijd.![]()
Beter focus op medicijnen.![]()
Nu bij Buitenhof: Nout Wellink (oud-president van De Nederlandsche Bank) is volgens mij de eerste die ik forse kritiek hoor uiten op de lakse Nederlandse houding inzake de coronacrisis."Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh![]()
Iemand buiten FOK! vertelde me net nog: "Het virus verdwijnt toch wel weer als het weer warmer wordt."quote:Op zondag 8 maart 2020 12:22 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die piek wordt in juli/augustus verwacht.
Altijd fijn, een gebrek aan informatie.![]()
Waar je mee omgaat wordt je mee besmet.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Iemand buiten FOK! vertelde me net nog: "Het virus verdwijnt toch wel weer als het weer warmer wordt."
Altijd fijn, een gebrek aan informatie.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Tot nu toe hebben ook warme landen last van besmettingen.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:23 schreef MCH het volgende:
[..]
Nee joh, zodra het mooier weer wordt horen we hier niks meer van,net zoals de normale griep. Nog een week of 5/6.![]()
Op welk gebied? Want die man lijkt me nou niet echt een gezondheidsexpertquote:Op zondag 8 maart 2020 12:24 schreef Tokay het volgende:
Nu bij Buitenhof: Nout Wellink (oud-president van De Nederlandsche Bank) is volgens mij de eerste die ik forse kritiek hoor uiten op de lakse Nederlandse houding inzake de coronacrisis.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Als het beter weer wordt gaan we meer naar buiten en zitten we minder dicht op elkaar waardoor er minder besmettingen zijn.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Iemand buiten FOK! vertelde me net nog: "Het virus verdwijnt toch wel weer als het weer warmer wordt."
Altijd fijn, een gebrek aan informatie.
Gevolg: minder mensen de griep.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Komt omdat zij de gewone griep niet kennenquote:Op zondag 8 maart 2020 12:25 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Tot nu toe hebben ook warme landen last van besmettingen.![]()
Wel lekker dat die mensen die de quarantaine zone hebben ontvlucht nu de rest van italie gaan besmetten.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Misschien uit zelfbehoud? Zelf dus ouder en misschien onderliggende ziekten.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:24 schreef Tokay het volgende:
Nu bij Buitenhof: Nout Wellink (oud-president van De Nederlandsche Bank) is volgens mij de eerste die ik forse kritiek hoor uiten op de lakse Nederlandse houding inzake de coronacrisis.![]()
Ik hou mijn kinderen al een week thuis, nog niks gehoord. School een keer gesproken, maar gezegd: ziek. Dat was voldoende, denk dat ze het wel prima vinden, geen zieke kinderen in de klas. Ik vind het een onnodig risico voor hun en voor hun opa/oma. Die paar weekjes school missen overleven ze wel en ik geef ze thuis les.![]()
Logisch, Nout verdient zijn poen met dank aan China.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:24 schreef Tokay het volgende:
Nu bij Buitenhof: Nout Wellink (oud-president van De Nederlandsche Bank) is volgens mij de eerste die ik forse kritiek hoor uiten op de lakse Nederlandse houding inzake de coronacrisis.https://nl.wikipedia.org/wiki/Nout_Wellinkquote:Arnout Henricus Elisabeth Maria (Nout) Wellink (Bredevoort, 27 augustus 1943) is een Nederlands econoom en sinds oktober 2012 toezichthouder in het bestuur van de Chinese Staatsbank Bank of China
Die verkondigt dus het Chinese standpunt, waar ik het overigens niet mee oneens ben.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Daarom gaan quarantaines in Westerse landen niet werken...quote:Op zondag 8 maart 2020 12:26 schreef RubenSosa het volgende:
Wel lekker dat die mensen die de quarantaine zone hebben ontvlucht nu de rest van italie gaan besmetten.![]()
Maar ze zijn niet ziek dus?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:27 schreef merdobach het volgende:
Ik hou mijn kinderen al een week thuis, nog niks gehoord. School een keer gesproken, maar gezegd: ziek. Dat was voldoende, denk dat ze het wel prima vinden, geen zieke kinderen in de klas. Ik vind het een onnodig risico voor hun en voor hun opa/oma. Die paar weekjes school missen overleven ze wel en ik geef ze thuis les.![]()
Nu al binnen houden? je hebt zeker geen baan ofzo. Tja dan kan het.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:27 schreef merdobach het volgende:
Ik hou mijn kinderen al een week thuis, nog niks gehoord. School een keer gesproken, maar gezegd: ziek. Dat was voldoende, denk dat ze het wel prima vinden, geen zieke kinderen in de klas. Ik vind het een onnodig risico voor hun en voor hun opa/oma. Die paar weekjes school missen overleven ze wel en ik geef ze thuis les.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Echter zonlicht doodt wel het virus (UV) . Dus de transmissie via oppervlakken zal wel flink gereduceerd worden.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Altijd fijn, een gebrek aan informatie.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Zo'n knuppel die naar Trump luistert en denkt dat wat hij zegt ergens op slaat dus.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Altijd fijn, een gebrek aan informatie.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Ja want dit is ook echt een griepje idd......quote:Op zondag 8 maart 2020 12:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als het beter weer wordt gaan we meer naar buiten en zitten we minder dicht op elkaar waardoor er minder besmettingen zijn.
Gevolg: minder mensen de griep.![]()
https://twitter.com/who/status/1236312584988561408?s=21quote:Op zondag 8 maart 2020 12:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ga je ze dan een jaar thuis houden? Daarnaast is het voor kinderen het minst gevaarlijk.
Idd, 0-19jr hebben er het minste last van, en blijkbaar geven kinderen het dus ook het minste door itt de griep.![]()
Omdat het wellicht minder besmettelijk is in de zomer. Ik bedoel, als dat niet zo is (en het blijft even hard doorgaan) waarom verwacht je/men dan geen piek in de volgende winter, wanneer de weerstand van mensen sowieso laag is?quote:
We hebben namelijk nog wel even te gaan voordat de voorspelde 20 tot 60% van de bevolking is besmet....Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Een virus leeft niet en kun je dus ook niet doden. Deactiveren of kapotmaken wel, maar dus niet doden.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:28 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Echter zonlicht doodt wel het virus (UV) . Dus de transmissie via oppervlakken zal wel flink gereduceerd worden.
En door UV kunnen ze wel stuk gaan
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Onze Fok expertquote:Op zondag 8 maart 2020 12:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Een virus leeft niet en kun je dus ook niet doden. Deactiveren of kapotmaken wel, maar dus niet doden.![]()
![]()
Evenstar
![]()
Ik zou dat niet te hard zeggen, want dan wordt je op de trein naar China of Noord-Korea gezet door sommige users hierquote:Op zondag 8 maart 2020 12:27 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Logisch, Nout verdient zijn poen met dank aan China.
Die verkondigt dus het Chinese standpunt, waar ik het overigens niet mee oneens ben.
De manier waarop China het gedaan heeft is zorgwekkend, maar lijkt tot nu toe de enige effectieve manier om het onder controle te krijgen als je in eerste instantie niks hebt gedaan. Alle andere landen waar het onder controle is zijn landen die METEEN hebben ingegerepen (Taiwan en Singapore bijvoorbeeld).
En dan heb ik het niet over deuren dicht timmeren of mensen die proberen te vluchten neerschieten (als dat al waar is), maar complete lockdowns, zoals ook Italië nu probeert te doen.![]()
Na een week belt school ter informatie/belangstelling. Na ik geloof 3 weken onafgebroken afwezig wordt de volgende stap gezet.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:27 schreef merdobach het volgende:
Fantastisch, die gouverneur van Apulië die gewoon glashard haat loopt te zaaien tegen de noorderlingen. Hij impliceert hiermee gewoon dat mensen uit het noorden van Italië schuldig zijn aan het verspreiden van het virus.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Liveblog the guardian... tsja... beetje raar dat ze nu mensen nog de kans geven om weg te gaan. Maak je het daardoor niet erger?
Aan de andere kant snap ik ook wel dat je niet van de ene minuut op de andere 12 provincies kan afsluiten.
Je zag dat ook in Nederland met die hysterie over Vindicat. Je ziet gewoon hoe snel het fatsoen uit het raam vliegt en mensen de schuldvraag beginnen te stellen, terwijl dat helemaal niet aan de orde is. Je ziet de stress toenemen en daardoor ook de haat.![]()
Allemaal naakt over straat.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:28 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Echter zonlicht doodt wel het virus (UV) . Dus de transmissie via oppervlakken zal wel flink gereduceerd worden.
Vergeten we voor het gemak even de huidkanker die je dan gaat krijgen![]()
![]()
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik erger vindt. Kinderen onder valse voorwendselen onderwijs ontzeggen of blootstellen aan een minimale besmettingskans met zeer minimale kans op ernstige gevolgen.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:27 schreef merdobach het volgende:
Ik hou mijn kinderen al een week thuis, nog niks gehoord. School een keer gesproken, maar gezegd: ziek. Dat was voldoende, denk dat ze het wel prima vinden, geen zieke kinderen in de klas. Ik vind het een onnodig risico voor hun en voor hun opa/oma. Die paar weekjes school missen overleven ze wel en ik geef ze thuis les.
Denk trouwens wel dat ik het weet
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 12:33:38 ]![]()
Gepromoveerd in de celbiologie, ben geen expert in virologie maar ik begrijp wel hoe virussen werken.quote:
Maar ik zal mijn mond houden.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Ja kan er ook geen last/milde klachten van hebben.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
We hebben namelijk nog wel even te gaan voordat de voorspelde 20 tot 60% van de bevolking is besmet....
Mag hopen dat je niet denk dat het RIVM met een update komt dat er na 18 miljoen testen tussen de 4 miljoen - 10 miljoen mensen besmet zijn?Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Nice!quote:Op zondag 8 maart 2020 12:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Gepromoveerd in de celbiologie, ben geen expert in virologie maar ik begrijp wel hoe virussen werken.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ben je ook een prepper?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:27 schreef merdobach het volgende:
Ik hou mijn kinderen al een week thuis, nog niks gehoord. School een keer gesproken, maar gezegd: ziek. Dat was voldoende, denk dat ze het wel prima vinden, geen zieke kinderen in de klas. Ik vind het een onnodig risico voor hun en voor hun opa/oma. Die paar weekjes school missen overleven ze wel en ik geef ze thuis les.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Wist ik allemaal al wel maar nee niet stoppen, jij kan ons tenminste nog wat lerenquote:Op zondag 8 maart 2020 12:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Gepromoveerd in de celbiologie, ben geen expert in virologie maar ik begrijp wel hoe virussen werken.
Maar ik zal mijn mond houden.![]()
Evenstar
![]()
Ben wel benieuwd naar je mening over manier van aanpakken hier.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Gepromoveerd in de celbiologie, ben geen expert in virologie maar ik begrijp wel hoe virussen werken.
Ik heb een baan, kan gelukkig deels thuiswerken en wissel af met mijn partner.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:27 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Nu al binnen houden? je hebt zeker geen baan ofzo. Tja dan kan het.![]()
in de USA mag je nog thuis scholen, maar ja, je kind nu nog naar school sturen terwijl er te weinig getest wordt, lijkt mij niet verstandig.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:20 schreef bitterbal het volgende:
[..]
beter gewoon je kinderen voor altijd thuis houden![]()
Wat moet jij een vermoeiende gesprekspartner zijn.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Een virus leeft niet en kun je dus ook niet doden. Deactiveren of kapotmaken wel, maar dus niet doden.![]()
Wat heeft die quarantaine van je kind dan voor nut?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:36 schreef merdobach het volgende:
[..]
Ik heb een baan, kan gelukkig deels thuiswerken en wissel af met mijn partner.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja en over 3 weken zijn alle scholen toch wel dicht.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:30 schreef kilon het volgende:
[..]
Na een week belt school ter informatie/belangstelling. Na ik geloof 3 weken onafgebroken afwezig wordt de volgende stap gezet.![]()
Mensen met inhoud kunnen idd in hun gesprek vermoeiend zijn voor hen die dat niveau niet halenquote:Op zondag 8 maart 2020 12:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat moet jij een vermoeiende gesprekspartner zijn.
Kunnen we naast Mods ook een Vinkje Virus Experts maken.
We hebben er hier nu tientallen die hier reageren.
Van zolderkamer specialist naar Virus Expert![]()
Kloptquote:Op zondag 8 maart 2020 12:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat moet jij een vermoeiende gesprekspartner zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Evenstar
![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 12:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Mensen met inhoud kunnen idd in hun gesprek vermoeiend zijn voor hen die dat niveau niet halen![]()
Hij is zoals die Belg die een wegwerp overal aantrekt als die naar buiten gaatquote:Op zondag 8 maart 2020 12:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat heeft die quarantaine van je kind dan voor nut?![]()
Onzin.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Een virus leeft niet en kun je dus ook niet doden. Deactiveren of kapotmaken wel, maar dus niet doden.
En door UV kunnen ze wel stuk gaan![]()
ze hadden tests en die waren verkeerd of slecht, dus moesten ze nieuwe bestellen, dat duurt weken en ze hebben limieten per staat.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Weet je het zeker?
Volgens @:van_lamehuizen deed de VS enorm voorzichtig en was hun een aanpak een voorbeeld wat Nederland moest volgen![]()
Welk deel?quote:En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Volgens mij weet jij niet wat voor werk ik doe, maar het heeft nut.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat heeft die quarantaine van je kind dan voor nut?![]()
ja, maar het zijn wel lekker superseeders, denk toch eens na, manquote:Op zondag 8 maart 2020 12:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Overigens was er nog geen enkel kind onder de 10 aan dit virus gestorven en lag de mortaliteit voor tieners zo rond de 0,2%, meen ik me te herinneren? Verder schijnt het voor kinderen gelukkig heel erg mild te zijn.![]()
Semantische spelletjes die voor het begrip van niet medici geen zak uitmaken verwarren met niveauquote:Op zondag 8 maart 2020 12:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Mensen met inhoud kunnen idd in hun gesprek vermoeiend zijn voor hen die dat niveau niet halen![]()
![]()
Klopt. Enlighten me please?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:39 schreef merdobach het volgende:
[..]
Volgens mij weet jij niet wat voor werk ik doe, maar het heeft nut.
En wat doet je vrouw?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat gaat je niks aan.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt. Enlighten me please?
En wat doet je vrouw?![]()
Het maakt wel degelijk verschil, niet alleen semantischquote:Op zondag 8 maart 2020 12:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Semantische spelletjes die voor het begrip van niet medici geen zak uitmaken verwarren met niveauOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dus je kinderen een half jaar thuis houden omdat je zelf niet ziek wil worden?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, maar het zijn wel lekker superseeders, denk toch eens na, man
Nogal egoïstisch.
En ja, ze kunnen ook anderen aansteken, maar wil je hun toekomst op het spel zetten om deze angst?![]()
die school is dan allang dichtquote:Op zondag 8 maart 2020 12:23 schreef kilon het volgende:
[..]
Als een leerling langere tijd achter elkaar afwezig is zijn wij als school verplicht dit te melden.![]()
Wat is een wegwerp en waarom trek je die overal aan?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:38 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Hij is zoals die Belg die een wegwerp overal aantrekt als die naar buiten gaatUn dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Je haalt het er zelf bij als argument manquote:![]()
Als je je kind thuis laat en zelf in dat huishouden met je vrouw om en om de buitenwereld lekker betreedt maakt die hele quarantaine van je kind geen ene moer uit
Kom nu maar met inhoudelijke redenen waarom dat wel zou helpenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Neequote:Op zondag 8 maart 2020 12:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, maar het zijn wel lekker superseeders, denk toch eens na, man
Het who heeft een verslag naar buiten gebracht waaruit blijkt dat itt de griep kinderen dit juist niet doorgeven maar volwassenen.![]()
vreemd, wat weet die er nu vanaf?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:24 schreef Tokay het volgende:
Nu bij Buitenhof: Nout Wellink (oud-president van De Nederlandsche Bank) is volgens mij de eerste die ik forse kritiek hoor uiten op de lakse Nederlandse houding inzake de coronacrisis.![]()
Wat is het verschil tussen een virus kapotmaken en een bacterie doden?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Het maakt wel degelijk verschil, niet alleen semantisch![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 12:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Je haalt het er zelf bij als argument man![]()
Als je je kind thuis laat en zelf in dat huishouden met je vrouw om en om de buitenwereld lekker betreedt maakt die hele quarantaine van je kind geen ene moer uit
Kom nu maar met inhoudelijke redenen waarom dat wel zou helpen![]()
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Doctor?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:42 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Nee
Het who heeft een verslag naar buiten gebracht waaruit blijkt dat itt de griep kinderen dit juist niet doorgeven maar volwassenen.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
dit topic gaat niet over griepquote:Op zondag 8 maart 2020 12:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als het beter weer wordt gaan we meer naar buiten en zitten we minder dicht op elkaar waardoor er minder besmettingen zijn.
Gevolg: minder mensen de griep.![]()
![]()
"een beetje stout", zou het RIVM zeggenquote:Op zondag 8 maart 2020 12:27 schreef merdobach het volgende:
Ik kan zelf prima beoordelen of het nut heeft, dus ik meld dat het vanwege mijn werk zin heeft. Het gaat jou niet aan wat mijn werk is, of dacht je te gaan beoordelen of ik een risico ben voor mijn kinderen. Dat is niet nodig, bedankt.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Kom nu maar met inhoudelijke redenen waarom dat wel zou helpen![]()
Kijk het interview met Wellink in Buitenhof straks even terug, dan wordt je duidelijk waaróm hij kritiek heeft op de manier waarop Nederland reageert op allerhande crisissituaties, incluis die in het verleden (zoals de watersnoodramp, de economische crisis).quote:Op zondag 8 maart 2020 12:26 schreef Molo het volgende:
Op welk gebied? Want die man lijkt me nou niet echt een gezondheidsexpert"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
Dat levende organismen zich zelfstandig kunnen voortplanten. Virussen schaar ik onder levensloos. Ze zitten op een soort scheidvlak, maar een virus an sich leeft niet. Het is slechts een stukje RNA (in dit geval) ingepakt in eiwit, het virus kan dit RNA zelfstandig niet vermeerderen. 'Doodmaken' is in dit geval eerder virulentie stoppen.quote:
In het kort 1 virus op een deurklink wordt nooit 2 virussen op een deurklink.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Ik hoop niet dat je ze Nederlandse les geeft.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:45 schreef merdobach het volgende:
[..]
Ik kan zelf prima beoordelen of het nut heeft, dus ik meld dat het vanwege mijn werk zin heeft. Het gaat jou niet aan wat mijn werk is, of dacht je te gaan beoordelen of ik een risico ben voor mijn kinderen. Dat is niet nodig, bedankt.![]()
Die uitkomst is hetzelfdequote:Op zondag 8 maart 2020 12:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen een virus kapotmaken en een bacterie doden?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Doctor Who.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:43 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
https://twitter.com/who/status/1236312584988561408?s=21
Lees dat verslag maar na
op de juiste golflengtequote:Op zondag 8 maart 2020 12:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Een virus leeft niet en kun je dus ook niet doden. Deactiveren of kapotmaken wel, maar dus niet doden.
En door UV kunnen ze wel stuk gaan![]()
Nee jij juist niet, het is ook fijn om tussen de onzin iets te lezen wat wel waar is.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik hou je in de gaten Hansquote:Op zondag 8 maart 2020 12:45 schreef merdobach het volgende:
[..]
Ik kan zelf prima beoordelen of het nut heeft, dus ik meld dat het vanwege mijn werk zin heeft. Het gaat jou niet aan wat mijn werk is, of dacht je te gaan beoordelen of ik een risico ben voor mijn kinderen. Dat is niet nodig, bedankt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Trek je maar niet veel aan van deze fokonderzoekersquote:![]()
Zag gisteren ook een stukje van een arts die online de vraag beantwoordde van iemand of het beter gaat worden als het lente wordt met hogere temperaturen. Maar die zei ook dat meer zonlicht en dus meer uv straling wel effect hebben waarschijnlijk maar dat warmere weer niet perse. Want het zou waarschijnlijk heel heet of koud moeten zijn voor dat het effect heeft op het virus.![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 12:37 schreef Molo het volgende:
[..]
![]()
Misschien is zijn vrouw of hij zelf wel een escort. Veel wisselende contacten.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Kom nu maar met inhoudelijke redenen waarom dat wel zou helpenMonza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Je kan een bacteriële infectie met antibiotica bestrijden, voor virussen heb je minder opties, die kan je niet "vergiftigen"...quote:Op zondag 8 maart 2020 12:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen een virus kapotmaken en een bacterie doden?are we infinite or am I alone![]()
De GP van Bahrein wordt zonder publiek gereden.
Dat wordt geen verkeerschaos in Zandvoort begin mei.![]()
Ga ik straks even doen. Thanks!quote:Op zondag 8 maart 2020 12:45 schreef Tokay het volgende:
[..]
Kijk het interview met Wellink in Buitenhof straks even terug, dan wordt je duidelijk waaróm hij kritiek heeft op de manier waarop Nederland reageert op allerhande crisissituaties, incluis die in het verleden (zoals de watersnoodramp, de economische crisis).Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
RNA absorbeert in het hele UV gebied in meer of mindere mate en zal door voldoende dosis ervan stuk gaan.quote:En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
nee op zondag werken ze nietquote:
![]()
Inside the lungs of a coronavirus victim: Shocking X-rays show effect that killer virus had on 33-year-old's vital organs
https://www.dailymail.co.(...)ds-vital-organs.html![]()
Prima.quote:
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
Het virus ook niet, dat scheeltquote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Doe nu je voorspellingen: ik gok op 321.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
De WHO schrijft het wel iets omzichtiger dan dat. De statistieken wekken die suggestie, maar hard bewijs is er niet.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:42 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Nee
Het who heeft een verslag naar buiten gebracht waaruit blijkt dat itt de griep kinderen dit juist niet doorgeven maar volwassenen.![]()
Hele gebied? Ik heb zo'n insectenzapper met blauw/UV lampen, maar of dat volstaat?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
RNA absorbeert in het hele UV gebied in meer of mindere mate en zal door voldoende dosis ervan stuk gaan.are we infinite or am I alone![]()
Zeg dan; volgens mijn defintie van leven leeft een virus. Prima.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Een virus leeft ook niet (al is daar discussie over).![]()
Vandaag in elk geval 4 in de regio Rotterdam-Rijnmond
Vier mensen zijn zaterdag positief getest op het coronavirus, meldt GGD Rotterdam-Rijnmond. In de regio Rotterdam-Rijnmond zijn nu achttien mensen besmet. Dertien patiënten wonen in Rotterdam, twee in Lansingerland, één in Albrandswaard, één in Ridderkerk en één in Westvoorne. In de veiligheidsregio Zuid-Holland-Zuid zijn zes mensen besmet met het coronavirus.
https://www.rijnmond.nl/n(...)o-Rotterdam-Rijnmond![]()
Natuurlijk leeft een virus wel, hoe kan het anders al de hele wereld over reizen?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Een virus leeft ook niet (al is daar discussie over).Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Ik zal het doorgevenquote:Op zondag 8 maart 2020 12:54 schreef xzaz het volgende:
[..]
Zeg dan; volgens mijn defintie van leven leeft een virus. Prima.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Het gaat vast goed, want je hoort er niks meer over.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:37 schreef woxxel het volgende:
Is het China nu nog steeds in lockdown?
Hoe gaat het daar nu?
Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Dmn ik ben het eens met mani dat deze dag mocht komen.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:54 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Natuurlijk leeft een virus wel, hoe kan het anders al de hele wereld over reizen?![]()
Mijn onderbroek reist ook de hele wereld over.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:54 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Natuurlijk leeft een virus wel, hoe kan het anders al de hele wereld over reizen?Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
293quote:Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen![]()
twitter:VI_nl twitterde op zondag 08-03-2020 om 12:35:00Bizarre taferelen in de Serie A, waar SPAL en Parma op het punt van aftrappen stonden, maar terug naar de kleedkamers zijn. De wedstrijd is een halfuur uitgesteld, er wordt letterlijk op dit moment vergaderd of de Serie A voorlopig moet worden opgeschort vanwege het coronavirus. reageer retweet
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Nou, dan hebben die hitte-records wellicht nog nut.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Trek je maar niet veel aan van deze fokonderzoekers![]()
Zag gisteren ook een stukje van een arts die online de vraag beantwoordde van iemand of het beter gaat worden als het lente wordt met hogere temperaturen. Maar die zei ook dat meer zonlicht en dus meer uv straling wel effect hebben waarschijnlijk maar dat warmere weer niet perse. Want het zou waarschijnlijk heel heet of koud moeten zijn voor dat het effect heeft op het virus."Pools are perfect for holding water"![]()
Ze kunnen beter gelijk dat hele land afschaffen voor een paar maanden.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:56 schreef Caland het volgende:
twitter:VI_nl twitterde op zondag 08-03-2020 om 12:35:00Bizarre taferelen in de Serie A, waar SPAL en Parma op het punt van aftrappen stonden, maar terug naar de kleedkamers zijn. De wedstrijd is een halfuur uitgesteld, er wordt letterlijk op dit moment vergaderd of de Serie A voorlopig moet worden opgeschort vanwege het coronavirus. reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Gezellig elkaar besmetten in de kleedkamers ...quote:Op zondag 8 maart 2020 12:56 schreef Caland het volgende:
![]()
Dat is echt fantastisch!quote:Op zondag 8 maart 2020 12:57 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Vandaag uitslagen Brabant en Vindicat. +450Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, we gaan weer voorspellen.. ik zeg 277Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
de oplossing is als een hele eenheid de EU, samen te werken aan lockdowns, dus gewoon de EU dicht.
alleen dat zie ik niet gebeuren met al die vergader verslaafden![]()
Nee 220quote:Op zondag 8 maart 2020 12:58 schreef PinkLow het volgende:
Oke, we gaan weer voorspellen.. ik zeg 277![]()
253quote:Op zondag 8 maart 2020 12:58 schreef PinkLow het volgende:
Oke, we gaan weer voorspellen.. ik zeg 277"Pools are perfect for holding water"![]()
Kunnen we de eu wel gelijk opdoeken :pquote:Op zondag 8 maart 2020 12:58 schreef THEFXR het volgende:
de oplossing is als een hele eenheid de EU, samen te werken aan lockdowns, dus gewoon de EU dicht.
alleen dat zie ik niet gebeuren met al die vergader verslaafden![]()
Allemaal binnen blijven, en de schuilkelders in, met een noodvoorraad.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:58 schreef THEFXR het volgende:
alleen dat zie ik niet gebeuren met al die vergader verslaafdenWie dit leest is een lezer van dit![]()
Ik denk 2 keer de helft besmettingen vandaag.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Of gewoon laten uitrazen. Verlicht ook gelijk de pensioenen, AOW, en op termijn ziektekosten.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:58 schreef THEFXR het volgende:
alleen dat zie ik niet gebeuren met al die vergader verslaafdenLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
ergens anders zittenquote:Op zondag 8 maart 2020 13:00 schreef bitterbal het volgende:
Zit in de tram. Achter mij iemand flink an het ophoesten en ben nu gewoon bang.
![]()
Begin te filmen, een weg en zet er schreeuw geluiden onderquote:Op zondag 8 maart 2020 13:00 schreef bitterbal het volgende:
Dan ga je viral met een paniek filmpje![]()
Terug hoesten is de beste oplossing.quote:Op zondag 8 maart 2020 13:00 schreef bitterbal het volgende:
![]()
Naar buiten gaan wat een gekquote:Op zondag 8 maart 2020 13:00 schreef bitterbal het volgende:
![]()
schijnt dat in je elleboog niezen helptquote:Op zondag 8 maart 2020 13:00 schreef bitterbal het volgende:
![]()
elke dag dezelfde grap.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:59 schreef MichaelScott het volgende:
Ik denk 2 keer de helft besmettingen vandaag.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Juist wel. Laat het m maar voelen. De hufter.quote:Op zondag 8 maart 2020 13:01 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja wil helemaal niet zo reageren juist. Als een paniekhaas![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Blijven zitten dan.quote:Op zondag 8 maart 2020 13:01 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja wil helemaal niet zo reageren juist. Als een paniekhaasVan bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 13:02 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
schijnt dat in je elleboog niezen helpt![]()
![]()
![]()
Krijgen we vandaag geen tussenstand omdat het zondag is?quote:Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.![]()
Je had hem gewoon op zijn bek moeten pakken. Dan wist je het zeker. Hoeft je niet meer bang te zijn.quote:Op zondag 8 maart 2020 13:00 schreef bitterbal het volgende:
Als het longfibrose veroorzaakt zouden de ziektekosten kunnen stijgen.quote:Op zondag 8 maart 2020 13:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Of gewoon laten uitrazen. Verlicht ook gelijk de pensioenen, AOW, en op termijn ziektekosten.are we infinite or am I alone![]()
Lab dicht, weekeind geldt als 1 werkdagquote:Op zondag 8 maart 2020 13:02 schreef Stance het volgende:
[..]
Krijgen we vandaag geen tussenstand omdat het zondag is?![]()
Deden ze destijds in Wuhan ook, toen dat op slot gingquote:Op zondag 8 maart 2020 12:26 schreef RubenSosa het volgende:
Wel lekker dat die mensen die de quarantaine zone hebben ontvlucht nu de rest van italie gaan besmetten.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Je was toch zelf verkouden?quote:Op zondag 8 maart 2020 13:00 schreef bitterbal het volgende:
Klopt. Alles dicht.quote:Op zondag 8 maart 2020 13:02 schreef Stance het volgende:
[..]
Krijgen we vandaag geen tussenstand omdat het zondag is?
Oh... 294 danquote:Op zondag 8 maart 2020 13:00 schreef bitterbal het volgende:
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Vraag of hij in Noord-Italië is geweest, want alleen dan kan hij het virus hebbenquote:Op zondag 8 maart 2020 13:00 schreef bitterbal het volgende:
![]()
![]()
Verkouden, verkouderst, verkoudstquote:Op zondag 8 maart 2020 13:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja maar deze man was er erger aan toe :p
Dat kun je zelf niet beoordelen, kijken mensen angstiger dan anders naar je?quote:Op zondag 8 maart 2020 13:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja maar deze man was er erger aan toe :p![]()
Jij hebt hem besmet.quote:Op zondag 8 maart 2020 13:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja maar deze man was er erger aan toe :pMonza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Jammer maar Thanksquote:Op zondag 8 maart 2020 13:03 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Lab dicht, weekeind geldt als 1 werkdagDoe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.![]()
Taskforce Corona virusquote:Op zondag 8 maart 2020 13:04 schreef _I het volgende:
[ link | afbeelding ]
Link naar website in plaatje. Zoemen is mogelijk. Preppersforum nu op 206![]()
![]()
Volgens mij niet:pquote:Op zondag 8 maart 2020 13:04 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat kun je zelf niet beoordelen, kijken mensen angstiger dan anders naar je?![]()
Word niet goed bijgewerkt, in Etten-Leur en Bergen op Zoom ook al besmettingen..quote:Op zondag 8 maart 2020 13:04 schreef _I het volgende:
[ link | afbeelding ]
Link Zoemen is mogelijk. Preppersforum nu op 206![]()
die 4 nieuwe die toefjes melde (via rijnmond) staan er niet bij (in ieder geval die uit langsingerland).quote:Op zondag 8 maart 2020 13:04 schreef _I het volgende:
[ link | afbeelding ]
Link Zoemen is mogelijk. Preppersforum nu op 206
Snap dat je je site wilt promoten in deze crisis, maar doe het dan wel goed.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: