abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191947372
quote:
Pandemie

Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.

Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.

Bron
Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Informatie bij gezondheidsinstituten:

RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie

ECDC European Centre for Disease Prevention and Control - COVID_19

WHO World Health Organisation - Q & A

• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351

Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 6 maart 2020 door het RIVM

Getallen (aantallen) & Trackers:

• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

https://corona-scanner.com/ World live counter

• Worldometers: https://www.worldometers.info/coronavirus/

Alle gevallen, in een lijst

Spreadsheet met cijfers die user joyvke voor ons aan het bijhouden is.

Kaartjes totdat je er dood bij neervalt:

• Timelapse: Mapping the Outbreak

Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)

Preppers kaart verspreiding in NL

Nog een kaartje van NL

• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER

• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER

Wuhan Corona Virus Map

Informatie & achtergronden:

• Wikipedia: Coronavirus outbreak

• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis

Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.

Dit doet corona met je, als je pech hebt.

On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2

CoronaVirus Freedom Of Speech

• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

COR / Exponentiële groei en epidemieën.

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Doden in Nederland

En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet :)

Redactie Frontpage dinsdag 10 maart 2020 @ 20:13:42 #2
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191947384
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:10 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar ook geen alternatief en dus gewoon alleen iets als 'hallo'? Dat lijkt mij de meest reële optie :P
Maar even serieus, vanmorgen was ik in het ziekenhuis en toen wilde de zuster al mijn hand schudden, toen trok ik mijn hand weg en zij ook en was het even hihaho want het mag niet meer.

Vervolgens heeft ze wel overal met d'r handen aan mijn lichaam gezeten, maar dat terzijde :')
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_191947387
quote:
8s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Vriendschappelijk in hun oog wrijven wordt iig niet gewaardeerd :(
pi_191947403
Wat fucking irritant dat die topics telkens weer dicht gaan, je moet bijna gaan opletten wanneer je post dat je niet in de oude terecht komt.
pi_191947407
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:13 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
er kan steeds minder
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:14:47 #6
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191947414
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:13 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Maar even serieus, vanmorgen was ik in het ziekenhuis en toen wilde de zuster al mijn hand schudden, toen trok ik mijn hand weg en zij ook en was het even hihaho want het mag niet meer.

Vervolgens heeft ze wel overal met d'r handen aan mijn lichaam gezeten, maar dat terzijde :')
Hoe gaat het met de Zuster
pi_191947419
quote:

[..]

Boh
pi_191947422
Kaartgenot van de officiële Protezione Civile:
http://opendatadpc.maps.a(...)478eaac82fe38d4138b1
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 10 maart 2020 @ 20:15:27 #9
163650 Greys
pi_191947437
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:10 schreef Kyran het volgende:
@:Greys Hierbij de beloofde samenvatting in combinatie met mijn mening :P

Tijdens het eten even meegekeken/geluisterd. Zo'n briefing is toch echt wel fijn en geeft wel een veel beter beeld waar ze mee bezig zijn. Vandaar dat het mij handig lijkt als ze een samenvatting hieruit zouden posten op de site van het RIVM en bijvoorbeeld op liveblogs. Uiteindelijk valt of staat alles met de burgers die goed geïnformeerd zijn.

Goed om te horen dat UMCU in ieder geval heel goed voorbereid is. Ik neem aan dat de andere UMC's dit ook op een soortgelijke manier aanpakken en hoop ook dat de regionale ziekenhuizen genoeg resources hebben om hetzelfde te doen. Zij hebben alle mogelijke fases voor zowel het gehele ziekenhuis als de ICU's al in kaart gebracht. Ze kunnen bijvoorbeeld voor meer beademingsapparatuur zorgen door de operaties uit te stellen. Ook liggen er plannen klaar om gehele vleugels van het ziekenhuis te gebruiken voor besmette patiënten, Omdat dan iedereen bijelkaar in de buurt ligt kan je met minder personeel meer patiënten behandelen. Er is in ieder geval al goed nagedacht over de mogelijkheden. Geruststellend om te horen.

Wat ik verder interessant vond was dat de cijfers van ETZ waarschijnlijk nog niet bij de cijfers van vandaag zitten. Van Dissel gaf aan niet precies te weten welke er wel of niet bij zaten. Aangezien de cijfers van Tilburg niet echt omhoog zijn geschoten vandaag neem ik aan dat die er in ieder geval niet bijzaten. Vandaag steeg het aantal besmette personen in Tilburg namelijk van 26 naar 28 en het lijkt mij sterk dat er maar twee van de 28 besmette medewerkers in Tilburg wonen.

Verder heeft vooral van Dissel heel duidelijk, rustig, open en eerlijk informatie gegeven over van alles. Hij zegt dat de getallen per dag heel weinig zeggen en dat je ze niet te snel moet interpreteren. Vandaag kan het wat minder zijn, morgen kan het wat meer zijn. Uiteindelijk gaat het om de trend over een langere periode. Zij werken er aan om de berichtgeving omtrent het aantal besmettingen aan te passen. Het liefst zouden zij ook willen melden hoeveel waarschijnlijk besmette patiënten er zijn (dus bijvoorbeeld huisgenoten/familieleden met klachten). Ook het melden van patiënten die waren hersteld stond nog op hun lijstje.

Hoop blijft dat het warme weer straks mee gaat helpen volgens van Dissel.
Dankjewel. O+

Dat van het UMCU klinkt inderdaad 'goed'.

Is er ook iets gezegd over of er nog tekorten zijn in ziekenhuizen en bij huisartsen qua materialen? Zoals er bij jou in het ziekenhuis voorlopig geen *insert moeilijke naam* meer is en komt? (En zo nee, waarom vraagt steeds niemand dat tijdens de mogelijkheid om vragen te stellen).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191947438
quote:

[..]

Ik lig hier te beven en te zweten
Visioenen, koorts en kippenvel
Zuster zeg me, blijf ik wel in leven
Hou me even vast dan lukt dat wel
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:15:33 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191947441
Ieder geval lockdown ready. Genoeg voor de komende maand, zelfs om plezier te hebben.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_191947445
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:14 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Boh
Ik ben ook lichtelijk over mijn toeren nu
pi_191947451
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:12 schreef smeerpijp. het volgende:
Hoe zit het nou met de cijfers van Italie die niet bleken te kloppen dan, was dat een positief of negatief bericht?

Als ze alleen de doden en zware gevallen registeren lijkt het natuurlijk erger dan het is?
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:16:42 #14
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_191947461
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:15 schreef Pumpalov het volgende:
Ieder geval lockdown ready. Genoeg voor de komende maand, zelfs om plezier te hebben.
Tissues?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:17:46 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191947485
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:16 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Tissues?
Nee, paar kinderen naar huis gelokt
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_191947490
quote:

[..]

Had ik gisteren ook bij de huisarts. Hij stak zn hand uit toen ik binnen kwam, ik schudde hem niet. En bij het weg gaan deed hij het weer, dus ik vroeg "eehm dat moeten we toch niet meer doen?" En toen haalde ie zn schouders op en wees hij naar zn flesje desinfectant :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Redactie Frontpage dinsdag 10 maart 2020 @ 20:18:02 #17
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191947492
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:14 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Hoe gaat het met de Zuster
Nou, ze was wel ter vervanging omdat mijn normale wondverpleegkundige ziek was (ETZ).
_____
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:19:12 #18
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191947532
thecrimson twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 13:52:36 Harvard College students will be required to move out of their dorms no later than March 15 at 5 p.m. reageer retweet
Alle studenten oprotten uit Havard...
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 20:19:30 #19
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191947539
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Dankjewel. O+

Dat van het UMCU klinkt inderdaad 'goed'.

Is er ook iets gezegd over of er nog tekorten zijn in ziekenhuizen en bij huisartsen qua materialen? Zoals er bij jou in het ziekenhuis voorlopig geen *insert moeilijke naam* meer is en komt? (En zo nee, waarom vraagt steeds niemand dat tijdens de mogelijkheid om vragen te stellen).
Volgens mij ging een heel kort stukje daarover, maar was toen net in de keuken, dus kreeg het niet helemaal mee. Ik DENK (en dit is echt een aanname n.a.v. een intern e-mail) dat ze heel stiekem al bepaalde materialen aan het "hamsteren" zijn voor de afdelingen waar het straks het hardst nodig kan zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 10 maart 2020 @ 20:20:58 #20
163650 Greys
pi_191947571
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:19 schreef Kyran het volgende:

[..]

Volgens mij ging een heel kort stukje daarover, maar was toen net in de keuken, dus kreeg het niet helemaal mee. Ik DENK (en dit is echt een aanname n.a.v. een intern e-mail) dat ze heel stiekem al bepaalde materialen aan het "hamsteren" zijn voor de afdelingen waar het straks het hardst nodig kan zijn.
Oké ik hoop het. En ook voor de huisartsen dan ajb. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:21:40 #21
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_191947585
Ik werk dus in de Moeder Aller Kantoortuinen van een landelijke organisatie. Overal hangen posters, staat er desinfecterende geld en de hele dag door krijgen we mails met wat wel en niet te doen en instructies om #$%& thuis te blijven als je iets scheelt, hoe mild ook. In één regio van ons is er al het gebod uitgevaardigd om thuis te werken voor iedereen.

Moest er vandaag toch een vrouw uitgezet worden die aan het hoesten was niet normaal. Eerst kon het nog zijn dat ze zich verslikt had of zo maar ze kwam zo binnen en bleef aan de gang. Iedereen keek ook echt of ze het niet konden geloven. Haar verklaring toen ze verzocht werd om op te zouten: "Ja maar ik hoest alleen maar en moest hier zijn!" Nee, ze had geen afspraak maar haar rooster zei dat ze op dinsdagen op kantoor werkte en dus.

Saillant detail: het landelijke Corona-projectteam zit bij ons op de afdeling, inclusief affiches ter grootte van een deur. Er is werkelijk geen enkele reden hoe ze dit gemist kon worden.

Over waarom er rigoreuze maatregelen nodig zijn: er zijn genoeg mensen die ofwel te dom zijn om te poepen of te arrogant om te accepteren dat de regels/maatregelen ook voor hen gelden.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:23:45 #22
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191947625
Bij op het kantoor ook overal posters en instructie dat je je handen goed moet wassen en geen handen mag schudden.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 20:23:58 #23
416575 crew  Evenstar
pi_191947635
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:20 schreef Greys het volgende:

[..]

Oké ik hoop het. En ook voor de huisartsen dan ajb. :Y
Wat mij wel opviel tijdens de briefing was dat ze nu bij een mogelijke besmetting met 2 man van de GGD naar een woning gaan. Zij gaan dan compleet beschermd naar binnen om even wat materiaal af te nemen. Ik denk dan meteen "heb je serieus twee man nodig om met één wattenstaafje wat materiaal af te nemen"?

Als het allemaal zo krap is met materiaal dan kan je hier nog wel wat winst boeken volgens mij :D
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 20:25:03 #24
416575 crew  Evenstar
pi_191947656
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:21 schreef Qarrad het volgende:
Ik werk dus in de Moeder Aller Kantoortuinen van een landelijke organisatie. Overal hangen posters, staat er desinfecterende geld en de hele dag door krijgen we mails met wat wel en niet te doen en instructies om #$%& thuis te blijven als je iets scheelt, hoe mild ook. In één regio van ons is er al het gebod uitgevaardigd om thuis te werken voor iedereen.

Moest er vandaag toch een vrouw uitgezet worden die aan het hoesten was niet normaal. Eerst kon het nog zijn dat ze zich verslikt had of zo maar ze kwam zo binnen en bleef aan de gang. Iedereen keek ook echt of ze het niet konden geloven. Haar verklaring toen ze verzocht werd om op te zouten: "Ja maar ik hoest alleen maar en moest hier zijn!" Nee, ze had geen afspraak maar haar rooster zei dat ze op dinsdagen op kantoor werkte en dus.

Saillant detail: het landelijke Corona-projectteam zit bij ons op de afdeling, inclusief affiches ter grootte van een deur. Er is werkelijk geen enkele reden hoe ze dit gemist kon worden.

Over waarom er rigoreuze maatregelen nodig zijn: er zijn genoeg mensen die ofwel te dom zijn om te poepen of te arrogant om te accepteren dat de regels/maatregelen ook voor hen gelden.
Verdomme zeg _O-

Ik lach, maar het is toch wel om te janken eigenlijk.
pi_191947666
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:23 schreef Momo het volgende:
Bij op het kantoor ook overal posters en instructie dat je je handen goed moet wassen en geen handen mag schudden.
Maar dan wel zo'n handdoekrol die rond 12 uur lafjes en volledig zompig erbij hangt
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:27:20 #26
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191947697
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:25 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Maar dan wel zo'n handdoekrol die rond 12 uur lafjes en volledig zompig erbij hangt
En een klink die je met de hand open moet maken op uit de WC te gaan
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:27:27 #27
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_191947699
quote:
Moeder Aller Kantoortuinen
Ministerie van Buitenlandse zaken en Infrastructuur en Waterstaat?
Order! Ordeeeeeeeeer!
  Spellchecker dinsdag 10 maart 2020 @ 20:27:58 #28
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191947710
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:23 schreef Momo het volgende:
Bij mijn mevrouw vandaag kwam er een collega van de thuiszorg binnen, en zij overhandigde een handenwaskaartje aan mijn mevrouw.
Maar niet zelf handen wassen .... ook niet toen ze wegging, na steunkousen en oogdruppels ..... :|W
pi_191947721
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:27 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik zie echt overal vies tegenwoordig ;(

Smetvrees gaat dit jaar uit DSM-5... ik zei het al eerder
pi_191947723
Het Italiaanse gezondheidsinstituut zal op dinsdag en vrijdag telkens een update brengen met allerlei statistieken:

%Deceduti duidt op het aandeel van de leeftijdscategorie in het totaal aantal doden. %Letalita op het aantal doden tov het aantal zieken in de leeftijdscategorie.
https://www.epicentro.iss.it/coronavirus/aggiornamenti

Zoals duidelijk blijkt zijn het hoogbejaarden die zijn gestorven. Korea had een jongere populatie (de sekte bevatte minder hoogbejaarden). Dit verklaart deels het verschil in sterftecijfers:
pi_191947731
er komt waarschijnlijk nog strengere regels zoals een avondklok in lombarije. (italie)

bron: https://milano.repubblica(...)_10_marzo-250823009/
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:29:15 #32
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_191947732
quote:
Was die hoestende mevrouw een inwoner van Brabant toevallig? Anders vind ik het wel een beetje gek om dit soort maatregelen te nemen. Er is niks doms aan noch arrogant als je conform het RIVM advies buiten Brabant met milde klachten wél gaat werken.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:29:44 #33
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_191947742
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:15 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

Ik lig hier te beven en te zweten
Visioenen, koorts en kippenvel
Zuster zeg me, blijf ik wel in leven
Hou me even vast dan lukt dat wel
^O^
Haters everywhere but I don't really care.
pi_191947750
quote:

Verschrikkelijk zulke mensen. Bij ons ook zo eentje. Vorige week heel de week hoesten, zweten, paracetamol, rode glimkop en gewoon naar kantoor komen hoor. Meerdere collega's spreken hem er op aan en toch blijven he. Uiteindelijk gewoon door de directeur weggestuurd moeten worden.

Wat kom je in hemelsnaam op kantoor doen met koorts?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Spellchecker dinsdag 10 maart 2020 @ 20:30:17 #35
197773 crew  maily
pi_191947752
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:29 schreef Eix het volgende:

[..]

Was die hoestende mevrouw een inwoner van Brabant toevallig? Anders vind ik het wel een beetje gek om dit soort maatregelen te nemen. Er is niks doms aan noch arrogant als je conform het RIVM advies buiten Brabant met milde klachten wél gaat werken.
Ik vind het niet gek.
Wat zou jij doen als die mevrouw bij jou op kantoor kwam?
pi_191947767
Nog wat aanvullende info m.b.t. de steekproef.

Van 6-8 maart werden 1097 medewerkers in de ziekenhuizen getest. 3,9% bleek inderdaad het coronavirus te hebben. De percentages verschillen per ziekenhuis en liggen tussen de 0 en 10%. Ook werden 200 patiënten getest. Van deze patiënten bleek gemiddeld 9% het virus te hebben. Ook daar zijn er verschillen tussen ziekenhuizen. De mensen die getest zijn, hadden al klachten.

Het feit dat zorgmedewerkers besmet zijn met het coronavirus kan meerdere dingen betekenen. Het kan zijn dat het percentage besmettingen in de ziekenhuizen een weergave is van het aantal besmettingen onder de Brabantse bevolking. Maar het zou ook kunnen betekenen dat het percentage besmettingen onder ziekenhuismedewerkers hoger is, omdat zij door hun werkzaamheden eerder in contact kunnen komen met het virus. Het RIVM gaat dit nog verder uitzoeken.

Bron: RIVM
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:32:45 #37
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191947792
Italie is het echt helemaal kwijt :')
pi_191947808
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Verschrikkelijk zulke mensen. Bij ons ook zo eentje. Vorige week heel de week hoesten, zweten, paracetamol, rode glimkop en gewoon naar kantoor komen hoor. Meerdere collega's spreken hem er op aan en toch blijven he. Uiteindelijk gewoon door de directeur weggestuurd moeten worden.

Bij veel banen is de directie niet blij, als je ook maar 1 dag per jaar ziek thuis blijft.
  Redactie Frontpage dinsdag 10 maart 2020 @ 20:33:47 #39
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191947811
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:31 schreef Stupidisco het volgende:
Nog wat aanvullende info m.b.t. de steekproef.

Van 6-8 maart werden 1097 medewerkers in de ziekenhuizen getest. 3,9% bleek inderdaad het coronavirus te hebben. De percentages verschillen per ziekenhuis en liggen tussen de 0 en 10%. Ook werden 200 patiënten getest. Van deze patiënten bleek gemiddeld 9% het virus te hebben. Ook daar zijn er verschillen tussen ziekenhuizen. De mensen die getest zijn, hadden al klachten.

Het feit dat zorgmedewerkers besmet zijn met het coronavirus kan meerdere dingen betekenen. Het kan zijn dat het percentage besmettingen in de ziekenhuizen een weergave is van het aantal besmettingen onder de Brabantse bevolking. Maar het zou ook kunnen betekenen dat het percentage besmettingen onder ziekenhuismedewerkers hoger is, omdat zij door hun werkzaamheden eerder in contact kunnen komen met het virus. Het RIVM gaat dit nog verder uitzoeken.

Bron: RIVM
Dat zijn best forse percentages eigenlijk :{
_____
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:33:59 #40
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191947815
quote:

[..]

Misschien haat ie zijn collega's.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_191947822
Ken jij iemand die ziek is aan dit virus?
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:34:32 #42
106942 Eix
pi_191947828
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:30 schreef maily het volgende:

[..]

Ik vind het niet gek.
Wat zou jij doen als die mevrouw bij jou op kantoor kwam?
Normaal doen. Ook als werkgever.

Tenzij het een Brabantse betreft. |:)
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_191947835
Had Italië nu al de cijfers uit Lombardije online gezet? Of was dat bericht niet echt
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:35:06 #44
38496 Perrin
pi_191947837
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:34 schreef VersKers het volgende:
Ken jij iemand die ziek is aan dit virus?
Misschien, veel vage griepjes kunnen het inmiddels ook zijn. En mensen met vage griepjes ken ik genoeg.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:35:56 #45
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191947858
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:35 schreef Perrin het volgende:

[..]

Misschien, veel vage griepjes kunnen het inmiddels ook zijn. En mensen met vage griepjes ken ik genoeg.
Yep. Ik denk dat als je nu door een magische truc zou kunnen zien hoeveel mensen in Nederland het hebben (gehad), je je helemaal wezenloos schrikt.
pi_191947860
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:28 schreef zipcon het volgende:
Het Italiaanse gezondheidsinstituut zal op dinsdag en vrijdag telkens een update brengen met allerlei statistieken:
[ afbeelding ]
%Deceduti duidt op het aandeel van de leeftijdscategorie in het totaal aantal doden. %Letalita op het aantal doden tov het aantal zieken in de leeftijdscategorie.
https://www.epicentro.iss.it/coronavirus/aggiornamenti

Zoals duidelijk blijkt zijn het hoogbejaarden die zijn gestorven. Korea had een jongere populatie (de sekte bevatte minder hoogbejaarden). Dit verklaart deels het verschil in sterftecijfers:
[ afbeelding ]
Niemand onder de 40 dus ??
pi_191947869
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:33 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Bij veel banen is de directie niet blij, als je ook maar 1 dag per jaar ziek thuis blijft.
Echt nog nooit meegemaakt.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:36:54 #48
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191947883
https://www.irishtimes.co(...)rus-spread-1.4199027

quote:
How Dutch false sense of security helped coronavirus spread
Flawed advice that only those with symptoms can spread virus contributes to slow response

The position of Dutch authorities was that only people with symptoms could transmit coronavirus. It was repeated by the government, national and local health authorities, justifying a cascade of decisions that allowed the Netherlands to keep up a “business as usual” attitude even as the virus exponentially spread.

The problem was, it was wrong. As early as February 21st, Chinese doctors published a case of apparent asymptomatic transmission; German doctors wrote to the New England Journal of Medicine on March 5th to warn of a case near Munich. The World Health Organisation advises transmission without symptoms is possible.

Despite this the Dutch government and health authorities stuck to looser quarantine advice than other European countries up to the time of publishing, telling people who had travelled from China, outbreak spots in Italy, and Iran, that they need only self-quarantine if experiencing symptoms.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:37:24 #49
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191947886
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:33 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Moderne slavendrijvers zijn dat.
pi_191947907
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:35 schreef Maver24 het volgende:
Niemand onder de 40 dus ??
Volgens die cijfers niet, onder de 60 maak je enorme kans om te overleven maar er zitten nog mensen uit te zieken dus zekerheid is er pas over 2-3 weken. Er kunnen er nog altijd de pijp uit gaan. De kans lijkt onder 40 toch klein is de opsteker voor de Italianen (anders hopen op 85% overlevingskans voor de oude besjes).
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:39:09 #51
38496 Perrin
pi_191947914
quote:
Hadden ze maar dit topic gelezen :{ Eigenwijze lui daar bij de overheid.
pi_191947917
quote:

[..]

Dom asovolk is het. Er zijn bedrijven met de regel dat als je geen ziektedagen opneemt je extra vakantiedagen krijgt. Dan krijg je dit soort toestanden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2020 20:39:44 ]
pi_191947923
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:19 schreef Momo het volgende:
thecrimson twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 13:52:36 Harvard College students will be required to move out of their dorms no later than March 15 at 5 p.m. reageer retweet
Alle studenten oprotten uit Havard...
Daar betaal je dan 70.000 dollar voor.
  Redactie Frontpage dinsdag 10 maart 2020 @ 20:39:40 #54
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191947927
quote:
quote:
It also makes for a grand experiment in what happens when a country takes a relaxed approach to the virus, placing the maintenance of normality, personal responsibility and individual freedoms first.
Wij zijn gewoon een groot experimentje dus.
_____
pi_191947939
quote:
geloof er geen reet van dat wij de enige waren, frankrijk, duitsland en belgie waren volgens mij ook vrij laconiek
pi_191947940
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:39 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hadden ze maar dit topic gelezen :{ Eigenwijze lui daar bij de overheid.
grappig dat mensen de overheid blijven geloven.
pi_191947941
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:39 schreef LTVDK het volgende:

[..]

[..]

Misschien dat het goed uitpakt...
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:40:25 #58
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191947942
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:39 schreef LTVDK het volgende:

[..]

[..]

Hoe doen ze dat nu in DUitsland dan b.v.? Die hebben al aardig wat cases maar pas een paar doden.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 20:41:32 #59
416575 crew  Evenstar
pi_191947959
quote:

[..]

Ook mooi bij dat soort types ....

- Heb je koorts?
- Nee hoor, geen koorts, was 37.4C.
- Heb je paracetamol ingenomen?
- Ja, 2 stuks
- |:( |:( |:( |:(
pi_191947973
quote:

[..]

hart voor de zaak, nix mis mee.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 20:43:17 #61
416575 crew  Evenstar
pi_191947987
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:29 schreef Eix het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat als je KOORTS hebt gewoon thuis moet blijven. Niemand heeft wat aan je en de kans is groot dat je meer mensen besmet.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:44:09 #62
38496 Perrin
pi_191948001
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:42 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Als je hart voor de zaak hebt, besmet je niet meer werknemers. Enorm schadelijk voor het bedrijf.
  Spellchecker dinsdag 10 maart 2020 @ 20:44:40 #63
197773 crew  maily
pi_191948010
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:43 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat als je KOORTS hebt gewoon thuis moet blijven. Niemand heeft wat aan je en de kans is groot dat je meer mensen besmet.
In deze tijden zijn alle hoestende mensen verdacht.
En terecht ....
pi_191948017
quote:
Zoals we allemaal al wisten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:45:22 #65
38496 Perrin
pi_191948023
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:44 schreef maily het volgende:

[..]

En terecht ....
Elk kuchje in het OV krijgt nu boze blikken :P
pi_191948032
quote:

[..]

En terecht ....
Heb al een paar keer een omweg genomen in de supermarkt als iemand verderop in het gangpad stond te hoesten. Of extra lang m'n adem inhouden.
pi_191948040
quote:

[..]

Dat vind ik al bij een verkoudheidje. Niets irritanter dan een collega die de hele dag door loopt te hoesten, rochelen en te snotteren.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:46:27 #68
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191948041
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:46:41 #69
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191948048
quote:

[..]

Ik ben van mening dat wanneer je iets hebt dat ook maar een klein beetje anders lijkt dan effe een paar keer je neus ophalen is sowieso al reden is om thuis te blijven maar dat gaat er bij veel mensen niet in.

Hoevaak ik al mensen lijkbleek doch zwetend en proestend op kantoor heb zien verschijnen is niet normaal. Dat is in west-europa vrij normaal. Combineer dat met een hoge bevolkingsdichtheid en veel reisbewegingen en je mag al een groot aantal zieken melden.

Leren is lastig.
pi_191948061
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:45 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Heb al een paar keer een omweg genomen in de supermarkt als iemand verderop in het gangpad stond te hoesten. Of extra lang m'n adem inhouden.
Ik ben op dit moment op vakantie, maar echt enorm veel mensen lopen te hoesten en proesten. :')
Groot fan van User Wotte
pi_191948063
quote:

[..]

En terecht ....
:'(
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:48:00 #72
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191948072
quote:
We wisten het al natuurlijk, maar toch ontnuchterend om het zo te lezen. :{

Bij Channel 4 News een interview met een Brit die in Wuhan woont en het virus al gehad heeft. Hij zit inmiddels al 40 dagen in lockdown en heeft wat tips voor iedereen die er in de toekomst ook aan moet geloven.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 20:48:09 #73
416575 crew  Evenstar
pi_191948075
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:46 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Dat vind ik al bij een verkoudheidje. Niets irritanter dan een collega die de hele dag door loopt te hoesten, rochelen en te snotteren.
Dan had ik afgelopen twee jaar bijna geen dag kunnen werken :D

Volgens mij hebben zij bij kinderdagverblijven kisten vol met virussen en pakken ze iedere dag een andere uit ofzo .... Niet normaal hoevaak ik verkouden ben geweest de eerste twee jaren.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:48:30 #74
106942 Eix
pi_191948087
quote:

[..]

Ja. KOORTS is ook geen milde klacht. Hoest is niet gelijk aan koorts. Bij koorts zweet je, voel je je ziek en blijf je dus thuis. Dat staat dus niet ter discussie.

Ben je een inwoner van Brabant dan blijf je dus ook thuis bij milde klachten.

Bedrijven die in plaats van dit RIVM-advies te volgen zelf denken het beter te weten, en iets anders verzinnen vind ik raar.
Between their legs
(Don't you find ?)
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:48:36 #75
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191948089
Bij Steve gaat het ook wel rap, paar hier, tiental daar, etc etc etc.
Get woke, go broke!
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:49:06 #76
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_191948098
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:46 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat wanneer je iets hebt dat ook maar een klein beetje anders lijkt dan effe een paar keer je neus ophalen is sowieso al reden is om thuis te blijven maar dat gaat er bij veel mensen niet in.

Hoevaak ik al mensen lijkbleek doch zwetend en proestend op kantoor heb zien verschijnen is niet normaal. Dat is in west-europa vrij normaal. Combineer dat met een hoge bevolkingsdichtheid en veel reisbewegingen en je mag al een groot aantal zieken melden.

Leren is lastig.
Vertel het de werkgevers. Veel werknemers zijn best genegen thuis te blijven hoor. Moet dat alleen geen gezeik opleveren
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 20:51:31 #77
416575 crew  Evenstar
pi_191948150
Ik moest vandaag hoesten (gewoon iets wat even irriteerde in keel, ben niet ziek :P) net toen de AH kwam. Ben maar even naar de woonkamer gerend _O-

Hoesten kan echt niet meer anno 2020 :D
pi_191948183
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:51 schreef Kyran het volgende:
Ik moest vandaag hoesten (gewoon iets wat even irriteerde in keel, ben niet ziek :P) net toen de AH kwam. Ben maar even naar de woonkamer gerend _O-

ik hoest mij redelijk de tyfus. Ging vandaag naar de thaise ambassade voor toeristvisa. Man zit daar met mondkap en handschoenen en k kom als een soort van zeehond binnen :@
pi_191948190
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:51 schreef Kyran het volgende:

nu lach je nog..
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:53:24 #80
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191948193
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:49 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Vertel het de werkgevers. Veel werknemers zijn best genegen thuis te blijven hoor. Moet dat alleen geen gezeik opleveren
Klopt absoluut. Maar moet ook wel mogelijk zijn.

Wat ik vooral niet snap is dat men erg moeilijk doet over kantoorpersoneel om thuis te blijven. Als alleen die al thuisblijven dan verminder je de hoeveelheid interacties echt gigantisch. Mijn vriendin heeft enkel maar zakelijk contact met mensen in andere landen. Doch mag ze niet thuiswerken. Waarom dan?

Uiteindelijk ligt een groot deel van de verantwoordelijkheid bij het zakelijk leven.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 20:53:29 #81
416575 crew  Evenstar
pi_191948196
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:52 schreef bitterbal het volgende:

[..]

ik hoest mij redelijk de tyfus. Ging vandaag naar de thaise ambassade voor toeristvisa. Man zit daar met mondkap en handschoenen en k kom als een soort van zeehond binnen :@
Die kan je dus vergeten, mooi sterretje achter je naam nu :D
pi_191948205
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:53 schreef Kyran het volgende:

[..]

Die kan je dus vergeten, mooi sterretje achter je naam nu :D
we gaan het vrijdag zien :P
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:54:37 #83
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_191948220
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:46 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Inderdaad, zelfs losstaand van corona. Maar zolang leidinggevenden cursussen krijgen waarin wordt gezegd "ziek zijn is een keuze" (serieus gehoord) blijft die mentaliteit wel erin gepropt.

Ik denk dat bijna iedereen wel zo'n collega heeft met die mentaliteit...
Don't let my username fool you...
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:54:40 #84
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191948221
These preventive measures are taken not only in Veliko Tarnovo but in most other municipalities as well. Of course, there are precautionary measures each person should also take. They include washing your hands frequently, maintaining social distance, avoiding places with a lot of people, avoid touching your eyes, nose and mouth, wear a mask but don’t forget to regularly change it, use antiseptic hand gel and so on. These are common measures that should be familiar to everyone, especially during flu season.

Handjes wassen, afstand houden en je gezicht niet aanraken is in ieder geval niet enkel een Nederlands verschijnsel ;)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 20:54:58 #85
416575 crew  Evenstar
pi_191948228
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:53 schreef bitterbal het volgende:

[..]

we gaan het vrijdag zien :P
Zal wel loslopen, succes! :D
pi_191948248
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:53 schreef Pumpalov het volgende:
moeilijk doet over kantoorpersoneel om thuis te blijven. Als alleen die al thuisblijven dan verminder je de hoeveelheid interacties echt gigantisch. Mijn vriendin heeft enkel maar zakelijk contact met mensen in andere landen. Doch mag ze niet thuiswerken. Waarom dan?
Kunnen ze je niet controleren, werknemers worden vaak nog als kleine kinderen behandeld.
De moderne fabriek, het kantoorleven.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:56:37 #87
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191948262
Filmpjes gezien van mensen die alles expres onderspugen en snuiten?

Uiteindelijk ben je ook afhankelijk van de mensen die liefst de gehele wereld zien branden. En het ergste? Only the roaches survive ;)
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:57:34 #88
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191948285
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:55 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Kunnen ze je niet controleren, werknemers worden vaak nog als kleine kinderen behandeld.
De moderne fabriek, het kantoorleven.
Wat compleet gestoord is in 2012. Laat staan 2020.
pi_191948293
brfootball twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 20:11:34 PSG’s Kylian Mbappe has been tested for the coronavirus today, reports @lequipe https://t.co/GaWNcBj6Tc reageer retweet
Schijnt overigens nu al bekend te zijn dat het negatief is. Dus lekker paniek zaaien.
waar ik nu een beetje aan mee doe :P
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:59:57 #90
62913 Blik
The one and Only!
pi_191948319
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:48 schreef Eix het volgende:

[..]

Ja. KOORTS is ook geen milde klacht. Hoest is niet gelijk aan koorts. Bij koorts zweet je, voel je je ziek en blijf je dus thuis. Dat staat dus niet ter discussie.

Ben je een inwoner van Brabant dan blijf je dus ook thuis bij milde klachten.

Bedrijven die in plaats van dit RIVM-advies te volgen zelf denken het beter te weten, en iets anders verzinnen vind ik raar.
Bij ons op het werk werkt vanaf morgen iedereen uit Brabant verplicht thuis, zelfs de CEO.
pi_191948341
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:59 schreef Blik het volgende:

[..]

Bij ons op het werk werkt vanaf morgen iedereen uit Brabant verplicht thuis, zelfs de CEO.
Bij ons ook!
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:01:45 #92
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191948354
Hier geven ze overigens aan dat de enige die echt maatregelen genomen hebben de Chinezen zijn en dat ze ook die kant op willen, samen als heel wat andere Oost-Europese landen.

Wat mij betreft heel wat meer urgent dan ten tijde van de vluchtelingencrisis, om een probleem zo rap mogelijk te isoleren.
pi_191948361
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:42 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Als je hart voor de zaak hebt blijf je lekker thuis. Je functioneert op 80% en steekt 3 anderen aan die vervolgens wel een week thuis blijven.
pi_191948368
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als je hart voor de zaak hebt blijf je lekker thuis. Je functioneert op 80% en steekt 3 anderen aan die vervolgens wel een week thuis blijven.
sorry.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:04:38 #95
91359 Machielovic
Geluk zit van binnen
pi_191948401
Oké telegraaf maar wel goede correspondent imho:
pi_191948406
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:54 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Inderdaad, zelfs losstaand van corona. Maar zolang leidinggevenden cursussen krijgen waarin wordt gezegd "ziek zijn is een keuze" (serieus gehoord) blijft die mentaliteit wel erin gepropt.

Wat daar de mogelijke gevolgen kunnen zijn,

Vond ik op virologe Marion Koopmans' twitter. Echt belachelijke metnaliteit dat.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:06:05 #97
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191948420
Aantal cases overal in VS schieten ook wel omhoog, bij Steve is het nu elke keer nieuwe locaties of meer dan verdubbelingen in bestaande plekken.
pi_191948422
Al die bedrijven waar plots thuis gewerkt kan worden...
Laat het dan zo vanaf nu. Minder files en meer tijd.
Wat is dan nog het nut om naar je bedrijf toe te gaan als het blijkbaar zo makkelijk anders kan.
Zelf heb ik een baan waarbij thuis werken geen optie is (UMC).

Los van mijn jaloezie :) iedereen die meewerkt aan het indammen van dit virus, bedankt!
"This is the first day of the rest of your life"
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:06:35 #99
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191948427

quote:
"In Europe we are very late with the measures against the coronavirus, it flies in the air and the masks do not catch it. Restriction is done through distance, contact avoidance and movement, including travel abroad. ” This was stated by Prime Minister Boyko Borisov after the consultation meeting of the European Council on the coronavirus.

The Prime Minister said that after today's meetings, a decision was made to allocate 25 million euros. The money will be an incentive for large companies to produce the appropriate equipment that hospitals will need to deal with the coronavirus in the weeks and months ahead. Borisov pointed out that in some countries there is a shortage of hospitals and for this purpose hotels are being refurbished.

According to Borisov, it is best to find a medicine or a vaccine in the coming months. He pointed out that a Bulgarian company is far ahead in development. The Prime Minister noted that we cannot close public transport. During the consultations, all countries raised the issue of tourism.

"In Romania and Greece, schools are closed today. The Western Balkans cannot be isolated. We must be in solidarity with them, even though they are not EU members, "Borisov said.
pi_191948428
quote:

[..]

Er zijn ook veel ziekenhuizen die afspraken nu liever telefonisch doen als het kan i.p.v. op de poli in het ziekenhuis.

Verstandig. :Y
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:09:16 #101
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191948477
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:06 schreef Momo het volgende:
Aantal cases overal in VS schieten ook wel omhoog, bij Steve is het nu elke keer nieuwe locaties of meer dan verdubbelingen in bestaande plekken.
Turkije nog steeds op 0

:')
pi_191948488
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Turkije nog steeds op 0

Als je niet test, heb je ook geen gevallen.
pi_191948489
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:06 schreef Pumpalov het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

wij van wceend vibe krijg ik daarbij
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:10:38 #104
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191948509
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:06 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Er zijn ook veel ziekenhuizen die afspraken nu liever telefonisch doen als het kan i.p.v. op de poli in het ziekenhuis.

Verstandig. :Y
Ondertussen zijn derdewereldlanden iedereen aan het testen die ook maar een kuchje geven én de populatie voorzien van maskers.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:11:06 #105
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191948522
quote:

[..]

Turkije nog steeds op 0

Ben benieuwd hoeveel Erdoturken geloven dat dat komt door hun almachtige leider dat er geen besmettingen zijn
pi_191948524
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:17 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Nee, paar kinderen naar huis gelokt
Doe jij daar een paar maanden mee?
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:11:28 #107
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191948532
quote:

[..]

Turkije nog steeds op 0

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Als je niet test, heb je ook geen gevallen.
Turkije heeft wel degelijk getest maar inderdaad, niet genoeg. Daarentegen sturen ze wel voorraden aan maskers naar buurlanden die wel al positieve gevallen hebben.
pi_191948546
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:06 schreef the_actraiser het volgende:
Al die bedrijven waar plots thuis gewerkt kan worden...
Laat het dan zo vanaf nu. Minder files en meer tijd.
Wat is dan nog het nut om naar je bedrijf toe te gaan als het blijkbaar zo makkelijk anders kan.
Zelf heb ik een baan waarbij thuis werken geen optie is (UMC).

Los van mijn jaloezie :) iedereen die meewerkt aan het indammen van dit virus, bedankt!
technisch gezien kan ik thuis werken; logistiek gezien is het onmogelijk
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:12:24 #109
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191948548
quote:

[..]

Turkije nog steeds op 0

Op de Turkse staatstelevisie zeggen ze dat het hele land immuun is voor COVID-19. Misschien is dat wel de reden.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:12:52 #110
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191948558
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:11 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Doe jij daar een paar maanden mee?
Hangt er vanaf hoeveel kinderen je in gedachte hebt ;(
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:13:45 #111
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191948573
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:12 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Op de Turkse staatstelevisie zeggen ze dat het hele land immuun is voor COVID-19. Misschien is dat wel de reden.
Post eventjes gerapporteerd want grapjes maken is prima maar dit soort gelul is nergens voor nodig.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:13:56 #112
38496 Perrin
pi_191948577
quote:

[..]

Döner kebab eten maakt je immuunsysteem sterk.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:14:18 #113
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_191948586
quote:
According to Borisov, it is best to find a medicine or a vaccine in the coming months.
Ja oke

Bedankt voor deze toevoeging Borisov
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:14:41 #114
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191948594
quote:

[..]

En dan krijg je hier in Europa van die Erdo fanboys die alleen maar schotel-tv kijken, erin trappen en intussen de hele familie lekker besmetten.
pi_191948595
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:27 schreef Momo het volgende:

[..]

Hier loop ik ook altijd tegenaan.

Dan moet je wc papier gebruiken en dat snel in de wc gooien als je doorspoelt.

Maar als er dan nog een deur is waar je doorheen moet ben je fucked/coroned. :{w
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:15:46 #116
38496 Perrin
pi_191948609
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:14 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Hier loop ik ook altijd tegenaan.

Dan moet je wc papier gebruiken en dat snel in de wc gooien als je doorspoelt.

Maar als er dan nog een deur is waar je doorheen moet ben je fucked/coroned. :{w
Elleboogje gebruiken.
pi_191948612
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:54 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Bij een voormalige werkgever van mij werden brieven gestuurd waarin iets dergelijks stond. Volgens mij was het dat ziek melden een keuze is. Deze brieven werden ook gestuurd naar bijv mensen met kanker :X

Mijn huidige werkgever zit er ook bovenop als je ziek bent en probeert erg te pushen om toch (terug) te komen. Bij 3x ziek moet je op gesprek komen. Ik meld me alleen ziek als het echt absoluut niet gaat, geen zin in al dat gezeik. Scheelt qua besmetten nog wel dat ik buiten werk in mijn eentje.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:17:04 #118
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191948627
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:13 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Post eventjes gerapporteerd want grapjes maken is prima maar dit soort gelul is nergens voor nodig.
Rapporteer je een eind weg, maar dat hebben ze daadwerkelijk op de staatstelevisie gezegd. Die link is in dit topic nog gepost.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 21:18:26 #119
416575 crew  Evenstar
pi_191948644
quote:

[..]

Doe eens een bron dan.
pi_191948675
Begin februari waren er nog talloze posts die beweerden dat enkel Aziaten gingen sterven aan het coronavirus door een deficient gene. Europa was resistent.

Nu er vele Italianen het loodje leggen zijn die beweringen ineens foetsie...
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:19:42 #121
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191948677
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:18 schreef Kyran het volgende:

[..]

Doe eens een bron dan.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 19:30 schreef zipcon het volgende:
Mannen, we hebben een belangrijke counter voor het coronavirus gevonden!
FarukFirat1987 twitterde op maandag 09-03-2020 om 23:59:05 Since #Turkey is the only large country that does not yet have a #Corona case, these experts claim that the #coronavirus is immune to Turkish genes and therefore cannot infect them!

#COVID2019 #COVID19 #COVID #Coronavid19 #CoronaVirusUpdate #COVID19italia #coronavirusdeutschland https://t.co/IHm2tWaMPU reageer retweet
[ afbeelding ]
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:20:09 #122
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191948686
Maar rapporteren vind ik ook heel stoer hoor.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:20:13 #123
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191948690
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:17 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Rapporteer je een eind weg, maar dat hebben ze daadwerkelijk op de staatstelevisie gezegd. Die link is in dit topic nog gepost.
Bronnetje dan maar, want een halve dag geleden hebben ze al gezegd dat het in het land is.
pi_191948691
quote:

[..]

De minister van volksgezondheid zei vandaag dat er waarschijnlijk wel corona in het land is maar dat het nog niet geconstateerd is.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_191948716
Gov. Andrew Cuomo van New York, op CNN, zeer geschikte vent. Ellende daar in New York in een gebied vlak boven Manhattan. Neemt goede maatregelen. Is boos dat er pas 5.000 tests zijn gedaan in de US. "Dat doen ze in China op een dag." _O-
Cijfers daar zullen nog de hoogte in schieten.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:21:13 #126
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191948721
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:20 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Bronnetje dan maar, want een halve dag geleden hebben ze al gezegd dat het in het land is.
quote:
FarukFirat1987 twitterde op maandag 09-03-2020 om 23:59:05 Since #Turkey is the only large country that does not yet have a #Corona case, these experts claim that the #coronavirus is immune to Turkish genes and therefore cannot infect them!

#COVID2019 #COVID19 #COVID #Coronavid19 #CoronaVirusUpdate #COVID19italia #coronavirusdeutschland https://t.co/IHm2tWaMPU reageer retweet
[ afbeelding ]
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:21:26 #127
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_191948728
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:16 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Bij een voormalige werkgever van mij werden brieven gestuurd waarin iets dergelijks stond. Volgens mij was het dat ziek [b]melden een keuze is. Deze brieven werden ook gestuurd naar bijv mensen met kanker :X
[/b]
Mijn huidige werkgever zit er ook bovenop als je ziek bent en probeert erg te pushen om toch (terug) te komen. Bij 3x ziek moet je op gesprek komen. Ik meld me alleen ziek als het echt absoluut niet gaat, geen zin in al dat gezeik. Scheelt qua besmetten nog wel dat ik buiten werk in mijn eentje.
Wat een eikels...Je als een totale eikel opstellen is pas een keuze.

Binnen mijn werkgever verschilt het per hoofd. Wat dat betreft scheppen sommige idioten echt koninkrijkjes. Mijn vorige afdelingshoofd belde je persoonlijk op op de tweede dag, echt heel dwingend. Dat was hetzelfde hoofd dat besloot dat thuiswerken niet meer mocht, gewoon omdat ze het zei. Op die afdeling weet ik dus dat mensen zich ook nu verplicht voelen te komen en moeten ze sinds vandaag ineens een paar honderd eerder opgeheven thuiswerkaccounts moeten zien te regelen. _O-

Op mijn huidige afdeling wordt thuiswerken gestimuleerd, word je met zachte hand richting huis gedirigeerd bij ziekte of iets wat erop lijkt en hoeven we nu alleen wat te finetunen zodat het een en ander opgevangen en gecommuniceerd wordt.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:21:41 #128
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191948732
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:19 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

[..]

Ah, we hebben beide een andere mening over staatstelevisie.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:22:24 #129
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191948751
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:21 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Is er iets anders daar dan? :').
Get woke, go broke!
pi_191948756
quote:

Dit is gewoon een claim van een random twitteraar zonder bron.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:22:42 #131
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191948761
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:21 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Dan heb ik je bij deze gerapporteerd
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 21:22:56 #132
416575 crew  Evenstar
pi_191948770
quote:

[..]

[..]

Dat is geen staatstelevisie (nou ja, eigenlijk is alles staatstelevisie tegenwoording in Turkije _O-). Echte staatstelevisie is TRT, HaberTürk staat nou niet echt bekend om kwaliteit.

Daarnaast geen idee wat context was natuurlijk. Er staat in ieder geval "beschermen de Turkse genen tegen het coronavirus?". Geen idee wat inhoud verder was.

De vraag alleen al is lachwekkend natuurlijk :P
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:23:13 #133
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191948775
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Is er iets anders daar dan? :').
Behoorlijk, ja.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:23:14 #134
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191948776
alexandreafonso twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 21:05:56 In Italian trains, booking system changed to allow a free seat next to everyone to respect safety distance. https://t.co/fGSAyjspfB reageer retweet
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:23:38 #135
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191948784
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:21 schreef Felixa het volgende:
Gov. Andrew Cuomo van New York, op CNN, zeer geschikte vent. Ellende daar in New York in een gebied vlak boven Manhattan. Neemt goede maatregelen. Is boos dat er pas 5.000 tests zijn gedaan in de US. "Dat doen ze in China op een dag." _O-
Cijfers daar zullen nog de hoogte in schieten.
In New York City alleen al moet het aantal gevallen al in de duizenden lopen, kan bijna niet anders.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:23:44 #136
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191948786
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:23 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Behoorlijk, ja.
Turk gespot :').
Get woke, go broke!
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:23:47 #137
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191948790
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:22 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Dan heb ik je bij deze gerapporteerd
Prima.

Wil je jouw riooljournalistiek ergens anders houden en dat absoluut niet meer vermelden als staatstelevisie aub? bvd.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:24:20 #138
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191948801
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:23 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Turk gespot :').
Nee, niet echt.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:24:36 #139
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_191948807
quote:

[ afbeelding ]
En in de VS zijn er van die televangelisten die uit hun strot krijgen dat Corona een straf is voor LGBTI-rechten. Dat er in Turkije ook idioten zijn die pseudowetenschap met een al dan niet religieus superioriteits-sausje overgieten is al langer bekend.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:24:50 #140
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191948810
wat zijn Nederlanders toch aso, blijf gewoon thuis als je je ziek voelt, ipv iedereen te besmetten!
echt dat feesboek volk: "het is maar een griepje,haha"
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:24:58 #141
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191948811
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:22 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat is geen staatstelevisie (nou ja, eigenlijk is alles staatstelevisie tegenwoording in Turkije _O-). Echte staatstelevisie is TRT, HaberTürk staat nou niet echt bekend om kwaliteit.

Daarnaast geen idee wat context was natuurlijk. Er staat in ieder geval "beschermen de Turkse genen tegen het coronavirus". Geen idee wat inhoud verder was.

De vraag alleen al is lachwekkend natuurlijk :P
Haha sorry, ik was van mening dat het staatstelevisie was. Maar ik ben dan ook geen expert in de publieke omroep van Turkije.

Dat het lachwekkend is, staat buiten kijf uiteraard.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:26:37 #142
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191948839
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:24 schreef Qarrad het volgende:

[..]

En in de VS zijn er van die televangelisten die uit hun strot krijgen dat Corona een straf is voor LGBTI-rechten. Dat er in Turkije ook idioten zijn die pseudowetenschap met een al dan niet religieus superioriteits-sausje overgieten is al langer bekend.
De leftards hadden het ook al over Trumpvirus, want hij deed er niet genoeg aan. Toen de vorige epidemie er was nam Obama na 1000 dode Amerikanen eens maatregelen, Trump na 1!

Maar Orangemanbad!

TDS, was daar maar een vaccin tegen :').
Get woke, go broke!
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:27:11 #143
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_191948842
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Wat een eikels...Je als een totale eikel opstellen is pas een keuze.

Binnen mijn werkgever verschilt het per hoofd. Wat dat betreft scheppen sommige idioten echt koninkrijkjes. Mijn vorige afdelingshoofd belde je persoonlijk op op de tweede dag, echt heel dwingend. Dat was hetzelfde hoofd dat besloot dat thuiswerken niet meer mocht, gewoon omdat ze het zei. Op die afdeling weet ik dus dat mensen zich ook nu verplicht voelen te komen en moeten ze sinds vandaag ineens een paar honderd eerder opgeheven thuiswerkaccounts moeten zien te regelen. _O-

Op mijn huidige afdeling wordt thuiswerken gestimuleerd, word je met zachte hand richting huis gedirigeerd bij ziekte of iets wat erop lijkt en hoeven we nu alleen wat te finetunen zodat het een en ander opgevangen en gecommuniceerd wordt.
Ik werd een half jaar geleden min of meer gedwongen om thuis te gaan werken. Nooit op ingegaan omdat ik praktisch naast het kantoor woon en ik het daar doorgaans ook wel gezelliger (lees: minder stil) dan thuis vind.

Maar het paste zo goed bij de duurzame strategie etc :`)

Uiteindelijk ook wel blij mee, stuk relaxter dan ik had verwacht.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:27:33 #144
91359 Machielovic
Geluk zit van binnen
pi_191948850
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:24 schreef THEFXR het volgende:
wat zijn Nederlanders toch aso, blijf gewoon thuis als je je ziek voelt, ipv iedereen te besmetten!
echt dat feesboek volk: "het is maar een griepje,haha"
Bang voor hun baan :N :')
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:28:04 #145
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191948863
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:24 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Haha sorry, ik was van mening dat het staatstelevisie was. Maar ik ben dan ook geen expert in de publieke omroep van Turkije.

Dat het lachwekkend is, staat buiten kijf uiteraard.
Beetje zoals PowNed de Nederlandse staatstelevisie noemen zeg maar
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:28:48 #146
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191948877
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]

De leftards

Hier al kunnen stoppen.

Goed dat jij je rechten op FOK! verloren bent.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:29:32 #147
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191948887
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:28 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Hier al kunnen stoppen.

Goed dat jij je rechten op FOK! verloren bent.
Ik kan nog steeds posten, en dit soort mensen zijn leftards, niet alle lefties zijn tards nee, deze types wel.
Get woke, go broke!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 21:30:41 #148
416575 crew  Evenstar
pi_191948900
Heb best veel kritiek, maar als ik soms vijf minuten op Twitter rondkijk vind ik dat ik eigenlijk best wel meeval. Man man man wat een figuren heb je toch _O-
  Redactie Frontpage dinsdag 10 maart 2020 @ 21:30:50 #149
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191948901
Kunnen jullie de onaantastbaarheid van het grote Ottomaanse ras en het wel en wee van Trump en andere politieke voorkeuren even ergens anders voortzetten, ik en velen anderen danken u :).
_____
pi_191948907
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:24 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ach, paar dagen terug op Twitter een Zuid-Afrikaanse man (donker) die beweerde dat, omdat er in Afrika nog amper besmettingen zijn en omdat de besmettingen die er zijn veelal blanke toeristen zijn, er sprake was van immuniteit onder de zwarte bevolking, wat volgens hem bewijs was voor de superioriteit van het zwarte ras.

SPOILER
Zo zie je maar. :D _O-
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191948917
Zie op Reddit nog steeds berichten van Italianen dat lombardie geen data heeft verstrekt
quote:
They did not report all lombardy statistics cause some labs were late with testing, tomorrow im afraid Will be more than 2k new, around 200 deaths. Im from italy, in tv they Say lombardy wants to go full lockdown like wuhan cause the situation in hospital its almost about to collapse

Edit; grammar
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:31:34 #152
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191948920
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik kan nog steeds posten, en dit soort mensen zijn leftards, niet alle lefties zijn tards nee, deze types wel.
ok
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:31:47 #153
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191948925
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:28 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Beetje zoals PowNed de Nederlandse staatstelevisie noemen zeg maar
In principe is dat staatstelevisie.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:32:32 #154
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191948937
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:31 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

In principe is dat staatstelevisie.
Mja, op een manier heb je gelijk.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:32:42 #155
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191948940
Niet je been breken of crashen met je auto in Lombardije dus....
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:33:33 #157
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191948953
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:32 schreef Momo het volgende:
Niet je been breken of crashen met je auto in Lombardije dus....
Intussen gaat de Ferrari F1-crew komend weekend heel Melbourne infecteren _O_
pi_191948966
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 12:08:03 Going up fast. We need the Wall more than ever! https://t.co/7TxErJKAgT reageer retweet
De muur gaat het virus tegenhouden!
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:34:42 #159
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191948977
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:34 schreef ZwangerPetro het volgende:
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 12:08:03 Going up fast. We need the Wall more than ever! https://t.co/7TxErJKAgT reageer retweet
Open grenzen zeker niet :').
Get woke, go broke!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 21:35:46 #160
416575 crew  Evenstar
pi_191948995
quote:
Verdomme _O-

Wat een ongelofelijke kluns is het ook.
pi_191949017
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Open grenzen zeker niet :').
Nou ja, ik denk dat de Mexicanen nu meer te vrezen hebben van de VS dan abdersom.
pi_191949031
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:33 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Dat zijn best forse percentages eigenlijk :{
Laten we voorzichtig rekenen met 5%. Da heeft op dit moment 125.000 Brabanders een vorm van Covid 19. Er zijn 4 doden te betreuren, dat maakt een death rate van 0,01 procent. Die van griep is 0,1%.

Conclusie: het is maar een griepje is een enorme overdrijving van de gevolgen van Covid

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2020 21:39:06 ]
pi_191949051
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:37 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Laten we voorzichtig rekenen met 5%. Da heeft op dit moment 125.000 Brabanders een vorm van Covid 19. Er zijn 4 doden te betreuren, dat maakt een death rate van 0,01 procent. Lager dan de griep?
DIT IS GEEN GRIEP
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:38:30 #164
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191949055
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:36 schreef ZwangerPetro het volgende:

[..]

Nou ja, ik denk dat de Mexicanen nu meer te vrezen hebben van de VS dan abdersom.
Wellicht, maar grenzen dicht is altijd beter dan open.
Get woke, go broke!
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:38:32 #165
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191949057
Als ik op Wikipedia kijk is het aantal recoveries in NL nog altijd 0. Dat klopt niet toch? :@
pi_191949066
In Sittard is het ook helemaal mis. Die gaan de dodenteller flink opdrijven aankomende dagen.....
pi_191949077
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:37 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Laten we voorzichtig rekenen met 5%. Da heeft op dit moment 125.000 Brabanders een vorm van Covid 19. Er zijn 4 doden te betreuren, dat maakt een death rate van 0,01 procent. Lager dan de griep?
Ik zou zeggen kijk de video die ik plaatste eens.
Het is niet zomaar een griepje.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_191949080
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:38 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

DIT IS GEEN GRIEP
Conclusie: het is maar een griepje is een enorme overdrijving van de gevolgen van Covid
pi_191949086
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:38 schreef Sfancta het volgende:
In Sittard is het ook helemaal mis. Die gaan de dodenteller flink opdrijven aankomende dagen.....
hoezo?
pi_191949087
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 17:38 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

@:Poepz0r
Nog steeds druk bezet in de clubs allen
pi_191949088
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:38 schreef Sfancta het volgende:
Waarop baseer je dat?
pi_191949089
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als ik op Wikipedia kijk is het aantal recoveries in NL nog altijd 0. Dat klopt niet toch? :@
Nee, maar daar is ook (nog) geen centrale registratie van. RIVM wil daar wel mee aan de slag, zei Jaap van Dissel tijdens de technische briefing.
pi_191949090
quote:
Nee die arts in de krant was een nacht ziek en weer fit en was een officieel corona infectant.
Vakman pur sang
pi_191949100
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:39 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Ik zou zeggen kijk de video die ik plaatste eens.
Het is niet zomaar een griepje.
Dat zeg ik ook niet. Ik vergelijk het allen maar met de death rate van de griep. Omdat we die ziekte maar al te goed kennen.
pi_191949101
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:39 schreef winterapfel het volgende:

[..]

Waarop baseer je dat?
1 dode, 5 geinfecteerden, en nog rond de 135 andere hoogbejaarden opgesloten in het verpleegtehuis.
pi_191949104
Eerste geinfecteerde UMC Maastricht.

https://twitter.com/1Limburg
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:40:59 #177
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191949109
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nee die arts in de krant was een nacht ziek en weer fit en was een officieel corona infectant.
1 nacht maar?
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:41:34 #178
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191949121

Het is SARS, geen griep, nee mensen gaan niet massaal dood, nee mensen hier zijn niet zozeer zelf bang.

Kap nou eens met het trollen.
Get woke, go broke!
pi_191949131
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:40 schreef Sfancta het volgende:

[..]

1 dode, 5 geinfecteerden, en nog rond de 135 andere hoogbejaarden opgesloten in het verpleegtehuis.
Net als dat verpleeghuis in Washington State. 19 doden al, 100+ andere bewoners. 180 personeelsleden van wie er nog niet eentje is getest. :N
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:43:03 #180
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191949156
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:42 schreef Felixa het volgende:

[..]

Net als dat verpleeghuis in Washington State. 19 doden al, 100+ andere bewoners. 180 personeelsleden van wie er nog niet eentje is getest. :N
Bijna alle Amerikaanse doden komen uit dat ene verpleeghuis toch?
pi_191949162
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

1 nacht maar?
Ja lees maar:
https://www.volkskrant.nl(...)jker-virus~be176a36/
Vakman pur sang
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:44:13 #182
290156 Kekster
Portugoal!
pi_191949181
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:41 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]

Het is SARS, geen griep, nee mensen gaan niet massaal dood, nee mensen hier zijn niet zozeer zelf bang.

Kap nou eens met het trollen.
Dat gifje klopt niet. Het RIVM doet/adviseert alles wat er in het gele scenario staat maar volgens de experts hier is het niet genoeg ;(
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:44:29 #183
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191949189
quote:
Singapore is ook interessant. 93 recoveries op 166 gevallen en 0 doden.
pi_191949192
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

1 nacht maar?
"De dag erop voelde hij zich topfit, en de rest van de week zijn ze lekker wezen skiën."

(Mag ik hier eigenlijk niet plaatsen, is namelijk te postief)

https://www.volkskrant.nl(...)jker-virus~be176a36/
  Redactie Frontpage dinsdag 10 maart 2020 @ 21:45:16 #185
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191949206
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Singapore is ook interessant. 93 recoveries op 166 gevallen en 0 doden.
Omdat die al in lockdown zaten voordat het eerste geval bekend was.
_____
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:45:34 #186
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191949210
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:44 schreef Kekster het volgende:

[..]

Dat gifje klopt niet. Het RIVM doet/adviseert alles wat er in het gele scenario staat maar volgens de experts hier is het niet genoeg ;(
Het geeft alleen aan dat het aantal doden niet zozeer het probleem is maar overvolle ziekenhuizen.
Get woke, go broke!
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:46:41 #187
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191949231
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:45 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Omdat die al in lockdown zaten voordat het eerste geval bekend was.
Hmmm oke.

Verder wel opmerkelijk dat Nederland als enige land in de top-20 nog geen enkele recovery officieel meldt.
pi_191949236
Waarom is dit topic veel minder actief als voorheen (lees:gisteren)?
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:48:09 #189
290156 Kekster
Portugoal!
pi_191949262
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:45 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het geeft alleen aan dat het aantal doden niet zozeer het probleem is maar overvolle ziekenhuizen.
Klopt dat kan een probleem worden. Maar in een hypothetische situatie met een onbeperkt aantal bedden in het ziekenhuis is dit virus niet veel heftiger dan een griepje.
  Redactie Frontpage dinsdag 10 maart 2020 @ 21:48:12 #190
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191949263
Begint nu ook wel hard op te lopen in de VS:
BNODesk twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 21:40:47 BREAKING: King County, Washington reports 74 new cases of coronavirus and 2 new deaths, raising state's total to 236 cases and 25 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
BNODesk twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 20:47:35 BREAKING: Massachusetts reports 51 new cases of coronavirus, governor declares state of emergency https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
_____
pi_191949282
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:48 schreef LTVDK het volgende:
Begint nu ook wel hard op te lopen in de VS:
BNODesk twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 21:40:47 BREAKING: King County, Washington reports 74 new cases of coronavirus and 2 new deaths, raising state's total to 236 cases and 25 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
BNODesk twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 20:47:35 BREAKING: Massachusetts reports 51 new cases of coronavirus, governor declares state of emergency https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Binnen een week zal daar ook wel de 1000+ per dag worden aangetikt.
pi_191949285
Voor de obese Amerikanen zal het wel zwaar vallen, net als de rokende Wuhanners.
pi_191949293
Oeh. deze is nice

SPOILER: NL
SPOILER: wereld zonder China
SPOILER: Europa
SPOILER: Italie
pi_191949307
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:16 schreef VixenFromHell het volgende:
Bij een voormalige werkgever van mij werden brieven gestuurd waarin iets dergelijks stond. Volgens mij was het dat ziek melden een keuze is.
Als mijn werkgever mij zo een brief in de bus gooit dan meld ik mij per direct ziek. Want daar kies ik dan voor. 2 jaar lang. En dan flikker je me daarna maar buiten.

Wat een idioot zeg 8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:50:47 #195
290156 Kekster
Portugoal!
pi_191949324
Zwaar overdreven en vol met aannames. Daarnaast is de griep het meest succesvolle virus ooit in de geschiedenis van de aarde. Dit coronavirus gaat daar geen verandering in brengen.
pi_191949345
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:49 schreef _I het volgende:
Oeh. deze is nice

SPOILER: NL
SPOILER: wereld zonder China
SPOILER: Europa
SPOILER: Italie
Het is niet zo leuk dat die rode lijn sneller stijgt dan de groene lijn.
Uiteindelijk wint de groene lijn wel ruim, maar dat verschil mag wel wat groter blijven.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:52:01 #197
290156 Kekster
Portugoal!
pi_191949355
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En daarom worden er nu al bejaarden geweigerd in Italie in ziekenhuizen.

Maar goed, succes, jij zal het niet krijgen of het wel overleven, maar kom niet janken als je een poot breekt en ze sturen je naar huis, het was maar een griepje! :W.
Je snapt wat een hypothetische situatie is?
pi_191949383
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:10 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Ondertussen zijn derdewereldlanden iedereen aan het testen die ook maar een kuchje geven én de populatie voorzien van maskers.
Ja, maar die hebben ook geen ziekenhuizen. :')
pi_191949412
A SEIR model was used to simulate the growth of the number of infected individuals in Wuhan area and in the U.S. Results: With the most likely model, we estimated that there would be 9,484 infected cases

bron

(niet reviewed) onderzoek naar de besmettingen in de US. Volgens berekeningen al tegen de 10.000.

Per 1 maart! Das al even geleden
pi_191949419
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:50 schreef Kekster het volgende:
Zwaar overdreven en vol met aannames. Daarnaast is de griep het meest succesvolle virus ooit in de geschiedenis van de aarde. Dit coronavirus gaat daar geen verandering in brengen.
Zo klinkt het alsof je #teamgriep bent en #teamcorona je tegenstander is.

Het is niet alsof ze binnenkort een duel gaan uitvechten in het de Amsterdam Arena.

Griep is dodelijk door het hoge aantal jaarlijkse besmettingen.

Corona is dodelijk omdat het met relatief weinig besmettingen (zie Italië, 10.000 besmettingen is niets) de hele medische zorg heeft gesloopt.

En dat kunnen we negeren en hier in Nederland wachten op een 2e Italië of we pakken het nu goed aan.
pi_191949428
Is griep niet gewoon een verzamelnaam voor een virusziekte die de luchtwegen aantast zoals: MERS, SARS & influenza?
Nee? Oh.
Vakman pur sang
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:57:06 #202
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_191949471
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:54 schreef TheFreshPrince het volgende:

En dat kunnen we negeren en hier in Nederland wachten op een 2e Italië of we pakken het nu goed aan.
RIVMgoden hebben het prima onder controle tot nu toe
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_191949489
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Is griep niet gewoon een verzamelnaam voor een virusziekte die de luchtwegen aantast zoals: MERS, SARS & influenza?
Nee? Oh.
Ik dacht dat griep altijd koorts en wat verkoudheid was
pi_191949490
quote:
Dat klopt ook niet.

quote:
RIVM wil ook melden hoeveel mensen van COVID-19 zijn genezen
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) wil niet langer alleen melden hoeveel mensen het coronavirus onder de leden hebben, maar ook hoeveel zijn hersteld van de ziekte die het virus veroorzaakt, COVID-19. Het is "toch een belangrijk signaal dat mensen genezen en gewoon weer door kunnen". Het RIVM geeft sinds een week op zijn website weer hoeveel mensen in Nederland met het virus zijn besmet. De teller is inmiddels opgelopen tot 382, maar er zijn ook alweer mensen genezen. Het RIVM zou "niets liever doen" dan daarvan melding maken, zegt Jaap van Dissel, het hoofd Infectieziekten van het instituut.
Ze gaan dat dus binnenkort doen.
vosss is de naam,
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:58:30 #205
290156 Kekster
Portugoal!
pi_191949505
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:54 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Zo klinkt het alsof je #teamgriep bent en #teamcorona je tegenstander is.

Het is niet alsof ze binnenkort een duel gaan uitvechten in het de Amsterdam Arena.

Griep is dodelijk door het hoge aantal jaarlijkse besmettingen.

Corona is dodelijk omdat het met relatief weinig besmettingen (zie Italië, 10.000 besmettingen is niets) de hele medische zorg heeft gesloopt.

Het coronavirus zal verdwijnen omdat er of wel een vaccin voor komt of een x percentage van de bevolking het al heeft gehad en de besmetting daarvoor afneemt. De mensheid zal er hopelijk een les uit leren.

Het griepvirus keert elk jaar terug en eist vele malen meer slachtoffers en we kunnen er blijkbaar niets tegen doen. Best interessant als je het zo bekijkt. #teamgriep
  dinsdag 10 maart 2020 @ 21:58:39 #206
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191949507
Het wordt er niet gezelliger op hier om mee te lezen.
Godsamme zeg, kap gewoon met dat getrol.
We weten inmiddels wel dat er een aantal het "maar een griepje" vinden.
Dat hoef je niet 100.000 keer hier te posten.
Er zitten er hier een aantal puur en alleen om reacties uit te lokken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 21:58:40 #207
416575 crew  Evenstar
pi_191949509
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:53 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ik kom hier uitleggen dat het wel eens flink kon meevallen met de gevolgen van covid. Is dat een doomscenario? Vreemde redenering
Kan jij mij dan aub. uitleggen waar het in Nederland mee zou kunnen vallen, terwijl

- Italië, ondanks de eerder genomen maatregelen, op slot moet.

- Frankrijk al redelijk vroeg scholen heeft gesloten en steeds meer verregaande maatregelen moet treffen om het in de hand te houden.

- het in Spanje ook al uit de hand begint te lopen en ook daar verregaande maatregelen worden getroffen.

In Nederland zijn vandaag pas voor het eerst maatregelen genomen waarmee iets bereikt kan worden. Gaat het meevallen omdat wij nuchter zijn? Gaat het meevallen omdat wij arrogant zijn? Wat is de reden dat het hier mee zou kunnen vallen.

Ben echt heel benieuwd.
pi_191949522
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:46 schreef Sfancta het volgende:
Waarom is dit topic veel minder actief als voorheen (lees:gisteren)?
Het zwakt af :)
Love is in the air!
pi_191949541
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:40 schreef Sfancta het volgende:
Eerste geinfecteerde UMC Maastricht.

https://twitter.com/1Limburg
Fraai. Daar werkt mijn vriendin. Die ziek op de bank ligt. En een test is niet noodzakelijk, want geen direct contact met iemand uit risicogebied. -O-
vosss is de naam,
pi_191949547
quote:
Op deze kaart ontbreken twee gevallen. Eén persoon is woonachtig in het buitenland en van één persoon ontbreken de gegevens.
Hier is zeker nog niet meer over bekend?
pi_191949585
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Fair enough, die zullen er tussen zitten. Maar die meldingen van lege supermarkten zijn gewoon feiten. Of het noodzakelijk is niet belangrijk, het gebeurt, dus het is een "probleem".
Degenen die over 3 tot 4 weken aan het hamsteren zijn, zijn over het algemeen toch degenen die het nu nog met de griep vergelijken.

En ik hoop echt dat het niet zover komt maar zo'n virus heeft schijt aan wat mensen op een forum zeggen.
pi_191949593
Italy just locked down the world's 8th biggest economy. A deep recession looms

The sectors most affected by the lockdown -— including transport, art and entertainment, retail, and hotels and restaurants — account for around 23% of Italian GDP, according to Goldman Sachs.
pi_191949600
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:00 schreef Kekster het volgende:

[..]

Voor elk "het is maar een griepje" post is er ook een ongefundeerde bash richting het RIVM. Ook zeer vermoeiend.
Het RIVM vergelijkt het iig niet met een griepje.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:02:43 #214
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191949605
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:57 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ik dacht dat griep altijd koorts en wat verkoudheid was
Van echte griep kun je zomaar anderhalf, twee weken goed ziek zijn.

Veel mensen echter noemen een beetje hoofd- en spierpijn ook al 'griep'.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:02:48 #215
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_191949607
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:00 schreef Kekster het volgende:

[..]

Voor elk "het is maar een griepje" post is er ook een ongefundeerde bash richting het RIVM. Ook zeer vermoeiend.
Eerder een 1 op 10 verhouding als het niet meer is. Als de Fok!COR huisvrouwen vergadering het voor het zeggen had gehad was het gehele RIVM al onder de guillotine gegaan.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_191949622
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:48 schreef Kekster het volgende:

[..]

Klopt dat kan een probleem worden. Maar in een hypothetische situatie met een onbeperkt aantal bedden in het ziekenhuis is dit virus niet veel heftiger dan een griepje.
  Spellchecker dinsdag 10 maart 2020 @ 22:04:03 #217
197773 crew  maily
pi_191949636
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Van echte griep kun je zomaar anderhalf, twee weken goed ziek zijn.

Veel mensen echter noemen een beetje hoofd- en spierpijn ook al 'griep'.
Inderdaad. Mensen kennen de betekenis van "griep" niet meer .....
Laat staan van corona ....
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:04:10 #218
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191949639
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:02 schreef _I het volgende:
Italy just locked down the world's 8th biggest economy. A deep recession looms

The sectors most affected by the lockdown -— including transport, art and entertainment, retail, and hotels and restaurants — account for around 23% of Italian GDP, according to Goldman Sachs.
Uiteindelijk betaalt de belastingbetaler toch.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:04:22 #219
290156 Kekster
Portugoal!
pi_191949645
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:00 schreef vosss het volgende:

[..]

Fraai. Daar werkt mijn vriendin. Die ziek op de bank ligt. En een test is niet noodzakelijk, want geen direct contact met iemand uit risicogebied. -O-
Wat voor verschil gaat het maken of je wel of niet weet of het het coronavirus is? Ik neem aan dat je als verstandige burger nu toch wel maatregelen gaat nemen.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:04:36 #220
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191949653
quote:
Blijkbaar denkt hij dat enkel gezonde mensen legaal het land inkomen. 2.7 miljoen border crossings per dag...
are we infinite or am I alone
pi_191949659
quote:

[..]

2 weekjes uitzieken en ze is weer goed

Zo moeilijk is het allemaal niet he
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:05:58 #222
290156 Kekster
Portugoal!
pi_191949675
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:03 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Oneens?
pi_191949685
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:04 schreef Markesh het volgende:

[..]

Domme opmerking maar dat weet je zelf ook.

Waar het weken geleden nog een leuk topic was is het nu alleen Ad Hominem bezigen door een aantal.
Er zijn er hier die niet proberen hun visie te geven maar gewoon aan het trollen zijn.
Kap daar gewoon mee en zoek een andere hobby
Weken geleden was NL nog schoon. Sindsdien is angst een wrede raadgever.
pi_191949688
Iemand dit al gezien?

Event 201 Pandemic Exercise: Highlights Reel

Kijk vooral tot het einde.

Event had plaats in: Oktober 2019
Video geupload: November 2019
Eerste ziektegeval Wuhan: December2019

2 namen:

Johns Hopkins Center for Health and Security denktank
The Bill & Melinda Gates foundation

Je zou ze voor een internationale rechter ter verhoor willen slepen.
Instead of questioning authority, they question those that question authority.
pi_191949691
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dit is Fok. Je mag denk ik al blij zijn dat het intussen niet alweer over asielzoekers of Baudet gaat.
Kunnen die nieuwe Nederlanders ook in quarantaine of worden die gescreend?

Ik kan het antwoord wel raden. :')
pi_191949698
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:04 schreef Kekster het volgende:

[..]

Wat voor verschil gaat het maken of je wel of niet weet of het het coronavirus is? Ik neem aan dat je als verstandige burger nu toch wel maatregelen gaat nemen.
Die hadden we al genomen. Ze is ook aangemeld bij een of ander crisisteam wat ze daar opgezet hebben en die willen op de hoogte gehouden worden hoe het met haar gaat. Maargoed, handen wassen, wat extra boodschappjes in huis etc dat hebben we allemaal wel, maar die regels van thuisquarantaine allemaal hanteren dan doe ik niet hoor. Dan laat mij het ook maar krijgen wat zij heeft en als dat corona is so be it. Zo lang ik mijn huis nog maar met dikke winst kan verkopen vind ik het prima met dat kutvirus :P
vosss is de naam,
pi_191949701
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:58 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ik zie bijna 200 topics lang toch heel wat in mijn ogen overdreven pessimistische verhalen en voorspellingen. Met uitschieters als 'enorme slachting' 'totale ontwrichting' 'economischie malaise' en natuurlijk meldingen van de lege schappen dan wel rijen voor de supermarkt etc. Vandaag zouden we boven de 1000 cases uitkomen en de boel totaal uit de hand lopen. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
"land X is verloren"
pi_191949709
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:05 schreef Doublepain het volgende:

[..]

2 weekjes uitzieken en ze is weer goed

Zo moeilijk is het allemaal niet he
Ze mag in elk geval pas weer op het werk verschijnen als ze minimaal 24 uur volledig klachtenvrij is.
vosss is de naam,
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 10 maart 2020 @ 22:08:04 #229
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191949714
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:06 schreef DupingDelight het volgende:
Iemand dit al gezien?

Event 201 Pandemic Exercise: Highlights Reel

Kijk vooral tot het einde.

Event had plaats in: Oktober 2019
Video geupload: November 2019
Eerste ziektegeval Wuhan: December2019

2 namen:

Johns Hopkins Center for Health and Security denktank
The Bill & Melinda Gates foundation

Je zou ze voor een internationale rechter ter verhoor willen slepen.
_O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 22:08:23 #230
416575 crew  Evenstar
pi_191949721
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Je bent goed in verdraaien.

JIJ verzint dat mensen hier het einde van de wereld voorspellen, jij zegt dat het niet zo is, en dan heb jij een punt?

Zo werkt het niet. Eerst laten zien dat mensen denken dat we er allemaal aangaan voor jij je op je borst kan kloppen dat je het beter weet, want die mensen zijn hier helemaal niet, die verzin jij voor je gelijk.
_O_

Dit. Kritiek geven op beleid of feiten noemen zoals bij 11500 besmettingen zijn onze IC-bedden al vol heeft niks te maken met paniekzaaien en/of denken dat de wereld gaat eindigen.

Feit 1: Wij hebben 1150 beschikbare IC-bedden
Feit 2: In Italië komt minstens 10% van het aantal bevestigde gevallen op de IC te liggen
Feit 3: Als 10% = 1150 dan is 100% = 11.500, dus bij 11.500 patiënten liggen onze IC's vol
Feit 4: In Italië hebben ze nu 10.149 bevestigde besmettingen
Feit 5: Als wij het net zo ver laten komen als Italië zijn wij fucked

Dit heeft niks met doemdenken of paniekzaaien te maken.

Nog meer feiten:

Ook in Italië zeiden ze eerst dat gebied A veilig was, want gebied A had geen bevestigde besmetting en was maar liefst 100km verwijderd van gebied B waar wel bevestigde besmettingen waren. Dit is nu precies wat wij doen met Noord-Brabant.

Ook in Italië hebben zij het eerst geprobeerd met lokale lockdowns. Mensen luisterden niet, vonden het maar een griepje etc.

Als iemand feiten heeft om aan te kunnen nemen dat het hier niet zo hard zal lopen hoor ik het graag. "Het is maar een griepje" is echter geen feit.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:08:24 #231
38496 Perrin
pi_191949725
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:07 schreef vosss het volgende:

[..]

Ze mag in elk geval pas weer op het werk verschijnen als ze minimaal 24 uur volledig klachtenvrij is.
Zo te horen zijn jullie aan het vechten in de corona-loopgraven.
pi_191949728
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:07 schreef Caland het volgende:

[..]

Of user @:vosss moet op bejaarde vrouwen met gezondheidsproblemen vallen natuurlijk
Gewoon van mijn leeftijd, jaartje jonger.
Maargoed, wel bekend met hoge bloeddruk en maar 1 werkende nier. Dus ja. Afwachten. We zien wel. Komt vast goed. :)
vosss is de naam,
pi_191949730
quote:

[..]

Heb je een auto dan zou ik naar het kantoor van RIVM gaan met vriendin daar naar binnen gaan en de reacties daar filmen en vastleggen.

Bezoekadres
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu
Antonie van Leeuwenhoeklaan 9
3721 MA Bilthoven
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_191949742
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hmmm oke.

Verder wel opmerkelijk dat Nederland als enige land in de top-20 nog geen enkele recovery officieel meldt.
Wordt aan gewerkt om die cijfers ook beschikbaar te maken gaf het RIVM vanavond aan. Er zijn al wel berichten van genezen mensen in de lokale media. Volgens mij zit er vanavond ook een bij Jinkek. :P
pi_191949753
Even op lockdown

Christus te paard zeg
Groot fan van User Wotte
pi_191949911
BNW en POL zijn verderop. Heb niks genote, maar probeer het voor jezelf even leuk te houden en ook voor de andere.
Groot fan van User Wotte
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:19:21 #237
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_191949920
delongarts twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 15:55:52 Steekproef onder 301 medewerkers Elisabeth-Twee steden ziekenhuis op #coronavirus: 28 mensen positief (dat is bijna 10%)!! https://t.co/YYsFxoR630 reageer retweet
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_191949943
BNODesk twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 22:16:27 NEW: Turkey's health minister will deliver a statement at 12:30 a.m. local time (15 minutes from now) - T24 reageer retweet
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:20:34 #239
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_191949951
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:18 schreef Tjacka het volgende:
BNW en POL zijn verderop. Heb niks genote, maar probeer het voor jezelf even leuk te houden en ook voor de andere.
Wie is die andere dan?

@GGMM @onlogisch
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_191949954
quote:

[..]

Beterschap!

Met deze info kan jij nu ook wel in zelfquarantaine.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:20:38 #241
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191949955
RIVM wil teller met genezen patiënten

Het instituut heeft op zijn website nu een teller staan met het aantal geïnfecteerde Nederlanders. Maar een teller met het aantal genezen mensen is er nog niet. Het RIVM wil die wel, maar "dat is niet zomaar voor elkaar," zei Jaap van Dissel van het instituut tijdens een technische briefing in de Tweede Kamer. Het kost tijd en op dit moment is er geen menskracht voor. "Dat betekent dat we daar extra moeite voor moeten doen. En op het RIVM is het, daar mag u van uitgaan, druk. Maar we proberen het echt voor elkaar te krijgen.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:21:45 #242
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191949977
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:20 schreef Felixa het volgende:
BNODesk twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 22:16:27 NEW: Turkey's health minister will deliver a statement at 12:30 a.m. local time (15 minutes from now) - T24 reageer retweet
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:21:49 #243
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191949979
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:20 schreef Momo het volgende:
RIVM wil teller met genezen patiënten

Het instituut heeft op zijn website nu een teller staan met het aantal geïnfecteerde Nederlanders. Maar een teller met het aantal genezen mensen is er nog niet. Het RIVM wil die wel, maar "dat is niet zomaar voor elkaar," zei Jaap van Dissel van het instituut tijdens een technische briefing in de Tweede Kamer. Het kost tijd en op dit moment is er geen menskracht voor. "Dat betekent dat we daar extra moeite voor moeten doen. En op het RIVM is het, daar mag u van uitgaan, druk. Maar we proberen het echt voor elkaar te krijgen.
Echt, zelfs in dit topic en elders zijn er scriptkiddies die het in 10 min gemaakt hebben :').
Get woke, go broke!
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:22:15 #244
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191949985
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Echt, zelfs in dit topic en elders zijn er scriptkiddies die het in 10 min gemaakt hebben :').
Vrijwilligerswerk van iemand dan? :)
pi_191949994
quote:
Dan weet je het wel.

Geen ontkomen meer aan dus qua ontkennen.
pi_191949998
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:20 schreef Caland het volgende:

[..]

Wie is die andere dan?

@:ggmm @:onlogisch
Rotzak :7
Groot fan van User Wotte
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 22:22:53 #247
416575 crew  Evenstar
pi_191950001
quote:
Oh, even aanzetten :D
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:23:07 #248
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191950004
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:22 schreef Momo het volgende:

[..]

Vrijwilligerswerk van iemand dan? :)
Zou best kunnen lijkt me, ik zie op GoT ook mensen die zelf overzichtkaartjes maken met animaties etc. Dan moet het RIVM toch wel een stagaire kunnen vinden lijkt me :P.
Get woke, go broke!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 maart 2020 @ 22:23:14 #249
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_191950005
NRW verbiedt evenementen met meer dan 1000 mensen (daar gaat ons geocaching-event :W )

https://rp-online.de/nrw/(...)ltungen_aid-49474337
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:23:25 #250
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_191950008
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:08 schreef Kyran het volgende:

[..]

_O_

Dit. Kritiek geven op beleid of feiten noemen zoals bij 11500 besmettingen zijn onze IC-bedden al vol heeft niks te maken met paniekzaaien en/of denken dat de wereld gaat eindigen.

Feit 1: Wij hebben 1150 beschikbare IC-bedden
Feit 2: In Italië komt minstens 10% van het aantal bevestigde gevallen op de IC te liggen
Feit 3: Als 10% = 1150 dan is 100% = 11.500, dus bij 11.500 patiënten liggen onze IC's vol
Feit 4: In Italië hebben ze nu 10.149 bevestigde besmettingen
Feit 5: Als wij het net zo ver laten komen als Italië zijn wij fucked

Dit heeft niks met doemdenken of paniekzaaien te maken.

Nog meer feiten:

Ook in Italië zeiden ze eerst dat gebied A veilig was, want gebied A had geen bevestigde besmetting en was maar liefst 100km verwijderd van gebied B waar wel bevestigde besmettingen waren. Dit is nu precies wat wij doen met Noord-Brabant.

Ook in Italië hebben zij het eerst geprobeerd met lokale lockdowns. Mensen luisterden niet, vonden het maar een griepje etc.

Als iemand feiten heeft om aan te kunnen nemen dat het hier niet zo hard zal lopen hoor ik het graag. "Het is maar een griepje" is echter geen feit.
Hierbij ga je er wel van uit dat alle IC-bedden ook beschikbaar zijn voor corona-patiënten. Het is volgens mij niet zo dat de mensen daar uit vrije wil terecht komen :)
pi_191950024
quote:

[..]

Dit. :')

Alsof de websitebeheerder ook testen afneemt.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:23:58 #252
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191950037
Rare tijd ook voor Turkije, half een 's nachts, met zo'n statement.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 22:24:43 #254
416575 crew  Evenstar
pi_191950040
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:23 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zou best kunnen lijkt me, ik zie op GoT ook mensen die zelf overzichtkaartjes maken met animaties etc. Dan moet het RIVM toch wel een stagaire kunnen vinden lijkt me :P.
Denk serieus niet dat ze al die data dagelijks bij de hand hebben. Jaap van Dissel zei vandaag nog niet eens te weten of alle besmette zorgmedewerkers al bij het totaal zijn geteld of niet.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:25:56 #255
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191950071
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:24 schreef Kyran het volgende:

[..]

Denk serieus niet dat ze al die data dagelijks bij de hand hebben. Jaap van Dissel zei vandaag nog niet eens te weten of alle besmette zorgmedewerkers al bij het totaal zijn geteld of niet.
Nee ok, de data zelf vergaren is misschien nu lastiger, maar de site maken is echt kinderspel lijkt me ;).
Get woke, go broke!
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:26:00 #256
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191950079
A doctor at the heart of the coronavirus outbreak in Italy has spoken of the dramatic fight against the disease, saying it is like relentless war and describing how wards are filling up and doctors are working non-stop to save lives.

In a post shared on Facebook, Dr Daniele Macchini likened the disease to a "tsunami that has swept us all".

As Italy battles Europe's worst outbreak, and with the virus spreading fast, doctors are making comparisons to war-time triage medics deciding who lives, who dies and who gets access to the limited number of intensive unit beds.

Dr Macchini spoke candidly of the enormous pressure facing frontline staff in his country - which has reported a total of 463 virus-related deaths and more than 9,000 confirmed cases in just over two weeks.

The message was shared just before the Italian government put the entire country on lockdown. The doctor, from the Humanitas Gavazzeni hospital in Bergamo, northern Italy, works in one of the country's worst affected areas.

"After thinking for a long time if and what to write about what is happening to us, I felt that the silence was not at all responsible," Dr Macchini said.

He said he understood "the need not to create panic" but felt "the message of the danger of what is happening" was not reaching people.

The doctor said he "shuddered" at the thought of people complaining about not being able to go to the gym or football games.

Dr Macchini spoke of his hospital preparing and reorganising in anticipation of a widespread outbreak.

"All this rapid transformation brought in the corridors of the hospital an atmosphere of surreal silence and emptiness that we still did not understand, waiting for a war that was yet to begin and that many (including me) were not so sure would ever come with such ferocity," he wrote.

The doctor added: "The situation is now nothing short of dramatic. No other words come to mind.

"The war has literally exploded and the battles are uninterrupted day and night," he said.

"Let's stop saying it's a bad flu," he said.

"In these two years I have learned that the people of Bergamo do not come to the emergency room for nothing. They behaved properly this time too. They followed all the indications given: a week or ten days at home with a fever without going out and risking contagion, but now they can't take it anymore."

"They don't breathe enough, they need oxygen."

bron
pi_191950080
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:24 schreef Felixa het volgende:
Rare tijd ook voor Turkije, half een 's nachts, met zo'n statement.
Ze hopen dat niemand het merkt dat er toch een geval is. Als ze het nog kunnen framen als een buitenlander is het ideaal.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 22:26:25 #259
416575 crew  Evenstar
pi_191950081
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:23 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Hierbij ga je er wel van uit dat alle IC-bedden ook beschikbaar zijn voor corona-patiënten. Het is volgens mij niet zo dat de mensen daar uit vrije wil terecht komen :)
Klopt helemaal! Ik ga er even voor het gemak van uit dat ze allemaal beschikbaar komen, natuurlijk is dat niet zo. Ik heb echter ook nergens een gemiddelde bezettingsgraad kunnen vinden van onze IC-bedden. Als iemand die wel heeft graag!

Wilde hier geen aannames over doen, want dan lezen mensen weer over alle feiten heen en vallen ze over een detail :D
pi_191950087
Eva heeft de burgemeester van Tilburg en een corona-survivor
pi_191950089
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:24 schreef Kyran het volgende:

[..]

Jaapie weet sowieso niks kneus eerste klas :')

Carnaval vier je in een klein gezelschap :+
pi_191950095
quote:

[..]

Gaat niet om het programmeren van zoiets zelf, maar het probleem zit m in het verzamelen van de juiste data van alle GGD's.
pi_191950096
Even over Italie

Tijdens de persconferentie werd duidelijk gemaakt dat er 168 overleden waren, MAAR dat corona niet de oorzaak was. Ze waren wel positief maar hadden veel onderliggende kwalen, maar rekenen ze wel mee. Welke de oorzaak waren van overlijden.

~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 22:27:29 #264
416575 crew  Evenstar
pi_191950099
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:26 schreef vuurbrood het volgende:

[..]

Vandaag deed hij het bij die briefing toch echt netjes hoor. Was duidelijk en eerlijk, niet betrapt op gekke dingen.
pi_191950103
quote:

[..]

Alle ziekenhuizen zijn nu bezig met noodhospitaals in te richten en zoveel mogelijk bedden/beademingsappatuur veilig te stellen.
pi_191950117
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:27 schreef Kyran het volgende:

[..]

Vandaag deed hij het bij die briefing toch echt netjes hoor. Was duidelijk en eerlijk, niet betrapt op gekke dingen.
Fijn dat Jaap leert on the job.
pi_191950125
Voor wie het eerder vandaag gemist heeft en/of wil terugkijken:
De technische briefing van vanmiddag is hier terug te zien.

Aan het woord komen onder andere:

De heer Van Dissel, directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding van het RIVM;
Mevrouw Ellerbroek, internist-infectiologist van het Universitair Medisch Centrum Utrecht;
Mevrouw de Boer, directeur Publieke Gezondheid bij GGD Haaglanden.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:29:40 #268
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_191950136
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:26 schreef vuurbrood het volgende:

[..]

Die man heeft ongeveer drie uur lang belangrijke informatie punt voor punt uiteengezet vandaag.

Dat zie ik jou niet zo snel doen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_191950148
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:26 schreef _I het volgende:
A doctor at the heart of the coronavirus outbreak in Italy has spoken of the dramatic fight against the disease, saying it is like relentless war and describing how wards are filling up and doctors are working non-stop to save lives.

In a post shared on Facebook, Dr Daniele Macchini likened the disease to a "tsunami that has swept us all".

As Italy battles Europe's worst outbreak, and with the virus spreading fast, doctors are making comparisons to war-time triage medics deciding who lives, who dies and who gets access to the limited number of intensive unit beds.

Dr Macchini spoke candidly of the enormous pressure facing frontline staff in his country - which has reported a total of 463 virus-related deaths and more than 9,000 confirmed cases in just over two weeks.

The message was shared just before the Italian government put the entire country on lockdown. The doctor, from the Humanitas Gavazzeni hospital in Bergamo, northern Italy, works in one of the country's worst affected areas.

"After thinking for a long time if and what to write about what is happening to us, I felt that the silence was not at all responsible," Dr Macchini said.

He said he understood "the need not to create panic" but felt "the message of the danger of what is happening" was not reaching people.

The doctor said he "shuddered" at the thought of people complaining about not being able to go to the gym or football games.

Dr Macchini spoke of his hospital preparing and reorganising in anticipation of a widespread outbreak.

"All this rapid transformation brought in the corridors of the hospital an atmosphere of surreal silence and emptiness that we still did not understand, waiting for a war that was yet to begin and that many (including me) were not so sure would ever come with such ferocity," he wrote.

The doctor added: "The situation is now nothing short of dramatic. No other words come to mind.

"The war has literally exploded and the battles are uninterrupted day and night," he said.

"Let's stop saying it's a bad flu," he said.

"In these two years I have learned that the people of Bergamo do not come to the emergency room for nothing. They behaved properly this time too. They followed all the indications given: a week or ten days at home with a fever without going out and risking contagion, but now they can't take it anymore."

"They don't breathe enough, they need oxygen."

bron
Heftig verhaal dit is ook exact hetzelfde wat ik hoor van collega's in Italië.

Als ze het deze week niet onder controle gekregen dat ziet het er heel slecht uit voor Italië :N
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 22:30:58 #270
416575 crew  Evenstar
pi_191950158
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:27 schreef joyvke het volgende:
Even over Italie

Tijdens de persconferentie werd duidelijk gemaakt dat er 168 overleden waren, MAAR dat corona niet de oorzaak was. Ze waren wel positief maar hadden veel onderliggende kwalen, maar rekenen ze wel mee. Welke de oorzaak waren van overlijden.

Dat is toch een hele rare beredenering of mis ik iets?

Dat is toch het hele probleem van dit virus? Je hebt onderliggende kwalen, daar krijg je coronavirus bovenop , je longen beginnen mee te spelen en je komt daardoor te overlijden?
pi_191950164
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:29 schreef Caland het volgende:

[..]

Die man heeft ongeveer drie uur lang belangrijke informatie punt voor punt uiteengezet vandaag.

Dat zie ik jou niet zo snel doen
3 uur lang, dat is gewoon ze werk :')
pi_191950166
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:30 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat is toch het hele probleem van dit virus? Je hebt onderliggende kwalen, daar krijg je coronavirusbovenop , je longen beginnen mee te spelen en komt te overlijden?
Vond het ook heel apart toen ik het keek inderdaad.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_191950171
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:30 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat is toch het hele probleem van dit virus? Je hebt onderliggende kwalen, daar krijg je coronavirus bovenop , je longen beginnen mee te spelen en je komt daardoor te overlijden?
Ja, ook bij de griep.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_191950189
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:28 schreef Stupidisco het volgende:
Voor wie het eerder vandaag gemist heeft en/of wil terugkijken:
De technische briefing van vanmiddag is hier terug te zien.

Aan het woord komen onder andere:

De heer Van Dissel, directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding van het RIVM;
Mevrouw Ellerbroek, internist-infectiologist van het Universitair Medisch Centrum Utrecht;
Mevrouw de Boer, directeur Publieke Gezondheid bij GGD Haaglanden.
Thanks! ^O^
pi_191950193
Gaat lekker in de US of A

In New York is de Nationale Garde naar een voorstad gestuurd omdat daar meer dan honderd coronabesmettingen zijn ontdekt. De reservisten gaan straten schoonmaken en eten bezorgen. Inwoners van de voorstad New Rochelle mogen zich nog wel vrijelijk bewegen.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:35:13 #276
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_191950231
quote:
Is dit ergens op een steam of zender te zien? Al heb ik er vast weinig aan aangezien 't in het turks is :').
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_191950248
BNODesk twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 22:25:41 Norway reported 133 new cases of coronavirus today, raising the country's total to 360 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 22:36:21 #278
416575 crew  Evenstar
pi_191950258
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:35 schreef Fukushima het volgende:
BNODesk twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 22:25:41 Norway reported 133 new cases of coronavirus today, raising the country's total to 360 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Oef, en daar zijn ze echt wel behoorlijk streng qua aanpakken van wat ik lees.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:36:31 #279
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191950262
Ondertussen bij de buren:
quote:
Ik zeg exponentieel (en n1.15 is ook exponentieel)

Nee, dat is het niet. 1.15n is exponentieel. n1.15 komt nog niet eens in de buurt van kwadratisch.
Niveauverschilletje :P.
Get woke, go broke!
pi_191950269
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:35 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Is dit ergens op een steam of zender te zien? Al heb ik er vast weinig aan aangezien 't in het turks is :').
Turkije gaat het virus inzetten tegen etnische minderheden in het land :')
pi_191950271
quote:
Mss op TRT World maar zoals andere "wereldzenders" is de kans groot dat je een of ander geinig kookprogramma/reisshow ziet ipv de persco:
pi_191950283
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:35 schreef Fukushima het volgende:
Die hebben geld zat dat komt wel goed :Y
pi_191950288
quote:

[..]

Klopt, als je corona patiënten op een IC wil opnemen zal je ze in "tenten" moeten stoppen zodat je de rest niet besmet... en ook die zijn niet oneindig...
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:38:02 #284
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191950292
Hoogste aantal nieuwe gevallen dat China meldde (de dag dat ze definitie veranderden niet meegerekend) was 3890 op 5 februari.
De rest van de wereld is dat punt voorbij: 4105 new cases.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:38:08 #285
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191950294
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:26 schreef _I het volgende:
Eva heeft de burgemeester van Tilburg en een corona-survivor
Survivor: Corona.

20 patients, 39 days, 1 survivor!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 22:38:11 #286
416575 crew  Evenstar
pi_191950296
quote:

[..]

Ik ben aan het zoeken, maar kan niks vinden.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:39:17 #287
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191950320
Get woke, go broke!
pi_191950323
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Survivor: Corona.

20 patients, 39 days, 1 survivor!
Coming to a theater near you...
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:39:44 #289
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191950331
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:36 schreef HeatWave het volgende:
Ondertussen bij de buren:
[..]

Niveauverschilletje :P.
Huh? waar komt dat vandaan?
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:40:00 #290
147172 THEFXR
Alpha Bear
  Redactie Frontpage dinsdag 10 maart 2020 @ 22:40:17 #291
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191950340
_____
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:40:22 #292
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191950342
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:39 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Huh? waar komt dat vandaan?
T.net. niet boeiend verder, wel grappig om te zien ;).
Get woke, go broke!
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:40:33 #293
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_191950345
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:40:39 #294
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191950346
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:40 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Gaat die in het Engels zijn?
Geen idee, ik kwam het ook maar tegen ;).
Get woke, go broke!
pi_191950353
Stoltenberg is van de navo toch
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:41:07 #296
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191950355
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:40 schreef Caland het volgende:

[..]

Dit was gisteren
Oh sorry, my bad :@.
Get woke, go broke!
  Redactie Frontpage dinsdag 10 maart 2020 @ 22:41:29 #297
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191950368
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Oh sorry, my bad :@.
-O-
_____
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:41:30 #298
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_191950369
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:41 schreef Fukushima het volgende:
Stoltenberg is van de navo toch
yes
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_191950372
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Klopt, als je corona patiënten op een IC wil opnemen zal je ze in "tenten" moeten stoppen zodat je de rest niet besmet... en ook die zijn niet oneindig...
We hebben maar 1000 IC bedden en te weinig beademingsapparatuur ik begreep zo'n 2500 stuks.

Daar sla je nog geen deuk mee in een pakje boter :')
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 22:41:58 #300
416575 crew  Evenstar
pi_191950376
Ministerie van volksgezondheid in Turkije heeft vakanties van bepaalde medewerkers ingetrokken. Dat is het enige wat ik kan vinden.
pi_191950381
Vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')