RIVMgoden hebben het prima onder controle tot nu toequote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
En dat kunnen we negeren en hier in Nederland wachten op een 2e Italië of we pakken het nu goed aan.
Ik dacht dat griep altijd koorts en wat verkoudheid wasquote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Is griep niet gewoon een verzamelnaam voor een virusziekte die de luchtwegen aantast zoals: MERS, SARS & influenza?
Nee? Oh.
Dat klopt ook niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als ik op Wikipedia kijk is het aantal recoveries in NL nog altijd 0. Dat klopt niet toch?
Ze gaan dat dus binnenkort doen.quote:RIVM wil ook melden hoeveel mensen van COVID-19 zijn genezen
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) wil niet langer alleen melden hoeveel mensen het coronavirus onder de leden hebben, maar ook hoeveel zijn hersteld van de ziekte die het virus veroorzaakt, COVID-19. Het is "toch een belangrijk signaal dat mensen genezen en gewoon weer door kunnen". Het RIVM geeft sinds een week op zijn website weer hoeveel mensen in Nederland met het virus zijn besmet. De teller is inmiddels opgelopen tot 382, maar er zijn ook alweer mensen genezen. Het RIVM zou "niets liever doen" dan daarvan melding maken, zegt Jaap van Dissel, het hoofd Infectieziekten van het instituut.
Het coronavirus zal verdwijnen omdat er of wel een vaccin voor komt of een x percentage van de bevolking het al heeft gehad en de besmetting daarvoor afneemt. De mensheid zal er hopelijk een les uit leren.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zo klinkt het alsof je #teamgriep bent en #teamcorona je tegenstander is.
Het is niet alsof ze binnenkort een duel gaan uitvechten in het de Amsterdam Arena.
Griep is dodelijk door het hoge aantal jaarlijkse besmettingen.
Corona is dodelijk omdat het met relatief weinig besmettingen (zie Italië, 10.000 besmettingen is niets) de hele medische zorg heeft gesloopt.
En dat kunnen we negeren en hier in Nederland wachten op een 2e Italië of we pakken het nu goed aan.
Kan jij mij dan aub. uitleggen waar het in Nederland mee zou kunnen vallen, terwijlquote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:53 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik kom hier uitleggen dat het wel eens flink kon meevallen met de gevolgen van covid. Is dat een doomscenario? Vreemde redenering
Het zwakt afquote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:46 schreef Sfancta het volgende:
Waarom is dit topic veel minder actief als voorheen (lees:gisteren)?
Fraai. Daar werkt mijn vriendin. Die ziek op de bank ligt. En een test is niet noodzakelijk, want geen direct contact met iemand uit risicogebied.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:40 schreef Sfancta het volgende:
Eerste geinfecteerde UMC Maastricht.
https://twitter.com/1Limburg
Hier is zeker nog niet meer over bekend?quote:Op deze kaart ontbreken twee gevallen. Eén persoon is woonachtig in het buitenland en van één persoon ontbreken de gegevens.
Degenen die over 3 tot 4 weken aan het hamsteren zijn, zijn over het algemeen toch degenen die het nu nog met de griep vergelijken.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Fair enough, die zullen er tussen zitten. Maar die meldingen van lege supermarkten zijn gewoon feiten. Of het noodzakelijk is niet belangrijk, het gebeurt, dus het is een "probleem".
Het RIVM vergelijkt het iig niet met een griepje.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:00 schreef Kekster het volgende:
[..]
Voor elk "het is maar een griepje" post is er ook een ongefundeerde bash richting het RIVM. Ook zeer vermoeiend.
Van echte griep kun je zomaar anderhalf, twee weken goed ziek zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:57 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik dacht dat griep altijd koorts en wat verkoudheid was
Eerder een 1 op 10 verhouding als het niet meer is. Als de Fok!COR huisvrouwen vergadering het voor het zeggen had gehad was het gehele RIVM al onder de guillotine gegaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:00 schreef Kekster het volgende:
[..]
Voor elk "het is maar een griepje" post is er ook een ongefundeerde bash richting het RIVM. Ook zeer vermoeiend.
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:48 schreef Kekster het volgende:
[..]
Klopt dat kan een probleem worden. Maar in een hypothetische situatie met een onbeperkt aantal bedden in het ziekenhuis is dit virus niet veel heftiger dan een griepje.
Inderdaad. Mensen kennen de betekenis van "griep" niet meer .....quote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Van echte griep kun je zomaar anderhalf, twee weken goed ziek zijn.
Veel mensen echter noemen een beetje hoofd- en spierpijn ook al 'griep'.
Uiteindelijk betaalt de belastingbetaler toch.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:02 schreef _I het volgende:
Italy just locked down the world's 8th biggest economy. A deep recession looms
The sectors most affected by the lockdown -— including transport, art and entertainment, retail, and hotels and restaurants — account for around 23% of Italian GDP, according to Goldman Sachs.
Wat voor verschil gaat het maken of je wel of niet weet of het het coronavirus is? Ik neem aan dat je als verstandige burger nu toch wel maatregelen gaat nemen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Fraai. Daar werkt mijn vriendin. Die ziek op de bank ligt. En een test is niet noodzakelijk, want geen direct contact met iemand uit risicogebied.
Blijkbaar denkt hij dat enkel gezonde mensen legaal het land inkomen. 2.7 miljoen border crossings per dag...quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:34 schreef ZwangerPetro het volgende:
De muur gaat het virus tegenhouden!twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 12:08:03Going up fast. We need the Wall more than ever! https://t.co/7TxErJKAgT reageer retweet
2 weekjes uitzieken en ze is weer goedquote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Fraai. Daar werkt mijn vriendin. Die ziek op de bank ligt. En een test is niet noodzakelijk, want geen direct contact met iemand uit risicogebied.
Weken geleden was NL nog schoon. Sindsdien is angst een wrede raadgever.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:04 schreef Markesh het volgende:
[..]
Domme opmerking maar dat weet je zelf ook.
Waar het weken geleden nog een leuk topic was is het nu alleen Ad Hominem bezigen door een aantal.
Er zijn er hier die niet proberen hun visie te geven maar gewoon aan het trollen zijn.
Kap daar gewoon mee en zoek een andere hobby
Kunnen die nieuwe Nederlanders ook in quarantaine of worden die gescreend?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit is Fok. Je mag denk ik al blij zijn dat het intussen niet alweer over asielzoekers of Baudet gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |