abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191947372
quote:
Pandemie

Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.

Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.

Bron
Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Informatie bij gezondheidsinstituten:

RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie

ECDC European Centre for Disease Prevention and Control - COVID_19

WHO World Health Organisation - Q & A

• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351

Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 6 maart 2020 door het RIVM

Getallen (aantallen) & Trackers:

• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

https://corona-scanner.com/ World live counter

• Worldometers: https://www.worldometers.info/coronavirus/

Alle gevallen, in een lijst

Spreadsheet met cijfers die user joyvke voor ons aan het bijhouden is.

Kaartjes totdat je er dood bij neervalt:

• Timelapse: Mapping the Outbreak

Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)

Preppers kaart verspreiding in NL

Nog een kaartje van NL

• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER

• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER

Wuhan Corona Virus Map

Informatie & achtergronden:

• Wikipedia: Coronavirus outbreak

• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis

Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.

Dit doet corona met je, als je pech hebt.

On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2

CoronaVirus Freedom Of Speech

• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

COR / Exponentiële groei en epidemieën.

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Doden in Nederland

En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet :)

Redactie Frontpage dinsdag 10 maart 2020 @ 20:13:42 #2
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191947384
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:10 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar ook geen alternatief en dus gewoon alleen iets als 'hallo'? Dat lijkt mij de meest reële optie :P
Maar even serieus, vanmorgen was ik in het ziekenhuis en toen wilde de zuster al mijn hand schudden, toen trok ik mijn hand weg en zij ook en was het even hihaho want het mag niet meer.

Vervolgens heeft ze wel overal met d'r handen aan mijn lichaam gezeten, maar dat terzijde :')
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_191947387
quote:
8s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Vriendschappelijk in hun oog wrijven wordt iig niet gewaardeerd :(
pi_191947403
Wat fucking irritant dat die topics telkens weer dicht gaan, je moet bijna gaan opletten wanneer je post dat je niet in de oude terecht komt.
pi_191947407
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:13 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
er kan steeds minder
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:14:47 #6
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191947414
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:13 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Maar even serieus, vanmorgen was ik in het ziekenhuis en toen wilde de zuster al mijn hand schudden, toen trok ik mijn hand weg en zij ook en was het even hihaho want het mag niet meer.

Vervolgens heeft ze wel overal met d'r handen aan mijn lichaam gezeten, maar dat terzijde :')
Hoe gaat het met de Zuster
pi_191947419
quote:

[..]

Boh
pi_191947422
Kaartgenot van de officiële Protezione Civile:
http://opendatadpc.maps.a(...)478eaac82fe38d4138b1
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 10 maart 2020 @ 20:15:27 #9
163650 Greys
pi_191947437
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:10 schreef Kyran het volgende:
@:Greys Hierbij de beloofde samenvatting in combinatie met mijn mening :P

Tijdens het eten even meegekeken/geluisterd. Zo'n briefing is toch echt wel fijn en geeft wel een veel beter beeld waar ze mee bezig zijn. Vandaar dat het mij handig lijkt als ze een samenvatting hieruit zouden posten op de site van het RIVM en bijvoorbeeld op liveblogs. Uiteindelijk valt of staat alles met de burgers die goed geïnformeerd zijn.

Goed om te horen dat UMCU in ieder geval heel goed voorbereid is. Ik neem aan dat de andere UMC's dit ook op een soortgelijke manier aanpakken en hoop ook dat de regionale ziekenhuizen genoeg resources hebben om hetzelfde te doen. Zij hebben alle mogelijke fases voor zowel het gehele ziekenhuis als de ICU's al in kaart gebracht. Ze kunnen bijvoorbeeld voor meer beademingsapparatuur zorgen door de operaties uit te stellen. Ook liggen er plannen klaar om gehele vleugels van het ziekenhuis te gebruiken voor besmette patiënten, Omdat dan iedereen bijelkaar in de buurt ligt kan je met minder personeel meer patiënten behandelen. Er is in ieder geval al goed nagedacht over de mogelijkheden. Geruststellend om te horen.

Wat ik verder interessant vond was dat de cijfers van ETZ waarschijnlijk nog niet bij de cijfers van vandaag zitten. Van Dissel gaf aan niet precies te weten welke er wel of niet bij zaten. Aangezien de cijfers van Tilburg niet echt omhoog zijn geschoten vandaag neem ik aan dat die er in ieder geval niet bijzaten. Vandaag steeg het aantal besmette personen in Tilburg namelijk van 26 naar 28 en het lijkt mij sterk dat er maar twee van de 28 besmette medewerkers in Tilburg wonen.

Verder heeft vooral van Dissel heel duidelijk, rustig, open en eerlijk informatie gegeven over van alles. Hij zegt dat de getallen per dag heel weinig zeggen en dat je ze niet te snel moet interpreteren. Vandaag kan het wat minder zijn, morgen kan het wat meer zijn. Uiteindelijk gaat het om de trend over een langere periode. Zij werken er aan om de berichtgeving omtrent het aantal besmettingen aan te passen. Het liefst zouden zij ook willen melden hoeveel waarschijnlijk besmette patiënten er zijn (dus bijvoorbeeld huisgenoten/familieleden met klachten). Ook het melden van patiënten die waren hersteld stond nog op hun lijstje.

Hoop blijft dat het warme weer straks mee gaat helpen volgens van Dissel.
Dankjewel. O+

Dat van het UMCU klinkt inderdaad 'goed'.

Is er ook iets gezegd over of er nog tekorten zijn in ziekenhuizen en bij huisartsen qua materialen? Zoals er bij jou in het ziekenhuis voorlopig geen *insert moeilijke naam* meer is en komt? (En zo nee, waarom vraagt steeds niemand dat tijdens de mogelijkheid om vragen te stellen).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191947438
quote:

[..]

Ik lig hier te beven en te zweten
Visioenen, koorts en kippenvel
Zuster zeg me, blijf ik wel in leven
Hou me even vast dan lukt dat wel
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:15:33 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191947441
Ieder geval lockdown ready. Genoeg voor de komende maand, zelfs om plezier te hebben.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_191947445
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:14 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Boh
Ik ben ook lichtelijk over mijn toeren nu
pi_191947451
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:12 schreef smeerpijp. het volgende:
Hoe zit het nou met de cijfers van Italie die niet bleken te kloppen dan, was dat een positief of negatief bericht?

Als ze alleen de doden en zware gevallen registeren lijkt het natuurlijk erger dan het is?
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:16:42 #14
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_191947461
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:15 schreef Pumpalov het volgende:
Ieder geval lockdown ready. Genoeg voor de komende maand, zelfs om plezier te hebben.
Tissues?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:17:46 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191947485
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:16 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Tissues?
Nee, paar kinderen naar huis gelokt
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_191947490
quote:

[..]

Had ik gisteren ook bij de huisarts. Hij stak zn hand uit toen ik binnen kwam, ik schudde hem niet. En bij het weg gaan deed hij het weer, dus ik vroeg "eehm dat moeten we toch niet meer doen?" En toen haalde ie zn schouders op en wees hij naar zn flesje desinfectant :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Redactie Frontpage dinsdag 10 maart 2020 @ 20:18:02 #17
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191947492
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:14 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Hoe gaat het met de Zuster
Nou, ze was wel ter vervanging omdat mijn normale wondverpleegkundige ziek was (ETZ).
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:19:12 #18
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191947532
thecrimson twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 13:52:36 Harvard College students will be required to move out of their dorms no later than March 15 at 5 p.m. reageer retweet
Alle studenten oprotten uit Havard...
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 20:19:30 #19
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191947539
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Dankjewel. O+

Dat van het UMCU klinkt inderdaad 'goed'.

Is er ook iets gezegd over of er nog tekorten zijn in ziekenhuizen en bij huisartsen qua materialen? Zoals er bij jou in het ziekenhuis voorlopig geen *insert moeilijke naam* meer is en komt? (En zo nee, waarom vraagt steeds niemand dat tijdens de mogelijkheid om vragen te stellen).
Volgens mij ging een heel kort stukje daarover, maar was toen net in de keuken, dus kreeg het niet helemaal mee. Ik DENK (en dit is echt een aanname n.a.v. een intern e-mail) dat ze heel stiekem al bepaalde materialen aan het "hamsteren" zijn voor de afdelingen waar het straks het hardst nodig kan zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 10 maart 2020 @ 20:20:58 #20
163650 Greys
pi_191947571
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:19 schreef Kyran het volgende:

[..]

Volgens mij ging een heel kort stukje daarover, maar was toen net in de keuken, dus kreeg het niet helemaal mee. Ik DENK (en dit is echt een aanname n.a.v. een intern e-mail) dat ze heel stiekem al bepaalde materialen aan het "hamsteren" zijn voor de afdelingen waar het straks het hardst nodig kan zijn.
Oké ik hoop het. En ook voor de huisartsen dan ajb. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:21:40 #21
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_191947585
Ik werk dus in de Moeder Aller Kantoortuinen van een landelijke organisatie. Overal hangen posters, staat er desinfecterende geld en de hele dag door krijgen we mails met wat wel en niet te doen en instructies om #$%& thuis te blijven als je iets scheelt, hoe mild ook. In één regio van ons is er al het gebod uitgevaardigd om thuis te werken voor iedereen.

Moest er vandaag toch een vrouw uitgezet worden die aan het hoesten was niet normaal. Eerst kon het nog zijn dat ze zich verslikt had of zo maar ze kwam zo binnen en bleef aan de gang. Iedereen keek ook echt of ze het niet konden geloven. Haar verklaring toen ze verzocht werd om op te zouten: "Ja maar ik hoest alleen maar en moest hier zijn!" Nee, ze had geen afspraak maar haar rooster zei dat ze op dinsdagen op kantoor werkte en dus.

Saillant detail: het landelijke Corona-projectteam zit bij ons op de afdeling, inclusief affiches ter grootte van een deur. Er is werkelijk geen enkele reden hoe ze dit gemist kon worden.

Over waarom er rigoreuze maatregelen nodig zijn: er zijn genoeg mensen die ofwel te dom zijn om te poepen of te arrogant om te accepteren dat de regels/maatregelen ook voor hen gelden.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:23:45 #22
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191947625
Bij op het kantoor ook overal posters en instructie dat je je handen goed moet wassen en geen handen mag schudden.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 20:23:58 #23
416575 crew  Evenstar
pi_191947635
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:20 schreef Greys het volgende:

[..]

Oké ik hoop het. En ook voor de huisartsen dan ajb. :Y
Wat mij wel opviel tijdens de briefing was dat ze nu bij een mogelijke besmetting met 2 man van de GGD naar een woning gaan. Zij gaan dan compleet beschermd naar binnen om even wat materiaal af te nemen. Ik denk dan meteen "heb je serieus twee man nodig om met één wattenstaafje wat materiaal af te nemen"?

Als het allemaal zo krap is met materiaal dan kan je hier nog wel wat winst boeken volgens mij :D
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 maart 2020 @ 20:25:03 #24
416575 crew  Evenstar
pi_191947656
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:21 schreef Qarrad het volgende:
Ik werk dus in de Moeder Aller Kantoortuinen van een landelijke organisatie. Overal hangen posters, staat er desinfecterende geld en de hele dag door krijgen we mails met wat wel en niet te doen en instructies om #$%& thuis te blijven als je iets scheelt, hoe mild ook. In één regio van ons is er al het gebod uitgevaardigd om thuis te werken voor iedereen.

Moest er vandaag toch een vrouw uitgezet worden die aan het hoesten was niet normaal. Eerst kon het nog zijn dat ze zich verslikt had of zo maar ze kwam zo binnen en bleef aan de gang. Iedereen keek ook echt of ze het niet konden geloven. Haar verklaring toen ze verzocht werd om op te zouten: "Ja maar ik hoest alleen maar en moest hier zijn!" Nee, ze had geen afspraak maar haar rooster zei dat ze op dinsdagen op kantoor werkte en dus.

Saillant detail: het landelijke Corona-projectteam zit bij ons op de afdeling, inclusief affiches ter grootte van een deur. Er is werkelijk geen enkele reden hoe ze dit gemist kon worden.

Over waarom er rigoreuze maatregelen nodig zijn: er zijn genoeg mensen die ofwel te dom zijn om te poepen of te arrogant om te accepteren dat de regels/maatregelen ook voor hen gelden.
Verdomme zeg _O-

Ik lach, maar het is toch wel om te janken eigenlijk.
pi_191947666
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:23 schreef Momo het volgende:
Bij op het kantoor ook overal posters en instructie dat je je handen goed moet wassen en geen handen mag schudden.
Maar dan wel zo'n handdoekrol die rond 12 uur lafjes en volledig zompig erbij hangt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')