quote:They did not report all lombardy statistics cause some labs were late with testing, tomorrow im afraid Will be more than 2k new, around 200 deaths. Im from italy, in tv they Say lombardy wants to go full lockdown like wuhan cause the situation in hospital its almost about to collapse
Edit; grammar
okquote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik kan nog steeds posten, en dit soort mensen zijn leftards, niet alle lefties zijn tards nee, deze types wel.
In principe is dat staatstelevisie.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:28 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Beetje zoals PowNed de Nederlandse staatstelevisie noemen zeg maar
Mja, op een manier heb je gelijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:31 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
In principe is dat staatstelevisie.
Intussen gaat de Ferrari F1-crew komend weekend heel Melbourne infecterenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:32 schreef Momo het volgende:
Niet je been breken of crashen met je auto in Lombardije dus....
De muur gaat het virus tegenhouden!twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 12:08:03Going up fast. We need the Wall more than ever! https://t.co/7TxErJKAgT reageer retweet
Open grenzen zeker nietquote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:34 schreef ZwangerPetro het volgende:
De muur gaat het virus tegenhouden!twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 12:08:03Going up fast. We need the Wall more than ever! https://t.co/7TxErJKAgT reageer retweet
Verdommequote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:34 schreef ZwangerPetro het volgende:
Laten we voorzichtig rekenen met 5%. Da heeft op dit moment 125.000 Brabanders een vorm van Covid 19. Er zijn 4 doden te betreuren, dat maakt een death rate van 0,01 procent. Die van griep is 0,1%.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:33 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat zijn best forse percentages eigenlijk
DIT IS GEEN GRIEPquote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:37 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Laten we voorzichtig rekenen met 5%. Da heeft op dit moment 125.000 Brabanders een vorm van Covid 19. Er zijn 4 doden te betreuren, dat maakt een death rate van 0,01 procent. Lager dan de griep?
Wellicht, maar grenzen dicht is altijd beter dan open.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:36 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk dat de Mexicanen nu meer te vrezen hebben van de VS dan abdersom.
Ik zou zeggen kijk de video die ik plaatste eens.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:37 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Laten we voorzichtig rekenen met 5%. Da heeft op dit moment 125.000 Brabanders een vorm van Covid 19. Er zijn 4 doden te betreuren, dat maakt een death rate van 0,01 procent. Lager dan de griep?
hoezo?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:38 schreef Sfancta het volgende:
In Sittard is het ook helemaal mis. Die gaan de dodenteller flink opdrijven aankomende dagen.....
Waarop baseer je dat?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:38 schreef Sfancta het volgende:
In Sittard is het ook helemaal mis. Die gaan de dodenteller flink opdrijven aankomende dagen.....
Nee, maar daar is ook (nog) geen centrale registratie van. RIVM wil daar wel mee aan de slag, zei Jaap van Dissel tijdens de technische briefing.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als ik op Wikipedia kijk is het aantal recoveries in NL nog altijd 0. Dat klopt niet toch?
Nee die arts in de krant was een nacht ziek en weer fit en was een officieel corona infectant.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als ik op Wikipedia kijk is het aantal recoveries in NL nog altijd 0. Dat klopt niet toch?
Dat zeg ik ook niet. Ik vergelijk het allen maar met de death rate van de griep. Omdat we die ziekte maar al te goed kennen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:39 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ik zou zeggen kijk de video die ik plaatste eens.
Het is niet zomaar een griepje.
1 dode, 5 geinfecteerden, en nog rond de 135 andere hoogbejaarden opgesloten in het verpleegtehuis.quote:
1 nacht maar?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee die arts in de krant was een nacht ziek en weer fit en was een officieel corona infectant.
Net als dat verpleeghuis in Washington State. 19 doden al, 100+ andere bewoners. 180 personeelsleden van wie er nog niet eentje is getest.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:40 schreef Sfancta het volgende:
[..]
1 dode, 5 geinfecteerden, en nog rond de 135 andere hoogbejaarden opgesloten in het verpleegtehuis.
Bijna alle Amerikaanse doden komen uit dat ene verpleeghuis toch?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:42 schreef Felixa het volgende:
[..]
Net als dat verpleeghuis in Washington State. 19 doden al, 100+ andere bewoners. 180 personeelsleden van wie er nog niet eentje is getest.
Dat gifje klopt niet. Het RIVM doet/adviseert alles wat er in het gele scenario staat maar volgens de experts hier is het niet genoegquote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:41 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Het is SARS, geen griep, nee mensen gaan niet massaal dood, nee mensen hier zijn niet zozeer zelf bang.
Kap nou eens met het trollen.
Singapore is ook interessant. 93 recoveries op 166 gevallen en 0 doden.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja lees maar:
https://www.volkskrant.nl(...)jker-virus~be176a36/
"De dag erop voelde hij zich topfit, en de rest van de week zijn ze lekker wezen skiën."quote:
Omdat die al in lockdown zaten voordat het eerste geval bekend was.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Singapore is ook interessant. 93 recoveries op 166 gevallen en 0 doden.
Het geeft alleen aan dat het aantal doden niet zozeer het probleem is maar overvolle ziekenhuizen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:44 schreef Kekster het volgende:
[..]
Dat gifje klopt niet. Het RIVM doet/adviseert alles wat er in het gele scenario staat maar volgens de experts hier is het niet genoeg
Hmmm oke.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:45 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Omdat die al in lockdown zaten voordat het eerste geval bekend was.
Klopt dat kan een probleem worden. Maar in een hypothetische situatie met een onbeperkt aantal bedden in het ziekenhuis is dit virus niet veel heftiger dan een griepje.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het geeft alleen aan dat het aantal doden niet zozeer het probleem is maar overvolle ziekenhuizen.
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 21:40:47BREAKING: King County, Washington reports 74 new cases of coronavirus and 2 new deaths, raising state's total to 236 cases and 25 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 20:47:35BREAKING: Massachusetts reports 51 new cases of coronavirus, governor declares state of emergency https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Binnen een week zal daar ook wel de 1000+ per dag worden aangetikt.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:48 schreef LTVDK het volgende:
Begint nu ook wel hard op te lopen in de VS:twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 21:40:47BREAKING: King County, Washington reports 74 new cases of coronavirus and 2 new deaths, raising state's total to 236 cases and 25 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 20:47:35BREAKING: Massachusetts reports 51 new cases of coronavirus, governor declares state of emergency https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
SPOILER: NLOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: wereld zonder ChinaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: EuropaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: ItalieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Als mijn werkgever mij zo een brief in de bus gooit dan meld ik mij per direct ziek. Want daar kies ik dan voor. 2 jaar lang. En dan flikker je me daarna maar buiten.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:16 schreef VixenFromHell het volgende:
Bij een voormalige werkgever van mij werden brieven gestuurd waarin iets dergelijks stond. Volgens mij was het dat ziek melden een keuze is.
Wat een idioot zeg
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Zwaar overdreven en vol met aannames. Daarnaast is de griep het meest succesvolle virus ooit in de geschiedenis van de aarde. Dit coronavirus gaat daar geen verandering in brengen.![]()
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:49 schreef _I het volgende:
Oeh. deze is niceSPOILER: NLOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: wereld zonder ChinaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: EuropaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is niet zo leuk dat die rode lijn sneller stijgt dan de groene lijn.SPOILER: ItalieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteindelijk wint de groene lijn wel ruim, maar dat verschil mag wel wat groter blijven.![]()
Je snapt wat een hypothetische situatie is?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En daarom worden er nu al bejaarden geweigerd in Italie in ziekenhuizen.
Maar goed, succes, jij zal het niet krijgen of het wel overleven, maar kom niet janken als je een poot breekt en ze sturen je naar huis, het was maar een griepje!.
![]()
Ja, maar die hebben ook geen ziekenhuizen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:10 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ondertussen zijn derdewereldlanden iedereen aan het testen die ook maar een kuchje geven én de populatie voorzien van maskers.![]()
![]()
A SEIR model was used to simulate the growth of the number of infected individuals in Wuhan area and in the U.S. Results: With the most likely model, we estimated that there would be 9,484 infected cases
bron
(niet reviewed) onderzoek naar de besmettingen in de US. Volgens berekeningen al tegen de 10.000.
Per 1 maart! Das al even geleden![]()
Zo klinkt het alsof je #teamgriep bent en #teamcorona je tegenstander is.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:50 schreef Kekster het volgende:
Zwaar overdreven en vol met aannames. Daarnaast is de griep het meest succesvolle virus ooit in de geschiedenis van de aarde. Dit coronavirus gaat daar geen verandering in brengen.
Het is niet alsof ze binnenkort een duel gaan uitvechten in het de Amsterdam Arena.
Griep is dodelijk door het hoge aantal jaarlijkse besmettingen.
Corona is dodelijk omdat het met relatief weinig besmettingen (zie Italië, 10.000 besmettingen is niets) de hele medische zorg heeft gesloopt.
En dat kunnen we negeren en hier in Nederland wachten op een 2e Italië of we pakken het nu goed aan.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: