En een klink die je met de hand open moet maken op uit de WC te gaanquote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:25 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Maar dan wel zo'n handdoekrol die rond 12 uur lafjes en volledig zompig erbij hangt
Bij mijn mevrouw vandaag kwam er een collega van de thuiszorg binnen, en zij overhandigde een handenwaskaartje aan mijn mevrouw.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:23 schreef Momo het volgende:
Bij op het kantoor ook overal posters en instructie dat je je handen goed moet wassen en geen handen mag schudden.
Ik zie echt overal vies tegenwoordigquote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:27 schreef Momo het volgende:
[..]
En een klink die je met de hand open moet maken op uit de WC te gaan
Was die hoestende mevrouw een inwoner van Brabant toevallig? Anders vind ik het wel een beetje gek om dit soort maatregelen te nemen. Er is niks doms aan noch arrogant als je conform het RIVM advies buiten Brabant met milde klachten wél gaat werken.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:21 schreef Qarrad het volgende:
Over waarom er rigoreuze maatregelen nodig zijn: er zijn genoeg mensen die ofwel te dom zijn om te poepen of te arrogant om te accepteren dat de regels/maatregelen ook voor hen gelden.
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:15 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Ik lig hier te beven en te zweten
Visioenen, koorts en kippenvel
Zuster zeg me, blijf ik wel in leven
Hou me even vast dan lukt dat wel
Verschrikkelijk zulke mensen. Bij ons ook zo eentje. Vorige week heel de week hoesten, zweten, paracetamol, rode glimkop en gewoon naar kantoor komen hoor. Meerdere collega's spreken hem er op aan en toch blijven he. Uiteindelijk gewoon door de directeur weggestuurd moeten worden.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:21 schreef Qarrad het volgende:
Ik werk dus in de Moeder Aller Kantoortuinen van een landelijke organisatie. Overal hangen posters, staat er desinfecterende geld en de hele dag door krijgen we mails met wat wel en niet te doen en instructies om #$%& thuis te blijven als je iets scheelt, hoe mild ook. In één regio van ons is er al het gebod uitgevaardigd om thuis te werken voor iedereen.
Moest er vandaag toch een vrouw uitgezet worden die aan het hoesten was niet normaal. Eerst kon het nog zijn dat ze zich verslikt had of zo maar ze kwam zo binnen en bleef aan de gang. Iedereen keek ook echt of ze het niet konden geloven. Haar verklaring toen ze verzocht werd om op te zouten: "Ja maar ik hoest alleen maar en moest hier zijn!" Nee, ze had geen afspraak maar haar rooster zei dat ze op dinsdagen op kantoor werkte en dus.
Saillant detail: het landelijke Corona-projectteam zit bij ons op de afdeling, inclusief affiches ter grootte van een deur. Er is werkelijk geen enkele reden hoe ze dit gemist kon worden.
Over waarom er rigoreuze maatregelen nodig zijn: er zijn genoeg mensen die ofwel te dom zijn om te poepen of te arrogant om te accepteren dat de regels/maatregelen ook voor hen gelden.
Ik vind het niet gek.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:29 schreef Eix het volgende:
[..]
Was die hoestende mevrouw een inwoner van Brabant toevallig? Anders vind ik het wel een beetje gek om dit soort maatregelen te nemen. Er is niks doms aan noch arrogant als je conform het RIVM advies buiten Brabant met milde klachten wél gaat werken.
Bij veel banen is de directie niet blij, als je ook maar 1 dag per jaar ziek thuis blijft.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Verschrikkelijk zulke mensen. Bij ons ook zo eentje. Vorige week heel de week hoesten, zweten, paracetamol, rode glimkop en gewoon naar kantoor komen hoor. Meerdere collega's spreken hem er op aan en toch blijven he. Uiteindelijk gewoon door de directeur weggestuurd moeten worden.
Wat kom je in hemelsnaam op kantoor doen met koorts?
Dat zijn best forse percentages eigenlijkquote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:31 schreef Stupidisco het volgende:
Nog wat aanvullende info m.b.t. de steekproef.
Van 6-8 maart werden 1097 medewerkers in de ziekenhuizen getest. 3,9% bleek inderdaad het coronavirus te hebben. De percentages verschillen per ziekenhuis en liggen tussen de 0 en 10%. Ook werden 200 patiënten getest. Van deze patiënten bleek gemiddeld 9% het virus te hebben. Ook daar zijn er verschillen tussen ziekenhuizen. De mensen die getest zijn, hadden al klachten.
Het feit dat zorgmedewerkers besmet zijn met het coronavirus kan meerdere dingen betekenen. Het kan zijn dat het percentage besmettingen in de ziekenhuizen een weergave is van het aantal besmettingen onder de Brabantse bevolking. Maar het zou ook kunnen betekenen dat het percentage besmettingen onder ziekenhuismedewerkers hoger is, omdat zij door hun werkzaamheden eerder in contact kunnen komen met het virus. Het RIVM gaat dit nog verder uitzoeken.
Bron: RIVM
Misschien haat ie zijn collega's.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Verschrikkelijk zulke mensen. Bij ons ook zo eentje. Vorige week heel de week hoesten, zweten, paracetamol, rode glimkop en gewoon naar kantoor komen hoor. Meerdere collega's spreken hem er op aan en toch blijven he. Uiteindelijk gewoon door de directeur weggestuurd moeten worden.
Wat kom je in hemelsnaam op kantoor doen met koorts?
Normaal doen. Ook als werkgever.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:30 schreef maily het volgende:
[..]
Ik vind het niet gek.
Wat zou jij doen als die mevrouw bij jou op kantoor kwam?
Misschien, veel vage griepjes kunnen het inmiddels ook zijn. En mensen met vage griepjes ken ik genoeg.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:34 schreef VersKers het volgende:
Ken jij iemand die ziek is aan dit virus?
Yep. Ik denk dat als je nu door een magische truc zou kunnen zien hoeveel mensen in Nederland het hebben (gehad), je je helemaal wezenloos schrikt.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien, veel vage griepjes kunnen het inmiddels ook zijn. En mensen met vage griepjes ken ik genoeg.
Niemand onder de 40 dus ??quote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:28 schreef zipcon het volgende:
Het Italiaanse gezondheidsinstituut zal op dinsdag en vrijdag telkens een update brengen met allerlei statistieken:
[ afbeelding ]
%Deceduti duidt op het aandeel van de leeftijdscategorie in het totaal aantal doden. %Letalita op het aantal doden tov het aantal zieken in de leeftijdscategorie.
https://www.epicentro.iss.it/coronavirus/aggiornamenti
Zoals duidelijk blijkt zijn het hoogbejaarden die zijn gestorven. Korea had een jongere populatie (de sekte bevatte minder hoogbejaarden). Dit verklaart deels het verschil in sterftecijfers:
[ afbeelding ]
Echt nog nooit meegemaakt.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:33 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Bij veel banen is de directie niet blij, als je ook maar 1 dag per jaar ziek thuis blijft.
quote:How Dutch false sense of security helped coronavirus spread
Flawed advice that only those with symptoms can spread virus contributes to slow response
The position of Dutch authorities was that only people with symptoms could transmit coronavirus. It was repeated by the government, national and local health authorities, justifying a cascade of decisions that allowed the Netherlands to keep up a “business as usual” attitude even as the virus exponentially spread.
The problem was, it was wrong. As early as February 21st, Chinese doctors published a case of apparent asymptomatic transmission; German doctors wrote to the New England Journal of Medicine on March 5th to warn of a case near Munich. The World Health Organisation advises transmission without symptoms is possible.
Despite this the Dutch government and health authorities stuck to looser quarantine advice than other European countries up to the time of publishing, telling people who had travelled from China, outbreak spots in Italy, and Iran, that they need only self-quarantine if experiencing symptoms.
Moderne slavendrijvers zijn dat.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:33 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Bij veel banen is de directie niet blij, als je ook maar 1 dag per jaar ziek thuis blijft.
Volgens die cijfers niet, onder de 60 maak je enorme kans om te overleven maar er zitten nog mensen uit te zieken dus zekerheid is er pas over 2-3 weken. Er kunnen er nog altijd de pijp uit gaan. De kans lijkt onder 40 toch klein is de opsteker voor de Italianen (anders hopen op 85% overlevingskans voor de oude besjes).quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |