https://www.nu.nl/binnenl(...)p-alle-stations.htmlquote:De NS gaat per 1 april stoppen met de verkoop van tabak op stations. Ook streeft het vervoersbedrijf er samen met ProRail naar om alle rookplekken op de perrons per het eind van het jaar te verwijderen. De organisaties willen daarmee bijdragen aan een gezonder Nederland, waaronder een rookvrije generatie in 2040.
Vanaf 1 april van dit jaar stopt de verkoop van rook- en tabakswaren in de eigen winkelformules op de 136 verkooplocaties van NS. Het gaat hier om de vestigingen van de Kiosk en de StationsHuiskamer. Daarnaast sluit NS geen nieuwe contracten meer met huurders die op het station tabak willen verkopen.
De NS is nog in overleg met andere verkopers van tabaksproducenten, zoals de AKO en de AH to go, maar gaat ervan uit dat ook deze ketens zullen stoppen met de verkoop.
ProRail is daarnaast al gestart met de voorbereidingen om alle 390 rookpalen op de perrons te verwijderen. Dit zijn de enige plekken op de stations waar je nog mag roken. Op ongeveer honderd van de vierhonderd treinstations in Nederland zijn nog zulke palen of roosters te vinden. Het bedrijf werkt daarnaast aan nieuwe borden voor huisregels.
De NS en ProRail hopen dat de stations per 1 oktober al rookvrij zijn, maar een woordvoerder van de NS laat weten dat hier mogelijk meer tijd voor nodig is.
quote:
Lopen er al, conducteurs en BOA's.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:06 schreef Stoney3K het volgende:
Gaan we dan op alle stations politieagentjes neerzetten die iedereen op de schouder tikken als ze een peuk opsteken?
Lijkt me weer zo'n papieren tijgertje voor de bühne.
IK heb er last van ja?!quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:05 schreef ...TomTom het volgende:
Ach, of mensen roken moeten ze zelf weten. Maar de cultuur die op dit moment heerst om alles te verbieden staat mij wel een beetje tegen.
Genoeg stations zonder overkappingen etc etc, waar niemand last van heeft als iemand een sigaretje/sigaar rookt.
Tegenwoordig is er sowieso al nauwelijks controle op, en in voldoende gevallen kan je altijd naast de rookpauze nemende machinist of conducteur staan.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:06 schreef Stoney3K het volgende:
Gaan we dan op alle stations politieagentjes neerzetten die iedereen op de schouder tikken als ze een peuk opsteken?
Oprecht nog nooit mee gemaakt en ik reis louter met het openbaar vervoer. Ligt misschien aan het station ook?quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:08 schreef Leonos het volgende:
[..]
Lopen er al, conducteurs en BOA's.
Open biertje op de perrons kan je ook boete voor krijgen. (En al keer gehad)
moet je wel iets drinken natuurlijk.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:09 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Oprecht nog nooit mee gemaakt en ik reis louter met het openbaar vervoer. Ligt misschien aan het station ook?
Dat gebeurd vaak genoeg. Wil dat wel toegevenquote:Op donderdag 30 januari 2020 16:11 schreef Leonos het volgende:
[..]
moet je wel iets drinken natuurlijk.
Ja, en de winkelstraat, je eigen balkon en tuin en op voet- en fietspaden en bruggen want owee als je een vleugje rook ruikt. Dat kunnen we als snowflakes anno 2020 niet meer van elkaar tolereren natuurlijk.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:11 schreef Headlong het volgende:
Nu nog verbannen op het terras, zo irritant om verplicht te moeten mee roken als je een biertje zit te drinken..
In Rusland is t al verboden op balkons te roken.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:15 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Ja, en de winkelstraat, je eigen balkon en tuin en op voet- en fietspaden en bruggen want owee als je een vleugje rook ruikt. Dat kunnen we als snowflakes anno 2020 niet meer van elkaar tolereren natuurlijk.
Zag ergens al een reactie van een persoon die graag helpt de staatskas te spekken door te melden als die mensen zag roken.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:06 schreef Stoney3K het volgende:
Over een tijdje (weet de datum niet meer) is het verboden sigaretten zichtbaar in de winkel te hebben.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:17 schreef LXIV het volgende:
Ze moeten ook stoppen met verkoop in de supermarkt. Ik word nu telkens geconfronteerd met een hele wand van vieze foto's bij de kassa.
Zijn dat dan stations zonder mensen? Dan heeft inderdaad er niemand last van.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:05 schreef ...TomTom het volgende:
Ach, of mensen roken moeten ze zelf weten. Maar de cultuur die op dit moment heerst om alles te verbieden staat mij wel een beetje tegen.
Genoeg stations zonder overkappingen etc etc, waar niemand last van heeft als iemand een sigaretje/sigaar rookt.
Nou,waar wachten we dan op!!1!quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:17 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
In Rusland is t al verboden op balkons te roken.
Dat vind ik echt NSBgedrag. Als je er last van hebt, loop gewoon naar die persoon toe en vraag of hij elders wil staan ipv de politie of handhaving te bellen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:18 schreef ffono het volgende:
[..]
Zag ergens al een reactie van een persoon die graag helpt de staatskas te spekken door te melden als die mensen zag roken.
Komt wel goed dus!
Ja. Ik zou niet weten waarom je graag in een rookwalm hangt als je zelf niet rooktquote:Op donderdag 30 januari 2020 16:20 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Ja, je moet wel roken als je hier tegen bent.
Kan je tere sneeuwvlokzieltje dan niet aan?quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:17 schreef LXIV het volgende:
Ze moeten ook stoppen met verkoop in de supermarkt. Ik word nu telkens geconfronteerd met een hele wand van vieze foto's bij de kassa.
Jammer weer een culturele erfgoed gewoonte naar de grootjesquote:
Straks kunnen we met zn allen naar het rookmuseumquote:Op donderdag 30 januari 2020 16:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Jammer weer een culturele erfgoed gewoonte naar de grootjes
Die rookzones zijn helemaal aan het eind van de perrons man, hoe kun je daar nou last van hebbenquote:Op donderdag 30 januari 2020 16:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja. Ik zou niet weten waarom je graag in een rookwalm hangt als je zelf niet rookt
Als je ergens veel boa's op 1 plek hebt, is het wel een treinstation.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:06 schreef Stoney3K het volgende:
Ja want iedereen houdt zich daar nu aan. Genoeg die gewoon tussen de menigte staat te paffen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:23 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Die rookzones zijn helemaal aan het eind van de perrons man, hoe kun je daar nou last van hebben!
Alsof die paupers door dit verbod wel netjes hun peuk buiten het station gaan roken..quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja want iedereen houdt zich daar nu aan. Genoeg die gewoon tussen de menigte staat te paffen.
Terechte klacht. Maar je zou er ook voor kunnen pleiten die vieze plaatjes simpelweg van de verpakking te halen, dat is een simpelere oplossing voor je ergernis.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Gewoon smerig om te zien als ik daar met levensmiddelen sta. Verkoop gewoon in speciaalzaken, net als sterke drank.
Omdat we tegenwoordig niets meer van elkaar tolereren wat we zelf niet doen. Ik vind vuurwerk stom, verbieden! Ik vind roken vies, verbieden! Paasvuren stinken, verbieden! Mensen stinken uit hun mond naar bier, verbieden! Er springt een mafkees van een brug van paddo's, verbieden!quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja. Ik zou niet weten waarom je graag in een rookwalm hangt als je zelf niet rookt
Geen idee of de handhaving veranderd met een totaalverbod maar laten we het hopen. Je bewaart je kankerstikkie maar lekker tot je thuis bent.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:27 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Alsof die paupers door dit verbod wel netjes hun peuk buiten het station gaan roken..
Beesten zoals apen, roofvogels, gorilla's etc roken ook niet. Daar krijgt men ook geen hersens en het daarmee gepaard gaande sociaal menselijk gedrag in. M.a.w. rokers zijn de enige echte mensen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:10 schreef GGMM het volgende:
Mooi zo, deze vieze gewoonte wordt beetje bij beetje kapot gemaakt
Smullers sluiten. Mensen die iets anders dan een appel eten uit de trein trappen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:04 schreef Nikonlover het volgende:
En de volgende stap is alcohol?
Dronken mensen weigeren in t OV lijkt mij wel een goed idee. Zijn alleen maar vervelend.
Of je wilt geen kanker. Dat jij daar stuk nonchalanter instaat maakt mij daarom geen sneeuwvlokjequote:Op donderdag 30 januari 2020 16:27 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Ik rook niet maar het laatste waar ik me druk om maak zijn mensen die roken. Als je daar al niet tegen kan ben je gewoon een snowflake.
Je hoeft er niet naar te kijken, laat staan dat je bij de servicebalie je levensmiddelen af hoeft te rekenen. Ze doen de sigaretten tegenwoordig ook al in kastjes, je kan ze niet eens meer zien. Maar jij zal er vast nog steeds nachtmerries van hebben, die enge plaatjes.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Gewoon smerig om te zien als ik daar met levensmiddelen sta. Verkoop gewoon in speciaalzaken, net als sterke drank.
Mag je je lekker door de groep rokers naar binnen wurmen als je het station inlooptquote:Op donderdag 30 januari 2020 16:28 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Geen idee of de handhaving veranderd met een totaalverbod maar laten we het hopen. Je bewaart je kankerstikkie maar lekker tot je thuis bent.
Het is geen 1990 meer. Gewoon verbieden die vieze troepquote:Op donderdag 30 januari 2020 16:29 schreef Durmada het volgende:
[..]
Je hoeft er niet naar te kijken, laat staan dat je bij de servicebalie je levensmiddelen af hoeft te rekenen. Ze doen de sigaretten tegenwoordig ook al in kastjes, je kan ze niet eens meer zien. Maar jij zal er vast nog steeds nachtmerries van hebben, die enge plaatjes.![]()
![]()
Arme meneer LXIV, hij wordt een beetje gekwetst door plaatjes in een grote donkere kast, wat eng. Oh en de hele wereld moet maar rekening met hém houden ook, want stel je voor dat iemand de lade open doet met die enge plaatjes en dat LXIV dan toevallig zijn levensmiddelen haalt en misschien wel bloot wordt gesteld aan die vieze plaatjes. Wat een fucking ramp.
Kan ook. Maar zou het sowieso goed vinden wanneer tabak uit de supermarkt verdween. Gewoon in tabakswinkels. Supermarkten hebben het niet nodig.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:27 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Terechte klacht. Maar je zou er ook voor kunnen pleiten die vieze plaatjes simpelweg van de verpakking te halen, dat is een simpelere oplossing voor je ergernis.
Nee hoorquote:Op donderdag 30 januari 2020 16:30 schreef Murdera het volgende:
[..]
Mag je je lekker door de groep rokers naar binnen wurmen als je het station inloopt
Haha met die plaatjes heb ik vaak geen idee waar ik naar zit te kijken joh.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:29 schreef Durmada het volgende:
[..]
Je hoeft er niet naar te kijken, laat staan dat je bij de servicebalie je levensmiddelen af hoeft te rekenen. Ze doen de sigaretten tegenwoordig ook al in kastjes, je kan ze niet eens meer zien. Maar jij zal er vast nog steeds nachtmerries van hebben, die enge plaatjes.![]()
![]()
Arme meneer LXIV, hij wordt een beetje gekwetst door plaatjes in een grote donkere kast, wat eng. Oh en de hele wereld moet maar rekening met hém houden ook, want stel je voor dat iemand de lade open doet met die enge plaatjes en dat LXIV dan toevallig zijn levensmiddelen haalt en misschien wel bloot wordt gesteld aan die vieze plaatjes. Wat een fucking ramp.
Niet op alle stations.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:23 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Die rookzones zijn helemaal aan het eind van de perrons man, hoe kun je daar nou last van hebben!
Bij ons staat het open en bloot dus onvermijdelijk te zien.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:29 schreef Durmada het volgende:
[..]
![]()
Als er een rooktopic is zijn er binnen no-time 3 topics vol met mensen die staan te juichen voor een verbod, als er een topic is over luchtvervuiling houdt het na 10 posts wel op. Er vallen duizenden doden per jaar door luchtvervuiling, maar dat boeit blijkbaar niet. Nee, roken is het grote kwaadquote:Op donderdag 30 januari 2020 16:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Of je wilt geen kanker. Dat jij daar stuk nonchalanter instaat maakt mij daarom geen sneeuwvlokje
Nou jeetje, ik hoop dat je er daar overheen kan zetten. Overgevoeligheid is een lastig probleem.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bij ons staat het open en bloot dus onvermijdelijk te zien.
ach ja, operatiefilms mogen ook niet zomaar vertoond wordenquote:Op donderdag 30 januari 2020 16:21 schreef Durmada het volgende:
[..]
Kan je tere sneeuwvlokzieltje dan niet aan?![]()
Per 1 januari mag dat niet meer, het moet uit het zicht. Hier bij mij in de supermarkt hebben ze het afgedekt iig.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bij ons staat het open en bloot dus onvermijdelijk te zien.
Wel 4 miljard minder aan accijnzen, waar gaat dat vandaan komen?quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:31 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee hoor
Onze samenleving wordt over paar jaar geheel rookvrij
Waarvan ik er nog nooit één iemand heb zien aanspreken als ze iets opsteken, want vaak zijn ze zelf ook met rookpauze.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:23 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Als je ergens veel boa's op 1 plek hebt, is het wel een treinstation.
Ik let vrijwel nooit op de plaatjes, zou ze niet eens allemaal weten.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Haha met die plaatjes heb ik vaak geen idee waar ik naar zit te kijken joh.
Ik vraag meestal gewoon om een ander als de verpakking me niet aanstaat. Ik vind de mooiste die van een embrio maar dan door as gevormd. En daarbij: Roken verminderd de vruchtbaarheid o.i.d.
Vind ik een geruststellende gedachte.
Dat niet wetenquote:Op donderdag 30 januari 2020 16:18 schreef Snikkelbeer het volgende:
Ik wist niet dat er zoveel tere sneeuwvlokjes op FOK! zaten
Ja ach, een hoop pro-rokers staan ook te gillen en te huilen als het over fast-food ketens en obesitas gaat. Waarom moet de overheid daar wel strenger in zijn maar als het over de samenleving rookvrij maken wordt opeens alles verboden?quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:33 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Als er een rooktopic is zijn er binnen no-time 3 topics vol met mensen die staan te juichen voor een verbod, als er een topic is over luchtvervuiling houdt het na 10 posts wel op. Er vallen duizenden doden per jaar door luchtvervuiling, maar dat boeit blijkbaar niet. Nee, roken is het grote kwaad
Laat ze het maar belasten op ongezond eten en vlees. Ook al eet ik dat zelf ook zou ik dat prima vindenquote:Op donderdag 30 januari 2020 16:35 schreef Murdera het volgende:
[..]
Wel 4 miljard minder aan accijnzen, waar gaat dat vandaan komen?
Dat hoeft van mij ook niet strenger, als iemand de hele dag satékroketten wil eten gaat ie z'n gang maar. Leven en laten leven.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja ach, een hoop pro-rokers staan ook te gillen en te huilen als het over fast-food ketens en obesitas gaat. Waarom moet de overheid daar wel strenger in zijn maar als het over de samenleving rookvrij maken wordt opeens alles verboden?
Staan inderdaad altijd heel ‘stoer’ zo van kijk mij nou.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:35 schreef Sigaartje het volgende:
Het grappige is hoe rokers roken. Als ze op het perron staan met hun sigaret tussen hun vingers, staan ze altijd naar anderen te kijken, oordelend.
Het enige verschil is dat je daar anderen niet mee schaadt dus leven en laten leven is daarop veel meer acceptabel. Meeroken is gewoon bewezen flink schadelijk te zijnquote:Op donderdag 30 januari 2020 16:38 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Dat hoeft van mij ook niet strenger, als iemand de hele dag satékroketten wil eten gaat ie z'n gang maar. Leven en laten leven.
Als je de hele dag in rook zit misschien, maar dat zit vrijwel niemand meer behalve rokers zelf.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het enige verschil is dat je daar anderen niet mee schaadt dus leven en laten leven is daarop veel meer acceptabel. Meeroken is gewoon bewezen flink schadelijk te zijn
Dat is het dus.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:40 schreef datwouiknetzeggen het volgende:
[..]
Staan inderdaad altijd heel ‘stoer’ zo van kijk mij nou.
En dan allemaal knetterstoned voor de intercity springen?quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:30 schreef Discombobulate het volgende:
Nu ook langzaam alcohol zwaar ontmoedigen en verbieden samen met roken.
En daarna cannabis en XTC legaliseren.
Zijn toch een hoop mensen die dagelijks met het OV reizen en dus ook dagelijks blootgesteld worden aan teer en nicotinequote:Op donderdag 30 januari 2020 16:42 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Als je de hele dag in rook zit misschien, maar dat zit vrijwel niemand meer behalve rokers zelf.
Vergeet het maar.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:31 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee hoor
Onze samenleving wordt over paar jaar geheel rookvrij
Dan kunnen we het beter bij de autorijders halen. Dus nog duurdere benzine.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het enige verschil is dat je daar anderen niet mee schaadt dus leven en laten leven is daarop veel meer acceptabel. Meeroken is gewoon bewezen flink schadelijk te zijn
Klopt. Maar die gaan de komende jaren ook wel betalenquote:Op donderdag 30 januari 2020 16:45 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dan kunnen we het beter bij de autorijders halen. Dus nog duurdere benzine.
Vroeger hadden we daar een woord voor: tolerantie. Dat je een klein beetje overlast gewoon slikte. Dat bestaat helaas nog maar weinig.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:27 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Omdat we tegenwoordig niets meer van elkaar tolereren wat we zelf niet doen. Ik vind vuurwerk stom, verbieden! Ik vind roken vies, verbieden! Paasvuren stinken, verbieden! Mensen stinken uit hun mond naar bier, verbieden! Er springt een mafkees van een brug van paddo's, verbieden!
Hoe denk je hoe onze samenleving eruitziet over een jaar of 50 als we in dit tempo doorgaan met alles maar te verbieden waar een groep zich aan stoort? Ik rook niet maar het laatste waar ik me druk om maak zijn mensen die roken. Als je daar al niet tegen kan ben je gewoon een snowflake.
Als dusdanig veel mensen er last van hebben word ik ook gewoon wij natuurlijkquote:Op donderdag 30 januari 2020 16:48 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het motto is nu: 'als ík er maar geen last van heb'.![]()
Word jij dan wij?quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als dusdanig veel mensen er last van hebben word ik ook gewoon wij natuurlijk
Het gaat erom dat het individu dan niet centraal staat maar het collectief.quote:
quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:31 schreef wollah het volgende:
[..]
Het is geen 1990 meer. Gewoon verbieden die vieze troep
Schaam je voor je UIquote:
Dat is zo, maar we moeten onverschilligheid niet verwarren met tolerantie.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als dusdanig veel mensen er last van hebben word ik ook gewoon wij natuurlijk
Ja, die tijd heb ik ook nog meegemaakt, dat je bij wijze van spreken mensen aan de andere kant van de bar niet meer kon zien omdat het blauw stond van de rookquote:Op donderdag 30 januari 2020 16:48 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Vroeger hadden we daar een woord voor: tolerantie. Dat je een klein beetje overlast gewoon slikte. Dat bestaat helaas nog maar weinig.
Het motto is nu: 'als ík er maar geen last van heb'.![]()
Haha geintje zeker?quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:42 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Als je de hele dag in rook zit misschien, maar dat zit vrijwel niemand meer behalve rokers zelf.
Dus de minderheid mag getiranniseerd worden door de meerderheid? Doen minderheden er niet toe als de meerderheid eenmaal zijn zin heeft?quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het gaat erom dat het individu dan niet centraal staat maar het collectief.
Vind jij van wel dan als de NS zijn oproep veranderd in beste reizigers omwille van de transgenders?quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:00 schreef Durmada het volgende:
[..]
Doen minderheden er niet toe als de meerderheid eenmaal zijn zin heeft?
Uitzonderingen hou je altijd. In het bijzijn van kinderen in afgesloten ruimtes roken of in de auto keur ik wel af trouwens, maar de meeste rokers houden daar tegenwoordig wel rekening mee. In mijn omgeving wel althans.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:57 schreef roos94 het volgende:
[..]
Haha geintje zeker?
Ik zat vanaf baby af aan iedere dag, in rook en blowlucht van mijn kettingrokende ouders. En ook nu ken ik nog heel veel mensen die lekker doorpaffen met het kind ernaast op de bank en de ramen dicht.
Ik zie daar helaas nog niet veel verandering inquote:Op donderdag 30 januari 2020 17:04 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Uitzonderingen hou je altijd. In het bijzijn van kinderen in afgesloten ruimtes roken of in de auto keur ik wel af trouwens, maar de meeste rokers houden daar tegenwoordig wel rekening mee. In mijn omgeving wel althans.
Ik snap je punt niet helemaal. Ik denk dat minderheden er altijd toe doen en op zijn minst gehoord moeten worden en dat daarbij komt kijken dat ze eerlijk en respectvol behandeld zullen worden. Ze zijn dan wel in de minderheid, maar qua gelijkheid doen ze verder niks voor de meerderheid onder. Of je het nu hebt over rokers, transgenders, homoseksuelen of allochtonen. Dat maakt niks uit.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vind jij van wel dan als de NS zijn oproep veranderd in beste reizigers omwille van de transgenders?
Gewoon camera's. Als er iemand rookt dan lopen ze erheen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:06 schreef Stoney3K het volgende:
Metro is ondergronds, of mag je ook al niet meer roken op de perrons bovengronds?quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:06 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Gewoon camera's. Als er iemand rookt dan lopen ze erheen.
Zelfde als bij metro's daar doen ze al hetzelfde.
Klopt bovengronds en perrons in de open lucht mag ook al een paar jaar niet gerookt worden.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:09 schreef Cherni het volgende:
[..]
Metro is ondergronds, of mag je ook al niet meer roken op de perrons bovengronds?
Ik wens de handhavers veel succes als een trein vertraging heeft en mensen hebben al een kort lontje daar ook nog even wat van vinden, laat staan beboeten.
Oké ik wist dat eerlijk gezegd niet.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:10 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Klopt bovengronds en perrons in de open lucht mag ook al een paar jaar niet gerookt worden.
Natuurlijk doen ze er toe. Maar ik vind niet dat je minderheden zoals rokers en obesitas-patienten moet vergelijken met minderheden zoals homos of allochtonen die je gewoon als statische minderheden moet zien. Rokers hebben niet alleen invloed op hun eigen gezondheid maar ook op de gezondheid van een ander. Door het gebruik voor hun moeilijker te maken vind ik niet dat je ze tiranniseert of wegcijfert uit de maatschappij.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:06 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ik snap je punt niet helemaal. Ik denk dat minderheden er altijd toe doen en op zijn minst gehoord moeten worden en dat daarbij komt kijken dat ze eerlijk en respectvol behandeld zullen worden. Ze zijn dan wel in de minderheid, maar qua gelijkheid doen ze verder niks voor de meerderheid onder. Of je het nu hebt over rokers, transgenders, homoseksuelen of allochtonen. Dat maakt niks uit.
Dat is het ook. Geef mensen nu gewoon wat ruimte om ergens te kunnen roken. Ik krijg hier straks ook mee te maken. Want ondanks dat ik geen handhaver ben word wel verwacht dat ik mensen ga aanspreken. En mensen hebben al een kort lontje. Zeker bij calamiteiten en vertragingen. Ga dan mensen maar eens uitleggen om niet te roken en dat nergens. Ik begin er niet eens aan.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:11 schreef Janneke141 het volgende:
Gewoon sprinklers erboven hangen.
Wat een kutplan trouwens.
Ik weet niet of je zelf rookt, maar anders je collega's wel, en die moeten ook ergens heen natuurlijk. Dat problemen hebben we op schoolterreinen namelijk ook.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:14 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is het ook. Geef mensen nu gewoon wat ruimte om ergens te kunnen roken. Ik krijg hiet straks ook mee te maken. Want ondanks dat ik geen handhaver ben word wel verwacht dat ik mensen ga aanspreken. En mensen hebben al een kort lontje. Zeker bij calamiteiten en vertragingen.
Flikker toch op met alles willen verbiedenquote:Op donderdag 30 januari 2020 16:04 schreef Nikonlover het volgende:
Dronken mensen weigeren in t OV lijkt mij wel een goed idee. Zijn alleen maar vervelend.
vloeken verbieden en je neus snuiten zonder zakdoekquote:Op donderdag 30 januari 2020 17:18 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Flikker toch op met alles willen verbieden
Zelf rook ik niet thuis en op mijn werk. Alleen als ik ga stappen. Maar een deel collega's rookt nog wel. Tja die lopen een paar honderd meter van het station vandaan en gaan daar roken. En dat duurt zolang dat men daar ook wel weer iets van vind.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je zelf rookt, maar anders je collega's wel, en die moeten ook ergens heen natuurlijk. Dat problemen hebben we op schoolterreinen namelijk ook.
Mijn probleem zit overigens vooral in de eigen verantwoordelijkheid die weer eens wordt afgeknepen, en daarnaast is de antirooklobby natuurlijk nooit tevreden. Dus we zitten nu in de vreemde spagaat dat een legaal product langzamerhand overal verboden wordt. Dat slaat nergens op.
Poeh daar had ik niet eens aan gedacht, mensen die na 3 kwartier in de trein overstappen en zien dat er een defecte trein staat tussen lokatie en doel. Maar nee je mag niet even een sigaretje roken, dan moet je uitchecken en het station uit.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:14 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is het ook. Geef mensen nu gewoon wat ruimte om ergens te kunnen roken. Ik krijg hier straks ook mee te maken. Want ondanks dat ik geen handhaver ben word wel verwacht dat ik mensen ga aanspreken. En mensen hebben al een kort lontje. Zeker bij calamiteiten en vertragingen. Ga dan mensen maar eens uitleggen om niet te roken en dat nergens. Ik begin er niet eens aan.
Het blijft toch tamelijk bizar dat er allerlei symbolische maatregelen genomen worden (immers, rookwaren zijn gewoon legaal dus zou het logisch zijn als een winkel ze mag verkopen, tevens lijkt een rookpaal/ruimte an sich een heel redelijk compromis) om toch maar de illusie te geven dat je werkelijk op weg bent naar de onrealistische doelstellingen die je gekoppeld hebt aan een arbitrair gekozen jaar in de tamelijk verre toekomst.quote:waaronder een rookvrije generatie in 2040.
Ik vind een kolfruimte wel echt iets anders, eigenlijk.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
Zelf rook ik niet thuis en op mijn werk. Alleen als ik ga stappen. Maar een deel collega's rookt nog wel. Tja die lopen een paar honderd meter van het station vandaan en gaan daar roken. En dat duurt zolang dat men daar ook wel weer iets van vind.
Bovendien zijn die collega's nu behoorlijk gefrustreerd want een bidruimte en kolfruimte is er nu wel. Je kunt je voorstellen dat nu juist de roker hier tegen is. Want die zegt nu waarom wel die ruimtes creëeren. Had je nog een rookruimte gehad werd et niet eens geklaagd. Dan had iedereen een plek.
Je tiranniseert ze wel door ze geen plek meer te geven om te kunnen roken. Ik denk dat de huidige situatie prima is, met rookzones. Zo kunnen niet-rokers bij de rokers wegblijven en rokers gewoon roken in de zone. Nu krijg je dat iedereen gaat roken voor de stations, waar gewoon iedereen langsloopt. Is dat dan beter?quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Natuurlijk doen ze er toe. Maar ik vind niet dat je minderheden zoals rokers en obesitas-patienten moet vergelijken met minderheden zoals homos of allochtonen die je gewoon als statische minderheden moet zien. Rokers hebben niet alleen invloed op hun eigen gezondheid maar ook op de gezondheid van een ander. Door het gebruik voor hun moeilijker te maken vind ik niet dat je ze tiranniseert of wegcijfert uit de maatschappij.
Maak je je druk man.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:53 schreef spijkerbroek het volgende:
Als er iemand rookt op het perron en ik heb er last van, dan ga ik een paar meter verderop staan.
Maar ik heb wel een tyfusteringhekel aan die aso's die nét voordat ze de trein in stappen een laatste trek nemen EN DAN BINNEN IN DE TREIN UITBLAZEN. GODVERDEGODVER VUILE HUFTERS. STERF PIJNLIJK OFZO.
Klopt, maar leg dat maar eens uit als je een ander iets gaat afnemen waar overigens niemand problemen mee had.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vind een kolfruimte wel echt iets anders, eigenlijk.
Misschien niet. Maar de rookruimtes die er nu zijn is net zo'n zwaktebod gezien 1: Ze staan vaak midden op het perron, 2: Veel mensen hebben ook gewoon schijt en staan met een peuk in hun mond voor de trein te wachten zodat ze nog een paar hijsjes kunnen nemen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:23 schreef Durmada het volgende:
[..]
Je tiranniseert ze wel door ze geen plek meer te geven om te kunnen roken. Ik denk dat de huidige situatie prima is, met rookzones. Zo kunnen niet-rokers bij de rokers wegblijven en rokers gewoon roken in de zone. Nu krijg je dat iedereen gaat roken voor de stations, waar gewoon iedereen langsloopt. Is dat dan beter?
Maar in de trein kan het nog wel?quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:08 schreef Leonos het volgende:
[..]
Lopen er al, conducteurs en BOA's.
Open biertje op de perrons kan je ook boete voor krijgen. (En al keer gehad)
Misschien dan een rookzone aan de buitenste kanten van het perron maken? En strenger handhaven tegen mensen die wel tussen de niet-rokers roken? Dit is een verplaatsing van het probleem, geen oplossing.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Misschien niet. Maar de rookruimtes die er nu zijn is net zo'n zwaktebod gezien 1: Ze staan vaak midden op het perron, 2: Veel mensen hebben ook gewoon schijt en staan met een peuk in hun mond voor de trein te wachten zodat ze nog een paar hijsjes kunnen nemen.
Zou een prima oplossing zijn ja.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:35 schreef Durmada het volgende:
[..]
Misschien dan een rookzone aan de buitenste kanten van het perron maken? En strenger handhaven tegen mensen die wel tussen de niet-rokers roken? Dit is een verplaatsing van het probleem, geen oplossing.
Ik zal je zeggen dat ik ooit bij een calamiteit reizigers in de trein heb laten roken op een balkon. Het was een keuze tussen de rust bewaren of een trein die uit frustratie compleet gesloopt zou worden. Dan weet je het wel.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je zelf rookt, maar anders je collega's wel, en die moeten ook ergens heen natuurlijk.
[quote]Op donderdag 30 januari 2020 17:21 schreef Murdera het volgende:
[..]
Poeh daar had ik niet eens aan gedacht, mensen die na 3 kwartier in de trein overstappen en zien dat er een defecte trein staat tussen lokatie en doel. Maar nee je mag niet even een sigaretje roken, dan moet je uitchecken en het station uit.
Goede zaak. Zijn we eindelijk verlost van die gore morsige mannen van vijftig-plus met hun halveliterblikken bier.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:24 schreef Cherni het volgende:
En ga er maar vanuit dat straks alcohol nuttigen in de trein ook verboden gaat worden. Dat is nog een kwestie van tijd.
Het is vooral hypocriet omdat Tata Steel hele wijken mag vergiftigen en bedrijven ongestoord veel meer dan de norm in het water mogen lozen van wat dan ook. Steeds meer nachtdiensten en ander ongezond werk, terwijl ziekenhuizen op stel en sprong ontruimd moeten worden met patienten en al vanwege marktwerking in de zorg.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:28 schreef Syd het volgende:
Je bevolking dwingen/verplichten met iets te stoppen dmv wetswijziging in kader van "volksgezondheid".![]()
Langzaam maar zeker mogen we straks helemaal niks meer. Wat een vrije wereld leven we in
Hypocriet ten top.
Euh.. ik zég juist dat ik daar geen probleem mee heb...quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:25 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Maak je je druk man.
Iemand rookt een sigaretje nounounou wat errug!
Bij deze ben je ongeschikt bevonden.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:28 schreef Syd het volgende:
Je bevolking dwingen/verplichten met iets te stoppen dmv wetswijziging in kader van "volksgezondheid".![]()
Langzaam maar zeker mogen we straks helemaal niks meer. Wat een vrije wereld leven we in
Hypocriet ten top. Dan liever een Stalin bewind, mocht je tenminste roken tijdens het harde werken in de goelag.
Studenten kunnen er anders ook wat van. Maar het is natuurlijk geen oplossing om alles maar te verbieden.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:08 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Goede zaak. Zijn we eindelijk verlost van die gore morsige mannen van vijftig-plus met hun halveliterblikken bier.
Die staan niet op het perron dus die kan de NS niet verbieden.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:18 schreef halfway het volgende:
En wanneer die smerige allesbranders?
Gewoon je biertje overgieten in een colablikje.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:24 schreef Cherni het volgende:
En ga er maar vanuit dat straks alcohol nuttigen in de trein ook verboden gaat worden. Dat is nog een kwestie van tijd.
Je bent wel bijzonder sneu als je dit soort dingen gaat doen omdat je zo nodig alcohol moet drinken.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Gewoon je biertje overgieten in een colablikje.
quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:28 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het is wel bijzonder sneu als je dit soort dingen gaat doen omdat alles maar weer verboden moet worden.
Hee kijk, een alcoholist!quote:
Nou nou wat hebben we daar last van met zn allen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:08 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Goede zaak. Zijn we eindelijk verlost van die gore morsige mannen van vijftig-plus met hun halveliterblikken bier.
Dat gaan ze hierna verbieden natuurlijkquote:Op donderdag 30 januari 2020 16:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Laat ze het maar belasten op ongezond eten en vlees. Ook al eet ik dat zelf ook zou ik dat prima vinden
Ja, want als je onderweg bent naar een concert en graag een biertje drinkt in de trein omdat het 5 euro is bij het concert ben je een alcoholistquote:
Een verbod op alcohol drinken in de trein is helemaal geen sprake van. Don't get your panties in a twist.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:36 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dat ik niet drink in de trein maakt een verbod niet minder kansloos.
Als je je biertje overschenkt in een colablikje ben je al behoorlijk ver heen wat verslaving betreft.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:37 schreef Windwalker88 het volgende:
[..]
Ja, want als je onderweg bent naar een concert en graag een biertje drinkt in de trein omdat het 5 euro is bij het concert ben je een alcoholist
quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Gewoon je biertje overgieten in een colablikje.
Stel je voor dat mensen nog iets hebben wat ze fijn vinden.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:53 schreef LXIV het volgende:
Je kunt ook nicotine oplossen in water en dat injecteren. Zeg je dat je suiker hebt en dat het insuline is. Kunnen ze je niks maken en je hebt toch lekker nicotine door je aderen vloeien.
wees blij dat je nog mag neuken, ze zijn in staat om dat zwaar te gaan belasten, als langer dan 5 minutenquote:Op donderdag 30 januari 2020 18:56 schreef Murdera het volgende:
[..]
Stel je voor dat mensen nog iets hebben wat ze fijn vinden.
Ze zijn gewoon vies en iedereen haat ze.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:36 schreef Murdera het volgende:
[..]
Nou nou wat hebben we daar last van met zn allen.![]()
![]()
Dat klopt, alleen moet je daar zelf nog achterkomen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:37 schreef Windwalker88 het volgende:
[..]
Ja, want als je onderweg bent naar een concert en graag een biertje drinkt in de trein omdat het 5 euro is bij het concert ben je een alcoholist
Waarom wordt dat van je verwacht als je geen handhaver bent? Ik spreek mensen er ook niet op aan, heb geen zin in gezeik.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:14 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is het ook. Geef mensen nu gewoon wat ruimte om ergens te kunnen roken. Ik krijg hier straks ook mee te maken. Want ondanks dat ik geen handhaver ben word wel verwacht dat ik mensen ga aanspreken. En mensen hebben al een kort lontje. Zeker bij calamiteiten en vertragingen. Ga dan mensen maar eens uitleggen om niet te roken en dat nergens. Ik begin er niet eens aan.
Tja als je bij een werkgever werkt word natuurlijk wel verwacht dat je die regels toepast die een werkgever gaat opstellen, in welke functie je dan ook werkzaamheden verricht. Maar ik los dat wel op mijn manier op.quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:01 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Waarom wordt dat van je verwacht als je geen handhaver bent? Ik spreek mensen er ook niet op aan, heb geen zin in gezeik.
Zijn er wel meer situaties dat je liever niet handhaaft ? Mensen die praten in de stiltecoupe, mensen zonder kaartje etc ?quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:14 schreef Cherni het volgende:
[..]
Gebruik in het openbaar willen ze verbieden. Thuis moet je het zelf weten.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:08 schreef Spanky78 het volgende:
Ik rook niet, maar laat mensen lekker bij de paal roken. Als je roken wilt tegengaan, zorg dan dat je het alleen nog bij de apotheek kan halen en verbied verkoop op alle andere plekken. Dan kunnen de verslaafden nog tabak krijgen, maar gaan anderen niet langs de supermarkt voor peuken.
Beetje raar dat je gebruik gaat verbieden, terwijl je de verkoop nog zo toelaat.
Ligt aan de situatie. Nu ben ik geen conducteur. Maar als je strikt de regels zou hanteren ben je binnen een maand overspannen thuis en loop dagelijks tegen agressie aan. Je moet in een grijs gebied kunnen werken. En situaties kunnen inschatten. Doe je dat niet ben je snel overspannen thuis.quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:10 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Zijn er wel meer situaties dat je liever niet handhaaft ? Mensen die praten in de stiltecoupe, mensen zonder kaartje etc ?
Neuken in de trein mag ook niet. En op het perron ook niet.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wees blij dat je nog mag neuken, ze zijn in staat om dat zwaar te gaan belasten, als langer dan 5 minuten
je mag ook niks meer ookquote:Op donderdag 30 januari 2020 19:15 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Neuken in de trein mag ook niet. En op het perron ook niet.
Eigenlijk wel apart dat we op dit moment het inhaleren van kankerverwekkende stoffen op perrons faciliteren maar het maken van nieuw leven niet. Dat zou omgekeerd moeten zijnquote:Op donderdag 30 januari 2020 19:15 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Stoere knul, hoor.quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:19 schreef AchJa het volgende:
Nog meer reden om het OV te mijden als de pest... Oh, ik rook trouwens al lang niet meer.
Lekker met verwijderde EGR en roetfilter dieseldampen, stikstof en fijnstof de lucht in knallen ftw!
Nee, maar ik ben wel eens een stelletje tijdens een rangeerdienst tegen het lijf gelopen die een trein waren ingekropen. Die waren goed bezig. Hilarische toestanden. Via de porto de knooppuntcontrole oproepen dat ik nog niet kan vertrekken omdat er nog gecombineerd en gesplitst word. Nee, wat betreft zou ik het niet kunnen missen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:15 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Drie keer raden wat voor auto...quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:20 schreef spijkerbroek het volgende:
Stoere knul, hoor.
Pas je wel op dat je petje goed zit?
Vervuilen mag, als je maar betaalt.quote:Eigenaren van dieselpersonenauto's van 2010 en ouder kunnen als alternatief het roetfilter als verwijderd laten registreren door de RDW. Het is dan wel zo dat je een roettoeslag in de motorrijtuigenbelasting moet betalen.
https://www.ad.nl/auto/ve(...)-per-maand~addadd59/quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Drie keer raden wat voor auto...
Enne, deze had je zeker nog niet gelezen:
[..]
Vervuilen mag, als je maar betaalt.
Is meer dat er in december belachelijk veel verkocht zijn vanwege de aangepaste voorwaarden.quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:50 schreef Cherni het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/auto/ve(...)-per-maand~addadd59/
Als ik dit moet geloven is het klimaat toch niet van erg groot belang.
Correct, het klimaat wordt met de mond beleden.quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:50 schreef Cherni het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/auto/ve(...)-per-maand~addadd59/
Als ik dit moet geloven is het klimaat toch niet van erg groot belang.
Ben benieuwd zonder subsidie. Want je maakt mij niet wijs dat het daar niet om draait.quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Is meer dat er in december belachelijk veel verkocht zijn vanwege de aangepaste voorwaarden.
Logisch dat het dan de maand erna inzakt.
In april of mei zou dat weer moeten normaliseren.
Daarnaast is Nederland maar een kleine markt, Tesla overleeft zo'n dipje wel
De bijtelling voor een EV is dit jaar van 4 naar 8% gegaan, nog steeds laag vergeleken met een dieseltje. Ook is de grens voor die 8% verlaagd van ¤50.000 naar ¤45.000 omdat EV's goedkoper worden en stimulatie steeds minder hard nodig zal zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:58 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ben benieuwd zonder subsidie. Want je maakt mij niet wijs dat het daar niet om draait.
Als men bang is om ziek te worden van iemands tabaksrook, dan kan men toch mondkapjes aanschaffen en een beetje uit de buurt blijven? De meeste rokers ontwijken toch ook het liefst zoveel mogelijk de inmiddels vele niet-rokende beestengroepen?quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Natuurlijk doen ze er toe. Maar ik vind niet dat je minderheden zoals rokers en obesitas-patienten moet vergelijken met minderheden zoals homos of allochtonen die je gewoon als statische minderheden moet zien. Rokers hebben niet alleen invloed op hun eigen gezondheid maar ook op de gezondheid van een ander. Door het gebruik voor hun moeilijker te maken vind ik niet dat je ze tiranniseert of wegcijfert uit de maatschappij.
Het zal niet lang meer duren voordat dieselauto’s worden verboden.quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:19 schreef AchJa het volgende:
Nog meer reden om het OV te mijden als de pest... Oh, ik rook trouwens al lang niet meer.
Lekker met verwijderde EGR en roetfilter dieseldampen, stikstof en fijnstof de lucht in knallen ftw!
Nee hoor, ik niet, spreek jij lekker voor jezelf.quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:00 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Ze zijn gewoon vies en iedereen haat ze.
Mwah. Die tendens zie ik niet hoor. En niet alleen bij rokers overigens. Hetzelfde met mensen die bewust extra vuurwerk gaan kopen wanneer mensen het willen verbieden. Expres praten in een stiltecoupe. Je kan zoveel voorbeelden verzinnen waarbij een verbod of strengere wetgeving juist zorgt voor dat soort kinderlijk gedragquote:Op donderdag 30 januari 2020 20:07 schreef torentje het volgende:
[..]
De meeste rokers ontwijken toch ook het liefst zoveel mogelijk de inmiddels vele niet-rokende beestengroepen?
Dat zien we dan wel weer.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:13 schreef remlof het volgende:
Het zal niet lang meer duren voordat dieselauto’s worden verboden.
Je kan je ook gewoon aan de regels houden.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:40 schreef CRYPT0SK4TE het volgende:
Ze doen allemaal maar. Alsof er überhaupt nog handhaving is
Deze roker ontwijkt toch het liefst de inmiddels vele niet-rokende beestengroepen aangezien dat indringers zijn met geen mooie plannen voor rokers.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:17 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mwah. Die tendens zie ik niet hoor. En niet alleen bij rokers overigens. Hetzelfde met mensen die bewust extra vuurwerk gaan kopen wanneer mensen het willen verbieden. Expres praten in een stiltecoupe. Je kan zoveel voorbeelden verzinnen waarbij een verbod of strengere wetgeving juist zorgt voor dat soort kinderlijk gedrag
Ikben helemaal niet pro-drank. M'n vader was alcoholist. Alleen ik ben anti-verboden. Ik zie gewoon niet wat iemand met een biertje verkeerd doet. Vandalisme en geweld plegen is al verboden,dus een verbod van openbaar drinken vind ik totaal overbodigquote:Op donderdag 30 januari 2020 19:01 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Dat klopt, alleen moet je daar zelf nog achterkomen.
Zoooooo smerig, dat kraken als mensen in een appel bijten. Verbieden.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:29 schreef Murdera het volgende:
[..]
Mensen die iets anders dan een appel eten uit de trein trappen.
Ze moeten eens ophouden met de regels steeds te veranderen. Eerst rookhokken in de horeca, vervolgens weer verbieden, rookpalen plaatsen, daarna verbieden. Ook met kinderachtige maatregelen die geen enkel effect hebben zie je dat zoals met koeieletters op sigarettenverpakking vermelden dat je er dood door gaat en er impotent van wordt, was toch niet voldoende dus maar wat ranzige plaatjes erbij, nog steeds niet genoeg dus mag de merknaam er straks ook niet meer op en moeten alle pakjes wit zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan je ook gewoon aan de regels houden.
Jawel hoor. Ligt eraan hoe de wind staat.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:05 schreef ...TomTom het volgende:
Hear hear. We moeten allemaal weer horigen worden volgens de 'terugtrekkende overheid'. Geen rechten maar wel plichten. Recht of zelfbeschikking doen we niet meer aan.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:44 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Ze moeten eens ophouden met de regels steeds te veranderen. Eerst rookhokken in de horeca, vervolgens weer verbieden, rookpalen plaatsen, daarna verbieden. Ook met kinderachtige maatregelen die geen enkel effect hebben zie je dat zoals met koeieletters op sigarettenverpakking vermelden dat je er dood door gaat en er impotent van wordt, was toch niet voldoende dus maar wat ranzige plaatjes erbij, nog steeds niet genoeg dus mag de merknaam er straks ook niet meer op en moeten alle pakjes wit zijn.
En dan zijn ze nog lang niet klaar met het kinderachtig gedoe dus moet alles uit het zicht en je kan op je klompen aanvoelen dat dat binnenkort ook niet meer voldoende is dus gaan ze pleiten om sigarettenverkoop maar helemaal te verbieden in 'normale' winkels en je het alleen nog maar mag kopen bij speciaalzaken, je niet meer in de openlucht in de bebouwde kom mag roken, op terrassen, op het strand en niet meer in het bos vanwege brandgevaar.
Kap daar gewoon mee en kom met een plan waar ook met rokers rekening gehouden wordt want ze kunnen dingen verzinnen tot ze een ons wegen, een gedeelte van de bevolking zal altijd blijven roken.
Owh, mag dat niet?quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:15 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Sommigen zijn aangeboren asociaal. Daarvan moet je gewoon wachten tot ze onder de trein lopen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:19 schreef AchJa het volgende:
Klopt.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:04 schreef Nikonlover het volgende:
Schending van de openbare orde ofzo. Anyhow, bedenk zelf maar hoe Annie van 55 en haar vent eruit zien en of jij dat tegen wil komen.quote:
Nu zou ik je wel gelijk geven.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:28 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan is het wel sneu gesteld met je land als je dit soort dingen gaat doen omdat je gezellig een drankje wil drinken in het ov. Helemaal als je denkt van ik laat de auto staan en ga de stad in met vrienden en pak juist het ov.
'Zware criminelen richten zich op handel in illegale sigaretten'quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
Op zich mag het van mij wel deze kant op met de prijs van boodschappen:
[ afbeelding ]
Je kan ook de kant kiezen van de niet-roker die niet graag in de stank van andermans' peuk staat natuurlijk. Je doet steeds alsof de roker een bom agressie is die ontploft als je hem ook nog zijn peukje ontneemt op het perron maar de - meerderheid van de - mensen die potentieel net zo goed kunnen ontploffen omdat iemand maar blijft roken lijk je een blinde vlek voor te hebben.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:14 schreef Cherni het volgende:
[..]
Er is een keerzijde en daar lijk jij blind voor te zijn. NIEMAND wordt blij of gelukkig van roken. Uiteindelijk moet je er een keer mee stoppen en dat is voor het gros van de rokers een lijdensweg. En als je niet stopt wordt je zeker niet gelukkig van wat het met je lijf doet.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:14 schreef Cherni het volgende:
Noem dat maar eten, ik zie veel plastic en fabriekseten...quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
Op zich mag het van mij wel deze kant op met de prijs van boodschappen:
[ afbeelding ]
Het is natuurlijk maar een willekeurige greep uit mogelijke boodschappen ter waarde van de sigaretten.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Noem dat maar eten, ik zie veel plastic en fabriekseten...
Eet dat elke dag op en je bent zieker dan je wordt van een pakje sigaretten.
Die worsten blijven jaren goed, daar zit niet eens vlees in, brood uit je voorbeeld blijft weken goed.
Dat bepaal jij toch niet waar mensen gelukkig van worden? Wat moet ik nog meer achterwege laten om gelukkig van te worden?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is een keerzijde en daar lijk jij blind voor te zijn. NIEMAND wordt blij of gelukkig van roken. Uiteindelijk moet je er een keer mee stoppen en dat is voor het gros van de rokers een lijdensweg. En als je niet stopt wordt je zeker niet gelukkig van wat het met je lijf doet.
Soms moet de mens tegen zichzelf beschermd worden. Roken is daar een goed voorbeeld van.
Ik heb genoeg gezien en ervaring om daar een andere mening over te hebben.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:53 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Je kan ook de kant kiezen van de niet-roker die niet graag in de stank van andermans' peuk staat natuurlijk. Je doet steeds alsof de roker een bom agressie is die ontploft als je hem ook nog zijn peukje ontneemt op het perron maar de - meerderheid van de - mensen die potentieel net zo goed kunnen ontploffen omdat iemand maar blijft roken lijk je een blinde vlek voor te hebben.
Ik vind t een prima maatregel trouwens, veel handiger te handhaven ook. Scheelt discussies als iemand 3 meter van een paal staat...sta je dan nog wel bij die paal?
Of je moet ze helemaal aan t eind vh perron zetten maar dat kan in sommige stations nauwelijks vanwege de bouw.
Gewoon lekker stoppen Ettoquote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
Achterlijk overdreven gedoe allemaal. Mensen kunnen echt niets meer van elkaar hebben.
Snowflakes.
In dit geval is het een open deur. Hoe lang heb jij gerookt?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:17 schreef Cherni het volgende:
Dat bepaal jij toch niet waar mensen gelukkig van worden?
Ik word enorm blij van een goede sigaar c.q. sigaret.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is een keerzijde en daar lijk jij blind voor te zijn. NIEMAND wordt blij of gelukkig van roken. Uiteindelijk moet je er een keer mee stoppen en dat is voor het gros van de rokers een lijdensweg. En als je niet stopt wordt je zeker niet gelukkig van wat het met je lijf doet.
Soms moet de mens tegen zichzelf beschermd worden. Roken is daar een goed voorbeeld van.
Zou niet weten waarom...quote:
Het is iets van de laatste paar jaar. Er komen zelfs mensen klagen dat een ander een broodje shoarma eet in de trein dat stinkt. Wat moet je daar allemaal mee. Je kunt wel alles verbieden maar dat werkt niet. Bovendien spreken mensen elkaar nauwelijks meer aan.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
Achterlijk overdreven gedoe allemaal. Mensen kunnen echt niets meer van elkaar hebben.
Snowflakes.
Agossie... en dan komen al die andere dampen, uitlaatgassen, viezigheden, luchtjes er ook nog eens bij.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:34 schreef imgoddamnugly het volgende:
Rokers staan altijd netjes in de zone. Dit is vrijwel. altijd aan het einde van het perron. Maar dit helpt natuurlijk geen moer. Zeker niet in de verkapte stations. Want de wind draait om de paar seconden. Dan raak je als niet-roker dus nog bevuild met die vieze tabak.
Ik ga er niet eens meer tegen in; ze doen maar. Verbiedt het een end weg. Net als vuurwerk, carnaval, zwarte piet, diesel, barbeque... Het is de hypocrisie die ik wel amusant vind, eigenlijk.. bijna kolderiek, een soort tenenkrommend amateurtheater waarin mensen elkaar proberen wijs te maken heel goed bezig te zijn.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:35 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het is iets van de laatste paar jaar. Er komen zelfs mensen klagen dat een ander een broodje shoarma eet in de trein dat stinkt. Wat moet je daar allemaal mee. Je kunt wel alles verbieden maar dat werkt niet. Bovendien spreken mensen elkaar nauwelijks meer aan.
Grapje johquote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zou niet weten waarom...
Overigens, als dit bedoeld is om allemaal heel gezond en heel oud te worden, hebben we weer het probleem dat "kwalitatieve ouderenzorg op de lange termijn niet houdbaar is".
Dan liever genieten en wat korter.
Ik heb van zoveel dingen last buiten.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Grapje joh
Zolang ik er geen last van heb prima. En dat is op het station nog wel iets te vaak helaas
Wat iemand aan tabak over zijn longen heeft gehad mag een ander zeker weer inademen dat is gewoonquote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Agossie... en dan komen al die andere dampen, uitlaatgassen, viezigheden, luchtjes er ook nog eens bij.
Bron?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:39 schreef MadJackthePirate het volgende:
Wat ja daarvan meekrijgt is echt nihil
Totdat het moment komt dat je er niet meer blij van wordt. En dat moment komt bij elke roker.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik word enorm blij van een goede sigaar c.q. sigaret.
Heerlijk.
Sein me even in tegen die tijd.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Totdat het moment komt dat je er niet meer blij van wordt. En dat moment komt bij elke roker.
Uitademen verbieden lijkt me een goed plan.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:40 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
Wat iemand aan tabak over zijn longen heeft gehad mag een ander zeker weer inademen dat is gewoon
Zeg je dan wel 'nee' tegen de medische behandelingen die je straks allemaal nodig hebt? Of betaal je die zelf?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dan liever genieten en wat korter.
Oh, daar kom jij vanzelf wel achter.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Sein me even in tegen die tijd.
Ah, daar is het je om te doen.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zeg je dan wel 'nee' tegen de medische behandelingen die je straks allemaal nodig hebt? Of betaal je die zelf?
Een van de stoffen in cigaretten is teer. Teer reageert met zuurstof tot een vastere stof. Hoe langer teer in de lucht is hoe ranziger het wordt. Dus eerst gaat het door de longen van een, ik noem maar wat, Jamaicaan die je niet mag. En dan moet je dat gaan inademen. Want ja stoppen met ademen is geen optie. Roken is hartstikke goor. Ik heb genoeg gepikt van rokers. Ik ben zeer sociaal geweest. Niet meer.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uitademen verbieden lijkt me een goed plan.
Frappant, dat heb ik met die deugers als jij die van alles willen verbieden. Er komt een moment dat ook jij aan de beurt komt.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, daar kom jij vanzelf wel achter.
Vind de vraag niet onredelijk.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah, daar is het je om te doen.
Nee, hoor. Ik laat je alleen even weten dat het niet alleen jouw 'vrijheid, blijheid' is. De hele samenleving betaalt er aan mee.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah, daar is het je om te doen.
Drink jij Alcohol?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zeg je dan wel 'nee' tegen de medische behandelingen die je straks allemaal nodig hebt? Of betaal je die zelf?
Met domme aannames kom je alleen maar nog dommer over.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
Frappant, dat heb ik met die deugers als jij die van alles willen verbieden.
Ik vraag me oprecht af of ik het dat waard zou vinden; hangt meer af van de kwaliteit die er dan is. Maar puur van alles laten omdat ik 100 moet worden, alsjeblieft niet...quote:
Met mate.quote:
Precies; de hele samenleving betaalt mee... en niet alleen aan rokers.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, hoor. Ik laat je alleen even weten dat het niet alleen jouw 'vrijheid, blijheid' is. De hele samenleving betaalt er aan mee.
Je lult er om heen.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af of ik het dat waard zou vinden; hangt meer af van de kwaliteit die er dan is. Maar puur van alles laten omdat ik 100 moet worden, alsjeblieft niet...
En dit uit de mond van een zelfverklaarde ziener die weet wat mensen gelukkig en ongelukkig maakt.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Met domme aannames kom je alleen maar nog dommer over.
Bij rokers weet je zeker dat het moment komt, dat de samenleving er voor moet betalen.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Precies; de hele samenleving betaalt mee... en niet alleen aan rokers.
Open deur, Etto. Zelfs de domsten onder ons weten dat het moment komt bij een roker dat hij er ongelukkig van wordt.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dit uit de mond van een zelfverklaarde ziener die weet wat mensen gelukkig en ongelukkig maakt.
Dat zou het geval zijn wanneer ik zou beweren dat ik me scheel betaal aan andermans problemen, en dat dat heel onrechtvaardig is, omdat die anderen dingen doen die ik niet doe (alcohol drinken, bijvoorbeeld) en of die mensen niet zélf hun eigen shit kunnen bekostigen wanneer de stront aan is.quote:
Dat weet je ook al?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Bij rokers weet je zeker dat het moment komt, dat de samenleving er voor moet betalen.
Dat weet iedereen die niet met zijn hoofd in zijn reet leeft.quote:
Dat zal best. Maar dat moment zal er altijd vroeg of laat komen roker of niet roker.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Open deur, Etto. Zelfs de domsten onder ons weten dat het moment komt bij een roker dat hij er ongelukkig van wordt.
Nee, enkel Stivoro-volk dat denkt dat hun eigen stront niet stinkt en zich als een pitbull werpt op een makkelijk thema 'weet' dat soort dingen. Het mooie van dat soort types is dat ze er als de kippen bij zijn te wijzen op de 'gebreken' van anderen - is bijna hun dagtaak - dat vervolgens verpakken in semi-ethische mijmeringen die in wezen niets meer zijn dan ordinair egoïsme en cententellerij en de dag afsluiten met het zichzelf geven van een schouderklopje vanwege het opnieuw 'de goede richting op hebben gewezen' van de maatschappij.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Open deur, Etto. Zelfs de domsten onder ons weten dat het moment komt bij een roker dat hij er ongelukkig van wordt.
Wacht eens eventjes. Mischien heb ik het verkeerd onthouden. Maar ben jij niet zo'n linkse deugert in nws/pol die konsekwent voor al die linkse wanbeleid (klimaatdoelen, EU, vaccinatie etc.) is?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Frappant, dat heb ik met die deugers als jij die van alles willen verbieden. Er komt een moment dat ook jij aan de beurt komt.
Maar jij kiest moedwillig voor een 'gewoonte' waarvan je weet dat het uiteindelijk tot medische kosten gaat leiden. Dat probeer je kostte wat kost te negeren, omdat je het anders niet meer kunt verantwoorden, maar dat is gewoon de realiteit.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zou het geval zijn wanneer ik zou beweren dat ik me scheel betaal aan andermans problemen, en dat dat heel onrechtvaardig is, omdat die anderen dingen doen die ik niet doe (alcohol drinken, bijvoorbeeld) en of die mensen niet zélf hun eigen shit kunnen bekostigen wanneer de stront aan is.
Maar dat doe ik dus niet. Ik betaal me al jaren blauw aan van alles en nog wat; hoort bij een samenleving. Ik ga niet per eurocent bekijken of dat allemaal ten goede komt van mij alleen.
Dat heb ik nu met alcohol. Puur vergif, als je het mij vraagt. Met mate vergif drinken is nog altijd jezelf vergiftigen.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat weet iedereen die niet met zijn hoofd in zijn reet leeft.
Ongetwijfeld kun je mij naar posts verwijzen waar ik het heb over klimaatdoelen en EU. Vaccinatie lijkt me verder gewoon een logisch en wenselijk gegeven.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:01 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
Wacht eens eventjes. Mischien heb ik het verkeerd onthouden maar ben jij niet zo'n linkse deugert die voor alle linkse wanbeleid (klimaatdoelen, EU, vaccinatie etc.) is?
Wat dacht je van die accijns dan, die de staat int? Als dat weg valt worden de dingen veel duurder. Ook voor niet rokers.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 00:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, hoor. Ik laat je alleen even weten dat het niet alleen jouw 'vrijheid, blijheid' is. De hele samenleving betaalt er aan mee.
Blijkbaar hoor jij bij de domsten.quote:
Nieuwe cashcows zijn in de maak. De klimaatindustrie wordt namelijk booming. Zelfs de centrale banken bemoeien zich hier nu mee.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:03 schreef Pendule het volgende:
[..]
Wat dacht je van die accijns dan, die de staat int? Als dat weg valt worden de dingen veel duurder. Ook voor niet rokers.
Tot op bepaalde hoogte is dat ook zo. Maar in tegenstelling tot verbrande bladeren inademen, heeft het menselijk lichaam een manier om daar mee om te gaan. Mits je het met mate doet.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat heb ik nu met alcohol. Puur vergif, als je het mij vraagt.
Wil jij nu ineens voor anderen beslissen hoe ze moeten leven? Hoe spel je 'hypocriet' ook weer?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
Vaccinatie lijkt me verder gewoon een logisch en wenselijk gegeven.
Allereerst 'weet' ik dat helemaal niet, ten tweede is mijn vermogen op dit moment riant genoeg en ten derde 'weet' ik helemaal niet of ik überhaupt voor medische behandelingen zou kiezen.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar jij kiest moedwillig voor een 'gewoonte' waarvan je weet dat het uiteindelijk tot medische kosten gaat leiden. Dat probeer je kostte wat kost te negeren, omdat je het anders niet meer kunt verantwoorden, maar dat is gewoon de realiteit.
En ik vind het dus prima dat er maatregelen worden genomen om de mens tegen zichzelf te beschermen. Alle huidige rokers gaan dood en dan volgen er generaties die het niet kennen en er geen enkel probleem mee hebben dat het er niet meer is.
Als alle rokers dood zijn, kunnen we dat weer tegen elkaar wegstrepen.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:03 schreef Pendule het volgende:
[..]
Wat dacht je van die accijns dan, die de staat int? Als dat weg valt worden de dingen veel duurder. Ook voor niet rokers.
Ik had al een vaag vermoeden dat dit het niveau is, ja. Zelfreflectie is al negen van de tien keer een brug te ver bij verbodsfetisjisten, fatsoenlijk en logisch redeneren is al helemaal een onmogelijke opgave...quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Blijkbaar hoor jij bij de domsten.
Zoals ik al zei: redelijk en logisch argumenteren is niet je forte.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wil jij nu ineens voor anderen beslissen hoe ze moeten leven? Hoe spel je 'hypocriet' ook weer?
Gekke onzin in dat europa allemaal.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:05 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
Nieuwe cashcows zijn in de maak. De klimaatindustrie wordt namelijk booming. Zelfs de centrale banken bemoeien zich hier nu mee.
Haha dat zeg je nu. Verder mag je jezelf kapotroken idc. Maar laat de gezondheid van anderen met rust. Alcoholisten heb ik verder geen last van. En op de snelwegen wordt regelmatig gecontroleerd. En ogmaals tabak. os gewoon goor. Ik krijg er keelpijn van als meerokerquote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
.. en ten derde 'weet' ik helemaal niet of ik überhaupt voor medische behandelingen zou kiezen.
Ergens voor zijn is wat anders dan alles willen verbieden wat niet in je straatje past... Helaas zitten er genoeg van die hypocriete verbodsfetisjisten in dit topic.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:01 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
Wacht eens eventjes. Mischien heb ik het verkeerd onthouden. Maar ben jij niet zo'n linkse deugert in nws/pol die konsekwent voor al die linkse wanbeleid (klimaatdoelen, EU, vaccinatie etc.) is?
Dat doe ik.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:12 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
Haha dat zeg je nu. Verder mag je jezelf kapotroken idc. Maar laat de gezondheid van anderen met rust. Alcoholisten heb ik verder geen last van. En op de snelwegen wordt regelmatig gecontroleerd.
Neen, mensen gaan allemaal andere middelen zoeken en ook mensen die drinken zorgen voor hoge zorgkosten aangezien je daar ook kanker van krijgt.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als alle rokers dood zijn, kunnen we dat weer tegen elkaar wegstrepen.
Alles met mate. Ik snap werkelijk niet meer waar deze maatschappij naar toe wil gaan. Je zou bijna gaan denken ik rook maar wat meer want in deze maatschappij wil je niet eens meer leven.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: redelijk en logisch argumenteren is niet je forte.
Geef even in die zin aan waar ik het heb over verplichten tot, dan wel sancties opleggen bij weigering?
"Komt een man bij de dokter.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Allereerst 'weet' ik dat helemaal niet, ten tweede is mijn vermogen op dit moment riant genoeg en ten derde 'weet' ik helemaal niet of ik überhaupt voor medische behandelingen zou kiezen.
'In mijn straatje past'. Dude. Roken is gewoon ranzig vies. Je mag het van mij doen. Maar ik wil met mijn pas gewassen kleding niet dat ik thuiskom na 1 dag. En dan moet ik het alweer gaan wassen omdat het doordrenkt is met tabakgeur. Weetje dan zat ik thuis en probeerde ik te relaxen en niks aan te trekken van de tabakgeur op mijn kleding. Maar dan wordt ik met elke ademnhaling eraan herinnerd. Dat is niet cool. En zeker niet sociaal. Komop man ik heb mijn hele. leven getolereerd. En als ik er wat van zei dan zeggen ze altijd ' je moet je met je eigen zaken bemoeien'.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ergens voor zijn is wat anders dan alles willen verbieden wat niet in je straatje past... Helaas zitten er genoeg van die hypocriete verbodsfetisjisten in dit topic.
Echt? Iemand die de gezondheidsrisico's van roken bagatelliseert, kan nooit erg intelligent zijn.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik had al een vaag vermoeden dat dit het niveau is, ja.
Heb ik het toch ook niet over? Same difference.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
Geef even in die zin aan waar ik het heb over verplichten tot, dan wel sancties opleggen bij weigering?
Ah ja, het beruchte 'wet van behoud van ellende'-argument.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:15 schreef Pendule het volgende:
Neen, mensen gaan allemaal andere middelen zoeken
Het punt even volledig missen...quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:15 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
'In mijn straatje past'. Dude. Roken is gewoon ranzig vies. Je mag het van mij doen. Maar ik wil met mijn pas gewassen kleidng niet dat ik thuiskom na 1 dag en dan moet ik het alweer gaan wassen omdat het doordrenkt is met tabakgeur. Weetje dan zat ik thuis en probeerde ik te relaxen en niks aan te trekken van de tabakgeur op mijn kleding. Maar dan wordt ik met elke ademnhaling aan herinnerd. Dat is niet cool.
Zwaktebod. En dat weet je.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Er is me er hier ééntje getriggered zeg... goeiedag.
Ik was inderdaad vergeten dat jij die dingen 'weet'. De arrogantie...quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
"Komt een man bij de dokter.
Dokter zegt: roken of lopen? En hier zijn medicijnen die er voor zorgen dat de kans op een hartaanval kleiner is.
Neenee, dank u wel dokter. Heb ik niet nodig".
Tuurlijk, pik.
Meer tekst gebruiken betekent niet dat je nu ineens wel gelijk hebt.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik was inderdaad vergeten dat jij die dingen 'weet'. De arrogantie...
Voorts wacht ik nog op hoe jij precies de komende ouderenzorg voor je ziet... Hoe gaan we dat betaalbaar maken dan wel houden, Captain? Ik bedoel, aangezien beleid thans vooral wordt uitgevoerd door het gedram van verbodsfetisjisten als jij, waardoor wij allemaal veel langer in leven zullen blijven zonder allerlei vervelende (en dure) ziekenhuisbezoekjes, gaan we uiteraard ook allemaal een stuk langer mee. Echter, ondanks het achterlijke maakbaarheidsdenken dat jullie paradepaardje is, komt met ouderdom ook aftakeling, hoe dan ook, en derhalve de noodzaak tot verzorging.
Maar verhip. Men luidt nu al de noodklok. We kunnen kwalitatieve ouderenzorg niet langer meer garanderen tenzij we nu 'pijnlijke maatregelen' treffen.
Affijn, naast alwetendheid, grote ziener Captain, heb je ongetwijfeld ook een antwoord op de prangende vraag - prangend, want het gaat je vooral om de centjes - hoe we straks, als we allemaal vleesloos, drankloos, rookloos honderd worden, nog enigszins kunnen rekenen op kwalitatieve verzorging?
Dat zal zelfs een verstokte roker niet bagatelliseren. Maar dat dwangmatig iemand zijn wil willen opleggen daar gaat het al fout.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Echt? Iemand die de gezondheidsrisico's van roken bagatelliseert, kan nooit erg intelligent zijn.
Wat ik 'weet' is dat je niet alleen pretendeert te weten wat andere mensen gelukkig maakt, maar dat je zelf hebt gekozen om in de discussie op de proppen te komen met de ultieme cop-out dat degene die je verbodsfetisjisme niet zo deelt 'gewoon een beetje dom is'.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zwaktebod. En dat weet je.
Mwoh, Etto doet toch aardig zijn best.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:21 schreef Cherni het volgende:
Dat zal zelfs een verstokte roker niet bagatelliseren.
Moet je ook. Er is niemand die tegen jou zegt dat je water verspilt omdat jij elke dag zo nodig stroom moet trekken en water verbruiken omdat je gewoon je schone kleding wast terwijl je geur makkelijk kan verdringen met deo. Gewoon leven en laten leven. Loop er lekker met een grote boog omheen.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:15 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
'In mijn straatje past'. Dude. Roken is gewoon ranzig vies. Je mag het van mij doen. Maar ik wil met mijn pas gewassen kleding niet dat ik thuiskom na 1 dag. En dan moet ik het alweer gaan wassen omdat het doordrenkt is met tabakgeur. Weetje dan zat ik thuis en probeerde ik te relaxen en niks aan te trekken van de tabakgeur op mijn kleding. Maar dan wordt ik met elke ademnhaling eraan herinnerd. Dat is niet cool. En zeker niet sociaal. Komop man ik heb mijn hele. leven getolereerd. En als ik er wat van zei dan zeggen ze altijd ' je moet je met je eigen zaken bemoeien'.
Zwaktebod. En dat weet je.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Meer tekst gebruiken betekent niet dat je nu ineens wel gelijk hebt.
Het punt missen. Niet in mijn straatje? Als de buren roken en ik heb toevallig ramen open in de zomer. En komt al die vieze tabak vanaf de straat naar binnen. En al mijn spullen onder andermans vieze longluchttabakteer wat voor gore kanker het ook allemaal is. Dan worden hun rokerszaken toch ook een van mijn zaken. Ik ben mijn hele leven sociaal geweest met rokers. Nu is klaar.quote:
Opnieuw heb je het niet begrepen. Het punt is, dat als je maar hard genoeg zoekt, iedereen gewoontes heeft en handelingen verricht die overlast geven of de potentie in zich hebben anderen te hinderen.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Mwoh, Etto doet toch aardig zijn best.
Dat zeg ik nergens. Wel dat iemand zoals jij, die de gezondsheidsrisco's van roken bagatelliseert, niet een klein beetje dom is. En dat is gewoon zo.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
maar dat je zelf hebt gekozen om in de discussie op de proppen te komen met de ultieme cop-out dat degene die je verbodsfetisjisme niet zo deelt 'gewoon een beetje dom is'.
Helemaal niet. Je probeert alleen maar er een draai aan te geven, omdat je geen enkele onderbouwing voor je gedrag hebt behalve 'ikke, ikke, ikke'.quote:
Ja, alleen zeg ik dat dus nergens. Wat ik zeg is dat het leven inherent risico's met zich meebrengt, mensen last van elkaar hebben, dingen geld kosten en je wel eens belasting betaalt waar je niet direct iets van terug ziet.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens. Wel dat iemand zoals jij, die de gezondsheidsrisco's van roken bagatelliseert, niet een klein beetje dom is. En dat is gewoon zo.
Daarbij zijn rokers juist goedkoper voor de samenleving omdat ze eerder dood gaan. Juist de gezond levende mensen zijn het duurst. Die onderzoeken/ artikelen zijn hier ook al ettelijke keren voorbij gekomen...quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:15 schreef Pendule het volgende:
Neen, mensen gaan allemaal andere middelen zoeken en ook mensen die drinken zorgen voor hoge zorgkosten aangezien je daar ook kanker van krijgt.
Ik begrijp het heel goed zelfs. Dat jij kostte wat kost blijft volhouden tot je onder de groene zoden ligt. En dat is prima. Dat soort mensen moeten er ook zijn.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
Opnieuw heb je het niet begrepen.
... aldus de alwetende die vooral heel erg bezig is met centjes.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Helemaal niet. Je probeert alleen maar er een draai aan te geven, omdat je geen enkele onderbouwing voor je gedrag hebt behalve 'ikke, ikke, ikke'.
Dat is wel de bedoeling ja.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik begrijp het heel goed zelfs. Dat jij kostte wat kost blijft volhouden tot je onder de groene zoden ligt. En dat is prima. Dat soort mensen moeten er ook zijn.
Fijne avond verder, he?
Misschien moet je eens wat minder boos doen dan zou je misschien begrijpen dat ik het niet eens over roken heb maar over figuren die alles maar willen verbieden wat niet in de persoonlijke kraam te pas komt.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:22 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
Het punt missen. Niet in mijn straatje? Als de buren roken en ik heb toevallig ramen open in de zomer. En komt al die vieze tabak vanaf de straat naar binnen. En al mijn spullen onder andermans vieze longluchttabakteer wat voor gore kanker het ook allemaal is. Dan worden hun rokerszaken toch ook een van mijn zaken. Ik ben mijn hele leven sociAl geweest met rokers. Nu is klaar.
Dat is een utopie. Iedere generatie zoekt zijn vertier en plezier waarbij zaken niet gezond zijn. Nu is het erg flauw om te zeggen maar jij snapt het wel dat er ooit een persoon geweest is die fel anti roken was maar miljoenen over de kling heeft gejaagd. Dat was ook zo een gezondheidsfreak.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is wel de bedoeling ja.
Ik hoor nog wel van je hoe we precies die glorieuze, nieuwe, altijd gezonde generatie later betaalbaar gaan verzorgen.
Wacht met smart op je nieuwe spandoekje.
Drink ze.
En je hebt geen last van fijnstof? dus bussen, brommers en auto’s vind je wel prima om daar de stof van in te ademen?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:32 schreef imgoddamnugly het volgende:
Ik wil graag dat ze maar één ding opzeker gaan verbieden. Zij hoeven voor mij verder geen zwarte piet, stikstof, boeren, suiker, discriminatie, hoeren, sissen, de hele reutemeteut. Hoeft voor mij niet verboden. Maar wel roken in het openbaar. En mensen moeten thuis maar weer binnen gaan roken (alsjeblieft). Is voor rokers toch ook warmer in de winter. Met dat laatste punt. Rokers willen ook niet meer binnen in hun eigen huis roken. Want ze willen die tabak zelf binnen ook niet (!). Maar wel mij gaan vervelen.
En de bbq/ vuurkorf/ tuinkachel/ open haard dan? Of heb je daar geen "last" van? Ben jij weer zo'n type die selectief "last" heeft van dingen?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:32 schreef imgoddamnugly het volgende:
Ik wil graag dat ze maar één ding opzeker gaan verbieden. Zij hoeven voor mij verder geen zwarte piet, stikstof, boeren, suiker, discriminatie, hoeren, sissen, de hele reutemeteut. Hoeft voor mij niet verboden. Maar wel roken in het openbaar. En mensen moeten thuis maar weer binnen gaan roken (alsjeblieft). Is voor rokers toch ook warmer in de winter. Met dat laatste punt. Rokers willen ook niet meer binnen in hun eigen huis roken. Want ze willen die tabak zelf binnen ook niet (!). Maar wel mij gaan vervelen.
quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:15 schreef imgoddamnugly het volgende:
Maar ik wil met mijn pas gewassen kleding niet dat ik thuiskom na 1 dag. En dan moet ik het alweer gaan wassen omdat het doordrenkt is met tabakgeur.
Ik weet dat van een dagje stad en cigarettenrook ongewild mee moeten meeroken. Dat plakt dan achter in mijn keel. Dat voel ik. En dat blijft daar lang zitten. En ik krijg daar keelpijn van. En ik vind het gewoon goor. Wat een ander over zijn longen heeft gehad moest ik weer inademen. Plus mijn kleding stinkt naar tabak aan het einde van de dag en dat liegt er niet om. Rokers zijn vieze mensen. Van mij mogen ze lekker een rookorgie houden. Maar laat mij met rust.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:37 schreef Pendule het volgende:
[..]
En je hebt geen last van fijnstof? dus bussen, brommers en auto’s vind je wel prima om daar de stof van in te ademen?
Iedereen lijkt wel een Jehova tegenwoordig, lekker je levensstijl aan anderen opdringen en net doen alsof dat bon ton is...quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:46 schreef Cherni het volgende:
Mensen moeten zich realiseren dat je altijd wel ergens last van heb. Nu heb je uiteraard grenzen. Daar zijn al regels voor.
Het dwangmatig mensen sturen ben ik totaal geen voorstander van. Als ik ergens last van heb vraag ik netjes of het even anders kan. Nooit problemen mee gehad privé.
Maar ik sta perplex dat je zelfs die hele riedel van ongezond eten over je heen krijgt bij het eten van vlees. Ik moest aan de sla en zelfs zeewier van de alternatieveling. Als je dat steeds moet aanhoren gaat je eetlust wel over. En dan heb ik een gewicht van 67 kg. En dan nog krijg je die preek steeds te horen. Het bizarre is dat ik niet eens zeg dat zij vlees moeten eten. Nee in het verblijf eet ik allang niet meer Mijn maaltijd op van thuis.
Hoe dan?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:50 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
Ik weet dat van een dagje stad en cigarettenrook ongewild mee moeten meeroken. Dat plakt dan achter in mijn keel. Dat voel ik. En dat blijftvdaar lang zitten. En ik krijg daar keelpijn van. En ik vind het gewoon goor. Wat een ander over zijn longen heeft gehad moest ik weer inademen. Plus mijn kleding stinkt naar tabak aan het einde van de dag en dat liegt er niet om.
Waar je de mist in gaat is dat je wilt bepalen hoeveel ik er last van heb of niet.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
En de bbq/ vuurkorf/ tuinkachel/ open haard dan? Of heb je daar geen "last" van? Ben jij weer zo'n type die selectief "last" heeft van dingen?
En hoe kan jij nou stinkend van de rook thuiskomen? Ga je in het rookhok zitten omdat het kan ofzo?
[..]
Hoezo hoe dan. Je begrijpt dus kennelijk niet hoe erg ranzig goor opgestoken tabak is. Dat os mischien een probleem wat onder vele rokers speelt. Jullie denken dat niet-rokers maar kleinzerig doen ofzoiets.quote:
Iedereen heeft wel ergens last van. Ik heb er bijvoorbeeld last van dat ik in de trein moet zitten met klootjes volk. Dat is helaas mijn probleem en dat heb ik mooi opgelost door eerste klas te gaan reizen. Jij kan dat ook doen. Neem afstand van de rokende mensen. Kom er niet bij in de buurt. De maatschappij bestaat uit geven en nemen. Niet alleen uit nemen nemen nemen.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:55 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
Waar je de mist in gaat is dat je wilt bepalen hoeveel ik er last van heb.
Nee natuurlijk niet. Ik heb geen macht en controle over hoe die vieze tabakwalmen waaien. Ik ga over mn nek als dat tabak uit de bek van een ander door harde wind recht in mijn keel komt. En dat is met dit winterweer altijd een godverdomde klote tyfus. Dat rook komt overal vandaan naar mij toe. Vanuit rijdende autos, fietsers, mensen op stations, in de straat of pal voor de winkels. Soms denk ik rokers die ervoor kiezen moeten allemaal dood. Gore zakken.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:59 schreef Pendule het volgende:
[..]
Iedereen heeft wel ergens last van. Ik heb er bijvoorbeeld last van dat ik in de trein moet zitten met klootjes volk. Dat is helaas mijn probleem en dat heb ik mooi opgelost door eerste klas te gaan reizen. Jij kan dat ook doen. Neem afstand van de rokende mensen. Kom er niet bij in de buurt. De maatschappij bestaat uit geven en nemen. Niet alleen uit nemen nemen nemen.
Zo zou ik last kunnen hebben van behoorlijk wat geluidsoverlast na een nachtdienst. Maar ja je kunt slechts een hele buurt het zwijgen gaan opleggen. Onmogelijk en is ook totaal te begrijpen. En uiteindelijk wen je daar zo aan dat het geen probleem is. Maar zou ik erop gaan letten dan gaat het fout. En niet kunnen slapen is ook niet gezond.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 01:59 schreef Pendule het volgende:
[..]
Iedereen heeft wel ergens last van. Ik heb er bijvoorbeeld last van dat ik in de trein moet zitten met klootjes volk. Dat is helaas mijn probleem en dat heb ik mooi opgelost door eerste klas te gaan reizen. Jij kan dat ook doen. Neem afstand van de rokende mensen. Kom er niet bij in de buurt. De maatschappij bestaat uit geven en nemen. Niet alleen uit nemen nemen nemen.
Gelukkig mag dit nog wel in de trein.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 02:05 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Ik heb geen macht en controle over hoe die vieze tabakwalmen waaien. Ik ga over mn nek als dat tabak uit de bek van een ander door harde wind recht in mijn keel komt. En dat is met dit winterweer altijd een godverdomde klote tyfus. Dat rook komt overal vandaan naar mij toe. Vanuit rijdende autos, fietsers, mensen op stations, in de straat of pal voor de winkels. Soms denk ik rokers die ervoor kiezen moeten allemaal dood. Gore zakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |