Ze hopen dat niemand het merkt dat er toch een geval is. Als ze het nog kunnen framen als een buitenlander is het ideaal.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:24 schreef Felixa het volgende:
Rare tijd ook voor Turkije, half een 's nachts, met zo'n statement.
Klopt helemaal! Ik ga er even voor het gemak van uit dat ze allemaal beschikbaar komen, natuurlijk is dat niet zo. Ik heb echter ook nergens een gemiddelde bezettingsgraad kunnen vinden van onze IC-bedden. Als iemand die wel heeft graag!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:23 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Hierbij ga je er wel van uit dat alle IC-bedden ook beschikbaar zijn voor corona-patiënten. Het is volgens mij niet zo dat de mensen daar uit vrije wil terecht komen
Jaapie weet sowieso niks kneus eerste klasquote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk serieus niet dat ze al die data dagelijks bij de hand hebben. Jaap van Dissel zei vandaag nog niet eens te weten of alle besmette zorgmedewerkers al bij het totaal zijn geteld of niet.
Gaat niet om het programmeren van zoiets zelf, maar het probleem zit m in het verzamelen van de juiste data van alle GGD's.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Echt, zelfs in dit topic en elders zijn er scriptkiddies die het in 10 min gemaakt hebben.
Vandaag deed hij het bij die briefing toch echt netjes hoor. Was duidelijk en eerlijk, niet betrapt op gekke dingen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:26 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Jaapie weet sowieso niks kneus eerste klas![]()
Carnaval vier je in een klein gezelschap
Alle ziekenhuizen zijn nu bezig met noodhospitaals in te richten en zoveel mogelijk bedden/beademingsappatuur veilig te stellen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:23 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Hierbij ga je er wel van uit dat alle IC-bedden ook beschikbaar zijn voor corona-patiënten. Het is volgens mij niet zo dat de mensen daar uit vrije wil terecht komen
Fijn dat Jaap leert on the job.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Vandaag deed hij het bij die briefing toch echt netjes hoor. Was duidelijk en eerlijk, niet betrapt op gekke dingen.
Die man heeft ongeveer drie uur lang belangrijke informatie punt voor punt uiteengezet vandaag.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:26 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Jaapie weet sowieso niks kneus eerste klas![]()
Carnaval vier je in een klein gezelschap
Heftig verhaal dit is ook exact hetzelfde wat ik hoor van collega's in Italië.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:26 schreef _I het volgende:
A doctor at the heart of the coronavirus outbreak in Italy has spoken of the dramatic fight against the disease, saying it is like relentless war and describing how wards are filling up and doctors are working non-stop to save lives.
In a post shared on Facebook, Dr Daniele Macchini likened the disease to a "tsunami that has swept us all".
As Italy battles Europe's worst outbreak, and with the virus spreading fast, doctors are making comparisons to war-time triage medics deciding who lives, who dies and who gets access to the limited number of intensive unit beds.
Dr Macchini spoke candidly of the enormous pressure facing frontline staff in his country - which has reported a total of 463 virus-related deaths and more than 9,000 confirmed cases in just over two weeks.
The message was shared just before the Italian government put the entire country on lockdown. The doctor, from the Humanitas Gavazzeni hospital in Bergamo, northern Italy, works in one of the country's worst affected areas.
"After thinking for a long time if and what to write about what is happening to us, I felt that the silence was not at all responsible," Dr Macchini said.
He said he understood "the need not to create panic" but felt "the message of the danger of what is happening" was not reaching people.
The doctor said he "shuddered" at the thought of people complaining about not being able to go to the gym or football games.
Dr Macchini spoke of his hospital preparing and reorganising in anticipation of a widespread outbreak.
"All this rapid transformation brought in the corridors of the hospital an atmosphere of surreal silence and emptiness that we still did not understand, waiting for a war that was yet to begin and that many (including me) were not so sure would ever come with such ferocity," he wrote.
The doctor added: "The situation is now nothing short of dramatic. No other words come to mind.
"The war has literally exploded and the battles are uninterrupted day and night," he said.
"Let's stop saying it's a bad flu," he said.
"In these two years I have learned that the people of Bergamo do not come to the emergency room for nothing. They behaved properly this time too. They followed all the indications given: a week or ten days at home with a fever without going out and risking contagion, but now they can't take it anymore."
"They don't breathe enough, they need oxygen."
bron
Dat is toch een hele rare beredenering of mis ik iets?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:27 schreef joyvke het volgende:
Even over Italie
Tijdens de persconferentie werd duidelijk gemaakt dat er 168 overleden waren, MAAR dat corona niet de oorzaak was. Ze waren wel positief maar hadden veel onderliggende kwalen, maar rekenen ze wel mee. Welke de oorzaak waren van overlijden.
3 uur lang, dat is gewoon ze werkquote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Die man heeft ongeveer drie uur lang belangrijke informatie punt voor punt uiteengezet vandaag.
Dat zie ik jou niet zo snel doen
Vond het ook heel apart toen ik het keek inderdaad.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:30 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is toch een hele rare beredenering of mis ik iets?
Dat is toch het hele probleem van dit virus? Je hebt onderliggende kwalen, daar krijg je coronavirusbovenop , je longen beginnen mee te spelen en komt te overlijden?
Ja, ook bij de griep.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:30 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is toch een hele rare beredenering of mis ik iets?
Dat is toch het hele probleem van dit virus? Je hebt onderliggende kwalen, daar krijg je coronavirus bovenop , je longen beginnen mee te spelen en je komt daardoor te overlijden?
Thanks!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:28 schreef Stupidisco het volgende:
Voor wie het eerder vandaag gemist heeft en/of wil terugkijken:
De technische briefing van vanmiddag is hier terug te zien.
Aan het woord komen onder andere:
De heer Van Dissel, directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding van het RIVM;
Mevrouw Ellerbroek, internist-infectiologist van het Universitair Medisch Centrum Utrecht;
Mevrouw de Boer, directeur Publieke Gezondheid bij GGD Haaglanden.
Is dit ergens op een steam of zender te zien? Al heb ik er vast weinig aan aangezien 't in het turks isquote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:20 schreef Felixa het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 22:16:27NEW: Turkey's health minister will deliver a statement at 12:30 a.m. local time (15 minutes from now) - T24 reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 22:25:41Norway reported 133 new cases of coronavirus today, raising the country's total to 360 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Oef, en daar zijn ze echt wel behoorlijk streng qua aanpakken van wat ik lees.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:35 schreef Fukushima het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 22:25:41Norway reported 133 new cases of coronavirus today, raising the country's total to 360 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Niveauverschilletjequote:Ik zeg exponentieel (en n1.15 is ook exponentieel)
Nee, dat is het niet. 1.15n is exponentieel. n1.15 komt nog niet eens in de buurt van kwadratisch.
Turkije gaat het virus inzetten tegen etnische minderheden in het landquote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:35 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Is dit ergens op een steam of zender te zien? Al heb ik er vast weinig aan aangezien 't in het turks is.
Mss op TRT World maar zoals andere "wereldzenders" is de kans groot dat je een of ander geinig kookprogramma/reisshow ziet ipv de persco:quote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:35 schreef Rabieluh het volgende:
Is dit ergens op een steam of zender te zien? Al heb ik er vast weinig aan aangezien 't in het turks is.
Die hebben geld zat dat komt wel goedquote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:35 schreef Fukushima het volgende:
Klopt, als je corona patiënten op een IC wil opnemen zal je ze in "tenten" moeten stoppen zodat je de rest niet besmet... en ook die zijn niet oneindig...quote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:23 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Survivor: Corona.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:26 schreef _I het volgende:
Eva heeft de burgemeester van Tilburg en een corona-survivor
Ik ben aan het zoeken, maar kan niks vinden.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:35 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Coming to a theater near you...quote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Survivor: Corona.
20 patients, 39 days, 1 survivor!
Huh? waar komt dat vandaan?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:36 schreef HeatWave het volgende:
Ondertussen bij de buren:
[..]
Niveauverschilletje.
Gaat die in het Engels zijn?quote:
T.net. niet boeiend verder, wel grappig om te zienquote:
Geen idee, ik kwam het ook maar tegenquote:
quote:
We hebben maar 1000 IC bedden en te weinig beademingsapparatuur ik begreep zo'n 2500 stuks.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt, als je corona patiënten op een IC wil opnemen zal je ze in "tenten" moeten stoppen zodat je de rest niet besmet... en ook die zijn niet oneindig...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |