Die piek wordt in juli/augustus verwacht.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:18 schreef Benger het volgende:
[..]
Ik zou ze gewoon voorlopig thuis houden en het aankijken. Hopelijk valt het allemaal mee en is de epidemie na de zomervakantie voorbij.
Lijkt me juist een dal dan? Met een 2e piek in de volgende winter.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:22 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die piek wordt in juli/augustus verwacht.
De hint zit 'm ook een klein beetje in de naam van het virus he.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:22 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Nou mooi, dan zitten wij qua bronnen op 1 lijn. Nu nog inzien dat het niet een gewoon griepje is. Dat kan je bijvoorbeeld al zien aan de deadrate.
Als een leerling langere tijd achter elkaar afwezig is zijn wij als school verplicht dit te melden.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:19 schreef Benger het volgende:
[..]
Als je op school meldt dat ze griep hebben komt die niet zo maar langs.
Haha zeker. Ik ben alleen nog benieuwd waar je precies naar zoekt. Of gewoon naar bevestiging dat het zo is, want dan heb je die bij deze hahaquote:
Nee joh, zodra het mooier weer wordt horen we hier niks meer van,net zoals de normale griep. Nog een week of 5/6.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:22 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waarom verwacht je dan een dal?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Lijkt me juist een dal dan? Met een 2e piek in de volgende winter.
Kan een dal ontstaan ALS het inderdaad minder actief/besmettelijk is tijdens de zomer, maar daar zijn de meningen sterk over verdeeld.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Lijkt me juist een dal dan? Met een 2e piek in de volgende winter.
Iemand buiten FOK! vertelde me net nog: "Het virus verdwijnt toch wel weer als het weer warmer wordt."quote:Op zondag 8 maart 2020 12:22 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waar je mee omgaat wordt je mee besmet.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Iemand buiten FOK! vertelde me net nog: "Het virus verdwijnt toch wel weer als het weer warmer wordt."
Altijd fijn, een gebrek aan informatie.
Tot nu toe hebben ook warme landen last van besmettingen.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:23 schreef MCH het volgende:
[..]
Nee joh, zodra het mooier weer wordt horen we hier niks meer van,net zoals de normale griep. Nog een week of 5/6.
Op welk gebied? Want die man lijkt me nou niet echt een gezondheidsexpertquote:Op zondag 8 maart 2020 12:24 schreef Tokay het volgende:
Nu bij Buitenhof: Nout Wellink (oud-president van De Nederlandsche Bank) is volgens mij de eerste die ik forse kritiek hoor uiten op de lakse Nederlandse houding inzake de coronacrisis.
Als het beter weer wordt gaan we meer naar buiten en zitten we minder dicht op elkaar waardoor er minder besmettingen zijn.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Iemand buiten FOK! vertelde me net nog: "Het virus verdwijnt toch wel weer als het weer warmer wordt."
Komt omdat zij de gewone griep niet kennenquote:Op zondag 8 maart 2020 12:25 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Tot nu toe hebben ook warme landen last van besmettingen.
Misschien uit zelfbehoud? Zelf dus ouder en misschien onderliggende ziekten.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:24 schreef Tokay het volgende:
Nu bij Buitenhof: Nout Wellink (oud-president van De Nederlandsche Bank) is volgens mij de eerste die ik forse kritiek hoor uiten op de lakse Nederlandse houding inzake de coronacrisis.
Logisch, Nout verdient zijn poen met dank aan China.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:24 schreef Tokay het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nout_Wellinkquote:Arnout Henricus Elisabeth Maria (Nout) Wellink (Bredevoort, 27 augustus 1943) is een Nederlands econoom en sinds oktober 2012 toezichthouder in het bestuur van de Chinese Staatsbank Bank of China
Daarom gaan quarantaines in Westerse landen niet werken...quote:Op zondag 8 maart 2020 12:26 schreef RubenSosa het volgende:
Wel lekker dat die mensen die de quarantaine zone hebben ontvlucht nu de rest van italie gaan besmetten.
Maar ze zijn niet ziek dus?quote:Op zondag 8 maart 2020 12:27 schreef merdobach het volgende:
Ik hou mijn kinderen al een week thuis, nog niks gehoord. School een keer gesproken, maar gezegd: ziek. Dat was voldoende, denk dat ze het wel prima vinden, geen zieke kinderen in de klas. Ik vind het een onnodig risico voor hun en voor hun opa/oma. Die paar weekjes school missen overleven ze wel en ik geef ze thuis les.
Nu al binnen houden? je hebt zeker geen baan ofzo. Tja dan kan het.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:27 schreef merdobach het volgende:
Ik hou mijn kinderen al een week thuis, nog niks gehoord. School een keer gesproken, maar gezegd: ziek. Dat was voldoende, denk dat ze het wel prima vinden, geen zieke kinderen in de klas. Ik vind het een onnodig risico voor hun en voor hun opa/oma. Die paar weekjes school missen overleven ze wel en ik geef ze thuis les.
Echter zonlicht doodt wel het virus (UV) . Dus de transmissie via oppervlakken zal wel flink gereduceerd worden.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Zo'n knuppel die naar Trump luistert en denkt dat wat hij zegt ergens op slaat dus.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |